Uusi Subaru Impreza nyt Suomessa
Täydellisesti uudistunut Impreza on nyt koeajattevana suomalaisilla Subaru-jälleenmyyjillä. Imprezassa on aina neliveto ja automaattivaihteisto, ja malliston hinnat alkavat 26 938 eurosta.
Viidennen sukupolven Impreza esiteltiin Japanissa jo viime vuonna ensimmäisenä Subarun uudelle Global-perusrakenteelle rakennettuna mallina. Se, että Imprezan jälkeen esitelty XV ehti Eurooppaan ennen isoveljeään, johtui osaltaan siitä, että Japanissa Vuoden Autoksi valittu Impreza ylitti kotimarkkinoillaan myyntiodotukset monikertaisesti.
Subarulla ei piilotella 4,46-metristen mallien sisarsuhdetta: XV on korotettu Impreza, ja mallit jakavat saman tekniikan. SUV-malli XV on selvästi korkeampi (162 vs. 148 cm), ja siinä on lähes tuplasti enemmän maavaraa (22 vs. 13 cm) kuin Imprezassa.
Edeltävään mallisukupolveen verrattuna Impreza on pidentynyt (+45 mm), leventynyt (+35 mm) ja madaltunut (-10 mm, maavara -15 mm), ja sen akseliväli on pidentynyt 25 milliä.
Enemmän jalkatilaa
Matkustajien kannalta on merkittävää, että edessä on aiempaa enemmän sivusuuntaista tilaa, ja takatilat ovat väljentyneet joka suuntaan. Varsinkin takapenkillä tämä huomaa, sillä kengät mahtuvat helposti edessä olevan istuimen alle: tilaa on enemmän sekä leveys- (+66 mm) että korkeussuunnassa (+12 mm).
Nelivetoinen Impreza on mainio ajettava, ja siinä on hyvä turvavarustelu sekä asialliset tilat. 5-ovisen Imprezan maavara on pienentynyt.
Tavaratila on kasvanut olemattomasti (+5 l, laajennettuna +40 l). Laajennetussa muodossa tila on kohtuullisen tasainen, sillä lattia nousee kaadettujen nojien tasolle viistämällä.
Kojelauta ja ohjauspyörä sekä mittarit ja näytöt ovat yhteneväiset XV:n kanssa. Merkittävää kehitystä on tapahtunut katseilta piilossa kojelaudan alla, sillä lämpöä ja viileyttä jaetaan nyt koko etujalkatilojen leveydeltä, kun puhallus tapahtui ennen lähinnä keskikonsolin sivuista.
Nykyaikaisilla liitettävyysominaisuuksilla varustettu iso kosketusnäyttö on 6,5- (Base-varustetaso) tai 8-tuumainen (Active). Sen yläpuolella oleva matala näyttö kertoo muun muassa EyeSight-turvallisuusteknologian toiminnasta.
Bokseri ja jatkuvatoiminen neliveto
Imprezasta on vain kaksi varustetasoa, mutta mallivaihtoehtoja on kolme, sillä isomman 2,0-litraisen moottorin saa vain paremmalla Active-varustelulla.
Imprezassa on aina jatkuvatoimisen nelivedon, CVT-automaattivaihteiston, törmäyksiä ehkäisevän EyeSight-teknologian ja VDC-ajonhallintajärjestelmän lisäksi muun muassa sadetunnistin, sähköinen käsijarru ja mäkilähtöavustin.
Imprezan bensiinibokserivaihtoehdot ovat XV:n tapaan 1,6 (114 hv) ja 2,0 litraa (156 hv).
Imprezassa on vakiona stereokameratekniikkaan perustuva törmäyksiä ehkäisevä EyeSight-järjestelmä, joka ennakoi liikennetilanteita ja estää törmäyksiä sekä peräänajoja.
1,6-litrainen Impreza maksaa Base-varustelulla 26 938 euroa ja Activena 29 955 euroa. Tehokkaamman 2.0i Activen lähtöhinta on 31 963 euroa.
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Joka kolmas suomalainen ajaa, vaikka ei olisi ajokunnossa
Porschelta uudet Taycan ja Cayenne Black Edition -mallit
Polestareja rekisteröitiin vuoden toisella neljänneksellä 38 % enemmän kuin vuosi sitten
Uusi Mazda CX-5 Suomeen vuodenvaihteessa
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Veho aloittaa BYD-henkilöautojen myynnin ja huollon Suomessa
Suomen edullisin auto on Euroopan ostetuin
Teiden huonosta kunnosta johtuvat vaaratilanteet kasvussa - samaan aikaan autoilijat säästävät renkaista
Katso listaus - Top 10 suosituinta työsuhdeautoa Ayvensiltä
Uusi täyssähköinen Porsche Cayenne kovassa testissä
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Koeajossa Mitsubishi Colt 1.6 HEV Instyle AT: Ajotalous edellä
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
QUADin uusvanha integroitu vahvistin
Anni Ihamäki: ”Haluan ympärilleni värejä ja kuvioita, elämäniloa”
Klipsch dinosauruspuistossa
Eversolon uusi Play
Cd-soitin putkipäätteellä
Cambridge Audiolta uusi päätevahvistin
Isot kemut lykkääntyvät
Volumion tarkkuus-dac
Mark Levinsonin uusi ilme
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Joka kolmas suomalainen ajaa, vaikka ei olisi ajokunnossa
Porschelta uudet Taycan ja Cayenne Black Edition -mallit
Polestareja rekisteröitiin vuoden toisella neljänneksellä 38 % enemmän kuin vuosi sitten
Uusi Mazda CX-5 Suomeen vuodenvaihteessa
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
KOEAJOT
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Joka kolmas suomalainen ajaa, vaikka ei olisi ajokunnossa
Porschelta uudet Taycan ja Cayenne Black Edition -mallit
Polestareja rekisteröitiin vuoden toisella neljänneksellä 38 % enemmän kuin vuosi sitten
Uusi Mazda CX-5 Suomeen vuodenvaihteessa
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Veho aloittaa BYD-henkilöautojen myynnin ja huollon Suomessa
Suomen edullisin auto on Euroopan ostetuin
Teiden huonosta kunnosta johtuvat vaaratilanteet kasvussa - samaan aikaan autoilijat säästävät renkaista
Katso listaus - Top 10 suosituinta työsuhdeautoa Ayvensiltä
Uusi täyssähköinen Porsche Cayenne kovassa testissä
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 - Oman aikansa ”paras auto” täyttää 50 vuotta
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Uudistunut Toyotan täyssähköinen bZ4X -mallisto laajenee uudella, edullisella malliversiolla
Suomen edullisin auto on Euroopan ostetuin
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Peugeotin mallisto täydentyy täyssähköisillä 325-hevosvoimaisilla nelivetoversioilla
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL