Suomessa uuden Porsche Panameran hinnat alkavat 168 424 eurosta. Porsche Panamera Turbo E-Hybrid -mallin hinnat alkavat 209 993 eurosta. Toimitukset alkavat maaliskuussa 2024.

Suomessa uuden Porsche Panameran hinnat alkavat 168 424 eurosta. Porsche Panamera Turbo E-Hybrid -mallin hinnat alkavat 209 993 eurosta. Toimitukset alkavat maaliskuussa 2024.

Porsche

2024 Porsche Panamera: Enemmän toimintamatkaa, lisää tehoa ja ilmajousitus

Porsche Active Ride -ilmajousitus lisää Panameran mukavuutta ja ajodynamiikkaa. Mallissa on aiempaa enemmän sähköistä suorituskykyä – enemmän tehoa sekä enemmän toimintamatkaa. Uusi ulkonäkö korostaa entistä enemmän auton leveyttä.

Auto Bild.Uutiset

Porsc­he uu­dis­taa Pa­na­me­ran: ur­hei­lul­li­sen luk­sus­se­da­nin kol­man­nel­le su­ku­pol­vel­le on omi­nais­ta laa­jem­pi va­li­koi­ma di­gi­taa­li­sia omi­nai­suuk­sia, rai­kas ja il­mei­käs muo­toi­lu sekä laa­jem­pi kir­jo dy­naa­mi­sen suo­ri­tus­ky­vyn ja ajo­mu­ka­vuu­den vä­lil­lä.

Suo­ri­tus­ky­kyi­sem­pi E-Hyb­rid-voi­man­siir­to ja uu­si kor­ke­a­ta­soi­nen il­ma­jou­si­tus­jär­jes­tel­mä an­ta­vat vas­ti­net­ta seg­men­tin dy­naa­mi­sem­mal­le se­da­nil­le.

Porsc­he Pa­na­me­ra on siir­ty­mäs­sä kol­man­teen mal­li­su­ku­pol­veen. Ur­hei­lu­au­to­val­mis­ta­jan luk­sus­se­dan ko­ros­taa ur­hei­lul­lis­ta luon­net­taan en­tis­tä suo­ri­tus­ky­kyi­sem­mil­lä voi­man­siir­to­jär­jes­tel­mil­lä.

Pro­fii­lia ko­ros­ta­vat pe­rus­teel­li­ses­ti mo­der­ni­soi­tu toi­min­ta­kon­sep­ti ja run­sas kat­taus in­no­va­tii­vis­ta tek­no­lo­gi­aa.

Uu­des­sa Porsc­he Ac­ti­ve Ride -il­ma­jou­si­tus­jär­jes­tel­mäs­sä yh­dis­ty­vät huo­mat­ta­vas­ti kor­ke­am­pi mu­ka­vuus­ta­so ja ur­hei­lul­li­set ajo-omi­nai­suu­det, jois­ta Porsc­he on kuu­lui­sa.

Käyt­tä­jän oman di­gi­taa­li­sen eko­sys­tee­min in­teg­roin­ti Porsc­he Com­mu­ni­ca­ti­on Ma­na­ge­ment (PCM) -jär­jes­tel­mään tar­jo­aa uu­sia ta­po­ja ol­la vuo­ro­vai­ku­tuk­ses­sa au­ton kans­sa.

Uu­den Pa­na­me­ran tek­ni­nen, mut­ta ele­gant­ti, dy­naa­mi­nen muo­toi­lu an­taa mal­li­sar­jan hou­kut­te­le­vil­le mit­ta­suh­teil­le raik­kaan il­meen.

Laa­ja va­li­koi­ma kul­jet­ta­jaa avus­ta­via jär­jes­tel­miä ja pe­rus­teel­li­ses­ti uu­del­leen suun­ni­tel­tu, kul­jet­ta­ja­kes­kei­nen si­sus­tus pa­ran­ta­vat ajo­ko­ke­mus­ta en­ti­ses­tään.

Huip­pu­luo­kan jou­si­tus­jär­jes­tel­mät

Uu­des­sa Pa­na­me­ras­sa on kak­si­kam­mi­oi­nen kak­si­vent­tii­li­nen il­ma­jou­si­tus, jos­sa on va­ki­o­na Porsc­he Ac­ti­ve Sus­pen­si­on Ma­na­ge­ment (PASM) -jär­jes­tel­mä.

Kak­si­vent­tii­li­nen tek­niik­ka erot­taa is­kun­vai­men­ti­men oh­jaus- ja pu­ris­tus­vai­heet ja tar­jo­aa sik­si en­tis­tä laa­jem­man va­li­koi­man mu­ka­vuu­den ja ur­hei­lul­li­suu­den vä­lil­lä: jär­jes­tel­mä vai­men­taa huo­mat­ta­vas­ti poi­kit­tai­sis­ta ni­ve­lis­tä ja tie­vau­ri­ois­ta tu­le­via vai­ku­tuk­sia ja sa­mal­la var­mis­taa ko­rin pa­rem­man va­kau­den dy­naa­mi­ses­sa ajos­sa. Au­ton ajet­ta­vuut­ta voi­daan edel­leen pa­ran­taa li­sä­va­rus­tee­na saa­ta­van ne­li­pyö­rä­oh­jauk­sen an­si­os­ta.

Li­säk­si uu­siin Pa­na­me­ra E-Hyb­rid -mal­lei­hin on saa­ta­va­na li­sä­va­rus­tee­na in­no­va­tii­vi­nen Porsc­he Ac­ti­ve Ride -ak­tii­vi­jou­si­tus­jär­jes­tel­mä.

Porsche tarjoaa uuteen Panameraan yhteensä neljä tehokasta E-Hybrid-voimansiirtoa vastauksena tämän tyyppisten voimansiirtojärjestelmien suureen kysyntään. Kaikki E-Hybrid-versiot hyötyvät paremmasta suorituskyvystä, toimintamatkasta ja tehokkuudesta. Porsche Panamera Turbo E-Hybrid on valmis markkinoille tuloon. Sen voimansiirron tehokkainn sydän on perusteellisesti uudistettu neljän litran V8-turbomoottori. Uuden sähkömoottorin teho on 140 kW (190 hv). Yhdessä ne luovat 500 kW (680 hv) järjestelmätehon. Järjestelmän vääntömomentti saavuttaa vaikuttavat 930 Nm. Porsche integroi sähkömoottorin kattavasti uudelleen suunnitellun kahdeksanvaihteisen PDK-kaksoiskytkinvaihteistoon.

Porsche tarjoaa uuteen Panameraan yhteensä neljä tehokasta E-Hybrid-voimansiirtoa vastauksena tämän tyyppisten voimansiirtojärjestelmien suureen kysyntään. Kaikki E-Hybrid-versiot hyötyvät paremmasta suorituskyvystä, toimintamatkasta ja tehokkuudesta. Porsche Panamera Turbo E-Hybrid on valmis markkinoille tuloon. Sen voimansiirron tehokkainn sydän on perusteellisesti uudistettu neljän litran V8-turbomoottori. Uuden sähkömoottorin teho on 140 kW (190 hv). Yhdessä ne luovat 500 kW (680 hv) järjestelmätehon. Järjestelmän vääntömomentti saavuttaa vaikuttavat 930 Nm. Porsche integroi sähkömoottorin kattavasti uudelleen suunnitellun kahdeksanvaihteisen PDK-kaksoiskytkinvaihteistoon.

Porsche

Tämä jär­jes­tel­mä ylit­tää muut il­ma­jou­si­tus­kon­sep­tit kai­kil­la mer­ki­tyk­sel­li­sil­lä pa­ra­met­reil­la ja tar­jo­aa en­nen­nä­ke­mät­tö­män va­li­koi­man ajo­mu­ka­vuu­den ja ajo­dy­na­mii­kan vä­lil­lä.

Sen pe­rus­ta­na ovat uu­del­leen ke­hi­te­tyt ak­tii­vi­set is­kun­vai­men­ti­met – myös kak­si­vent­tii­li­tek­nii­kal­la – kum­pi­kin on kyt­ket­ty säh­kö­käyt­töi­seen hyd­rau­li­pump­puun.

Tämä syn­nyt­tää is­kun­vai­men­ti­meen ti­la­vuus­vir­tauk­sen tar­peen mu­kaan, ja voi näin ol­len ra­ken­taa ko­rin ja pyö­rien vä­lil­le sa­la­man­no­pe­as­ti ja erit­täin tar­kas­ti koh­den­net­tu­ja voi­mia, jot­ka vas­tus­ta­vat ja lä­hes täy­sin kom­pen­soi­vat ties­tä ai­heu­tu­via voi­mia. Pai­noa sääs­tä­vä yk­si­kam­mi­oi­nen il­ma­jou­si­tus­jär­jes­tel­mä täy­den­tää tätä tek­niik­kaa.

Alus­ta pi­tää Pa­na­me­ran ko­rin ta­sai­se­na koko ajan, jopa dy­naa­mis­ten jar­ru­jen, oh­jauk­sen ja kiih­dy­tyk­sen ai­ka­na. Ta­sai­sen ajon an­si­os­ta jär­jes­tel­mä vai­men­taa töys­syt lä­hes ko­ko­naan.

Dy­naa­mi­sis­sa ajo­ti­lan­teis­sa Porsc­he Ac­ti­ve Ride -il­ma­jou­si­tus­jär­jes­tel­mä var­mis­taa täy­del­li­sen yh­tey­den tie­hen pyö­rä­kuor­mien ta­sa­pai­noi­sen ja­kau­tu­mi­sen an­si­os­ta.

Jos vas­taa­va tila on ak­ti­voi­tu, jou­si­tus voi yli­kom­pen­soi­da kal­lis­tu­mis­ta ja vie­ri­mis­tä, mikä vä­hen­tää mat­kus­ta­jiin vai­kut­ta­via kiih­ty­vyys­voi­mia. Täs­sä ase­tel­mas­sa uu­si Pa­na­me­ra oh­jau­tuu mut­kiin kuin moot­to­ri­pyö­rä. Se ve­tää etuo­saa alas kiih­dy­tet­tä­es­sä ja ta­ka­o­saa hi­das­ta­es­sa.

Pai­kal­laan ol­les­sa Porsc­he Ac­ti­ve Ride -il­ma­jou­si­tus­jär­jes­tel­mä nos­taa ko­rin mu­ka­val­le si­sään­me­no- tai pois­tu­mis­kor­keu­del­le.

Enem­män säh­köis­tä suo­ri­tus­ky­kyä ja kat­ta­vas­ti uu­dis­tet­tu­ja moot­to­rei­ta

Porsc­he tar­jo­aa uu­teen Pa­na­me­raan yh­teen­sä nel­jä te­ho­kas­ta E-Hyb­rid-voi­man­siir­toa vas­tauk­se­na tä­män tyyp­pis­ten voi­man­siir­to­jär­jes­tel­mien suu­reen ky­syn­tään.

Kaik­ki E-Hyb­rid-ver­si­ot hyö­ty­vät pa­rem­mas­ta suo­ri­tus­ky­vys­tä, toi­min­ta­mat­kas­ta ja te­hok­kuu­des­ta.

Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo E-Hyb­rid on val­mis mark­ki­noil­le tu­loon. Sen voi­man­siir­ron sy­dän on pe­rus­teel­li­ses­ti uu­dis­tet­tu nel­jän lit­ran V8-tur­bo­moot­to­ri. Uu­den säh­kö­moot­to­rin teho on 140 kW (190 hv). Yh­des­sä ne luo­vat 500 kW (680 hv) jär­jes­tel­mä­te­hon.

Jär­jes­tel­män vään­tö­mo­ment­ti saa­vut­taa vai­kut­ta­vat 930 Nm. Porsc­he in­teg­roi säh­kö­moot­to­rin kat­ta­vas­ti uu­del­leen suun­ni­tel­lun kah­dek­san­vaih­tei­sen PDK-kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­toon.

Au­to­ma­ti­soin­ti eril­li­sel­lä E-moot­to­ri­ko­te­lol­la sääs­tää noin vii­si ki­loa. Yk­si­kön in­teg­roin­ti vaih­teis­ton öl­jy­pii­riin op­ti­moi myös säh­kö­käyt­töyk­si­kön läm­pö­ta­sa­pai­non ja mah­dol­lis­taa säh­kö­moot­to­rin suu­rem­man jat­ku­van te­hon.

Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo E-Hyb­rid kiih­tyy 0–100 km/h 3,2 se­kun­nis­sa ja sen huip­pu­no­peus on 315 km/h. Sen akun ka­pa­si­teet­ti on nyt 25,9 kWh.

Tämä mah­dol­lis­taa vas­taa­van 91 km:n säh­köi­sen toi­min­ta­mat­kan yh­dis­te­tys­sä WLTP-syk­lis­sä tai 83–93 ki­lo­met­riä kau­pun­ki­syk­lis­sä. Uu­si 11 kW:n in­teg­roi­tu AC-la­tu­ri ly­hen­tää la­tau­sa­jan 2 tun­tiin ja 39 mi­nuut­tiin.

Porsc­he Pa­na­me­ra- ja Porsc­he Pa­na­me­ra 4 -ver­si­ot ovat myös saa­ta­vil­la lan­see­rauk­sen yh­tey­des­sä. Pai­net­ta, polt­to­ai­neen ruis­ku­tus­vir­taus­ta ja sy­ty­tyk­sen ajoi­tus­ta li­sää­vät muu­tok­set op­ti­moi­vat 2,9-lit­rai­sen V6-tur­bo­moot­to­rin suo­ri­tus­ky­vyn.

Se tuot­taa nyt 260 kW (353 hv) ja 500 Nm vään­tö­mo­ment­tia – li­säys­tä 17 kW (23 hv) ja 50 Nm edel­tä­jään­sä ver­rat­tu­na. Tämä ly­hen­tää Pa­na­me­ran kiih­ty­vyy­den 0–100 km/h 5,2 se­kun­tiin, ja nos­taa sen huip­pu­no­peu­den 272 km/h:iin.

Ne­li­ve­toi­nen Pa­na­me­ra 4 puo­les­taan kiih­tyy 0–100 km/h 4,8 se­kun­nis­sa ja saa­vut­taa 270 km/h huip­pu­no­peu­den.

Ylel­li­nen ja ur­hei­lul­li­nen

Uu­si Porsc­he Pa­na­me­ra säi­lyt­tää mal­li­lin­jan tun­nu­so­mai­set lin­jat ja mit­ta­suh­teet. Sen pi­tuus on 5 052 mm ja se on 1 937 mm le­veä ja 1 423 mm kor­kea. Sen pe­rus­teel­li­ses­ti uu­dis­tet­tu ul­ko­nä­kö an­taa ur­hei­lu­se­da­nil­le en­tis­tä il­meik­kääm­män ja ur­hei­lul­li­sem­man il­meen.

Edes­sä re­kis­te­ri­kil­ven ylä­puo­lel­la ole­va yli­mää­räi­nen il­ma­not­to­auk­ko kom­pen­soi käyt­tö­jär­jes­tel­mien li­sään­ty­nyt­tä il­man­tar­vet­ta. Si­vu­lin­jan uu­sit­tu ik­ku­na­lin­ja vah­vis­taa ne­li­o­vi­sen ur­hei­lu­au­ton se­dan-luon­net­ta.

Ta­ka­la­sin ul­ko­reu­nat ovat sa­mas­sa ta­sos­sa ko­rin ää­ri­vii­vo­jen kans­sa luo­den har­mo­ni­sia lin­jo­ja au­ton ta­ka­o­saan.

Porsc­he Dri­ver Ex­pe­rien­ce -oh­jaa­mo­kon­sep­ti si­säl­tää ihan­teel­li­sen ta­sa­pai­non di­gi­taa­lis­ten ja ana­lo­gis­ten oh­jau­se­le­ment­tien vä­lil­lä ja si­joit­taa aja­mi­sen vuok­si vält­tä­mät­tö­mät toi­min­not kul­jet­ta­jan ak­se­lil­le.

Porsche Panamera- ja Porsche Panamera 4 -versiot ovat myös saatavilla lanseerauksen yhteydessä. Painetta, polttoaineen ruiskutusvirtausta ja sytytyksen ajoitusta lisäävät muutokset optimoivat 2,9-litraisen V6-turbomoottorin suorituskyvyn. Se tuottaa nyt 260 kW (353 hv) ja 500 Nm vääntömomenttia – lisäystä 17 kW (23 hv) ja 50 Nm edeltäjäänsä verrattuna. Tämä lyhentää Panameran kiihtyvyyden 0–100 km/h 5,2 sekuntiin, ja nostaa sen huippunopeuden 272 km/h:iin. Nelivetoinen Panamera 4 puolestaan kiihtyy 0–100 km/h 4,8 sekunnissa ja saavuttaa 270 km/h huippunopeuden.

Porsche Panamera- ja Porsche Panamera 4 -versiot ovat myös saatavilla lanseerauksen yhteydessä. Painetta, polttoaineen ruiskutusvirtausta ja sytytyksen ajoitusta lisäävät muutokset optimoivat 2,9-litraisen V6-turbomoottorin suorituskyvyn. Se tuottaa nyt 260 kW (353 hv) ja 500 Nm vääntömomenttia – lisäystä 17 kW (23 hv) ja 50 Nm edeltäjäänsä verrattuna. Tämä lyhentää Panameran kiihtyvyyden 0–100 km/h 5,2 sekuntiin, ja nostaa sen huippunopeuden 272 km/h:iin. Nelivetoinen Panamera 4 puolestaan kiihtyy 0–100 km/h 4,8 sekunnissa ja saavuttaa 270 km/h huippunopeuden.

Porsche

Vaih­de­va­lit­sin si­jait­see suo­raan oh­jaus­pyö­rän oi­ke­al­la puo­lel­la. Nor­mal-, Sport- ja Sport Plus -ajo-oh­jel­mien ti­la­kyt­kin ja oh­jaus­vi­vut ovat myös suo­raan kul­jet­ta­jan ulot­tu­vil­la. Tämä tar­koit­taa, et­tä kul­jet­ta­jan ei tar­vit­se ir­rot­taa kat­set­taan ties­tä sää­tääk­seen ajo-oh­jel­mia ja kul­jet­ta­jaa avus­tus­ta­via jär­jes­tel­miä.

Va­lin­nai­nen mat­kus­ta­jan näyt­tö yh­dis­tää mat­kus­ta­jan tii­viis­ti ajo­ko­ke­muk­seen. 10,9 tuu­man näyt­tö näyt­tää au­ton suo­ri­tus­ky­ky­tie­dot pyyn­nös­tä.

Se mah­dol­lis­taa myös mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­män käy­tön ja tu­kee vi­de­oi­den suo­ra­tois­toa au­ton ol­les­sa liik­kees­sä. Mat­kus­ta­jan näyt­töä ei voi näh­dä kul­jet­ta­jan is­tui­mel­ta, jot­ta se ei häi­rit­se ra­tin ta­ka­na ole­vaa kul­jet­ta­jaa.

Eri­kois­laa­tui­nen Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo E-Hyb­rid

Tur­bo-ni­mel­lä va­rus­te­tut mal­li­ver­si­ot naut­ti­vat Porsc­hel­la eri­tyi­sa­se­mas­ta suo­ri­tus­ky­vyn lip­pu­lai­voi­na. Porsc­he on vah­vis­ta­nut tätä ase­maa mal­lis­tos­sa Pa­na­me­ra Tur­bo E-Hyb­ri­dil­lä.

Ul­koi­ses­ti sil­le on omi­nais­ta pus­ku­rien erot­tu­va ko­rin­vä­ri­nen ala­o­sa edes­sä sekä ta­ka­na, jos­sa myös dif­fuu­so­ri­pa­nee­li on ko­rin­vä­ri­nen. Saa­ta­vil­la on myös kro­ma­tut, tum­man prons­si­set pa­ko­put­ket ja li­sä­va­rus­tee­na saa­ta­vat 21” kes­ki­mut­te­ri­van­teet, jot­ka voi­daan ti­la­ta myös mui­hin mal­lei­hin.

Tur­bo-mal­leil­le yk­si­no­mais­ta Tur­bo­ni­te-vä­riä käy­te­tään kont­ras­ti­na si­vuik­ku­noi­den ke­hyk­sis­sä ja Tur­bo-lo­gos­sa ta­ka­luu­kus­sa sekä ko­ne­pel­lis­sä, pyö­ris­sä ja oh­jaus­pyö­räs­sä.

Vaihdevalitsin sijaitsee suoraan ohjauspyörän oikealla puolella. Normal-, Sport- ja Sport Plus -ajo-ohjelmien tilakytkin ja ohjausvivut ovat myös suoraan kuljettajan ulottuvilla. Tämä tarkoittaa, että kuljettajan ei tarvitse irrottaa katsettaan tiestä säätääkseen ajo-ohjelmia ja kuljettajaa avustustavia järjestelmiä. Valinnainen matkustajan näyttö yhdistää matkustajan tiiviisti ajokokemukseen. 10,9 tuuman näyttö näyttää auton suorituskykytiedot pyynnöstä.

Vaihdevalitsin sijaitsee suoraan ohjauspyörän oikealla puolella. Normal-, Sport- ja Sport Plus -ajo-ohjelmien tilakytkin ja ohjausvivut ovat myös suoraan kuljettajan ulottuvilla. Tämä tarkoittaa, että kuljettajan ei tarvitse irrottaa katsettaan tiestä säätääkseen ajo-ohjelmia ja kuljettajaa avustustavia järjestelmiä. Valinnainen matkustajan näyttö yhdistää matkustajan tiiviisti ajokokemukseen. 10,9 tuuman näyttö näyttää auton suorituskykytiedot pyynnöstä.

Porsche

Si­säl­lä Tur­bo­ni­te on yh­dis­tet­ty hii­lie­le­ment­tei­hin ur­hei­lul­li­sen tun­nel­man luo­mi­sek­si. Sitä löy­tyy esi­mer­kik­si mit­ta­ris­ton kes­kim­mäi­ses­tä kier­ros­lu­ku­mit­ta­ris­ta ja kes­ki­kon­so­lin sää­ti­mis­tä.

Di­gi­taa­li­nen ko­ke­mus ja uu­det kul­jet­ta­jaa avus­tus­ta­vat jär­jes­tel­mät

Uu­des­ta Pa­na­me­ras­ta tu­lee olen­nai­nen osa kul­jet­ta­jan di­gi­taa­lis­ta eko­sys­tee­miä. Asi­ak­kai­den tar­vit­see vain skan­na­ta äly­pu­he­li­mel­laan PCM:ssä nä­ky­vä QR-koo­di kir­jau­tu­ak­seen si­sään hen­ki­lö­koh­tai­sel­la Porsc­he-tun­nuk­sel­laan. Ap­p­le CarP­lay ja And­roid Au­to mah­dol­lis­ta­vat äly­pu­he­li­men ja au­ton tie­to­jen yh­dis­tä­mi­sen käy­tet­tä­vyy­den pa­ran­ta­mi­sek­si.

Au­ton toi­min­to­jen in­teg­roin­ti My­Porsc­he-so­vel­luk­ses­ta Ap­p­le CarP­lay:hin mah­dol­lis­taa di­gi­taa­lis­ten toi­min­to­jen op­ti­maa­li­sen toi­min­nan ja luo sel­ke­äm­män yleis­ku­van. Toi­min­to­ja, ku­ten il­mas­toin­tia, is­tui­men hie­ron­taa ja ym­pä­ris­tön va­lais­tus­ta, voi­daan oh­ja­ta suo­raan Ap­p­le CarP­la­yn kaut­ta tai Siri-ää­ni­ko­men­noil­la.

Porsc­he on myös va­rus­ta­nut Porsc­he Pa­na­me­ran Mat­rix LED -ajo­va­loil­la va­ki­o­na. Li­sä­va­rus­tee­na on saa­ta­va­na kor­ke­a­re­so­luu­ti­oi­nen HD Mat­rix LED -va­lo­jär­jes­tel­mä, jos­sa on yli 32 000 pik­se­liä ajo­va­loa koh­den.

Se tar­jo­aa täy­sin uu­sia va­lais­tu­so­mi­nai­suuk­sia, ku­ten eril­li­sen kais­tan va­lai­se­mi­sen. Va­lais­tu­sa­lue on jopa 600 met­riä. Porsc­he on uu­si­nut mer­kit­tä­väs­ti uu­den Porsc­he Pa­na­me­ran kul­jet­ta­jaa avus­tus­ta­vien jär­jes­tel­mien va­li­koi­maa.

Va­ki­o­va­rus­tee­na ole­va ak­tii­vi­nen no­peus­ra­joi­tu­sa­vus­tin on nyt vuo­ro­vai­ku­tuk­ses­sa lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tuk­sen kans­sa. Jos jär­jes­tel­mä on ak­tii­vi­nen, Pa­na­me­ra ajaa au­to­maat­ti­ses­ti sää­det­tyä no­peus­ra­joi­tus­ta.

Porsc­he In­noD­ri­ve si­säl­tää mu­kau­tu­van va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­men, jos­sa on ak­tii­vi­nen kais­ta­oh­jaus ja ris­tey­sa­vus­tin. Väis­tö­lii­ke­a­vus­tin on nyt myös osa toi­min­to­va­li­koi­maa. Uut­ta on myös se, et­tä au­to­maat­ti­sen py­sä­köin­nin ai­ka­na kul­jet­ta­jan ei enää tar­vit­se ol­la au­tos­sa, vaik­ka hän on edel­leen vas­tuus­sa liik­kees­tä. Py­sä­köin­tip­ro­ses­sia voi seu­ra­ta äly­pu­he­li­mel­la uu­del­la Re­mo­te Par­kAs­sist -toi­min­nol­la.

Toi­mi­tuk­set al­ka­vat maa­lis­kuus­sa 2024

Uu­det Porsc­he Pa­na­me­ra -mal­li­ver­si­ot ovat ti­lat­ta­vis­sa heti. Suo­mes­sa uu­den Porsc­he Pa­na­me­ran hin­nat al­ka­vat 168 424 eu­ros­ta.

Porsc­he Pa­na­me­ra Tur­bo E-Hyb­rid -mal­lin hin­nat al­ka­vat 209 993 eu­ros­ta. Toi­mi­tuk­set al­ka­vat maa­lis­kuus­sa 2024.

Porsc­he-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN