Korin mitat ovat lähes ennallaan pientä pituuden kasvua (4,34 m) lukuun ottamatta. Siitä huolimatta tilaa on paljon aiempaa enemmän. Eniten ovat kasvaneet sisäleveys edessä, takajalkatilat ja tavaratila. Eniten sitä on etuvetoisessa versiossa, jossa tavaratilan koko on nyt 472 litraa.

Korin mitat ovat lähes ennallaan pientä pituuden kasvua (4,34 m) lukuun ottamatta. Siitä huolimatta tilaa on paljon aiempaa enemmän. Eniten ovat kasvaneet sisäleveys edessä, takajalkatilat ja tavaratila. Eniten sitä on etuvetoisessa versiossa, jossa tavaratilan koko on nyt 472 litraa.

Dacia

Dacia Duster: Kolmannen sukupolven mallissa on kaikki uutta – perusrakenteesta alkaen

Dacia Duster on ollut jo vuosia katumaastureiden markkinajohtaja Euroopassa yksityisostajien keskuudessa. Kolmas sukupolvi nostaa ominaisuudet, tilat ja varustelun entistä korkeammalle tasolle. Jatkossa kaikki voimalinjat ovat sähköistettyjä; kevythybridejä ja hybridejä. Suomeen täysin uusi Duster saapuu kesällä 2024.

Auto Bild.Uutiset

Da­cia kas­vat­ti mal­lis­to­aan vuon­na 2010 en­sim­mäi­sel­lä ka­tu­maas­tu­ril­laan Dus­te­ril­la, joka nou­si heti luo­kas­saan os­ta­jien suo­si­kik­si niin Eu­roo­pas­sa kuin Suo­mes­sa.

Seit­se­män vuot­ta myö­hem­min oli toi­sen su­ku­pol­ven vuo­ro, joka ryn­nis­ti yk­si­tyis­ten au­to­nos­ta­jien mark­ki­nas­sa Eu­roo­pan eni­ten re­kis­te­röi­dyk­si ka­tu­maas­tu­rik­si, min­kä pai­kan se on säi­lyt­tä­nyt vuo­si­kau­det.

Da­cia Dus­ter on eden­nyt 13 vuo­den ikään, jona ai­ka­na sitä on val­mis­tet­tu 2,2 mil­joo­naa kap­pa­let­ta. Nii­tä teh­dään Ro­ma­ni­as­sa Pi­tes­tin teh­taal­la tu­han­nen au­ton päi­vä­vauh­dil­la eli yk­si au­to mi­nuu­tis­sa. Ke­vääl­lä 2024 siel­lä al­kaa Dus­te­rin kol­man­nen, täy­sin uu­den su­ku­pol­ven tuo­tan­to.

Tu­tut mit­ta­suh­teet, mut­ta kaik­ki on uut­ta

Da­ci­an muo­toi­lu­joh­ta­ja Da­vid Du­rand to­te­aa, et­tä he hi­oi­vat kol­man­nen su­ku­pol­ven Dus­te­rin mit­ta­suh­tei­ta tark­kaan. Oli tär­ke­ää säi­lyt­tää Da­cia Dus­te­rin DNA, joka on hy­vin tun­nis­tet­ta­va. Täy­sin uu­si Dus­ter jat­kaa Da­ci­an muo­toi­lu­fi­lo­so­fi­aa.

Vaik­ka täy­sin uu­si Da­cia Dus­ter näyt­tää tu­tul­ta, on siir­ty­mä toi­ses­ta su­ku­pol­ves­ta kol­man­teen muo­toi­lul­li­ses­ti pal­jon suu­rem­pi kuin edel­li­nen.

Pe­rus­lin­jat ovat yk­sin­ker­tai­set ja sa­mal­la vah­vat. Ko­rin yk­si­tyis­koh­tia on hi­ot­tu käy­tän­nöl­li­syyt­tä pa­ran­ta­en, mikä tar­koit­taa käy­tän­nös­sä muun mu­as­sa ai­em­paa suu­rem­paa ta­ka­luuk­kua.

Da­cia Dus­ter on ai­na ol­lut ka­tu­maas­tu­rik­si erit­täin maas­to­kel­poi­nen, min­kä ta­kia ko­rin ala­o­sa on suo­jat­tu ai­em­paa te­hok­kaam­min. Etu- ja ta­ka­pus­ku­rien al­le­a­jo­suo­jat ovat lä­pi­vär­jät­tyä ma­te­ri­aa­lia, jois­sa naar­mut ja kol­hut ei­vät näy.

Dacia Duster tulee Suomeen kahdella voimalinjalla. Niistä perinteisempi on TCe 130 -kevythybridi, jossa on kuusivaihteinen käsivalintainen vaihteisto. Duster TCe 130:n voi valita etu- tai nelivetoisena. Polttoainetta säästävällä Miller-periaatteella toimivaan kolmesylinteriseen 1,2-litraiseen bensiiniturboon on yhdistetty 48 voltin järjestelmä. Sähkömoottori avustaa bensiinimoottoria liikkeelle lähdettäessä ja kiihdytyksissä, millä kulutus ja hiilidioksidipäästö pienenevät noin kymmenen prosenttia. Toisena voimalinjana on sama Hybrid 140, joka esiteltiin Dacia Joggeriin vuoden 2023 alkupuolella. Ensimmäisen kerran voimalinja otettiin käyttöön Renault Groupissa kolme vuotta sitten Renault Cliossa. Kokonaisuudessa on vapaasti hengittävä nelisylinterinen 1,6-litrainen bensiinimoottori ja kaksi sähkömoottoria. Automaatin tapaan toimiva monitilavaihteisto käyttää moottoreita kaiken aikaa mahdollisimman taloudellisesti. Liikkeelle lähdetään aina sähköllä.

Dacia Duster tulee Suomeen kahdella voimalinjalla. Niistä perinteisempi on TCe 130 -kevythybridi, jossa on kuusivaihteinen käsivalintainen vaihteisto. Duster TCe 130:n voi valita etu- tai nelivetoisena. Polttoainetta säästävällä Miller-periaatteella toimivaan kolmesylinteriseen 1,2-litraiseen bensiiniturboon on yhdistetty 48 voltin järjestelmä. Sähkömoottori avustaa bensiinimoottoria liikkeelle lähdettäessä ja kiihdytyksissä, millä kulutus ja hiilidioksidipäästö pienenevät noin kymmenen prosenttia. Toisena voimalinjana on sama Hybrid 140, joka esiteltiin Dacia Joggeriin vuoden 2023 alkupuolella. Ensimmäisen kerran voimalinja otettiin käyttöön Renault Groupissa kolme vuotta sitten Renault Cliossa. Kokonaisuudessa on vapaasti hengittävä nelisylinterinen 1,6-litrainen bensiinimoottori ja kaksi sähkömoottoria. Automaatin tapaan toimiva monitilavaihteisto käyttää moottoreita kaiken aikaa mahdollisimman taloudellisesti. Liikkeelle lähdetään aina sähköllä.

Dacia

Pus­ku­rien al­le­a­jo­suo­jis­sa sekä kyl­kien suo­jauk­ses­sa on ma­te­ri­aa­li­na Da­ci­an in­si­nöö­rien ja Ly­on­del­l­Ba­sel­lin in­si­nöö­rien ke­hit­tä­mä Stark­le®, joka näh­tiin en­sim­mäi­sen ker­ran syk­syl­lä 2022 Ma­ni­fes­to-tut­kiel­mas­sa, ja nyt edis­tyk­sel­li­nen ma­te­ri­aa­li on tuo­tu tuo­tan­to­mal­liin.

Kier­rä­tys­ma­te­ri­aa­leis­ta teh­dyn Stark­len an­si­os­ta vii­den­nes Da­cia Dus­te­rin muo­veis­ta on kier­rä­tet­ty­jä. Ym­pä­ris­tö ote­taan muu­ten­kin Da­cia Dus­te­ris­sa mo­nin ta­voin huo­mi­oon, sil­lä au­tos­sa ei käy­te­tä kro­mia ko­ris­tee­na lain­kaan, ei­kä myös­kään eläin­pe­räis­tä nah­kaa.

Yh­te­näi­nen lin­ja ko­ris­sa ja si­sus­tuk­ses­sa

Da­ci­an tun­nus­merk­ki­nä ovat Y-muo­toi­set va­lot niin edes­sä (päi­vä­a­jo­va­lot) kuin ta­ka­na. Sama muo­to löy­tyy oh­jaa­mos­sa tuu­le­tus­suut­ti­mis­ta ja ovi­pa­nee­leis­ta. Uu­des­sa oh­jaa­mos­sa ko­ros­te­taan vaa­ka­suo­ria lin­jo­ja. Pin­ta­ma­te­ri­aa­lit ovat ai­em­paa kor­ke­a­ta­soi­sem­pia, ja va­rus­te­lu on ai­em­paa pal­jon run­saam­pi.

Er­go­no­mi­aan on kiin­ni­tet­ty pal­jon huo­mi­o­ta, mikä tar­koit­taa käy­tän­nös­sä esi­mer­kik­si kook­kaan 10,1-tuu­mai­sen kos­ke­tus­näy­tön kään­tä­mis­tä 10 as­tet­ta koh­ti kul­jet­ta­jaa.

Jour­ney-va­rus­te­ta­sos­sa on va­ki­o­na li­sää säi­ly­tys­ti­laa kes­ki­kon­so­liin tuo­va säh­köi­nen kä­si­jar­ru, jon­ka saa Ext­re­meen li­sä­va­rus­tee­na. Oh­jaus­pyö­rää on li­tis­tet­ty niin yl­hääl­tä kuin al­haal­ta, mikä pa­ran­taa nä­ky­vyyt­tä ja hel­pot­taa sen pyö­rit­tä­mis­tä.

Kol­man­nen su­ku­pol­ven Da­cia Dus­ter teh­dään sa­mal­le CMF-B -pe­rus­ra­ken­teel­le kuin muut­kin Da­cia-mal­lit (Da­cia San­de­ro ja Da­cia Jog­ger).

Ko­rin mi­tat ovat lä­hes en­nal­laan pien­tä pi­tuu­den kas­vua (4,34 m) lu­kuun ot­ta­mat­ta. Sii­tä huo­li­mat­ta ti­laa on pal­jon ai­em­paa enem­män. Eni­ten ovat kas­va­neet si­sä­le­veys edes­sä, ta­ka­jal­ka­ti­lat ja ta­va­ra­ti­la. Eni­ten sitä on etu­ve­toi­ses­sa ver­si­os­sa, jos­sa ta­va­ra­ti­lan koko on nyt 472 lit­raa.

Kai­kis­sa Suo­meen tuo­ta­vis­sa Da­cia Dus­te­reis­sa on pal­jon en­nen nä­ke­mät­tö­miä va­rus­tei­ta, ku­ten muo­kat­ta­va 7-tuu­mai­nen di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to, sekä edel­lä mai­nit­tu 10,1-tuu­mai­nen kos­ke­tus­näyt­tö. Sii­nä on uu­si tie­to-viih­de­jär­jes­tel­mä Me­dia Disp­lay, jos­sa on mm. lan­ga­ton Ap­p­le Carp­lay™ / And­roid Au­to™ -lii­tet­tä­vyys äly­pu­he­li­mel­le.

Jour­neys­sä on va­ki­o­na vie­lä mo­ni­puo­li­sem­pi Me­dia Nav Live, jos­sa on re­aa­li­ai­kai­nen na­vi­goin­ti. Mo­lem­piin saa­daan päi­vi­tyk­set pil­ven kaut­ta.

Täysin uusi Dacia Duster tulee myyntiin kolmena varustetasona. Suomen mallisto tulee alkamaan keskimmäisestä varustetasosta eli Expressionista, sillä perusmalli Essential on saatavilla vain etuvetoisena ECO-G LPG-nestekaasuversiona, joka ei ole Suomen markkinalle sopiva. Dacia Duster Expressionissa on vakiona muun muassa 17-tuumaiset kevytmetallivanteet, ilmastointi, vakionopeudensäädin, peruutustutka ja peruutuskamera. Suomeen tulevissa autoissa on lisäksi Dacia Dusteriiin täysin uutena varusteena tuleva lämmitettävä ohjauspyörä.  Varusteluun sisältyvät myös uusimpien määräysten mukaiset pakolliset ajoavustimet, kuten eCall-hätäpuhelutoiminto, automaattinen hätäjarrutustoiminto, kuljettajan vireystilan valvonta sekä kaistalla pysymisen avustin. Parhaalla tasolla voi valita joko maasturimaisuutta ja käytännöllisyyttä painottavan Extremen tai ylellisen Journeyn, joissa molemmissa on älyavain, automaatti-ilmastointi ja uutuutena Dacia Dusterissa kaukovaloavustin.

Täysin uusi Dacia Duster tulee myyntiin kolmena varustetasona. Suomen mallisto tulee alkamaan keskimmäisestä varustetasosta eli Expressionista, sillä perusmalli Essential on saatavilla vain etuvetoisena ECO-G LPG-nestekaasuversiona, joka ei ole Suomen markkinalle sopiva. Dacia Duster Expressionissa on vakiona muun muassa 17-tuumaiset kevytmetallivanteet, ilmastointi, vakionopeudensäädin, peruutustutka ja peruutuskamera. Suomeen tulevissa autoissa on lisäksi Dacia Dusteriiin täysin uutena varusteena tuleva lämmitettävä ohjauspyörä. Varusteluun sisältyvät myös uusimpien määräysten mukaiset pakolliset ajoavustimet, kuten eCall-hätäpuhelutoiminto, automaattinen hätäjarrutustoiminto, kuljettajan vireystilan valvonta sekä kaistalla pysymisen avustin. Parhaalla tasolla voi valita joko maasturimaisuutta ja käytännöllisyyttä painottavan Extremen tai ylellisen Journeyn, joissa molemmissa on älyavain, automaatti-ilmastointi ja uutuutena Dacia Dusterissa kaukovaloavustin.

Dacia

Toi­nen Da­cia Ma­ni­fes­to-tut­kiel­mas­ta Da­cia Dus­te­riin otet­tu oi­val­lus on Yo­uC­lip. Au­tos­sa on kuu­si Yo­uC­lip-kiin­ni­tys­pis­tet­tä (yk­si ko­je­lau­das­sa, yk­si kes­ki­kon­so­lin mat­kus­ta­jan puo­lel­la, yk­si kes­ki­tun­ne­lin pääs­sä ta­ka­mat­kus­ta­jil­le, kak­si ta­va­ra­ti­lan si­vuil­la ja yk­si ta­ka­luu­kus­sa), joi­hin saa kiin­ni­tet­tyä, vaik­ka tab­le­tin tai äly­pu­he­li­men ja­lus­tan, la­tu­rin tai kol­me yh­des­sä (mu­ki­te­li­ne, kas­si­kouk­ku ja tas­ku­lamp­pu) -pa­ke­tin. Vii­mek­si mai­nit­tu on va­ki­o­na Da­cia Dus­ter Ext­re­mes­sä.

Jat­kos­sa ai­na hyb­ri­di

Uu­del­la CMF-B -pe­rus­ra­ken­teel­la on mer­kit­tä­vä osa täy­sin uu­den Da­cia Dus­te­rin ke­hit­ty­mi­ses­sä. Sen edis­tyk­sel­li­sen ra­ken­teen an­si­os­ta on vä­hen­net­ty mer­kit­tä­väs­ti vä­ri­nöi­tä ja me­lua, mikä ko­hen­taa mat­kus­tus­mu­ka­vuut­ta. Myös ajet­ta­vuu­des­sa on otet­tu huo­mat­ta­va as­kel pa­rem­paan, vä­hin­tään yh­tä suu­ri kuin edel­li­ses­sä su­ku­pol­ven­vaih­dok­ses­sa.

Da­cia Dus­ter tu­lee Suo­meen kah­del­la voi­ma­lin­jal­la. Niis­tä pe­rin­tei­sem­pi on TCe 130 -ke­vyt­hyb­ri­di, jos­sa on kuu­si­vaih­tei­nen kä­si­va­lin­tai­nen vaih­teis­to.

Dus­ter TCe 130:n voi va­li­ta etu- tai ne­li­ve­toi­se­na. Polt­to­ai­net­ta sääs­tä­väl­lä Mil­ler-pe­ri­aat­teel­la toi­mi­vaan kol­me­sy­lin­te­ri­seen 1,2-lit­rai­seen ben­sii­ni­tur­boon on yh­dis­tet­ty 48 vol­tin jär­jes­tel­mä. Säh­kö­moot­to­ri avus­taa ben­sii­ni­moot­to­ria liik­keel­le läh­det­tä­es­sä ja kiih­dy­tyk­sis­sä, mil­lä ku­lu­tus ja hii­li­di­ok­si­di­pääs­tö pie­ne­ne­vät noin kym­me­nen pro­sent­tia.

Toi­se­na voi­ma­lin­ja­na on sama Hyb­rid 140, joka esi­tel­tiin Da­cia Jog­ge­riin vuo­den 2023 al­ku­puo­lel­la. En­sim­mäi­sen ker­ran voi­ma­lin­ja otet­tiin käyt­töön Re­nault Grou­pis­sa kol­me vuot­ta sit­ten Re­nault Cli­os­sa.

Ko­ko­nai­suu­des­sa on va­paas­ti hen­git­tä­vä ne­li­sy­lin­te­ri­nen 1,6-lit­rai­nen ben­sii­ni­moot­to­ri ja kak­si säh­kö­moot­to­ria. Au­to­maa­tin ta­paan toi­mi­va mo­ni­ti­la­vaih­teis­to käyt­tää moot­to­rei­ta kai­ken ai­kaa mah­dol­li­sim­man ta­lou­del­li­ses­ti.

Liik­keel­le läh­de­tään ai­na säh­köl­lä, jol­la voi­daan ajaa kau­pun­gis­sa jopa 80 pro­sent­tia ajas­ta. Ku­lu­tus on kau­pun­gis­sa jopa 40 pro­sent­tia ja yh­dis­te­tys­sä ajos­sa 20 pro­sent­tia pie­nem­pi kuin pel­käs­tään ben­sii­ni­moot­to­ril­la va­rus­tet­tu­na.

Suo­mes­sa lä­hes nel­jä vii­den­nes­tä Da­cia Dus­te­reis­ta os­te­taan ne­li­ve­toi­si­na, jo­ten sii­hen teh­dyt pa­ran­nuk­set ovat eri­tyi­sen tär­kei­tä.

Da­cia Dus­ter on­kin maas­tos­sa ete­ne­mi­sen suh­teen ka­tu­maas­tu­rei­den par­haim­mis­toa. Sii­nä aut­taa jat­kos­sa uu­den ne­li­ve­toi­sen Da­cia Dus­te­rin pe­rä­ti 217 mm maa­va­ra (etu­ve­toi­nen 209 mm), mikä on suu­rem­pi kuin mis­sään kil­pai­li­jas­sa.

Maas­tos­sa on iloa myös suu­ris­ta tulo- ja jät­tö­kul­mis­ta sekä ko­rin hy­väs­tä suo­jauk­ses­ta.

Ne­li­ve­to-Dus­te­rin 4x4 Ter­rain Cont­rol -ajo­ti­lan sää­ti­mes­sä on nyt ai­em­man kol­men si­jaan vii­si vaih­to­eh­toa.

Au­to-ti­las­sa voi­maa ja­e­taan au­to­maat­ti­ses­ti etu- ja taka-ak­se­lin vä­lil­lä pi­don ja no­peu­den mu­kaan.

Uudella CMF-B -perusrakenteella on merkittävä osa täysin uuden Dacia Dusterin kehittymisessä. Sen edistyksellisen rakenteen ansiosta on vähennetty merkittävästi värinöitä ja melua, mikä kohentaa matkustusmukavuutta. Myös ajettavuudessa on otettu huomattava askel parempaan, vähintään yhtä suuri kuin edellisessä sukupolvenvaihdoksessa.

Uudella CMF-B -perusrakenteella on merkittävä osa täysin uuden Dacia Dusterin kehittymisessä. Sen edistyksellisen rakenteen ansiosta on vähennetty merkittävästi värinöitä ja melua, mikä kohentaa matkustusmukavuutta. Myös ajettavuudessa on otettu huomattava askel parempaan, vähintään yhtä suuri kuin edellisessä sukupolvenvaihdoksessa.

Dacia

Snow-ti­las­sa op­ti­moi­daan pi­toa liuk­kail­la, jol­loin mu­ka­na on myös ajon­va­kau­tus ja luis­to­nes­to. Mud/Sand-tila on tar­koi­tet­tu vaih­te­le­vaan maas­toon ja Off-Road vai­ke­am­paan maas­toon. Eco-ti­las­sa py­ri­tään mah­dol­li­sim­man al­hai­seen polt­to­ai­neen­ku­lu­tuk­seen ra­joit­ta­mal­la il­mas­toin­ti­lait­teen toi­min­taa ja au­ton suo­ri­tus­ky­kyä.

Al­hai­sil­la (al­le 30 km/h) no­peuk­sil­la myös pe­ruu­tet­ta­es­sa toi­mi­va ala­mä­ki­hi­das­tin aut­taa se­kin osal­taan maas­to­a­jos­sa.

Va­lin­nan­va­raa eri käyt­töi­hin

Täy­sin uu­si Da­cia Dus­ter tu­lee myyn­tiin kol­me­na va­rus­te­ta­so­na. Suo­men mal­lis­to tu­lee al­ka­maan kes­kim­mäi­ses­tä va­rus­te­ta­sos­ta eli Exp­res­si­o­nis­ta, sil­lä pe­rus­mal­li Es­sen­ti­al on saa­ta­vil­la vain etu­ve­toi­se­na ECO-G LPG-nes­te­kaa­su­ver­si­o­na, joka ei ole Suo­men mark­ki­nal­le so­pi­va.

Da­cia Dus­ter Exp­res­si­o­nis­sa on va­ki­o­na muun mu­as­sa 17-tuu­mai­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet, il­mas­toin­ti, va­ki­o­no­peu­den­sää­din, pe­ruu­tus­tut­ka ja pe­ruu­tus­ka­me­ra.

Suo­meen tu­le­vis­sa au­tois­sa on li­säk­si Da­cia Dus­te­rii­in täy­sin uu­te­na va­rus­tee­na tu­le­va läm­mi­tet­tä­vä oh­jaus­pyö­rä.

Va­rus­te­luun si­säl­ty­vät myös uu­sim­pien mää­räys­ten mu­kai­set pa­kol­li­set ajo­a­vus­ti­met, ku­ten eCall-hä­tä­pu­he­lu­toi­min­to, au­to­maat­ti­nen hä­tä­jar­ru­tus­toi­min­to, kul­jet­ta­jan vi­reys­ti­lan val­von­ta sekä kais­tal­la py­sy­mi­sen avus­tin.

Par­haal­la ta­sol­la voi va­li­ta joko maas­tu­ri­mai­suut­ta ja käy­tän­nöl­li­syyt­tä pai­not­ta­van Ext­re­men tai ylel­li­sen Jour­neyn, jois­sa mo­lem­mis­sa on äly­a­vain, au­to­maat­ti-il­mas­toin­ti ja uu­tuu­te­na Da­cia Dus­te­ris­sa kau­ko­va­lo­a­vus­tin.

Ext­re­mes­sä ko­ros­te­taan har­ras­tus- ja ul­koi­lu­hen­ki­syyt­tä mm. taak­ka­te­li­neik­si kään­ty­vil­lä mo­ni­toi­mi­kat­to­kai­teil­la, li­kaa hyl­ki­väl­lä, hel­pos­ti puh­dis­tet­ta­val­la is­tuin­ver­hoi­lul­la, Yo­uC­lip-va­rus­teil­la sekä ku­pa­rin vä­ri­sin ko­ris­tein ko­ris­sa ja oh­jaa­mos­sa. Jour­neys­tä löy­ty­vät muun mu­as­sa 18-tuu­mai­set pyö­rät, lan­ga­ton la­tau­sa­lus­ta ja pa­rem­pi Ar­ka­mys-ää­nen­tois­to.

Da­cia Dus­te­rin kol­mas su­ku­pol­vi esi­tel­lään vi­ral­li­ses­ti ke­vääl­lä 2024. En­sim­mäi­set au­tot saa­pu­vat Suo­meen ke­säl­lä 2024.

Da­cia-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset

Audin A5-sarjaan kaksi uutta lataushybridiä

Auto Bild.Uutiset
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset
Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Tarkempaa tietoa Suzuki eVitaran suorituskyvystä, toimintamatkoista sekä varustetasoista annetaan lähempänä myynnin alkua. Hinnat pyritään vahvistamaan mahdollisimman pian, mikä tarkoittaa tämän hetken tietojen mukaan kevättä 2025.

Suzuki

Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN