UUsi VW Arteon Shooting Brake saapuu Suomeen tulevana syksynä.
Volkswagen Arteon ja Arteon Shooting Brake: Myös ladattavana hybridinä
Tulevaisuudessa Arteonista on saatavilla kaksi eri malliversiota – Arteon ja Shooting Brake, joista Suomen maahantuontiohjelmaan kuuluvat ainoastaan Arteon Shooting Brake -versiot.
Volkswagen esitteli uuden Arteonin maailmanensi-illassa ja paljasti samanaikaisesti myös malliston toisen version – uuden VW Arteon Shooting Braken.
VW Arteon Shooting Brake on kokonaan uusi tulkinta farmarimallista.
“Volkswagen lanseeraa tänä vuonna 34 uutta mallia. Näin laajamittaista mallistouudistusta ei ole koskaan ollut Volkswagen-brändin historiassa. VW Arteon Shooting Brake laajentaa mallistoamme tärkeään keskikokoluokan segmenttiin. Se asettaa uudet standardit luokassaan dynaamisella muotoilullaan, korkealla käytettävyydellään ja nykyaikaisilla teknologioillaan”, sanoo Volkswagen-brändistä vastaava johtaja Ralf Brandstätter.
Suomeen yksinomaan Shooting Brake -versiona
VW Arteon on ollut Volkswagenin GT-malli vuodesta 2017. Nyt Volkswagen julkaisi mallista uudistetun version. Uusi VW Arteon ei kuulu Suomen maahantuontiohjelmaan. Suomessa saataville tulee ainoastaan VW Arteon Shooting Brake -malliversio.
VW Arteon Shooting Brake -mallille on tunnusomaista ilmeikäs ja avantgardistinen muotoilu. Selkeästi erottuvat piirteet pitävät sisällään erityisesti etuosan uuden muotoilun, josta erottuu yhtenäinen valonauha, huomiota herättävät kromilistat ja alaosan uudet ilmanottoaukot.
Jäähdytinsäleikkö sekä pitkä, leveä konepelti on yhdistetty yhdeksi kokonaisuudeksi. LED-valoin toteutetut valokuviot sekä edessä että takana tekevät Arteonista ainutlaatuisen.
Molemmille malleille – Arteon ja Arteon Shooting Brake – ovat tunnusomaisia atleettiset linjat. Mallit eroavat kuitenkin merkittävästi toisistaan B-pilarista alkaen, kohti auton takaosaa.
VW Arteon Shooting Braken katto- ja ikkunalinjaa on venytetty kohti auton takaosaa ja takaosassa on myös uusi kattoilmanohjain.
Yläosassa ikkunalinja on saman suuntainen kattolinjan kanssa. Auton alaosassa linja kuitenkin siirtyy ylöspäin kohti D-pilaria, tehden takaosan ikkuna-alasta kapeamman ja huomiota herättävämmän.
Yhdessä kaikki elementit luovat takaosan sporttisen profiilin, joka on tyypillistä Shooting Brake -mallille.
VW Arteon eHybrid
VW Arteonin molempiin malliversioihin tulee saataville ensimmäistä kertaa myös ladattava hybridi. VW Arteonin malliversioiden pitkä toimintamatka sähköllä mahdollistaa suurimman osan päivittäisistä ajoista pelkästään sähköllä, paikallisesti päästöttömästi.
VW Arteonin molempien malliversioiden ladattava hybridiversio on ensimmäisiä saatavilla olevia keskikokoisten luksusluokan autojen segmentissä.
VW Arteon R business-luokkaan
Uusi VW Arteon R on puolestaan malliston lippulaiva. Pelkkä teho ei ole tässä tapauksessa ainoa kiehtova asia, vaan myös se, kuinka auto muuntaa voiman etenemiseksi.
Uuden, progressiivisen R-Performance Torque Vectoring -teknologian avulla vääntö saadaan jaettua tasaisesti sekä molempien akseleiden välillä että takapyörien kesken, olosuhteista riippuen.
Tämä luo täysin uudenlaista ajodynamiikkaa omassa kategoriassaan.
Reilusti tilaa
Kuljettaja ja matkustajat hyötyvät MQB-alustarakenteen tuomista eduista. Maksimaalinen jalkatila takana on 1016 mm ja se on luokkansa mittapuu.
VW Arteon Shooting Brake -mallin ainutlaatuinen kattolinjan muotoilu tarjoaa enemmän pääntilaa niin edessä kuin takanakin.
VW Arteon Shooting Brake -mallin tavaratila on jopa 590 litraa. Takaistuinten selkänojat taitettuna tavaratila kasvaa noin 1 632 litraan. Ladattavan tavaran maksimipituus on 2,09 metriä.
Uudet kuljettajaa avustavat järjestelmät
Travel Assist merkitsee avustettua ajamista aina 210 km/h saakka.
Tekniset innovaatiot pitävät sisällään niin uudet voimalinjat kuin edelleen kehitetyt, avustavat IQ.DRIVE-järjestelmät.
Uutta tässä mallistossa on Travel Assist -järjestelmä, joka mahdollistaa osittain automatisoidun ajamisen 0–210 km/h nopeuksilla.
Travel Assist -järjestelmä tekee ajamisesta helpompaa ja mukavampaa erityisesti pysähtelevässä liikenteessä ja tietyöalueilla.
Olennainen osa Travel Assist -järjestelmää on mukautuva vakionopeudensäädin (ACC) varustettuna ennakoivalla nopeudensäädöllä.
Mukautuva vakionopeudensäädin reagoi automaattisesti nopeusrajoituksiin, kaupunkialueisiin, kaarteisiin, liikenneympyröihin ja risteyksiin, sopeuttamalla nopeuden oikeaksi.
Travel Assist -järjestelmän osana toimivat myös kaistanpitoavustin Lane Assist, joka pitää auton keskellä kaistojen välissä, sekä ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist jalankulkijatunnistuksella ja hätäjarrutustoiminnolla.
VW Arteon Shooting Brake -mallin tavaratila on jopa 590 litraa. Takaistuinten selkänojat taitettuna tavaratila kasvaa noin 1 632 litraan.
Saataville tulee myös uusi peruutuskameratoiminto – Corner View – joka kasvattaa multimediajärjestelmän kamerakuvan 90 asteesta aina 170 laajakulma-asteeseen.
Suomeen syksyllä 2020
Sisäpuolella vakuuttaa täysin uudelleen suunniteltu ohjaamo. Toiminnot on tehty helpoiksi: ilmastointia voi säätää liukunäppäimien avulla ja uusi monitoimiohjauspyörä on saanut uudet kosketusnäppäimet.
Uutta on myös lisävarusteena saataville tuleva Apple CarPlayn ja Android Auton langaton yhdistäminen, sekä Harman/Kardonin suuritehoinen 700 watin korkealaatuinen äänentoistojärjestelmä, joka on räätälöity erityisesti Arteonin malleja varten.
Valaistusta voidaan säätää jopa 30 eri värillä ja uutuutena myös kojelaudan ja ovien somisteet on valaistu – näin valosta tulee niin sanotusti uusi kromi.
Uudet VW Arteon Shooting Brake -mallit saapuvat Suomeen syksyllä 2020.
Volkswagen-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Kiertomäntämoottorin ansiosta MX-30 R-EV:n kokonaistoimintamatka on yli 500 kilometriä. Vetävät pyörät pyörivät sähkömoottorin avulla, ja wankelmoottori vain lataa tarvittaessa ajoakkua.
Juha Peltonen
Kiertomäntämoottorin ansiosta MX-30 R-EV:n kokonaistoimintamatka on yli 500 kilometriä. Vetävät pyörät pyörivät sähkömoottorin avulla, ja wankelmoottori vain lataa tarvittaessa ajoakkua.
Juha Peltonen
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Auto Bildin päätoimittaja vaihtuu
Käytetyn sähköauton akkupelko on turhaa – 7000 käytetyn akun keskikunto tutkimuksissa ylittää 90 %
Uusi Mercedes-Benz GLB – seitsemän hengen sähköauto pitkällä toimintamatkalla
Kysely: Suomalaisten sähköautohuolet ovat laskeneet selvästi
Esittelyssä uusi Kia Seltos
Uusista henkilöautoista puolet ensirekisteröidään yrityksille – rekisteröinnit yhä laskussa
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Factor Onen uudet balansoidut virtalähteet
Modernissa kodissa on ajatonta estetiikkaa ja paljon itse tehtyä
System Audion hopeanuolet
Näyttelijä Linnea Leino: ”Sisustustyylini on värikäs ja keräilevä, lämmin ja kodikas”
Näyttävä jalustakaiutin Ranskan Alpeilta
Dac triodeilla
Regalta edullinen äänirasiapäivitys
Volumio Primo Plus
Hyviä viboja edullisesti
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
... Lisää
FOKUS MEDIA
Factor Onen uudet balansoidut virtalähteet
Modernissa kodissa on ajatonta estetiikkaa ja paljon itse tehtyä
System Audion hopeanuolet
Näyttelijä Linnea Leino: ”Sisustustyylini on värikäs ja keräilevä, lämmin ja kodikas”
Näyttävä jalustakaiutin Ranskan Alpeilta
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Auto Bildin päätoimittaja vaihtuu
Käytetyn sähköauton akkupelko on turhaa – 7000 käytetyn akun keskikunto tutkimuksissa ylittää 90 %
Uusi Mercedes-Benz GLB – seitsemän hengen sähköauto pitkällä toimintamatkalla
Kysely: Suomalaisten sähköautohuolet ovat laskeneet selvästi
Esittelyssä uusi Kia Seltos
Uusista henkilöautoista puolet ensirekisteröidään yrityksille – rekisteröinnit yhä laskussa
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Manthey Kit Porsche 911 GT3:lle (992.2) – rataspesialisti huippuluokan aerodynamiikalla
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tällainen on uudistunut Dacia Jogger
Suomen suurin vaihtoautoketju menee vastavirtaan ja kääntää selkänsä Black Fridaylle
Uudistunut smart rikkoo myyntiennätyksiä
Tällä rahalla saa Mitsubishi Eclipse Cross -täyssähköauton
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Opel jysäyttää uuden hintapommin – Fronteran yli 400 km WLTP-toimintamatkan sähköversio alle 30 000 euron
Mercedes-Benz GLC myynti alkaa – mallisto alkaen 71 390 euroa
Opel Grandland on valmis suomalaisiin olosuhteisiin – uudet nelivedot
Mercedes-Benz EQS suoritti 1205 kilometrin ennätysmatkan solid-state-akulla
Ennätysajo: Sähköautolla 2 458 km vuorokaudessa Suomessa
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI