Polestar 4:ssä on vauhtivaroja vastaava alusta sekä jarrut: Brembon valmistamat hidastimet, nelimäntäisin jarrusatuloin.
Juha Peltonen
Polestar 4 Long Range Dual Motor: Kaikkien aikojen nopein Polestar – 3,8 sekuntia nollasta sataan!
Nelivetoinen Polestar 4 on monessa suhteessa erikoinen auto. Eikä yksistään siksi, ettei siinä ole lainkaan takalasia.
Huomionarvoista on myös se, että kyseessä on tähän astisista nopein Polestar-malli, joka kiihtyy nollasta sataan 3,8 sekunnissa.
Huippunopeutta Polestar 4 SUV Coupelle kertyy 200 km/h.
Suorituskyvystä pitävät osaltaan huolen neliveto, 544 hv (400 kW) teho sekä luonnollisestikin 686 Nm maksimivääntö.
Nelivetoisessa Polestarv 4 Long Range Dual Motor -mallissa on kehyksettömät ovet ja sisään painuvat ovien ulkokahvat.
Juha Peltonen
Ulkoisesti hätkähdyttävin yksityiksohta on takalasin täydellinen puuttuminen - se korvautuu kamerajärjestelmälä. Panoraamalasikatto jatkuu kauas taakse ja vie SUV Coupessa yllättävän vähän pääntilaa.
Juha Peltonen
Polestar 4:ssä on alla isoimmillaan 22-tuumaiset Performance-kevytmetallivanteet.
Juha Peltonen
Sähkömoottoreita on nelivetoversiossa kaksi kappaletta ja ajoakusto on kooltaan 100 kWh.
Ohjelmistossa on myös takavetoinen, yhdellä sähkömoottorilla varustettu 200 kW versio.
Pikalataus luonnistuu nelivetoisessa enimmillään 200 kW teholla.
Polestar 4:ssä on toki vauhtivaroja vastaava alusta sekä jarrut: Brembon valmistamat hidastimet, nelimäntäisin jarrusatuloin.
WLTP-toimintamatkaksi ilmoitetaan 580 kilometriä, ja keskikulutukseksi 18,6-21,0 kWh/100 km.
Polestar 4:ssä on alla isoimmillaan 22-tuumaiset Performance-kevytmetallivanteet.
Mallissa panostetaan matalaan painopisteeseen sekä nopeavälitteiseen ohjaukseen.
Performance-varustepaketti viimeistelee ajettavuuden
Mainittakoon, että 22-tuumaiset kevytmetallivanteet sisältyvät Performance-pakettiin (+4 600 e), jolloin kyytiin tulevat myös esimerkiksi erikoisviritetyt, jatkuvasti säätyvät aktiiviset ZF-iskunvaimentimet, sekä Polestar Engineered -alusta normaalia jäykemmin jousin.
Plus-varustepaketin annista mainittakoon Pixel LED -ajovalot, 12 suuntaan sähköisesti säätyvät etuistuimet, sekä lämmitettävät takaistuimet.
Kojelaudan puolelta löytyvät 15,4 tuuman kosketusnäyttö, 10,2-tuumainen kuljettajan näyttö sekä 360 asteen kamera varustettuna 3D-näkymällä (4 kameraa).
Juha Peltonen
Jämäkät etuistuimet ovat parhaimmillaan 12 suuntaan sähköisesti säätyvät.
Juha Peltonen
Takaistuimiin on saatavilla valinnainen istuinlämmitys.
Juha Peltonen
Gentex-teknologiaan perustuva, HDR-tekniikalla toteutettu austapeili on superterävä kamerapohjainen, mutta esiin voidaan tarvittaessa kääntää napsauttamalla myös perinteinen taustapeili.
Juha Peltonen
Vakiovarusteisiin lukeutuvat muun muassa 15,4 tuuman kosketusnäyttö, 10,2-tuumainen kuljettajan näyttö sekä 360 asteen kamera varustettuna 3D-näkymällä (4 kameraa).
Musiikista vastaa jopa 16 kaiuttimen Harman Kardon -audiojärjestelmä.
Polestar 4 -malliston hinnat starttaavat 63 300 eurosta. Kuvissa näkyvän, varustepaketein evästetyn nelivetoisen hinta on 69 300 euroa.
Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Uudistunut smart rikkoo myyntiennätyksiä
Uuden mallivuoden Volvo EX90 latautuu entistä nopeammin
Tällä rahalla saa Mitsubishi Eclipse Cross -täyssähköauton
Mercedes-Benz GLC myynti alkaa – mallisto alkaen 71 390 euroa
Mazda esitteli kaksi uutta konseptiautoa
Vuoden Auto Suomessa 2026 -ehdokaslistalla 37 autouutuutta – peräti yhdeksän kiinalaista
Käytettynä ostetun auton voi palauttaa - ja suomalaiset tykkäävät siitä
Volvo Cars on valmistanut jo neljä miljoonaa autoa SPA-alustalle
Porsche lanseeraa täyssähköisen Macan GTS:n
Auto Bild 14/2025 on kaupoissa!
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Kaikki yhdessä
Sonoron eksotiikkaa
LampizatOrin uusi dac
AVA Groupille uusi johto
Cayinilta uusi sielukas esi- ja päätevahvistin
Tekstiilitaiteilija Anne Kyyrö Quinnin upea koti Italiassa
Eleganttia ranskalaista viimeistelyä
Moonin uusi suoratoistovahvistin
Sannan ja Joelin kodissa on luotu taiteella särmää sisustukseen
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Uudistunut smart rikkoo myyntiennätyksiä
Uuden mallivuoden Volvo EX90 latautuu entistä nopeammin
Tällä rahalla saa Mitsubishi Eclipse Cross -täyssähköauton
Mercedes-Benz GLC myynti alkaa – mallisto alkaen 71 390 euroa
Mazda esitteli kaksi uutta konseptiautoa
Vuoden Auto Suomessa 2026 -ehdokaslistalla 37 autouutuutta – peräti yhdeksän kiinalaista
Käytettynä ostetun auton voi palauttaa - ja suomalaiset tykkäävät siitä
Volvo Cars on valmistanut jo neljä miljoonaa autoa SPA-alustalle
Porsche lanseeraa täyssähköisen Macan GTS:n
Auto Bild 14/2025 on kaupoissa!
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Mazda lanseeraa uuden sähkömaasturinsa, ensi vuonna Eurooppaan – ”Unelma-auto”
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Mazda julkaisi täysin uuden CX-5:n hinnat
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Citroën tuo markkinoille Suomen pienimmän, ketterimmän ja edullisimman täyssähköpakettiauton - Uusi ë-C3 Van on täällä
Hyundai Tucson uudistuu
Kia PV5:lle Guinnessin maailmanennätys: 693,38 km täydellä kuormalla ja yhdellä latauksella
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ