Seat Tarraco e-Hybrid on yksi markkinoiden tilavimmista ladattavista hybrideistä.

Seat Tarraco e-Hybrid on yksi markkinoiden tilavimmista ladattavista hybrideistä.

Seat

Seat Tarraco: Ladattavan hybridin myynti alkoi

Seat Tarracon ladattavan hybridin 13 kWh akku tarjoaa toimintamatkaa pelkästään sähköllä jopa 48 km (WLTP).

Auto Bild.Uutiset

Seat laa­jen­si Tar­ra­con ha­lut­ta­vuut­ta ja ta­lou­del­li­suut­ta li­sää­mäl­lä Seat Tar­ra­co e-Hyb­rid -la­dat­ta­van hyb­ri­din mal­lis­toon. Tar­ra­con la­dat­ta­va hyb­ri­di on osoi­tus Se­a­tin säh­köis­ty­mis­st­ra­te­gi­an ete­ne­mi­ses­tä.

Seat- ja Cup­ra-brän­deil­l­lä on täl­lä het­kel­lä mal­lis­tos­saan yh­teen­sä kuu­si täys­säh­kö­au­to- ja la­dat­ta­vaa hyb­ri­di­mal­lia.

Suo­mes­sa la­dat­ta­van Seat Tar­ra­co e-Hyb­ri­din myyn­ti on nyt al­ka­nut ja mal­li on saa­ta­vil­la kah­te­na eri va­rus­te­lu­ver­si­o­na: Xcel­len­ce Launch Edi­ti­on ja FR Launch Edi­ti­on.

Mo­lem­mat ver­si­ot ovat ai­na 5-paik­kai­sia.

Seat Tar­ra­co e-Hyb­rid -la­dat­ta­va hyb­ri­di on 4 735mm pit­kä ja 1 839mm le­veä. Mal­li tar­jo­aa väl­jät ti­lat jopa vii­del­le ai­kui­sel­le ja ta­va­ra­ti­laa on yli 610 lit­raa.

Seat Tar­ra­co e-Hyb­rid on yk­si mark­ki­noi­den ti­la­vim­mis­ta la­dat­ta­vis­ta hyb­ri­deis­tä. Teh­das­li­sä­va­rus­tee­na on ti­lat­ta­vis­sa myös säh­köi­ses­ti esiin va­pau­tet­ta­va ve­to­kouk­ku – Tar­ra­co e-Hyb­ri­din ve­to­mas­sat ovat 750 kg (jar­ru­ton) ja 1800 kg (jar­rul­li­nen).

Va­ki­o­va­rus­tei­ta ovat myös KES­SY eli avai­me­ton kes­kus­lu­ki­tus ja käyn­nis­tys, pe­ruu­tus­ka­me­ra, lii­ken­ne­merk­kien tun­nis­tus ja ur­hei­lul­li­set mu­ka­vuu­sis­tui­met sekä 19” ke­vyt­me­tal­li­van­teet.

FR-va­rus­te­lu­ta­sos­sa on edel­lis­ten li­säk­si/si­jal­la ur­hei­lul­li­set etuis­tui­met, säh­kö­toi­mi­nen kul­jet­ta­jan is­tuin muis­ti­toi­min­nol­la sekä mu­kau­tu­va alus­tan­sää­tö DCC.

Seat Con­nect -so­vel­luk­sen avul­la kul­jet­ta­ja pää­see nä­ke­mään au­ton tie­to­ja ja pys­tyy hal­lin­noi­maan vaik­ka la­taus­ta ja il­mas­toin­tia.

Full Link -jär­jes­tel­män avul­la käyt­tä­jät saa­vat yh­dis­tet­tyä sekä And­roid Au­ton et­tä Ap­p­le CarP­lay:n toi­min­not au­toon.

Ladattavan Seat Tarraco e-Hybridin huipputasoiseen vakiovarustukseen kuuluvat mm. digitaalinen mittaristo (Seat Digital Cockpit), navigointijärjestelmä 8 tuuman värikosketusnäytöllä, sähkökäyttöinen seisontalämmitys- ja jäähdytys, lämmitettävät toisen istuinrivin reunapaikat, progressiivinen ohjaus, mukautuva vakionopeudensäädin (ACC), sähkökäyttöinen takaluukku handsfree-toiminnolla ja täys-led -tyyppiset ajo- ja -takavalot.

Ladattavan Seat Tarraco e-Hybridin huipputasoiseen vakiovarustukseen kuuluvat mm. digitaalinen mittaristo (Seat Digital Cockpit), navigointijärjestelmä 8 tuuman värikosketusnäytöllä, sähkökäyttöinen seisontalämmitys- ja jäähdytys, lämmitettävät toisen istuinrivin reunapaikat, progressiivinen ohjaus, mukautuva vakionopeudensäädin (ACC), sähkökäyttöinen takaluukku handsfree-toiminnolla ja täys-led -tyyppiset ajo- ja -takavalot.

Seat

Kul­jet­ta­jaa avus­ta­vis­ta jär­jes­tel­mis­tä va­ki­o­va­rus­tei­na ovat mm. Front As­sist -ym­pä­ris­tön­val­von­ta­jär­jes­tel­mä hä­tä­jar­ru­tus­toi­min­nol­la ja Lane As­sist -kais­tan­pi­to­a­vus­tin.

Li­sä­va­rus­tee­na saa­ta­vil­la on mm. tur­val­li­suus­pa­ket­ti XL, joka si­säl­tää va­ki­o­va­rus­tei­den li­säk­si kau­ko­va­lo­a­vus­ti­men, Side As­sist -kais­tan­vaih­to­a­vus­ti­men, Pre-crash As­sist ja Rol­lo­ver -en­na­koi­van tur­va­jär­jes­tel­män, Traf­fic Jam As­sist -ruuh­ka-avus­ti­men, Emer­gen­cy As­sist -hä­tä­ti­lan­ne­a­vus­ti­men sekä läm­mi­tet­tä­vän oh­jaus­pyö­rän.

Tek­niik­kaa

Seat Tar­ra­co e-Hyb­rid on suun­ni­tel­tu ja ke­hi­tet­ty Bar­ce­lo­nas­sa, Mar­to­rel­lin teh­taal­la ja se val­mis­te­taan Wolfs­bur­gis­sa, Sak­sas­sa.

Seat Tar­ra­con la­dat­ta­vas­sa hyb­ri­di­ver­si­os­sa 1,4-lit­rai­nen 110 kW:n (150 hv) TSI-ben­sii­ni­moot­to­ri on yh­dis­tet­ty 86 kW:n (117 hv) säh­kö­moot­to­riin, 13 kWh:n li­tiu­mi­o­ni­ak­kuun ja kuu­si­vaih­tei­seen DSG-au­to­maat­ti­vaih­teis­toon: yh­dis­tel­mä tar­jo­aa te­hoa 180 kW (245 hv) ja vään­töä 400 Nm.

Se­a­tin lip­pu­lai­va­mal­li ar­jo­aa toi­min­ta­mat­kaa pel­käl­lä säh­köl­lä jopa 48 km (WLTP). Seat Tar­ra­co e-Hyb­ri­din ben­sii­ni­moot­to­rin ja säh­kö­moot­to­rin tar­jo­a­ma ko­ko­nais­toi­min­ta­mat­ka on jopa 730 km.

Tar­ra­con la­dat­ta­va hyb­ri­di saa­vut­taa mak­si­mi­no­peu­den 205 km/h ja kiih­tyy 0–100 km/h 7,5 se­kun­nis­sa. Huo­mi­oi­ta­vaa on myös al­hai­set CO2-pääs­töt: Suo­mi-va­rus­te­lul­la 41-44 g/km (WLTP).

Seat Tar­ra­co e-Hyb­rid mah­dol­lis­taa ajon kau­pun­gis­sa pai­kal­li­ses­ti pääs­töt­tö­mäs­ti. Säh­kö­moot­to­ria käy­te­tään myös polt­to­moot­to­rin apu­na kun tar­vi­taan li­sää suo­ri­tus­ky­kyä.

Pi­dem­piä mat­ko­ja ajet­ta­es­sa Seat Tar­ra­con la­dat­ta­va hyb­ri­di tar­jo­aa mah­dol­li­suu­den käyt­tää sekä säh­kö- et­tä ben­sii­ni­moot­to­ria.

Tar­ra­co e-Hyb­rid käyn­nis­tyy ai­na vain säh­köä käyt­tä­vään e-Mode-ajo­ti­laan (mi­kä­li akus­sa on tar­peek­si vir­taa ja sää­o­lo­suh­teet/läm­pö­ti­lat sen sal­li­vat).

Ajo­ti­la vaih­tuu au­to­maat­ti­ses­ti Hyb­ri­di-ajo­ti­lak­si mi­kä­li akun ener­gi­a­ta­so tip­puu al­le en­nal­ta mää­rä­tyn ta­son tai no­peus ylit­tää 140 km/h.

Hyb­ri­di-ajo­ti­las­sa kul­jet­ta­ja voi pi­tää sen het­ki­sen la­taus­ta­son, li­sä­tä tai vä­hen­tää sitä etu­kä­teen mää­rät­tyyn ta­soon saak­ka.

Eri ajo­ti­lo­ja (e-Mode-ajo­ti­la, au­to­maat­ti­nen hyb­ri­di-ajo­ti­la, ma­nu­aa­li­nen hyb­ri­di-ajo­ti­la) voi­daan sää­tää mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­män kaut­ta.

Li­säk­si Seat Tar­ra­co e-Hyb­ri­dis­sä on kak­si eril­lis­tä pi­ka­pai­ni­ket­ta – e-Mode ja s-Boost. Kun ak­ku tyh­je­nee, ajo­ti­la vaih­tuu au­to­maat­ti­ses­ti Hyb­ri­di-ajo­ti­laan. Kun ak­ku tar­vit­see la­taus­ta, se voi­daan teh­dä kol­mes­sa ja puo­les­sa tun­nis­sa käyt­tä­mäl­lä la­taus­lai­tet­ta (3,6 kW) tai 230V:n ko­ti­la­taus­pis­tok­kees­ta noin 7 tun­nis­sa.

En­sim­mäi­set Seat Tar­ra­co e-Hyb­rid -la­dat­ta­vat hyb­ri­dit saa­pu­vat Seat-jäl­leen­myy­jil­le maa­lis­kuus­sa ja asi­a­kas­toi­mi­tuk­set al­ka­vat ke­vääl­lä 2021.

Seat Tar­ra­co e-Hyb­ri­din al­ka­en-hin­ta on 41 396 eu­roa.

Xcel­len­ce-va­rus­te­lu­ta­son hin­nat al­ka­vat 42 396 eu­ros­ta ja FR-va­rus­te­lu­ta­son puo­les­taan 44 394 eu­ros­ta.

Maa­lis­kuun lop­puun saak­ka saa no­pe­an ti­laa­jan 1 000 eu­ron han­kin­ta­tu­en.

Seat-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Ajokortti on monelle iäkkäälle tärkeä – iäkkäät hyödyntävät myös uutta ajoteknologiaa

Auto Bild.Uutiset

Ajokortti on monelle iäkkäälle tärkeä – iäkkäät hyödyntävät myös uutta ajoteknologiaa

Auto Bild.Uutiset

Volvo

Uusi täyssähköinen Volvo ES90 on nyt esitelty

Auto Bild.Uutiset

Volvo

Uusi täyssähköinen Volvo ES90 on nyt esitelty

Auto Bild.Uutiset

Uuden Mercedes-Benz CLA:n toimintamatka liki 800 kilometriä

Auto Bild.Uutiset

Uuden Mercedes-Benz CLA:n toimintamatka liki 800 kilometriä

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU