Volkswagen tulee esittelemään VW ID. 2all -konseptiautosta sarjatuotantoversion, joka tulee Euroopan markkinoille vuonna 2025.

Volkswagen tulee esittelemään VW ID. 2all -konseptiautosta sarjatuotantoversion, joka tulee Euroopan markkinoille vuonna 2025.

Volkswagen

Volkswagen ID. 2all -konseptiauton maailmanensi-ilta: Volkswagenin alle 25 000 euroa maksava täyssähköauto

VW ID. 2all -konseptiauto näyttää Volkswagenin uuden muotokielen, ja sen sarja­tuo­tan­to­versio on tulossa vuonna 2025. Toimintamatkaa saadaan jopa 450 km, tilaa on kuten Golfissa, ja hintaluokka edustaa Polon tasoa.

Auto Bild.Uutiset

Volks­wa­gen-hen­ki­lö­au­tot jat­kaa kom­pak­tin ko­ko­luo­kan au­to­jen­sa me­nes­tys­ta­ri­naa säh­köi­sen liik­ku­mi­sen ai­ka­kau­del­la ja tar­jo­aa ID. 2all -kon­sep­ti­au­ton myö­tä en­si­sil­mäyk­sen tu­le­vas­ta täys­säh­kö­au­to­mal­lis­ta, joka mak­saa al­le 25 000 eu­roa.

Täs­sä muu­ta­mia yk­si­tyis­koh­tia kon­sep­tis­ta: etu­ve­toi­nen, 5-ovi­nen, toi­min­ta­mat­kaa jopa 450 km, in­no­va­tii­vi­sia tek­no­lo­gi­sia omi­nai­suuk­sia ku­ten Tra­vel As­sist, IQ.LIGHT -mat­rii­si­a­jo­va­lot ja äly­käs rei­tin­suun­nit­te­li­ja sekä Volks­wa­ge­nin ID.-mal­lien uu­si muo­to­kie­li.

Sar­ja­tuo­tan­to­ver­sio tu­lee pe­rus­tu­maan pie­nem­män ko­ko­luo­kan au­toil­le tar­koi­tet­tuun MEB-alus­ta­ra­ken­tee­seen ja on yk­si kym­me­nes­tä uu­des­ta täys­säh­kö­au­to­mal­lis­ta, jot­ka Volks­wa­gen lan­see­raa vuo­teen 2026 men­nes­sä.

Tavoitteena on, että ID. 2all -mallin alkaen hinta tulisi olemaan alle 25 000 euroa.

Tavoitteena on, että ID. 2all -mallin alkaen hinta tulisi olemaan alle 25 000 euroa.

Volkswagen

Sarjatuotantoversio tulee perustumaan pienemmän kokoluokan autoille tarkoitettuun MEB-alustarakenteeseen.

Sarjatuotantoversio tulee perustumaan pienemmän kokoluokan autoille tarkoitettuun MEB-alustarakenteeseen.

Volkswagen

“Muu­tam­me Volks­wa­ge­nia no­pe­as­ti ja pe­rus­teel­li­ses­ti – meil­lä on sel­keä ta­voi­te teh­dä Volks­wa­ge­nis­ta ra­kas­te­tuin brän­di. ID. 2all -kon­sep­ti­au­to näyt­tää mi­hin suun­taan ha­lu­am­me vie­dä brän­diä. Ha­lu­am­me ol­la lä­hem­pä­nä asi­a­kas­ta ja tar­jo­ta huip­pu­luo­kan tek­no­lo­gi­oi­ta yh­dis­tet­ty­nä upe­aan muo­toi­luun. Kiih­dy­täm­me muu­tok­sen no­peut­ta, jot­ta voim­me tar­jo­ta täys­säh­kö­au­to­ja yhä use­am­mal­le”, sa­noo Volks­wa­gen-hen­ki­lö­au­to­jen toi­mi­tus­joh­ta­ja Tho­mas Schä­fer.

Volks­wa­gen tu­lee esit­te­le­mään VW ID. 2all -kon­sep­ti­au­tos­ta sar­ja­tuo­tan­to­ver­si­on, joka tu­lee Eu­roo­pan mark­ki­noil­le vuon­na 2025. Ta­voit­tee­na on, et­tä au­ton al­ka­en hin­ta tu­li­si ole­maan al­le 25 000 eu­roa.

“Tuom­me Volks­wa­ge­nil­le tyy­pil­li­set hy­vät omi­nai­suu­det liik­ku­mi­sen uu­teen maa­il­maan: huip­pu­laa­tu ja pit­kä­ai­kai­nen ko­ke­mus au­to­jen val­mis­tuk­ses­ta, huip­pu­luo­kan oh­jel­mis­to ja di­gi­taa­li­set pal­ve­lut, jot­ka to­del­la tuo­vat li­sä­ar­voa asi­ak­kaal­le. Kes­ki­ös­sä ovat ai­na asi­ak­kai­dem­me tar­peet ja vaa­ti­muk­set”, sa­noo Volks­wa­gen-hen­ki­lö­au­to­jen myyn­nis­tä, mark­ki­noin­nis­ta ja jäl­ki­mark­ki­noin­nis­ta vas­taa­va joh­ta­ja Imel­da Lab­bé.

MEB-poh­ja­le­vyl­le

VW ID. 2all -kon­sep­ti­au­ton ke­hi­tyk­sen pe­rus­ta­na on vii­mei­sim­män su­ku­pol­ven ver­sio MEB-alus­ta­ra­ken­tees­ta.

“ID. 2all tu­lee ole­maan en­sim­mäi­nen MEB-alus­ta­ra­ken­net­ta hyö­dyn­tä­vä etu­ve­toi­nen täys­säh­kö­au­to. Hyö­dyn­näm­me MEB-alus­ta­ra­ken­teen eri­no­mais­ta muo­kat­ta­vuut­ta ja ase­tam­me uu­det stan­dar­dit pie­nem­män ko­ko­luo­kan MEB-alus­ta­ra­ken­teel­la niin tek­no­lo­gi­an kuin jo­ka­päi­väi­sen käy­tet­tä­vyy­den­kin sa­ral­la”, sa­noo Volks­wa­gen-hen­ki­lö­au­to­jen tek­ni­ses­tä ke­hi­tyk­ses­tä vas­taa­va joh­ta­ja Kai Grünitz.

VW ID. 2all -mallin sähkömoottori tarjoaa tehoa 166 kW (226 hv) ja toimintamatkaa jopa 450 kilometriä (WLTP).

VW ID. 2all -mallin sähkömoottori tarjoaa tehoa 166 kW (226 hv) ja toimintamatkaa jopa 450 kilometriä (WLTP).

Volkswagen

VW ID. 2all -mallin tunnusmerkkeinä erittäin dynaaminen ulkomuoto, ystävällinen ilme ja klassinen C-pilarin muotoilu.

VW ID. 2all -mallin tunnusmerkkeinä erittäin dynaaminen ulkomuoto, ystävällinen ilme ja klassinen C-pilarin muotoilu.

Volkswagen

Uu­dis­tet­tu pie­nem­män ko­ko­luo­kan MEB-alus­ta­ra­ken­ne toi­mii ID. 2all -kon­sep­ti­au­ton pe­rus­ta­na ja tar­jo­aa eri­tyi­sen ta­lou­del­lis­ta ajoa sekä suo­ri­tus­ky­kyis­tä ak­ku- ja la­taus­tek­no­lo­gi­aa.

Sen säh­kö­moot­to­ri tar­jo­aa te­hoa 166 kW (226 hv) ja toi­min­ta­mat­kaa jopa 450 ki­lo­met­riä (WLTP).

Volks­wa­gen kiin­nit­tää jäl­leen enem­män huo­mi­o­ta myös muo­toi­luun. “ID. 2all -kon­sep­ti­au­to luo en­si­sil­mäyk­sen Volks­wa­ge­nin uu­teen muo­to­kie­leen, joka pe­rus­tuu kol­meen pää­pe­ri­aat­tee­seen: sta­bi­li­teet­ti, ra­kas­tet­ta­vuus ja in­nos­tu­nei­suus”, to­te­aa Volks­wa­gen-hen­ki­lö­au­to­jen pää­muo­toi­li­ja And­re­as Mindt.

Ys­tä­väl­li­nen il­me

Au­ton tun­nus­merk­kei­nä erit­täin dy­naa­mi­nen ul­ko­muo­to, ys­tä­väl­li­nen il­me ja klas­si­nen C-pi­la­rin muo­toi­lu

Uu­den muo­to­kie­len yk­si pää­e­le­men­teis­tä on ai­em­mis­ta Volks­wa­ge­neis­ta tut­tu C-pi­la­rin muo­toi­lu, joka juon­taa juu­ren­sa ai­na en­sim­mäi­seen VW Gol­fiin. VW ID. 2all -kon­sep­ti­au­to on en­sim­mäi­nen Volks­wa­gen, jos­ta voi ha­vai­ta tä­män tun­nus­mer­kin uu­del­leen­tul­kin­nan. C-pi­la­rin yh­tey­teen on si­joi­tet­tu myös ta­ka­o­vien oven­kah­vat, ko­ros­ta­en au­ton kyl­ki­lin­jan puh­das­ta muo­to­kiel­tä.

Mui­ta täys­säh­köi­sen kon­sep­ti­au­ton muo­toi­lun yk­si­tyis­koh­tia ovat sel­keä ja voi­ma­kas run­ko, ys­tä­väl­li­nen il­me, dy­naa­mi­set mit­ta­suh­teet sekä aja­ton ele­gans­si.

Auton sisustan muotoilu on myös hyvin selkeää ja sitä luonnehtivat korkealaatuiset materiaalit, intuitiivisilla toiminnoilla varustettu multimedia-järjestelmä perinteisellä äänenvoimakkuuden säätimellä ja erillisillä ilmastointipainikkeilla.

Auton sisustan muotoilu on myös hyvin selkeää ja sitä luonnehtivat korkealaatuiset materiaalit, intuitiivisilla toiminnoilla varustettu multimedia-järjestelmä perinteisellä äänenvoimakkuuden säätimellä ja erillisillä ilmastointipainikkeilla.

Volkswagen

Tavaratilaa on tarjolla jopa 490–1,330 litraa, joka ylittää jopa isomman kokoluokan autojen lukemat.

Tavaratilaa on tarjolla jopa 490–1,330 litraa, joka ylittää jopa isomman kokoluokan autojen lukemat.

Volkswagen

Si­sus­tan muo­toi­lu: ti­la­va, kor­ke­a­laa­tui­nen ja toi­min­noil­taan luon­te­va

Au­ton si­sus­tan muo­toi­lu on myös hy­vin sel­ke­ää ja sitä luon­neh­ti­vat kor­ke­a­laa­tui­set ma­te­ri­aa­lit, in­tui­tii­vi­sil­la toi­min­noil­la va­rus­tet­tu mul­ti­me­dia-jär­jes­tel­mä pe­rin­tei­sel­lä ää­nen­voi­mak­kuu­den sää­ti­mel­lä ja eril­li­sil­lä il­mas­toin­ti­pai­nik­keil­la.

Vii­si­o­vi­suus tuo käy­tän­nöl­li­syyt­tä ja jous­ta­vuut­ta ar­jen tar­pei­siin kai­kil­le käyt­tä­jä­ryh­mil­le. Ta­va­ra­ti­laa on tar­jol­la jopa 490–1,330 lit­raa, joka ylit­tää jopa isom­man ko­ko­luo­kan au­to­jen lu­ke­mat.

Säh­köi­sen tar­jon­nan li­sää­mi­nen: kym­me­nen uut­ta täys­säh­kö­au­to­mal­lia vuo­teen 2026 men­nes­sä

VW ID. 2all -kon­sep­ti­au­ton sar­ja­tuo­tan­to­ver­sio on yk­si kym­me­nes­tä uu­des­ta täys­säh­kö­au­to­mal­lis­ta, jot­ka Volks­wa­gen lan­see­raa vuo­teen 2026 men­nes­sä.

Tänä vuon­na nä­em­me jo uu­den VW ID.3 -mal­lin, VW ID. Buz­zin pi­tem­pi­ak­se­li­vä­li­sen ver­si­on sekä VW ID.7 se­da­nin.

Näi­tä seu­raa kom­pak­tin ko­ko­luo­kan täys­säh­köi­nen SUV-mal­li vuon­na 2026, ja haas­teis­ta huo­li­mat­ta, Volks­wa­gen työs­ken­te­lee myös par­hail­laan täys­säh­kö­au­to­mal­lin pa­ris­sa, jon­ka hin­ta tu­li­si ole­maan al­le 20 000 eroa.

Täl­lä mal­lis­to­tar­jon­nal­la Volks­wa­ge­nil­la on kil­pai­li­joi­hin ver­rat­tu­na laa­jin täys­säh­kö­au­to­va­li­koi­ma. Sa­mal­la Volks­wa­gen-hen­ki­lö­au­tot päi­vit­tää suun­ni­tel­maan­sa ja ta­voit­te­lee, et­tä sen Eu­roo­pas­sa myy­mis­tä au­tois­ta 80 % oli­si säh­kö­au­to­ja vuo­teen 2030 men­nes­sä. Volks­wa­gen-hen­ki­lö­au­to­jen ai­kai­sem­pi ta­voi­te täh­tä­si 70 % osuu­teen.

Volks­wa­gen-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

VW ID. 2all -kon­sep­ti­au­ton tek­ni­set tie­dot

Voi­ma­lin­ja

Pie­nem­män ko­ko­luo­kan MEB-alus­ta­ra­ken­ne, etu­ve­to

Teho

166 kW / 226 hv

Toi­min­ta­mat­ka

jopa 450 km (WLTP)

La­tau­sai­ka

10 - 80% noin 20 min.

0–100 km/h

< 7 s

Huip­pu­no­peus

160 km/h

Pi­tuus

4,050 mm

Le­veys

1,812 mm

Kor­keus

1,530 mm

Ak­se­li­vä­li

2,600 mm

Ta­va­ra­ti­la

490–1,330 lit­raa

Ren­gas­ko­ko

225/40 R20

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN