Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Editionin valmistusmäärä on rajattu 992 yksilöön.
Rajatun erän Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition: Tekee kunniaa Porschen parhaille perinteille
Porschen uuden Heritage Design strategian esikoismalli on kehityksen huippua edustava Porsche 911, jossa on muotoilupiirteitä 50- ja 60-lukujen klassisista urheiluautoista.
Erityisesti keräilijöille suunnatun neljän mallin sarjan avaavassa 911 Targa 4S Heritage Design Edition erikoismallissa ulkomuotoilun ja sisätilojen klassiset piirteet yhdistyvät uusimpaan huipputeknologiaan tavalla, jonka vain Porsche Exclusive Manufaktur osaa.
Uutuusmallin tilauskirjat on jo avattu, ja jälleenmyyntiliikkeisiin se saadaan syksystä 2020 alkaen. Tuotanto on rajattu 992 yksilöön mallisarjan sisäisen tunnusnumeron mukaisesti.
Valikoituja sisäelementtejä
Porsche esittelee uudessa erikoismallissa myös valikoituja sisätilojen elementtejä, jotka on pian mahdollista saada kaikkiin nykyisiin 911-malleihin Heritage Design varustepaketin muodossa. Porsche Design on suunnitellut uutuusmallin ostajille myös erityisen rannekellon, jota valmistetaan auton tavoin vain rajallinen erä.
”Heritage Design mallien on tarkoitus herättää mielleyhtymiä 1950-, 1960-, 1970- ja 1980-luvun klassikkoautoihin. Mikään yhtiö ei pysty välittämään näitä elementtejä nykypäivään yhtä hyvin kuin Porsche. Täytämme asiakkaidemme pitkäaikaiset toiveet ja luomme aivan uuden tuotelinjan, joka tuo tuotestrategiaamme uuden lifestyle-ulottuvuuden”, kertoo Porschen hallituksen puheenjohtaja Oliver Blume.
Ainutlaatuinen Cherry Metallic väri ja neljä muuta valikoitua korivärivaihtoehtoa, kullanväriset logot ja korkealaatuinen valkoinen tarrakuviointi antavat Porsche 911 Targa 4S Heritage Designille autenttisen 1950-luvun ilmeen.
Viite Porschen moottoriurheiluhistorian varhaisvuosiin
Erityisen näyttävä on etupyöräkoteloiden piikkikuviointi, joka tuo mieleen Porschen moottoriurheiluhistorian varhaiset vuodet.
Hienoihin yksityiskohtiin kuuluu myös moottoritilan säleikön Porsche Heritage merkki. Se muistuttaa perinteistä Porsche 356 kilpeä, joka myönnettiin tunnustuksena 100 000 ajokilometrin saavuttamisesta. Tämä laatusinetti koristaa modernin tulkinnan saaneena kaikkien neljän Porsche Heritage Design Edition mallin takaosaa.
Etupellin, ohjauspyörän keskiön, navansuojusten ja virta-avaimen Porsche-vaakuna vuodelta 1963 on toinen yhtymäkohta Porschen klassisiin malleihin. Vaakuna on kohokuvioitu myös istuinten pääntukiin ja avainpussiin, minkä lisäksi se löytyy 20/21-tuumaisista Carrera Exclusive Design vakiovanteista ja retrohenkisistä mustista jarrusatuloista.
Uutuusmallin sisätilat henkivät nostalgiaa: ylellisen kaksisävyisen nahkaverhoilun päävärinä on Bordeaux'n punainen tai musta, joka on yhdistetty Atacama-beigeen.
Istuin- ja oviverhoiluissa on hyödynnetty myös vakosamettia Porsche 356:n ja 50-luvun hengessä. Klassisesti muotoillut kierroslukumittari ja sekuntikello vihreine taustavalaistuksineen sekä rei’itetty, mikrokuitukankainen kattoverhoilu tehostavat tunteisiin vetoavaa vaikutelmaa.
Jokaisen auton yksilöllinen mallinumero on merkitty kojelaudassa olevaan metallikilpeen.
Tekniikan osalta uusi erikoismalli perustuu juuri julkistettuun 992-sukupolven Porsche 911 Targaan, joten se on varustettu uusimmalla alustateknologialla ja kehityksen huippua edustavilla kuljettajaa avustavilla järjestelmillä ja tietoviihdetoiminnoilla.
Voimanlähteenä toimii 450-hevosvoimainen kaksoisahdettu bokserimoottori, joka kahdeksanvaihteiseen kaksoiskytkinvaihteistoon ja Launch Control järjestelmään yhdistettynä kiidättää Porsche 911 Targan 304 km/h:n huippunopeuteen ja nollasta sataan kilometriin tunnissa alle 3,6 sekunnissa.
Porsche Heritage Design -strategia: klassisen automuotoilun uusi tulkinta
Heritage Design Edition mallit korostavat Porschen tuotestrategian uutta lifestyle-ulottuvuutta, jonka puitteissa ”Style Porsche” muotoiluosasto ja Porsche Exclusive Manufaktur luovat moderneja tulkintoja 50–80-lukujen ikonisista Porsche 911 -malleista ja niiden interiööreistä.
Porsche 911 Speedsterin viime vuonna esitelty Heritage Design paketti antoi esimakua tästä konseptista. Nyt Porsche lanseeraa tasaisin väliajoin neljä Heritage Design erikoismallia.
Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition kronografi – autonsa näköinen
Porsche Design on suunnitellut korkealaatuisen rannekellon, joka on tarkoitettu yksinomaan Porsche 911 Targa 4S Heritage Design erikoismallin omistajille.
Elegantisti pelkistetyn kellon tuotantomäärä on rajattu auton tavoin vain 992 yksilöön. Kellon suunnittelijat ammensivat moniin yksityiskohtiin inspiraatiota legendaarisesta Porsche 356:stä ja ikonisesta Porsche 911 Targasta: esimerkiksi kellotaulu valkoisine sekuntiviisareineen ja fosforinvihreine renkaineen on saanut esikuvansa Porschen klassikkoautojen nopeus- ja kierroslukumittareista.
Tunnit on puolestaan merkitty kellotauluun Porschelle tyypillisellä numeromuotoilulla. Aidosta verhoilunahasta valmistettuun hihnaan on kohokuvioitu ”911” tribuuttina Porschen ikoniselle urheiluautolle.
Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Editionin hinnat alkavat 294 513 eurosta ja yhdistetty polttoaineenkulutus on 10,4 l/100 km. Yhdistetyiksi CO2-päästöiksi ilmoitetaan 236 g/km.
Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition PDK maksaa alkaen 300 425 €. Sen yhdistetty polttoaineenkulutus on 10,7 l/100 km ja yhdistetyt CO2-päästöt merkitään 244 g/km.
WLTP-päästömittaustapa: Ilmoitettu arvioitu autovero on laskettu uuden päästömittaustavan (WLTP) mukaan mallin vakiovarusteilla. Osa lisävarusteista vaikuttaa auton CO2-päästöarvoon, polttoaineenkulutukseen sekä autoveron määrään.
Lopullinen CO2 g/km, jonka perusteella autovero määräytyy ilmoitetaan autoyksilön vaatimuksenmukaisuustodistuksessa (COC-todistus). Lopullinen autovero määräytyy Verohallinnon tekemän autoveropäätöksen mukaan.
Porsche-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Kolme tärkeintä syytä huollattaa autosi ilmastointi säännöllisesti
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Uudistunut e-POWER-teknologia Nissan Qashqaihin
Hallitukselta esitys romutuspalkkiosta – kaivattu piristys autokaupalle
Kia EV3 valittu Vuoden Autoksi Autotrader Awards 2025 -gaalassa
XC60 on nyt kaikkien aikojen myydyin Volvo
Polestar 4 voitti vuoden 2025 Mille Miglia Green -kilpailun
Auto Bassadone uudisti täysin suositut leasing-tuotteensa
Suomi EU:n kärkitiloilla autoilun sähköistymisessä
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Koeajossa Mitsubishi Colt 1.6 HEV Instyle AT: Ajotalous edellä
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Lisää akryyliä
Eversolon uusi Play
Cd-soitin putkipäätteellä
Neula puhtaaksi
Uusi optinen äänirasia
Saarimökki on elämäntapa: Kiire jää jo rantaan
Kesän hurmaavin mökkilehti on ilmestynyt!
Bowers & Wilkins Abbey Roadsilla
Amphionin uusi Argon X -sarja
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Kolme tärkeintä syytä huollattaa autosi ilmastointi säännöllisesti
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Uudistunut e-POWER-teknologia Nissan Qashqaihin
Hallitukselta esitys romutuspalkkiosta – kaivattu piristys autokaupalle
Kia EV3 valittu Vuoden Autoksi Autotrader Awards 2025 -gaalassa
XC60 on nyt kaikkien aikojen myydyin Volvo
Polestar 4 voitti vuoden 2025 Mille Miglia Green -kilpailun
Auto Bassadone uudisti täysin suositut leasing-tuotteensa
Suomi EU:n kärkitiloilla autoilun sähköistymisessä
Volkswagen esittelee historian tehokkaimman sarjatuotanto-GTI:n
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 - Oman aikansa ”paras auto” täyttää 50 vuotta
Uudistunut Toyotan täyssähköinen bZ4X -mallisto laajenee uudella, edullisella malliversiolla
Toyota Mirai -polttokennoauton myynti alkaa Suomessa
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna
Peugeotin mallisto täydentyy täyssähköisillä 325-hevosvoimaisilla nelivetoversioilla
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
Kian historian tehokkaimman mallin hinnat ovat nyt julki
Uuden Mercedes-Benz CLA:n toimintamatka liki 800 kilometriä
Uusi DS N°8: Nelivetoista luksusta 690 km toimintamatkalla
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL