Nissan Ariya -crossover pohjautuu 2019 Tokion autonäyttelyssä esiteltyyn konseptiin

Nissan Ariya -crossover pohjautuu 2019 Tokion autonäyttelyssä esiteltyyn konseptiin

Nissan Ariya -crossover: Ajomatkaa täyssähköisesti jopa 500 kilometriä

Toimitusjohtaja Makoto Uchida ja Chief Operating Officer Ashwani Gupta esittelivät tänään maail­man­laa­jui­selle yleisölle täysin uuden Nissan Ariya täyssähköisen crossoverin.

Auto Bild.Uutiset

Nis­san Ariya -cros­so­ver aloit­taa uu­den ajan­jak­son Nis­san-täys­säh­kö­au­tois­sa. Nis­sa­nin en­sim­mäi­nen täys­säh­köi­nen cros­so­ver, Nis­san Ariya, tar­jo­aa te­ho­kas­ta kiih­ty­vyyt­tä sekä miel­lyt­tä­vää hil­jai­suut­ta.

Sen kul­jet­ta­jaa avus­ta­vat jär­jes­tel­mät ja ää­ni­oh­jat­ta­va hen­ki­lö­koh­tai­nen avus­ta­ja sekä sau­mat­to­mat yh­teys­pal­ve­lut pa­ran­ta­vat kul­jet­ta­jan it­se­var­muut­ta. 500 ki­lo­met­rin toi­min­ta­mat­kal­la (WLTP yh­dis­tet­ty, tyyp­pi­hy­väk­syn­tä kes­ken) Nis­san Ariya on täy­del­li­nen kump­pa­ni päi­vit­täi­seen liik­ku­mi­seen sekä pi­dem­mil­le mat­koil­le.

Nis­san Ariya poh­jau­tuu 2019 To­ki­on au­to­näyt­te­lys­sä esi­tel­tyyn kon­sep­tiin, jos­ta en­sim­mäi­set viit­teet näh­tiin jo 2017 To­ki­on au­to­näyt­te­lyn Imx-kon­sep­ti­au­tos­sa.

Nis­san Ariya tu­lee ole­maan en­sim­mäi­nen tuo­tan­to­mal­li Nis­sa­nin uu­del­la merk­ki-iden­ti­tee­til­lä, jos­sa ko­ros­tu­vat uu­den ai­ka­kau­den säh­köi­sen voi­ma­lin­jan mah­dol­li­suu­det sekä älyk­käät ajo­neu­vo­tek­no­lo­gi­at.

Pe­rus­ta­na toi­mii täy­sin uu­si Nis­san-Re­nault -al­li­ans­sin ke­hit­tä­mä säh­kö­au­to­a­lus­ta. Nis­san Ariya on Nis­san In­tel­li­gent Mo­bi­li­ty -tek­no­lo­gi­oi­den lip­pu­lai­va. Tek­no­lo­gi­at edus­ta­vat yri­tyk­sen stra­te­gi­aa, jon­ka ta­voit­tee­na on pääs­tö­tön tu­le­vai­suus sekä nol­la lii­ken­ne­kuo­le­maa Nis­san-au­tois­sa.

Nis­san In­tel­li­gent Mo­bi­li­ty pi­tää si­säl­lään 3 pää­pi­la­ria: älyk­kään te­hon, älyk­kään aja­mi­sen sekä älyk­kään yh­tey­den. Nis­san Ariya yh­dis­tää ke­hit­ty­neet säh­kö­au­to­tek­no­lo­gi­at täy­sin uu­den ta­soi­siin ih­mi­nen-lai­te -yh­dis­tet­tä­vyyk­siin ja vä­lit­tää ko­ko­naan uu­den ajo­ko­ke­muk­sen.

Täy­sin uu­den­lai­nen ul­ko­muo­to

Nis­san Ariya on ää­rim­mäi­nen esi­merk­ki Nis­sa­nin tyy­lin ja tek­no­lo­gi­an yh­dis­tel­mäs­tä, jot­ka täy­den­tä­vät toi­si­aan sekä toi­min­nal­li­ses­ti et­tä ul­ko­nä­öl­li­ses­ti. Mal­lin täys­säh­köi­nen pe­rus­ra­ken­ne mah­dol­lis­ti suun­nit­te­li­joil­le uu­den lä­hen­ty­mis­ta­van tut­tu­jen toi­min­to­jen si­joit­te­lul­le.

Muo­toi­lu edus­taa Nis­sa­nin täy­sin uut­ta muo­toi­lu­fi­lo­so­fi­aa, joka pe­rus­tuu yk­sin­ker­tai­seen ja te­hok­kaa­seen ajat­to­maan ja­pa­ni­lai­seen fu­tu­ris­miin.

Nis­sa­nin uu­si logo si­jait­see au­ton keu­las­sa kes­kel­lä ae­ro­dy­naa­mis­ta suo­jus­ta ja se hoh­taa va­lais­tu­na 20 LED:il­lä. Uu­si logo edus­taa Nis­sa­nin in­to­hi­moa ja si­tou­tu­mis­ta in­no­vaa­ti­oi­hin, haas­ta­mal­la to­tu­tut toi­min­ta­mal­lit.

Suo­juk­sen alem­pi osa on ra­jat­tu lä­hes huo­maa­mat­to­mal­la va­lais­tuk­sel­la, joka kyt­key­tyy pääl­le lo­gon kans­sa, kun Nis­san Ariya on käyt­tö­val­mis.

Ka­pe­at, nel­jäs­tä 20 mm mi­nip­ro­jek­to­ris­ta koos­tu­vat LED-ajo­va­lot on va­rus­tet­tu myös vil­kuil­la, jot­ka ko­ros­ta­vat Nis­sa­nin tut­tua V-Mo­ti­on -il­met­tä.

Nis­san Ariy­an oh­jaa­mo on suun­ni­tel­tu te­hok­kuut­ta ja mu­ka­vuut­ta aja­tel­len. Oh­jaa­mon tun­nel­ma on enem­män­kin miel­lyt­tä­vän ”ka­bi­net­ti­mai­nen” kuin pe­rin­tei­nen au­ton oh­jaa­mo. Täy­sin uu­si täys­säh­köi­nen pe­rus­ra­ken­ne mah­dol­lis­taa luo­kas­saan yh­den ti­la­vim­mis­ta si­sä­ti­lois­ta.

Joh­tu­en voi­ma­lin­jan kom­po­nent­tien kom­pak­tis­ta koos­ta Nis­sa­nin in­si­nöö­rien oli mah­dol­lis­ta asen­taa esi­mer­kik­si il­mas­toin­ti­lai­te­jär­jes­tel­mä etu­luu­kun al­le. Tämä mah­dol­lis­ti suun­nit­te­li­joil­le va­paam­mat kä­det hyö­dyn­tää koko si­sä­ti­lo­jen pi­tuus il­man es­tei­tä, ku­ten kar­daa­ni­tun­ne­lia tai ko­je­lau­dan alai­sia kom­po­nent­te­ja.

Avoin ja ta­sai­nen lat­tia mah­dol­lis­ti myös Nis­san Ariy­an tyy­lik­käi­den is­tui­mien laa­jat jal­ka­ti­lat ja hel­pon yh­tey­den etu- ja ta­ka­penk­ki­läis­ten vä­lil­lä.

Hil­jai­nen täys­säh­kö­voi­ma­lin­ja sekä eri­no­mai­set ää­nie­ris­tys­ma­te­ri­aa­lit ovat mah­dol­lis­ta­neet poik­keuk­sel­li­sen hil­jai­sen mat­kus­ta­mon ja sen an­si­os­ta ren­tout­ta­van ja stres­sit­tö­män ti­lan.

Au­ton ko­je­lau­ta on va­rus­tet­tu mi­ni­ma­lis­ti­ses­ti il­man pe­rin­tei­ses­ti löy­ty­viä nap­pe­ja sekä kyt­ki­miä. Il­mas­toin­ti­lait­teen käyt­tö­kyt­ki­met on in­teg­roi­tu kes­ki­näyt­töön ka­pa­si­tii­vi­si­na/hap­ti­si­na kat­kai­si­mi­na, jot­ka tar­jo­a­vat sa­man­lai­sen tun­teen kuin me­kaa­ni­set kyt­ki­met, re­a­goi­mal­la kos­ke­tuk­seen.

Kat­kai­si­met il­mes­ty­vät nä­ky­viin, kun au­toon on kyt­ket­ty vir­ta, ja ne tar­jo­a­vat oh­jaa­moon tek­ni­sen ja ylel­li­sen tun­nel­man.

Oh­jaus­pa­nee­lin al­ta löy­tyy kes­kim­mäi­nen säi­ly­tys­ti­la sekä tai­tet­ta­va pöy­tä­ta­so. Sää­det­tä­vää kes­ki­kon­so­lia voi­daan siir­tää kul­jet­ta­jan miel­ty­mys­ten mu­kaan ja tal­let­taa osak­si au­to­maat­ti­ses­ti sää­ty­vää kul­jet­ta­jap­ro­fii­lia.

Ta­ka­mat­kus­ta­jia hem­mo­tel­laan ta­sai­sen lat­ti­an mah­dol­lis­ta­mil­la eri­no­mai­sil­la pää- sekä jal­ka­ti­loil­la. Si­rot etu­pen­kit on si­joi­tet­tu niin, et­tä B-pi­la­rit ei­vät hait­taa nä­ky­vyyt­tä, tar­jo­ten mat­kus­ta­jil­le to­del­li­sen pa­no­raa­ma­nä­ky­män. Nis­san Ariy­aan saa myös kat­to­luu­kun.

e-4OR­CE: Ajo­mu­ka­vuut­ta sekä hal­lin­taa il­man komp­ro­mis­se­ja

Kah­del­la moot­to­ril­la va­rus­te­tut ne­li­ve­toi­set Nis­san Ariya -mal­lit on va­rus­tet­tu Nis­sa­nin ke­hit­ty­neim­mäl­lä ne­li­ve­to­tek­no­lo­gi­al­la ni­mel­tään e-4OR­CE.

Ni­mes­sä e edus­taa Nis­sa­nin täys­säh­köis­tä voi­ma­lin­jaa. ”4OR­CE” puo­les­taan viit­taa ajo­neu­von fyy­si­seen voi­maan sekä ener­gi­aan, jos­sa nu­me­ro 4 viit­taa ne­li­ve­toi­suu­teen.

Jär­jes­tel­mä on ke­hi­tet­ty luon­tai­se­na jat­ku­mo­na Nis­sa­nin pit­kään his­to­ri­aan te­hok­kai­den ne­li­ve­tois­ten maas­to- sekä ur­hei­lu­au­to­jen val­mis­ta­ja­na.

e-4OR­CE on GT-R:stä tu­tun AT­TE­SA E-TS -jär­jes­tel­män sekä Nis­san Pat­ro­lis­ta tu­tun älyk­kään ne­li­ve­to­jär­jes­tel­män pe­ril­li­nen.

Nis­sa­nin in­si­nöö­rit hie­no­sää­ti­vät e-4OR­CE:n hal­lin­ta­jär­jes­tel­män ja kak­si säh­kö­moot­to­ria poik­keuk­sel­li­sen ajo­nau­tin­non mah­dol­lis­ta­vik­si.

Au­to on eri­tyi­sen va­kaa ja sen ko­rin liik­keet on saa­tu poik­keuk­sel­li­sen neut­raa­leik­si mm. re­ge­ne­roi­vas­sa jar­ru­tuk­ses­sa. Vir­ran tal­tee­not­to jar­ru­tus­ti­lan­teis­sa ta­pah­tuu myös ta­kim­mai­sel­la moot­to­ril­la pe­rin­teis­ten jär­jes­tel­mien etu­moot­to­rin si­jaan, jol­loin au­ton ”nyök­ki­mi­nen” moot­to­ri­jar­ru­tuk­sis­sa mi­ni­moi­tuu.

Etu- ja ta­ka­pään vä­lil­lä ta­pah­tu­van op­ti­moi­dun voi­man­siir­ron li­säk­si jär­jes­tel­mä ky­ke­nee hal­lin­noi­maan jo­kai­sen ren­kaan jar­ru­voi­mia ren­gas­koh­tai­ses­ti, mah­dol­lis­ta­en mut­ka-ajo­ko­ke­muk­sen, joka seu­raa us­kol­li­ses­ti kul­jet­ta­jan aja­tuk­sia.

Täys­säh­köis­tä suo­ri­tus­ky­kyä

Nis­san Ariy­an täys­säh­köi­nen voi­ma­lin­ja on esi­merk­ki ny­ky­ai­kai­sen täys­säh­kö­tek­no­lo­gi­an sau­mat­to­mas­ta in­teg­raa­ti­os­ta, jos­sa yh­dis­ty­vät eri­no­mai­nen te­hon­hal­lin­ta, la­taus­mah­dol­li­suu­det sekä en­tis­tä­kin pi­tem­pi toi­min­ta­mat­ka.

Eu­roop­paan tar­jol­le tu­le­vil­la vii­del­lä voi­ma­lin­ja­vaih­to­eh­dol­la, jois­ta löy­tyy sekä 2- et­tä 4-ve­to­mal­lit, Nis­san Ariya täyt­tää laa­jan käyt­tä­jä­kun­nan tar­peet.

• Ariya 63 kWh

2-ve­to­mal­li

• Ariya e-4OR­CE 63 kWh

4-ve­to­mal­li kah­del­la säh­kö­moot­to­ril­la sekä e-4OR­CE-tek­no­lo­gi­al­la.

• Ariya e-4OR­CE 87 kWh

4-ve­to­mal­li isom­mal­la akus­tol­la ja toi­min­ta­mat­kal­la.

• Ariya e-4OR­CE 87 kWh Per­for­man­ce

Mal­lis­ton huip­pu­mal­li tar­jo­aa suu­rim­man te­hon ja suo­ri­tus­ky­kyis­ten tek­no­lo­gi­oi­den yh­dis­tel­män.

Nis­san Ariy­an ve­to­mas­sa on 1500 ki­loa.

Miel­lyt­tä­vä ja voi­ma­kas ajo­ko­ke­mus

Nis­san Ariy­an täy­sin uu­si täys­säh­köi­nen pe­rus­ra­ken­ne tar­jo­aa eri­no­mai­sen hal­lit­ta­vuu­den ja mu­ka­van sekä haus­kan ajo­ko­ke­muk­sen.

Akus­to si­jait­see au­ton kes­kel­lä lat­ti­an al­la ja mah­dol­lis­taa näin ma­ta­lan pai­no­pis­teen sekä ta­sai­sen pai­non­ja­kau­man etu- ja taka-ak­se­lis­ton vä­lil­lä.

Akus­ton lit­teä muo­toi­lu sekä in­teg­roi­dut tuet te­ke­vät au­tos­ta poik­keuk­sel­li­sen tu­ke­van sekä mah­dol­lis­ta­vat au­ton ta­sai­sen lat­ti­an. Tä­män joh­dos­ta alus­ta on voi­tu ra­ken­taa erit­täin va­kaak­si ja hal­lit­ta­vak­si, mut­ta sa­mal­la mu­ka­vak­si.

Alus­ta­ra­ken­teen op­ti­moin­nin an­si­os­ta ajo­ko­ke­mus on miel­lyt­tä­vä ja akun mas­sa va­ras­toi myös me­lun sekä vä­ri­nät, en­nen nii­den pää­ty­mis­tä mat­kus­ta­moon.

Taka-ak­se­lis­tos­sa on mo­ni­pis­te­tu­en­ta sekä ne­li­ve­to­mal­leis­sa ta­ka­säh­kö­moot­to­ri.

Kul­jet­ta­jal­la on mah­dol­li­suus va­li­ta kol­men eri ajo­ti­lan vä­lil­lä. Ti­lat ovat Stan­dard, Sport sekä ECO (sekä e-4OR­CEs­sa li­säk­si Snow).

Nis­san Ariy­an poik­keuk­sel­li­sen va­kaa ko­ri­ra­ken­ne sekä tun­no­kas ham­mas­tan­ko-oh­jaus te­ke­vät oh­jauk­ses­ta tar­kan, ja lä­hes 50/50 pai­no­ja­kau­ma hel­pot­taa hal­lit­ta­vuut­ta kai­ken tyyp­pi­sis­sä mut­kis­sa. Ta­sai­nen, ae­ro­dy­naa­mi­nen alus­ta va­kaut­taa en­ti­ses­tään ajoa ja pie­ni kään­tö­sä­de te­kee sii­tä ket­te­rän myös kau­pun­gis­sa.

Kai­kis­sa Nis­san Ariya -mal­leis­sa on vai­kut­ta­va toi­min­ta­mat­ka seg­men­tis­sään, sekä myös eri­no­mai­set pi­ka­la­taus­mah­dol­li­suu­det ja akun läm­mön­hal­lin­ta. Tä­hän vai­kut­taa osak­si akus­ton läm­mön­hal­lin­ta, joka op­ti­moi jat­ku­vas­ti akus­ton läm­pö­ti­laa käyt­tä­en hy­väk­si nes­te­jääh­dy­tys­tä.

Nis­san Ariy­an 63kW mal­lis­sa on 7,4 kW la­tu­ri ja 87 kW mal­lis­sa vas­taa­vas­ti 22 kW kol­mi­vai­he­la­tu­ri ko­ti­la­tauk­seen. Nis­san Ariya tu­kee myös mak­si­mis­saan 130 kW pi­ka­la­taus­ta.

Äly­käs yh­teys: Tek­no­lo­gi­an mah­dol­lis­ta­ma stres­si­tön ajo­ko­ke­mus

Nis­san Ariya tar­jo­aa käyt­tä­jil­leen vii­mei­sin­tä Nis­san-tek­no­lo­gi­aa, joka pi­tää si­säl­lään ke­hit­ty­neem­män ver­si­on tu­tus­ta Nis­san Pro­PI­LOT -jär­jes­tel­mäs­tä.

Pro­PI­LOT on saa­ta­vil­la mm. Nis­san Le­a­fiin. Kul­jet­ta­jaa avus­ta­va jär­jes­tel­mä aut­taa pi­tä­mään au­ton kais­tal­la, yl­lä­pi­tää sää­de­tyn no­peu­den ja etäi­syy­den edes­sä aja­vaan sekä py­säyt­tää ja jat­kaa mat­kaa ruuh­ka­lii­ken­tees­sä.

Pro­PI­LOT va­rus­tet­tu­na na­vi­gaat­to­riyh­tey­del­lä tar­jo­aa pa­ran­ne­tun ko­ke­muk­sen ver­rat­tu­na edel­li­seen ver­si­oon. Jär­jes­tel­mäs­sä on nyt li­sä­nä tie- ja lii­ken­ne­tie­dot sekä tun­nis­tus­tek­no­lo­gi­at ja se pys­tyy tar­jo­a­maan en­tis­tä su­ju­vam­man liik­ku­mi­sen moot­to­ri­tiel­lä.

Se voi sää­tää hy­vis­sä ajoin mm. au­ton no­peut­ta, mi­kä­li se ha­vait­see esi­mer­kik­si tiu­kan mut­kan lä­hes­ty­vän.

Täy­sin uu­sien ke­hit­ty­nei­den tek­no­lo­gi­oi­den li­säk­si Nis­san Ariy­as­sa on myös Nis­san Le­a­fis­ta tut­tu e-pe­dal -jär­jes­tel­mä, joka mah­dol­lis­taa au­ton aja­mi­sen pel­käs­tään kaa­su­pol­ki­mel­la.

Nis­san Ariy­as­sa ovat myös in­no­va­tii­vi­set 360 as­teen tur­va­o­mi­nai­suu­det, jot­ka pi­tä­vät si­säl­lään 360 as­teen ka­me­ran, älyk­kään pe­rää­na­jo­va­roi­tuk­sen, hä­tä­jar­ru­tus­jär­jes­tel­män sekä Pro­PI­LOT-py­sä­köin­ti­a­vus­ti­men.

Äly­käs yh­teys: Pi­tää Nis­san Ariy­an ajan ta­sal­la

Nis­san Ariya on va­rus­tet­tu uu­sim­min yh­teys­pal­ve­luin, ku­ten ih­mi­nen-lai­te -käyt­tö­liit­ty­mäl­lä sekä etä­päi­vi­tyk­sin.

Nis­sa­nin äly­käs hen­ki­lö­koh­tai­nen avus­ta­ja -tek­no­lo­gia si­säl­tää pu­heen­tun­nis­tus­jär­jes­tel­män, joka on va­rus­tet­tu pu­he­kie­len­tun­nis­tuk­sel­la, jot­ta kul­jet­ta­jan ei tar­vit­se siir­tää kat­set­taan ties­tä.

Nis­san Ariy­an omis­ta­ja voi tar­kis­taa esi­mer­kik­si la­tauk­sen ti­lan vaik­ka aa­mi­ais­pöy­däs­tä. Jär­jes­tel­mään voi suun­ni­tel­la mat­kan ha­lu­tul­la saa­pu­mi­sa­jal­la, jol­loin äly­käs reit­ti­suun­nit­te­li­ja lä­het­tää vies­tin kul­jet­ta­jal­le, kun on ai­ka läh­teä.

Jär­jes­tel­mä tark­kai­lee ajo-olo­suh­tei­ta aja­es­sa ja eh­dot­taa vaih­to­eh­toi­sia reit­te­jä, mi­kä­li olo­suh­teet muut­tu­vat, jot­ta mat­kus­tu­sai­ka py­syi­si mah­dol­li­sim­man ly­hy­e­nä.

Nis­san­Con­nect-so­vel­lus mah­dol­lis­taa mm. Nis­san Ariy­an il­mas­toin­nin sää­tä­mi­sen so­pi­vak­si vaik­ka jo en­nen läh­töä. Äly­a­vain sul­kee au­ton ovet au­to­maat­ti­ses­ti. Au­ton etu- ja ta­ka­va­lot sekä Nis­san-logo syt­ty­vät, kun au­to tun­nis­taa kul­jet­ta­jan ole­van lä­hel­lä.

Si­sä­va­lot syt­ty­vät as­teit­tain, kun au­ton ovi ava­taan, jot­ta kul­jet­ta­ja ja mat­kus­ta­ja nä­ke­vät koko mat­kus­ta­mon. Etuis­tuin, oh­jaus­pyö­rä sekä kes­ki­kon­so­li sää­ty­vät au­to­maat­ti­ses­ti kul­jet­ta­jan pro­fii­lin mu­kai­siin ase­tuk­siin käy­tet­tä­vän äly­a­vai­men mu­kaan.

Näyt­tö­jär­jes­tel­mä pi­tää si­säl­lään 12,3-tuu­mai­sen mit­ta­ris­to­näy­tön sekä 12,3-tuu­mai­sen kes­ki­näy­tön. Näy­töis­tä nä­kee akun tie­dot, käy­tet­tä­vis­sä ole­van mat­kan, na­vi­goin­nin jne.

Näy­töt ovat hel­pos­ti käy­tet­tä­vis­sä ja tie­toi­hin pää­see hel­pos­ti pyyh­käi­se­mäl­lä ja se­laa­mal­la. Kul­jet­ta­ja voi hel­pos­ti muo­ka­ta näyt­tö­jä mie­lei­sek­seen.

Nis­san Ariy­as­sa on seg­ment­tin­sä suu­rin vä­ril­li­nen HUD-näyt­tö. Näyt­tö hei­jas­taa tuu­li­la­sil­le sa­man tie­don, mikä on nä­ky­vis­sä myös mit­ta­ris­to­näy­tös­sä. Sa­no­mal­la ”Hei Nis­san” mat­kus­ta­jat voi­vat ky­syä ajo­neu­vo­tie­to­ja ja suun­ni­tel­la mat­kaa esi­mer­kik­si ha­ke­mal­la kiin­nos­ta­via paik­ko­ja pu­hu­mal­la.

Nis­san Ariy­an jär­jes­tel­män käs­kyt on to­teu­tet­tu hyb­ri­di­pu­heen­tun­nis­tus­jär­jes­tel­mäl­lä, joka tun­nis­taa pu­he­kie­len, jo­ten nor­maa­lit lau­seet toi­mi­vat. 4G-yh­tey­den an­si­os­ta jär­jes­tel­mäl­lä on pää­sy da­taan, joka mah­dol­lis­taa myös eri­koi­set haut.

Nis­san Ariya on en­sim­mäi­nen Nis­san, jos­sa on Nis­sa­nin Re­mo­te Soft­wa­re Upg­ra­de -mah­dol­li­suus, jo­ten lai­te­oh­jel­mis­to on mah­dol­lis­ta päi­vit­tää etä­nä (OTA). Jär­jes­tel­mä päi­vit­tää au­to­maat­ti­ses­ti au­ton eri lai­te­oh­jel­mis­to­ja.

Se päi­vit­tää eri­tyi­ses­ti oh­jel­mis­to­ja, jot­ka käyt­tä­vät mul­ti­me­dia-, säh­kö- ja elekt­ro­niik­ka­jär­jes­tel­miä, ajon­hal­lin­taa, il­mas­toin­tia ja voi­ma­lin­ja-ase­tuk­sia – il­man et­tä au­toa tar­vit­see vie­dä huol­to­pis­tee­seen.

Li­sää tie­toa Nis­san Ariy­an saa­ta­vuu­des­ta ja hin­nois­ta tu­le­vi­na kuu­kau­si­na.

Nis­san-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset
Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi on uudistanut omaa hybriditeknologiaansa

Audi

Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi

Auto Bild.Uutiset

Hyundai

Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Hyundai

Hyundai Inster – 25 000 euron sähköauto

Auto Bild.Uutiset

Nostalginen Renault 5 Turbo 3E varattavissa - jos pinkka on kunnossa

Auto Bild.Uutiset

Nostalginen Renault 5 Turbo 3E varattavissa - jos pinkka on kunnossa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN