Polestar 4:ssä on vauhtivaroja vastaava alusta sekä jarrut: Brembon valmistamat hidastimet, nelimäntäisin jarrusatuloin.

Polestar 4:ssä on vauhtivaroja vastaava alusta sekä jarrut: Brembon valmistamat hidastimet, nelimäntäisin jarrusatuloin.

Juha Peltonen

Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!

Nelivetoinen Polestar 4 on monessa suhteessa erikoinen auto. Eikä yksistään siksi, ettei siinä ole lainkaan takalasia.

Auto Bild.Uutiset

Huo­mi­o­nar­vois­ta on myös se, et­tä ky­sees­sä on tä­hän as­ti­sis­ta no­pein Po­les­tar-mal­li, joka kiih­tyy nol­las­ta sa­taan 3,8 se­kun­nis­sa.

Huip­pu­no­peut­ta Po­les­tar 4 SUV Cou­pel­le ker­tyy 200 km/h.

Suo­ri­tus­ky­vys­tä pi­tä­vät osal­taan huo­len ne­li­ve­to, 544 hv (400 kW) teho sekä luon­nol­li­ses­ti­kin 686 Nm mak­si­mi­vään­tö.

Nelivetoisessa Polestarv 4 Long Range Dual Motor -mallissa on kehyksettömät ovet ja sisään painuvat ovien ulkokahvat.

Nelivetoisessa Polestarv 4 Long Range Dual Motor -mallissa on kehyksettömät ovet ja sisään painuvat ovien ulkokahvat.

Juha Peltonen

Ulkoisesti hätkähdyttävin yksityiksohta on takalasin täydellinen puuttuminen - se korvautuu kamerajärjestelmälä. Panoraamalasikatto jatkuu kauas taakse ja vie SUV Coupessa yllättävän vähän pääntilaa.

Ulkoisesti hätkähdyttävin yksityiksohta on takalasin täydellinen puuttuminen - se korvautuu kamerajärjestelmälä. Panoraamalasikatto jatkuu kauas taakse ja vie SUV Coupessa yllättävän vähän pääntilaa.

Juha Peltonen

Polestar 4:ssä on alla isoimmillaan 22-tuumaiset Performance-kevytmetallivanteet.

Polestar 4:ssä on alla isoimmillaan 22-tuumaiset Performance-kevytmetallivanteet.

Juha Peltonen

Säh­kö­moot­to­rei­ta on ne­li­ve­to­ver­si­os­sa kak­si kap­pa­let­ta ja ajo­a­kus­to on kool­taan 100 kWh.

Oh­jel­mis­tos­sa on myös ta­ka­ve­toi­nen, yh­del­lä säh­kö­moot­to­ril­la va­rus­tet­tu 200 kW ver­sio.

Pi­ka­la­taus luon­nis­tuu ne­li­ve­toi­ses­sa enim­mil­lään 200 kW te­hol­la.

Po­les­tar 4:ssä on toki vauh­ti­va­ro­ja vas­taa­va alus­ta sekä jar­rut: Brem­bon val­mis­ta­mat hi­das­ti­met, ne­li­män­täi­sin jar­ru­sa­tu­loin.

WLTP-toi­min­ta­mat­kak­si il­moi­te­taan 580 ki­lo­met­riä, ja kes­ki­ku­lu­tuk­sek­si 18,6-21,0 kWh/100 km.

Po­les­tar 4:ssä on al­la isoim­mil­laan 22-tuu­mai­set Per­for­man­ce-ke­vyt­me­tal­li­van­teet.

Mal­lis­sa pa­nos­te­taan ma­ta­laan pai­no­pis­tee­seen sekä no­pe­a­vä­lit­tei­seen oh­jauk­seen.

Per­for­man­ce-va­rus­te­pa­ket­ti vii­meis­te­lee ajet­ta­vuu­den

Mai­nit­ta­koon, et­tä 22-tuu­mai­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet si­säl­ty­vät Per­for­man­ce-pa­ket­tiin (+4 600 e), jol­loin kyy­tiin tu­le­vat myös esi­mer­kik­si eri­kois­vi­ri­te­tyt, jat­ku­vas­ti sää­ty­vät ak­tii­vi­set ZF-is­kun­vai­men­ti­met, sekä Po­les­tar En­gi­nee­red -alus­ta nor­maa­lia jäy­kem­min jou­sin.

Plus-va­rus­te­pa­ke­tin an­nis­ta mai­nit­ta­koon Pi­xel LED -ajo­va­lot, 12 suun­taan säh­köi­ses­ti sää­ty­vät etuis­tui­met, sekä läm­mi­tet­tä­vät ta­kais­tui­met.

Kojelaudan puolelta löytyvät 15,4 tuuman kosketusnäyttö, 10,2-tuumainen kuljettajan näyttö sekä 360 asteen kamera varustettuna 3D-näkymällä (4 kameraa).

Kojelaudan puolelta löytyvät 15,4 tuuman kosketusnäyttö, 10,2-tuumainen kuljettajan näyttö sekä 360 asteen kamera varustettuna 3D-näkymällä (4 kameraa).

Juha Peltonen

Jämäkät etuistuimet ovat parhaimmillaan 12 suuntaan sähköisesti säätyvät.

Jämäkät etuistuimet ovat parhaimmillaan 12 suuntaan sähköisesti säätyvät.

Juha Peltonen

Takaistuimiin on saatavilla valinnainen istuinlämmitys.

Takaistuimiin on saatavilla valinnainen istuinlämmitys.

Juha Peltonen

Gentex-teknologiaan perustuva, HDR-tekniikalla toteutettu austapeili on superterävä kamerapohjainen, mutta esiin voidaan tarvittaessa kääntää napsauttamalla myös perinteinen taustapeili.

Gentex-teknologiaan perustuva, HDR-tekniikalla toteutettu austapeili on superterävä kamerapohjainen, mutta esiin voidaan tarvittaessa kääntää napsauttamalla myös perinteinen taustapeili.

Juha Peltonen

Va­ki­o­va­rus­tei­siin lu­keu­tu­vat muun mu­as­sa 15,4 tuu­man kos­ke­tus­näyt­tö, 10,2-tuu­mai­nen kul­jet­ta­jan näyt­tö sekä 360 as­teen ka­me­ra va­rus­tet­tu­na 3D-nä­ky­mäl­lä (4 ka­me­raa).

Mu­sii­kis­ta vas­taa jopa 16 kai­ut­ti­men Har­man Kar­don -au­di­o­jär­jes­tel­mä.

Po­les­tar 4 -mal­lis­ton hin­nat start­taa­vat 63 300 eu­ros­ta. Ku­vis­sa nä­ky­vän, va­rus­te­pa­ke­tein eväs­te­tyn ne­li­ve­toi­sen hin­ta on 69 300 eu­roa.

Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset

Yhdeksällä paikkakunnalla ilmaisia tuuli­la­si­tar­kas­tuksia

Auto Bild.Uutiset
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU