Mallisto starttaa kattavalla Speciale-varustetasolla niin hybridinä (ibrida) kuin täyssähköisenä (elettrica). Erittäin taloudellinen ibrida 136 e-DCT-automaatti Speciale alkaen 36 994 euroa. Ensimmäiset täyssähköiset Juniorit saapuvat Suomeen alkusyksystä, ja ibrida-malli rantautuu myöhemmin syksyllä.

Mallisto starttaa kattavalla Speciale-varustetasolla niin hybridinä (ibrida) kuin täyssähköisenä (elettrica). Erittäin taloudellinen ibrida 136 e-DCT-automaatti Speciale alkaen 36 994 euroa. Ensimmäiset täyssähköiset Juniorit saapuvat Suomeen alkusyksystä, ja ibrida-malli rantautuu myöhemmin syksyllä.

Alfa Romeo

Alfa Romeo Junior nyt hinnoiteltu Suomessa – ensimmäiset täyssähköiset Juniorit saapuvat Suomeen alkusyksystä

Luokkansa urheilullisuuden uudelleen määrittävän Alfa Romeo Juniorin ennakkomyynti käynnistyy niin ibrida-hybridimallina kuin elettrica-täyssähkömallina. Alfa Romeo Junior on luokkansa urheilullisin SUV ja tarjoaa aivan uudenlaisen hintapisteen Alfa Romeon nykyisille ja uusille asiakkaille.

Auto Bild.Uutiset

Mal­lis­to start­taa kat­ta­val­la Spe­ci­a­le-va­rus­te­ta­sol­la niin hyb­ri­di­nä (ib­ri­da) kuin täys­säh­köi­se­nä (elet­t­ri­ca). Erit­täin ta­lou­del­li­nen ib­ri­da 136 e-DCT-au­to­maat­ti Spe­ci­a­le al­ka­en 36 994 eu­roa. En­sim­mäi­set täys­säh­köi­set Ju­ni­o­rit saa­pu­vat Suo­meen al­ku­syk­sys­tä, ja ib­ri­da-mal­li ran­tau­tuu myö­hem­min syk­syl­lä.

Spe­ci­a­le – eri­tyi­nen alus­ta al­ka­en

Al­fa Ro­meo Ju­ni­o­rin Suo­men tuon­ti­oh­jel­ma start­taa jo erit­täin kat­ta­vas­ti va­rus­tel­lul­la Spe­ci­a­le-ver­si­ol­la, joka on saa­ta­vil­la niin 48 vol­tin hyb­ri­di­nä kuin 54 kWh -akus­tol­la va­rus­tet­tu­na täys­säh­kö­nä.

Spe­ci­a­le pi­tää si­säl­lään mm. ak­tii­vi­sen va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­men (ACC), pe­ruu­tus­ka­me­ran, LED-ajo­va­lot ja led-ta­ka­va­lot, ”Can­noc­hi­a­le”-di­gi­mit­ta­ris­ton, au­to­maat­ti­sen il­mas­toin­nin, Al­fa Con­nect -mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­män ja Ap­p­le CarP­lay ja And­roid Au­to -tuen.

Täys­säh­köi­ses­sä elet­t­ri­ca-mal­lis­sa li­säk­si va­ki­o­na tu­le­vat läm­pö­pump­pu, 11 kW:n si­säi­nen ajo­neu­vo­la­tu­ri ja Mode 3 -la­taus­kaa­pe­li.

Spe­ci­a­len va­ki­o­vä­ri on val­koi­nen, pu­nai­nen Ros­so Brera -lan­see­raus­vä­ri on li­sä­va­rus­te. Li­säk­si Spe­ci­a­leen on saa­ta­vil­la kak­si va­rus­te­pa­ket­tia: Pack Tech ja Pack Sport. Tech-pa­ket­ti tuo mu­ka­naan mm. mat­rii­si­a­jo­va­lot, 360-as­tei­sen py­sä­köin­ti­ka­me­ran, äly­pu­he­li­men lan­gat­to­man la­tau­sa­lus­tan.

Alfa Romeo Juniorin Suomen tuontiohjelma starttaa jo erittäin kattavasti varustellulla Speciale-versiolla, joka on saatavilla niin 48 voltin hybridinä kuin 54 kWh -akustolla varustettuna täyssähkönä.

Alfa Romeo Juniorin Suomen tuontiohjelma starttaa jo erittäin kattavasti varustellulla Speciale-versiolla, joka on saatavilla niin 48 voltin hybridinä kuin 54 kWh -akustolla varustettuna täyssähkönä.

Alfa Romeo

To­del­lis­ta ur­hei­lu­hen­keä kai­paa­vil­le Pack Sport pi­tää si­säl­lään Sa­bel­tin val­mis­ta­mat erit­täin tyy­lik­käät ja jä­mä­käs­ti tu­ke­vat ur­hei­luis­tui­met, al­can­ta­ra-te­hos­tei­ta ym­pä­ri oh­jaa­moa sekä mm. alu­mii­ni­set pol­jin­pin­nat.

Al­fa Ro­meo Ju­ni­or ib­ri­da 136 e-DCT-au­to­maat­ti Spe­ci­a­le al­ka­en 36 994 eu­roa.

Ve­lo­ce – in­to­hi­mo­na aja­mi­nen

Al­fa Ro­meo Ju­ni­or Ve­lo­ce mää­rit­tää luok­kan­sa ajet­ta­vuu­den uu­sik­si. 280-he­vos­voi­mai­se­na täys­säh­köi­nen uu­tuus tar­jo­aa suo­ri­tus­ky­kyä, ai­don al­fa­mai­sen ajo­ko­ke­muk­sen sekä te­rä­vyyt­tä, jol­lais­ta ei ole ai­em­min säh­kö­au­tois­sa näh­ty.

Ve­lo­ce-mal­liin on teh­ty lu­kui­sia muu­tok­sia, jot­ta mal­lin ajo­ko­ke­mus on mah­dol­li­sim­man au­tent­ti­nen.

Al­fa Ro­meo Ju­ni­or Ve­lo­ces­sa on luok­kan­sa no­pein oh­jaus­vä­li­tys (14.6), oh­jaus on myös ka­lib­roi­tu ole­maan ää­rim­mäi­sen tark­ka. Ve­lo­ce-ver­si­on ur­hei­lu­jou­si­tus on 25 mm ma­ta­lam­pi kuin pe­rus­mal­lis­sa.

Etu- ja ta­ka­kal­lis­tuk­sen­va­kaa­jat ovat eri­tyi­sen ur­hei­lul­li­set ja ta­kaa­vat suu­ret mut­ka­no­peu­det sekä pal­jon pi­toa. Ve­lo­cen jar­ru­le­vyt ovat kool­taan jopa 380 mm, nii­den pa­ri­na toi­mi­vat ne­li­män­täi­set jar­ru­sa­tu­lat.

Li­säk­si tor­sen-tyyp­pi­nen ta­saus­pyö­räs­tön luk­ko tar­jo­aa par­haan mah­dol­li­sen ve­to­pi­don kai­kis­sa olo­suh­teis­sa. Suo­ri­tus­ky­kyi­set 20-tuu­mai­set ja säh­kö­au­toil­le suun­ni­tel­lut ren­kaat tar­jo­a­vat erit­täin kor­ke­an pi­don.

Al­fa Ro­meo Ju­ni­or Ve­lo­cen hin­ta start­taa 49 390 eu­ros­ta, tar­jo­ten Spe­ci­a­le-mal­lin li­säk­si 20-tuu­mai­set ja ne­li­puo­lai­set Ven­ti-alu­mii­ni­van­teet, pu­nai­set jar­ru­sa­tu­lat, ur­hei­lul­li­sen 25 mm ma­dal­le­tun alus­tan, jos­sa unii­kit is­kun­vai­men­ti­met sekä jou­set, ur­hei­lul­li­set kal­lis­tuk­sen­va­kaa­jat, tor­sen D -etu­ta­saus­pyö­räs­tön lu­kon sekä mus­tan ka­ton.

Ib­ri­da ja elet­t­ri­ca kiin­ni täs­sä ajas­sa

Al­fa Ro­meo Ju­ni­or Ib­ri­da saa uu­den 136 hv 48 V Hyb­rid VGT -ver­si­on. Uu­des­sa 1,2-lit­rai­ses­sa kol­mi­sy­lin­te­ri­ses­sä tur­bo­moot­to­ris­sa käy­te­tään Mil­ler-työ­kier­toa ja muut­tu­va­ge­o­met­ris­ta tur­bo­ah­din­ta.

Todellista urheiluhenkeä kaipaaville Pack Sport pitää sisällään Sabeltin valmistamat erittäin tyylikkäät ja jämäkästi tukevat urheiluistuimet, alcantara-tehosteita ympäri ohjaamoa sekä mm. alumiiniset poljinpinnat.

Todellista urheiluhenkeä kaipaaville Pack Sport pitää sisällään Sabeltin valmistamat erittäin tyylikkäät ja jämäkästi tukevat urheiluistuimet, alcantara-tehosteita ympäri ohjaamoa sekä mm. alumiiniset poljinpinnat.

Alfa Romeo

Säh­köi­set kom­po­nen­tit koos­tu­vat 48 vol­tin li­tiu­mi­o­ni­a­kus­tos­ta ja 21 kW tuot­ta­vas­ta säh­kö­moot­to­ris­ta, joka on asen­net­tu uu­den 6-por­tai­sen kak­sois­kyt­ken­tä­vaih­teis­ton yh­tey­teen.

Al­fa Ro­meo Ju­ni­or Ib­ri­da tar­jo­aa peh­me­äs­ti toi­mi­van ajo­ko­ke­muk­sen kau­pun­ki­o­lo­suh­teis­sa, jos­sa voi­daan liik­kua jopa yli 50 % ajas­ta pel­käl­lä säh­köl­lä.

Al­fa Ro­meo Ju­ni­or Ib­ri­dal­la on mah­dol­li­suus liik­kua säh­köl­lä myös hi­tais­sa no­peuk­sis­sa, ku­ten park­ki­pai­kal­la tai ruuh­kas­sa.

Al­fa Ro­meo Ju­ni­o­rin täys­säh­köi­ses­sä ver­si­os­sa on täy­sin uu­si säh­kö­moot­to­ri ja uu­sim­man su­ku­pol­ven akus­to.

Al­fa Ro­meo Ju­ni­or on saa­ta­vil­la täys­säh­köi­se­nä kah­te­na eri te­ho­ver­si­o­na: 156 hv ja 280 hv. 156-he­vos­voi­mai­nen ver­sio tar­jo­aa 410 km säh­köis­tä toi­min­ta­mat­kaa WLTP-syk­lil­lä.

DC-pi­ka­la­taus toi­mii 100 kW:n te­hol­la, ja la­taus 10-80 % on­nis­tuu op­ti­mi­o­lo­suh­teis­sa al­le 30 mi­nuu­tis­sa.

Täys­säh­köi­nen Al­fa Ro­meo Ju­ni­or elet­t­ri­ca 54 kWh 156 Spe­ci­a­le mak­saa al­ka­en 41 990 eu­roa.

Al­fa Ro­meo -leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Tuore suoma­lais­tut­kimus sähkö­au­toi­li­joista: lähes 90 prosenttia aikoo hankkia täyssähköauton myös seuraavaksi autoksi

Auto Bild.Uutiset

Tuore suoma­lais­tut­kimus sähkö­au­toi­li­joista: lähes 90 prosenttia aikoo hankkia täyssähköauton myös seuraavaksi autoksi

Auto Bild.Uutiset

Kattavat kestävyystestit todiste Kia EV4:n akun suorituskyvystä

Auto Bild.Uutiset

Kattavat kestävyystestit todiste Kia EV4:n akun suorituskyvystä

Auto Bild.Uutiset

Lemmikki autossa helteellä? Useimmat ohikulkijat etsivät tietoa ilmastoinnista, joka kymmenes soittaa poliisille

Auto Bild.Uutiset

Lemmikki autossa helteellä? Useimmat ohikulkijat etsivät tietoa ilmastoinnista, joka kymmenes soittaa poliisille

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN