Polestar 4:ssä on vauhtivaroja vastaava alusta sekä jarrut: Brembon valmistamat hidastimet, nelimäntäisin jarrusatuloin.
Juha Peltonen
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Nelivetoinen Polestar 4 on monessa suhteessa erikoinen auto. Eikä yksistään siksi, ettei siinä ole lainkaan takalasia.
Huomionarvoista on myös se, että kyseessä on tähän astisista nopein Polestar-malli, joka kiihtyy nollasta sataan 3,8 sekunnissa.
Huippunopeutta Polestar 4 SUV Coupelle kertyy 200 km/h.
Suorituskyvystä pitävät osaltaan huolen neliveto, 544 hv (400 kW) teho sekä luonnollisestikin 686 Nm maksimivääntö.
Nelivetoisessa Polestarv 4 Long Range Dual Motor -mallissa on kehyksettömät ovet ja sisään painuvat ovien ulkokahvat.
Juha Peltonen
Ulkoisesti hätkähdyttävin yksityiksohta on takalasin täydellinen puuttuminen - se korvautuu kamerajärjestelmälä. Panoraamalasikatto jatkuu kauas taakse ja vie SUV Coupessa yllättävän vähän pääntilaa.
Juha Peltonen
Polestar 4:ssä on alla isoimmillaan 22-tuumaiset Performance-kevytmetallivanteet.
Juha Peltonen
Sähkömoottoreita on nelivetoversiossa kaksi kappaletta ja ajoakusto on kooltaan 100 kWh.
Ohjelmistossa on myös takavetoinen, yhdellä sähkömoottorilla varustettu 200 kW versio.
Pikalataus luonnistuu nelivetoisessa enimmillään 200 kW teholla.
Polestar 4:ssä on toki vauhtivaroja vastaava alusta sekä jarrut: Brembon valmistamat hidastimet, nelimäntäisin jarrusatuloin.
WLTP-toimintamatkaksi ilmoitetaan 580 kilometriä, ja keskikulutukseksi 18,6-21,0 kWh/100 km.
Polestar 4:ssä on alla isoimmillaan 22-tuumaiset Performance-kevytmetallivanteet.
Mallissa panostetaan matalaan painopisteeseen sekä nopeavälitteiseen ohjaukseen.
Performance-varustepaketti viimeistelee ajettavuuden
Mainittakoon, että 22-tuumaiset kevytmetallivanteet sisältyvät Performance-pakettiin (+4 600 e), jolloin kyytiin tulevat myös esimerkiksi erikoisviritetyt, jatkuvasti säätyvät aktiiviset ZF-iskunvaimentimet, sekä Polestar Engineered -alusta normaalia jäykemmin jousin.
Plus-varustepaketin annista mainittakoon Pixel LED -ajovalot, 12 suuntaan sähköisesti säätyvät etuistuimet, sekä lämmitettävät takaistuimet.
Kojelaudan puolelta löytyvät 15,4 tuuman kosketusnäyttö, 10,2-tuumainen kuljettajan näyttö sekä 360 asteen kamera varustettuna 3D-näkymällä (4 kameraa).
Juha Peltonen
Jämäkät etuistuimet ovat parhaimmillaan 12 suuntaan sähköisesti säätyvät.
Juha Peltonen
Takaistuimiin on saatavilla valinnainen istuinlämmitys.
Juha Peltonen
Gentex-teknologiaan perustuva, HDR-tekniikalla toteutettu austapeili on superterävä kamerapohjainen, mutta esiin voidaan tarvittaessa kääntää napsauttamalla myös perinteinen taustapeili.
Juha Peltonen
Vakiovarusteisiin lukeutuvat muun muassa 15,4 tuuman kosketusnäyttö, 10,2-tuumainen kuljettajan näyttö sekä 360 asteen kamera varustettuna 3D-näkymällä (4 kameraa).
Musiikista vastaa jopa 16 kaiuttimen Harman Kardon -audiojärjestelmä.
Polestar 4 -malliston hinnat starttaavat 63 300 eurosta. Kuvissa näkyvän, varustepaketein evästetyn nelivetoisen hinta on 69 300 euroa.
Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Tällainen on uusi Kia Stonic
Veho kärkituloksiin Auto Bildin tutkimuksessa
Täyssähköinen Porsche Cayenne äärimmäisissä olosuhteissa
Neljä rengasta ja kolme raitaa: adidaksesta tulee tulevan Audi Formula 1 -tiimin virallinen kumppani
Auto Bild 12/2025 on kaupoissa
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Cd-unelma
Kuulain sävyin sisustettu CLT-talo nousi Oulujoen varteen
Sotilasstandardeja kuulokkeille
Ihmelapsi
139 desibeliä 20 hertsillä
Danielin uusi koti: "Tässä talossa on muumitalon meininkiä"
Kirjailija Satu Rämö: ”Talo oli kauhea remonttipommi, mutta ostimme sen maiseman takia”
MSB:n uusi, ekstreemi da-muunnin
Korkean resoluution R2R-da-muunnosta
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Tällainen on uusi Kia Stonic
Veho kärkituloksiin Auto Bildin tutkimuksessa
Täyssähköinen Porsche Cayenne äärimmäisissä olosuhteissa
Neljä rengasta ja kolme raitaa: adidaksesta tulee tulevan Audi Formula 1 -tiimin virallinen kumppani
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Volkswagen ongelmissa - joukkokanne odottaa?
Näitä autoja nuoret ostavat
Jaguarilta radikaali päätös
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo – täyssähköinen tehopakkaus
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL