Volkswagen tulee esittelemään VW ID. 2all -konseptiautosta sarjatuotantoversion, joka tulee Euroopan markkinoille vuonna 2025.
Volkswagen
Volkswagen ID. 2all -konseptiauton maailmanensi-ilta: Volkswagenin alle 25 000 euroa maksava täyssähköauto
VW ID. 2all -konseptiauto näyttää Volkswagenin uuden muotokielen, ja sen sarjatuotantoversio on tulossa vuonna 2025. Toimintamatkaa saadaan jopa 450 km, tilaa on kuten Golfissa, ja hintaluokka edustaa Polon tasoa.
Volkswagen-henkilöautot jatkaa kompaktin kokoluokan autojensa menestystarinaa sähköisen liikkumisen aikakaudella ja tarjoaa ID. 2all -konseptiauton myötä ensisilmäyksen tulevasta täyssähköautomallista, joka maksaa alle 25 000 euroa.
Tässä muutamia yksityiskohtia konseptista: etuvetoinen, 5-ovinen, toimintamatkaa jopa 450 km, innovatiivisia teknologisia ominaisuuksia kuten Travel Assist, IQ.LIGHT -matriisiajovalot ja älykäs reitinsuunnittelija sekä Volkswagenin ID.-mallien uusi muotokieli.
Sarjatuotantoversio tulee perustumaan pienemmän kokoluokan autoille tarkoitettuun MEB-alustarakenteeseen ja on yksi kymmenestä uudesta täyssähköautomallista, jotka Volkswagen lanseeraa vuoteen 2026 mennessä.
Tavoitteena on, että ID. 2all -mallin alkaen hinta tulisi olemaan alle 25 000 euroa.
Volkswagen
Sarjatuotantoversio tulee perustumaan pienemmän kokoluokan autoille tarkoitettuun MEB-alustarakenteeseen.
Volkswagen
“Muutamme Volkswagenia nopeasti ja perusteellisesti – meillä on selkeä tavoite tehdä Volkswagenista rakastetuin brändi. ID. 2all -konseptiauto näyttää mihin suuntaan haluamme viedä brändiä. Haluamme olla lähempänä asiakasta ja tarjota huippuluokan teknologioita yhdistettynä upeaan muotoiluun. Kiihdytämme muutoksen nopeutta, jotta voimme tarjota täyssähköautoja yhä useammalle”, sanoo Volkswagen-henkilöautojen toimitusjohtaja Thomas Schäfer.
Volkswagen tulee esittelemään VW ID. 2all -konseptiautosta sarjatuotantoversion, joka tulee Euroopan markkinoille vuonna 2025. Tavoitteena on, että auton alkaen hinta tulisi olemaan alle 25 000 euroa.
“Tuomme Volkswagenille tyypilliset hyvät ominaisuudet liikkumisen uuteen maailmaan: huippulaatu ja pitkäaikainen kokemus autojen valmistuksesta, huippuluokan ohjelmisto ja digitaaliset palvelut, jotka todella tuovat lisäarvoa asiakkaalle. Keskiössä ovat aina asiakkaidemme tarpeet ja vaatimukset”, sanoo Volkswagen-henkilöautojen myynnistä, markkinoinnista ja jälkimarkkinoinnista vastaava johtaja Imelda Labbé.
MEB-pohjalevylle
VW ID. 2all -konseptiauton kehityksen perustana on viimeisimmän sukupolven versio MEB-alustarakenteesta.
“ID. 2all tulee olemaan ensimmäinen MEB-alustarakennetta hyödyntävä etuvetoinen täyssähköauto. Hyödynnämme MEB-alustarakenteen erinomaista muokattavuutta ja asetamme uudet standardit pienemmän kokoluokan MEB-alustarakenteella niin teknologian kuin jokapäiväisen käytettävyydenkin saralla”, sanoo Volkswagen-henkilöautojen teknisestä kehityksestä vastaava johtaja Kai Grünitz.
VW ID. 2all -mallin sähkömoottori tarjoaa tehoa 166 kW (226 hv) ja toimintamatkaa jopa 450 kilometriä (WLTP).
Volkswagen
VW ID. 2all -mallin tunnusmerkkeinä erittäin dynaaminen ulkomuoto, ystävällinen ilme ja klassinen C-pilarin muotoilu.
Volkswagen
Uudistettu pienemmän kokoluokan MEB-alustarakenne toimii ID. 2all -konseptiauton perustana ja tarjoaa erityisen taloudellista ajoa sekä suorituskykyistä akku- ja latausteknologiaa.
Sen sähkömoottori tarjoaa tehoa 166 kW (226 hv) ja toimintamatkaa jopa 450 kilometriä (WLTP).
Volkswagen kiinnittää jälleen enemmän huomiota myös muotoiluun. “ID. 2all -konseptiauto luo ensisilmäyksen Volkswagenin uuteen muotokieleen, joka perustuu kolmeen pääperiaatteeseen: stabiliteetti, rakastettavuus ja innostuneisuus”, toteaa Volkswagen-henkilöautojen päämuotoilija Andreas Mindt.
Ystävällinen ilme
Auton tunnusmerkkeinä erittäin dynaaminen ulkomuoto, ystävällinen ilme ja klassinen C-pilarin muotoilu
Uuden muotokielen yksi pääelementeistä on aiemmista Volkswageneista tuttu C-pilarin muotoilu, joka juontaa juurensa aina ensimmäiseen VW Golfiin. VW ID. 2all -konseptiauto on ensimmäinen Volkswagen, josta voi havaita tämän tunnusmerkin uudelleentulkinnan. C-pilarin yhteyteen on sijoitettu myös takaovien ovenkahvat, korostaen auton kylkilinjan puhdasta muotokieltä.
Muita täyssähköisen konseptiauton muotoilun yksityiskohtia ovat selkeä ja voimakas runko, ystävällinen ilme, dynaamiset mittasuhteet sekä ajaton eleganssi.
Auton sisustan muotoilu on myös hyvin selkeää ja sitä luonnehtivat korkealaatuiset materiaalit, intuitiivisilla toiminnoilla varustettu multimedia-järjestelmä perinteisellä äänenvoimakkuuden säätimellä ja erillisillä ilmastointipainikkeilla.
Volkswagen
Tavaratilaa on tarjolla jopa 490–1,330 litraa, joka ylittää jopa isomman kokoluokan autojen lukemat.
Volkswagen
Sisustan muotoilu: tilava, korkealaatuinen ja toiminnoiltaan luonteva
Auton sisustan muotoilu on myös hyvin selkeää ja sitä luonnehtivat korkealaatuiset materiaalit, intuitiivisilla toiminnoilla varustettu multimedia-järjestelmä perinteisellä äänenvoimakkuuden säätimellä ja erillisillä ilmastointipainikkeilla.
Viisiovisuus tuo käytännöllisyyttä ja joustavuutta arjen tarpeisiin kaikille käyttäjäryhmille. Tavaratilaa on tarjolla jopa 490–1,330 litraa, joka ylittää jopa isomman kokoluokan autojen lukemat.
Sähköisen tarjonnan lisääminen: kymmenen uutta täyssähköautomallia vuoteen 2026 mennessä
VW ID. 2all -konseptiauton sarjatuotantoversio on yksi kymmenestä uudesta täyssähköautomallista, jotka Volkswagen lanseeraa vuoteen 2026 mennessä.
Tänä vuonna näemme jo uuden VW ID.3 -mallin, VW ID. Buzzin pitempiakselivälisen version sekä VW ID.7 sedanin.
Näitä seuraa kompaktin kokoluokan täyssähköinen SUV-malli vuonna 2026, ja haasteista huolimatta, Volkswagen työskentelee myös parhaillaan täyssähköautomallin parissa, jonka hinta tulisi olemaan alle 20 000 eroa.
Tällä mallistotarjonnalla Volkswagenilla on kilpailijoihin verrattuna laajin täyssähköautovalikoima. Samalla Volkswagen-henkilöautot päivittää suunnitelmaansa ja tavoittelee, että sen Euroopassa myymistä autoista 80 % olisi sähköautoja vuoteen 2030 mennessä. Volkswagen-henkilöautojen aikaisempi tavoite tähtäsi 70 % osuuteen.
Volkswagen-lehdistötiedote / Juha Peltonen
VW ID. 2all -konseptiauton tekniset tiedot
Voimalinja
Pienemmän kokoluokan MEB-alustarakenne, etuveto
Teho
166 kW / 226 hv
Toimintamatka
jopa 450 km (WLTP)
Latausaika
10 - 80% noin 20 min.
0–100 km/h
< 7 s
Huippunopeus
160 km/h
Pituus
4,050 mm
Leveys
1,812 mm
Korkeus
1,530 mm
Akseliväli
2,600 mm
Tavaratila
490–1,330 litraa
Rengaskoko
225/40 R20
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Autokaupan vuosi 2024 oli kehno – vuodesta 2025 odotetaan parempaa
Perinteiset huoltoasemat katoavat – pudotusta jopa 45 %
Sähköautojen myynnin oletetaan kääntyvän kovaan kasvuun tänä vuonna
Auto Bild 1/2025 on kaupoissa
Koeajossa Renault Clio E-Tech Hybrid 145 techno: Talous edellä
Volkswagen ID.7 GTX rajulla matkalla – miten sähköauto selviää?
Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Kirkkain tähti viidestä
Teslan myynti sakkaa Euroopassa
Tiistai ei ole enää halvin päivä tankata
Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Renault Clio E-Tech Hybrid 145 techno: Talous edellä
Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Kirkkain tähti viidestä
Koeajossa Peugeot 508 SW PSE Hybrid4 360 EAT8: Uudella ilmeellä
Koeajossa BYD Tang Black Edition: Tasokasta tilaa
Koeajossa Range Rover Sport P440e Plug-In Hybrid Dynamic HSE: Arvokas tyylitaituri
Koeajossa MG5 LR Luxury: Harvinaisuus
Koeajossa BYD Han: Laadukas tulokas
Koeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D GR Sport A: Lähes keräilykappale
Koeajossa Mercedes-AMG SL 43: Päivitetty legenda
Toyota GR Supra 3.0 eFuel: Muunnelma käy synteettisellä bensiinillä – ja on varustettu uskomattoman hienolla 6-portaisella manuaalivaihteistolla!
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Joulukoti Porvoon vanhalla rautatieasemalla
Näin nukut hyvin! Suosi luonnonmateriaaleja ja pidä makuuhuone raikkaana
Grimm Audiolta uusi RIAA
Denonilta uusi sa/cd-soitin
Mc-äänirasia sisäisellä stepup-muuntajalla
Tri-ampattu kolmitie
Äänensieppaaja
Tivoli Audio Model Two Digital
Mastersound Senso
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Renault Clio E-Tech Hybrid 145 techno: Talous edellä
Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Kirkkain tähti viidestä
Koeajossa Peugeot 508 SW PSE Hybrid4 360 EAT8: Uudella ilmeellä
Koeajossa BYD Tang Black Edition: Tasokasta tilaa
Koeajossa Range Rover Sport P440e Plug-In Hybrid Dynamic HSE: Arvokas tyylitaituri
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Autokaupan vuosi 2024 oli kehno – vuodesta 2025 odotetaan parempaa
Sähköautojen myynnin oletetaan kääntyvän kovaan kasvuun tänä vuonna
Volkswagen ID.7 GTX rajulla matkalla – miten sähköauto selviää?
Teslan myynti sakkaa Euroopassa
Tiistai ei ole enää halvin päivä tankata
Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea
Rengaspaineuutisointi hämmentää - liikaa vai liian vähän?
Moni ajaa heikentyneestä ajoterveydestä huolimatta
Volkswagenin ID.-sähköautomallisto rikkoi 10 000 kappaleen rajapyykin Suomessa
Vältä ikävä yllätys joulunpyhinä – näin estät akun hyytymisen
LUETUIMMAT
Teslan myynti sakkaa Euroopassa
Volkswagen ID.7 GTX rajulla matkalla – miten sähköauto selviää?
Renault tuo täyssähköisen tykin tuotantoon - nollasta sataan 3,5 sekunnissa
Tällainen on uusi Toyota Urban Cruiser – Suomeen ensi syksynä
Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Kirkkain tähti viidestä
Sähköautojen myynti yhä jumissa – Toyota jyrää tilastojen kärjessä
Audi saksalaisten premium-autojen ykkönen Suomessa
Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea
Idästä tuulee – kaksi uutta halpissähköautoa Suomeen
Koeajossa BYD Han: Laadukas tulokas
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: PUHELINLIITTYMÄ.COM
Kilpailuta puhelinliittymäsi ja tankkaa auto säästöillä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi
Kevään Tulo – Valmista Autosi Kesäkauteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Nopealaina.fi
Säästä rahaa ja aikaa: Parhaat autolainat 2024 vertailussa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rahalaitos.fi
Rahoitusratkaisuja autounelmien toteuttamiseen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: AXOLAINA.FI