Peugeot Inception -konsepti näyttää, millainen on tulevaisuuden auto, joka vastaa mahdollisimman hyvin nykyajan asiakkaiden toiveisiin: he haluavat mielihyvää ja ovat avoimia uusille teknologioile. Uuden sukupolven asiakkaat ovat aiempaa verkottuneempia ja haluavat sähköautoja, joissa on erinomainen toimintamatka, helppo pääsy lataukseen ja integroidut liitettävyyspalvelut.

Peugeot Inception -konsepti näyttää, millainen on tulevaisuuden auto, joka vastaa mahdollisimman hyvin nykyajan asiakkaiden toiveisiin: he haluavat mielihyvää ja ovat avoimia uusille teknologioile. Uuden sukupolven asiakkaat ovat aiempaa verkottuneempia ja haluavat sähköautoja, joissa on erinomainen toimintamatka, helppo pääsy lataukseen ja integroidut liitettävyyspalvelut.

Peugeot

Sähköinen Peugeot Inception -konseptiauto: 800 km toimintamatkaa

Peugeot Inception -konsepti on Peugeot-brändin rohkea tule tulevaisuuden manifesti, joka näyttää suuntaa paitsi Peugeotille myös koko autoalalle. Inception-konsepti perustuu uuden sukupolven sähkö­ark­ki­teh­tuu­rille nimeltä ”BEV-by-design”. Olennaisia ovat uusi STLA-sähkö­au­to­ark­ki­teh­tuuri: 800 V -sähkötekniikka, 100 kWh akku sekä 800 km toimintamatka. Peugeot Inception toimii inspiraationa Peugeotin tuleville malleille vuodesta 2025 eteenpäin.

Auto Bild.Uutiset

”Peu­ge­ot on si­tou­tu­nut säh­köis­tä­mään koko mal­lis­ton­sa. Vuon­na 2023 100 % mal­lis­tos­ta on säh­köis­tet­ty, ja seu­raa­van kah­den vuo­den ai­ka­na lan­see­ra­taan 5 uut­ta täys­säh­kö­mal­lia. Ta­voit­teem­me on sel­keä: teem­me Peu­ge­o­tis­ta joh­ta­van säh­köi­sen brän­din Eu­roo­pas­sa vuo­teen 2030 men­nes­sä. Ky­sei­sen ta­voit­teen ruu­miil­lis­tu­ma on Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­ti­au­to, joka näyt­tää brän­din uu­den ajan al­ka­neen. Peu­ge­o­tin brän­di­lu­paus on ”The World is bet­ter place with Al­lu­re”, ja In­cep­ti­on to­del­la­kin ku­vas­taa lu­paus­ta täs­tä päi­väs­tä eteen­päin.” (Lin­da Jack­son, Peu­ge­o­tin toi­mi­tus­joh­ta­ja)

Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­ti – Peu­ge­ot näyt­tää vi­si­on uu­den ajan au­tos­ta

Peu­ge­ot In­cep­ti­on viit­taa uu­den al­kuun (la­ti­nak­si “in­cep­tio” = al­ku). Mi­kään muu nimi ei voi­si yh­tä hy­vin tii­vis­tää Peu­ge­o­tin tu­le­vai­suu­den ma­ni­fes­tin ta­voit­tei­ta. Uraa­uur­ta­vas­ti muo­toil­tu Peu­ge­ot In­cep­ti­on tar­jo­aa uraa uur­ta­via tek­no­lo­gi­sia rat­kai­su­ja ja vie si­nut mu­ka­na­si eri­tyi­seen au­toi­lu­ko­ke­muk­seen.

”Peu­ge­ot muut­tuu, mut­ta In­cep­ti­on-kon­sep­ti on ja py­syy ereh­dyt­tä­mät­tö­mäs­ti Peu­ge­o­ti­na. Se il­mai­see Peu­ge­o­tin aja­ton­ta kis­sa­mais­ta ve­to­voi­maa ja näyt­tää, kuin­ka op­ti­mis­ti­sia me olem­me au­ton tu­le­vai­suu­des­ta ja tun­teis­ta, joi­ta au­tot voi­vat tar­jo­ta.” (Mat­t­hi­as Hos­sann, Peu­ge­o­tin muo­toi­lu­joh­ta­ja)

Uu­det STLA “BEV-by-de­sign” -pe­rus­ra­ken­teet val­lan­ku­mouk­sen pe­rus­ta­na

Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­ti on suun­ni­tel­tu yh­del­le nel­jäs­tä Stel­lan­tis Grou­pin ”BEV-by-de­sign”-säh­kö­au­to­ra­ken­teis­ta. Uu­sien pe­rus­ra­ken­tei­den saa­pu­mi­nen vuo­des­ta 2023 al­ka­en tu­lee mul­lis­ta­maan tu­le­vai­suu­den Peu­ge­o­tit. Täys­säh­kö­au­to­ja var­ten suun­ni­tel­tu­na, uu­si ra­ken­ne mah­dol­lis­taa mat­kus­ta­mo­ti­lan uu­den­lai­sen jär­jes­te­lyn: kul­jet­ta­jan ajo­a­sen­to ja mui­den mat­kus­ta­jien mat­ka­ko­ke­mus ovat täy­sin uu­den­lai­set.

• Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­ti pe­rus­tuu STLA Lar­ge -poh­ja­ra­ken­teel­le. Kon­sep­til­le on an­net­tu ma­ta­lan (1,34 m) ja vir­ta­vii­vai­sen se­da­nin (5,00 m) si­lu­et­ti. Nämä mit­ta­suh­teet on an­net­tu kon­sep­til­le tie­toi­ses­ti, sil­lä ne ku­vas­ta­vat par­hai­ten au­ton in­no­vaa­ti­oi­ta. Ra­ken­ne on osa Peu­ge­o­tin uut­ta vi­ral­lis­ta vies­tin­tää, ja on sil­ti brän­di-iden­ti­tee­tin mu­kai­nen.

Peugeot Inception -konseptin muotoilun haasteet liittyvät dynaamisen ja kissamaisen profiilin ja lasisen matkustamon kontrastiin. Matkustamo on eräänlainen lasinen kotelo, joka ulottuu kuljettajan ja jopa matkustajien jalkojen etupuolelle.

Peugeot Inception -konseptin muotoilun haasteet liittyvät dynaamisen ja kissamaisen profiilin ja lasisen matkustamon kontrastiin. Matkustamo on eräänlainen lasinen kotelo, joka ulottuu kuljettajan ja jopa matkustajien jalkojen etupuolelle.

Peugeot

• Uu­det “BEV-by-de­sign” -täys­säh­kö­ra­ken­teet tuo­vat mu­ka­naan myös Stel­lan­tik­sen uu­det te­ko­ä­lyä tu­ke­vat mo­duu­lit: STLA Brain, STLA Smart­Cock­pit ja STLA Au­tod­ri­ve.

• Täys­säh­köi­nen Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­ti on va­rus­tet­tu 800 vol­tin -säh­kö­ark­ki­teh­tuu­ril­la. Sen 100 kWh:n ak­ku mah­dol­lis­taa jopa 800 ki­lo­met­rin toi­min­ta­mat­kan yh­del­lä la­tauk­sel­la. Kan­ta­ma vas­taa mat­kaa Pa­rii­sis­ta Mar­seil­leen tai Brys­se­lis­tä Ber­lii­niin. Ak­ku la­tau­tuu 30 ki­lo­met­rin ver­ran yh­des­sä mi­nuu­tis­sa ja 150 km ver­ran 5 mi­nuu­tis­sa. Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­tia voi­daan la­da­ta myös in­duk­ti­ol­la il­man la­taus­kaa­pe­lei­ta.

• Kak­si kom­pak­tia säh­kö­moot­to­ria, yk­si edes­sä ja toi­nen ta­ka­na. Ne te­ke­vät In­cep­ti­on-kon­sep­tis­ta ne­li­ve­toi­sen ja eri­no­mai­sen hal­lit­ta­van ur­hei­lul­li­seen ajoon. Säh­kö­moot­to­rien yh­teis­te­ho on 680 hv (500 kW). Kiih­dy­tys 0–100 km/h ta­pah­tuu al­le 3 se­kun­nis­sa.

• Uu­sin­ta tek­no­lo­gi­ao­saa­mis­ta Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­tis­sa de­monst­roi Steer-by-Wire -oh­jaus­jär­jes­tel­mä. Pe­rin­tei­nen ja vuo­si­kym­me­niä käy­tös­sä ol­lut oh­jaus­pyö­rä saa väis­tyä Hy­pers­qu­a­re-oh­jai­men tiel­tä – di­gi­taa­li­set hal­lin­ta­lait­teet kor­vaa­vat me­kaa­ni­set hal­lin­ta­lait­teet.

“Asi­ak­kail­la on kor­ke­at odo­tuk­set säh­kö­au­to­ja koh­taan. Uu­den su­ku­pol­ven ”BEV-by-de­sign”-ra­ken­tei­den avul­la voim­me vas­ta­ta näi­hin vaa­ti­muk­siin. Ai­om­me yl­lät­tää asi­ak­kaat tu­le­vai­suu­den au­to­jen ti­la­rat­kai­suil­la, yk­sin­ker­tais­tam­me aja­mi­seen liit­ty­viä elei­tä ja mul­lis­tam­me ajo­ko­ke­muk­sen. Edel­lä mai­ni­tut ta­voit­teet konk­re­ti­soi­tu­vat Peu­ge­ot In­cep­ti­o­nis­sa. Peu­ge­o­tin muu­tok­sen ta­voit­teet me­ne­vät pal­jon pi­dem­mäl­le kuin vain täys­säh­kö­au­toi­hin. Brän­di ai­koo ot­taa kai­ken ir­ti uu­sien täys­säh­kö­ark­ki­teh­tuu­rien mah­dol­lis­ta­mis­ta rat­kai­suis­ta ja oh­jel­mis­tois­ta.” (Jerô­me Mic­he­ron, Peu­ge­o­tin tuo­te­joh­ta­ja)

Kis­sa­mai­nen il­me uu­des­sa muo­toi­lu­kie­les­sä

Heti en­si­sil­mäyk­sel­lä jo­kai­nen mo­der­ni Peu­ge­ot on tun­nis­tet­ta­vis­sa sen kis­sa­mai­ses­ta ole­muk­ses­ta. Brän­din muo­toi­lu­gee­nit ovat näh­tä­vis­sä edel­leen In­cep­ti­o­nis­sa, mut­ta muo­to­kie­li koo­dat­tu uu­sik­si seu­raa­val­le ai­ka­kau­del­le. Uu­si ai­em­paa yk­sin­ker­tai­sem­pi ja hie­nos­tu­neem­pi muo­toi­lu­kie­li tuo­daan Peu­ge­o­tin tuo­tan­to­mal­lei­hin vuo­des­ta 2025 al­ka­en.

Se hei­jas­taa di­gi­taa­li­sen ai­ka­kau­den vii­meis­te­lyä ja teks­tuu­rei­ta. Uu­si de­sign vaih­taa sen­su­el­lien lin­jo­jen ja at­leet­tis­ten kur­vien vä­lil­lä ol­len ai­em­paa ge­o­met­ri­sem­pi ja te­rä­väm­pi.

Etupuskuriin on tuotu Peugeotin täysin uusi valoilme, jossa mukana on kolmikyntinen valokuvio. Uusi ja erottuva etuosa yhdistyy koko etumaskin kanssa ja muodostaa yhtenäisen elementin, joka pitää sisällään myös kaikki sensorit. Maski muodostuu yhdestä lasiosasta, jonka keskellä on kolmiulotteinen Peugeotin logo.

Etupuskuriin on tuotu Peugeotin täysin uusi valoilme, jossa mukana on kolmikyntinen valokuvio. Uusi ja erottuva etuosa yhdistyy koko etumaskin kanssa ja muodostaa yhtenäisen elementin, joka pitää sisällään myös kaikki sensorit. Maski muodostuu yhdestä lasiosasta, jonka keskellä on kolmiulotteinen Peugeotin logo.

Peugeot

Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­tin muo­toi­lun haas­teet liit­ty­vät dy­naa­mi­sen ja kis­sa­mai­sen pro­fii­lin ja la­si­sen mat­kus­ta­mon kont­ras­tiin. Mat­kus­ta­mo on erään­lai­nen la­si­nen ko­te­lo, joka ulot­tuu kul­jet­ta­jan ja jopa mat­kus­ta­jien jal­ko­jen etu­puo­lel­le.

Kon­sep­tin si­vup­ro­fii­lis­sa on Peu­ge­o­til­le tun­nu­so­mai­sia piir­tei­tä: lin­ja­kas ja ele­gant­ti se­dan, mut­ta lin­tu­pers­pek­tii­vis­tä kat­sot­tu­na se vie mei­dät lä­hi­tu­le­vai­suu­teen – ai­kaan, jos­sa säh­kö­au­tot pe­rus­tu­vat niil­le omi­nai­sil­le pe­rus­ra­ken­teil­le.

Älyk­käät ik­ku­na­la­sit

Peu­ge­ot In­cep­ti­o­nin mat­kus­ta­jat on ym­pä­röi­ty jät­ti­mäi­sel­lä 7,25 m2 la­si­sel­la pin­nal­la, joka myös on osa kon­sep­tin roh­ke­aa muo­toi­lua. Koko la­si­pin­ta (tuu­li­la­si, si­vuik­ku­nat ja kul­maik­ku­nat) on teh­ty eri­tyis­la­sis­ta, joka on so­vi­tet­tu Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­tiin.

La­sis­sa on eri­no­mai­set läm­pö­o­mi­nai­suu­det ja sii­nä käy­te­tään me­tal­li­ok­si­de­ja hyö­dyn­tä­vää Mul­ti-Chrome -pin­ta­kä­sit­te­lyä. Se on alun pe­rin ke­hi­tet­ty NASA:lle ast­ro­naut­tien vi­sii­rei­hin.

• ERI­TYI­NEN KO­RIN­VÄ­RI

Peu­ge­ot In­cep­ti­o­nin ko­rin vä­ri­sä­vyt koos­tu­vat erit­täin hie­nois­ta me­tal­li­pig­men­teis­tä ja vain yh­des­tä vä­ri­pin­nas­ta, joka tar­koit­taa isoa ener­gi­an­sääs­töä maa­lauk­ses­sa. Pin­noit­teen laa­du­kas il­me ko­ros­taa ko­rin muo­to­ja ja on sä­vyil­tään vuo­ro­vai­ku­tuk­ses­sa ym­pä­ris­tön kans­sa.

• EDUS­TA­VA KEU­LAIL­ME – “FUU­SI­O­MAS­KI”

Etu­pus­ku­riin on tuo­tu Peu­ge­o­tin täy­sin uu­si va­loil­me, jos­sa mu­ka­na on kol­mi­kyn­ti­nen va­lo­ku­vio. Uu­si ja erot­tu­va etuo­sa yh­dis­tyy koko etu­mas­kin kans­sa ja muo­dos­taa yh­te­näi­sen ele­men­tin, joka pi­tää si­säl­lään myös kaik­ki sen­so­rit. Mas­ki muo­dos­tuu yh­des­tä la­si­o­sas­ta, jon­ka kes­kel­lä on kol­miu­lot­tei­nen Peu­ge­o­tin logo.

• VIES­TI­VÄT OVET

Ovi­pin­to­jen läpi kul­kee vaa­ka­suun­tai­nen näyt­tö­palk­ki. Se vä­lit­tää eri­lai­sia vies­te­jä au­ton ul­ko­puo­lel­le, kun kul­jet­ta­ja ja mat­kus­ta­jat lä­hes­ty­vät au­toa. In­cep­ti­o­niin yh­dis­tet­ty te­ko­ä­ly tun­nis­taa kul­jet­ta­jan ja sää­tää is­tui­met, läm­pö­ti­lan, ajo- sekä mul­ti­me­dia-ase­tuk­set jo­kai­sel­le mat­kus­ta­jal­le mie­lei­sek­si. Näyt­tö­palk­ki hoi­taa sa­mal­la myös mui­ta au­ton ul­ko­puo­li­sia vies­tin­tä­teh­tä­viä, jot­ta it­se ko­ri­pa­nee­lit oli­si­vat täy­sin si­le­ät.

• AE­RO­DY­NAA­MI­SET VAN­TEET

Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­tin “Ae­ro­rim”-van­teet yh­dis­tä­vät ae­ro­dy­na­mii­kan ja es­te­tii­kan. Ne ovat suun­ni­tel­tu ak­si­aa­li­sym­met­ri­sik­si, ai­van ku­ten Peu­ge­ot 408:n 20-tuu­mai­set Mo­no­lit­he-van­teet.

”Ku­ten Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­ti, tu­le­vai­suu­den au­to­mal­leis­sam­me käy­te­tään STLA Brain -te­ko­ä­lyä ja au­to on täy­sin ver­kot­tu­nut. Peu­ge­o­tin asi­ak­kaat voi­vat naut­tia sau­mat­to­mas­ta ko­ke­muk­ses­ta, jos­sa yh­dis­ty­vät fyy­si­sen ja ih­mi­sen vä­li­nen vuo­ro­vai­ku­tus, vir­tu­aa­li­kes­kus­te­lut brän­din kans­sa ja älyk­käät on­li­ne-pal­ve­lut. Nämä kaik­ki in­no­vaa­ti­ot ovat läs­nä Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­tis­sa. Tu­le­vai­suu­den ”BEV-by-de­sign”-ark­ki­teh­tuu­ril­le pe­rus­tu­vat Peu­ge­o­tit ei­vät ole vain nol­la­pääs­töi­siä, vaan myös rau­hoit­ta­via, in­nos­ta­via sekä help­po­ja os­taa, käyt­tää ja päi­vit­tää.” (Phil York, Peu­ge­o­tin mark­ki­noin­ti- ja vies­tin­tä­joh­ta­ja)

Jo ennen Inception-konseptin kehitystyötä, Peugeot testasi Steer-by-Wire-tekniikkaa ja sen mahdollisia hyötyjä sekä innovaatioita. Sen on tarkoitus helpottaa ajamista, lisätä turvallisuutta ja luotettavuutta. Tällöin mekaanista ohjausakselia ei tarvita, ja koko ohjauspyörä voidaan kääntää pois autonomisen ajamisen ajaksi.

Jo ennen Inception-konseptin kehitystyötä, Peugeot testasi Steer-by-Wire-tekniikkaa ja sen mahdollisia hyötyjä sekä innovaatioita. Sen on tarkoitus helpottaa ajamista, lisätä turvallisuutta ja luotettavuutta. Tällöin mekaanista ohjausakselia ei tarvita, ja koko ohjauspyörä voidaan kääntää pois autonomisen ajamisen ajaksi.

Peugeot

Peu­ge­ot In­cep­ti­on -kon­sep­ti näyt­tää, mil­lai­nen on tu­le­vai­suu­den au­to, joka vas­taa mah­dol­li­sim­man hy­vin ny­ky­a­jan asi­ak­kai­den toi­vei­siin: he ha­lu­a­vat mie­li­hy­vää ja ovat avoi­mia uu­sil­le tek­no­lo­gi­oi­le. Uu­den su­ku­pol­ven asi­ak­kaat ovat ai­em­paa ver­kot­tu­neem­pia ja ha­lu­a­vat säh­kö­au­to­ja, jois­sa on eri­no­mai­nen toi­min­ta­mat­ka, help­po pää­sy la­tauk­seen ja in­teg­roi­dut lii­tet­tä­vyys­pal­ve­lut.

Reit­tien suun­nit­te­lun tu­lee ol­la mah­dol­li­sim­man help­poa ja käyt­tö­liit­ty­män sel­keä. Peu­ge­o­til­la on rat­kai­su näi­den asi­ak­kai­den tar­pei­siin, ja seu­raa­van kah­den vuo­den ai­ka­na merk­ki lan­see­raa pe­rä­ti 5 uut­ta täys­säh­köis­tä mal­lia. Sen jäl­keen Peu­ge­o­tin mal­lis­to on ko­ko­naan täys­säh­köis­tet­ty.

Vuo­des­ta 2030 eteen­päin Peu­ge­ot tu­lee myy­mään Eu­roo­pas­sa vain täys­säh­köi­siä au­to­ja.

Hy­pers­qu­a­re-oh­jain, i-Cock­pi­tin uu­si val­lan­ku­mous

Maa­il­mas­sa liik­kuu jo yli 9 mil­joo­naa i-Cock­pit-oh­jaa­mol­la va­rus­tet­tua au­toa. Tämä in­no­va­tii­vi­nen ja er­go­no­mi­nen oh­jaa­mo­ark­ki­teh­tuu­ri esi­tel­tiin Peu­ge­ot 208 -mal­lis­sa jo 10 vuot­ta sit­ten.

Tä­nään Peu­ge­ot In­cep­ti­on kek­sii oh­jaa­mon uu­del­leen hyö­dyn­tä­en tu­le­vai­suu­den tek­no­lo­gi­oi­ta. Peu­ge­o­tin suun­nit­te­li­jat ovat va­lin­neet ko­ko­naan uu­den oh­jaa­mo­ark­ki­teh­tuu­rin, jos­sa pe­rin­tei­nen oh­jaus­pyö­rä ja ta­val­li­set hal­lin­ta­lait­teet on pois­tet­tu.

Se on syn­ty­nyt di­gi­taa­li­sek­si ja on vi­de­o­pe­lien ins­pi­roi­ma – Hy­pers­qu­a­re-oh­jaus­jär­jes­tel­mä tuo i-Cock­pit-kon­sep­tin lä­hi­tu­le­vai­suu­teen.

• STEER-BY-WIRE – val­mii­na au­to­no­mi­seen ajoon

Jo en­nen In­cep­ti­on-kon­sep­tin ke­hi­tys­työ­tä, Peu­ge­ot tes­ta­si Steer-by-Wire-tek­niik­kaa ja sen mah­dol­li­sia hyö­ty­jä sekä in­no­vaa­ti­oi­ta. Sen on tar­koi­tus hel­pot­taa aja­mis­ta, li­sä­tä tur­val­li­suut­ta ja luo­tet­ta­vuut­ta. Täl­löin me­kaa­nis­ta oh­jau­sak­se­lia ei tar­vi­ta, ja koko oh­jaus­pyö­rä voi­daan kään­tää pois au­to­no­mi­sen aja­mi­sen ajak­si.

Peu­ge­ot-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Hyundai

Hyundai: Esittelee täysin uuden Hyundai Ioniq 9 SUV:n lounge-tyylisen sisätilan

Auto Bild.Uutiset
Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Hyundai

Hyundai: Esittelee täysin uuden Hyundai Ioniq 9 SUV:n lounge-tyylisen sisätilan

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN