Vaikka MX-30 e-Skyactiv R-EV:n 17,8 kWh akku ja 85 kilometrin sähköinen ajomatka riittää useimpiin päivittäisiin ajotarpeisiin, wankel pidentää toimintamatkaa tarvittaessa.

Vaikka MX-30 e-Skyactiv R-EV:n 17,8 kWh akku ja 85 kilometrin sähköinen ajomatka riittää useimpiin päivittäisiin ajotarpeisiin, wankel pidentää toimintamatkaa tarvittaessa.

Mazda

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV: Sarjatuotanto käynnistyi Euroopan markkinoita varten

Mazda Motor Corporation aloitti Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV:n massatuotannon Euroopan markkinoita varten Ujinan tehtaallaan N:o 1, Japanin Hiroshimassa.

Auto Bild.Uutiset

Maz­da MX-30 e-Sky­ac­tiv R-EV on Maz­dan en­sim­mäi­nen wan­kel- eli kier­to­män­tä­moot­to­ril­la va­rus­tet­tu mas­sa­tuo­tan­to­au­to 11 vuo­teen sen jäl­keen, kun Maz­da RX-8:n tuo­tan­to lo­pe­tet­tiin ke­sä­kuus­sa 2012.

MX-30 e-Skyactiv R-EV on lataushybridi (PHEV), joka antaa Mazdan ainutlaatuiselle wankel-moottorille uuden tarkoituksen. Kompakti ja kevyt wankel käyttää generaattoria, joka joko lataa ajoakkua tai antaa tarvittaessa lisätehoa. MX-30 e-Skyactiv R-EV:llä ajetaan aina sähkömoottorilla. Etualalla wankel-moottorinen 1967-mallinen legendaarinen urheiluauto Mazda Cosmo L10A, jonka suunnittelusta vastasivat Heiji Kobayashi sekä Kenichi Yamamoto.

MX-30 e-Skyactiv R-EV on lataushybridi (PHEV), joka antaa Mazdan ainutlaatuiselle wankel-moottorille uuden tarkoituksen. Kompakti ja kevyt wankel käyttää generaattoria, joka joko lataa ajoakkua tai antaa tarvittaessa lisätehoa. MX-30 e-Skyactiv R-EV:llä ajetaan aina sähkömoottorilla. Etualalla wankel-moottorinen 1967-mallinen legendaarinen urheiluauto Mazda Cosmo L10A, jonka suunnittelusta vastasivat Heiji Kobayashi sekä Kenichi Yamamoto.

Mazda

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV sekä 1967 Mazda Cosmo L120A. Kaikkiaan Mazda on tuottanut historiansa aikana yhteensä yli 1,99 miljoonaa wankel-moottorista autoa.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV sekä 1967 Mazda Cosmo L120A. Kaikkiaan Mazda on tuottanut historiansa aikana yhteensä yli 1,99 miljoonaa wankel-moottorista autoa.

Mazda

MX-30 e-Skyactiv R-EV:n kojelautanäkymä.

MX-30 e-Skyactiv R-EV:n kojelautanäkymä.

Mazda

Mazda

MX-30 e-Sky­ac­tiv R-EV on la­taus­hyb­ri­di (PHEV), joka an­taa Maz­dan ai­nut­laa­tui­sel­le wan­kel-moot­to­ril­le uu­den tar­koi­tuk­sen. Kom­pak­ti ja ke­vyt wan­kel käyt­tää ge­ne­raat­to­ria, joka joko la­taa ajo­ak­kua tai an­taa tar­vit­ta­es­sa li­sä­te­hoa. MX-30 e-Sky­ac­tiv R-EV:llä aje­taan ai­na säh­kö­moot­to­ril­la.

Vaik­ka MX-30 e-Sky­ac­tiv R-EV:n 17,8 kWh ak­ku ja 85 ki­lo­met­rin säh­köi­nen ajo­mat­ka riit­tää useim­piin päi­vit­täi­siin ajo­tar­pei­siin, wan­kel pi­den­tää toi­min­ta­mat­kaa tar­vit­ta­es­sa.

Maz­da MX-30 e-Sky­ac­tiv R-EV on ihan­teel­li­nen asi­ak­kail­le, jot­ka ha­lu­a­vat ajaa suu­rim­man osan ajas­ta säh­köl­lä, sekä mat­kus­taa toi­si­naan pi­dem­piä mat­ko­ja il­man toi­min­ta­mat­ka-ah­dis­tus­ta.

maz­da-press.co.uk / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset
Kia EV4 -tiiseri

Kia EV4 -tiiseri

Kia

Kia esittelee uusimmat sähköautot ja tulevaisuuden suunnitelmat

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset

Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV esittelyssä ja koeajettavissa AUTO 25 & Mobility -tapahtumassa

Auto Bild.Uutiset
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot
Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Keulaa hallitsevat kapeat mutta tehokkaat lediajovalot sekä leveä latausluukku.

Juha Peltonen

Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN