Hyundai Santa Fe on aina nelivetoinen ja varustettu 6-vaihteisella momentinmuunninautomaattivaihteistolla sekä taloudellisella Plug-in Hybrid -voimalinjalla. Tarjolla on 6- ja 7-paikkainen vaihtoehto. Suomessa myynnissä on kolme varustetasoa, Style, Premium ja Calligraphy.
Hyundai
Hyundai Santa Fe: Viidennen sukupolven mallistossa täysin uusi ulkonäkö
Täysin uusi viidennen sukupolven Hyundai Santa Fe on saanut täysin uuden ulkonäön. Hyundain lippulaivamalli tarjoaa laatua, mukavuutta ja erittäin hyvät tilat monipuoliseen käyttöön. Malli on aina nelivetoinen ja ladattavalla Plug-in Hybrid -voimalinjalla varustettu. Suomessa auton voi valita 6- tai 7-paikkaisena.
Viidennen sukupolven täysin uusi Hyundai Santa Fe on tilava SUV, joka yhdistää saumattomasti ja laadukkaasti vaikkapa perhe-elämän tarpeet ja seikkailunhalun.
Täysin uudessa Santa Fessä on ensiluokkaisia mukavuus- ja käyttöominaisuuksia. Auton 50 mm pidennetty akseliväli ja laajennettu takaluukun aukko mahdollistavat autoon terassimaisen takatilan.
Entistä pitempi akseliväli
Pidempi akseliväli takaa myös paremmat kolmannen ja toisen rivin tilat.
Ennen uuden tuotteen kehittämistä Hyundai teki kyselytutkimuksen asiakkaiden ajoneuvotarpeista ja elämäntyyleistä ja havaitsi, että ulkoilma-aktiviteetit ovat nouseva trendi − yhä enemmän aikaa vietetään ulkona ja ulkoilutuotteisiin käytetään enemmän rahaa.
Outdoor Industry Associationin mukaan ulkoilma-aktiviteetteihin osallistuminen kasvoi ennätykselliseen 168,1 miljoonaan henkilöön eli 55 prosenttiin Yhdysvaltojen väestöstä vuonna 2022. Samaan aikaan Euroopassa on havaittavissa samanlaista kasvua, ja ulkoiluun osallistuvien määrän odotetaan ylittävän 223 miljoonaa käyttäjää vuoteen 2027 mennessä.
Etelä-Koreassa kiinnostusta ulkoilmaelämäntyyleihin kuvaa Chabakin (autoleiriytyminen) suosio, ja esimerkiksi asuntovaunuja rekisteröitiin vuonna 2020 nelinkertainen määrä verrattuna vuoteen 2015.
Täysin uusi matkustamo tarjoaa luokkansa johtavaa mukavuutta ja kuljetuskapasiteettia
Santa Fen uudet sisätilat jatkavan auton ulkoista muotokieltä keskittyen sekä vaaka- että pystysuoriin elementteihin. H-kirjaimen muoto koristaa kojelautaa ja tuuletusaukkoja.
Luokkansa ensimmäinen kaareva Panoramic Curved Display -näyttö
Vaihteenvalitsin on siirtynyt sähköautoista tuttuun tapaan ohjauspylvääseen jättäen keskikonsoliin enemmän tilaa tavaroiden säilytykselle.
Luokkansa ensimmäinen kaareva Panoramic Curved Display -näyttö yhdistää 12,3-tuumaisen digitaalisen mittariston ja 12,3-tuumaisen ccNC-multimedia-järjestelmän yhdeksi tyylikkääksi kokonaisuudeksi.
Uuden sukupolven ccNC tarjoaa myös suoratoistopalvelut ja langattoman puhelimen heijastamisen.
Kuljettajalla on lisäksi käytössään HUD -tuulilasinäyttö sekä 6,6-tuumainen ilmastoinnin paneeli, joka tekee asetusten säätämisestä helppoa.
Uusi malli tarjoaa luokkansa johtavan kuljetuskapasiteetin ja tilavan takaluukun lastausaukon, joka sopii erinomaisesti kaupunkielämään ja tekee vaikutuksen ulkoilukäytössä, sillä se tarjoaa runsaasti tilaa kaikelle urheiluvälineistä retkeilyvarusteisiin. C-pilarissa sijaitseva apukahva parantaa ulottuvuutta kattotelineille.
6- ja 7-paikkaisena
Täysin uudessa Santa Fe -mallissa Hyundai on asettanut etusijalle auton tilojen käytännöllisyyden ja riittävyyden. Uutuusmallin ensimmäisen rivin istuimet ovat jalkatuella varustetut lisävarusteiset Relaxation Seat -istuimet, jotka tarjoavat erinomaisen mukavuuden.
Kuusipaikkaisessa versiossa toisessa rivissä on käsinojalliset, sähköisesti taaksepäin kallistettavat erilliset istuimet, jotka tarjoavat takamatkustajille vertaansa vailla olevaa mukavuutta. Istuinten selkänojat ovat kallistettavissa sähköisesti siten, että matkustaja voi räätälöidä juuri mieltymystensä mukaisen matkustusasennon.
Toisen rivin istuimia voi liikutella myös eteen ja taakse.
Kuusipaikkainen malli on mainio vaihtoehto myös lapsiperheiden tarpeisiin. Väljät 2. ja 3. istuinrivin paikat tarjoavat nahisteluvapaata tilaa, ja isommat lapset pystyvät helposti kapuamaan kolmannelle riville myös toisen rivin penkkien välistä.
Toisen ja kolmannen rivin jalkatilaa on lisätty. Uutuus tarjoaa luokkansa parhaan kolmannen rivin mukavuuden ja pääntilaa on parannettu asiakkaiden toiveiden perusteella. Toisen rivin jalkatilan pituus on kasvanut 20 mm eli 1 055 mm:iin.
Kolmannen rivin jalkatilan pituus on kasvanut 15 mm eli 761 mm:iin. Santa Fe tarjoaa luokkansa parhaan kolmannen rivin pääntilan, joka on kasvanut 69 mm:llä 958 mm:iin. Kolmannen rivin istuinkorkeus on kasvanut 30 mm eli on nyt 282 mm.
Kolmannen rivin istuimet kallistuvat taaksepäin nyt enemmän kuin aiemmin. Kallistusta voi säätää kymmenen astetta.
Aiempaa isompi tavaratila
Tavaratila on kasvanut edelliseen mallisukupolveen nähden 50 litralla. Perusasennossa kolmannen rivin istuimet alas taitettuina tavaratilan koko on nyt 621 litraa (VDA).
Täysin uudessa Santa Fe -mallissa Hyundai on asettanut etusijalle auton tilojen käytännöllisyyden ja riittävyyden. Uutuusmallin ensimmäisen rivin istuimet ovat jalkatuella varustetut lisävarusteiset Relaxation Seat -istuimet, jotka tarjoavat erinomaisen mukavuuden. Kuusipaikkaisessa versiossa toisessa rivissä on käsinojalliset, sähköisesti taaksepäin kallistettavat erilliset istuimet, jotka tarjoavat takamatkustajille vertaansa vailla olevaa mukavuutta. Istuinten selkänojat ovat kallistettavissa sähköisesti siten, että matkustaja voi räätälöidä juuri mieltymystensä mukaisen matkustusasennon. Toisen rivin istuimia voi liikutella myös eteen ja taakse.
Hyundai
Täysin uusi Santa Fe esittelee maailman ensimmäisen Bilateral Multi-Console -säilytystilan, joka on sekä etu- että takamatkustajien käytettävissä. Innovatiivinen keskikyynärnojan muotoilu varmistaa, että jokainen autossa oleva pääsee kätevästi käsiksi tavaroihinsa.
Mielenrauhan lisäämiseksi matkustajan hansikaslokeron päällä sijaitseva UV-C-desinfiointilokero mahdollistaa usein käytettyjen esineiden, kuten matkapuhelinten ja lompakoiden helpon desinfioinnin, mikä edistää puhtautta ja hygieniaa autossa.
Hyundai Santa Fe tarjoaa nopean langattoman latausjärjestelmän kahdelle älypuhelimelle rinnakkain kookkaassa keskikonsolissa. Langattoman latauksen lisäksi autossa on USB-C-portit.
Santa Fe tukee nyt myös monipuolisia OTA-päivityksiä (Over-the-Air), joilla varmistetaan, että auton järjestelmät ja navigointilaitteen kartat ovat aina ajan tasalla. Päivitykset voidaan suorittaa vaivattomasti langattomasti ilman huoltokäyntiä.
Digital Key 2 mahdollistaa ajoneuvon käytön ja käynnistyksen älypuhelimella. Santa Fen Digital Key 2 -ominaisuus ei vaadi puhelimen tai älykellon asettamista ovenkahvalle, vaan auto tunnistaa yhdistetyn älylaitteen, vaikka se olisi oven vieressä seisovan henkilön taskussa.
Ajoavustin- ja turvallisuusominaisuudet tarjoavat mukavan ajokokemuksen
Täysin uudessa Santa Fessä on kattava valikoima ajoavustimia ja turvallisuutta lisääviä toimintoja. Forward Collision-Avoidance Assist 2 voi antaa varoituksen ja tekee tarvittaessa hätäjarrutuksen, jos edellä ajava ajoneuvo yhtäkkiä hidastaa vauhtia tai jos auton edessä havaitaan törmäysvaara.
Kaistallapysymisavustin (LFA 2) käyttää tuulilasiin asennettua kameraa, joka tunnistaa ajoneuvon sijainnin kaistalla ja avustaa pienin ohjausliikkein ajoneuvon takaisin kaistan keskelle.
Kuljettajan vireystilan valvontajärjestelmä (DAW) analysoi kuljettajan valppautta ja voi antaa varoituksia, jotka lisäävät tarkkaavaisuutta ratissa. Kuljettajan valvontajärjestelmä (Driver Monitoring System, DMS) analysoi kuljettajaa ja auttaa varmistamaan turvallisen ajamisen.
Suomeen syyskuussa
Navigointiin perustuva Smart Cruise Control 2 auttaa säilyttämään turvallisen nopeuden moottoritien kaarteissa. Kaistaviivojen puuttuessa Highway Driving Assist 3 -järjestelmä pitää auton kaistalla, jos edellä ajaa toinen ajoneuvo, jonka perusteella HDA3 pystyy päättelemään kaistan sijainnin.
Se auttaa myös kaistanvaihdoissa moottoritiellä ajettaessa ja auttaa keskittämään ajoneuvon kaistalleen ajon aikana.
Toisen ja kolmannen rivin jalkatilaa on lisätty. Uutuus tarjoaa luokkansa parhaan kolmannen rivin mukavuuden ja pääntilaa on parannettu asiakkaiden toiveiden perusteella. Toisen rivin jalkatilan pituus on kasvanut 20 mm eli 1 055 mm:iin. Kolmannen rivin jalkatilan pituus on kasvanut 15 mm eli 761 mm:iin. Santa Fe tarjoaa luokkansa parhaan kolmannen rivin pääntilan, joka on kasvanut 69 mm:llä 958 mm:iin. Kolmannen rivin istuinkorkeus on kasvanut 30 mm eli on nyt 282 mm. Kolmannen rivin istuimet kallistuvat taaksepäin nyt enemmän kuin aiemmin. Kallistusta voi säätää kymmenen astetta.
Hyundai
Tutkapohjainen Rear Occupant Alert (ROA) -järjestelmä muistuttaa kuljettajaa, jos takaistuimilla on ihmisiä tai eläimiä eikä takaovia ole avattu auton pysäköinnin jälkeen.
Muita kuljettajaa avustavia ja turvallisuusominaisuuksia ovat mm: älykäs nopeusrajoitusavustin (ISLA), Rear View Monitor, risteävän liikenteen törmäyksenvälttämisjärjestelmä Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist, joka varoittaa peruutettaessa kuljettajaa sivusuunnassa lähestyvistä ajoneuvoista ja suorittaa tarvittaessa jarrutuksen, etu-/takapysäköintivaroitin, Surround View Monitor, joka pysäköitäessä näyttää kamerakuvaa auton eri kulmista ja mahdollistaa turvallisen ja helpon pysäköinnin, etäpysäköintiavustin Remote Smart Parking Assist ja auton takaovet automaattisesti turvalukitseva Safe Exit Assist.
Hyundai Santa Fe on aina nelivetoinen ja varustettu 6-vaihteisella momentinmuunninautomaattivaihteistolla sekä taloudellisella Plug-in Hybrid -voimalinjalla. Tarjolla on 6- ja 7-paikkainen vaihtoehto.
Suomessa myynnissä on kolme varustetasoa, Style, Premium ja Calligraphy.
Täysin uuden Santa Fen hinnat alkavat 59 390 eurosta. Täydellinen hinnasto julkaistaan 3.4. osoitteessa https://www.hyundai.fi/mallisto/santa-fe/
Ensimmäisiä autoja odotetaan Suomeen syyskuussa 2024.
Hyundai-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa BYD Han: Laadukas tulokas
KINTO Flex: Joustava tapa ratkaista Toyota-yritysautoilutarpeet
Hyundai: Esittelee täysin uuden Hyundai Ioniq 9 SUV:n lounge-tyylisen sisätilan
Tesla Cybercab: Esillä valikoiduissa Tesla Storeissa
Uusi Opel Grandland: Täyssähköinen lippulaiva kykenee jopa 680 kilometrin toimintamatkaan
Uusi päästötavoite astuu voimaan – Stellantis-merkkien maahantuoja arvioi vaikutukset Suomessa
Koeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D GR Sport A: Lähes keräilykappale
Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena
Alfa Romeo Junior: Tarjolla kuppi-istuimet – ja toimintamatkaa jopa 410 kilometriä
MG Cyberster: Brändin historian tehokkain malli, täyssähköinen Roadster saapui Suomen markkinoille
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa BYD Han: Laadukas tulokas
Koeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D GR Sport A: Lähes keräilykappale
Koeajossa Mercedes-AMG SL 43: Päivitetty legenda
Toyota GR Supra 3.0 eFuel: Muunnelma käy synteettisellä bensiinillä – ja on varustettu uskomattoman hienolla 6-portaisella manuaalivaihteistolla!
Koeajossa Opel Grandland PHEV GSe 300 AWD A8: Uusi lippulaiva
Koeajossa Land Rover Defender 110 P400e 75th Limited Edition: Nykyaikaistettu maastoikoni
Koeajossa Mercedes-Benz EQE SUV 500 4Matic: Kompaktimpi vaihtoehto
Koeajossa Lexus RX 450h+ AWD A Executive: Jyhkeä ilmestys
Koeajossa Mitsubishi ASX 1.3 MHEV Intense AT: Salaneuvos
Koeajossa Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid GR Sport: Taloudellista suorituskykyä
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Fyne Audion uusi F500E-kaiutinsarja
Näin huollat ja pidät pyykinpesukoneen kunnossa
Kaikki uusiksi, niin saadaan vanha, boheemi ja hiukan välimerellinenkin tunnelma taloon
Super-Lintonit
Fostexin huippumalli
Putkiesivahvistin Ruotsista
Tähtimaadoitusta levysoittimille
Monipuolinen kuulokevahvistin
Buchardt Audion uusi passiivikaiutin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Koeajossa BYD Han: Laadukas tulokas
KINTO Flex: Joustava tapa ratkaista Toyota-yritysautoilutarpeet
Hyundai: Esittelee täysin uuden Hyundai Ioniq 9 SUV:n lounge-tyylisen sisätilan
Tesla Cybercab: Esillä valikoiduissa Tesla Storeissa
Uusi Opel Grandland: Täyssähköinen lippulaiva kykenee jopa 680 kilometrin toimintamatkaan
KOEAJOT
Koeajossa BYD Han: Laadukas tulokas
Koeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D GR Sport A: Lähes keräilykappale
Koeajossa Mercedes-AMG SL 43: Päivitetty legenda
Toyota GR Supra 3.0 eFuel: Muunnelma käy synteettisellä bensiinillä – ja on varustettu uskomattoman hienolla 6-portaisella manuaalivaihteistolla!
Koeajossa Opel Grandland PHEV GSe 300 AWD A8: Uusi lippulaiva
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
KINTO Flex: Joustava tapa ratkaista Toyota-yritysautoilutarpeet
Hyundai: Esittelee täysin uuden Hyundai Ioniq 9 SUV:n lounge-tyylisen sisätilan
Tesla Cybercab: Esillä valikoiduissa Tesla Storeissa
Uusi Opel Grandland: Täyssähköinen lippulaiva kykenee jopa 680 kilometrin toimintamatkaan
Uusi päästötavoite astuu voimaan – Stellantis-merkkien maahantuoja arvioi vaikutukset Suomessa
Suzuki eVitara: Tällainen on Suzukin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee markkinoille etu- ja nelivetoisena
Alfa Romeo Junior: Tarjolla kuppi-istuimet – ja toimintamatkaa jopa 410 kilometriä
MG Cyberster: Brändin historian tehokkain malli, täyssähköinen Roadster saapui Suomen markkinoille
Suzuki ja Toyota: Syventävät yhteistyötä sähköistettyjen ajoneuvojen osalta
Kuudes OTA-päivityspaketti: Saatavana nykyisiin Smart-malleihin - 1.5.0-tason OTA-päivitykset tuovat suosikkiasetukset yhden painikkeen taakse
LUETUIMMAT
Hennessey H1000 Escalade-V -katumaasturi: Ahmii superautoja evääksi
Uusi Opel Grandland: Täyssähköinen lippulaiva kykenee jopa 680 kilometrin toimintamatkaan
Ensimmäiset täyssähköiset Ford Caprit: Nyt matkalla ensimmäisille Capri-asiakkaille lähes neljään vuosikymmeneen
Tesla Model Y: Nyt saatavana Suomessa 7-paikkaisena versiona
Uusi ladattava hybridi Audi A3 Sportback TFSI e: Sähköinen toimintamatka yli kaksinkertaistui jopa 143 kilometriin - myynti alkaa Suomessa lokakuussa
Uudet Citroën C4 ja Citroën C4 X: Erityistä mukavuutta
Peugeotin uusi Long Range -mallisto: Peugeot E-3008 Long Range yltää jopa 700 km toimintamatkaan, yhdessä Peugeot E-5008 Long Range -mallin kanssa
Uusi kiinalainen katumaasturi rantautui Suomeen – omaa jopa 100 kilometrin sähköisen toimintamatkan
Uusi Mini Cooper Cabriolet: Varustettu täysautomaattisella katolla
Mitsubishi Outlander -katumaasturi: Täysin uuden mallin Suomen-hinnat julkistetaan vielä syksyn aikana
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi
Kevään Tulo – Valmista Autosi Kesäkauteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Nopealaina.fi
Säästä rahaa ja aikaa: Parhaat autolainat 2024 vertailussa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rahalaitos.fi
Rahoitusratkaisuja autounelmien toteuttamiseen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: AXOLAINA.FI
Rahan säästäminen vertailemalla eri lainavaihtoehtoja
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: RAHALAITOS.FI