Uusi DS N°8 tarjoaa jopa 750 km sähköisen toimintamatkan

DS Automobiles tuo täysin uniikin tuotteen sähkö­au­to­mark­kinaan. DS N°8 on auto, joka erottuu uusien sähköautojen massasta niin muotoilullaan kuin historiallisella ja arvokkaalla brändillään.

Auto Bild.Uutiset

DS N°8:n Pal­las FWD start­taa 55 990 eu­ros­ta. Pal­las si­säl­tää mm. ak­tii­vi­sen va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­men, läm­pö­pum­pun, akun esi­läm­mi­tyk­sen, 19-tuu­mai­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet, mat­kus­ta­mon Po­ly­am­bient-tun­nel­ma­va­lais­tuk­sen ja DS Iris -tie­to­viih­de- ja na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­män 16-tuu­man kos­ke­tus­näy­töl­lä.

Noin 61 390 eu­ron hin­taan asi­a­kas voi va­li­ta it­sel­leen joko upe­an Étoi­le-va­rus­te­ta­son tai 750 km toi­min­ta­mat­kal­la va­rus­te­tun Long Ran­ge -mal­lin Pal­las-va­rus­te­lul­la.

Étoi­le-va­rus­te­ta­so tuo mu­ka­naan to­del­lis­ta luk­sus­ta: 360° Vi­si­on -py­sä­köin­ti­ka­me­ran, DS Drive As­sist 2.0 -ajo­a­vus­tin­pa­ke­tin, DS Pi­xel­vi­si­on -mu­kau­tu­vat mat­rii­si­a­jo­va­lot, va­lais­tun DS Lu­mi­nasc­reen -etu­sä­lei­kön, 20-tuu­mai­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet, DS Neck­war­mer -nis­kan­läm­mit­ti­men etuis­tui­mil­la ja DS Ac­ti­ve Scan -ak­tii­vi­jou­si­tuk­sen (Long Ran­ge -mal­leis­sa).

DS N°8 -mal­lis­ton hui­pul­la si­jait­see hulp­pea ne­li­ve­toi­nen lip­pu­lai­va Étoi­le AWD Long Ran­ge, joka huo­kuu suo­ri­tus­ky­kyä, näyt­tä­vyyt­tä ja toi­min­ta­mat­kaa 71 990 eu­rol­la.

Eu­roop­pa­lais­ta osaa­mis­ta jo 70 vuot­ta

DS Ae­ro Sport Loun­gen ins­pi­roi­ma­na DS N°8 ka­na­voi pe­rin­teis­tä rans­ka­lais­ta ko­rin­ra­ken­nu­so­saa­mis­ta ny­ky­ai­kaan. DS N°8 jat­kaa myös al­ku­pe­räi­sen, vuon­na 1955 esi­tel­lyn DS:n avant­gar­dis­mia.

Ener­gi­a­te­hok­kuu­den mak­si­moi­mi­nen on näh­tä­vil­lä DS N°8:n muo­dois­sa ja te­rä­vis­sä lin­jois­sa. Au­ton jo­kai­nen ko­ri­no­sa tut­kit­tu tuu­li­tun­ne­lis­sa van­tei­ta myö­ten al­hai­sim­man mah­dol­li­sen il­man­vas­tuk­sen saa­vut­ta­mi­sek­si. Täl­lä ta­voin toi­min­ta­mat­ka on kas­va­nut jopa 60 ki­lo­met­ril­lä.

Edel­lä mai­nit­tu tek­ni­nen pon­nis­tus on saa­vu­tet­tu il­man, et­tä ul­ko­muo­toi­luun oli­si jou­dut­tu te­ke­mään iso­ja komp­ro­mis­se­ja – N°8 on erit­täin tyy­li­käs au­to.

Esi­mer­kik­si DS N°8:n keu­las­sa käy­te­tään in­no­va­tii­vis­ta ja kieh­to­vaa va­lo­tun­nus­ta, jos­sa hyö­dyn­ne­tään va­lais­tua ja ae­ro­dy­naa­mis­ta DS Lu­mi­nasc­reen -mas­kia.

DS Lightb­la­de -va­lo­tun­nus au­ton keu­las­sa ja ta­ka­o­sas­sa te­kee ko­ko­nai­suu­des­ta ehy­en. Ae­ro­dy­naa­mis­ten omi­nai­suuk­sien­sa li­säk­si va­lo­tun­nus aset­taa au­ton tie­hen ja ko­ros­taa sen le­veyt­tä. Näin ol­len DS N°8 on tun­nis­tet­ta­vis­sa jopa 100 met­rin pääs­tä.

Jopa 350 hv ja 750 km toi­min­ta­mat­kaa

DS N°8 on saa­ta­vil­la kol­mel­la täys­säh­köi­sel­lä säh­kö­voi­ma­lin­jal­la: 230 hv, 245 hv ja 350 hv, jois­ta vii­mei­nen on kah­del­la säh­kö­moot­to­ril­la va­rus­tet­tu ne­li­ve­to.

Kai­kis­sa säh­kö­voi­ma­lin­jois­sa on li­säk­si po­wer boost -toi­min­to, joka tuo 30 li­sä­he­vos­voi­maa FWD-ver­si­oon (260 hv), 35 hv FWD Long Ran­ge -ver­si­oon (280 hv) ja 25 hv AWD Long Ran­ge -ver­si­oon (375 hv).

DS N°8 on ää­rim­mäi­sen ri­vak­ka ja tar­jo­aa en­si­luok­kai­sen kiih­ty­vyy­den. Etu­ve­to­mal­lit kiih­ty­vät 0-100 km/h 7,7–7,8 se­kun­nis­sa, kun taas DS N°8 AWD Long Ran­ge tar­vit­see sa­maan suo­ri­tuk­seen 5,4 se­kun­tia. Voi­ma­lin­jas­ta riip­pu­mat­ta DS N°8:n huip­pu­no­peus on ra­jat­tu 190 km/h.

DS N°8 tu­lee saa­ta­vil­le kah­del­la eri ak­ku­kool­la. En­sim­mäi­nen tar­jo­aa 74 kWh käy­tet­tä­vää ka­pa­si­teet­tia (etu­ve­to 230 hv) ja toi­nen pe­rä­ti 97,2 kWh, joka on saa­ta­vil­la sekä etu­ve­don (245 hv) et­tä ne­li­ve­don yh­tey­teen (350 hv).

DS N°8 Long Ran­ge -mal­li etu­ve­toi­se­na tar­jo­aa pe­rä­ti 750 km WLTP-toi­min­ta­mat­kaa ja vain 15,9 kWh/100 km säh­kön­ku­lu­tuk­sen. Mal­lin kau­pun­ki­toi­min­ta­mat­ka on us­ko­ma­ton 909 km WLTP-syk­lil­lä. Tämä kaik­ki on mah­dol­lis­ta ener­gi­a­te­hok­kaan säh­kö­moot­to­rin ja erit­täin al­hai­sen 0,24 Cx -ar­von sekä vain 0,63 dm² il­man­vas­tus­ker­toi­men an­si­os­ta.

DS N°8:n yh­dis­te­tyt WLTP-toi­min­ta­mat­kat ovat etu­ve­toi­sel­le 74 kWh -mal­lil­le 550 km ja ne­li­ve­toi­sel­le Long Ran­ge -mal­lil­le 688 km.

Pi­dem­mil­lä mat­koil­la N°8 tar­jo­aa jopa 160 kW pi­ka­la­taus­te­hon, joka mah­dol­lis­taa 20–80 % la­tauk­sen vain 27 mi­nuu­tis­sa, jol­loin toi­min­ta­mat­kaa on saa­tu jopa 450 ki­lo­met­rin ver­ran. 10 mi­nuu­tin la­tauk­sen ai­ka­na toi­min­ta­mat­kaa voi ker­ryt­tää jopa 200 km. DS N°8:ssa on va­ki­o­na akus­ton esi­läm­mi­tys­toi­min­to, jol­loin akus­ton läm­pö­ti­la on op­ti­moi­tu pi­ka­la­tauk­seen myös tal­vi­sis­sa olo­suh­teis­sa.

Au­to­Bild / DS Au­to­mo­bi­les

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Ensimmäiset 1 731 Toyota Corollaa tuotiin Suomeen vuonna 1967. Kuvassa 1966 Toyota Corolla.

Ensimmäiset 1 731 Toyota Corollaa tuotiin Suomeen vuonna 1967. Kuvassa 1966 Toyota Corolla.

Toyota

Toyota: Suomessa jo 60 vuotta

Auto Bild.Uutiset
Ensimmäiset 1 731 Toyota Corollaa tuotiin Suomeen vuonna 1967. Kuvassa 1966 Toyota Corolla.

Ensimmäiset 1 731 Toyota Corollaa tuotiin Suomeen vuonna 1967. Kuvassa 1966 Toyota Corolla.

Toyota

Toyota: Suomessa jo 60 vuotta

Auto Bild.Uutiset

Salon Passeliauto Oy palkittiin parhaiden eurooppalaisten Toyota-jälleenmyyjän joukossa

Auto Bild.Uutiset

Salon Passeliauto Oy palkittiin parhaiden eurooppalaisten Toyota-jälleenmyyjän joukossa

Auto Bild.Uutiset
Nelivetoinen Polestar 4 (544 hv/686 Nm) on tähänastisista nopein brändin edustaja (3,8 s sataan), ja sille luvataan jopa 620 km WLTP-toimintamatkaa.

Nelivetoinen Polestar 4 (544 hv/686 Nm) on tähänastisista nopein brändin edustaja (3,8 s sataan), ja sille luvataan jopa 620 km WLTP-toimintamatkaa.

Juha Peltonen

Polestar 3 ja Polestar 4 esiteltiin Suomessa: Niistä toisessa ei ole takalasia!

Auto Bild.Uutiset
Nelivetoinen Polestar 4 (544 hv/686 Nm) on tähänastisista nopein brändin edustaja (3,8 s sataan), ja sille luvataan jopa 620 km WLTP-toimintamatkaa.

Nelivetoinen Polestar 4 (544 hv/686 Nm) on tähänastisista nopein brändin edustaja (3,8 s sataan), ja sille luvataan jopa 620 km WLTP-toimintamatkaa.

Juha Peltonen

Polestar 3 ja Polestar 4 esiteltiin Suomessa: Niistä toisessa ei ole takalasia!

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN