Lataaminen on entistä nopeampaa tasavirtalatauksen (DC) ja entistä nopeamman vaihtovirtalatauksen (AC) johdosta. Ladattavan hybridin lisäksi uuden Passat Variantin moottorivaihtoehtoihin kuuluvat kevythybridit (eTSI) , turboahdetut bensiinimoottorit (TSI) sekä turbodieselmoottorit (TDI).
Volkswagen
Upouusi Passat Variant: Läpikäy viimeisiä testejä
Yhdeksäs Passat-sukupolvi on aiempia isompi, mukavampi ja korkealaatuisempi. Mallissa sovelletaan MQB evo -pohjalevyä, eli perusrakenteen uusinta kehitysvaihetta. Ladattavan hybridin sähköinen toimintamatka on jopa 100 kilometriä.
Aivan uusi Passat Variant juhlii maailmanensi-iltaansa elokuun lopussa. Volkswagen julkaisi ensimmäiset ennakkotiedot seuraavan sukupolven Passatista, joka on varustettu lukuisilla innovaatioilla.
Niihin lukeutuvat intuitiivinen näyttö- ja käyttökonsepti, korkealaatuinen sisustus, uusi mukautuva alustan ohjausjärjestelmä, premium-luokan istuimet ja ladattavat hybridiversiot, joiden sähköinen toimintamatka on jopa 100 kilometriä.
Täysin uusi Passat Variant lanseerataan vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä. Se on yhdeksäs sukupolvi yhdestä maailman menestyneimmistä keskikokoisista autoista, jolla on yli 50 vuoden historia ja yli 30 miljoonaa myytyä kappaletta.
Suunnitellessaan täysin uutta Passat Variant -mallia Volkswagen käytti hyväkseen perusrakenteen täyden potentiaalin tässä uudessa kehitysvaiheessa – lyhennettynä MQB evo.
Volkswagen tarjoaa myyntimenestysmalliinsa myös jatkokehitetyn version mukautuvasta alustanhallinnasta: valinnaisen DCC Pron kaksiventtiilisillä iskunvaimentimilla.
Volkswagen
”Täysin uudessa Passatissa olemme panostaneet korkeaan ajo- ja matkustusmukavuuteen, jonka asiakkaat tuntevat välittömästi. Tämän takaavat muun muassa pidempi akseliväli ja uusi mukautuva alustanhallinta kaksiventtiilisillä iskunvaimentimilla. Samalla uusi näyttö- ja käyttökonseptimme on erittäin intuitiivinen. Ilmastointiohjatut hierontaistuimet kuvaavat sisätilojen ensiluokkaista standardiamme”, kertoo tuotekehityksestä vastaava Kai Grünitz.
Sisustusarkkitehtuuri on suunniteltu uudelleen uuden konseptin pohjalta
Korkeatasoisten materiaalien ja tehokkaan äänieristyksen ansiosta yleinen laatu ja mukavuus nostetaan uudelle tasolle. ergoActive-etuistuimet ovat saatavilla lisävarusteena.
VW Passat Variantin uusi sisustusarkkitehtuuri hyödyntää järjestelmällisesti Volkswagen-asiakkaiden palautetta tavoitteenaan tehdä käytöstä mahdollisimman intuitiivista. Siksi Passat Variant lanseerataan uudella ohjaamolla ja uudella multimediajärjestelmällä.
Volkswagen
Näissä istuimissa on sähköinen säätö (jopa 14-suuntainen, mallista ja varusteista riippuen) sekä eri konfiguraatiot hieronta- ja ilmastointitoiminnoille.
Uusi näyttö- ja käyttökonsepti
VW Passat Variantin uusi sisustusarkkitehtuuri hyödyntää järjestelmällisesti Volkswagen-asiakkaiden palautetta tavoitteenaan tehdä käytöstä mahdollisimman intuitiivista. Siksi Passat Variant lanseerataan uudella ohjaamolla ja uudella infotainment-järjestelmällä.
Uuden vakio-infotainment-näytön koko on 32 cm (12,9 tuumaa). Saataville tulee myös uusi 38 cm (15 tuuman) näyttö lisävarusteena tai varustetasosta riippuen. Taustavalaistut kosketussäätimet sijaitsevat infotainment-järjestelmän näytön alla ja niitä käytetään esimerkiksi sisälämpötilan ja äänenvoimakkuuden säätämiseen. Volkswagen tarjoaa lisävarusteena myös uuden tuulilasin heijastusnäytön, joka heijastaa tiedot tuulilasiin ja siten auton edessä olevaan virtuaalitilaan. Lisäksi monitoimiohjauspyörässä on jälleen fyysisiä painikkeita – käytön helpottamiseksi.
Enemmän tilaa takana
Täysin uusi VW Passat Variant on paljon suurempi kuin edeltäjänsä. Uusi pituus (14 senttiä enemmän) lisää ennestään hyviä jalkatiloja vielä 5 senttimetriä.
Tavaratilan tilavuus kasvaa 40 litralla 690 litraan (kuormattuina takaistuinten selkänojan korkeuteen asti) ja jopa 140 litralla 1920 litraan, kun takaistuin käännetään alas.
Edelleen kehitetty alustansäätöjärjestelmä DCC Pro
Lukuisat yksittäiset toimenpiteet parantavat uuden mallin ajomukavuutta: lisääntynyt kallistuksen jäykkyys ja nelilinkitetyn taka-akselin suurempi sivuttaisvoimaohjaus (parempi taka-akselin vakaus ja siten parantunut ajoturvallisuus), uusi sähkömekaaninen ohjausjärjestelmä, edelleen kehitetyt kallistuksenvaimentimet ja iskunvaimentimet.
Uuden VW Passat Variantin pidempi akseliväli tuo myös lisää vakautta.
Volkswagen tarjoaa myyntimenestysmalliinsa myös jatkokehitetyn version mukautuvasta alustanhallinasta: valinnaisen DCC Pron kaksiventtiilisillä iskunvaimentimilla.
Järjestelmä reagoi jatkuvasti tienpintaan ja ajotilanteeseen ottaen huomioon parametrit, kuten ohjaus-, jarrutus- ja kiihdytysliikkeet.
Ihanteellinen vaimennus lasketaan jokaiselle pyörälle ja säädetään iskunvaimentimissa sekunnin murto-osissa. Kuljettajalla on mahdollisuus säätää DCC:tä yksilöllisten mieltymysten mukaan – erittäin mukavasta erittäin urheilulliseen.
Ajotien tehokas valaiseminen
VW Passat Variantin valikoimaan kuuluu myös uuden sukupolven IQ.LIGHT-led-matriisiajovalot. Näiden tehokkaiden ajovalojen valokuvio on entistä tasaisempi, ja niissä on uusi tehokas kaukovalo, jonka kantama on noin 500 metriä.
Takavalojen näyttävyyttä lisää vaakasuora led-valonauha.
eHybrid, eTSI, TSI ja TDI
Täysin uusi VW Passat Variant tarjoaa kattavasti erilaisia moottorivaihtoehtoja, joiden huipulla ovat uudet toisen sukupolven ladattavat hybridit (eHybrid). Sähköistä toimintamatkaa on kasvatettu merkittävästi edeltäjiin verrattuna, ja se on nyt jopa 100 kilometriä varustelusta riippuen.
Lisäksi auton lataaminen on myös entistä nopeampaa tasavirtalatauksen (DC) ja entistä nopeamman vaihtovirtalatauksen (AC) johdosta. Ladattavan hybridin lisäksi uuden Passat Variantin moottorivaihtoehtoihin kuuluvat kevythybridit (eTSI) , turboahdetut bensiinimoottorit (TSI) sekä turbodieselmoottorit (TDI).
Volkswagen-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Polestar ja StoreDot: Latasivat onnistuneesti Polestar 5 -prototyypin 10:stä 80:een prosenttiin kymmenessä minuutissa
Tesla: Tuo Cyber Odyssey -kiertueen Euroopan markkinoille
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
Koeajossa BMW 2-sarjan Active Tourer: Jalokivi perheautoksi
Koeajossa Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 1.4 TSI eHybrid: Tyyliä ja muotoa
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Eksklusiivinen putkivahvistin Ruotsista
Audiovectorin puolisuunnikas inkarnaatio
Tiili, tiikki ja kastanja hurmasivat 60-luvun rivitalossa
Staxin uusi kuulokesetti
Arendal Soundin subbari alennuksella
Yamaha Puolasta
Heretic The AMP
10 wattia kuulokevahvistimesta
Näin saat sohvan taas puhtaaksi ja raikkaaksi
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Polestar ja StoreDot: Latasivat onnistuneesti Polestar 5 -prototyypin 10:stä 80:een prosenttiin kymmenessä minuutissa
Tesla: Tuo Cyber Odyssey -kiertueen Euroopan markkinoille
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Polestar ja StoreDot: Latasivat onnistuneesti Polestar 5 -prototyypin 10:stä 80:een prosenttiin kymmenessä minuutissa
Tesla: Tuo Cyber Odyssey -kiertueen Euroopan markkinoille
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Citroën C3 Aircross: Tässä ensimmäiset kuvat kesällä 2024 esiteltävästä katumaasturista
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
LUETUIMMAT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Legendaarinen Jeep Grand Cherokee: Nyt myynnissä Suomessa ja autot Suomeen tänä kesänä!
Hyundai Santa Fe: Viidennen sukupolven mallistossa täysin uusi ulkonäkö
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Kääk! Autoilijoille luvassa radikaali hintayllätys: Lisävarusteet ja osa muista autojen varusteista kuukausimaksullisiksi 1.1. 2025 alkaen
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN