Faceliftin myötä Ford F-150:n ulkonäkö muuttui vain nimellisesti. Mallissa on uudenlaiset ajovalot (valinnaisesti täys-LED -malliset), Power Dome -kohoumin toteutettu uusi konepelti, uudet helmat sekä 11 erilaista jäähdytinsäleikköä

Faceliftin myötä Ford F-150:n ulkonäkö muuttui vain nimellisesti. Mallissa on uudenlaiset ajovalot (valinnaisesti täys-LED -malliset), Power Dome -kohoumin toteutettu uusi konepelti, uudet helmat sekä 11 erilaista jäähdytinsäleikköä

Ford F-150 Pick-Up: Tiedätkö avolavoja, jotka kykenevät autonomiseen ajamiseen?

Fordin faceliftin kokenut F-150 pystyy autonomiseen ajamiseen.

Auto Bild.Uutiset

Li­säk­si Ford F-150 saa uu­den mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­män sekä hyb­ri­di­voi­man­siir­ron. Au­to Bild ker­too taus­to­ja.

Fa­ce­lif­tin myö­tä Ford F-150:n ul­ko­nä­kö muut­tui vain ni­mel­li­ses­ti. Mal­lis­sa on uu­den­lai­set ajo­va­lot (va­lin­nai­ses­ti täys-LED -mal­li­set), Po­wer Dome -ko­hou­min to­teu­tet­tu uu­si ko­ne­pel­ti, uu­det hel­mat sekä 11 eri­lais­ta jääh­dy­tin­sä­leik­köä, jot­ka mää­rit­ty­vät sekä va­rus­te­ta­son et­tä asi­ak­kaan toi­vo­muk­sen mu­kaan.

Ajo­ta­lout­ta ko­hen­net­tiin pa­ran­ta­mal­la il­man­vas­tus­ker­roin­ta, ja pick-upis­sa on myös esi­mer­kik­si jääh­dy­tin­sä­lei­kön ak­tii­vi­kaih­ti­met.

Uu­den­lai­nen mat­kus­ta­mo ja iso näyt­tö­ruu­tu

Mat­kus­ta­mo uu­sit­tiin täy­del­li­ses­ti, ja mu­ka­na on nyt 12-tuu­mai­nen, ha­lu­tes­sa ja­et­tu näyt­tö­ruu­tu mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mää var­ten. Näin voi­daan tar­kas­tel­la sa­ma­nai­kai­ses­ti esi­mer­kik­si na­vi­goin­ti­lai­tet­ta ja soit­to­lis­taa.

F-150:n nopeusnäyttö on nyt digitaalinen, ja näyttö sisältää pick-upille ominaisia grafiikoita ja animaatioita. Multimedian softa on Fordin uusin SYNC 4. Monia toimintoja voidaan ohjata puheohjauksella. Navigointi on reaaliaikainen ja käytössä on mm. Ford+Alexa -sovellus.

F-150:n nopeusnäyttö on nyt digitaalinen, ja näyttö sisältää pick-upille ominaisia grafiikoita ja animaatioita. Multimedian softa on Fordin uusin SYNC 4. Monia toimintoja voidaan ohjata puheohjauksella. Navigointi on reaaliaikainen ja käytössä on mm. Ford+Alexa -sovellus.

12-tuu­mai­nen ruu­tu seu­raa va­ki­o­na kal­liim­mis­sa va­rus­te­ta­sois­sa, kun taas edul­li­sem­mis­sa on va­ki­o­na 8-tuu­mai­nen kos­ke­tus­näyt­tö.

Di­gi­taa­li­nen no­peus­näyt­tö

F-150:n no­peus­näyt­tö on nyt di­gi­taa­li­nen, ja näyt­tö si­säl­tää pick-upil­le omi­nai­sia gra­fii­koi­ta ja ani­maa­ti­oi­ta. Mul­ti­me­di­an sof­ta on For­din uu­sin SYNC 4.

Mo­nia toi­min­to­ja voi­daan oh­ja­ta pu­he­oh­jauk­sel­la. Na­vi­goin­ti on re­aa­li­ai­kai­nen ja käy­tös­sä on mm. Ford+Ale­xa -so­vel­lus.

Äly­pu­he­li­met voi­daan liit­tää lan­gat­to­mas­ti Ap­p­le CarP­la­yn ja And­roid Au­ton avul­la.

Ford­Pass-so­vel­luk­sen avul­la F-150:n omis­ta­jat voi­vat esi­mer­kik­si lu­ki­ta au­ton­sa etä­nä äly­pu­he­li­men avul­la, kyt­keä au­ton ajo­va­lot , va­lais­ta joi­ta­kin ha­lut­tu­ja au­ton ym­pä­ril­lä ole­via alu­ei­ta tai käyn­nis­tä­mään hä­ly­tyk­sen.

Ford F-150 ky­ke­nee au­to­no­mi­seen aja­mi­seen

Eri­tyi­sen mie­len­kiin­toi­nen on muu­an uu­sis­ta avus­tin­jär­jes­tel­mis­tä.

Ka­me­ra­pe­rus­tai­sen pe­rä­vau­nu­as­sis­ten­tin ohel­la F-150 ky­ke­nee Poh­jois-Ame­ri­kas­sa vuo­den 2021 lo­pus­ta aja­maan au­to­no­mi­ses­ti mää­rä­tyil­lä val­ta­teil­lä.

Ky­sei­sil­lä osuuk­sil­la kul­jet­ta­jan ei tar­vit­se pi­tää kä­siä oh­jaus­pyö­räl­lä, mut­ta hä­nen tu­lee sil­ti tark­kail­la muu­ta lii­ken­net­tä. Au­to­no­mi­nen ajo on ka­me­ra­poh­jais­ta.

Sitä pait­si F-150:n fa­ce­lift-mal­lis­tos­sa on in­teg­roi­tu ge­ne­raat­to­ri, ja ke­hit­tää ben­sii­ni­moot­to­rin yh­tey­des­sä 2 kW. Li­sä­hin­taan saa 2,4 kW tai 7,2 kW ge­ne­raat­to­rin.

Mat­kus­ta­mos­sa ja la­van si­sä­sei­nis­sä on 120 V sekä 20 A lii­tän­nät. Ge­ne­raat­to­ria voi­daan käyt­tää myös ajon ai­ka­na, esi­mer­kik­si ak­ku­jen la­taa­mi­seen.

En­sim­mäis­tä ker­taa hyb­ri­di­nä

Kameraperustaisen perävaunuassistentin ohella F-150 kykenee Pohjois-Amerikassa vuoden 2021 lopusta ajamaan autonomisesti määrätyillä valtateillä.

Kameraperustaisen perävaunuassistentin ohella F-150 kykenee Pohjois-Amerikassa vuoden 2021 lopusta ajamaan autonomisesti määrätyillä valtateillä.

F-150 on en­si ker­taa saa­ta­va­na myös hyb­ri­di­nä, jo­hon si­säl­ty­vät 3,5-lit­rai­nen V6 sekä 48 hv te­hoi­nen säh­kö­moot­to­ri, yh­dis­tet­ty­nä 10-no­peuk­si­seen au­to­maat­ti­vaih­teis­toon. Ak­ku­ka­pa­si­teet­ti on 1,5 kWh.

Mal­lin te­hos­ta Ford ei tois­tai­sek­si ker­ro, mut­ta teh­taan vih­jeen mu­kaan mal­li ky­ke­nee 5400 ki­lon ve­tä­mi­seen ja au­tol­la pys­tyy aja­maan yh­del­lä tan­kil­li­sel­la yli 1100 ki­lo­met­riä.

Li­säk­si uu­des­sa F-150:ssä on hyb­ri­di­nä eri­tyi­siä ajo­ti­lo­ja, ku­ten vau­nun­ve­to­ti­la. Tar­jol­la on myös eri te­hoi­sia pe­rin­tei­siä V6-moot­to­rei­ta. Uu­si Ford F-150 tu­lee mark­ki­noil­le maa­il­mal­la syk­syl­lä 2020.

Kat­ha­ri­na Berndt / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Renault Scenic E-Tech electric sai uusia toimintoja

Auto Bild.Uutiset

Renault Scenic E-Tech electric sai uusia toimintoja

Auto Bild.Uutiset

Routavauriokausi on täällä: Estä rengasvaurio asiantuntijan vinkeillä

Auto Bild.Artikkelit

Routavauriokausi on täällä: Estä rengasvaurio asiantuntijan vinkeillä

Auto Bild.Artikkelit
Toyota oli helmikuun myydyin henkilöautomerkki

Toyota oli helmikuun myydyin henkilöautomerkki

Toyota

Ensire­kis­te­röi­tyjen henkilöautojen keskihintojen nousu on pysähtynyt - helmikuun ensire­kis­te­röin­ti­määrä matalalla tasolla

Auto Bild.Uutiset
Toyota oli helmikuun myydyin henkilöautomerkki

Toyota oli helmikuun myydyin henkilöautomerkki

Toyota

Ensire­kis­te­röi­tyjen henkilöautojen keskihintojen nousu on pysähtynyt - helmikuun ensire­kis­te­röin­ti­määrä matalalla tasolla

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU