Seat Tarraco e-Hybrid on yksi markkinoiden tilavimmista ladattavista hybrideistä.
Seat
Seat Tarraco: Ladattavan hybridin myynti alkoi
Seat Tarracon ladattavan hybridin 13 kWh akku tarjoaa toimintamatkaa pelkästään sähköllä jopa 48 km (WLTP).
Seat laajensi Tarracon haluttavuutta ja taloudellisuutta lisäämällä Seat Tarraco e-Hybrid -ladattavan hybridin mallistoon. Tarracon ladattava hybridi on osoitus Seatin sähköistymisstrategian etenemisestä.
Seat- ja Cupra-brändeilllä on tällä hetkellä mallistossaan yhteensä kuusi täyssähköauto- ja ladattavaa hybridimallia.
Suomessa ladattavan Seat Tarraco e-Hybridin myynti on nyt alkanut ja malli on saatavilla kahtena eri varusteluversiona: Xcellence Launch Edition ja FR Launch Edition.
Molemmat versiot ovat aina 5-paikkaisia.
Seat Tarraco e-Hybrid -ladattava hybridi on 4 735mm pitkä ja 1 839mm leveä. Malli tarjoaa väljät tilat jopa viidelle aikuiselle ja tavaratilaa on yli 610 litraa.
Seat Tarraco e-Hybrid on yksi markkinoiden tilavimmista ladattavista hybrideistä. Tehdaslisävarusteena on tilattavissa myös sähköisesti esiin vapautettava vetokoukku – Tarraco e-Hybridin vetomassat ovat 750 kg (jarruton) ja 1800 kg (jarrullinen).
Vakiovarusteita ovat myös KESSY eli avaimeton keskuslukitus ja käynnistys, peruutuskamera, liikennemerkkien tunnistus ja urheilulliset mukavuusistuimet sekä 19” kevytmetallivanteet.
FR-varustelutasossa on edellisten lisäksi/sijalla urheilulliset etuistuimet, sähkötoiminen kuljettajan istuin muistitoiminnolla sekä mukautuva alustansäätö DCC.
Seat Connect -sovelluksen avulla kuljettaja pääsee näkemään auton tietoja ja pystyy hallinnoimaan vaikka latausta ja ilmastointia.
Full Link -järjestelmän avulla käyttäjät saavat yhdistettyä sekä Android Auton että Apple CarPlay:n toiminnot autoon.
Ladattavan Seat Tarraco e-Hybridin huipputasoiseen vakiovarustukseen kuuluvat mm. digitaalinen mittaristo (Seat Digital Cockpit), navigointijärjestelmä 8 tuuman värikosketusnäytöllä, sähkökäyttöinen seisontalämmitys- ja jäähdytys, lämmitettävät toisen istuinrivin reunapaikat, progressiivinen ohjaus, mukautuva vakionopeudensäädin (ACC), sähkökäyttöinen takaluukku handsfree-toiminnolla ja täys-led -tyyppiset ajo- ja -takavalot.
Seat
Kuljettajaa avustavista järjestelmistä vakiovarusteina ovat mm. Front Assist -ympäristönvalvontajärjestelmä hätäjarrutustoiminnolla ja Lane Assist -kaistanpitoavustin.
Lisävarusteena saatavilla on mm. turvallisuuspaketti XL, joka sisältää vakiovarusteiden lisäksi kaukovaloavustimen, Side Assist -kaistanvaihtoavustimen, Pre-crash Assist ja Rollover -ennakoivan turvajärjestelmän, Traffic Jam Assist -ruuhka-avustimen, Emergency Assist -hätätilanneavustimen sekä lämmitettävän ohjauspyörän.
Tekniikkaa
Seat Tarraco e-Hybrid on suunniteltu ja kehitetty Barcelonassa, Martorellin tehtaalla ja se valmistetaan Wolfsburgissa, Saksassa.
Seat Tarracon ladattavassa hybridiversiossa 1,4-litrainen 110 kW:n (150 hv) TSI-bensiinimoottori on yhdistetty 86 kW:n (117 hv) sähkömoottoriin, 13 kWh:n litiumioniakkuun ja kuusivaihteiseen DSG-automaattivaihteistoon: yhdistelmä tarjoaa tehoa 180 kW (245 hv) ja vääntöä 400 Nm.
Seatin lippulaivamalli arjoaa toimintamatkaa pelkällä sähköllä jopa 48 km (WLTP). Seat Tarraco e-Hybridin bensiinimoottorin ja sähkömoottorin tarjoama kokonaistoimintamatka on jopa 730 km.
Tarracon ladattava hybridi saavuttaa maksiminopeuden 205 km/h ja kiihtyy 0–100 km/h 7,5 sekunnissa. Huomioitavaa on myös alhaiset CO2-päästöt: Suomi-varustelulla 41-44 g/km (WLTP).
Seat Tarraco e-Hybrid mahdollistaa ajon kaupungissa paikallisesti päästöttömästi. Sähkömoottoria käytetään myös polttomoottorin apuna kun tarvitaan lisää suorituskykyä.
Pidempiä matkoja ajettaessa Seat Tarracon ladattava hybridi tarjoaa mahdollisuuden käyttää sekä sähkö- että bensiinimoottoria.
Tarraco e-Hybrid käynnistyy aina vain sähköä käyttävään e-Mode-ajotilaan (mikäli akussa on tarpeeksi virtaa ja sääolosuhteet/lämpötilat sen sallivat).
Ajotila vaihtuu automaattisesti Hybridi-ajotilaksi mikäli akun energiataso tippuu alle ennalta määrätyn tason tai nopeus ylittää 140 km/h.
Hybridi-ajotilassa kuljettaja voi pitää sen hetkisen lataustason, lisätä tai vähentää sitä etukäteen määrättyyn tasoon saakka.
Eri ajotiloja (e-Mode-ajotila, automaattinen hybridi-ajotila, manuaalinen hybridi-ajotila) voidaan säätää multimediajärjestelmän kautta.
Lisäksi Seat Tarraco e-Hybridissä on kaksi erillistä pikapainiketta – e-Mode ja s-Boost. Kun akku tyhjenee, ajotila vaihtuu automaattisesti Hybridi-ajotilaan. Kun akku tarvitsee latausta, se voidaan tehdä kolmessa ja puolessa tunnissa käyttämällä latauslaitetta (3,6 kW) tai 230V:n kotilatauspistokkeesta noin 7 tunnissa.
Ensimmäiset Seat Tarraco e-Hybrid -ladattavat hybridit saapuvat Seat-jälleenmyyjille maaliskuussa ja asiakastoimitukset alkavat keväällä 2021.
Seat Tarraco e-Hybridin alkaen-hinta on 41 396 euroa.
Xcellence-varustelutason hinnat alkavat 42 396 eurosta ja FR-varustelutason puolestaan 44 394 eurosta.
Maaliskuun loppuun saakka saa nopean tilaajan 1 000 euron hankintatuen.
Seat-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Vaihtoautokauppojen valikoimissa on isot erot
Suomen vanhin autolehti, Moottori, viettää 100-vuotisjuhliaan
Opel palauttaa dieselvoimalinjan Zafira-mallistoon
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Polestarin rekisteröinnit kasvoivat tammi-syyskuussa globaalisti 36% ja Suomessa 132%
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Saako auton pysäköidä tien varteen, jos se on poistettu liikennekäytöstä?
Maailmalla ja Suomessa suosituin auton väri on harmaa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Rakkaudella remontoitu torppa sisustettiin 1920-luvun tyyliin
Goldmundin uusi integroitu vahvistin
Linda Linko: ”Estetiikka ei ole pelkkää pintaa, parhaimmillaan siitä heijastuu jotain olennaista ihmisyydestä”
Koti ja keittiön tunnelmallinen Taiteilijakodit-erikoislehti on ilmestynyt!
Uusi phono-moduuli Ranskasta
Ihmelapsi
Oranssi on uusi musta
Järkkymätön perusta
Hanan uusi lippulaiva
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Vaihtoautokauppojen valikoimissa on isot erot
Suomen vanhin autolehti, Moottori, viettää 100-vuotisjuhliaan
Opel palauttaa dieselvoimalinjan Zafira-mallistoon
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
KOEAJOT
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
... Lisää
FOKUS MEDIA
Rakkaudella remontoitu torppa sisustettiin 1920-luvun tyyliin
Goldmundin uusi integroitu vahvistin
Linda Linko: ”Estetiikka ei ole pelkkää pintaa, parhaimmillaan siitä heijastuu jotain olennaista ihmisyydestä”
Koti ja keittiön tunnelmallinen Taiteilijakodit-erikoislehti on ilmestynyt!
Uusi phono-moduuli Ranskasta
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Vaihtoautokauppojen valikoimissa on isot erot
Suomen vanhin autolehti, Moottori, viettää 100-vuotisjuhliaan
Opel palauttaa dieselvoimalinjan Zafira-mallistoon
Täysin uusi Nissan LEAF jopa 622 km toimintamatkalla ja huipputeknologioilla
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Polestarin rekisteröinnit kasvoivat tammi-syyskuussa globaalisti 36% ja Suomessa 132%
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Saako auton pysäköidä tien varteen, jos se on poistettu liikennekäytöstä?
Maailmalla ja Suomessa suosituin auton väri on harmaa
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Mazda lanseeraa uuden sähkömaasturinsa, ensi vuonna Eurooppaan – ”Unelma-auto”
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Tällainen on uusi Kia Stonic
Mazda julkaisi täysin uuden CX-5:n hinnat
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ