Mallisto starttaa kattavalla Speciale-varustetasolla niin hybridinä (ibrida) kuin täyssähköisenä (elettrica). Erittäin taloudellinen ibrida 136 e-DCT-automaatti Speciale alkaen 36 994 euroa. Ensimmäiset täyssähköiset Juniorit saapuvat Suomeen alkusyksystä, ja ibrida-malli rantautuu myöhemmin syksyllä.

Mallisto starttaa kattavalla Speciale-varustetasolla niin hybridinä (ibrida) kuin täyssähköisenä (elettrica). Erittäin taloudellinen ibrida 136 e-DCT-automaatti Speciale alkaen 36 994 euroa. Ensimmäiset täyssähköiset Juniorit saapuvat Suomeen alkusyksystä, ja ibrida-malli rantautuu myöhemmin syksyllä.

Alfa Romeo

Alfa Romeo Junior nyt hinnoiteltu Suomessa – ensimmäiset täyssähköiset Juniorit saapuvat Suomeen alkusyksystä

Luokkansa urheilullisuuden uudelleen määrittävän Alfa Romeo Juniorin ennakkomyynti käynnistyy niin ibrida-hybridimallina kuin elettrica-täyssähkömallina. Alfa Romeo Junior on luokkansa urheilullisin SUV ja tarjoaa aivan uudenlaisen hintapisteen Alfa Romeon nykyisille ja uusille asiakkaille.

Auto Bild.Uutiset

Mal­lis­to start­taa kat­ta­val­la Spe­ci­a­le-va­rus­te­ta­sol­la niin hyb­ri­di­nä (ib­ri­da) kuin täys­säh­köi­se­nä (elet­t­ri­ca). Erit­täin ta­lou­del­li­nen ib­ri­da 136 e-DCT-au­to­maat­ti Spe­ci­a­le al­ka­en 36 994 eu­roa. En­sim­mäi­set täys­säh­köi­set Ju­ni­o­rit saa­pu­vat Suo­meen al­ku­syk­sys­tä, ja ib­ri­da-mal­li ran­tau­tuu myö­hem­min syk­syl­lä.

Spe­ci­a­le – eri­tyi­nen alus­ta al­ka­en

Al­fa Ro­meo Ju­ni­o­rin Suo­men tuon­ti­oh­jel­ma start­taa jo erit­täin kat­ta­vas­ti va­rus­tel­lul­la Spe­ci­a­le-ver­si­ol­la, joka on saa­ta­vil­la niin 48 vol­tin hyb­ri­di­nä kuin 54 kWh -akus­tol­la va­rus­tet­tu­na täys­säh­kö­nä.

Spe­ci­a­le pi­tää si­säl­lään mm. ak­tii­vi­sen va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­men (ACC), pe­ruu­tus­ka­me­ran, LED-ajo­va­lot ja led-ta­ka­va­lot, ”Can­noc­hi­a­le”-di­gi­mit­ta­ris­ton, au­to­maat­ti­sen il­mas­toin­nin, Al­fa Con­nect -mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­män ja Ap­p­le CarP­lay ja And­roid Au­to -tuen.

Täys­säh­köi­ses­sä elet­t­ri­ca-mal­lis­sa li­säk­si va­ki­o­na tu­le­vat läm­pö­pump­pu, 11 kW:n si­säi­nen ajo­neu­vo­la­tu­ri ja Mode 3 -la­taus­kaa­pe­li.

Spe­ci­a­len va­ki­o­vä­ri on val­koi­nen, pu­nai­nen Ros­so Brera -lan­see­raus­vä­ri on li­sä­va­rus­te. Li­säk­si Spe­ci­a­leen on saa­ta­vil­la kak­si va­rus­te­pa­ket­tia: Pack Tech ja Pack Sport. Tech-pa­ket­ti tuo mu­ka­naan mm. mat­rii­si­a­jo­va­lot, 360-as­tei­sen py­sä­köin­ti­ka­me­ran, äly­pu­he­li­men lan­gat­to­man la­tau­sa­lus­tan.

Alfa Romeo Juniorin Suomen tuontiohjelma starttaa jo erittäin kattavasti varustellulla Speciale-versiolla, joka on saatavilla niin 48 voltin hybridinä kuin 54 kWh -akustolla varustettuna täyssähkönä.

Alfa Romeo Juniorin Suomen tuontiohjelma starttaa jo erittäin kattavasti varustellulla Speciale-versiolla, joka on saatavilla niin 48 voltin hybridinä kuin 54 kWh -akustolla varustettuna täyssähkönä.

Alfa Romeo

To­del­lis­ta ur­hei­lu­hen­keä kai­paa­vil­le Pack Sport pi­tää si­säl­lään Sa­bel­tin val­mis­ta­mat erit­täin tyy­lik­käät ja jä­mä­käs­ti tu­ke­vat ur­hei­luis­tui­met, al­can­ta­ra-te­hos­tei­ta ym­pä­ri oh­jaa­moa sekä mm. alu­mii­ni­set pol­jin­pin­nat.

Al­fa Ro­meo Ju­ni­or ib­ri­da 136 e-DCT-au­to­maat­ti Spe­ci­a­le al­ka­en 36 994 eu­roa.

Ve­lo­ce – in­to­hi­mo­na aja­mi­nen

Al­fa Ro­meo Ju­ni­or Ve­lo­ce mää­rit­tää luok­kan­sa ajet­ta­vuu­den uu­sik­si. 280-he­vos­voi­mai­se­na täys­säh­köi­nen uu­tuus tar­jo­aa suo­ri­tus­ky­kyä, ai­don al­fa­mai­sen ajo­ko­ke­muk­sen sekä te­rä­vyyt­tä, jol­lais­ta ei ole ai­em­min säh­kö­au­tois­sa näh­ty.

Ve­lo­ce-mal­liin on teh­ty lu­kui­sia muu­tok­sia, jot­ta mal­lin ajo­ko­ke­mus on mah­dol­li­sim­man au­tent­ti­nen.

Al­fa Ro­meo Ju­ni­or Ve­lo­ces­sa on luok­kan­sa no­pein oh­jaus­vä­li­tys (14.6), oh­jaus on myös ka­lib­roi­tu ole­maan ää­rim­mäi­sen tark­ka. Ve­lo­ce-ver­si­on ur­hei­lu­jou­si­tus on 25 mm ma­ta­lam­pi kuin pe­rus­mal­lis­sa.

Etu- ja ta­ka­kal­lis­tuk­sen­va­kaa­jat ovat eri­tyi­sen ur­hei­lul­li­set ja ta­kaa­vat suu­ret mut­ka­no­peu­det sekä pal­jon pi­toa. Ve­lo­cen jar­ru­le­vyt ovat kool­taan jopa 380 mm, nii­den pa­ri­na toi­mi­vat ne­li­män­täi­set jar­ru­sa­tu­lat.

Li­säk­si tor­sen-tyyp­pi­nen ta­saus­pyö­räs­tön luk­ko tar­jo­aa par­haan mah­dol­li­sen ve­to­pi­don kai­kis­sa olo­suh­teis­sa. Suo­ri­tus­ky­kyi­set 20-tuu­mai­set ja säh­kö­au­toil­le suun­ni­tel­lut ren­kaat tar­jo­a­vat erit­täin kor­ke­an pi­don.

Al­fa Ro­meo Ju­ni­or Ve­lo­cen hin­ta start­taa 49 390 eu­ros­ta, tar­jo­ten Spe­ci­a­le-mal­lin li­säk­si 20-tuu­mai­set ja ne­li­puo­lai­set Ven­ti-alu­mii­ni­van­teet, pu­nai­set jar­ru­sa­tu­lat, ur­hei­lul­li­sen 25 mm ma­dal­le­tun alus­tan, jos­sa unii­kit is­kun­vai­men­ti­met sekä jou­set, ur­hei­lul­li­set kal­lis­tuk­sen­va­kaa­jat, tor­sen D -etu­ta­saus­pyö­räs­tön lu­kon sekä mus­tan ka­ton.

Ib­ri­da ja elet­t­ri­ca kiin­ni täs­sä ajas­sa

Al­fa Ro­meo Ju­ni­or Ib­ri­da saa uu­den 136 hv 48 V Hyb­rid VGT -ver­si­on. Uu­des­sa 1,2-lit­rai­ses­sa kol­mi­sy­lin­te­ri­ses­sä tur­bo­moot­to­ris­sa käy­te­tään Mil­ler-työ­kier­toa ja muut­tu­va­ge­o­met­ris­ta tur­bo­ah­din­ta.

Todellista urheiluhenkeä kaipaaville Pack Sport pitää sisällään Sabeltin valmistamat erittäin tyylikkäät ja jämäkästi tukevat urheiluistuimet, alcantara-tehosteita ympäri ohjaamoa sekä mm. alumiiniset poljinpinnat.

Todellista urheiluhenkeä kaipaaville Pack Sport pitää sisällään Sabeltin valmistamat erittäin tyylikkäät ja jämäkästi tukevat urheiluistuimet, alcantara-tehosteita ympäri ohjaamoa sekä mm. alumiiniset poljinpinnat.

Alfa Romeo

Säh­köi­set kom­po­nen­tit koos­tu­vat 48 vol­tin li­tiu­mi­o­ni­a­kus­tos­ta ja 21 kW tuot­ta­vas­ta säh­kö­moot­to­ris­ta, joka on asen­net­tu uu­den 6-por­tai­sen kak­sois­kyt­ken­tä­vaih­teis­ton yh­tey­teen.

Al­fa Ro­meo Ju­ni­or Ib­ri­da tar­jo­aa peh­me­äs­ti toi­mi­van ajo­ko­ke­muk­sen kau­pun­ki­o­lo­suh­teis­sa, jos­sa voi­daan liik­kua jopa yli 50 % ajas­ta pel­käl­lä säh­köl­lä.

Al­fa Ro­meo Ju­ni­or Ib­ri­dal­la on mah­dol­li­suus liik­kua säh­köl­lä myös hi­tais­sa no­peuk­sis­sa, ku­ten park­ki­pai­kal­la tai ruuh­kas­sa.

Al­fa Ro­meo Ju­ni­o­rin täys­säh­köi­ses­sä ver­si­os­sa on täy­sin uu­si säh­kö­moot­to­ri ja uu­sim­man su­ku­pol­ven akus­to.

Al­fa Ro­meo Ju­ni­or on saa­ta­vil­la täys­säh­köi­se­nä kah­te­na eri te­ho­ver­si­o­na: 156 hv ja 280 hv. 156-he­vos­voi­mai­nen ver­sio tar­jo­aa 410 km säh­köis­tä toi­min­ta­mat­kaa WLTP-syk­lil­lä.

DC-pi­ka­la­taus toi­mii 100 kW:n te­hol­la, ja la­taus 10-80 % on­nis­tuu op­ti­mi­o­lo­suh­teis­sa al­le 30 mi­nuu­tis­sa.

Täys­säh­köi­nen Al­fa Ro­meo Ju­ni­or elet­t­ri­ca 54 kWh 156 Spe­ci­a­le mak­saa al­ka­en 41 990 eu­roa.

Al­fa Ro­meo -leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset
Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN