Hyundai Santa Fe on aina nelivetoinen ja varustettu 6-vaihteisella momentinmuunninautomaattivaihteistolla sekä taloudellisella Plug-in Hybrid -voimalinjalla. Tarjolla on 6- ja 7-paikkainen vaihtoehto. Suomessa myynnissä on kolme varustetasoa, Style, Premium ja Calligraphy.
Hyundai
Hyundai Santa Fe: Viidennen sukupolven mallistossa täysin uusi ulkonäkö
Täysin uusi viidennen sukupolven Hyundai Santa Fe on saanut täysin uuden ulkonäön. Hyundain lippulaivamalli tarjoaa laatua, mukavuutta ja erittäin hyvät tilat monipuoliseen käyttöön. Malli on aina nelivetoinen ja ladattavalla Plug-in Hybrid -voimalinjalla varustettu. Suomessa auton voi valita 6- tai 7-paikkaisena.
Viidennen sukupolven täysin uusi Hyundai Santa Fe on tilava SUV, joka yhdistää saumattomasti ja laadukkaasti vaikkapa perhe-elämän tarpeet ja seikkailunhalun.
Täysin uudessa Santa Fessä on ensiluokkaisia mukavuus- ja käyttöominaisuuksia. Auton 50 mm pidennetty akseliväli ja laajennettu takaluukun aukko mahdollistavat autoon terassimaisen takatilan.
Entistä pitempi akseliväli
Pidempi akseliväli takaa myös paremmat kolmannen ja toisen rivin tilat.
Ennen uuden tuotteen kehittämistä Hyundai teki kyselytutkimuksen asiakkaiden ajoneuvotarpeista ja elämäntyyleistä ja havaitsi, että ulkoilma-aktiviteetit ovat nouseva trendi − yhä enemmän aikaa vietetään ulkona ja ulkoilutuotteisiin käytetään enemmän rahaa.
Outdoor Industry Associationin mukaan ulkoilma-aktiviteetteihin osallistuminen kasvoi ennätykselliseen 168,1 miljoonaan henkilöön eli 55 prosenttiin Yhdysvaltojen väestöstä vuonna 2022. Samaan aikaan Euroopassa on havaittavissa samanlaista kasvua, ja ulkoiluun osallistuvien määrän odotetaan ylittävän 223 miljoonaa käyttäjää vuoteen 2027 mennessä.
Etelä-Koreassa kiinnostusta ulkoilmaelämäntyyleihin kuvaa Chabakin (autoleiriytyminen) suosio, ja esimerkiksi asuntovaunuja rekisteröitiin vuonna 2020 nelinkertainen määrä verrattuna vuoteen 2015.
Täysin uusi matkustamo tarjoaa luokkansa johtavaa mukavuutta ja kuljetuskapasiteettia
Santa Fen uudet sisätilat jatkavan auton ulkoista muotokieltä keskittyen sekä vaaka- että pystysuoriin elementteihin. H-kirjaimen muoto koristaa kojelautaa ja tuuletusaukkoja.
Luokkansa ensimmäinen kaareva Panoramic Curved Display -näyttö
Vaihteenvalitsin on siirtynyt sähköautoista tuttuun tapaan ohjauspylvääseen jättäen keskikonsoliin enemmän tilaa tavaroiden säilytykselle.
Luokkansa ensimmäinen kaareva Panoramic Curved Display -näyttö yhdistää 12,3-tuumaisen digitaalisen mittariston ja 12,3-tuumaisen ccNC-multimedia-järjestelmän yhdeksi tyylikkääksi kokonaisuudeksi.
Uuden sukupolven ccNC tarjoaa myös suoratoistopalvelut ja langattoman puhelimen heijastamisen.
Kuljettajalla on lisäksi käytössään HUD -tuulilasinäyttö sekä 6,6-tuumainen ilmastoinnin paneeli, joka tekee asetusten säätämisestä helppoa.
Uusi malli tarjoaa luokkansa johtavan kuljetuskapasiteetin ja tilavan takaluukun lastausaukon, joka sopii erinomaisesti kaupunkielämään ja tekee vaikutuksen ulkoilukäytössä, sillä se tarjoaa runsaasti tilaa kaikelle urheiluvälineistä retkeilyvarusteisiin. C-pilarissa sijaitseva apukahva parantaa ulottuvuutta kattotelineille.
6- ja 7-paikkaisena
Täysin uudessa Santa Fe -mallissa Hyundai on asettanut etusijalle auton tilojen käytännöllisyyden ja riittävyyden. Uutuusmallin ensimmäisen rivin istuimet ovat jalkatuella varustetut lisävarusteiset Relaxation Seat -istuimet, jotka tarjoavat erinomaisen mukavuuden.
Kuusipaikkaisessa versiossa toisessa rivissä on käsinojalliset, sähköisesti taaksepäin kallistettavat erilliset istuimet, jotka tarjoavat takamatkustajille vertaansa vailla olevaa mukavuutta. Istuinten selkänojat ovat kallistettavissa sähköisesti siten, että matkustaja voi räätälöidä juuri mieltymystensä mukaisen matkustusasennon.
Toisen rivin istuimia voi liikutella myös eteen ja taakse.
Kuusipaikkainen malli on mainio vaihtoehto myös lapsiperheiden tarpeisiin. Väljät 2. ja 3. istuinrivin paikat tarjoavat nahisteluvapaata tilaa, ja isommat lapset pystyvät helposti kapuamaan kolmannelle riville myös toisen rivin penkkien välistä.
Toisen ja kolmannen rivin jalkatilaa on lisätty. Uutuus tarjoaa luokkansa parhaan kolmannen rivin mukavuuden ja pääntilaa on parannettu asiakkaiden toiveiden perusteella. Toisen rivin jalkatilan pituus on kasvanut 20 mm eli 1 055 mm:iin.
Kolmannen rivin jalkatilan pituus on kasvanut 15 mm eli 761 mm:iin. Santa Fe tarjoaa luokkansa parhaan kolmannen rivin pääntilan, joka on kasvanut 69 mm:llä 958 mm:iin. Kolmannen rivin istuinkorkeus on kasvanut 30 mm eli on nyt 282 mm.
Kolmannen rivin istuimet kallistuvat taaksepäin nyt enemmän kuin aiemmin. Kallistusta voi säätää kymmenen astetta.
Aiempaa isompi tavaratila
Tavaratila on kasvanut edelliseen mallisukupolveen nähden 50 litralla. Perusasennossa kolmannen rivin istuimet alas taitettuina tavaratilan koko on nyt 621 litraa (VDA).
Täysin uudessa Santa Fe -mallissa Hyundai on asettanut etusijalle auton tilojen käytännöllisyyden ja riittävyyden. Uutuusmallin ensimmäisen rivin istuimet ovat jalkatuella varustetut lisävarusteiset Relaxation Seat -istuimet, jotka tarjoavat erinomaisen mukavuuden. Kuusipaikkaisessa versiossa toisessa rivissä on käsinojalliset, sähköisesti taaksepäin kallistettavat erilliset istuimet, jotka tarjoavat takamatkustajille vertaansa vailla olevaa mukavuutta. Istuinten selkänojat ovat kallistettavissa sähköisesti siten, että matkustaja voi räätälöidä juuri mieltymystensä mukaisen matkustusasennon. Toisen rivin istuimia voi liikutella myös eteen ja taakse.
Hyundai
Täysin uusi Santa Fe esittelee maailman ensimmäisen Bilateral Multi-Console -säilytystilan, joka on sekä etu- että takamatkustajien käytettävissä. Innovatiivinen keskikyynärnojan muotoilu varmistaa, että jokainen autossa oleva pääsee kätevästi käsiksi tavaroihinsa.
Mielenrauhan lisäämiseksi matkustajan hansikaslokeron päällä sijaitseva UV-C-desinfiointilokero mahdollistaa usein käytettyjen esineiden, kuten matkapuhelinten ja lompakoiden helpon desinfioinnin, mikä edistää puhtautta ja hygieniaa autossa.
Hyundai Santa Fe tarjoaa nopean langattoman latausjärjestelmän kahdelle älypuhelimelle rinnakkain kookkaassa keskikonsolissa. Langattoman latauksen lisäksi autossa on USB-C-portit.
Santa Fe tukee nyt myös monipuolisia OTA-päivityksiä (Over-the-Air), joilla varmistetaan, että auton järjestelmät ja navigointilaitteen kartat ovat aina ajan tasalla. Päivitykset voidaan suorittaa vaivattomasti langattomasti ilman huoltokäyntiä.
Digital Key 2 mahdollistaa ajoneuvon käytön ja käynnistyksen älypuhelimella. Santa Fen Digital Key 2 -ominaisuus ei vaadi puhelimen tai älykellon asettamista ovenkahvalle, vaan auto tunnistaa yhdistetyn älylaitteen, vaikka se olisi oven vieressä seisovan henkilön taskussa.
Ajoavustin- ja turvallisuusominaisuudet tarjoavat mukavan ajokokemuksen
Täysin uudessa Santa Fessä on kattava valikoima ajoavustimia ja turvallisuutta lisääviä toimintoja. Forward Collision-Avoidance Assist 2 voi antaa varoituksen ja tekee tarvittaessa hätäjarrutuksen, jos edellä ajava ajoneuvo yhtäkkiä hidastaa vauhtia tai jos auton edessä havaitaan törmäysvaara.
Kaistallapysymisavustin (LFA 2) käyttää tuulilasiin asennettua kameraa, joka tunnistaa ajoneuvon sijainnin kaistalla ja avustaa pienin ohjausliikkein ajoneuvon takaisin kaistan keskelle.
Kuljettajan vireystilan valvontajärjestelmä (DAW) analysoi kuljettajan valppautta ja voi antaa varoituksia, jotka lisäävät tarkkaavaisuutta ratissa. Kuljettajan valvontajärjestelmä (Driver Monitoring System, DMS) analysoi kuljettajaa ja auttaa varmistamaan turvallisen ajamisen.
Suomeen syyskuussa
Navigointiin perustuva Smart Cruise Control 2 auttaa säilyttämään turvallisen nopeuden moottoritien kaarteissa. Kaistaviivojen puuttuessa Highway Driving Assist 3 -järjestelmä pitää auton kaistalla, jos edellä ajaa toinen ajoneuvo, jonka perusteella HDA3 pystyy päättelemään kaistan sijainnin.
Se auttaa myös kaistanvaihdoissa moottoritiellä ajettaessa ja auttaa keskittämään ajoneuvon kaistalleen ajon aikana.
Toisen ja kolmannen rivin jalkatilaa on lisätty. Uutuus tarjoaa luokkansa parhaan kolmannen rivin mukavuuden ja pääntilaa on parannettu asiakkaiden toiveiden perusteella. Toisen rivin jalkatilan pituus on kasvanut 20 mm eli 1 055 mm:iin. Kolmannen rivin jalkatilan pituus on kasvanut 15 mm eli 761 mm:iin. Santa Fe tarjoaa luokkansa parhaan kolmannen rivin pääntilan, joka on kasvanut 69 mm:llä 958 mm:iin. Kolmannen rivin istuinkorkeus on kasvanut 30 mm eli on nyt 282 mm. Kolmannen rivin istuimet kallistuvat taaksepäin nyt enemmän kuin aiemmin. Kallistusta voi säätää kymmenen astetta.
Hyundai
Tutkapohjainen Rear Occupant Alert (ROA) -järjestelmä muistuttaa kuljettajaa, jos takaistuimilla on ihmisiä tai eläimiä eikä takaovia ole avattu auton pysäköinnin jälkeen.
Muita kuljettajaa avustavia ja turvallisuusominaisuuksia ovat mm: älykäs nopeusrajoitusavustin (ISLA), Rear View Monitor, risteävän liikenteen törmäyksenvälttämisjärjestelmä Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist, joka varoittaa peruutettaessa kuljettajaa sivusuunnassa lähestyvistä ajoneuvoista ja suorittaa tarvittaessa jarrutuksen, etu-/takapysäköintivaroitin, Surround View Monitor, joka pysäköitäessä näyttää kamerakuvaa auton eri kulmista ja mahdollistaa turvallisen ja helpon pysäköinnin, etäpysäköintiavustin Remote Smart Parking Assist ja auton takaovet automaattisesti turvalukitseva Safe Exit Assist.
Hyundai Santa Fe on aina nelivetoinen ja varustettu 6-vaihteisella momentinmuunninautomaattivaihteistolla sekä taloudellisella Plug-in Hybrid -voimalinjalla. Tarjolla on 6- ja 7-paikkainen vaihtoehto.
Suomessa myynnissä on kolme varustetasoa, Style, Premium ja Calligraphy.
Täysin uuden Santa Fen hinnat alkavat 59 390 eurosta. Täydellinen hinnasto julkaistaan 3.4. osoitteessa https://www.hyundai.fi/mallisto/santa-fe/
Ensimmäisiä autoja odotetaan Suomeen syyskuussa 2024.
Hyundai-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa
Audi
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa
Audi
Hyundai
Hyundai
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Sähköautolla maailman ympäri: ennätysmatka Volkswagen ID. Buzzilla kattaa yli 75 maata
Uusien henkilöautojen kauppa vuoden ensimmäisellä puoliskolla edelleen hidasta
Mitsubishi laajentaa mallistoaan Euroopassa uudella Grandisilla
Volkswagen ID.4 on Suomen suosituin sähköauto
Autoliitto testasi, miten uppoavasta autosta voi pelastautua – turvaikkunat muodostavat yllättävän vaaran
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Auto Bild 9/2025 on kaupoissa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Kolme tärkeintä syytä huollattaa autosi ilmastointi säännöllisesti
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Koeajossa Mitsubishi Colt 1.6 HEV Instyle AT: Ajotalous edellä
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Anni Ihamäki: ”Haluan ympärilleni värejä ja kuvioita, elämäniloa”
Klipsch dinosauruspuistossa
Kitaravahvistinvalmistajan äänipalkki
Dalilta uusi subbari vaativille basson ystäville
QUADin uusvanha integroitu vahvistin
O tempora, o mores
Cyrus Audion uusi 80-sarja
ELACin uusi aktiivikaiutin
Uusi optinen äänirasia
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Sähköautolla maailman ympäri: ennätysmatka Volkswagen ID. Buzzilla kattaa yli 75 maata
Uusien henkilöautojen kauppa vuoden ensimmäisellä puoliskolla edelleen hidasta
Mitsubishi laajentaa mallistoaan Euroopassa uudella Grandisilla
Volkswagen ID.4 on Suomen suosituin sähköauto
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Sähköautolla maailman ympäri: ennätysmatka Volkswagen ID. Buzzilla kattaa yli 75 maata
Uusien henkilöautojen kauppa vuoden ensimmäisellä puoliskolla edelleen hidasta
Mitsubishi laajentaa mallistoaan Euroopassa uudella Grandisilla
Volkswagen ID.4 on Suomen suosituin sähköauto
Autoliitto testasi, miten uppoavasta autosta voi pelastautua – turvaikkunat muodostavat yllättävän vaaran
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Kolme tärkeintä syytä huollattaa autosi ilmastointi säännöllisesti
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Uudistunut e-POWER-teknologia Nissan Qashqaihin
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 - Oman aikansa ”paras auto” täyttää 50 vuotta
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Uudistunut Toyotan täyssähköinen bZ4X -mallisto laajenee uudella, edullisella malliversiolla
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna
Peugeotin mallisto täydentyy täyssähköisillä 325-hevosvoimaisilla nelivetoversioilla
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Uuden Mercedes-Benz CLA:n toimintamatka liki 800 kilometriä
Kian historian tehokkaimman mallin hinnat ovat nyt julki
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL