Uusimmat Transit- ja E-Transit-mallit ovat asiakkaiden tilattavissa syyskuussa 2023 ja niiden tuotanto käynnistyy ensi vuonna. Toimitusten odotetaan alkavan kesästä kesällä 2024.
Ford
Ford Transit: Tulossa uusia digitaalisia ominaisuuksia ja parannettua teknologiaa
Ford Pro on ilmoittanut Euroopassa merkittävistä ajoneuvojen suorituskykyä ja tuottavuutta lisäävistä päivityksistä, jotka tulevat vuonna 2024 Transitiin – maailman myydyimpään pakettiautoon.
Sekä Ford Transit -dieselmallien että täyssähköisten E-Transit-mallien vakiona olevat liitettävyysominaisuudet ja langattomat Ford Power Up -päivitykset paranevat päivitysten myötä.
Uusi ohjelmisto yksinkertaistaa autoon tehtäviä korimuutostöitä ja automatisoi toistuvia tehtäviä tavarantoimituksissa.
Tällä on merkitystä, sillä jakelukuljettajilla voi olla jopa 150 toimitusta päivässä.
Alustan parannukset ja kahdeksanvaihteinen automaattivaihteisto lisäävät kantavuutta ja parantavat ajoneuvon suorituskykyä, käsiteltävyyttä ja tehokkuutta.
"Olemme olleet Euroopan hyötyajoneuvojen myyntijohtaja kahdeksan peräkkäistä vuotta, emmekä lakkaa etsimästä uusia mahdollisuuksia, joilla voimme auttaa asiakkaitamme lisäämään tuottavuuttaan", sanoo Hans Schep, General Manager, Ford Pro Eurooppa.
”Työskentelemme yhteistyössä asiakkaidemme kanssa ymmärtääksemme heidän kohtaamiaan haasteita ja luodaksemme yhdessä niihin ratkaisuja. Nämä uudet innovaatiot parantavat Transitin digitaalisia ominaisuuksia, laitteistoa ja ajoneuvon käyttöä tukevaa Ford Pro -ekosysteemiä, jotta voimme tarjota asiakkaillemme uuden tason tuottavuuden.”
Parannettua teknologiaa vakiona
Ford Pro laajentaa Transit- ja E-Transit-mallien digitaalisten ominaisuuksien valikoimaa, jotta erilaisissa ammateissa toimivat asiakkaat voivat hyötyä liitettyjen hyötyajoneuvojen eduista tuottavuutensa parantamiseksi.
Vuoden 2024 uusia ominaisuuksia Euroopassa ovat:
• SYNC 4 -tietoviihdejärjestelmä, jossa on 12 tuuman keskelle sijoitettu kosketusnäyttö ja 8 tuuman digitaalinen mittaristo. Ohjaamo on intuitiivinen ja kuljettajalle helppokäyttöinen. Lisäksi Connected Navigation 4 ja sen reaaliaikainen liikennetieto auttavat kuljettajia reitin suunnittelussa ja aikataulussa pysymisessä.
• Fordin uusin 5G-modeemi tarjoaa supernopean liitettävyyden Transitin älykkäisiin teknologioihin. Ford Power-Up -langattomat päivitykset puolestaan parantavat ajoneuvon tuottavuutta ilman käyntiä huollossa.
• Pitkäkorisiin E-Transit- ja Transit-pakettiautoihin saatavilla oleva uusi Delivery Assist -teknologia automatisoi toistuvat turvallisuustoimenpiteet tavarantoimituksissa, joita saattaa usein olla jopa 150 päivässä. Teknologia säästää aikaa jopa 20 sekuntia toimitusta kohden. Auton pysäköiminen pysäyttää moottorin, aktivoi hätävilkut ja hälytyksen sekä lukitsee kaikki ovet, joita kuski ei käytä ohjaamosta poistumiseen tai pakettien autosta ottamiseen. Jarrupolkimen painallus käynnistää moottorin uudelleen ja sammuttaa hätävilkut.
* Ford Pron Upfit Integration -järjestelmän avulla kuljettajat voivat käyttää jälkikäteen asennettuja laitteita ohjaamossa vakiona olevan kosketusnäytön kautta digitaalisilla painikkeilla ja lisäksi linkittää Ford Pron ohjelmistopaketit etävalvontaa varten – esimerkiksi lämpötilan seuraamiseksi lääkkeitä tai elintarvikkeita kuljettavissa kylmäajoneuvoissa, joissa keskeytymätön kylmäketju on oleellinen.
Uusi 8-nopeuksinen automaattivaihteisto
Kattavat kuljettajaa avustavat järjestelmät niin kuljettajan kuin kuorman turvallisuuden parantamiseksi tulevat vakioksi Transitiin vuonna 2024.
Näihin kuuluvat muun muassa törmäyksenestoavustin automaattisella hätäjarrutuksella, kaistavahti ja kaistanpitoavustin sekä aktiivinen vakionopeudensäädin.
Driver Assistance Pack sisältää muun muassa kuolleen kulman varoitusjärjestelmän risteävän liikenteen varoituksella ja aktiivisen vakionopeussäätimen, jossa on kaistan keskittämis- ja Stop & Go -toiminnot.
Vuoden 2024 mallissa etuvetoisiin Transit-malleihin tulee saataville uusi kahdeksanvaihteinen automaattivaihteisto, joka parantaa suorituskykyä, tehokkuutta ja kuljetuskykyä. 2 Uusi voimansiirto maksimoi kantavuuden jopa 4 250 kilogramman bruttopainoon, missä on lisäystä 700 kiloa.
Uudet pyörien napa- ja jarrujärjestelmät vähentävät painoa ajoneuvon mallista riippuen enimmillään jopa 27 kg.
Rakenne mahdollistaa lisäksi jarrujen vaihdon helpommin, minkä ansiosta neljän jarrulevyn vaihtoaika lyhenee kahdella tunnilla.
Vuoden 2024 malleihin tulee vakioksi uudet 16-tuumaiset renkaat.
Uusi bruttoakselipainopaketti
Uusi, raskaaseen käyttöön tarkoitettu bruttoakselipainopaketti on nyt saatavilla myös etuvetoisiin malleihin nostaen etuakselin enimmäispainon 1 850 kilosta 2 000 kiloon.
Tämä tuo lisää mahdollisuuksia korimuutostöihin ja säästää kuljettajien aikaa ja vaivaa vähentämällä kuormanjakovaatimuksia.
Ford Pro odottaa tästä olevan hyötyä esimerkiksi hevoskuljetuksissa tai matalassa lastauskorkeudessa, kun kuorma on saatava lastattua helposti ja kantavuuden on oltava suuri.
Uusimmat Transit- ja E-Transit-mallit ovat asiakkaiden tilattavissa syyskuussa 2023 ja niiden tuotanto käynnistyy ensi vuonna. Toimitusten odotetaan alkavan kesästä kesällä 2024.
Vuonna 2022 lanseeratusta Ford E-Transitista on tullut selvä johtaja kahden tonnin täyssähköpakettiautojen segmentissä. Sen osuus kaikista luokassaan Euroopassa myydyistä sähköpakettiautoista on yli 50 prosenttia.
Ford-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Lex Perkinsin katsotaan poistavan tehokkaasti pitkän matkan autonkäyttäjien tankkaus-/latausongelmat, sekä esimerkiksi taksarien käyttöhuolet, näiden tyhjäkäyttäessä autoa kovilla pakkasilla. (Kuvituskuva)
Aznom
Lex Perkinsin katsotaan poistavan tehokkaasti pitkän matkan autonkäyttäjien tankkaus-/latausongelmat, sekä esimerkiksi taksarien käyttöhuolet, näiden tyhjäkäyttäessä autoa kovilla pakkasilla. (Kuvituskuva)
Aznom
Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.
Mercedes-Benz AG – Communications
Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.
Mercedes-Benz AG – Communications
Ford Transit Custom on saatavana etu- ja takavetoisena joko manuaali- tai automaattivaihteistolla. Mallistoon kuuluu nyt myös odotettu AWD-neliveto, joka on aina automaattivaihteinen.
Ford
Ford Transit Custom on saatavana etu- ja takavetoisena joko manuaali- tai automaattivaihteistolla. Mallistoon kuuluu nyt myös odotettu AWD-neliveto, joka on aina automaattivaihteinen.
Ford
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis
Opel Kadett C: Uskoisitko, että se täytti jo 50 vuotta...?
Tällainen oli sähköisen liikenteen alkutaival Suomessa – astara Finlandin tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen
Auto Bild 12/2023 on kaupoissa
Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa
Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö
Citroën ë-C4: Uudistettu mallisto saa uuden voimalinjan sekä enemmän toimintamatkaa – samalla hinnat pysyvät ennallaan
Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua
Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”
Koeajossa Volvo V90 Cross Country: Pitkille taipaleille
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”
Koeajossa Volvo V90 Cross Country: Pitkille taipaleille
Koeajossa Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7P: Iso perheen perusauto
Ensikoeajossa Ford Mustang Mach I: Äänivallia kiusaamassa
Koeajossa Jaguar E-Pace P300e Plug-in Hybrid R-Dynamic S: Kissaperheen moniosaaja
Koeajossa Fiat 500 3+1: Lisäovellinen
Koeajossa Renault Clio TCe 90 X-Tronic A Intens: Pikkuylellisesti variaattorilla
Koeajossa BMW iX3 Charged Plus: Sähköinen välimalli
Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A Business AMG: Moderni mittapuu
Koeajossa Dacia Sandero TCe 90 A Comfort: Pirteä perusauto
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Strömsön tv-nikkari Jim Björni arvostaa kauniisti tehtyjä esineitä ja rakenteita – ne luovat elämänlaatua
Uusi HEDDphone-kuuloke
Denon DRA-900H
Quantum Signature
Klipschin uudet monitoimikaiuttimet
Teacin uusi cd-pyöritin
Suomalaisia akustiikkatuotteita
Pienisäröinen 4,5-tiekaiutin
"Tuossa talossa haluaisin asua" ajatteli Juulianna Mäkelä, ja sattuma vei lopulta lapsiperheen juuri siihen mansardikattoiseen puutaloon
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis
Opel Kadett C: Uskoisitko, että se täytti jo 50 vuotta...?
Tällainen oli sähköisen liikenteen alkutaival Suomessa – astara Finlandin tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen
Auto Bild 12/2023 on kaupoissa
Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”
Koeajossa Volvo V90 Cross Country: Pitkille taipaleille
Koeajossa Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7P: Iso perheen perusauto
Ensikoeajossa Ford Mustang Mach I: Äänivallia kiusaamassa
Koeajossa Jaguar E-Pace P300e Plug-in Hybrid R-Dynamic S: Kissaperheen moniosaaja
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Bentley Batur: Kehitysohjelma on valmis
Tällainen oli sähköisen liikenteen alkutaival Suomessa – astara Finlandin tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen
Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa
Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö
Citroën ë-C4: Uudistettu mallisto saa uuden voimalinjan sekä enemmän toimintamatkaa – samalla hinnat pysyvät ennallaan
Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Black Edition: Pistokeladattava erikoisversio saapui Suomeen
Viidennen sukupolven Renault Clio: Tarkempi ohjaustuntuma ja paremmat pintamateriaalit
astaralle Nissanin maahantuonti Puolassa
Renault Scenic E-Tech electric: Luotiin täysin uusiksi
LUETUIMMAT
Koeajossa Ford Focus ST-Line 1.0 EcoBoost Hybrid 155 hv A7: ”Kadunmiehen RS”
Auto Bild Palvelu 1 -ostotutkimus: Asiakkaiden tarpeiden ja odotusten huomioiminen on haastavaa
Volkswagen ID.7: Täyssähköautolle luvataan jopa 617 km toimintamatkaa
Waulis: Mullistava suomalainen moottorikeksintö
Toyotan akkuteknologia: Tulossa kolme uutta nestemäiseen elektrolyyttiin perustuvaa akkua
Volkswagen Touareg uudistui: Suomessa myyntiin kaksi ladattavaa hybridiversiota
Volkswagen Passat Variant: Uudessa sukupolvessa kaksi ladattavaa hybridiä
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Black Edition: Pistokeladattava erikoisversio saapui Suomeen
Tekoäly: Onko automyyjän ammatti kuoleva ala?
Korealainen SsangYong muutti nimekseen KGM: Mallistossa on jatkossa ainoastaan sähköautoja
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN