Jeepin ensimmäinen täyssähköauto on varustettu erittäin järkevällä ja energiatehokkaalla voimalinjalla. Luokassaan erinomainen 400 kilometrin toimintamatka (WLTP) on saavutettu vain 54 kWh -kokoisella akulla, josta käytettävissä on 51 kWh.

Jeepin ensimmäinen täyssähköauto on varustettu erittäin järkevällä ja energiatehokkaalla voimalinjalla. Luokassaan erinomainen 400 kilometrin toimintamatka (WLTP) on saavutettu vain 54 kWh -kokoisella akulla, josta käytettävissä on 51 kWh.

Stellantis

Vuoden auto 2023 Jeep Avenger: Ennakkomyynti alkoi Suomessa

Täyssähköinen Jeep Avenger on nyt hinnoiteltu Suomessa. Malli tarjoaa jopa 400 km toimintamatkaa, ja kaupungissa jopa 550 km (WLTP).

Auto Bild.Uutiset

Uu­si täys­säh­köi­nen Jeep Aven­ger on odo­te­tuin Jeep vuo­si­kym­me­niin. Pel­käs­tään Suo­mes­sa en­nak­koon kiin­nos­tu­nei­ta on yli 500 kpl.

Jeep Aven­ger va­lit­tiin ar­vos­te­tus­sa Vuo­den Au­to 2023 -ää­nes­tyk­ses­sä voit­ta­jak­si al­ku­vuo­des­ta 2023.

Täys­säh­köi­nen Jeep Aven­ger so­pii eu­roop­pa­lai­siin olo­suh­tei­siin kuin va­let­tu: 400 km toi­min­ta­mat­ka (WLTP) sekä erit­täin ener­gi­a­te­ho­kas 115 kW tuot­ta­va säh­kö­moot­to­ri te­ke­vät Aven­ge­ris­ta au­ton, joka tai­puu mo­neen käyt­töön.

Täys­säh­köi­nen Jeep al­le 40 000 eu­ron

Hou­kut­te­le­vas­ti hin­noi­tel­tu Jeep Aven­ger start­taa Suo­mes­sa Lon­gi­tu­de-va­rus­te­ta­sol­la 39 990 eu­ros­ta.

Jo pe­rus­ta­sol­la Jeep Aven­ger pi­tää si­säl­lään kaik­ki tär­keim­mät va­rus­teet Suo­men olo­suh­tei­siin: mm. au­to­maat­ti­nen il­mas­toin­ti, läm­mi­te­tyt etuis­tui­met, va­ki­o­no­peu­den­sää­din, tuu­li­la­sin­pyyh­ki­jöi­den sa­de­tun­nis­tin ja 7-tuu­mai­nen di­gi­mit­ta­ris­to ovat va­ki­o­na jo Lon­gi­tu­des­sa.

Kai­kis­sa Jeep Aven­ge­reis­sa on va­ki­o­na 11 kW:n 3-vai­hei­nen si­säi­nen ajo­neu­vo­la­tu­ri sekä tuki 100 kW:n pi­ka­la­tauk­sel­le.

Kaik­kien mah­dol­li­suuk­sien Al­ti­tu­de

Hin­nal­taan 43 590 eu­ros­ta start­taa­va Al­ti­tu­de on Jeep Aven­ge­rin mo­ni­puo­li­sin va­rus­te­ta­so. Sen mu­ka­na tu­le­vat mm. 10,1-tuu­mai­nen tie­to­viih­de­jär­jes­tel­mä, har­maa kan­gas- ja vi­nyy­li­ver­hoi­lu tum­mal­la ko­je­lau­dal­la, 17-tuu­mai­set van­teet M+S ren­kail­la sekä py­sä­köin­ti­tut­kat taak­se.

Al­ti­tu­dea voi myös per­so­noi­da mie­lei­sek­seen li­sää­mäl­lä esi­mer­kik­si ul­ko­nä­kö­pa­ke­tin, jos­sa mu­ka­na tu­le­vat 18-tuu­mai­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet, tum­men­ne­tut ta­ka­la­sit, si­sä­ti­lo­jen RGB-tun­nel­ma­va­lais­tus ja LED-su­mu­va­lot.

Kaikissa Jeep Avengereissa on vakiona 11 kW:n 3-vaiheinen sisäinen ajoneuvolaturi sekä tuki 100 kW:n pikalataukselle.

Kaikissa Jeep Avengereissa on vakiona 11 kW:n 3-vaiheinen sisäinen ajoneuvolaturi sekä tuki 100 kW:n pikalataukselle.

Stellantis

Aja­mis­ta voi hel­pot­taa luo­kas­saan kat­ta­val­la ADAS-ajo­a­vus­tin­pa­ke­til­la: sii­hen kuu­lu­vat mm. kais­ta­kes­ki­tin ruuh­ka-avus­ti­mel­la, kuol­leen kul­man va­roi­tin, py­sä­köin­ti­tut­kat eteen/si­vuil­le/taak­se, py­sä­köin­ti­a­vus­tin sekä au­to­maat­ti­set kau­ko­va­lot.

Huip­pu­va­rus­te­lu­ta­so Sum­mit

Kor­kein Sum­mit-va­rus­te­ta­so mak­saa 45 990 eu­roa, ja pi­tää si­säl­lään kaik­ki Al­ti­tu­deen ruk­sit­ta­vis­sa ole­vat pa­ke­tit. Sii­hen si­säl­tyy mm. ai­em­min mai­nit­tu ADAS-pa­ket­ti, säh­köi­nen ta­ka­luuk­ku jal­ka­pyyh­käi­sy­toi­mi­nol­la ja au­to­maat­ti­set kau­ko­va­lot.

Aven­ger on näp­pä­rä kau­pun­gis­sa ja su­ve­ree­ni mök­ki­tiel­lä

Jee­pin jä­mä­käs­tä ole­muk­ses­ta huo­li­mat­ta Jeep Aven­ger on to­del­la kom­pak­tin ko­koi­nen au­to, pi­tuut­ta sil­lä on vain 4 080 mm. Näin ol­len se on ko­to­naan kau­pun­ki­o­lo­suh­teis­sa - kään­tö­sä­de on vai­vai­set 5,2 met­riä.

Jeep Aven­ge­rin si­sä­ti­lat ovat ul­ko­mi­tois­ta huo­li­mat­ta ti­la­vat, ta­va­ra­ti­laan mah­tuu pe­rä­ti 2 443 ku­mi­ank­kaa eli 355 lit­raa pe­ru­sa­sen­nos­sa. Li­säk­si au­tos­sa on eri­lai­sia säi­ly­tys­laa­ti­koi­ta hui­mat 34 lit­raa. Si­sä­ti­lois­sa hyö­dyn­ne­tään fik­sus­ti au­ton kor­keut­ta.

Jeep Aven­ge­ril­la pär­jää etu­ve­toi­suu­des­taan huo­li­mat­ta myös huo­nom­mal­la ties­töl­lä. Maa­va­raa Jee­pis­sä on 200 mm ma­ta­lim­mas­ta koh­das­ta mi­tat­tu­na. Luo­kas­saan myös lä­hes­ty­mis- ja jät­tö­kul­mat ovat poik­keuk­sel­li­set: vas­taa­vas­ti 20° ja 32° as­tet­ta.

On­nis­tu­nut muo­toi­lu on funk­ti­o­naa­lis­ta, sil­lä au­toa ym­pä­röi­vät muo­vit kaut­taal­taan. Tämä suo­jaa ko­ria niin kaup­pa­kes­kuk­sen park­ki­pai­kal­la kuin mök­ki­tien ka­pei­kois­sa.

Jopa 400 km toi­min­ta­mat­kaa kii­tos ener­gi­a­te­hok­kaan voi­ma­lin­jan

Jee­pin en­sim­mäi­nen täys­säh­kö­au­to on va­rus­tet­tu erit­täin jär­ke­väl­lä ja ener­gi­a­te­hok­kaal­la voi­ma­lin­jal­la. Luo­kas­saan eri­no­mai­nen 400 ki­lo­met­rin toi­min­ta­mat­ka (WLTP) on saa­vu­tet­tu vain 54 kWh -ko­koi­sel­la akul­la, jos­ta käy­tet­tä­vis­sä on 51 kWh.

Hy­vän kan­ta­man sa­lai­suu­te­na on uu­sin­ta tek­niik­kaa si­säl­tä­vä ny­ky­ai­kai­nen säh­kö­moot­to­ri, joka tuot­taa 115 kW (156 hv) te­hoa ja 260 Nm vään­töä.

Kau­pun­ki- ja taa­ja­ma-alu­eil­la voi­ma­lin­ja ener­gi­a­te­hok­kuus ko­ros­tuu eri­tyi­ses­ti, sil­lä WLTP-syk­lin mu­kai­nen toi­min­ta­mat­ka kau­pun­gis­sa on Jeep Aven­ge­ril­le äl­lis­tyt­tä­vät 550 km.

Jeep Aven­ger so­pii myös pi­dem­mil­le ajo­mat­koil­le. Pi­ka­la­tu­ril­la Jeep Aven­ger tu­kee 100 kW:n pi­ka­la­taus­ta, ja la­taus 20-80 % on­nis­tuu vai­vai­ses­sa 24 mi­nuu­tis­sa.

Ta­lou­del­li­sen voi­ma­lin­jan an­si­os­ta mat­kan­te­ko jat­kuu ri­pe­äs­ti ja toi­min­ta­mat­kaa ker­tyy mu­ka­vas­ti seu­raa­vaa ajo­e­tap­pia var­ten.

Jeep-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset
Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN