Togg valmistetaan täysin käyttäjäkeskeisellä lähestymistavalla.

Togg valmistetaan täysin käyttäjäkeskeisellä lähestymistavalla.

Togg

No nyt on kyllä outo autobrändi!!

Togg-niminen autobrändi teki julkisen debyyttinsä Las Vegasin CES 2022 -messuilla, maailman suurimmassa kulutu­se­lekt­ro­niik­ka­näyt­te­lyssä. Yhtiö piti tapahtumassa lehdis­tö­ti­lai­suuden kertoakseen visionsa.

Auto Bild.Uutiset

Yri­tys pe­rus­tet­tiin luo­maan glo­baa­li brän­di, jol­la on 100-pro­sent­ti­ses­ti turk­ki­lai­nen, sekä toi­mi­maan Tur­kin liik­ku­vuu­den eko­sys­tee­min sel­kä­ran­ka­na.

Tog­gin toi­mi­tus­joh­ta­ja, M. Gürcan Ka­ra­kaş il­moit­ti, et­tei yri­tys ole pe­rin­tei­nen au­ton­val­mis­ta­ja:

”Mää­ri­täm­me it­sem­me tek­no­lo­gi­ay­ri­tyk­sek­si. Sik­si olem­me CES:ssä, uu­sim­pien tek­no­lo­gis­ten in­no­vaa­ti­oi­den koh­taa­mis­pai­kal­la.”

Ka­ra­kaş to­te­si au­to­te­ol­li­suu­den ole­van no­pe­as­ti muut­tu­mas­sa liik­ku­vuu­den eko­sys­tee­mik­si:

Togg

"Muu­tos, joka ta­pah­tui mat­ka­pu­he­lin­te­ol­li­suu­des­sa vas­tauk­se­na muut­tu­viin käyt­tä­jien odo­tuk­siin, ta­pah­tuu ny­kyi­sin au­to­te­ol­li­suu­des­sa. Ket­te­räm­mät, luo­vem­mat, yh­teis­työ­ky­kyi­sem­mät, käyt­tä­jä­kes­kei­set or­ga­ni­saa­ti­ot – ei­vät vält­tä­mät­tä suu­ret ja va­kiin­tu­neet tuo­te­mer­kit – me­nes­ty­vät lä­hi­tu­le­vai­suu­des­sa. Kil­pai­lu täl­lä alal­la on vas­ta al­ka­mas­sa, ja Togg on mu­ka­na täs­sä kil­pai­lus­sa. Li­säk­si meil­lä on mer­kit­tä­vä etu, kos­ka olem­me syn­ty­neet tä­hän maa­il­maan."

USE CASE Mo­bi­li­ty® -kon­sep­ti

Togg luo­tiin suun­nit­te­le­maan ja toi­mit­ta­maan täy­sin käyt­tä­jä­kes­kei­nen lä­hes­ty­mis­ta­pa.

"Mää­ri­tim­me C-SUV -äly­lait­teem­me käyt­tä­jä­kes­kei­sek­si, älyk­kääk­si, em­paat­ti­sek­si, yh­dis­tet­tä­väk­si, au­to­no­mi­sek­si, ja­e­tuk­si ja säh­köi­sek­si", sa­noi Gürcan Ka­ra­kaş.

”Nämä omi­nai­suu­det il­men­tä­vä USE CASE Mo­bi­li­ty® -kon­sep­ti on re­kis­te­röi­ty ym­pä­ri maa­il­maa. Työs­ken­te­lim­me yli 350 käyt­tö­ta­pauk­sen pa­ris­sa ja saim­me yli 40 in­no­va­tii­vis­ta ide­aa. Kvan­ti­ta­tii­vi­seen tut­ki­muk­seen, joka si­säl­si yli 30 koh­de­ryh­mää sekä haas­tat­te­lu­ja, osal­lis­tui yli 2 000 hen­ki­löä. Niin sa­not­tu Käyt­tä­jän mat­ka­kart­ta ke­hi­tet­tiin pri­o­ri­soi­miem­me kä­sit­tei­den pe­rus­teel­la."

Lu­va­taan miel­lyt­tä­vää liik­ku­vuut­ta

Ka­ra­kaş to­te­si, et­tä Tog­gin tek­no­lo­gi­at, jot­ka on yh­dis­tet­ty Smart Life -alus­taan, kat­ta­vat pal­jon enem­män kuin täy­sin yh­dis­te­tyn au­ton.

”Ra­ken­nam­me Tog­gia täy­sin käyt­tä­jä­kes­kei­sel­lä lä­hes­ty­mis­ta­val­la. El­lei tuo­te luo käyt­tä­jä­ar­voa, se ei sel­viä kil­pai­lus­sa.”

”Luom­me mo­bii­li­rat­kai­su­ja käyt­tä­jä­kes­kei­sen ja da­ta­läh­töi­sen lii­ke­toi­min­ta­mal­lin avul­la. Ke­hi­täm­me rat­kai­su­ja, jot­ka mah­dol­lis­ta­vat mu­ka­vam­man liik­ku­mis­ko­ke­muk­sen eko­sys­tee­min läpi ja jot­ka kas­va­vat äly­lait­teem­me ym­pä­ril­le.”

"Määritimme C-SUV -älylaitteemme käyttäjäkeskeiseksi, älykkääksi, empaattiseksi, yhdistettäväksi, autonomiseksi, jaetuksi ja sähköiseksi", sanoi Gürcan Karakaş.

"Määritimme C-SUV -älylaitteemme käyttäjäkeskeiseksi, älykkääksi, empaattiseksi, yhdistettäväksi, autonomiseksi, jaetuksi ja sähköiseksi", sanoi Gürcan Karakaş.

Stefano Stranges

”Port­fo­li­om­me si­säl­tää älyk­käi­tä ener­gi­a­rat­kai­su­ja. Val­mis­tam­me akut it­se Siro Silk Road Clean Ener­gy So­lu­ti­on­sin kaut­ta, joka on yh­tei­sy­ri­tys Fa­ra­sis Ener­gyn kans­sa. Li­säk­si lii­ke­toi­min­ta­suun­ni­tel­maam­me kuu­luu ak­ku­jen tut­ki­mus ja ke­hi­tys. Ny­kyi­sil­lä ja tu­le­vil­la ak­ku­tuo­te­lin­joil­lam­me py­rim­me toi­mit­ta­maan ak­ku­ja kai­ken­tyyp­pi­siin säh­kö­a­jo­neu­voi­hin sekä va­kiin­nut­ta­maan ase­man muil­la kuin au­to­te­ol­li­suu­den aloil­la ak­ku- ja ener­gi­a­va­ras­to­jär­jes­tel­mien toi­mit­ta­ja­na.”

Eu­roo­pas­sa syn­ty­nyt säh­köi­nen ka­tu­maas­tu­ri

Togg pyr­kii vuo­teen 2030 men­nes­sä val­mis­ta­maan mil­joo­na ajo­neu­voa vii­des­sä eri seg­men­tis­sä.

"Vuo­den 2022 lop­puun men­nes­sä lan­see­raam­me en­sim­mäi­sen mas­sa­tuo­tan­to­au­tom­me", sa­noi Gürcan Ka­ra­kaş.

”En­sim­mäi­nen C-seg­men­tin ajo­neu­vom­me, joka on SUV, lan­see­ra­taan vuo­den 2023 en­sim­mäi­sel­lä nel­jän­nek­sel­lä luo­kit­te­lu­tes­tien val­mis­tut­tua. Se on en­sim­mäi­nen niin sa­no­tus­ti ei-pe­rin­tei­sen val­mis­ta­jan Man­ner-Eu­roo­pas­sa val­mis­ta­ma säh­köi­nen SUV. C-seg­men­tin se­dan ja C-seg­men­tin viis­to­pe­rä tu­le­vat myös tuo­tan­toon. Kun B-SUV ja C-MPV li­sä­tään per­hee­seen tu­le­vi­na vuo­si­na, tuo­te­va­li­koi­maam­me täy­den­tyy vii­si mal­lia, jot­ka ja­ka­vat sa­man DNA:n ja sa­man alus­tan.”

Tog­gin au­to­vi­sio on dy­naa­mi­nen ja in­no­va­tii­vi­nen fast­back

CES 2022:ssa maa­il­mal­le esi­tel­ty Tog­gin äly­au­to kul­je­tet­tiin Yh­dys­val­toi­hin Tur­kish Air­li­ne­sin rah­ti­ko­neel­la. Au­to on dy­naa­mi­nen ja in­no­va­tii­vi­nen fast­back, joka esit­te­lee Tog­gin tyy­li-DNA:n. Au­ton muo­toi­lu­kon­sep­tin pe­rus­ta­na on muh­kea ta­ka­o­san muo­toi­lu ja ajo­va­lois­ta taak­se ulot­tu­va ol­ka­pää­lin­ja, joka tar­jo­aa vah­van si­vup­ro­fii­lin. Au­ton va­lais­tu Togg-logo edus­taa idän ja län­nen kult­tuu­rien yh­dis­tä­mis­tä.

Kak­si­nai­suus luo ta­sa­pai­non idän ja län­nen vä­lil­lä

Togg-lo­gon va­lin­tap­ro­ses­sin ai­ka­na Togg-tii­mi pyr­ki säi­lyt­tä­mään yri­tyk­sen turk­ki­lai­sen al­ku­pe­rän sa­mal­la kun loi glo­baa­lia brän­diä.

Gürcan Ka­ra­kaş sa­noi:

"Lo­go­suun­nit­te­lun kak­si nuol­ta edus­ta­vat idän ja län­nen fuu­si­o­ta muo­dos­ta­en ja­lo­ki­ven kes­kel­le. Lo­gom­me kak­si­nai­suus­tee­ma kan­nus­taa mei­tä pyr­ki­mään ra­ti­o­naa­li­seen ja emo­ti­o­naa­li­seen ta­sa­pai­noon idän ja län­nen vä­lil­lä sekä ul­ko- et­tä si­sus­tus­suun­nit­te­lus­sa. Li­säk­si lo­gom­me ko­ros­taa Tog­gin ole­van tek­no­lo­gi­ay­ri­tyk­sen, joka yh­dis­tää tek­no­lo­gi­an ja ih­mi­set ny­ky­päi­vän ja huo­mi­sen ris­teyk­ses­sä elä­mää pa­ran­ta­vi­ne liik­ku­vuus­rat­kai­sui­neen.”

Olii­vi­puut edus­ta­vat or­gaa­nis­ta ja syn­te­ti­soi­tua maa­il­maa

Gem­lik, Tog­gin koti, on maa­il­man joh­ta­va olii­vin­tuo­tan­to­a­lue. Pe­rus­ta­mal­la Eu­roo­pan puh­taim­man tuo­tan­to­lai­tok­sen Togg pyr­kii var­mis­ta­maan, et­tä Gem­li­kin vuo­si­sa­to­ja van­hat olii­vi­puut ku­kois­ta­vat tu­han­sia vuo­sia.

Tä­män kun­ni­an­hi­moi­sen ta­voit­teen esit­te­li CES:ssä ai­to olii­vi­puu – jon­ka eli­ni­kä on yli 1 000 vuot­ta – se is­tu­tet­tiin 1001 tun­nis­sa val­mis­tu­neen, kier­rä­tys­muo­vis­ta teh­dyn ja 3D-tu­los­te­tun olii­vi­puun rin­nal­le.

Ne esi­tel­tiin Tran­si­ti­on Con­cept Smart De­vi­cen rin­nal­la CES-mes­suil­la osoit­ta­maan Tog­gin si­tou­tu­mis­ta kier­rä­tyk­seen, kes­tä­vään ke­hi­tyk­seen ja ym­pä­ris­tön­suo­je­luun.

Kak­si rin­nak­kain sa­mas­sa pai­kas­sa kas­va­vaa puu­ta sym­bo­loi­vat luon­non, tek­no­lo­gi­an ja kier­rä­tyk­sen yh­dis­tä­mis­tä. Ne edus­ta­vat sa­mal­la ih­mis­kun­nan ja mo­der­nin tek­no­lo­gi­an, luon­non ja di­gi­ta­li­soin­nin sekä tie­teen ja tai­teen syn­tee­siä.

Togg-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN