Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Peugeot Inception -konsepti näyttää, millainen on tulevaisuuden auto, joka vastaa mahdollisimman hyvin nykyajan asiakkaiden toiveisiin: he haluavat mielihyvää ja ovat avoimia uusille teknologioile. Uuden sukupolven asiakkaat ovat aiempaa verkottuneempia ja haluavat sähköautoja, joissa on erinomainen toimintamatka, helppo pääsy lataukseen ja integroidut liitettävyyspalvelut.

Peugeot Inception -konsepti näyttää, millainen on tulevaisuuden auto, joka vastaa mahdollisimman hyvin nykyajan asiakkaiden toiveisiin: he haluavat mielihyvää ja ovat avoimia uusille teknologioile. Uuden sukupolven asiakkaat ovat aiempaa verkottuneempia ja haluavat sähköautoja, joissa on erinomainen toimintamatka, helppo pääsy lataukseen ja integroidut liitettävyyspalvelut.

Peugeot

Sähköinen Peugeot Inception -konseptiauto: 800 km toimintamatkaa

Peugeot Inception -konsepti on Peugeot-brändin rohkea tule tulevaisuuden manifesti, joka näyttää suuntaa paitsi Peugeotille myös koko autoalalle. Inception-konsepti perustuu uuden sukupolven sähkö­ark­ki­teh­tuu­rille nimeltä ”BEV-by-design”. Olennaisia ovat uusi STLA-sähkö­au­to­ark­ki­teh­tuuri: 800 V -sähkötekniikka, 100 kWh akku sekä 800 km toimintamatka. Peugeot Inception toimii inspiraationa Peugeotin tuleville malleille vuodesta 2025 eteenpäin.

Auto Bild.Uutiset
9.1.2023

”Peu­ge­ot on si­tou­tu­nut säh­köis­tä­mään koko mal­lis­ton­sa. Vuon­na 2023 100 % mal­lis­tos­ta on säh­köis­tet­ty, ja seu­raa­van kah­den vuo­den ai­ka­na lan­see­ra­taan 5 uut­ta täys­säh­kö­mal­lia. Ta­voit­teem­me on sel­keä: teem­me Peu­ge­o­tis­ta joh­ta­van säh­köi­sen brän­din Eu­roo­pas­sa vuo­teen 2030 men­nes­sä. Ky­sei­sen ta­voit­teen ruu­miil­lis­tu­ma on Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­ti­au­to, joka näyt­tää brän­din uu­den ajan al­ka­neen. Peu­ge­o­tin brän­di­lu­paus on ”The World is bet­ter place with Al­lu­re”, ja In­cep­ti­on to­del­la­kin ku­vas­taa lu­paus­ta täs­tä päi­väs­tä eteen­päin.” (Lin­da Jack­son, Peu­ge­o­tin toi­mi­tus­joh­ta­ja)

Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­ti – Peu­ge­ot näyt­tää vi­si­on uu­den ajan au­tos­ta

Peu­ge­ot In­cep­ti­on viit­taa uu­den al­kuun (la­ti­nak­si “in­cep­tio” = al­ku). Mi­kään muu nimi ei voi­si yh­tä hy­vin tii­vis­tää Peu­ge­o­tin tu­le­vai­suu­den ma­ni­fes­tin ta­voit­tei­ta. Uraa­uur­ta­vas­ti muo­toil­tu Peu­ge­ot In­cep­ti­on tar­jo­aa uraa uur­ta­via tek­no­lo­gi­sia rat­kai­su­ja ja vie si­nut mu­ka­na­si eri­tyi­seen au­toi­lu­ko­ke­muk­seen.

”Peu­ge­ot muut­tuu, mut­ta In­cep­ti­on-kon­sep­ti on ja py­syy ereh­dyt­tä­mät­tö­mäs­ti Peu­ge­o­ti­na. Se il­mai­see Peu­ge­o­tin aja­ton­ta kis­sa­mais­ta ve­to­voi­maa ja näyt­tää, kuin­ka op­ti­mis­ti­sia me olem­me au­ton tu­le­vai­suu­des­ta ja tun­teis­ta, joi­ta au­tot voi­vat tar­jo­ta.” (Mat­t­hi­as Hos­sann, Peu­ge­o­tin muo­toi­lu­joh­ta­ja)

Uu­det STLA “BEV-by-de­sign” -pe­rus­ra­ken­teet val­lan­ku­mouk­sen pe­rus­ta­na

Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­ti on suun­ni­tel­tu yh­del­le nel­jäs­tä Stel­lan­tis Grou­pin ”BEV-by-de­sign”-säh­kö­au­to­ra­ken­teis­ta. Uu­sien pe­rus­ra­ken­tei­den saa­pu­mi­nen vuo­des­ta 2023 al­ka­en tu­lee mul­lis­ta­maan tu­le­vai­suu­den Peu­ge­o­tit. Täys­säh­kö­au­to­ja var­ten suun­ni­tel­tu­na, uu­si ra­ken­ne mah­dol­lis­taa mat­kus­ta­mo­ti­lan uu­den­lai­sen jär­jes­te­lyn: kul­jet­ta­jan ajo­a­sen­to ja mui­den mat­kus­ta­jien mat­ka­ko­ke­mus ovat täy­sin uu­den­lai­set.

• Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­ti pe­rus­tuu STLA Lar­ge -poh­ja­ra­ken­teel­le. Kon­sep­til­le on an­net­tu ma­ta­lan (1,34 m) ja vir­ta­vii­vai­sen se­da­nin (5,00 m) si­lu­et­ti. Nämä mit­ta­suh­teet on an­net­tu kon­sep­til­le tie­toi­ses­ti, sil­lä ne ku­vas­ta­vat par­hai­ten au­ton in­no­vaa­ti­oi­ta. Ra­ken­ne on osa Peu­ge­o­tin uut­ta vi­ral­lis­ta vies­tin­tää, ja on sil­ti brän­di-iden­ti­tee­tin mu­kai­nen.

Peugeot Inception -konseptin muotoilun haasteet liittyvät dynaamisen ja kissamaisen profiilin ja lasisen matkustamon kontrastiin. Matkustamo on eräänlainen lasinen kotelo, joka ulottuu kuljettajan ja jopa matkustajien jalkojen etupuolelle.

Peugeot Inception -konseptin muotoilun haasteet liittyvät dynaamisen ja kissamaisen profiilin ja lasisen matkustamon kontrastiin. Matkustamo on eräänlainen lasinen kotelo, joka ulottuu kuljettajan ja jopa matkustajien jalkojen etupuolelle.

Peugeot

• Uu­det “BEV-by-de­sign” -täys­säh­kö­ra­ken­teet tuo­vat mu­ka­naan myös Stel­lan­tik­sen uu­det te­ko­ä­lyä tu­ke­vat mo­duu­lit: STLA Brain, STLA Smart­Cock­pit ja STLA Au­tod­ri­ve.

• Täys­säh­köi­nen Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­ti on va­rus­tet­tu 800 vol­tin -säh­kö­ark­ki­teh­tuu­ril­la. Sen 100 kWh:n ak­ku mah­dol­lis­taa jopa 800 ki­lo­met­rin toi­min­ta­mat­kan yh­del­lä la­tauk­sel­la. Kan­ta­ma vas­taa mat­kaa Pa­rii­sis­ta Mar­seil­leen tai Brys­se­lis­tä Ber­lii­niin. Ak­ku la­tau­tuu 30 ki­lo­met­rin ver­ran yh­des­sä mi­nuu­tis­sa ja 150 km ver­ran 5 mi­nuu­tis­sa. Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­tia voi­daan la­da­ta myös in­duk­ti­ol­la il­man la­taus­kaa­pe­lei­ta.

• Kak­si kom­pak­tia säh­kö­moot­to­ria, yk­si edes­sä ja toi­nen ta­ka­na. Ne te­ke­vät In­cep­ti­on-kon­sep­tis­ta ne­li­ve­toi­sen ja eri­no­mai­sen hal­lit­ta­van ur­hei­lul­li­seen ajoon. Säh­kö­moot­to­rien yh­teis­te­ho on 680 hv (500 kW). Kiih­dy­tys 0–100 km/h ta­pah­tuu al­le 3 se­kun­nis­sa.

• Uu­sin­ta tek­no­lo­gi­ao­saa­mis­ta Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­tis­sa de­monst­roi Steer-by-Wire -oh­jaus­jär­jes­tel­mä. Pe­rin­tei­nen ja vuo­si­kym­me­niä käy­tös­sä ol­lut oh­jaus­pyö­rä saa väis­tyä Hy­pers­qu­a­re-oh­jai­men tiel­tä – di­gi­taa­li­set hal­lin­ta­lait­teet kor­vaa­vat me­kaa­ni­set hal­lin­ta­lait­teet.

“Asi­ak­kail­la on kor­ke­at odo­tuk­set säh­kö­au­to­ja koh­taan. Uu­den su­ku­pol­ven ”BEV-by-de­sign”-ra­ken­tei­den avul­la voim­me vas­ta­ta näi­hin vaa­ti­muk­siin. Ai­om­me yl­lät­tää asi­ak­kaat tu­le­vai­suu­den au­to­jen ti­la­rat­kai­suil­la, yk­sin­ker­tais­tam­me aja­mi­seen liit­ty­viä elei­tä ja mul­lis­tam­me ajo­ko­ke­muk­sen. Edel­lä mai­ni­tut ta­voit­teet konk­re­ti­soi­tu­vat Peu­ge­ot In­cep­ti­o­nis­sa. Peu­ge­o­tin muu­tok­sen ta­voit­teet me­ne­vät pal­jon pi­dem­mäl­le kuin vain täys­säh­kö­au­toi­hin. Brän­di ai­koo ot­taa kai­ken ir­ti uu­sien täys­säh­kö­ark­ki­teh­tuu­rien mah­dol­lis­ta­mis­ta rat­kai­suis­ta ja oh­jel­mis­tois­ta.” (Jerô­me Mic­he­ron, Peu­ge­o­tin tuo­te­joh­ta­ja)

Kis­sa­mai­nen il­me uu­des­sa muo­toi­lu­kie­les­sä

Heti en­si­sil­mäyk­sel­lä jo­kai­nen mo­der­ni Peu­ge­ot on tun­nis­tet­ta­vis­sa sen kis­sa­mai­ses­ta ole­muk­ses­ta. Brän­din muo­toi­lu­gee­nit ovat näh­tä­vis­sä edel­leen In­cep­ti­o­nis­sa, mut­ta muo­to­kie­li koo­dat­tu uu­sik­si seu­raa­val­le ai­ka­kau­del­le. Uu­si ai­em­paa yk­sin­ker­tai­sem­pi ja hie­nos­tu­neem­pi muo­toi­lu­kie­li tuo­daan Peu­ge­o­tin tuo­tan­to­mal­lei­hin vuo­des­ta 2025 al­ka­en.

Se hei­jas­taa di­gi­taa­li­sen ai­ka­kau­den vii­meis­te­lyä ja teks­tuu­rei­ta. Uu­si de­sign vaih­taa sen­su­el­lien lin­jo­jen ja at­leet­tis­ten kur­vien vä­lil­lä ol­len ai­em­paa ge­o­met­ri­sem­pi ja te­rä­väm­pi.

Etupuskuriin on tuotu Peugeotin täysin uusi valoilme, jossa mukana on kolmikyntinen valokuvio. Uusi ja erottuva etuosa yhdistyy koko etumaskin kanssa ja muodostaa yhtenäisen elementin, joka pitää sisällään myös kaikki sensorit. Maski muodostuu yhdestä lasiosasta, jonka keskellä on kolmiulotteinen Peugeotin logo.

Etupuskuriin on tuotu Peugeotin täysin uusi valoilme, jossa mukana on kolmikyntinen valokuvio. Uusi ja erottuva etuosa yhdistyy koko etumaskin kanssa ja muodostaa yhtenäisen elementin, joka pitää sisällään myös kaikki sensorit. Maski muodostuu yhdestä lasiosasta, jonka keskellä on kolmiulotteinen Peugeotin logo.

Peugeot

Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­tin muo­toi­lun haas­teet liit­ty­vät dy­naa­mi­sen ja kis­sa­mai­sen pro­fii­lin ja la­si­sen mat­kus­ta­mon kont­ras­tiin. Mat­kus­ta­mo on erään­lai­nen la­si­nen ko­te­lo, joka ulot­tuu kul­jet­ta­jan ja jopa mat­kus­ta­jien jal­ko­jen etu­puo­lel­le.

Kon­sep­tin si­vup­ro­fii­lis­sa on Peu­ge­o­til­le tun­nu­so­mai­sia piir­tei­tä: lin­ja­kas ja ele­gant­ti se­dan, mut­ta lin­tu­pers­pek­tii­vis­tä kat­sot­tu­na se vie mei­dät lä­hi­tu­le­vai­suu­teen – ai­kaan, jos­sa säh­kö­au­tot pe­rus­tu­vat niil­le omi­nai­sil­le pe­rus­ra­ken­teil­le.

Älyk­käät ik­ku­na­la­sit

Peu­ge­ot In­cep­ti­o­nin mat­kus­ta­jat on ym­pä­röi­ty jät­ti­mäi­sel­lä 7,25 m2 la­si­sel­la pin­nal­la, joka myös on osa kon­sep­tin roh­ke­aa muo­toi­lua. Koko la­si­pin­ta (tuu­li­la­si, si­vuik­ku­nat ja kul­maik­ku­nat) on teh­ty eri­tyis­la­sis­ta, joka on so­vi­tet­tu Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­tiin.

La­sis­sa on eri­no­mai­set läm­pö­o­mi­nai­suu­det ja sii­nä käy­te­tään me­tal­li­ok­si­de­ja hyö­dyn­tä­vää Mul­ti-Chrome -pin­ta­kä­sit­te­lyä. Se on alun pe­rin ke­hi­tet­ty NASA:lle ast­ro­naut­tien vi­sii­rei­hin.

• ERI­TYI­NEN KO­RIN­VÄ­RI

Peu­ge­ot In­cep­ti­o­nin ko­rin vä­ri­sä­vyt koos­tu­vat erit­täin hie­nois­ta me­tal­li­pig­men­teis­tä ja vain yh­des­tä vä­ri­pin­nas­ta, joka tar­koit­taa isoa ener­gi­an­sääs­töä maa­lauk­ses­sa. Pin­noit­teen laa­du­kas il­me ko­ros­taa ko­rin muo­to­ja ja on sä­vyil­tään vuo­ro­vai­ku­tuk­ses­sa ym­pä­ris­tön kans­sa.

• EDUS­TA­VA KEU­LAIL­ME – “FUU­SI­O­MAS­KI”

Etu­pus­ku­riin on tuo­tu Peu­ge­o­tin täy­sin uu­si va­loil­me, jos­sa mu­ka­na on kol­mi­kyn­ti­nen va­lo­ku­vio. Uu­si ja erot­tu­va etuo­sa yh­dis­tyy koko etu­mas­kin kans­sa ja muo­dos­taa yh­te­näi­sen ele­men­tin, joka pi­tää si­säl­lään myös kaik­ki sen­so­rit. Mas­ki muo­dos­tuu yh­des­tä la­si­o­sas­ta, jon­ka kes­kel­lä on kol­miu­lot­tei­nen Peu­ge­o­tin logo.

• VIES­TI­VÄT OVET

Ovi­pin­to­jen läpi kul­kee vaa­ka­suun­tai­nen näyt­tö­palk­ki. Se vä­lit­tää eri­lai­sia vies­te­jä au­ton ul­ko­puo­lel­le, kun kul­jet­ta­ja ja mat­kus­ta­jat lä­hes­ty­vät au­toa. In­cep­ti­o­niin yh­dis­tet­ty te­ko­ä­ly tun­nis­taa kul­jet­ta­jan ja sää­tää is­tui­met, läm­pö­ti­lan, ajo- sekä mul­ti­me­dia-ase­tuk­set jo­kai­sel­le mat­kus­ta­jal­le mie­lei­sek­si. Näyt­tö­palk­ki hoi­taa sa­mal­la myös mui­ta au­ton ul­ko­puo­li­sia vies­tin­tä­teh­tä­viä, jot­ta it­se ko­ri­pa­nee­lit oli­si­vat täy­sin si­le­ät.

• AE­RO­DY­NAA­MI­SET VAN­TEET

Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­tin “Ae­ro­rim”-van­teet yh­dis­tä­vät ae­ro­dy­na­mii­kan ja es­te­tii­kan. Ne ovat suun­ni­tel­tu ak­si­aa­li­sym­met­ri­sik­si, ai­van ku­ten Peu­ge­ot 408:n 20-tuu­mai­set Mo­no­lit­he-van­teet.

”Ku­ten Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­ti, tu­le­vai­suu­den au­to­mal­leis­sam­me käy­te­tään STLA Brain -te­ko­ä­lyä ja au­to on täy­sin ver­kot­tu­nut. Peu­ge­o­tin asi­ak­kaat voi­vat naut­tia sau­mat­to­mas­ta ko­ke­muk­ses­ta, jos­sa yh­dis­ty­vät fyy­si­sen ja ih­mi­sen vä­li­nen vuo­ro­vai­ku­tus, vir­tu­aa­li­kes­kus­te­lut brän­din kans­sa ja älyk­käät on­li­ne-pal­ve­lut. Nämä kaik­ki in­no­vaa­ti­ot ovat läs­nä Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­tis­sa. Tu­le­vai­suu­den ”BEV-by-de­sign”-ark­ki­teh­tuu­ril­le pe­rus­tu­vat Peu­ge­o­tit ei­vät ole vain nol­la­pääs­töi­siä, vaan myös rau­hoit­ta­via, in­nos­ta­via sekä help­po­ja os­taa, käyt­tää ja päi­vit­tää.” (Phil York, Peu­ge­o­tin mark­ki­noin­ti- ja vies­tin­tä­joh­ta­ja)

Jo ennen Inception-konseptin kehitystyötä, Peugeot testasi Steer-by-Wire-tekniikkaa ja sen mahdollisia hyötyjä sekä innovaatioita. Sen on tarkoitus helpottaa ajamista, lisätä turvallisuutta ja luotettavuutta. Tällöin mekaanista ohjausakselia ei tarvita, ja koko ohjauspyörä voidaan kääntää pois autonomisen ajamisen ajaksi.

Jo ennen Inception-konseptin kehitystyötä, Peugeot testasi Steer-by-Wire-tekniikkaa ja sen mahdollisia hyötyjä sekä innovaatioita. Sen on tarkoitus helpottaa ajamista, lisätä turvallisuutta ja luotettavuutta. Tällöin mekaanista ohjausakselia ei tarvita, ja koko ohjauspyörä voidaan kääntää pois autonomisen ajamisen ajaksi.

Peugeot

Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­ti näyt­tää, mil­lai­nen on tu­le­vai­suu­den au­to, joka vas­taa mah­dol­li­sim­man hy­vin ny­ky­a­jan asi­ak­kai­den toi­vei­siin: he ha­lu­a­vat mie­li­hy­vää ja ovat avoi­mia uu­sil­le tek­no­lo­gi­oi­le. Uu­den su­ku­pol­ven asi­ak­kaat ovat ai­em­paa ver­kot­tu­neem­pia ja ha­lu­a­vat säh­kö­au­to­ja, jois­sa on eri­no­mai­nen toi­min­ta­mat­ka, help­po pää­sy la­tauk­seen ja in­teg­roi­dut lii­tet­tä­vyys­pal­ve­lut.

Reit­tien suun­nit­te­lun tu­lee ol­la mah­dol­li­sim­man help­poa ja käyt­tö­liit­ty­män sel­keä. Peu­ge­o­til­la on rat­kai­su näi­den asi­ak­kai­den tar­pei­siin, ja seu­raa­van kah­den vuo­den ai­ka­na merk­ki lan­see­raa pe­rä­ti 5 uut­ta täys­säh­köis­tä mal­lia. Sen jäl­keen Peu­ge­o­tin mal­lis­to on ko­ko­naan täys­säh­köis­tet­ty.

Vuo­des­ta 2030 eteen­päin Peu­ge­ot tu­lee myy­mään Eu­roo­pas­sa vain täys­säh­köi­siä au­to­ja.

Hy­pers­qu­a­re-oh­jain, i-Cock­pi­tin uu­si val­lan­ku­mous

Maa­il­mas­sa liik­kuu jo yli 9 mil­joo­naa i-Cock­pit-oh­jaa­mol­la va­rus­tet­tua au­toa. Tämä in­no­va­tii­vi­nen ja er­go­no­mi­nen oh­jaa­mo­ark­ki­teh­tuu­ri esi­tel­tiin Peu­ge­ot 208 -mal­lis­sa jo 10 vuot­ta sit­ten.

Tä­nään Peu­ge­ot In­cep­ti­on kek­sii oh­jaa­mon uu­del­leen hyö­dyn­tä­en tu­le­vai­suu­den tek­no­lo­gi­oi­ta. Peu­ge­o­tin suun­nit­te­li­jat ovat va­lin­neet ko­ko­naan uu­den oh­jaa­mo­ark­ki­teh­tuu­rin, jos­sa pe­rin­tei­nen oh­jaus­pyö­rä ja ta­val­li­set hal­lin­ta­lait­teet on pois­tet­tu.

Se on syn­ty­nyt di­gi­taa­li­sek­si ja on vi­de­o­pe­lien ins­pi­roi­ma – Hy­pers­qu­a­re-oh­jaus­jär­jes­tel­mä tuo i-Cock­pit-kon­sep­tin lä­hi­tu­le­vai­suu­teen.

• STEER-BY-WIRE – val­mii­na au­to­no­mi­seen ajoon

Jo en­nen In­cep­ti­on-kon­sep­tin ke­hi­tys­työ­tä, Peu­ge­ot tes­ta­si Steer-by-Wire-tek­niik­kaa ja sen mah­dol­li­sia hyö­ty­jä sekä in­no­vaa­ti­oi­ta. Sen on tar­koi­tus hel­pot­taa aja­mis­ta, li­sä­tä tur­val­li­suut­ta ja luo­tet­ta­vuut­ta. Täl­löin me­kaa­nis­ta oh­jau­sak­se­lia ei tar­vi­ta, ja koko oh­jaus­pyö­rä voi­daan kään­tää pois au­to­no­mi­sen aja­mi­sen ajak­si.

Peu­ge­ot-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Auto Bild.Uutiset
4.6.2022
Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota Corolla Touring. Uudistuvan Toyota Corollan ennakkomyynti alkaa alkusyksyn 2022 aikana. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta 2023.

Toyota

Uudistuva Toyota Corolla: Viidennen sukupolven hybri­di­tek­no­logiaa – Suomeen alkuvuodesta 2023

Auto Bild.Uutiset
4.6.2022

Toyota ja Volkswagen kärjessä – suomalaiset suosivat autoissa käytän­nöl­li­syyttä myös vuonna 2022

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö
5.7.2022

Toyota ja Volkswagen kärjessä – suomalaiset suosivat autoissa käytän­nöl­li­syyttä myös vuonna 2022

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö
5.7.2022
Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Auto Bild.Uutiset
5.6.2022
Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Suomessa ensimmäiset sarjatuotetut autot ovat jo matkalla Pohjoismaihin ja saapunevat perille elokuun aikana.

Subaru / Creative Commons

Täyssähköinen Subaru Solterra: Suomeen elokuussa

Auto Bild.Uutiset
5.6.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Hennessey Supercharged H650 Escalade: Isojen poikien möreä puheenvuoro

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Nelivetoinen, keskimoottorinen Corvette E-Ray: 0-100 km/h vain 2,5 sekunnissa!

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 HP AT8 AWD Veloce Launch Plus: Italialainen herkkupala

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Koeajossa Audi Q8 Electrified Edition 60 TFSI e quattro Tiptronic: Jättiläiseksi kasvatettu

Koeajossa Seat Tarraco 1.4 PHEV 245 e-Hybrid FR Launch Edition DSG: Kulkeva pistokemalli

Koeajossa Hyundai i20 N: Pieni paukkurauta

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Nettijatko 8/2022: Powercube-mittaukset

Hifimaailma

Komponentit vaihtoon 

Hifimaailma

Levarilta kaksi uutta fonoe­si­vah­vis­tinta

Koti ja keittiö

Näin saat villatekstiilit raikkaiksi!

Koti ja keittiö

Tinet ja Vahit Wafin sisustivat kotinsa perin­tö­ka­lus­teilla, silkkimatoilla ja samettisilla sävyillä.

Hifimaailma

6 600 wattia piikkinä 

Koti ja keittiö

Näin sisustat näyttävillä amppelikasveilla

Hifimaailma

Vinyyliääntä c-duuriasteikolla

Hifimaailma

Sonylta uusi Walkman

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Hennessey Supercharged H650 Escalade: Isojen poikien möreä puheenvuoro

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Nettijatko 8/2022: Powercube-mittaukset

Hifimaailma

Komponentit vaihtoon 

Hifimaailma

Levarilta kaksi uutta fonoe­si­vah­vis­tinta

Koti ja keittiö

Näin saat villatekstiilit raikkaiksi!

Koti ja keittiö

Tinet ja Vahit Wafin sisustivat kotinsa perin­tö­ka­lus­teilla, silkkimatoilla ja samettisilla sävyillä.

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Sähköinen Peugeot Inception -konseptiauto: 800 km toimintamatkaa

Polestarin autoihin uusinta Googlen teknologiaa

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uudistunut Renault Arkana: Keskittyy Suomessa täyshybridiin

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uusi Opel Astra Electric: Ensi kertaa myös täyssähköisenä

Uusi Mitsubishi ASX: Kehitetty Euroopan markkinoille

Uusi Volkswagen Amarok: Nyt myynnissä – toimitukset Suomeen alkavat kesällä 2023

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Vuoden Auto Suomessa 2023 on Kia Niro

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA:n akseliväli on peräti 3 metriä.

AEHRA

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Peugeot: Julkisti viisi uutta sähköautoa ja uuden E-Lion-projektin

Lightyear 0 -malli: Valmistus Uudes­sa­kau­pun­gissa on lopetettu

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Renault Espace: Täysin uudet 5- ja 7-paikkaiset mallit esitellään keväällä

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

Polestar: Avasi Rovaniemelle maailman ensimmäisen lumesta rakennetun autopaviljongin - sisällä on Polestar 2 ja jäästä veistettyjä varaosia

Sähköinen Peugeot Inception -konseptiauto: 800 km toimintamatkaa

Polestarin autoihin uusinta Googlen teknologiaa

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uudistunut Renault Arkana: Keskittyy Suomessa täyshybridiin

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

No nyt on todella erikoista... tästä katumaasturista tuskin olet kuullut…!

Uusi Opel Astra Electric: Ensi kertaa myös täyssähköisenä

Uusi Mitsubishi ASX: Kehitetty Euroopan markkinoille

Uusi Volkswagen Amarok: Nyt myynnissä – toimitukset Suomeen alkavat kesällä 2023

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Seres: Uusi kiinalainen automerkki rantautumassa Suomeen maaliskuussa!

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

Vuoden Auto Suomessa 2023 on Kia Niro

Dacia Jogger Hybrid: Markkinoiden edullisin 7-paikkainen hybridi

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.