Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Editionin valmistusmäärä on rajattu 992 yksilöön.
Rajatun erän Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition: Tekee kunniaa Porschen parhaille perinteille
Porschen uuden Heritage Design strategian esikoismalli on kehityksen huippua edustava Porsche 911, jossa on muotoilupiirteitä 50- ja 60-lukujen klassisista urheiluautoista.
Erityisesti keräilijöille suunnatun neljän mallin sarjan avaavassa 911 Targa 4S Heritage Design Edition erikoismallissa ulkomuotoilun ja sisätilojen klassiset piirteet yhdistyvät uusimpaan huipputeknologiaan tavalla, jonka vain Porsche Exclusive Manufaktur osaa.
Uutuusmallin tilauskirjat on jo avattu, ja jälleenmyyntiliikkeisiin se saadaan syksystä 2020 alkaen. Tuotanto on rajattu 992 yksilöön mallisarjan sisäisen tunnusnumeron mukaisesti.
Valikoituja sisäelementtejä
Porsche esittelee uudessa erikoismallissa myös valikoituja sisätilojen elementtejä, jotka on pian mahdollista saada kaikkiin nykyisiin 911-malleihin Heritage Design varustepaketin muodossa. Porsche Design on suunnitellut uutuusmallin ostajille myös erityisen rannekellon, jota valmistetaan auton tavoin vain rajallinen erä.
”Heritage Design mallien on tarkoitus herättää mielleyhtymiä 1950-, 1960-, 1970- ja 1980-luvun klassikkoautoihin. Mikään yhtiö ei pysty välittämään näitä elementtejä nykypäivään yhtä hyvin kuin Porsche. Täytämme asiakkaidemme pitkäaikaiset toiveet ja luomme aivan uuden tuotelinjan, joka tuo tuotestrategiaamme uuden lifestyle-ulottuvuuden”, kertoo Porschen hallituksen puheenjohtaja Oliver Blume.
Ainutlaatuinen Cherry Metallic väri ja neljä muuta valikoitua korivärivaihtoehtoa, kullanväriset logot ja korkealaatuinen valkoinen tarrakuviointi antavat Porsche 911 Targa 4S Heritage Designille autenttisen 1950-luvun ilmeen.
Viite Porschen moottoriurheiluhistorian varhaisvuosiin
Erityisen näyttävä on etupyöräkoteloiden piikkikuviointi, joka tuo mieleen Porschen moottoriurheiluhistorian varhaiset vuodet.
Hienoihin yksityiskohtiin kuuluu myös moottoritilan säleikön Porsche Heritage merkki. Se muistuttaa perinteistä Porsche 356 kilpeä, joka myönnettiin tunnustuksena 100 000 ajokilometrin saavuttamisesta. Tämä laatusinetti koristaa modernin tulkinnan saaneena kaikkien neljän Porsche Heritage Design Edition mallin takaosaa.
Etupellin, ohjauspyörän keskiön, navansuojusten ja virta-avaimen Porsche-vaakuna vuodelta 1963 on toinen yhtymäkohta Porschen klassisiin malleihin. Vaakuna on kohokuvioitu myös istuinten pääntukiin ja avainpussiin, minkä lisäksi se löytyy 20/21-tuumaisista Carrera Exclusive Design vakiovanteista ja retrohenkisistä mustista jarrusatuloista.
Uutuusmallin sisätilat henkivät nostalgiaa: ylellisen kaksisävyisen nahkaverhoilun päävärinä on Bordeaux'n punainen tai musta, joka on yhdistetty Atacama-beigeen.
Istuin- ja oviverhoiluissa on hyödynnetty myös vakosamettia Porsche 356:n ja 50-luvun hengessä. Klassisesti muotoillut kierroslukumittari ja sekuntikello vihreine taustavalaistuksineen sekä rei’itetty, mikrokuitukankainen kattoverhoilu tehostavat tunteisiin vetoavaa vaikutelmaa.
Jokaisen auton yksilöllinen mallinumero on merkitty kojelaudassa olevaan metallikilpeen.
Tekniikan osalta uusi erikoismalli perustuu juuri julkistettuun 992-sukupolven Porsche 911 Targaan, joten se on varustettu uusimmalla alustateknologialla ja kehityksen huippua edustavilla kuljettajaa avustavilla järjestelmillä ja tietoviihdetoiminnoilla.
Voimanlähteenä toimii 450-hevosvoimainen kaksoisahdettu bokserimoottori, joka kahdeksanvaihteiseen kaksoiskytkinvaihteistoon ja Launch Control järjestelmään yhdistettynä kiidättää Porsche 911 Targan 304 km/h:n huippunopeuteen ja nollasta sataan kilometriin tunnissa alle 3,6 sekunnissa.
Porsche Heritage Design -strategia: klassisen automuotoilun uusi tulkinta
Heritage Design Edition mallit korostavat Porschen tuotestrategian uutta lifestyle-ulottuvuutta, jonka puitteissa ”Style Porsche” muotoiluosasto ja Porsche Exclusive Manufaktur luovat moderneja tulkintoja 50–80-lukujen ikonisista Porsche 911 -malleista ja niiden interiööreistä.
Porsche 911 Speedsterin viime vuonna esitelty Heritage Design paketti antoi esimakua tästä konseptista. Nyt Porsche lanseeraa tasaisin väliajoin neljä Heritage Design erikoismallia.
Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition kronografi – autonsa näköinen
Porsche Design on suunnitellut korkealaatuisen rannekellon, joka on tarkoitettu yksinomaan Porsche 911 Targa 4S Heritage Design erikoismallin omistajille.
Elegantisti pelkistetyn kellon tuotantomäärä on rajattu auton tavoin vain 992 yksilöön. Kellon suunnittelijat ammensivat moniin yksityiskohtiin inspiraatiota legendaarisesta Porsche 356:stä ja ikonisesta Porsche 911 Targasta: esimerkiksi kellotaulu valkoisine sekuntiviisareineen ja fosforinvihreine renkaineen on saanut esikuvansa Porschen klassikkoautojen nopeus- ja kierroslukumittareista.
Tunnit on puolestaan merkitty kellotauluun Porschelle tyypillisellä numeromuotoilulla. Aidosta verhoilunahasta valmistettuun hihnaan on kohokuvioitu ”911” tribuuttina Porschen ikoniselle urheiluautolle.
Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Editionin hinnat alkavat 294 513 eurosta ja yhdistetty polttoaineenkulutus on 10,4 l/100 km. Yhdistetyiksi CO2-päästöiksi ilmoitetaan 236 g/km.
Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition PDK maksaa alkaen 300 425 €. Sen yhdistetty polttoaineenkulutus on 10,7 l/100 km ja yhdistetyt CO2-päästöt merkitään 244 g/km.
WLTP-päästömittaustapa: Ilmoitettu arvioitu autovero on laskettu uuden päästömittaustavan (WLTP) mukaan mallin vakiovarusteilla. Osa lisävarusteista vaikuttaa auton CO2-päästöarvoon, polttoaineenkulutukseen sekä autoveron määrään.
Lopullinen CO2 g/km, jonka perusteella autovero määräytyy ilmoitetaan autoyksilön vaatimuksenmukaisuustodistuksessa (COC-todistus). Lopullinen autovero määräytyy Verohallinnon tekemän autoveropäätöksen mukaan.
Porsche-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Tällainen on uusi Kia Stonic
Veho kärkituloksiin Auto Bildin tutkimuksessa
Täyssähköinen Porsche Cayenne äärimmäisissä olosuhteissa
Neljä rengasta ja kolme raitaa: adidaksesta tulee tulevan Audi Formula 1 -tiimin virallinen kumppani
Auto Bild 12/2025 on kaupoissa
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Clearaudiolta edullinen mm-äänirasia
Kirjaimellisesti orgaanista ääntä
Torvikaiuttimia Japanista
Full Metal Jacket
Dali Kupid
Puuseppä, taiteilija Minja Kolehmainen: ”Olen oppinut nomadielämän aikana elämän merkityksellisyyden ja sen, miten vähällä ihminen oikeasti pärjää”
Kylmän tyylikästä! Alumiini terävöittää sisustuksen
Lockwood Loudspeakers, 95 v.
Perlistenin uusi A-sarja
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Tällainen on uusi Kia Stonic
Veho kärkituloksiin Auto Bildin tutkimuksessa
Täyssähköinen Porsche Cayenne äärimmäisissä olosuhteissa
Neljä rengasta ja kolme raitaa: adidaksesta tulee tulevan Audi Formula 1 -tiimin virallinen kumppani
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Volkswagen ongelmissa - joukkokanne odottaa?
Näitä autoja nuoret ostavat
Jaguarilta radikaali päätös
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo – täyssähköinen tehopakkaus
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL