Cybertruckia valmistetaan Teslan Giga Austin  tehtaassa Texasissa. Toimitukset asiakkaille alkoivat joulukuun 2023 alussa. Koska tuotannon kasvattaminen vie aikaa, Tesla keskittyy aluksi Pohjois-Amerikkaan, joka on lava-autojen päämarkkina-alue. Cybertruck ei ole tällä hetkellä saatavilla Euroopassa eikä Tesla ole ilmoittanut tarkkaa aikataulua toimitusten alkamiselle Pohjois-Amerikan ulkopuolella.

Cybertruckia valmistetaan Teslan Giga Austin tehtaassa Texasissa. Toimitukset asiakkaille alkoivat joulukuun 2023 alussa. Koska tuotannon kasvattaminen vie aikaa, Tesla keskittyy aluksi Pohjois-Amerikkaan, joka on lava-autojen päämarkkina-alue. Cybertruck ei ole tällä hetkellä saatavilla Euroopassa eikä Tesla ole ilmoittanut tarkkaa aikataulua toimitusten alkamiselle Pohjois-Amerikan ulkopuolella.

Tesla

Tesla: Tuo Cyber Odyssey -kiertueen Euroopan markkinoille

Tesla ilmoitti tänään esittelevänsä Cybertruck-ajoneuvoa tulevien viikkojen aikana valituissa sijainneissa ja tapahtumissa Euroopassa osana Cyber Odyssey tapahtumaa.

Auto Bild.Uutiset

Täs­tä vii­kos­ta al­ka­en ai­na hei­nä­kuun 7. päi­vään as­ti Cy­bert­ruck on näyt­teil­lä 100 pai­kas­sa 20 maas­sa. Ylei­sö pää­see tu­tus­tu­maan mai­net­ta jo en­nak­koon niit­tä­nee­seen ajo­neu­voon ja saa li­sää tie­toa sen ai­nut­laa­tui­sis­ta omi­nai­suuk­sis­ta ja in­no­va­tii­vi­ses­ta suun­nit­te­lus­ta. Suo­mes­sa Cy­bert­ruck näh­dään en­sim­mäi­sen ker­ran Hel­sin­gis­sä ke­sä­kuun lo­pus­sa.

Kat­so Cy­ber Odys­sey koh­teet ja ta­pah­tu­mat tääl­tä: https://www.tes­la.com/fi_fi/cy­ber-odys­sey

Mo­ni­puo­li­sem­pi kuin lava-au­to, pa­rem­pi suo­ri­tus­ky­ky kuin ur­hei­lu­au­tos­sa, Cy­ber­punk-hen­keä

Cy­bert­ruc­kin us­ko­ma­ton fu­tu­ris­ti­nen muo­toi­lu on saa­nut in­noi­tuk­sen­sa cy­ber­punk-es­te­tii­kas­ta, joka tuli mo­nil­le tu­tuk­si esi­mer­kik­si elo­ku­vis­ta Blade Run­ner ja 007 Ra­kas­tet­tu­ni.

Sen it­se­kan­ta­va ul­ko­kuo­ri on val­mis­tet­tu Ult­ra-Hard 30X kyl­mä­vals­sa­tus­ta ruos­tu­mat­to­mas­ta te­räk­ses­tä. Eri­kois­val­mis­tei­nen ruos­tu­ma­ton te­räs suo­jaa au­toa lom­moil­ta, kol­huil­ta ja ruos­tu­mi­sel­ta alan stan­dar­dit ylit­tä­väl­lä ta­val­la.

Cy­bert­ruc­kin suo­ri­tus­ky­ky­ver­sio Cy­ber­be­ast kiih­tyy 0–100 km/h vain 2,7 se­kun­nis­sa säi­lyt­tä­en va­kau­ten­sa myös suu­ris­sa no­peuk­sis­sa. Va­ki­o­va­rus­tei­siin si­säl­tyy mu­kau­tu­va il­ma­jou­si­tus, jon­ka mil­li­se­kun­neis­sa ta­pah­tu­vat sää­döt op­ti­moi­vat sekä ajet­ta­vuu­den et­tä kä­sit­te­lyn.

Cy­ber­be­as­tin täy­sin säh­köi­nen oh­jaus ja kään­ty­vät ta­ka­pyö­rät tuot­ta­vat ur­hei­lu­au­ton ajet­ta­vuu­den ja useim­pia se­da­ne­ja pa­rem­man kään­tö­sä­teen.

Ta­va­ra­ti­lan si­säl­lä on kak­si 120 V:n pis­to­ra­si­aa ja yk­si 240 V:n pis­to­ra­sia, joi­hin voi kyt­keä pis­tok­keen mis­sä ta­han­sa.

Tes­la Po­wers­ha­re -tek­no­lo­gia mah­dol­lis­taa nyt en­sim­mäis­tä ker­taa kak­si­suun­tai­sen te­hon­siir­ron, jo­ten la­taus­por­tin kaut­ta voi la­da­ta mitä ta­han­sa lait­tei­ta, mui­ta säh­kö­au­to­ja tai jopa syöt­tää säh­köä ko­din säh­kö­verk­koon.

Toi­mi­tuk­set ovat al­ka­neet Poh­jois-Ame­ri­kas­sa

Cy­bert­ruc­kia val­mis­te­taan Tes­lan Giga Aus­tin teh­taas­sa Te­xa­sis­sa. Toi­mi­tuk­set asi­ak­kail­le al­koi­vat jou­lu­kuun 2023 alus­sa. Kos­ka tuo­tan­non kas­vat­ta­mi­nen vie ai­kaa, Tes­la kes­kit­tyy aluk­si Poh­jois-Ame­rik­kaan, joka on lava-au­to­jen pää­mark­ki­na-alue.

Cy­bert­ruck ei ole täl­lä het­kel­lä saa­ta­vil­la Eu­roo­pas­sa ei­kä Tes­la ole il­moit­ta­nut tark­kaa ai­ka­tau­lua toi­mi­tus­ten al­ka­mi­sel­le Poh­jois-Ame­ri­kan ul­ko­puo­lel­la.

Lue li­sää Cy­bert­ruc­kis­ta: https://www.tes­la.com/fi_fi/cy­bert­ruck

Jo­kai­sel­ta Cy­ber Odys­sey kier­tu­een py­säh­ty­mis­pai­kal­ta voi os­taa Cy­bert­ruck-oheis­tuot­tei­ta. Saa­ta­vil­la on myös oma verk­ko­kaup­pa: https://shop.tes­la.com/fi_fi/ca­te­go­ry/cy­ber

Tes­la-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pe­li­o­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Toni Lindström

Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna

Auto Bild.Koeajot
Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Malliuudistukset tehtiin maltilla, ja auton tunnistaa helposti Passatiksi.

Toni Lindström

Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna

Auto Bild.Koeajot

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

Suomeenkin tullut uusi kiinalaisbrändi XPENG vannoo tekoälyn nimeen

Auto Bild.Uutiset

Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN