Mallisto starttaa kattavalla Speciale-varustetasolla niin hybridinä (ibrida) kuin täyssähköisenä (elettrica). Erittäin taloudellinen ibrida 136 e-DCT-automaatti Speciale alkaen 36 994 euroa. Ensimmäiset täyssähköiset Juniorit saapuvat Suomeen alkusyksystä, ja ibrida-malli rantautuu myöhemmin syksyllä.
Alfa Romeo
Alfa Romeo Junior nyt hinnoiteltu Suomessa – ensimmäiset täyssähköiset Juniorit saapuvat Suomeen alkusyksystä
Luokkansa urheilullisuuden uudelleen määrittävän Alfa Romeo Juniorin ennakkomyynti käynnistyy niin ibrida-hybridimallina kuin elettrica-täyssähkömallina. Alfa Romeo Junior on luokkansa urheilullisin SUV ja tarjoaa aivan uudenlaisen hintapisteen Alfa Romeon nykyisille ja uusille asiakkaille.
Mallisto starttaa kattavalla Speciale-varustetasolla niin hybridinä (ibrida) kuin täyssähköisenä (elettrica). Erittäin taloudellinen ibrida 136 e-DCT-automaatti Speciale alkaen 36 994 euroa. Ensimmäiset täyssähköiset Juniorit saapuvat Suomeen alkusyksystä, ja ibrida-malli rantautuu myöhemmin syksyllä.
Speciale – erityinen alusta alkaen
Alfa Romeo Juniorin Suomen tuontiohjelma starttaa jo erittäin kattavasti varustellulla Speciale-versiolla, joka on saatavilla niin 48 voltin hybridinä kuin 54 kWh -akustolla varustettuna täyssähkönä.
Speciale pitää sisällään mm. aktiivisen vakionopeudensäätimen (ACC), peruutuskameran, LED-ajovalot ja led-takavalot, ”Cannochiale”-digimittariston, automaattisen ilmastoinnin, Alfa Connect -multimediajärjestelmän ja Apple CarPlay ja Android Auto -tuen.
Täyssähköisessä elettrica-mallissa lisäksi vakiona tulevat lämpöpumppu, 11 kW:n sisäinen ajoneuvolaturi ja Mode 3 -latauskaapeli.
Specialen vakioväri on valkoinen, punainen Rosso Brera -lanseerausväri on lisävaruste. Lisäksi Specialeen on saatavilla kaksi varustepakettia: Pack Tech ja Pack Sport. Tech-paketti tuo mukanaan mm. matriisiajovalot, 360-asteisen pysäköintikameran, älypuhelimen langattoman latausalustan.
Alfa Romeo Juniorin Suomen tuontiohjelma starttaa jo erittäin kattavasti varustellulla Speciale-versiolla, joka on saatavilla niin 48 voltin hybridinä kuin 54 kWh -akustolla varustettuna täyssähkönä.
Alfa Romeo
Todellista urheiluhenkeä kaipaaville Pack Sport pitää sisällään Sabeltin valmistamat erittäin tyylikkäät ja jämäkästi tukevat urheiluistuimet, alcantara-tehosteita ympäri ohjaamoa sekä mm. alumiiniset poljinpinnat.
Alfa Romeo Junior ibrida 136 e-DCT-automaatti Speciale alkaen 36 994 euroa.
Veloce – intohimona ajaminen
Alfa Romeo Junior Veloce määrittää luokkansa ajettavuuden uusiksi. 280-hevosvoimaisena täyssähköinen uutuus tarjoaa suorituskykyä, aidon alfamaisen ajokokemuksen sekä terävyyttä, jollaista ei ole aiemmin sähköautoissa nähty.
Veloce-malliin on tehty lukuisia muutoksia, jotta mallin ajokokemus on mahdollisimman autenttinen.
Alfa Romeo Junior Velocessa on luokkansa nopein ohjausvälitys (14.6), ohjaus on myös kalibroitu olemaan äärimmäisen tarkka. Veloce-version urheilujousitus on 25 mm matalampi kuin perusmallissa.
Etu- ja takakallistuksenvakaajat ovat erityisen urheilulliset ja takaavat suuret mutkanopeudet sekä paljon pitoa. Velocen jarrulevyt ovat kooltaan jopa 380 mm, niiden parina toimivat nelimäntäiset jarrusatulat.
Lisäksi torsen-tyyppinen tasauspyörästön lukko tarjoaa parhaan mahdollisen vetopidon kaikissa olosuhteissa. Suorituskykyiset 20-tuumaiset ja sähköautoille suunnitellut renkaat tarjoavat erittäin korkean pidon.
Alfa Romeo Junior Velocen hinta starttaa 49 390 eurosta, tarjoten Speciale-mallin lisäksi 20-tuumaiset ja nelipuolaiset Venti-alumiinivanteet, punaiset jarrusatulat, urheilullisen 25 mm madalletun alustan, jossa uniikit iskunvaimentimet sekä jouset, urheilulliset kallistuksenvakaajat, torsen D -etutasauspyörästön lukon sekä mustan katon.
Ibrida ja elettrica kiinni tässä ajassa
Alfa Romeo Junior Ibrida saa uuden 136 hv 48 V Hybrid VGT -version. Uudessa 1,2-litraisessa kolmisylinterisessä turbomoottorissa käytetään Miller-työkiertoa ja muuttuvageometrista turboahdinta.
Todellista urheiluhenkeä kaipaaville Pack Sport pitää sisällään Sabeltin valmistamat erittäin tyylikkäät ja jämäkästi tukevat urheiluistuimet, alcantara-tehosteita ympäri ohjaamoa sekä mm. alumiiniset poljinpinnat.
Alfa Romeo
Sähköiset komponentit koostuvat 48 voltin litiumioniakustosta ja 21 kW tuottavasta sähkömoottorista, joka on asennettu uuden 6-portaisen kaksoiskytkentävaihteiston yhteyteen.
Alfa Romeo Junior Ibrida tarjoaa pehmeästi toimivan ajokokemuksen kaupunkiolosuhteissa, jossa voidaan liikkua jopa yli 50 % ajasta pelkällä sähköllä.
Alfa Romeo Junior Ibridalla on mahdollisuus liikkua sähköllä myös hitaissa nopeuksissa, kuten parkkipaikalla tai ruuhkassa.
Alfa Romeo Juniorin täyssähköisessä versiossa on täysin uusi sähkömoottori ja uusimman sukupolven akusto.
Alfa Romeo Junior on saatavilla täyssähköisenä kahtena eri tehoversiona: 156 hv ja 280 hv. 156-hevosvoimainen versio tarjoaa 410 km sähköistä toimintamatkaa WLTP-syklillä.
DC-pikalataus toimii 100 kW:n teholla, ja lataus 10-80 % onnistuu optimiolosuhteissa alle 30 minuutissa.
Täyssähköinen Alfa Romeo Junior elettrica 54 kWh 156 Speciale maksaa alkaen 41 990 euroa.
Alfa Romeo -lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D GR Sport A: Lähes keräilykappale
Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena
Alfa Romeo Junior: Tarjolla kuppi-istuimet – ja toimintamatkaa jopa 410 kilometriä
MG Cyberster: Brändin historian tehokkain malli, täyssähköinen Roadster saapui Suomen markkinoille
Suzuki ja Toyota: Syventävät yhteistyötä sähköistettyjen ajoneuvojen osalta
Auto Bild 14/2024 on kaupoissa
Kuudes OTA-päivityspaketti: Saatavana nykyisiin Smart-malleihin - 1.5.0-tason OTA-päivitykset tuovat suosikkiasetukset yhden painikkeen taakse
Uusi Audi A5 -perhe: Suorituskykyistä kevythybriditeknologiaa
Koeajossa Mercedes-AMG SL 43: Päivitetty legenda
Porsche Taycan Turbo GT varustettuna Weissach-paketilla: Vaikuttava osoitus kilparatapotentiaalista – tekaisi kolme ennätystä kolmella mantereella
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D GR Sport A: Lähes keräilykappale
Koeajossa Mercedes-AMG SL 43: Päivitetty legenda
Toyota GR Supra 3.0 eFuel: Muunnelma käy synteettisellä bensiinillä – ja on varustettu uskomattoman hienolla 6-portaisella manuaalivaihteistolla!
Koeajossa Opel Grandland PHEV GSe 300 AWD A8: Uusi lippulaiva
Koeajossa Land Rover Defender 110 P400e 75th Limited Edition: Nykyaikaistettu maastoikoni
Koeajossa Mercedes-Benz EQE SUV 500 4Matic: Kompaktimpi vaihtoehto
Koeajossa Lexus RX 450h+ AWD A Executive: Jyhkeä ilmestys
Koeajossa Mitsubishi ASX 1.3 MHEV Intense AT: Salaneuvos
Koeajossa Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid GR Sport: Taloudellista suorituskykyä
Koeajossa Mercedes-Benz A 250 e A AMG Line: Hinnakas kasvojenkohotus
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Buchardt Audion uusi passiivikaiutin
Uusi vahvistin Roksanilta
Muotoilija Tatu Laakso veistää mielellään puuta käsityökaluilla ja inspiroituu anatomisista piirroksista
Tehokas lähtötason cd-soitin
Aatami pöydälle
Kolme sukupolvea saman katon alla upouudessa talossa
Marantzin langaton pallo
Dalin keskitason langaton kuuloke
Referenssiklassikko
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Koeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D GR Sport A: Lähes keräilykappale
Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena
Alfa Romeo Junior: Tarjolla kuppi-istuimet – ja toimintamatkaa jopa 410 kilometriä
MG Cyberster: Brändin historian tehokkain malli, täyssähköinen Roadster saapui Suomen markkinoille
Suzuki ja Toyota: Syventävät yhteistyötä sähköistettyjen ajoneuvojen osalta
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D GR Sport A: Lähes keräilykappale
Koeajossa Mercedes-AMG SL 43: Päivitetty legenda
Toyota GR Supra 3.0 eFuel: Muunnelma käy synteettisellä bensiinillä – ja on varustettu uskomattoman hienolla 6-portaisella manuaalivaihteistolla!
Koeajossa Opel Grandland PHEV GSe 300 AWD A8: Uusi lippulaiva
Koeajossa Land Rover Defender 110 P400e 75th Limited Edition: Nykyaikaistettu maastoikoni
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena
Alfa Romeo Junior: Tarjolla kuppi-istuimet – ja toimintamatkaa jopa 410 kilometriä
MG Cyberster: Brändin historian tehokkain malli, täyssähköinen Roadster saapui Suomen markkinoille
Suzuki ja Toyota: Syventävät yhteistyötä sähköistettyjen ajoneuvojen osalta
Kuudes OTA-päivityspaketti: Saatavana nykyisiin Smart-malleihin - 1.5.0-tason OTA-päivitykset tuovat suosikkiasetukset yhden painikkeen taakse
Uusi Audi A5 -perhe: Suorituskykyistä kevythybriditeknologiaa
Uusi kiinalainen katumaasturi rantautui Suomeen – omaa jopa 100 kilometrin sähköisen toimintamatkan
Mitsubishi Outlander -katumaasturi: Täysin uuden mallin Suomen-hinnat julkistetaan vielä syksyn aikana
Täyssähköinen Ford E-Tourneo Courier: Laajentaa täyssähköisten Fordien mallistoa
Uudet Citroën C4 ja Citroën C4 X: Erityistä mukavuutta
LUETUIMMAT
Hennessey H1000 Escalade-V -katumaasturi: Ahmii superautoja evääksi
Volkswagen ID.4 GTX ja ID.5 GTX -nelivetomallit: Hinnoiteltiin entistä edullisemmin ja kattavammin varustein – asiakasetu varusteet huomioiden jopa 11 500 euroa
Täysin uusi Škoda Elroq: Sähköauto suosittuun kompaktien katumaasturien kokoluokkaan - toimintamatka jopa yli 570 kilometriä
Ensimmäiset täyssähköiset Ford Caprit: Nyt matkalla ensimmäisille Capri-asiakkaille lähes neljään vuosikymmeneen
Uudet Citroën C4 ja Citroën C4 X: Erityistä mukavuutta
Uusi ladattava hybridi Audi A3 Sportback TFSI e: Sähköinen toimintamatka yli kaksinkertaistui jopa 143 kilometriin - myynti alkaa Suomessa lokakuussa
Peugeotin uusi Long Range -mallisto: Peugeot E-3008 Long Range yltää jopa 700 km toimintamatkaan, yhdessä Peugeot E-5008 Long Range -mallin kanssa
Tesla Model Y: Nyt saatavana Suomessa 7-paikkaisena versiona
Uusi kiinalainen katumaasturi rantautui Suomeen – omaa jopa 100 kilometrin sähköisen toimintamatkan
Uusi Mini Cooper Cabriolet: Varustettu täysautomaattisella katolla
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi
Kevään Tulo – Valmista Autosi Kesäkauteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Nopealaina.fi
Säästä rahaa ja aikaa: Parhaat autolainat 2024 vertailussa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rahalaitos.fi
Rahoitusratkaisuja autounelmien toteuttamiseen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: AXOLAINA.FI
Rahan säästäminen vertailemalla eri lainavaihtoehtoja
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: RAHALAITOS.FI