Uusi Peugeot E-Rifter on varustettu lämpöpumpulla, joka lisää matkustusmukavuutta ja parantaa hyötysuhdetta sekä toimintamatkaa kylmissä olosuhteissa.

Uusi Peugeot E-Rifter on varustettu lämpöpumpulla, joka lisää matkustusmukavuutta ja parantaa hyötysuhdetta sekä toimintamatkaa kylmissä olosuhteissa.

Peugeot

Peugeot E-Rifter: Uutta teknologiaa ja energiatehokas sähkömoottori

Peugeot E-Rifter uudistuu sähköistymisen ja energi­a­te­hok­kuuden osalta. E-Rifter tarjoaa laajaa muunneltavuutta ja hämmästyttävän paljon käyttä­jäys­tä­väl­li­syyttä vastatakseen kaikkiin arjen haasteisiin.

Auto Bild.Uutiset

Peu­ge­o­tin ta­voit­tee­na on ol­la joh­ta­va brän­di säh­kö­au­to­mark­ki­noil­la vuo­teen 2025 men­nes­sä. Uu­si Peu­ge­ot E-Rif­ter on osa laa­jin­ta täys­säh­köis­tä mal­lis­toa mil­tään eu­roop­pa­lai­sel­ta val­mis­ta­jal­ta, si­säl­tä­en pe­rä­ti 9 hen­ki­lö­au­to­mal­lia ja 3 hyö­ty­a­jo­neu­voa.

Osa­na edel­lä mai­nit­tua stra­te­gi­aa uu­si E-Rif­ter jat­kaa vah­val­la tiel­lään säh­köis­ty­mi­sen sa­ral­la: täys­säh­kö­mal­lin toi­min­ta­mat­ka on nyt 320 ki­lo­met­riä.

Peu­ge­ot E-Rif­te­rin omi­nai­suuk­sia on pa­ran­net­tu en­ti­ses­tään: mal­lis­sa on mu­ka­va, ti­la­va ja muun­nel­ta­va mat­kus­ta­mo, laa­jat tek­no­lo­gi­ao­mi­nai­suu­det, häm­mäs­tyt­tä­vän hyvä ajet­ta­vuus sekä en­tis­tä­kin vie­hät­tä­väm­pi muo­toi­lu.

Seik­kai­lu­hen­ki­nen ul­koil­me

Uu­si Peu­ge­ot E-Rif­ter saa osak­seen brän­din uu­den muo­to­kie­len. Mal­li säi­lyt­tää kui­ten­kin li­hak­sik­kaan, va­kaan ja ys­tä­väl­li­sen tyy­lin­sä, joka on poh­ja­na au­ton seik­kai­lu­hen­ki­sel­le luon­teel­le.

Peu­ge­ot E-Rif­ter on mo­der­ni, ja se on la­dat­tu täy­teen uu­sim­pia tek­no­lo­gi­oi­ta. Li­säk­si mal­li on ym­pä­ris­töys­tä­väl­li­nen, ede­saut­taa ener­gi­a­siir­ty­mäs­sä ja tar­jo­aa erit­täin pal­jon ti­laa niin mat­kus­ta­jil­le kuin ta­va­roil­le.

Peu­ge­ot E-Rif­te­ris­sä on uu­si ja ai­em­paa dy­naa­mi­sem­pi keu­lail­me: se koos­tuu uu­des­ta mas­kis­ta ja sen kes­kel­lä si­jait­se­vas­ta Peu­ge­ot-brän­di­tun­nuk­ses­ta. Mas­kin ym­pä­ril­lä si­jait­see Peu­ge­o­tin iko­ni­nen kol­mi­kyn­ti­nen va­lo­tun­nus.

Uu­den E-Rif­te­rin mää­rä­tie­tois­ta muo­toi­lua ko­ros­te­taan uu­sil­la Sirk­ka Green- ja Ki­a­ma Blue -ul­ko­vä­reil­lä. E-Rif­ter so­pii­kin eri­no­mai­ses­ti ul­koi­lu- ja seik­kai­lu­käyt­töön le­vei­den pyö­rän­kaa­rien, muh­kei­den hel­ma­suo­jien, kat­to­kai­tei­den ja kor­ke­an maa­va­ran an­si­os­ta.

Uu­si ko­je­lau­ta

Uu­si ko­je­lau­ta tar­jo­aa eri­no­mais­ta er­go­no­mi­aa ja kor­ke­aa vii­meis­te­lyä. Oh­jaa­mo pe­rus­tuu iko­ni­seen Peu­ge­o­tin i-Cock­pi­tiin ja tar­jo­aa 10-tuu­mai­sen ja te­rä­vä­piir­toi­sen kos­ke­tus­näy­tön oh­jaa­mon kes­kel­lä.

Is­tui­met on pääl­lys­tet­ty uu­del­la vaa­le­an har­maal­la kan­kaal­la, joka on kir­kas ja läm­min. Se toi­mii har­mo­ni­as­sa mui­den oh­jaa­mo­ma­te­ri­aa­lien kans­sa. Laa­jaa la­si­pin­ta-alaa tu­kee iko­ni­nen Ze­nith-kat­to, jon­ka lu­kui­sat säi­ly­tys­lo­ke­rot te­ke­vät mat­kus­ta­mos­ta to­del­la ava­ran ja kirk­kaan.

En­tis­tä mo­ni­puo­li­sem­pi

Uu­des­sa Peu­ge­ot E-Rif­te­ris­sä on 10-tuu­mai­nen täys­di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to, joka on suun­ni­tel­tu näyt­tä­mään kaik­ki olen­nai­nen tie­to kul­jet­ta­jal­le, ku­ten na­vi­goin­nin, ener­gi­an­ku­lu­tuk­sen ja la­taus­tie­dot. Li­säk­si mal­lis­sa on uu­si 10-tuu­mai­nen te­rä­vä­piir­toi­nen kos­ke­tus­näyt­tö au­di­o­lait­teis­ton ja na­vi­goin­nin oh­jaa­mi­seen.

Peugeot E-Rifterissä tulee vakiona 11 kW:n 3-vaihelaturi, jonka avulla akku voidaan ladata täyteen viidessä tunnissa. Lisäksi auton 50 kWh akustoa voidaan ladata jopa 100 kW:n teholla pikalaturilla, jolloin 0-80 % lataus onnistuu 30 minuutissa.

Peugeot E-Rifterissä tulee vakiona 11 kW:n 3-vaihelaturi, jonka avulla akku voidaan ladata täyteen viidessä tunnissa. Lisäksi auton 50 kWh akustoa voidaan ladata jopa 100 kW:n teholla pikalaturilla, jolloin 0-80 % lataus onnistuu 30 minuutissa.

Peugeot

Uu­si kom­pak­ti nah­ka­pääl­lys­tet­ty oh­jaus­pyö­rä on nyt va­rus­tet­tu läm­mi­tyk­sel­lä. Kom­pak­ti oh­jaus­pyö­rä on osa Peu­ge­o­tin tun­nu­so­mais­ta ajo­ko­ke­mus­ta.

Uu­sim­mat tek­no­lo­gi­at par­haan tur­val­li­suu­den saa­vut­ta­mi­sek­si

Tar­jol­la on jopa 18 eri­lais­ta ajo­a­vus­tin­jär­jes­tel­mää, mm. kul­jet­ta­jan vi­reys­ti­lan val­von­ta, lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus, kais­ta-avus­tin, au­to­maat­ti­nen hä­tä­jar­ru­tus ja mon­ta muu­ta.

Py­sä­köin­ti­a­vus­ti­mia on pa­ran­net­tu nyt jopa 12 eri sen­so­rin avul­la ym­pä­ri au­toa. Li­säk­si tar­jol­la on Vi­si­o­Park 180° -jär­jes­tel­mä, jos­sa on te­rä­vä­piir­toi­nen pe­ruu­tus­ka­me­ra.

Myös 7-paik­kai­se­na

Peu­ge­ot E-Rif­ter on saa­ta­vil­la kah­te­na eri ver­si­o­na, jot­ka ovat ly­hy­em­pi L1 (4,4 m) ja pi­dem­pi L2 (4,7 m). Pi­dem­pi mal­li on saa­ta­vil­la myös seit­se­män­paik­kai­se­na. Kak­kos­ri­vil­lä on eril­li­set, tai­tet­ta­vat is­tui­met.

Las­taus su­juu hel­pos­ti, kii­tos kah­den liu­kuo­ven sekä ison ta­ka­luu­kun, jos­sa on erik­seen avau­tu­va ik­ku­na.

Ti­laa Pei­u­ge­ot E-Rif­te­ris­sä on kuin pa­ket­ti­au­tos­sa. E-Rif­te­rin akus­to si­jait­see lat­ti­an al­la, ei­kä vai­ku­ta ne­ga­tii­vi­ses­ti au­ton ti­lan­käyt­töön. Ta­va­ra­ti­lan ti­la­vuus al­kaa ly­hy­el­lä ak­se­li­vä­lil­lä va­rus­te­tun ver­si­on 775 lit­ras­ta ai­na 4 000 lit­raan, kun pit­kän ver­si­on is­tui­met ovat al­haal­la.

Tä­män li­säk­si tar­jol­la on 186 lit­raa eri­lai­sia säi­ly­tys­lo­ke­roi­ta hie­man ver­si­os­ta riip­pu­en. Erit­täin pit­kien esi­nei­den kul­jet­ta­mi­nen on teh­ty hel­pok­si alas tait­tu­van etu­mat­kus­ta­jan sel­kä­no­jan avul­la.

Toi­min­ta­mat­kaa jopa 320 km

Täys­säh­köi­nen voi­ma­lin­ja on ai­em­paa­kin ener­gi­a­te­hok­kaam­pi: Toi­min­ta­mat­kaa saa­daan jopa 320 ki­lo­met­riä

Peugeot E-Rifterille luvataan toimintamatkaa jopa 320 kilometriä.

Peugeot E-Rifterille luvataan toimintamatkaa jopa 320 kilometriä.

Peugeot

Peu­ge­ot E-Rif­te­rin yleis­tä hyö­ty­suh­det­ta on pa­ran­net­tu il­man, et­tä sii­tä oli­si syn­ty­nyt hei­ken­nyk­siä suo­ri­tus­ky­kyyn: huip­pu­no­peus on 135 km/h, 0-100 km/h su­juu 11,2 se­kun­nis­sa.

Sa­mal­la toi­min­ta­mat­ka on kas­va­nut 320 ki­lo­met­riin (WLTP, odot­taa tyyp­pi­hy­väk­syn­tää).

Peu­ge­ot E-Rif­ter tar­jo­aa 100 kW (136 hv) te­hoa ja 270 Nm vään­töä. Tar­jol­la on kol­me ajo­ti­laa: Eco, Nor­mal ja Po­wer.

Uu­si ener­gi­an tal­tee­not­to­jär­jes­tel­mä

Toi­min­ta­mat­kan op­ti­moi­mi­sek­si E-Rif­te­riin on tuo­tu uu­si ener­gi­an tal­tee­not­to­jär­jes­tel­mä, jota voi­daan sää­tää kol­mi­por­tai­ses­ti oh­jaus­pyö­rän ta­ka­na si­jait­se­vien la­po­jen avul­la.

Peu­ge­ot E-Rif­ter on va­rus­tet­tu läm­pö­pum­pul­la, joka li­sää mat­kus­tus­mu­ka­vuut­ta ja pa­ran­taa hyö­ty­suh­det­ta sekä toi­min­ta­mat­kaa kyl­mis­sä olo­suh­teis­sa.

Peu­ge­ot E-Rif­te­ris­sä tu­lee va­ki­o­na 11 kW:n 3-vai­he­la­tu­ri, jon­ka avul­la ak­ku voi­daan la­da­ta täy­teen vii­des­sä tun­nis­sa. Li­säk­si au­ton 50 kWh akus­toa voi­daan la­da­ta jopa 100 kW:n te­hol­la pi­ka­la­tu­ril­la, jol­loin 0-80 % la­taus on­nis­tuu 30 mi­nuu­tis­sa.

Peu­ge­ot i-Con­nect®- ja PEU­GE­OT i-Con­nect® Ad­van­ced -tie­to­viih­de­jär­jes­tel­mät

Peu­ge­ot i-Con­nect -jär­jes­tel­mä tar­jo­aa kat­ta­van ja res­pon­sii­vi­sen lii­tet­tä­vyy­den lan­gat­to­man pei­laus­toi­min­non avul­la (Ap­p­le CarP­lay / And­roid Au­to). Tek­no­lo­gi­a­ko­ke­mus täy­den­tyy li­sä­va­rus­tei­sel­la Peu­ge­ot i-Con­nect Ad­van­ced -jär­jes­tel­mäl­lä, joka pi­tää si­säl­lään Tom­Tom-na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­män. Jär­jes­tel­mä­päi­vi­tyk­set ta­pah­tu­vat OTA-päi­vi­tyk­sil­lä.

Mai­nit­ta­koon myös, et­tä äly­pu­he­li­men lan­ga­ton la­taus si­jait­see kes­ki­kon­so­lis­sa. e-Rif­te­ris­sä on myös ai­em­paa enem­män pis­tok­kei­ta: 2 kpl USB-C, 1 kpl USB-A sekä 230 V.

Peu­ge­ot-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Hyundai

Hyundai: Esittelee täysin uuden Hyundai Ioniq 9 SUV:n lounge-tyylisen sisätilan

Auto Bild.Uutiset
Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Hyundai

Hyundai: Esittelee täysin uuden Hyundai Ioniq 9 SUV:n lounge-tyylisen sisätilan

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN