Minimalistisen selkeissä sisätiloissa käytetään kestävän kehityksen materiaaleja. Uusi muotokieli on autenttinen, aito, ja sen myötä toteutuu digitaalitekniikan helppo käyttö ja erinomainen toimivuus.

Minimalistisen selkeissä sisätiloissa käytetään kestävän kehityksen materiaaleja. Uusi muotokieli on autenttinen, aito, ja sen myötä toteutuu digitaalitekniikan helppo käyttö ja erinomainen toimivuus.

Skoda Auto

Škoda: Paljasti Vision 7S -konseptiauton sisätilojen ensimmäisen luonnoskuvan

Jopa 7-paikkaisessa mallissa on kaksi erilaista sisätila-asetusta. Innovatiivisessa muotokielessä on keskitytty pelkistettyihin ja erittäin käytännöllisiin muotoihin, digitekniikan käytön helppouteen sekä kestävän kehityksen materiaaleihin.

Auto Bild.Uutiset

Škoda Au­to näyt­tää piir­tei­tä au­to­mal­lien­sa tu­le­vas­ta muo­to­kie­les­tä. Seit­se­män­paik­kai­sen Vi­si­on 7S -kon­sep­ti­au­ton si­sä­ti­lois­ta jul­kais­tu en­sim­mäi­nen luon­nos­ku­va pal­jas­taa uu­den ja eri­lai­sen si­sä­ti­la­to­teu­tuk­sen.

Mi­ni­ma­lis­ti­sen sel­keis­sä si­sä­ti­lois­sa käy­te­tään kes­tä­vän ke­hi­tyk­sen ma­te­ri­aa­le­ja. Uu­si muo­to­kie­li on au­tent­ti­nen, ai­to, ja sen myö­tä to­teu­tuu di­gi­taa­li­tek­nii­kan help­po käyt­tö ja eri­no­mai­nen toi­mi­vuus.

Täys­säh­köi­nen Vi­si­on 7S on Ško­dan en­sim­mäi­nen kon­sep­ti­au­to, jos­sa Ško­dan tu­le­van muo­to­kie­len piir­teet ovat näh­tä­vis­sä. Sen si­sä­ti­lois­ta on nyt jul­kais­tu en­sim­mäi­nen luon­nos­ku­va.

Si­sus­tuk­ses­sa käy­tet­tä­vien kes­tä­vän ke­hi­tyk­sen ma­te­ri­aa­lien rin­nal­la mi­ni­ma­lis­ti­sen sel­kei­tä si­sä­ti­lo­ja hal­lit­see väl­jyys: au­tos­sa on ti­laa jopa seit­se­mäl­le kol­mel­la is­tuin­ri­vil­lä ja lu­kui­sia Ško­dal­le tyy­pil­li­siä Simp­ly Cle­ver -rat­kai­su­ja.

Ško­dan muo­toi­lu­joh­ta­ja Oli­ver Ste­fa­ni to­te­aa:

"Uu­si muo­to­kie­li on mi­ni­ma­lis­ti­nen, toi­min­nal­li­nen ja au­tent­ti­nen. Tu­le­vai­suu­des­sa­kin kes­ki­tym­me edel­leen Škoda-au­to­mal­lien pe­rin­tei­siin vah­vuuk­siin ku­ten suu­ret si­sä­ti­lat, käy­tön help­pous ja kai­ken eri­no­mai­nen toi­mi­vuus. Uu­del­la tu­le­val­la muo­to­kie­lel­lä otam­me seu­raa­van as­ke­leen ja pa­nos­tam­me vie­lä­kin enem­män hy­vään asi­a­kas­ko­ke­muk­seen. Muo­toi­li­joi­dem­me ja suun­nit­te­li­joi­dem­me luo­vuus nä­kyy eten­kin si­sä­ti­lo­jen liik­ku­vis­sa ele­men­teis­sä sekä uu­sis­sa Simp­ly Cle­ver -rat­kai­suis­sa, jois­ta esi­merk­ki­nä mai­nit­sen kon­sep­ti­au­ton in­teg­roi­dun las­te­nis­tui­men. Har­ki­tun mi­ni­ma­lis­ti­set lin­jat nos­ta­vat si­sä­ti­la­muo­toi­lun sel­key­den ai­van uu­del­le ta­sol­le."

In­no­va­tii­vi­set yk­si­tyis­koh­ta­rat­kai­sut

Uu­den Vi­si­on 7S -kon­sep­ti­au­ton si­sä­ti­lois­sa ko­ros­tuu sym­met­ri­nen ko­ko­nai­suus ja le­veä vaa­ka­lin­jai­nen ko­je­lau­ta, joka yl­tää ovi­ver­houk­siin saak­ka li­sä­ten si­sä­ti­lo­jen väl­jyy­den tun­net­ta.

Op­ti­maa­li­ses­ti si­joi­tet­tu kä­si­tu­ki tar­jo­aa hy­vän tu­ki­pin­nan kos­ke­tus­näy­tön käyt­tä­mi­seen, jota hap­ti­set pai­nik­keet li­säk­si hel­pot­ta­vat. Hap­ti­set pai­nik­keet löy­ty­vät myös uu­den­lai­ses­ta oh­jaus­pyö­räs­tä.

Tun­nel­ma­va­lais­tus kat­taa si­sä­ti­lo­jen mo­nia alu­ei­ta, il­mai­see myös akun la­taus­ta­son ja va­lai­see miel­lyt­tä­väs­ti au­toon nous­ta­es­sa ja au­tos­ta pois­tut­ta­es­sa. In­teg­roi­tu las­te­nis­tuin löy­tyy kes­ki­kon­so­lis­ta – tur­val­li­sin paik­ka lap­sel­le on au­ton kes­kel­lä. Ta­ka­na mat­kus­ta­vien mul­ti­me­di­a­lait­teil­le on te­li­neet etuis­tui­mien sel­kä­no­jis­sa.

Ase­tus­ten in­no­va­tii­vi­set liu­ku­sää­ti­met

Kon­sep­ti­au­ton si­sä­ti­loil­le on tar­jol­la kak­si eri­lais­ta ase­tus­ta, joil­la tar­jou­tu­vat eri­lai­set ti­la­o­lo­suh­teet aja­mis­ta ja ren­tou­tu­mis­ta var­ten.

Aja­mi­sen Dri­ving-ase­tus­ten va­lit­se­mi­nen siir­tää kaik­ki hal­lin­ta­lait­teet aja­mi­sen kan­nal­ta op­ti­maa­li­siin paik­koi­hin ja tie­to­viih­de­näy­tön kor­keu­del­le, jos­ta kaik­ki aja­mi­sen kan­nal­ta tär­ke­ät tie­dot ovat hy­vin näh­tä­vis­sä.

Ren­tou­tu­mi­sen Re­lax-ase­tuk­set voi­daan ak­ti­voi­da au­ton la­taa­mi­sen tai muun ajo­tau­on ajak­si, jol­loin oh­jaus­pyö­rä ja mit­ta­ris­to siir­ty­vät eteen­päin ja etuis­tui­met sekä toi­sen is­tuin­ri­vin is­tui­met taak­se­päin ren­nom­man is­tu­ma-asen­non to­teu­tu­mi­sek­si. Näin kul­jet­ta­jal­le ja mat­kus­ta­jil­le saa­daan enem­män ti­laa ja mu­ka­vuut­ta.

Škoda Au­to jul­kis­ti tu­le­van uu­den muo­to­kie­len­sä vuo­tui­ses­sa leh­dis­tö­kon­fe­rens­sis­saan maa­lis­kuus­sa. Uu­si muo­to­kie­li poh­jau­tuu Ško­dan pe­rin­tei­siin brän­di­ar­voi­hin ku­ten vank­kuus, toi­mi­vuus ja au­tent­ti­suus.

Tu­le­val­le muo­to­kie­lel­le tyy­pil­lis­tä ovat ti­lo­jen väl­jyys, kes­tä­vyys, vas­tuul­li­set ma­te­ri­aa­lit ja ae­ro­dy­naa­mi­sen te­ho­kas muo­toi­lu.

Skoda-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN