Lediajovalojen teho on hyvätasoinen. Style-pakettiin sisältyvissä etusumuvaloissa on kääntymistoiminto.

Lediajovalojen teho on hyvätasoinen. Style-pakettiin sisältyvissä etusumuvaloissa on kääntymistoiminto.

Juha Peltonen

Koeajossa Škoda Fabia 1.5 TSI 110 kW Style A: Työsuhdetärppi

Fabia Style on sopivin varustein yllättävän urheilullinen pikkuauto – eikä tässä vielä puhuta Fabia Monte Carlosta!

Auto Bild.Koeajot

Style-va­rus­tel­tu Škoda Fa­bia on odot­ta­mat­to­man ri­peä kom­pak­ti­luo­kan ta­val­li­nen per­he­au­to, joka näyt­tää suh­teel­li­sen ta­va­no­mai­sel­ta. Ver­sio pi­tää sil­ti si­säl­lään mu­ka­via yl­lä­tyk­siä, jois­ta yk­si on pe­rin­tei­nen ah­det­tu ben­sii­ni­moot­to­ri.

Sain kes­ki­ku­lu­tus­lu­ke­mak­si koh­tuul­li­set 5,8 l/100 km – lu­ke­ma ei toki ole al­hai­sim­mas­ta pääs­tä, mut­ta ne­li­sy­lin­te­ri­sen TSI-moot­to­rin laa­ja ala­vään­tö kom­pen­soi sitä lois­ta­vas­ti. Na­pak­ka­na au­to­maat­ti­vaih­teis­to­na pal­ve­lee 7-no­peuk­si­nen kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­to.

On­nek­si 150-he­vos­voi­mai­sen tur­bo­ne­li­kon seu­ra­na on jä­me­rä alus­ta­tun­tu­ma, mikä te­kee Sty­les­tä otol­li­sen luot­sat­ta­van myös mut­kai­sil­la pik­ku­teil­lä. Ajo­ti­la­vaih­to­eh­dot ovat Eco-ta­lous­moo­din ohel­la Nor­maa­li, Sport ja In­di­vi­du­al.

Näis­tä jo Nor­maa­li tun­tuu ylei­ses­ti ot­ta­en riit­tä­vän ko­val­ta useim­piin ti­lan­tei­siin, mut­ta täl­löin oh­jauk­sen kes­ki­a­lu­e­tun­tu­ma so­pii par­hai­ten kau­pun­ki­a­joon. Spor­tin oh­jaus­tun­tu­ma mais­tuu maan­tie­a­jos­sa.

Velvet Red -metalliväri ja Black Magic -katto ovat lisävarusteita.

Velvet Red -metalliväri ja Black Magic -katto ovat lisävarusteita.

Juha Peltonen

Kojelautaan antaa ominaisilmettä osittainen alcantara-päällyste. Sisätilojen viimeistely on moitteetonta.

Kojelautaan antaa ominaisilmettä osittainen alcantara-päällyste. Sisätilojen viimeistely on moitteetonta.

Juha Peltonen

Amundsen-multimediajärjestelmää hoidellaan 9,2-tuumaisella näytöllä. Navigaattorin ohjelmointi on helppoa ja opastus toimii kohtuullisesti.

Amundsen-multimediajärjestelmää hoidellaan 9,2-tuumaisella näytöllä. Navigaattorin ohjelmointi on helppoa ja opastus toimii kohtuullisesti.

Juha Peltonen

Travel Assist -pakettiin kuuluvan digitaalimittariston muokkaus on monipuolista, kuten tämä kuvasarja kertoo...

Travel Assist -pakettiin kuuluvan digitaalimittariston muokkaus on monipuolista, kuten tämä kuvasarja kertoo...

Juha Peltonen

Juha Peltonen

Juha Peltonen

Juha Peltonen

Juha Peltonen

Optionaalisia GT-etuistuimia voidaan todella suositella, sillä ne ovat Škoda Fabiaan parasta mahdollista antia.

Optionaalisia GT-etuistuimia voidaan todella suositella, sillä ne ovat Škoda Fabiaan parasta mahdollista antia.

Juha Peltonen

Takaistuimelle mahtuu jopa pitkäjalkainen, kun etuistuimien säätöihin kiinnitetään huomiota.

Takaistuimelle mahtuu jopa pitkäjalkainen, kun etuistuimien säätöihin kiinnitetään huomiota.

Juha Peltonen

Vaihteiston on 7-nopeuksinen DSG-kaksoiskytkinautomaatti.

Vaihteiston on 7-nopeuksinen DSG-kaksoiskytkinautomaatti.

Juha Peltonen

Ohituksissa miellyttää turbomoottorin laaja vääntöalue.

Ohituksissa miellyttää turbomoottorin laaja vääntöalue.

Juha Peltonen

Tavaratilaan mahtuu parhaimmillaan 1 190 litraa.

Tavaratilaan mahtuu parhaimmillaan 1 190 litraa.

Juha Peltonen

Tra­vel As­sist -pa­ket­tiin kuu­lu­va mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din toi­mii täs­mäl­li­ses­ti, mut­ta sa­maan pa­ket­tiin kuu­lu­van mu­kau­tu­van kais­ta-avus­ti­men käyt­tö lu­keu­tuu ma­ku­a­si­oi­hin.

Škoda Fa­bi­as­sa on me­kaa­ni­nen sei­son­ta­jar­ru. Kit­ka­ren­gas­me­lu ko­ho­si kar­ke­al­la as­fal­til­la suh­teel­li­sen kor­ke­ak­si.

Kus­to­moi­ta­va mit­ta­ris­to

Mo­ni­puo­li­ses­ti kus­to­moi­ta­va, Style-va­rus­te­pa­ket­tiin lu­keu­tu­va di­gi­taa­li­nen, yti­mek­kääs­ti ja­o­tel­tu mit­ta­ris­to miel­lyt­tää. Sii­nä riit­tää vaih­to­eh­to­ja kart­ta­nä­ky­mäs­tä mi­ni­ma­lis­ti­seen mit­ta­ri­mai­se­maan, jos­sa pää­o­saa näyt­te­le­vät vain toi­min­ta­mat­ka­näyt­tö ja no­peus­mit­ta­ri.

Läm­mi­tys­sää­ti­met ovat mu­ka­vas­ti me­kaa­ni­set, kun puo­les­taan mii­nuk­se­na il­ma­pu­hal­luk­sen sää­tö su­juu työ­lääs­ti.

Se ta­pah­tuu pai­na­mal­la en­sin kos­ke­tus­näy­töl­lä Menu-va­lik­koa ja siel­lä vir­tu­aa­li­sia pu­hal­lus­pai­nik­kei­ta, jot­ka voi­si kor­va­ta pe­rin­tei­sel­lä me­kaa­ni­sel­la sää­tö­pyö­räl­lä.

Plus­sa­na kos­ke­tus­näy­tön il­mas­toin­ti­va­li­kos­sa pys­tyy kä­te­väs­ti päät­tä­mään, ha­lu­aa­ko käyt­tää ma­nu­aa­li- vai au­to­maat­ti-il­mas­toin­tia.

Pu­he­li­men kyt­ke­mi­nen au­ton mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mään ja stre­a­ming-ra­di­oa­se­mien ha­ke­mi­nen su­ju­vat ai­kai­le­mat­ta. Kai­ut­ti­mien ää­nen­laa­tu on to­sin enem­mäl­ti hy­vää pu­he­ää­ni­ta­soa ma­ta­lien ää­nien tois­ton jää­des­sä vaa­ti­mat­to­mak­si.

Huip­puis­tui­met

Dy­na­mic-va­rus­te­pa­ket­tiin si­säl­ty­vis­sä sport-etuis­tui­mis­sa on tyy­lik­käät, in­teg­roi­dut pään­tu­et, ja is­tui­met ovat Škoda Fa­bia Sty­len eh­dot­to­mas­ti pa­ras­ta an­tia. Etu­sel­kä­no­jat pys­ty­tään sää­tä­mään sää­tö­pyö­rän an­si­os­ta tar­kas­ti – to­sin sää­tö­pyö­rät ovat jäyk­kä­toi­mi­sia.

Ta­ka­o­vet avau­tu­vat koh­tuul­li­sen rei­luun kul­maan, jo­ten si­sään on var­sin help­po kul­kea, mut­ta ta­kais­tui­mel­la on mel­ko niu­kas­ti pol­vi­ti­laa.

Täy­si­ko­koi­nen, kiin­teä li­sä­va­rus­tei­nen pa­no­raa­ma­la­si­kat­to luo Škoda Fa­bia Sty­len mat­kus­ta­moon run­saas­ti va­loi­suut­ta ja li­sää kat­to­ra­ken­teen lu­juut­ta.

Škoda Fa­bi­an ta­va­ra­ti­la ve­tää 380 lit­raa. Käy­tän­nöl­li­sen ta­va­roi­den kiin­ni­tys­ver­kon avul­la os­tos­kas­sit py­sy­vät pai­koil­laan. Suu­rim­mil­laan lää­niä saa­daan 1 190 lit­raa. Vau­nun ve­to­kin luon­nis­tuu 1 200 ki­loon as­ti.

Juha Pel­to­nen

Škoda Fa­bia 1.5 TSI 110 kW Style A

Moot­to­ri

R4, tur­bo, 1498 cm3, 110 kW (150 hv)/5000–6000 r/min, 250 Nm/1500–3500 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky

0–100 km/h 8,0 s, huip­pu­no­peus 222 km/h

Ku­lu­tus

5,5 l/100 km, ben­sii­ni

CO2-pääs­töt

125 g/km

Voi­man­siir­to

A7, etu­ve­to

Mi­tat

p. 4108, l. 1780, k. 1459 mm, ak­se­li­vä­li 2564 mm, maa­va­ra 138 mm, oma­mas­sa 1362 kg, kan­ta­vuus 414 kg, ve­to­mas­sa 1200/610 kg, ta­va­ra­ti­la 380–1190 l, tank­ki 40 l

Hin­ta

27 195 eu­roa, ko­ea­jo­au­to 33 050 eu­roa (2023)

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Moottoriurheilu digitaalisessa maailmassa: Parhaat autopelit

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Moottoriurheilu digitaalisessa maailmassa: Parhaat autopelit

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö
Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Volkswagen

Volkswagen näytti ensimmäisen vilauksen 20 000 euron hintaisesta täyssähköautosta 

Auto Bild.Uutiset
Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Vilahdus edullisesta Volkswagenin sähköautosta.

Volkswagen

Volkswagen näytti ensimmäisen vilauksen 20 000 euron hintaisesta täyssähköautosta 

Auto Bild.Uutiset
Vanhan AC Acen ystäville AC Ace Bristol Classic’issa on erottuva "hymyilevä etusäleikkö". Toinen, AC Ace Classic, pohjautuu alkuperäisen Acen viimeiseen muunnelmaan, jollaisena mallia valmistettiin vuonna 1963. Kyseinen, virtaviivaisempi keula siirtyi AC Cobran ensimmäiseen sukupolveen.

Vanhan AC Acen ystäville AC Ace Bristol Classic’issa on erottuva "hymyilevä etusäleikkö". Toinen, AC Ace Classic, pohjautuu alkuperäisen Acen viimeiseen muunnelmaan, jollaisena mallia valmistettiin vuonna 1963. Kyseinen, virtaviivaisempi keula siirtyi AC Cobran ensimmäiseen sukupolveen.

Ian Skelton

AC Ace: Sähäkkää brittisporttia päivitetään hienolla tavalla, perinteistä luopumatta

Auto Bild.Klassikot
Vanhan AC Acen ystäville AC Ace Bristol Classic’issa on erottuva "hymyilevä etusäleikkö". Toinen, AC Ace Classic, pohjautuu alkuperäisen Acen viimeiseen muunnelmaan, jollaisena mallia valmistettiin vuonna 1963. Kyseinen, virtaviivaisempi keula siirtyi AC Cobran ensimmäiseen sukupolveen.

Vanhan AC Acen ystäville AC Ace Bristol Classic’issa on erottuva "hymyilevä etusäleikkö". Toinen, AC Ace Classic, pohjautuu alkuperäisen Acen viimeiseen muunnelmaan, jollaisena mallia valmistettiin vuonna 1963. Kyseinen, virtaviivaisempi keula siirtyi AC Cobran ensimmäiseen sukupolveen.

Ian Skelton

AC Ace: Sähäkkää brittisporttia päivitetään hienolla tavalla, perinteistä luopumatta

Auto Bild.Klassikot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU