Volkswagen tulee esittelemään VW ID. 2all -konseptiautosta sarjatuotantoversion, joka tulee Euroopan markkinoille vuonna 2025.
Volkswagen
Volkswagen ID. 2all -konseptiauton maailmanensi-ilta: Volkswagenin alle 25 000 euroa maksava täyssähköauto
VW ID. 2all -konseptiauto näyttää Volkswagenin uuden muotokielen, ja sen sarjatuotantoversio on tulossa vuonna 2025. Toimintamatkaa saadaan jopa 450 km, tilaa on kuten Golfissa, ja hintaluokka edustaa Polon tasoa.
Volkswagen-henkilöautot jatkaa kompaktin kokoluokan autojensa menestystarinaa sähköisen liikkumisen aikakaudella ja tarjoaa ID. 2all -konseptiauton myötä ensisilmäyksen tulevasta täyssähköautomallista, joka maksaa alle 25 000 euroa.
Tässä muutamia yksityiskohtia konseptista: etuvetoinen, 5-ovinen, toimintamatkaa jopa 450 km, innovatiivisia teknologisia ominaisuuksia kuten Travel Assist, IQ.LIGHT -matriisiajovalot ja älykäs reitinsuunnittelija sekä Volkswagenin ID.-mallien uusi muotokieli.
Sarjatuotantoversio tulee perustumaan pienemmän kokoluokan autoille tarkoitettuun MEB-alustarakenteeseen ja on yksi kymmenestä uudesta täyssähköautomallista, jotka Volkswagen lanseeraa vuoteen 2026 mennessä.
Tavoitteena on, että ID. 2all -mallin alkaen hinta tulisi olemaan alle 25 000 euroa.
Volkswagen
Sarjatuotantoversio tulee perustumaan pienemmän kokoluokan autoille tarkoitettuun MEB-alustarakenteeseen.
Volkswagen
“Muutamme Volkswagenia nopeasti ja perusteellisesti – meillä on selkeä tavoite tehdä Volkswagenista rakastetuin brändi. ID. 2all -konseptiauto näyttää mihin suuntaan haluamme viedä brändiä. Haluamme olla lähempänä asiakasta ja tarjota huippuluokan teknologioita yhdistettynä upeaan muotoiluun. Kiihdytämme muutoksen nopeutta, jotta voimme tarjota täyssähköautoja yhä useammalle”, sanoo Volkswagen-henkilöautojen toimitusjohtaja Thomas Schäfer.
Volkswagen tulee esittelemään VW ID. 2all -konseptiautosta sarjatuotantoversion, joka tulee Euroopan markkinoille vuonna 2025. Tavoitteena on, että auton alkaen hinta tulisi olemaan alle 25 000 euroa.
“Tuomme Volkswagenille tyypilliset hyvät ominaisuudet liikkumisen uuteen maailmaan: huippulaatu ja pitkäaikainen kokemus autojen valmistuksesta, huippuluokan ohjelmisto ja digitaaliset palvelut, jotka todella tuovat lisäarvoa asiakkaalle. Keskiössä ovat aina asiakkaidemme tarpeet ja vaatimukset”, sanoo Volkswagen-henkilöautojen myynnistä, markkinoinnista ja jälkimarkkinoinnista vastaava johtaja Imelda Labbé.
MEB-pohjalevylle
VW ID. 2all -konseptiauton kehityksen perustana on viimeisimmän sukupolven versio MEB-alustarakenteesta.
“ID. 2all tulee olemaan ensimmäinen MEB-alustarakennetta hyödyntävä etuvetoinen täyssähköauto. Hyödynnämme MEB-alustarakenteen erinomaista muokattavuutta ja asetamme uudet standardit pienemmän kokoluokan MEB-alustarakenteella niin teknologian kuin jokapäiväisen käytettävyydenkin saralla”, sanoo Volkswagen-henkilöautojen teknisestä kehityksestä vastaava johtaja Kai Grünitz.
VW ID. 2all -mallin sähkömoottori tarjoaa tehoa 166 kW (226 hv) ja toimintamatkaa jopa 450 kilometriä (WLTP).
Volkswagen
VW ID. 2all -mallin tunnusmerkkeinä erittäin dynaaminen ulkomuoto, ystävällinen ilme ja klassinen C-pilarin muotoilu.
Volkswagen
Uudistettu pienemmän kokoluokan MEB-alustarakenne toimii ID. 2all -konseptiauton perustana ja tarjoaa erityisen taloudellista ajoa sekä suorituskykyistä akku- ja latausteknologiaa.
Sen sähkömoottori tarjoaa tehoa 166 kW (226 hv) ja toimintamatkaa jopa 450 kilometriä (WLTP).
Volkswagen kiinnittää jälleen enemmän huomiota myös muotoiluun. “ID. 2all -konseptiauto luo ensisilmäyksen Volkswagenin uuteen muotokieleen, joka perustuu kolmeen pääperiaatteeseen: stabiliteetti, rakastettavuus ja innostuneisuus”, toteaa Volkswagen-henkilöautojen päämuotoilija Andreas Mindt.
Ystävällinen ilme
Auton tunnusmerkkeinä erittäin dynaaminen ulkomuoto, ystävällinen ilme ja klassinen C-pilarin muotoilu
Uuden muotokielen yksi pääelementeistä on aiemmista Volkswageneista tuttu C-pilarin muotoilu, joka juontaa juurensa aina ensimmäiseen VW Golfiin. VW ID. 2all -konseptiauto on ensimmäinen Volkswagen, josta voi havaita tämän tunnusmerkin uudelleentulkinnan. C-pilarin yhteyteen on sijoitettu myös takaovien ovenkahvat, korostaen auton kylkilinjan puhdasta muotokieltä.
Muita täyssähköisen konseptiauton muotoilun yksityiskohtia ovat selkeä ja voimakas runko, ystävällinen ilme, dynaamiset mittasuhteet sekä ajaton eleganssi.
Auton sisustan muotoilu on myös hyvin selkeää ja sitä luonnehtivat korkealaatuiset materiaalit, intuitiivisilla toiminnoilla varustettu multimedia-järjestelmä perinteisellä äänenvoimakkuuden säätimellä ja erillisillä ilmastointipainikkeilla.
Volkswagen
Tavaratilaa on tarjolla jopa 490–1,330 litraa, joka ylittää jopa isomman kokoluokan autojen lukemat.
Volkswagen
Sisustan muotoilu: tilava, korkealaatuinen ja toiminnoiltaan luonteva
Auton sisustan muotoilu on myös hyvin selkeää ja sitä luonnehtivat korkealaatuiset materiaalit, intuitiivisilla toiminnoilla varustettu multimedia-järjestelmä perinteisellä äänenvoimakkuuden säätimellä ja erillisillä ilmastointipainikkeilla.
Viisiovisuus tuo käytännöllisyyttä ja joustavuutta arjen tarpeisiin kaikille käyttäjäryhmille. Tavaratilaa on tarjolla jopa 490–1,330 litraa, joka ylittää jopa isomman kokoluokan autojen lukemat.
Sähköisen tarjonnan lisääminen: kymmenen uutta täyssähköautomallia vuoteen 2026 mennessä
VW ID. 2all -konseptiauton sarjatuotantoversio on yksi kymmenestä uudesta täyssähköautomallista, jotka Volkswagen lanseeraa vuoteen 2026 mennessä.
Tänä vuonna näemme jo uuden VW ID.3 -mallin, VW ID. Buzzin pitempiakselivälisen version sekä VW ID.7 sedanin.
Näitä seuraa kompaktin kokoluokan täyssähköinen SUV-malli vuonna 2026, ja haasteista huolimatta, Volkswagen työskentelee myös parhaillaan täyssähköautomallin parissa, jonka hinta tulisi olemaan alle 20 000 eroa.
Tällä mallistotarjonnalla Volkswagenilla on kilpailijoihin verrattuna laajin täyssähköautovalikoima. Samalla Volkswagen-henkilöautot päivittää suunnitelmaansa ja tavoittelee, että sen Euroopassa myymistä autoista 80 % olisi sähköautoja vuoteen 2030 mennessä. Volkswagen-henkilöautojen aikaisempi tavoite tähtäsi 70 % osuuteen.
Volkswagen-lehdistötiedote / Juha Peltonen
VW ID. 2all -konseptiauton tekniset tiedot
Voimalinja
Pienemmän kokoluokan MEB-alustarakenne, etuveto
Teho
166 kW / 226 hv
Toimintamatka
jopa 450 km (WLTP)
Latausaika
10 - 80% noin 20 min.
0–100 km/h
< 7 s
Huippunopeus
160 km/h
Pituus
4,050 mm
Leveys
1,812 mm
Korkeus
1,530 mm
Akseliväli
2,600 mm
Tavaratila
490–1,330 litraa
Rengaskoko
225/40 R20
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Tällainen on uusi Kia Stonic
Veho kärkituloksiin Auto Bildin tutkimuksessa
Täyssähköinen Porsche Cayenne äärimmäisissä olosuhteissa
Neljä rengasta ja kolme raitaa: adidaksesta tulee tulevan Audi Formula 1 -tiimin virallinen kumppani
Auto Bild 12/2025 on kaupoissa
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Jenna Tikkanen: ”Kotona saan olla ihan vain minä"
Hanan uusi lippulaiva
20 kullattua kuuloketta
Tarkkuustyötä Sveitsistä
Danielin uusi koti: "Tässä talossa on muumitalon meininkiä"
Kirjailija Satu Rämö: ”Talo oli kauhea remonttipommi, mutta ostimme sen maiseman takia”
Korkean resoluution R2R-da-muunnosta
139 desibeliä 20 hertsillä
Boutique-hotelli ja nelilapsisen perheen koti saman katon alla: Unelma toteutui Taalintehtaalla
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Tällainen on uusi Kia Stonic
Veho kärkituloksiin Auto Bildin tutkimuksessa
Täyssähköinen Porsche Cayenne äärimmäisissä olosuhteissa
Neljä rengasta ja kolme raitaa: adidaksesta tulee tulevan Audi Formula 1 -tiimin virallinen kumppani
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Volkswagen ongelmissa - joukkokanne odottaa?
Näitä autoja nuoret ostavat
Jaguarilta radikaali päätös
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo – täyssähköinen tehopakkaus
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL