Lataaminen on entistä nopeampaa tasavirtalatauksen (DC) ja entistä nopeamman vaihtovirtalatauksen (AC) johdosta. Ladattavan hybridin lisäksi uuden Passat Variantin moottorivaihtoehtoihin kuuluvat kevythybridit (eTSI) , turboahdetut bensiinimoottorit (TSI) sekä turbodieselmoottorit (TDI).

Lataaminen on entistä nopeampaa tasavirtalatauksen (DC) ja entistä nopeamman vaihtovirtalatauksen (AC) johdosta. Ladattavan hybridin lisäksi uuden Passat Variantin moottorivaihtoehtoihin kuuluvat kevythybridit (eTSI) , turboahdetut bensiinimoottorit (TSI) sekä turbodieselmoottorit (TDI).

Volkswagen

Upouusi Passat Variant: Läpikäy viimeisiä testejä

Yhdeksäs Passat-sukupolvi on aiempia isompi, mukavampi ja korke­a­laa­tui­sempi. Mallissa sovelletaan MQB evo -pohjalevyä, eli perusrakenteen uusinta kehitysvaihetta. Ladattavan hybridin sähköinen toimintamatka on jopa 100 kilometriä.

Auto Bild.Uutiset

Ai­van uu­si Pas­sat Va­ri­ant juh­lii maa­il­ma­nen­si-il­taan­sa elo­kuun lo­pus­sa. Volks­wa­gen jul­kai­si en­sim­mäi­set en­nak­ko­tie­dot seu­raa­van su­ku­pol­ven Pas­sa­tis­ta, joka on va­rus­tet­tu lu­kui­sil­la in­no­vaa­ti­oil­la.

Nii­hin lu­keu­tu­vat in­tui­tii­vi­nen näyt­tö- ja käyt­tö­kon­sep­ti, kor­ke­a­laa­tui­nen si­sus­tus, uu­si mu­kau­tu­va alus­tan oh­jaus­jär­jes­tel­mä, pre­mium-luo­kan is­tui­met ja la­dat­ta­vat hyb­ri­di­ver­si­ot, joi­den säh­köi­nen toi­min­ta­mat­ka on jopa 100 ki­lo­met­riä.

Täy­sin uu­si Pas­sat Va­ri­ant lan­see­ra­taan vuo­den 2024 en­sim­mäi­sel­lä nel­jän­nek­sel­lä. Se on yh­dek­säs su­ku­pol­vi yh­des­tä maa­il­man me­nes­ty­neim­mis­tä kes­ki­ko­koi­sis­ta au­tois­ta, jol­la on yli 50 vuo­den his­to­ria ja yli 30 mil­joo­naa myy­tyä kap­pa­let­ta.

Suun­ni­tel­les­saan täy­sin uut­ta Pas­sat Va­ri­ant -mal­lia Volks­wa­gen käyt­ti hy­väk­seen pe­rus­ra­ken­teen täy­den po­ten­ti­aa­lin täs­sä uu­des­sa ke­hi­tys­vai­hees­sa – ly­hen­net­ty­nä MQB evo.

Volkswagen tarjoaa myyntimenestysmalliinsa myös jatkokehitetyn version mukautuvasta alustanhallinnasta: valinnaisen DCC Pron kaksiventtiilisillä iskunvaimentimilla.

Volkswagen tarjoaa myyntimenestysmalliinsa myös jatkokehitetyn version mukautuvasta alustanhallinnasta: valinnaisen DCC Pron kaksiventtiilisillä iskunvaimentimilla.

Volkswagen

”Täy­sin uu­des­sa Pas­sa­tis­sa olem­me pa­nos­ta­neet kor­ke­aan ajo- ja mat­kus­tus­mu­ka­vuu­teen, jon­ka asi­ak­kaat tun­te­vat vä­lit­tö­mäs­ti. Tä­män ta­kaa­vat muun mu­as­sa pi­dem­pi ak­se­li­vä­li ja uu­si mu­kau­tu­va alus­tan­hal­lin­ta kak­si­vent­tii­li­sil­lä is­kun­vai­men­ti­mil­la. Sa­mal­la uu­si näyt­tö- ja käyt­tö­kon­sep­tim­me on erit­täin in­tui­tii­vi­nen. Il­mas­toin­ti­oh­ja­tut hie­ron­tais­tui­met ku­vaa­vat si­sä­ti­lo­jen en­si­luok­kais­ta stan­dar­di­am­me”, ker­too tuo­te­ke­hi­tyk­ses­tä vas­taa­va Kai Grünitz.

Si­sus­tu­sark­ki­teh­tuu­ri on suun­ni­tel­tu uu­del­leen uu­den kon­sep­tin poh­jal­ta

Kor­ke­a­ta­sois­ten ma­te­ri­aa­lien ja te­hok­kaan ää­nie­ris­tyk­sen an­si­os­ta ylei­nen laa­tu ja mu­ka­vuus nos­te­taan uu­del­le ta­sol­le. er­go­Ac­ti­ve-etuis­tui­met ovat saa­ta­vil­la li­sä­va­rus­tee­na.

VW Passat Variantin uusi sisustusarkkitehtuuri hyödyntää järjestelmällisesti Volkswagen-asiakkaiden palautetta tavoitteenaan tehdä käytöstä mahdollisimman intuitiivista. Siksi Passat Variant lanseerataan uudella ohjaamolla ja uudella multimediajärjestelmällä.

VW Passat Variantin uusi sisustusarkkitehtuuri hyödyntää järjestelmällisesti Volkswagen-asiakkaiden palautetta tavoitteenaan tehdä käytöstä mahdollisimman intuitiivista. Siksi Passat Variant lanseerataan uudella ohjaamolla ja uudella multimediajärjestelmällä.

Volkswagen

Näis­sä is­tui­mis­sa on säh­köi­nen sää­tö (jopa 14-suun­tai­nen, mal­lis­ta ja va­rus­teis­ta riip­pu­en) sekä eri kon­fi­gu­raa­ti­ot hie­ron­ta- ja il­mas­toin­ti­toi­min­noil­le.

Uu­si näyt­tö- ja käyt­tö­kon­sep­ti

VW Pas­sat Va­ri­an­tin uu­si si­sus­tu­sark­ki­teh­tuu­ri hyö­dyn­tää jär­jes­tel­mäl­li­ses­ti Volks­wa­gen-asi­ak­kai­den pa­lau­tet­ta ta­voit­tee­naan teh­dä käy­tös­tä mah­dol­li­sim­man in­tui­tii­vis­ta. Sik­si Pas­sat Va­ri­ant lan­see­ra­taan uu­del­la oh­jaa­mol­la ja uu­del­la in­fo­tain­ment-jär­jes­tel­mäl­lä.

Uu­den va­kio-in­fo­tain­ment-näy­tön koko on 32 cm (12,9 tuu­maa). Saa­ta­vil­le tu­lee myös uu­si 38 cm (15 tuu­man) näyt­tö li­sä­va­rus­tee­na tai va­rus­te­ta­sos­ta riip­pu­en. Taus­ta­va­lais­tut kos­ke­tus­sää­ti­met si­jait­se­vat in­fo­tain­ment-jär­jes­tel­män näy­tön al­la ja nii­tä käy­te­tään esi­mer­kik­si si­sä­läm­pö­ti­lan ja ää­nen­voi­mak­kuu­den sää­tä­mi­seen. Volks­wa­gen tar­jo­aa li­sä­va­rus­tee­na myös uu­den tuu­li­la­sin hei­jas­tus­näy­tön, joka hei­jas­taa tie­dot tuu­li­la­siin ja si­ten au­ton edes­sä ole­vaan vir­tu­aa­li­ti­laan. Li­säk­si mo­ni­toi­mi­oh­jaus­pyö­räs­sä on jäl­leen fyy­si­siä pai­nik­kei­ta – käy­tön hel­pot­ta­mi­sek­si.

Enem­män ti­laa ta­ka­na

Täy­sin uu­si VW Pas­sat Va­ri­ant on pal­jon suu­rem­pi kuin edel­tä­jän­sä. Uu­si pi­tuus (14 sent­tiä enem­män) li­sää en­nes­tään hy­viä jal­ka­ti­lo­ja vie­lä 5 sent­ti­met­riä.

Ta­va­ra­ti­lan ti­la­vuus kas­vaa 40 lit­ral­la 690 lit­raan (kuor­mat­tui­na ta­kais­tuin­ten sel­kä­no­jan kor­keu­teen as­ti) ja jopa 140 lit­ral­la 1920 lit­raan, kun ta­kais­tuin kään­ne­tään alas.

Edel­leen ke­hi­tet­ty alus­tan­sää­tö­jär­jes­tel­mä DCC Pro

Lu­kui­sat yk­sit­täi­set toi­men­pi­teet pa­ran­ta­vat uu­den mal­lin ajo­mu­ka­vuut­ta: li­sään­ty­nyt kal­lis­tuk­sen jäyk­kyys ja ne­li­lin­ki­te­tyn taka-ak­se­lin suu­rem­pi si­vut­tais­voi­ma­oh­jaus (pa­rem­pi taka-ak­se­lin va­kaus ja si­ten pa­ran­tu­nut ajo­tur­val­li­suus), uu­si säh­kö­me­kaa­ni­nen oh­jaus­jär­jes­tel­mä, edel­leen ke­hi­te­tyt kal­lis­tuk­sen­vai­men­ti­met ja is­kun­vai­men­ti­met.

Uu­den VW Pas­sat Va­ri­an­tin pi­dem­pi ak­se­li­vä­li tuo myös li­sää va­kaut­ta.

Volks­wa­gen tar­jo­aa myyn­ti­me­nes­tys­mal­liin­sa myös jat­ko­ke­hi­te­tyn ver­si­on mu­kau­tu­vas­ta alus­tan­hal­li­nas­ta: va­lin­nai­sen DCC Pron kak­si­vent­tii­li­sil­lä is­kun­vai­men­ti­mil­la.

Jär­jes­tel­mä re­a­goi jat­ku­vas­ti tien­pin­taan ja ajo­ti­lan­tee­seen ot­ta­en huo­mi­oon pa­ra­met­rit, ku­ten oh­jaus-, jar­ru­tus- ja kiih­dy­tys­liik­keet.

Ihan­teel­li­nen vai­men­nus las­ke­taan jo­kai­sel­le pyö­räl­le ja sää­de­tään is­kun­vai­men­ti­mis­sa se­kun­nin mur­to-osis­sa. Kul­jet­ta­jal­la on mah­dol­li­suus sää­tää DCC:tä yk­si­löl­lis­ten miel­ty­mys­ten mu­kaan – erit­täin mu­ka­vas­ta erit­täin ur­hei­lul­li­seen.

Ajo­tien te­ho­kas va­lai­se­mi­nen

VW Pas­sat Va­ri­an­tin va­li­koi­maan kuu­luu myös uu­den su­ku­pol­ven IQ.LIGHT-led-mat­rii­si­a­jo­va­lot. Näi­den te­hok­kai­den ajo­va­lo­jen va­lo­ku­vio on en­tis­tä ta­sai­sem­pi, ja niis­sä on uu­si te­ho­kas kau­ko­va­lo, jon­ka kan­ta­ma on noin 500 met­riä.

Ta­ka­va­lo­jen näyt­tä­vyyt­tä li­sää vaa­ka­suo­ra led-va­lo­nau­ha.

eHyb­rid, eT­SI, TSI ja TDI

Täy­sin uu­si VW Pas­sat Va­ri­ant tar­jo­aa kat­ta­vas­ti eri­lai­sia moot­to­ri­vaih­to­eh­to­ja, joi­den hui­pul­la ovat uu­det toi­sen su­ku­pol­ven la­dat­ta­vat hyb­ri­dit (eHyb­rid). Säh­köis­tä toi­min­ta­mat­kaa on kas­va­tet­tu mer­kit­tä­väs­ti edel­tä­jiin ver­rat­tu­na, ja se on nyt jopa 100 ki­lo­met­riä va­rus­te­lus­ta riip­pu­en.

Li­säk­si au­ton la­taa­mi­nen on myös en­tis­tä no­pe­am­paa ta­sa­vir­ta­la­tauk­sen (DC) ja en­tis­tä no­pe­am­man vaih­to­vir­ta­la­tauk­sen (AC) joh­dos­ta. La­dat­ta­van hyb­ri­din li­säk­si uu­den Pas­sat Va­ri­an­tin moot­to­ri­vaih­to­eh­toi­hin kuu­lu­vat ke­vyt­hyb­ri­dit (eT­SI) , tur­bo­ah­de­tut ben­sii­ni­moot­to­rit (TSI) sekä tur­bo­die­sel­moot­to­rit (TDI).

Volks­wa­gen-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Hyundai

Hyundai: Esittelee täysin uuden Hyundai Ioniq 9 SUV:n lounge-tyylisen sisätilan

Auto Bild.Uutiset
Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Hyundai

Hyundai: Esittelee täysin uuden Hyundai Ioniq 9 SUV:n lounge-tyylisen sisätilan

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN