Volvo paljastaa nyt yhden suurimmista sijoituksistaan: uuden huippuluokan ohjelmistotestauskeskuksen Göteborgissa, Ruotsissa. Se tehostaa Volvon integroitua ohjelmistotestausta kaikilla tasoilla.
Volvo Cars
Volvo Cars: Avaa uuden huippuluokan ohjelmistotestauskeskuksen Ruotsiin
Uuden sukupolven Volvot ovat yhä enenevissä määrin ohjelmistopohjaisia. Tämä suunnittelufilosofia on synnyttänyt jännittäviä uusia malleja, kuten EX90-lippulaivamallin ja pienen mutta suurenmoisen EX30-katumaasturin. Autoista tulee entistä parempia ajan kuluessa säännöllisten automaattisten ohjelmistopäivitysten ansiosta.
Osana tätä strategiaa Volvo investoi jatkuvasti yrityksen sisäisiin ohjelmistokehitys- ja testaustoimintoihin.
Volvo paljastaa nyt yhden suurimmista sijoituksistaan: uuden huippuluokan ohjelmistotestauskeskuksen Göteborgissa, Ruotsissa. Se tehostaa Volvon integroitua ohjelmistotestausta kaikilla tasoilla.
Noin 22 000 neliömetrin suuruisen laitoksen alkuinvestoinnit ovat 30 miljoonan euron luokkaa. Uusi ohjelmistotestauskeskus on kansainvälisten insinöörikeskusten ja Tech Hubien verkoston uusi lippulaiva.
Volvolla on toimintaa myös ohjelmistotestikeskuksissa Ruotsin Lundissa ja Kiinan Shanghaissa, mutta uusi laitos Göteborgissa on selvästi suurin sekä kooltaan että kapasiteetiltaan.
Kapasiteettia myös tarvitaan, sillä kuten EX90-lippulaivamalli osoittaa, autoteollisuus on muuttumassa nopeasti.
Tulevaisuuden Volvo on täysin sähköinen, sitä myydään yhä suuremmissa määrin verkossa, se saa tehonsa huipputietokoneiden kautta, jotka käyttävät yrityksen sisällä kehitettyä ohjelmistoa, ja se tulee ajan kuluessa entistä paremmaksi säännöllisten automaattisten ohjelmistopäivitysten ansiosta.
Tämä kaikki tekee yrityksen sisäisestä ohjelmistokehityksestä ja -testauksesta keskeisen tekijän strategisten päämäärien tavoittelussa. Yksi Volvon tavoitteista on olla uuden teknologian kärkinimi ja pelkkien sähköautojen valmistaja vuoteen 2030 mennessä.
“Tämä on huipputekninen laitos, joka toimii globaalin ohjelmistotestauksen keskuksena”, sanoo Volvon tutkimus- ja kehitystyöjohtaja Anders Bell. “Kehittäjät kaikista globaaleista insinöörikeskuksista ja Tech Hubeista voivat suorittaa täällä ohjelmistotestejä etänä 24 tuntia vuorokaudessa, 365 päivää vuodessa. Uskon vakaasti, että luomme tällä testikeskuksella uusia standardeja autoteollisuudelle.”
Uusi ohjelmistotestauskeskus työllistää aluksi noin sata henkilöä. Luvun uskotaan kasvavan 300:aan, kun keskus toimii täydellä kapasiteetilla.
Ennen pitkää keskuksessa toimii noin 500 testialustaa ja digitaalista testiympäristöä, mikä on merkittävä harppaus tämän hetken noin 200:sta yksiköstä.
Göteborgin keskus toimii läheisessä yhteistyössä Volvon muiden insinöörikeskusten kanssa, joilla on keskeinen rooli ohjelmistokehityksessä.
Viime kuussa Volvo perusti uuden Tech Hubin Singaporeen, ja suunnitelmissa on avata toinen ohjelmistopainotteinen Tech Hub Puolan Krakovaan helmikuussa.
Uusi ohjelmistotestauskeskus työllistää aluksi noin sata henkilöä. Luvun uskotaan kasvavan 300:aan, kun keskus toimii täydellä kapasiteetilla. Ennen pitkää keskuksessa toimii noin 500 testialustaa ja digitaalista testiympäristöä, mikä on merkittävä harppaus tämän hetken noin 200:sta yksiköstä.
Volvo Cars
“Kasvava ohjelmistoinsinöörien joukko työskentelee monien jännittävien haasteiden parissa”, sanoo Volvon ohjelmistokehityksen johtaja Alwin Bakkenes. “Tavoitteena on tehostaa innovointia kehittämällä ohjelmistoja Volvon tärkeimmille osa-alueille – tosielämän tietoihin perustuvasta turvallisuusteknologiasta havainnointi- ja avustusalgoritmeihin ja tulevan autonomisen ajamisen ohjelmistoihin.”
Muita ohjelmistoihin liittyviä haasteita ovat uuden sukupolven yhteysominaisuuksien kehittäminen ja kaiken kehitystyön tukeminen data-analyysin avulla. Volvo palkkaa aktiivisesti ohjelmistoinsinöörejä eri toimipisteisiin ympäri maailmaa. Lisätietoja on avointen työpaikkojen sivulla.
Krakovan ja Singaporen keskusten lisäksi Volvolla on Tech Hubeja Tukholmassa ja Lundissa sekä Bangaloressa, Intiassa. Lisäksi autonvalmistajalla on suuret insinöörikeskukset Shanghaissa ja Göteborgissa.
Jokaisella näistä keskuksista on oma painopisteensä, mutta ne muodostavat yhdessä kriittisen innovaatiokeskusten verkoston, joka on levittäytynyt strategisesti ympäri maailmaa.
Volvo-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.
Saka
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.
Saka
Renault Master on uudistunut
Renault
Renault Master on uudistunut
Renault
Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.
Hyundai
Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.
Hyundai
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla
Polestarilta akkujen kuntotodistukset käytettyihin malleihin
Ensirekisteröinnit nousuun pitkästä aikaa
Tällainen on uusi Jeep Compass
Uudistunut Toyota bZ4X nyt ennakkomyynnissä – nopeampi lataus, enemmän tehoa ja pidempi toimintamatka
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Auto Bild 6/2025 on kaupoissa
Citroën on esitellyt seuraavan sukupolven C5 Aircrossin
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava
Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep
Koeajossa BMW i5 M60 xDrive Sedan: Edustavaan ajoon
Koeajossa Honda ZR-V Hybrid Advance: Nuorekas täydennys
Koeajossa BMW iX1 xDrive30 Charged Plus: Pettämättömällä tyylillä
Koeajossa Polestar 2 BST edition 230: Sähköpirulainen
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Mestariteos
Luxmanin uusi kuulokevahvistin
Nagaokalta huippurasia
Innuosin uusi striimerisarja
Lääkärin vastaanotto on nykyisin porilaissisustajan kerroksellisesti sisustettu koti
Omintakeinen dac-vahvistin
Triodit taskussa
Orangelta edullinen vastamelukuuloke
Kultaa, platinaa, ruteniumia
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla
Polestarilta akkujen kuntotodistukset käytettyihin malleihin
Ensirekisteröinnit nousuun pitkästä aikaa
Tällainen on uusi Jeep Compass
Uudistunut Toyota bZ4X nyt ennakkomyynnissä – nopeampi lataus, enemmän tehoa ja pidempi toimintamatka
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Citroën on esitellyt seuraavan sukupolven C5 Aircrossin
Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tullisodan yllätyskäänne: Hankoon aiotaan rakentaa Chrysler-autotehdas!
Teslan Cybertruck on ollut täysi katastrofi
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Volkswagenin ID.4-mallisto laajenee uusilla edullisemmilla Comfort-versioilla
Citroënin sähköautojen hintavallankumous voimistuu – uusi ë-C3 You Limited on Suomen halvin sähköauto
Volkswagen testasi – sähköautolla peräkärryn kanssa Lappiin kovassa pakkaskelissä
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Autojätin johtajalta painava puheenvuoro: “Koko autoteollisuus on vaarassa ja sähköistyminen hidastuu”
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
Suurin huijaus autoalalla 2020-luvulla?
Moottoriurheilu digitaalisessa maailmassa: Parhaat autopelit
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: RAHALAITOS.FI
Autolainan merkitys taloudellisessa päätöksenteossa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: PUHELINLIITTYMÄ.COM
Kilpailuta puhelinliittymäsi ja tankkaa auto säästöillä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi