Jo Hyundai Konan edullisimmassa Comfort-versiossa ovat vakiona esimerkiksi MFR led-ajovalot, 12,3-tuumainen kosketusnäyttö navigointijärjestelmineen, latausportin kannen lämmitystoiminto sekä reaaliaikaiset OTA-päivitykset.

Jo Hyundai Konan edullisimmassa Comfort-versiossa ovat vakiona esimerkiksi MFR led-ajovalot, 12,3-tuumainen kosketusnäyttö navigointijärjestelmineen, latausportin kannen lämmitystoiminto sekä reaaliaikaiset OTA-päivitykset.

Juha Peltonen

Hyundai Kona: Aiempaa tilavampi – myös ensimmäinen Hyundai-malli, jossa on täysi etäpäi­vi­tet­tävyys

Uuden Hyundai Konan mitat kasvoivat edeltäjämalliin nähden tuntuvasti. Uusi Hyundai Kona asettuu mitoiltaan vanhan Hyundai Konan yläpuolelle, sekä Hyundai Bayonin ja Hyundai Tucsonin välimaastoon.

Auto Bild.Uutiset

Ak­se­li­vä­liä uu­des­sa Hy­un­dai Ko­nas­sa saa­daan +50 mm (nyt 2 660 mm), mikä vai­kut­taa huo­mat­ta­vas­ti ta­kais­tui­men pol­vi­ti­lan kas­vuun: lu­vuk­si mer­ki­tään nyt 970 mm (ai­em­min 880 mm).

Hy­un­dai Ko­nan ul­ko­pi­tuus kas­voi +172 mm, ja sa­mal­la le­veyt­tä tuli li­sää 76 mm.

Li­säk­si kor­keut­ta saa­daan van­haan Ko­naan ver­rat­tu­na +174 mm.

Uu­det 12,3-tuu­mai­set di­gi­näy­töt

Mitä tu­lee ta­va­ra­ti­laan, uu­des­sa Hy­un­dai Ko­nas­sa on pe­rus­ta­va­ra­ti­lan lit­ro­ja 466 l (en­nen 374 l).

Toimintamatkaa täyssähköiselle Konalle luvataan jopa 514 kilometriä, ja kiihtyvyyttä nollasta sataan 7,8 sekuntia. Erikoispiirteenä mainittakoon Suomen talvea ajatellen latausluukun lämmitystoiminto, jolloin esimerkiksi -25 asteen pakkasella tehdas lupaa, että luukku voidaan avata parin minuutin kuluttua.

Toimintamatkaa täyssähköiselle Konalle luvataan jopa 514 kilometriä, ja kiihtyvyyttä nollasta sataan 7,8 sekuntia. Erikoispiirteenä mainittakoon Suomen talvea ajatellen latausluukun lämmitystoiminto, jolloin esimerkiksi -25 asteen pakkasella tehdas lupaa, että luukku voidaan avata parin minuutin kuluttua.

Juha Peltonen

Uusi digitaalinen päämittaristo on 12,3-tuumainen,

Uusi digitaalinen päämittaristo on 12,3-tuumainen,

Juha Peltonen

Myös uusi kosketusnäyttö on kooltaan 12,3 tuumaa.

Myös uusi kosketusnäyttö on kooltaan 12,3 tuumaa.

Juha Peltonen

Vas­taa­vas­ti ta­va­ra­ti­lan nos­to­kor­keus ma­ta­loi­tui -19 mm (ai­em­min 695 mm).

Suu­rin­ta ta­va­ra­ti­laa ta­ka­sel­kä­no­jat alas tai­tet­tui­na saa­daan nyt 1 300 lit­raa.

Ai­em­min täys­säh­köi­ses­sä Ko­nas­sa ei ol­lut etu­pel­lin alais­ta ta­va­ra­ti­laa, mut­ta jat­kos­sa sitä on 27 lit­raa.

Ko­je­lau­das­sa vaih­teen­va­lit­sin on uu­den­lai­nen. Sa­mal­la Ko­naan saa­tiin uu­si 12,3-tuu­mai­nen TFT LCD -mit­ta­ris­to, sekä uu­si 12,3-tuu­mai­nen Con­nec­ted Car Na­vi­ga­ti­on Cock­pit -mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä (täys­säh­köi­ses­sä Ko­nas­sa kos­kien koko mal­lis­toa, ja Kona-täys­hyb­ri­dis­sä al­ka­en Style-va­rus­te­ta­sol­ta). Se mah­dol­lis­taa uu­sien so­vel­lus­ten la­taa­mi­sen

Uut­ta on niin ikään kul­jet­ta­jan ajo­ky­vyn val­von­ta In Ca­bin Ca­me­ra -toi­min­nol­la, sekä muun mu­as­sa Bose Pre­mium -ää­nen­tois­to­jär­jes­tel­mä va­rus­tet­tu­na 7 kai­ut­ti­mel­la ja eril­li­sel­lä vah­vis­ti­mel­la.

Täy­si etä­päi­vi­tet­tä­vyys

Uu­den su­ku­pol­ven ccNC-mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä mah­dol­lis­taa esi­mer­kik­si oh­jai­nyk­si­köi­den sekä kart­to­jen ja mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­män re­aa­li­ai­kai­set OTA-päi­vi­tyk­set. Myös esi­mer­kik­si ama­zon mu­sic -suo­ra­tois­to­pal­ve­lu on käy­tet­tä­vis­sä.

Etuistuimet ovat pikaisen ensitutustumisen perusteella mukavan tuntuiset.

Etuistuimet ovat pikaisen ensitutustumisen perusteella mukavan tuntuiset.

Juha Peltonen

Polvitila takaistuimella on kasvanut edeltääjn nähden tuntuvasti.

Polvitila takaistuimella on kasvanut edeltääjn nähden tuntuvasti.

Juha Peltonen

Hyundai Kona electricissä on etupallin alla nyt 27 litran "frunk".

Hyundai Kona electricissä on etupallin alla nyt 27 litran "frunk".

Juha Peltonen

Keskikonsoli on toteutettu selkeästi.

Keskikonsoli on toteutettu selkeästi.

Juha Peltonen

Mitä tulee tavaratilaan, uudessa Hyundai Konassa on perustavaratilan litroja 466 l (ennen 374 l). Vastaavasti tavaratilan nostokorkeus mataloitui -19 mm (aiemmin 695 mm).

Mitä tulee tavaratilaan, uudessa Hyundai Konassa on perustavaratilan litroja 466 l (ennen 374 l). Vastaavasti tavaratilan nostokorkeus mataloitui -19 mm (aiemmin 695 mm).

Juha Peltonen

Au­tos­sa on myös di­gi­taa­li­nen avain, Di­gi­tal Key 2 Touch, osa­na Blu­e­link-pal­ve­lua (Sam­sung ja Goog­le­Pi­xel). Avain tal­len­ne­taan äly­pu­he­li­meen tai Ap­p­le Watc­hiin, ja sii­nä hyö­dyn­ne­tään NFC-tek­no­lo­gi­aa.

Pre­mium-mal­leis­sa on 360° ka­me­ra­jär­jes­tel­mä SVM (Sur­round View Mo­ni­tor), kat­ve­a­lu­et­ta val­vo­va ka­me­ra, jol­la on näyt­tö mit­ta­ris­tos­sa BVM (Blind-Spot View Mo­ni­tor) (Pre­mium).

Li­säk­si on py­sä­köin­ti­tut­ka eteen, taak­se sekä uu­te­na omi­nai­suu­te­na si­vu­tut­ka al­ka­en Style-va­rus­te­ta­sos­ta.

Uut­ta on myös äly­käs no­peu­de­na­vus­tin (In­tel­li­gent Speed As­sist, ISA), joka on tu­los­sa pa­kol­li­sek­si kaik­ki­al­la Eu­roo­pas­sa. Hei­nä­kuus­ta 2022 ISA on pa­kol­li­nen uu­sis­sa mark­ki­noil­le tu­le­vis­sa ajo­neu­vois­sa. ISA:sta tu­lee pa­kol­li­nen kai­kil­le uu­sil­le au­toil­le, joi­ta myy­dään hei­nä­kuus­ta 2024 al­ka­en.

La­taus­luu­kun läm­mi­tys­toi­min­to

Hy­un­dai Kona täys­hyb­ri­dil­lä saa ve­tää 1300/600 ki­loa, kun vas­taa­vas­ti täys­säh­köi­sel­lä pie­ni­a­kus­toi­sel­la elect­ric 48 kWh ver­si­ol­la on lupa ve­tää 300/300 ki­loa.

Isom­mal­la akus­tol­la va­rus­te­tul­la Hy­un­dai Kona elect­ric 65 kWh:lla saa ve­tää 750/300 ki­loa.

Eri­kois­piir­tee­nä mai­nit­ta­koon Suo­men tal­vea aja­tel­len la­taus­luu­kun läm­mi­tys­toi­min­to, jol­loin esi­mer­kik­si -25 as­teen pak­ka­sel­la teh­das lu­paa, et­tä luuk­ku voi­daan ava­ta pa­rin mi­nuu­tin ku­lut­tua.

Hy­un­dai Kona elect­ri­cis­sä on myös akus­ton esi­läm­mi­tys na­vi­goi­ta­es­sa pi­ka­la­tau­sa­se­mal­le. Sen voi kyt­keä myös ma­nu­aa­li­ses­ti va­li­kos­ta, tai vaih­to­eh­toi­ses­ti Blu­e­link-so­vel­luk­sen kaut­ta.

Hy­un­dai Kona elect­ri­cis­sä on myös vir­ran ulo­sot­to V2L (220 V/3,6 kW) (al­ka­en Style-va­rus­te­ta­so).

Pi­ka­la­taus­te­ho 100 kW ase­mal­la (CCS) on Elect­ri­cis­sä kum­man­kin akus­to­koon koh­dal­la 10-80 % noin 41 mi­nuut­tia, ja 50 kW te­hoi­sel­la ase­mal­la noin 1 tun­ti.

Toi­min­ta­mat­kaa täys­säh­köi­sel­le Ko­nal­le lu­va­taan jopa 514 ki­lo­met­riä, ja kiih­ty­vyyt­tä nol­las­ta sa­taan 7,8 se­kun­tia.

Jo Com­fort-ver­si­os­sa ovat va­ki­o­na esi­mer­kik­si MFR led-ajo­va­lot, 12,3-tuu­mai­nen kos­ke­tus­näyt­tö na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­mi­neen, la­taus­por­tin kan­nen läm­mi­tys­toi­min­to sekä re­aa­li­ai­kai­set OTA-päi­vi­tyk­set.

Täys­säh­köis­ten ver­si­oi­den hin­nat start­taa­vat Hy­un­dai Kona elect­ric 48,4 kWh 156 hv:n Com­fort-ver­si­on 39 990 eu­ros­ta.

Vas­taa­vas­ti isom­pi­a­kus­toi­nen Hy­un­dai Kona elect­ric 65 kWh 217 hv start­taa Com­fort-läh­tö­ta­soi­se­na 46 390 eu­ros­ta.

Hy­un­dai-leh­dis­tö­ma­te­ri­aa­li / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Hyundai

Hyundai: Esittelee täysin uuden Hyundai Ioniq 9 SUV:n lounge-tyylisen sisätilan

Auto Bild.Uutiset
Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Hyundai

Hyundai: Esittelee täysin uuden Hyundai Ioniq 9 SUV:n lounge-tyylisen sisätilan

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN