Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Editionin valmistusmäärä on rajattu 992 yksilöön.

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Editionin valmistusmäärä on rajattu 992 yksilöön.

Rajatun erän Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition: Tekee kunniaa Porschen parhaille perinteille

Porschen uuden Heritage Design strategian esikoismalli on kehityksen huippua edustava Porsche 911, jossa on muotoi­lu­piir­teitä 50- ja 60-lukujen klassisista urheiluautoista.

Auto Bild.Superautot

Eri­tyi­ses­ti ke­räi­li­jöil­le suun­na­tun nel­jän mal­lin sar­jan avaa­vas­sa 911 Tar­ga 4S He­ri­ta­ge De­sign Edi­ti­on eri­kois­mal­lis­sa ul­ko­muo­toi­lun ja si­sä­ti­lo­jen klas­si­set piir­teet yh­dis­ty­vät uu­sim­paan huip­pu­tek­no­lo­gi­aan ta­val­la, jon­ka vain Porsc­he Exc­lu­si­ve Ma­nu­fak­tur osaa.

Uu­tuus­mal­lin ti­laus­kir­jat on jo avat­tu, ja jäl­leen­myyn­ti­liik­kei­siin se saa­daan syk­sys­tä 2020 al­ka­en. Tuo­tan­to on ra­jat­tu 992 yk­si­löön mal­li­sar­jan si­säi­sen tun­nus­nu­me­ron mu­kai­ses­ti.

Va­li­koi­tu­ja si­sä­e­le­ment­te­jä

Porsc­he esit­te­lee uu­des­sa eri­kois­mal­lis­sa myös va­li­koi­tu­ja si­sä­ti­lo­jen ele­ment­te­jä, jot­ka on pian mah­dol­lis­ta saa­da kaik­kiin ny­kyi­siin 911-mal­lei­hin He­ri­ta­ge De­sign va­rus­te­pa­ke­tin muo­dos­sa. Porsc­he De­sign on suun­ni­tel­lut uu­tuus­mal­lin os­ta­jil­le myös eri­tyi­sen ran­ne­kel­lon, jota val­mis­te­taan au­ton ta­voin vain ra­jal­li­nen erä.

”He­ri­ta­ge De­sign mal­lien on tar­koi­tus he­rät­tää miel­leyh­ty­miä 1950-, 1960-, 1970- ja 1980-lu­vun klas­sik­ko­au­toi­hin. Mi­kään yh­tiö ei pys­ty vä­lit­tä­mään näi­tä ele­ment­te­jä ny­ky­päi­vään yh­tä hy­vin kuin Porsc­he. Täy­täm­me asi­ak­kai­dem­me pit­kä­ai­kai­set toi­veet ja luom­me ai­van uu­den tuo­te­lin­jan, joka tuo tuo­test­ra­te­gi­aam­me uu­den li­fes­ty­le-ulot­tu­vuu­den”, ker­too Porsc­hen hal­li­tuk­sen pu­heen­joh­ta­ja Oli­ver Blume.

Ai­nut­laa­tui­nen Cher­ry Me­tal­lic väri ja nel­jä muu­ta va­li­koi­tua ko­ri­vä­ri­vaih­to­eh­toa, kul­lan­vä­ri­set lo­got ja kor­ke­a­laa­tui­nen val­koi­nen tar­ra­ku­vi­oin­ti an­ta­vat Porsc­he 911 Tar­ga 4S He­ri­ta­ge De­sig­nil­le au­tent­ti­sen 1950-lu­vun il­meen.

Vii­te Porsc­hen moot­to­riur­hei­lu­his­to­ri­an var­hais­vuo­siin

Eri­tyi­sen näyt­tä­vä on etu­pyö­rä­ko­te­loi­den piik­ki­ku­vi­oin­ti, joka tuo mie­leen Porsc­hen moot­to­riur­hei­lu­his­to­ri­an var­hai­set vuo­det.

Hie­noi­hin yk­si­tyis­koh­tiin kuu­luu myös moot­to­ri­ti­lan sä­lei­kön Porsc­he He­ri­ta­ge merk­ki. Se muis­tut­taa pe­rin­teis­tä Porsc­he 356 kil­peä, joka myön­net­tiin tun­nus­tuk­se­na 100 000 ajo­ki­lo­met­rin saa­vut­ta­mi­ses­ta. Tämä laa­tu­si­net­ti ko­ris­taa mo­der­nin tul­kin­nan saa­nee­na kaik­kien nel­jän Porsc­he He­ri­ta­ge De­sign Edi­ti­on mal­lin ta­ka­o­saa.

Etu­pel­lin, oh­jaus­pyö­rän kes­ki­ön, na­van­suo­jus­ten ja vir­ta-avai­men Porsc­he-vaa­ku­na vuo­del­ta 1963 on toi­nen yh­ty­mä­koh­ta Porsc­hen klas­si­siin mal­lei­hin. Vaa­ku­na on ko­ho­ku­vi­oi­tu myös is­tuin­ten pään­tu­kiin ja avain­pus­siin, min­kä li­säk­si se löy­tyy 20/21-tuu­mai­sis­ta Car­re­ra Exc­lu­si­ve De­sign va­ki­o­van­teis­ta ja ret­ro­hen­ki­sis­tä mus­tis­ta jar­ru­sa­tu­lois­ta.

Uu­tuus­mal­lin si­sä­ti­lat hen­ki­vät nos­tal­gi­aa: ylel­li­sen kak­si­sä­vyi­sen nah­ka­ver­hoi­lun pää­vä­ri­nä on Bor­de­aux'n pu­nai­nen tai mus­ta, joka on yh­dis­tet­ty Ata­ca­ma-bei­geen.

Is­tuin- ja ovi­ver­hoi­luis­sa on hyö­dyn­net­ty myös va­ko­sa­met­tia Porsc­he 356:n ja 50-lu­vun hen­ges­sä. Klas­si­ses­ti muo­toil­lut kier­ros­lu­ku­mit­ta­ri ja se­kun­ti­kel­lo vih­rei­ne taus­ta­va­lais­tuk­si­neen sekä rei’itet­ty, mik­ro­kui­tu­kan­kai­nen kat­to­ver­hoi­lu te­hos­ta­vat tun­tei­siin ve­to­a­vaa vai­ku­tel­maa.

Jo­kai­sen au­ton yk­si­löl­li­nen mal­li­nu­me­ro on mer­kit­ty ko­je­lau­das­sa ole­vaan me­tal­li­kil­peen.

Tek­nii­kan osal­ta uu­si eri­kois­mal­li pe­rus­tuu juu­ri jul­kis­tet­tuun 992-su­ku­pol­ven Porsc­he 911 Tar­gaan, jo­ten se on va­rus­tet­tu uu­sim­mal­la alus­ta­tek­no­lo­gi­al­la ja ke­hi­tyk­sen huip­pua edus­ta­vil­la kul­jet­ta­jaa avus­ta­vil­la jär­jes­tel­mil­lä ja tie­to­viih­de­toi­min­noil­la.

Voi­man­läh­tee­nä toi­mii 450-he­vos­voi­mai­nen kak­soi­sah­det­tu bok­se­ri­moot­to­ri, joka kah­dek­san­vaih­tei­seen kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­toon ja Launch Cont­rol jär­jes­tel­mään yh­dis­tet­ty­nä kii­dät­tää Porsc­he 911 Tar­gan 304 km/h:n huip­pu­no­peu­teen ja nol­las­ta sa­taan ki­lo­met­riin tun­nis­sa al­le 3,6 se­kun­nis­sa.

Porsc­he He­ri­ta­ge De­sign -stra­te­gia: klas­si­sen au­to­muo­toi­lun uu­si tul­kin­ta

He­ri­ta­ge De­sign Edi­ti­on mal­lit ko­ros­ta­vat Porsc­hen tuo­test­ra­te­gi­an uut­ta li­fes­ty­le-ulot­tu­vuut­ta, jon­ka puit­teis­sa ”Style Porsc­he” muo­toi­luo­sas­to ja Porsc­he Exc­lu­si­ve Ma­nu­fak­tur luo­vat mo­der­ne­ja tul­kin­to­ja 50–80-lu­ku­jen iko­ni­sis­ta Porsc­he 911 -mal­leis­ta ja nii­den in­te­ri­öö­reis­tä.

Porsc­he 911 Speeds­te­rin vii­me vuon­na esi­tel­ty He­ri­ta­ge De­sign pa­ket­ti an­toi esi­ma­kua täs­tä kon­sep­tis­ta. Nyt Porsc­he lan­see­raa ta­sai­sin vä­li­a­join nel­jä He­ri­ta­ge De­sign eri­kois­mal­lia.

Porsc­he 911 Tar­ga 4S He­ri­ta­ge De­sign Edi­ti­on kro­nog­ra­fi – au­ton­sa nä­köi­nen

Porsc­he De­sign on suun­ni­tel­lut kor­ke­a­laa­tui­sen ran­ne­kel­lon, joka on tar­koi­tet­tu yk­si­no­maan Porsc­he 911 Tar­ga 4S He­ri­ta­ge De­sign eri­kois­mal­lin omis­ta­jil­le.

Ele­gan­tis­ti pel­kis­te­tyn kel­lon tuo­tan­to­mää­rä on ra­jat­tu au­ton ta­voin vain 992 yk­si­löön. Kel­lon suun­nit­te­li­jat am­men­si­vat mo­niin yk­si­tyis­koh­tiin ins­pi­raa­ti­o­ta le­gen­daa­ri­ses­ta Porsc­he 356:stä ja iko­ni­ses­ta Porsc­he 911 Tar­gas­ta: esi­mer­kik­si kel­lo­tau­lu val­koi­si­ne se­kun­ti­vii­sa­rei­neen ja fos­fo­rin­vih­rei­ne ren­kai­neen on saa­nut esi­ku­van­sa Porsc­hen klas­sik­ko­au­to­jen no­peus- ja kier­ros­lu­ku­mit­ta­reis­ta.

Tun­nit on puo­les­taan mer­kit­ty kel­lo­tau­luun Porsc­hel­le tyy­pil­li­sel­lä nu­me­ro­muo­toi­lul­la. Ai­dos­ta ver­hoi­lu­na­has­ta val­mis­tet­tuun hih­naan on ko­ho­ku­vi­oi­tu ”911” tri­buut­ti­na Porsc­hen iko­ni­sel­le ur­hei­lu­au­tol­le.

Porsc­he 911 Tar­ga 4S He­ri­ta­ge De­sign Edi­ti­o­nin hin­nat al­ka­vat 294 513 eu­ros­ta ja yh­dis­tet­ty polt­to­ai­neen­ku­lu­tus on 10,4 l/100 km. Yh­dis­te­tyik­si CO2-pääs­töik­si il­moi­te­taan 236 g/km.

Porsc­he 911 Tar­ga 4S He­ri­ta­ge De­sign Edi­ti­on PDK mak­saa al­ka­en 300 425 €. Sen yh­dis­tet­ty polt­to­ai­neen­ku­lu­tus on 10,7 l/100 km ja yh­dis­te­tyt CO2-pääs­töt mer­ki­tään 244 g/km.

WLTP-pääs­tö­mit­taus­ta­pa: Il­moi­tet­tu ar­vi­oi­tu au­to­ve­ro on las­ket­tu uu­den pääs­tö­mit­taus­ta­van (WLTP) mu­kaan mal­lin va­ki­o­va­rus­teil­la. Osa li­sä­va­rus­teis­ta vai­kut­taa au­ton CO2-pääs­tö­ar­voon, polt­to­ai­neen­ku­lu­tuk­seen sekä au­to­ve­ron mää­rään.

Lo­pul­li­nen CO2 g/km, jon­ka pe­rus­teel­la au­to­ve­ro mää­räy­tyy il­moi­te­taan au­to­yk­si­lön vaa­ti­muk­sen­mu­kai­suus­to­dis­tuk­ses­sa (COC-to­dis­tus). Lo­pul­li­nen au­to­ve­ro mää­räy­tyy Ve­ro­hal­lin­non te­ke­män au­to­ve­ro­pää­tök­sen mu­kaan.

Porsc­he-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

Smart #5: Merkin ensimmäisen suuri SUV-malli Euroopan markkinoille

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN