Uuteen Opel Mokkaan on tulossa myös tehokkaita ja taloudellisia bensiini- ja dieselmoottoreita.

Uuteen Opel Mokkaan on tulossa myös tehokkaita ja taloudellisia bensiini- ja dieselmoottoreita.

Crossover Opel Mokka-e: Suomeen 2021 alussa

Opel esittelee täysin uuden toisen sukupolven Mokkan, joka tarjoaa nollapäästöisen sähkökäytön.

Auto Bild.Uutiset

En­sim­mäis­tä ker­taa Ope­lin his­to­ri­as­sa uu­si Mok­ka on saa­ta­va­na en­sim­mäi­ses­tä päi­väs­tä al­ka­en täys­säh­kö­ver­si­o­na.

Opel Mok­ka-e tar­jo­aa pääs­tö­tön­tä liik­ku­mis­ta ja in­nos­ta­van ajo­ko­ke­muk­sen. Täys­säh­köi­sen Opel Mok­kan toi­min­ta­mat­ka on 322 km (WLTP) ja sen säh­kö­moot­to­ri tuot­taa 136 hv (100 kW) ja 260 Nm:n vä­lit­tö­män vään­tö­mo­men­tin.

Kul­jet­ta­ja voi va­li­ta kol­mes­ta ajo­ti­las­ta - nor­maa­li, Eco ja Sport – oman ajo­tyy­lin­sä mu­kaan.

Opel Mok­ka -täys­säh­kö­ver­si­on huip­pu­no­peus on 150 km/h, jol­la mak­si­moi­daan 50 kWh:n akun kes­to. Akul­la on kah­dek­san vuo­den ta­kuu ja sen voi la­da­ta pi­ka­la­taus­pis­tees­sä 80 pro­sent­tiin 30 mi­nuu­tis­sa.

Uu­si Opel-il­me

Mok­ka on myös en­sim­mäi­nen mal­li, joka esit­te­lee Ope­lin uu­den, sel­ke­än tun­nus­mer­kin, tyy­lik­kään keu­la­mo­duu­lin - Opel Vi­zo­rin, joka kat­taa koko ajo­neu­von etuo­san ai­na ko­ne­pel­lin ala­puo­lel­le.

Uu­si tu­lo­kas on myös en­sim­mäi­nen mal­li, jos­sa on uu­den su­ku­pol­ven täy­sin di­gi­taa­li­nen oh­jaa­mo: Opel Pure Pa­nel.

Sii­nä ei ole ana­lo­gi­sia näyt­tö­jä ei­kä tur­hia li­sä­e­le­ment­te­jä – vai­ku­tel­ma on sel­keä ja puh­das. Le­ve­ään vaa­ka­ta­soi­seen ko­je­tau­luun on in­teg­roi­tu kak­si 10 ja 12 tuu­man näyt­töä.

Myös kes­ki­kon­so­lin muo­toi­lu on siis­ti ja sel­keä: säh­köi­sen sei­son­ta­jar­run ja uu­den säh­köi­sen vaih­teen­va­lit­si­men an­si­os­ta mi­kään ul­ko­ne­va ele­ment­ti ei häi­rit­se suun­nit­te­lun puh­taut­ta. Kaik­ki sää­ti­met ja mo­duu­lit on in­teg­roi­tu tyy­lik­kääs­ti.

Huo­li­mat­ta hie­man ai­em­paa pi­dem­mäs­tä ak­se­li­vä­lis­tä (+2 mm), uu­si Mok­ka on 12,5 cm ly­hy­em­pi kuin edel­tä­jän­sä, mut­ta se tar­jo­aa sil­ti sa­mat ti­lat vii­del­le mat­kus­ta­jal­le, ja jopa 350 lit­ran ta­va­ra­ti­lan. Vain 4,15 met­rin ko­ko­nais­pi­tuus te­kee sii­tä erit­täin ket­te­rän kä­si­tel­lä.

Opel-va­lais­tus­tek­niik­ka ja kor­ke­an tek­no­lo­gi­an avus­tin­jär­jes­tel­miä

Uu­si Opel Mok­ka jat­kaa Ope­lin pe­rin­tei­tä tar­jo­a­mal­la in­no­va­tii­vis­ta tek­niik­kaa asi­ak­kail­leen.

Va­lais­tus­jär­jes­tel­mä tar­jo­aa ylem­mis­tä au­to­luo­kis­ta tut­tua tek­niik­kaa, ku­ten mu­kau­tu­vat ja häi­käi­se­mät­tö­mät In­tel­li­Lux LED® -Mat­rix -ajo­va­lot, jois­sa on 14 LED-ele­ment­tiä.

Uusi Opel Mokka esitellään Suomessa vuoden 2021 alkupuolella.

Uusi Opel Mokka esitellään Suomessa vuoden 2021 alkupuolella.

Kai­kis­sa Opel Mok­ka -mal­leis­sa on va­ki­o­na LED-ajo­va­lot edes­sä ja ta­ka­na, säh­köi­nen sei­son­ta­jar­ru sekä lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus. Saa­ta­va­na on myös 180 as­teen pa­no­raa­ma­ka­me­ra taak­se.

Mui­ta kul­jet­ta­jaa avus­ta­via, edis­ty­nei­tä jär­jes­tel­miä on mm. va­ki­o­no­peu­den­sää­din ACC, jon­ka Stop & Go -toi­min­to hel­pot­taa kul­jet­ta­jaa lii­ken­ne­ruuh­kis­sa: Mok­ka-e sää­tää no­peu­den au­to­maat­ti­ses­ti edes­sä aja­van ajo­neu­von mu­kaan il­man et­tä jar­rua tai kaa­su­pol­jin­ta vaa­di­taan.

Li­säk­si ak­tii­vi­nen kais­ta-avus­tin pi­tää uu­den Opel Mok­kan au­to­maat­ti­ses­ti kais­tan kes­kel­lä.

Opel Mok­kan suun­nit­te­lu­tii­mi on työs­ken­nel­lyt eri­tyi­ses­ti ajo­neu­von pai­non kans­sa, sääs­tä­en jopa 120 kg ver­rat­tu­na edel­li­seen su­ku­pol­veen ja pa­ran­ta­en alus­tan jäyk­kyyt­tä.

Kuljettajaa avustavia, edistyneitä järjestelmiä on mm. vakionopeudensäädin ACC, jonka Stop & Go -toiminto helpottaa kuljettajaa liikenneruuhkissa: Mokka-e säätää nopeuden automaattisesti edessä ajavan ajoneuvon mukaan ilman että jarrua tai kaasupoljinta vaaditaan.

Kuljettajaa avustavia, edistyneitä järjestelmiä on mm. vakionopeudensäädin ACC, jonka Stop & Go -toiminto helpottaa kuljettajaa liikenneruuhkissa: Mokka-e säätää nopeuden automaattisesti edessä ajavan ajoneuvon mukaan ilman että jarrua tai kaasupoljinta vaaditaan.

Näin säh­kö­ver­si­oon on saa­tu jopa 30 % vään­tö­jäyk­kyyt­tä joh­tu­en ma­ta­lal­le in­teg­roi­dus­ta ak­ku­ra­ken­tees­ta.

Edut ovat il­mei­set: uu­si Mok­ka ku­lut­taa huo­mat­ta­vas­ti vä­hem­män ener­gi­aa ja on sa­mal­la pal­jon re­a­goi­vam­pi, ket­te­räm­pi ja haus­kem­pi ajaa.

Suo­meen ke­vääl­lä 2021

Uu­si Opel Mok­ka esi­tel­lään Suo­mes­sa vuo­den 2021 al­ku­puo­lel­la.

Tuol­loin Ope­lin ka­tu­maas­tu­ri­mal­lis­toon kuu­luu jäl­leen kol­me eri ko­kois­ta vaih­to­eh­toa: Opel Cros­s­land X, Opel Mok­ka sekä Opel Grand­land X – jois­ta Opel Grand­land X on saa­ta­va­na myös la­dat­ta­va­na pis­to­ke­hyb­ri­di­nä ja ne­li­ve­toi­se­na.

Uu­teen Opel Mok­kaan on tu­los­sa myös te­hok­kai­ta ja ta­lou­del­li­sia ben­sii­ni- ja die­sel­moot­to­rei­ta.

Opel-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU