Volkswagen tulee esittelemään VW ID. 2all -konseptiautosta sarjatuotantoversion, joka tulee Euroopan markkinoille vuonna 2025.
Volkswagen
Volkswagen ID. 2all -konseptiauton maailmanensi-ilta: Volkswagenin alle 25 000 euroa maksava täyssähköauto
VW ID. 2all -konseptiauto näyttää Volkswagenin uuden muotokielen, ja sen sarjatuotantoversio on tulossa vuonna 2025. Toimintamatkaa saadaan jopa 450 km, tilaa on kuten Golfissa, ja hintaluokka edustaa Polon tasoa.
Volkswagen-henkilöautot jatkaa kompaktin kokoluokan autojensa menestystarinaa sähköisen liikkumisen aikakaudella ja tarjoaa ID. 2all -konseptiauton myötä ensisilmäyksen tulevasta täyssähköautomallista, joka maksaa alle 25 000 euroa.
Tässä muutamia yksityiskohtia konseptista: etuvetoinen, 5-ovinen, toimintamatkaa jopa 450 km, innovatiivisia teknologisia ominaisuuksia kuten Travel Assist, IQ.LIGHT -matriisiajovalot ja älykäs reitinsuunnittelija sekä Volkswagenin ID.-mallien uusi muotokieli.
Sarjatuotantoversio tulee perustumaan pienemmän kokoluokan autoille tarkoitettuun MEB-alustarakenteeseen ja on yksi kymmenestä uudesta täyssähköautomallista, jotka Volkswagen lanseeraa vuoteen 2026 mennessä.
Tavoitteena on, että ID. 2all -mallin alkaen hinta tulisi olemaan alle 25 000 euroa.
Volkswagen
Sarjatuotantoversio tulee perustumaan pienemmän kokoluokan autoille tarkoitettuun MEB-alustarakenteeseen.
Volkswagen
“Muutamme Volkswagenia nopeasti ja perusteellisesti – meillä on selkeä tavoite tehdä Volkswagenista rakastetuin brändi. ID. 2all -konseptiauto näyttää mihin suuntaan haluamme viedä brändiä. Haluamme olla lähempänä asiakasta ja tarjota huippuluokan teknologioita yhdistettynä upeaan muotoiluun. Kiihdytämme muutoksen nopeutta, jotta voimme tarjota täyssähköautoja yhä useammalle”, sanoo Volkswagen-henkilöautojen toimitusjohtaja Thomas Schäfer.
Volkswagen tulee esittelemään VW ID. 2all -konseptiautosta sarjatuotantoversion, joka tulee Euroopan markkinoille vuonna 2025. Tavoitteena on, että auton alkaen hinta tulisi olemaan alle 25 000 euroa.
“Tuomme Volkswagenille tyypilliset hyvät ominaisuudet liikkumisen uuteen maailmaan: huippulaatu ja pitkäaikainen kokemus autojen valmistuksesta, huippuluokan ohjelmisto ja digitaaliset palvelut, jotka todella tuovat lisäarvoa asiakkaalle. Keskiössä ovat aina asiakkaidemme tarpeet ja vaatimukset”, sanoo Volkswagen-henkilöautojen myynnistä, markkinoinnista ja jälkimarkkinoinnista vastaava johtaja Imelda Labbé.
MEB-pohjalevylle
VW ID. 2all -konseptiauton kehityksen perustana on viimeisimmän sukupolven versio MEB-alustarakenteesta.
“ID. 2all tulee olemaan ensimmäinen MEB-alustarakennetta hyödyntävä etuvetoinen täyssähköauto. Hyödynnämme MEB-alustarakenteen erinomaista muokattavuutta ja asetamme uudet standardit pienemmän kokoluokan MEB-alustarakenteella niin teknologian kuin jokapäiväisen käytettävyydenkin saralla”, sanoo Volkswagen-henkilöautojen teknisestä kehityksestä vastaava johtaja Kai Grünitz.
VW ID. 2all -mallin sähkömoottori tarjoaa tehoa 166 kW (226 hv) ja toimintamatkaa jopa 450 kilometriä (WLTP).
Volkswagen
VW ID. 2all -mallin tunnusmerkkeinä erittäin dynaaminen ulkomuoto, ystävällinen ilme ja klassinen C-pilarin muotoilu.
Volkswagen
Uudistettu pienemmän kokoluokan MEB-alustarakenne toimii ID. 2all -konseptiauton perustana ja tarjoaa erityisen taloudellista ajoa sekä suorituskykyistä akku- ja latausteknologiaa.
Sen sähkömoottori tarjoaa tehoa 166 kW (226 hv) ja toimintamatkaa jopa 450 kilometriä (WLTP).
Volkswagen kiinnittää jälleen enemmän huomiota myös muotoiluun. “ID. 2all -konseptiauto luo ensisilmäyksen Volkswagenin uuteen muotokieleen, joka perustuu kolmeen pääperiaatteeseen: stabiliteetti, rakastettavuus ja innostuneisuus”, toteaa Volkswagen-henkilöautojen päämuotoilija Andreas Mindt.
Ystävällinen ilme
Auton tunnusmerkkeinä erittäin dynaaminen ulkomuoto, ystävällinen ilme ja klassinen C-pilarin muotoilu
Uuden muotokielen yksi pääelementeistä on aiemmista Volkswageneista tuttu C-pilarin muotoilu, joka juontaa juurensa aina ensimmäiseen VW Golfiin. VW ID. 2all -konseptiauto on ensimmäinen Volkswagen, josta voi havaita tämän tunnusmerkin uudelleentulkinnan. C-pilarin yhteyteen on sijoitettu myös takaovien ovenkahvat, korostaen auton kylkilinjan puhdasta muotokieltä.
Muita täyssähköisen konseptiauton muotoilun yksityiskohtia ovat selkeä ja voimakas runko, ystävällinen ilme, dynaamiset mittasuhteet sekä ajaton eleganssi.
Auton sisustan muotoilu on myös hyvin selkeää ja sitä luonnehtivat korkealaatuiset materiaalit, intuitiivisilla toiminnoilla varustettu multimedia-järjestelmä perinteisellä äänenvoimakkuuden säätimellä ja erillisillä ilmastointipainikkeilla.
Volkswagen
Tavaratilaa on tarjolla jopa 490–1,330 litraa, joka ylittää jopa isomman kokoluokan autojen lukemat.
Volkswagen
Sisustan muotoilu: tilava, korkealaatuinen ja toiminnoiltaan luonteva
Auton sisustan muotoilu on myös hyvin selkeää ja sitä luonnehtivat korkealaatuiset materiaalit, intuitiivisilla toiminnoilla varustettu multimedia-järjestelmä perinteisellä äänenvoimakkuuden säätimellä ja erillisillä ilmastointipainikkeilla.
Viisiovisuus tuo käytännöllisyyttä ja joustavuutta arjen tarpeisiin kaikille käyttäjäryhmille. Tavaratilaa on tarjolla jopa 490–1,330 litraa, joka ylittää jopa isomman kokoluokan autojen lukemat.
Sähköisen tarjonnan lisääminen: kymmenen uutta täyssähköautomallia vuoteen 2026 mennessä
VW ID. 2all -konseptiauton sarjatuotantoversio on yksi kymmenestä uudesta täyssähköautomallista, jotka Volkswagen lanseeraa vuoteen 2026 mennessä.
Tänä vuonna näemme jo uuden VW ID.3 -mallin, VW ID. Buzzin pitempiakselivälisen version sekä VW ID.7 sedanin.
Näitä seuraa kompaktin kokoluokan täyssähköinen SUV-malli vuonna 2026, ja haasteista huolimatta, Volkswagen työskentelee myös parhaillaan täyssähköautomallin parissa, jonka hinta tulisi olemaan alle 20 000 eroa.
Tällä mallistotarjonnalla Volkswagenilla on kilpailijoihin verrattuna laajin täyssähköautovalikoima. Samalla Volkswagen-henkilöautot päivittää suunnitelmaansa ja tavoittelee, että sen Euroopassa myymistä autoista 80 % olisi sähköautoja vuoteen 2030 mennessä. Volkswagen-henkilöautojen aikaisempi tavoite tähtäsi 70 % osuuteen.
Volkswagen-lehdistötiedote / Juha Peltonen
VW ID. 2all -konseptiauton tekniset tiedot
Voimalinja
Pienemmän kokoluokan MEB-alustarakenne, etuveto
Teho
166 kW / 226 hv
Toimintamatka
jopa 450 km (WLTP)
Latausaika
10 - 80% noin 20 min.
0–100 km/h
< 7 s
Huippunopeus
160 km/h
Pituus
4,050 mm
Leveys
1,812 mm
Korkeus
1,530 mm
Akseliväli
2,600 mm
Tavaratila
490–1,330 litraa
Rengaskoko
225/40 R20
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.
Saka
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.
Saka
Renault Master on uudistunut
Renault
Renault Master on uudistunut
Renault
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.
Atradius
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.
Atradius
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla
Polestarilta akkujen kuntotodistukset käytettyihin malleihin
Ensirekisteröinnit nousuun pitkästä aikaa
Tällainen on uusi Jeep Compass
Uudistunut Toyota bZ4X nyt ennakkomyynnissä – nopeampi lataus, enemmän tehoa ja pidempi toimintamatka
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Auto Bild 6/2025 on kaupoissa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava
Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep
Koeajossa BMW i5 M60 xDrive Sedan: Edustavaan ajoon
Koeajossa Honda ZR-V Hybrid Advance: Nuorekas täydennys
Koeajossa BMW iX1 xDrive30 Charged Plus: Pettämättömällä tyylillä
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Daciin lisäominaisuuksia
Verteren ylellinen levysoitin
Häiriötöntä verkkoyhteyttä
Ortofon Concorde -sarjalle jatkoa
Finalin uudet DC-kuulokkeet
PS Audion uusi PMG Signature -tuotesarja
Mestariteos
Luxmanin uusi kuulokevahvistin
Kun entiset koulukaverit rakastuivat, yhteinen koti perustettiin Pispalaan
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
KOEAJOT
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla
Polestarilta akkujen kuntotodistukset käytettyihin malleihin
Ensirekisteröinnit nousuun pitkästä aikaa
Tällainen on uusi Jeep Compass
Uudistunut Toyota bZ4X nyt ennakkomyynnissä – nopeampi lataus, enemmän tehoa ja pidempi toimintamatka
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Citroën on esitellyt seuraavan sukupolven C5 Aircrossin
Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tullisodan yllätyskäänne: Hankoon aiotaan rakentaa Chrysler-autotehdas!
Teslan Cybertruck on ollut täysi katastrofi
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Volkswagenin ID.4-mallisto laajenee uusilla edullisemmilla Comfort-versioilla
Citroënin sähköautojen hintavallankumous voimistuu – uusi ë-C3 You Limited on Suomen halvin sähköauto
Volkswagen testasi – sähköautolla peräkärryn kanssa Lappiin kovassa pakkaskelissä
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Autojätin johtajalta painava puheenvuoro: “Koko autoteollisuus on vaarassa ja sähköistyminen hidastuu”
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
Suurin huijaus autoalalla 2020-luvulla?
Moottoriurheilu digitaalisessa maailmassa: Parhaat autopelit
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: RAHALAITOS.FI
Autolainan merkitys taloudellisessa päätöksenteossa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: PUHELINLIITTYMÄ.COM
Kilpailuta puhelinliittymäsi ja tankkaa auto säästöillä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi