Uuden Focusin tuotanto alkaa tammikuussa 2022 ja se lanseerataan Suomessa keväällä 2022.
Ford
Ford Focus ja Focus ST uudistuvat: Mukana SYNC 4 -multimedia ja verkkoon yhdistetty navigointi
13,2 tuuman näytöllä varustettu uusimman sukupolven SYNC 4 tietoviihdejärjestelmä ja verkkoon yhdistetty navigointi nostavat ajomukavuuden uudelle tasolle, ja malliin saatavat langattomat Power-Up-päivitykset parantavat autoa ajan kuluessa vaivattomasti.
Uuteen Focusiin saa neljä mallivaihtoehtoa: Connected, Titanium, ST-Line ja Active. Vakiovarustelu on kattava, minkä lisäksi Vignale-varustetaso tarjoaa siihen vielä huippuluokan luksusta ja yksilöllisiä muotoiluominaisuuksia.
Mallin tuotanto alkaa tammikuussa 2022 ja se lanseerataan Suomessa keväällä 2022. Uuden Focus-malliston Suomen hinnat julkaistaan lokakuun aikana.
Keula on aiempaa korkeampi ja Fordin ”sininen ovaali” on siirretty konepelliltä etusäleikön keskelle.
Uudet LED-ajovalöt
Kaikissa Focus-malleissa on vakiona uudet LED-ajovalot, joissa on integroitu sumuvalotoiminto. Tämä mahdollistaa selkeämmän ja sulavamman puskurin muotoilun samalla, kun valoteho paranee.
Viisiovisen ja Wagon-mallin urheilullista ulkonäköä korostavat tummennetut takavalot. Etuvaloissa on tummempi keskiosa ja erottuva uusi silmukkamainen valokuvio.
Uuden Focusin eri malliversiot on helppo erottaa toisistaan erityisesti etusäleikön ja puskurin muotoilun ja tyyliyksityiskohtien ansiosta.
• Connected- ja Titanium-malleissa on leveä yläsäleikkö, jossa on kiiltävä kromireunus. Titanium-mallin tunnistaa yläsäleikön kromiyksityiskohdista sekä mattamustasta alasäleiköstä.
• ST-Line -mallin etusäleikkö on hunajakennomainen ja mattamusta. Mallissa on sivuhelmat, takadiffuusori ja hillitty takaspoileri.
• Active-mallin leveämmässä, mattamustassa yläsäleikössä on vahvat pystytangot. Syvempi alasäleikkö ja korkeammat sivuaukot täydentävät korotettua maavaraa ja mustia korin suojalistoja.
• Uuden Focuksen Vignale-varustetaso lisää Titanium-, ST-Line- ja Active-malleihin ylellisiä varusteita ja tyyliä. Vignale-varustetasossa on muun muassa korinvärisen viimeistelyn sijaan satiinimainen pinta yläsäleikössä ja sivuaukoissa ja ainoastaan Vignale-varustetasoon saatavat kevytmetallivanteet.
Voimansiirtovaihtoehtoja moneen tarpeeseen
Yhä useampi Focus-kuljettaja pääsee hyötymään Focuksen uusien EcoBoost Hybrid kevythybridimoottorien paremmasta polttoainetehokkuudesta ja suorituskyvystä nyt, kun kevythybridimalli on nyt saatavana myös 7-vaihteisella Powershift-kaksoiskytkinautomaattivaihteistolla.
Suomessa myynnissä olevat voimansiirtovaihtoehdot ovat:
• 1.0 EcoBoost 100 hv M6
• 1.0 EcoBoost Hybrid 125 hv M6
• 1.0 EcoBoost Hybrid 125 hv Powershift A7 - UUSI
• 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv Powershift A7 - UUSI
• 1.0 EcoBoost Hybrid Flexifuel 125 hv A7 - UUSI
• 1.5 EcoBlue 120 hv M6/A8
Powershift-vaihteisto mahdollistaa sulavan kiihdytyksen sekä sujuvat ja nopeat vaihteenvaihdot. Vaihteisto pystyy vaihtamaan jopa kolme vaihdetta pienemmälle kerralla nopeiden ja turvallisten ohitusten varmistamiseksi.
Ajotilassa Sport automaattivaihteisto pysyy pienemmillä vaihteilla urheilullisemman vasteen tuottamiseksi.
Powershift-automaattivaihteisto pitää hybridimoottorin kierrosnopeuden ihanteellisena ja mahdollistaa Auto Start-Stop järjestelmän toiminnan alle 12 km/h:n nopeudessa, mikä parantaa Focuksen polttoainetaloudellisuutta. 125 hv tehoisen kuusivaihteisella manuaalivaihteistolla varustetun kevythybridimallin polttoaineen kulutus (WLTP) on alkaen 5,2 l / 100 km ja CO2-päästöt alkaen 117 g/km.1
Hybridivoimansiirrossa vakiolaturi on korvattu hihnakäyttöisellä integroidulla käynnistysmoottori/generaattorilla (BISG), joka mahdollistaa jarrutuksessa tavallisesti hukatun energian talteenoton ja lataamisen erilliseen litiumioniakustoon.
BISG pystyy toimimaan myös sähkömoottorina ja antamaan vääntöapua joko voimansiirron käytettävissä olevan kokonaisväännön lisäämiseksi nopeampaa ohituskiihtyvyyttä varten tai moottorilta vaadittavan työn määrän ja näin polttoaineen kulutuksen vähentämiseksi.
Mallin valittaviin ajotiloihin kuuluvat Normal, Sport ja Eco. Ajotilavalinta vaikuttaa kaasupolkimen vasteeseen, sähköiseen ohjaustehostimeen (EPAS) ja automaattimalleissa ajotilanteeseen sopivaan vaihteenvalintaan.
Active-malleissa on lisäksi huonolle pidolle varmuutta lisäävä ajotila Slippery (Liukasajo) sekä pehmeille ja upottaville pinnoille suunniteltu ajotila ja Trail-tila (Maastoajo).
Uusimman sukupolven SYNC 4 -järjestelmä ja liitettävyyspalvelut
Focus on tähän mennessä suurimman volyymin Ford-henkilöauto, jossa on uusi SYNC 4 tietoviihdejärjestelmä. Järjestelmä käyttää kehittynyttä koneoppimisalgoritmia kuljettajien käyttäytymisestä oppimiseen ja antaa sen perusteella ajan myötä älykkäitä ehdotuksia ja tarkemmat hakutulokset.
SYNC 4 -järjestelmää käytetään 13,2-tuumaisen helppokäyttöisen kosketusnäytön avulla, ja intuitiivisen käyttöliittymän ansiosta kuljettajat ovat aina korkeintaan yhden tai kahden painalluksen päässä kaikista tarvitsemistaan sovelluksista, tiedoista tai säädöistä.
Uudessa kosketusnäytössä on myös säätimet esimerkiksi lämmitykselle ja tuuletukselle, joita aiemmin käytettiin fyysisillä painikkeilla. Tämä selkiyttää auton keskikonsolia. Järjestelmä on myös langattomasti Apple CarPlay- ja Android AutoTM yhteensopiva, mikä mahdollistaa älypuhelimen toimintojen ja SYNC 4:n saumattoman integroinnin.
Kehittyneen puheentunnistuksen ansiosta matkustajat voivat käyttää puheohjausta 15 eurooppalaisella kielellä. Internet-haut ovat mahdollisia auton FordPass Connect -modeemin ansiosta.
SYNC 4 järjestelmä mahdollistaa myös langattomat Ford Power-Up ohjelmistopäivitykset, jotka parantavat uutta Focusta ajan myötä ja voivat asentaa uutta ohjelmistoa taustalla tai ennalta määritettyinä aikoina.
Päivitykset parantavat osaltaan omistuskokemusta, vähentävät korjaamokäyntien tarvetta ja parantavat auton ominaisuuksia, suorituskykyä ja mukavuutta.
Älypuhelimen FordPass-sovelluksen avulla on mahdollista esimerkiksi tarkistaa auton polttoaineen määrä, öljyn käyttöikä ja muita auton tilaa koskevia tietoja sekä paikallistaa ja käynnistää auto etänä.
Fordin SecuriAlert järjestelmä voi tuoda lisää mielenrauhaa seuraamalla ajoneuvon anturien avulla, jos joku yrittää mennä autoon sisään – vaikka avainta käytettäisiin – ja lähettämällä hälytyksiä käyttäjän puhelimeen.
Uusissa SYNC 4 järjestelmällä varustetuissa Focus-autoissa on veloitukseton Connected Navigation- ja Ford Secure tilausten kokeilukäyttö. Niiden ominaisuuksiin sisältyvät esimerkiksi reaaliaikaiset liikenne-, sää- ja pysäköintitiedot sekä paikallinen vaarailmoitusjärjestelmä.
Ford Secure tilaus sisältää varastetun ajoneuvon palvelun, joka tarjoaa ympärivuorokautista apua ajoneuvovarkauden varalta, mukaan luettuna seurannan ja takaisinsaannin. Ford Secure tilaus vastaanottaa tulevaisuudessa naapurustohälytyksiä eli ilmoituksia muista alueen SecuriAlert-suojatuista ajoneuvoista ja sijaintihälytyksiä – käyttäjä voi valita alueen rajat ja ilmoituksen tilanteesta, jossa ajoneuvo poistuu alueelta – langattomina Power-Up-päivityksinä myöhemmin.
Verkkoon yhdistetty navigointi sisältää TomTomin toimittamat reaaliaikaiset ja ennakoivat liikennetiedot, ja Garmin® tarjoaa reitinvalinnan autossa ja pilvipalvelussa tehokkaimpien reittien ehdottamiseksi.
Focus on tähän mennessä suurimman volyymin Ford-henkilöauto, jossa on uusi SYNC 4 tietoviihdejärjestelmä. Järjestelmä käyttää kehittynyttä koneoppimisalgoritmia kuljettajien käyttäytymisestä oppimiseen ja antaa sen perusteella ajan myötä älykkäitä ehdotuksia ja tarkemmat hakutulokset.
Ford
Reaaliaikaisten säätietojen ansiosta kuljettaja on koko ajan tietoinen reitin ja määränpään olosuhteista. Suurimpien kaupunkien kolmiulotteiset kartat ja tieto pysäköintipakoista auttavat vieraissa ympäristöissä ajamista.
LED-valot ja kuljettajaa avustavat järjestelmät lisäävät ajovarmuutta
Vakiovarusteisissa LED-ajovaloissa on ajovaloautomatiikka. 3 Kun ajoneuvo havaitsee hiljaisella nopeudella tapahtuvan ohjausliikkeen, aktivoituu leveämpi valokeila pysäköinnin helpottamiseksi.
Lisäksi saatavana oleva huippuluokan Dynamic Pixel LED ajovalo sisältää kehittyneitä ominaisuuksia:
• Häikäisemättömät kaukovalot tunnistavat vastaan tulevan liikenteen eteen asennetulla kameralla ja tuottavat häikäisemättömän pisteen valokiilassa estämällä säteet, jotka muuten loistaisivat toisten tienkäyttäjien silmiin
• Dynaaminen kaarreajo-ominaisuus lukee edessä olevaa tietä etukameran avulla ja valaisee tien sisäkaarteen kasvattaen näkökenttää
• Huonon sään valo vaihtaa valokuviota näkyvyyden parantamiseksi, kun tuulilasinpyyhkijät aktivoidaan
• Liikennemerkkeihin perustuva valo tunnistaa liikennemerkit etukameralla ja säätää valokuviota niiden perusteella valaisten pyöräilijät ja jalankulkijat paremmin risteyksissä ja kiertoliittymissä
Kattavasti kehittyneitä kuljettajaa avustavia teknologioita
Kuolleen kulman varoitusjärjestelmä valvoo kuljettajan kuolleista kulmista takaa lähestyviä ajoneuvoja ja pystyy varoittamaan kuljettajaa vastaohjauksella, jos aiottu kaistanvaihto voi aiheuttaa törmäyksen.
Järjestelmä etsii ajoneuvoja viereisiltä kaistoilta aina 28 metriin asti taaksepäin 20 kertaa sekunnissa, ja toimii 65 120 km/h:n nopeuksissa.
Focuksessa uutta on myös perävaunun huomioon ottava kuolleen kulman varoitusjärjestelmä, jossa kuljettaja voi syöttää SYNC 4 kosketusnäytön avulla vedettävän perävaunun pituuden ja leveyden. Järjestelmä huomioi tämän automaattisesti ja varoittaa kuljettajaa, jos vedettävän perävaunun kuolleessa kulmassa on toinen ajoneuvo.
Uusi risteävän liikenteen avustin tarkkailee edessä olevaa tietä etukameran ja tutkan avulla rinnakkaisilla kaistoilla vastaan tulevia ajoneuvoja mahdollisen törmäämisen varalta. Järjestelmä voi käyttää jarruja automaattisesti 30 km/h:n nopeuteen asti onnettomuuksien estämiseksi tai minimoidakseen niiden vaikutukset, kun kuljettaja kääntyy vastaan tulevan ajoneuvon kulkureitille esimerkiksi risteyksessä.
Järjestelmä ei tarvitse tiemerkintöjä tai liikennemerkkejä toimiakseen, ja se toimii myös yöllä ajovalot päällä.
Lisäksi saatavana on uusi paikallinen vaarailmoitusjärjestelmä, joka voi ilmoittaa kuljettajalle tiellä vastaan tulevasta vaaratilanteesta jo ennen kuin se tulee näkyviin mutkan tai muiden ajoneuvojen takaa, ja aktiivinen vakionopeudensäädin Stop & Go toiminnolla, liikennemerkkien tunnistuksella ja kaistanpitoavustimella vaivattomaan ajamiseen pysähtelevässä liikenteessä.
Törmäyksenestoavustin ennakoivalla jarrutuksella auttaa kuljettajaa välttämään törmäyksen ajoneuvoihin, jalankulkijoihin tai pyöräilijöihin tai minimoimaan törmäyksen seuraukset, ja aktiivinen pysäköintiavustin 2 käyttää vaihteenvalitsinta, kaasua ja jarrua ja mahdollistaa auton täysin automaattisen liikkumisen yhdellä painikkeen painalluksella.
Uusissa Focus-malleissa on myös takamatkustajan hälytys, joka auttaa kuljettajia välttämään lasten tai lemmikkien unohtamisen autoon muistuttamalla takaistuimien tarkistamisesta, jos takaovet on avattu matkan alussa.
Focus Wagon: Helpommin puhdistettava tavaratilan matto
Asiakkailta saadun palautteen seurauksena uuden Focus Wagonin tavaratilaan on tuotu joukko innovatiivisia uusia ominaisuuksia
Tavaratilassa on laadukas matto, joka on lyhyiden kuitujen ansiosta helpompi puhdistaa. Tavaratilan sivulla oleva kuormaverkko pitää pienemmät tavarat paikoillaan ajon aikana, ja kaksois-LED-valot valaisevat tavaratilan paremmin hämärässä.
Säädettävässä kuormalattiassa on nyt keskisarana, jonka avulla sen voi taittaa 90 asteen kulmaan lukittuvaksi pystytilajakajaksi kahden erillisen tilan luomiseksi ja tavaroiden pitämiseksi paremmin paikallaan.
Kuormatilassa on nyt myös märkäalue, jossa kuormalattian verhoilu on vedenkestävä esimerkiksi märkäpukuja ja sateenvarjoja varten.
Vedenkestävän verhoilun voi irrottaa sen helppoa kuivaamista tai puhdistamista varten, ja alueen voi sulkea erilleen muusta tavaratilasta lattia alas taitettuna tai erottaa pystyjakajalla märäksi ja kuivaksi alueeksi.
Lisäksi Focus Wagonin tavaratilassa on nyt ”pikaohje”-merkinnät yksinkertaistetuilla kaavioilla, jotka selittävät kuljetustilan eri toimintoja. Merkintä selittää yksinkertaisesti ja selvästi ominaisuudet ilman, että käyttäjän tarvitsee katsoa ohjeita omistajan oppaasta.
Focus ST: Täysin uudet Performance-istuimet
Uuden Focus ST:n rohkea ulkomuoto korostaa entisestään sen suorituskykyistä luonnetta. Yksityiskohtia ovat muun muassa ylempi hunajakennomainen etusäleikkö, suuret sivuaukot, sivuhelmat ja aerodynaamisesti optimoidut spoilerit alapuskurissa ja katon takaosassa. Mallissa on vakiona uudet 19-tuumaiset kevytmetallivanteet.
Ford Focus ST:ssä on täysin uudet, Fordin insinöörien suunnittelemat Performance-istuimet, jotka tarjoavat tukea ja mukavuutta niin radalla kuin arkiajossa.
Johtava selkärangan terveyteen liittyvä organisaatio Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) on antanut istuimille hyväksyntämerkinnän. Istuin on säädettävissä sähköisesti 14 suuntaan ja sen ristiselän tuki neljään suuntaan. Tämä auttaa kuljettajia löytämään ihanteellisen ajoasennon.
Ford Focus ST:ssä on täysin uudet, Fordin insinöörien suunnittelemat Performance-istuimet, jotka tarjoavat tukea ja mukavuutta niin radalla kuin arkiajossa.
Ford
Uuden Focus ST:n voimanlähteenä on 2,3-litrainen EcoBoost-bensiinimoottori, joka tuottaa 280 hv tehoa ja 420 Nm vääntöä.
Muita suorituskykyisiä ajoteknologioita ovat suorituskykyä kaarreajossa ja pitoa kiihdyttäessä parantava sähköinen tasauspyörästön lukko sekä saatavana oleva sähköisesti ohjattu iskunvaimennus, joka valvoo ohjausta, jarrutusta, jousitusta ja koria 500 kertaa sekunnissa ja säätää iskunvaimennusta ihanteellisen ajomukavuuden ja kaarreajon hallinnan tuottamiseksi.
ST-malleissa on Dynamic Pixel LED -ajovalot, 19-tuumaiset kevytmetallivanteet ja lisäksi valittavissa ajotiloissa Track-ajotila, joka tuottaa optimoidun sähköisesti tehostetun ohjauksen reagoinnin, aggressiivisemman kaasun virityksen ja enemmän toimintavapautta, ennen kuin elektroninen ajovakauden hallintajärjestelmä puuttuu asiaan.
Ford-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Citroën C3 Aircross: Tässä ensimmäiset kuvat kesällä 2024 esiteltävästä katumaasturista
Uusi Morgan Plus Four: Lisää ajodynamiikkaa – tietenkin alkuperäisessä hengessä
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
Koeajossa BMW 2-sarjan Active Tourer: Jalokivi perheautoksi
Koeajossa Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 1.4 TSI eHybrid: Tyyliä ja muotoa
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Strattonin pienempi
Muotoilija, tekstiilisuunnittelija Erja Hirvi: ”Haaveilu on asia, jota kaikkien pitäisi harrastaa, sillä se luo toivoa”
Accuphasen uusi a-luokkainen
Uusi Atoll-phonoaste
Miekkamies Japanista
Q Acoustics 5050
Qobuz ja ECM kimppaan
Virtaohjattu kuulokevahvistin
Näin saat sohvan taas puhtaaksi ja raikkaaksi
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi
Koeajossa Mercedes-Benz T 180 d normaali L1 A: Paranneltu laina-auto
Koeajossa BMW 330e xDrive Touring M Sport: Urheiluhumua
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
5 VUOTTA SITTEN...
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Auto-Bon: Pudottaa yhteistyössä päämiehensä Stellantisin kanssa sähköautojen hinnat luokkaa alemmaksi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Uusi Alfa Romeo Junior: Kompakti ja urheilullinen katumaasturi saapuu Suomeen loppuvuodesta 2024
Citroën C3 Aircross: Tässä ensimmäiset kuvat kesällä 2024 esiteltävästä katumaasturista
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
Tesla Model Y Long Range Rear-Wheel Drive: Toimintamatka 600 kilometriä
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
LUETUIMMAT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Hyundai Santa Fe: Viidennen sukupolven mallistossa täysin uusi ulkonäkö
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Kääk! Autoilijoille luvassa radikaali hintayllätys: Lisävarusteet ja osa muista autojen varusteista kuukausimaksullisiksi 1.1. 2025 alkaen
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Uusi Opel Grandland SUV: Saatavilla kaikilla sähköistetyillä voimalinjoilla
Värikäs Fiat 600 -mallisto hinnoiteltiin Suomessa: Tarjolla sekä hybridinä että täyssähköautona
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN