Volvo EX30:n pitkä akseliväli, suuret pyörät ja tasaiset ylitykset antavat ulkoasulle tasapainoa ja hienostuneisuutta.

Volvo EX30:n pitkä akseliväli, suuret pyörät ja tasaiset ylitykset antavat ulkoasulle tasapainoa ja hienostuneisuutta.

Volvo Cars

Volvo EX30: Täyssähköinen, ja tehokkaimpana 428 hv versiona Volvon historian nopeimmin kiihtyvä auto!

Uusi täyssähköinen Volvo EX30 on kompakti katumaasturi, joka tekee suuria asioita. Se on suunniteltu Volvolle ominaiseen tapaan erittäin turvalliseksi, ja sen CO2-jalanjäljen odotetaan olevan pienempi kuin yhdelläkään aikaisemmalla Volvolla.

Auto Bild.Uutiset

Mi­la­nos­sa maa­il­mal­le pal­jas­tet­tu EX30 on Vol­von en­sim­mäi­nen kom­pak­ti pre­mium-ka­tu­maas­tu­ri.

Vol­vo EX30:n pit­kä ak­se­li­vä­li, suu­ret pyö­rät ja ta­sai­set yli­tyk­set an­ta­vat ul­ko­a­sul­le ta­sa­pai­noa ja hie­nos­tu­nei­suut­ta.

Au­ton erot­taa heti säh­kö­au­tok­si it­se­var­man keu­lan, sul­je­tun mas­kin ja nk. Tho­rin va­sa­ra -ajo­va­lo­jen di­gi­taa­li­sen tul­kin­nan an­si­os­ta.

Volvo EX30 -malliin on tarjolla kolme voimansiirtovaihtoehtoa ja kaksi erilaista akkutyyppiä, joiden ansiosta auto on voitu hinnoitella houkuttelevasti.

Volvo EX30 -malliin on tarjolla kolme voimansiirtovaihtoehtoa ja kaksi erilaista akkutyyppiä, joiden ansiosta auto on voitu hinnoitella houkuttelevasti.

Volvo Cars

Volvo EX30 on ensimmäinen Volvo, joka sisältää uuden sukupolven Park Pilot Assist -pysäköintiavustimen. Se osaa käsitellä kaikkia pysäköintitiloja, kuten taskuparkkeja sekä viistoja ja kohtisuoria pysäköintiruutuja, ja tekee pysäköinnistä ahtaisiin paikkoihin todella vaivatonta.

Volvo EX30 on ensimmäinen Volvo, joka sisältää uuden sukupolven Park Pilot Assist -pysäköintiavustimen. Se osaa käsitellä kaikkia pysäköintitiloja, kuten taskuparkkeja sekä viistoja ja kohtisuoria pysäköintiruutuja, ja tekee pysäköinnistä ahtaisiin paikkoihin todella vaivatonta.

Volvo Cars

Vii­si eloi­saa ko­ri­vä­riä, ku­ten tyy­li­käs Cloud Blue sekä kir­kas ja il­mei­käs Moss Yel­low, joka on saa­nut in­noi­tuk­sen­sa Ruot­sin län­si­ran­ni­kon kal­li­oil­la kas­va­vas­ta jä­kä­läs­tä, an­ta­vat au­tol­le luon­net­ta ja per­soo­nal­li­suut­ta.

Tar­pei­siin so­pi­vaa ak­ku­tek­no­lo­gi­aa

Pu­hu­taan­pa het­ki ak­ku­tek­no­lo­gi­as­ta. En­sin­nä­kään voi­man­siir­rois­sa ei ole pelk­kää ”ak­kua”. Vol­vo tar­jo­aa sen si­jaan va­pau­den va­li­ta asi­ak­kaan omiin tar­pei­siin par­hai­ten so­pi­van ak­ku­tek­no­lo­gi­an.

Vol­vo EX30 -mal­liin on tar­jol­la kol­me voi­man­siir­to­vaih­to­eh­toa ja kak­si eri­lais­ta ak­ku­tyyp­piä, joi­den an­si­os­ta au­to on voi­tu hin­noi­tel­la hou­kut­te­le­vas­ti.

Jos käyt­tää suu­rim­man osan ajas­ta kau­pun­gis­sa tai ajaa ly­hyi­tä mat­ko­ja la­taus­ten vä­lil­lä, voi pää­tyä yk­si­moot­to­ri­seen vaih­to­eh­toon LFP-akul­la.

Nor­maa­lin toi­min­ta­mat­kan LFP-ak­ku käyt­tää li­tium­rau­ta­fos­faat­ti­ke­mi­aa, ja se on kus­tan­nus­te­hok­kaam­pi ver­sio, jon­ka val­mis­tus ku­lut­taa vä­hem­män re­surs­se­ja. Se on pa­ras vaih­to­eh­to, jos kul­jet­ta­ja ei tar­vit­se mak­si­maa­lis­ta toi­min­ta­mat­kaa.

Jos taas ha­lu­taan mak­si­moi­da toi­min­ta­mat­ka, Sing­le Mo­tor Ex­ten­ded Ran­ge -ver­sio NMC-akul­la on oi­kea vaih­to­eh­to.

NMC-ak­ku si­säl­tää li­tiu­mia, nik­ke­liä, man­gaa­nia ja ko­bolt­tia ja tuot­taa ener­gi­aa te­hok­kaam­min kuin LFP-ver­sio. Tämä yk­si­moot­to­ri­nen pi­dem­män toi­min­ta­mat­kan vaih­to­eh­to mah­dol­lis­taa jopa 480 ki­lo­met­rin toi­min­ta­mat­kan la­taus­ten vä­lil­lä.

Volvo EX30:ssa voidaan valita neljästä erilaisesta sisustuskokonaisuudesta, joista jokaisella on oma yleisilmeensä. Matkustamossa on lisäksi monia käteviä tavaroiden säilytysratkaisuja.

Volvo EX30:ssa voidaan valita neljästä erilaisesta sisustuskokonaisuudesta, joista jokaisella on oma yleisilmeensä. Matkustamossa on lisäksi monia käteviä tavaroiden säilytysratkaisuja.

Volvo Cars

Jos taas suo­ri­tus­ky­ky on rat­kai­se­va te­ki­jä, va­lin­ta on Twin Mo­tor Per­for­man­ce -ver­sio, jos­sa käy­te­tään NMC-ak­kua ja kah­ta säh­kö­moot­to­ria.

Tämä ne­li­ve­toi­nen EX30 ke­hit­tää te­hoa 315 kW (428 hv) ja kiih­tyy 0–100 km/h 3,6 se­kun­nis­sa – ky­sees­sä on Vol­von his­to­ri­an no­peim­min kiih­ty­vä au­to!

Toi­nen asia, joka su­juu EX30:n kans­sa no­pe­as­ti, on la­taa­mi­nen. Pi­dem­män toi­min­ta­mat­kan Twin Mo­tor -ver­si­on la­taus­te­ho on jopa 153 kW ja nor­maa­lin toi­min­ta­mat­kan ver­si­on 134 kW.

Tämä tar­koit­taa, et­tä akun voi la­da­ta 10:stä 80:een pro­sent­tiin jo hie­man yli 25 mi­nuu­tis­sa.

Au­ton kes­ki­näy­tös­tä ja so­vel­luk­ses­ta voi aset­taa am­pee­rit, suu­rim­man la­taus­ta­son sekä la­tauk­sen aloi­tu­sa­jan.

Pa­ras­ta mah­dol­lis­ta ajo­ko­ke­mus­ta tu­kee EX30:n ke­hit­ty­nyt alus­ta, joka hyö­dyn­tää au­ton kom­pak­te­ja mit­to­ja mak­si­maa­li­ses­ti. Ma­ta­la pai­no­pis­te sekä suh­teel­li­sen pie­ni ja ta­sai­ses­ti ja­kau­tu­nut pai­no te­ke­vät aja­mi­ses­ta help­poa ja ket­te­rää kau­pun­gis­sa ja sen ul­ko­puo­lel­la.

Pie­nem­pi hii­li­ja­lan­jäl­ki, iso tur­val­li­suus­vai­ku­tus

Vol­vo EX30:lla odo­te­taan ole­van Vol­von his­to­ri­an pie­nin hii­li­ja­lan­jäl­ki, ja se edus­taa mer­kit­tä­vää as­kel­ta eteen­päin yh­ti­ön kes­tä­vän ke­hi­tyk­sen ta­voit­teis­sa.

Vol­vo EX30 on suun­ni­tel­tu Vol­vol­le omi­nai­seen ta­paan myös erit­täin tur­val­li­sek­si. Se si­säl­tää esi­mer­kik­si eri­tyi­sen tur­va­toi­min­non, joka va­roit­taa kul­jet­ta­jaa, jos hän on ai­keis­sa ava­ta au­ton oven pyö­räi­li­jän, pot­ku­lau­tai­li­jan tai lenk­kei­li­jän eteen.

Au­ton edis­tyk­sel­li­nen suo­jaa­va tur­val­li­suus­tek­no­lo­gia osoit­taa, kuin­ka olem­me on­nis­tu­neet so­vel­ta­maan Vol­von kor­kei­ta tur­val­li­suus­s­tan­dar­de­ja uu­des­sa kom­pak­tis­sa ka­tu­maas­tu­ris­sa.

Vol­vo EX30 si­säl­tää huip­pu­luo­kan suo­jaa­vaa tek­no­lo­gi­aa sekä vah­van ra­ken­teen, joka vas­taa Vol­von kun­ni­an­hi­moi­sia tur­val­li­suus­vaa­ti­muk­sia.

Volvo EX30 Cross Country perustuu pitkille Cross Country -perinteille ja arvostettuun mallistoon. Se sisältää monia erityispiirteitä, kuten suuremman maavaran, 19 tuuman mustat vanteet sekä vaihtoehtoiset 18 tuuman vanteet erikoisrenkailla.

Volvo EX30 Cross Country perustuu pitkille Cross Country -perinteille ja arvostettuun mallistoon. Se sisältää monia erityispiirteitä, kuten suuremman maavaran, 19 tuuman mustat vanteet sekä vaihtoehtoiset 18 tuuman vanteet erikoisrenkailla.

Volvo Cars

Vol­vo EX30:ssa voi­daan va­li­ta nel­jäs­tä eri­lai­ses­ta si­sus­tus­ko­ko­nai­suu­des­ta, jois­ta jo­kai­sel­la on oma ylei­sil­meen­sä. Mat­kus­ta­mos­sa on li­säk­si mo­nia kä­te­viä ta­va­roi­den säi­ly­tys­rat­kai­su­ja.

Yh­des­sä yh­tä näyt­töä ja Goog­len tek­no­lo­gi­aa käyt­tä­vän uu­sim­man tie­to- ja viih­de­jär­jes­tel­män kans­sa nämä omi­nai­suu­det ku­vas­ta­vat ai­toa Vol­vo -de­sig­nia.

Huip­pu­tek­no­lo­gi­as­ta pu­heen ol­len: Vol­vo EX30 on en­sim­mäi­nen Vol­vo, joka si­säl­tää uu­den su­ku­pol­ven Park Pi­lot As­sist -py­sä­köin­ti­a­vus­ti­men. Se osaa kä­si­tel­lä kaik­kia py­sä­köin­ti­ti­lo­ja, ku­ten tas­ku­park­ke­ja sekä viis­to­ja ja koh­ti­suo­ria py­sä­köin­ti­ruu­tu­ja, ja te­kee py­sä­köin­nis­tä ah­tai­siin paik­koi­hin to­del­la vai­va­ton­ta.

Uu­si Park Pi­lot As­sist tun­nis­taa ym­pä­ril­lä ole­vat va­paat py­sä­köin­ti­pai­kat. Kun olet va­lin­nut ha­lu­a­ma­si pai­kan uu­des­sa 3D-käyt­tö­liit­ty­mäs­sä, toi­min­to käyt­tää ajo­pol­jin­ta ja jar­ru­ja sekä oh­jaus­ta. Sa­mal­la kun val­vot py­sä­köin­tiä, näyt­tö näyt­tää etäi­syy­den eri koh­tei­siin, ku­ten au­toi­hin, sei­niin ja pyl­väi­siin.

Ku­ten kaik­kien Vol­vo­jen kans­sa, Vol­vo on teh­nyt EX30:n ke­hi­tyk­sen ai­ka­na lä­heis­tä yh­teis­työ­tä tek­no­lo­gi­a­kump­pa­nei­den, ku­ten Goog­len, Ap­p­len ja Qu­al­com­min, kans­sa.

Vol­vo toi­mii lä­hei­ses­ti myös ECAR­Xin kans­sa yh­tei­so­mis­tuk­ses­sa ole­van Ha­ley­Tek-oh­jel­mis­to­y­ri­tyk­sen kaut­ta.

Le­vol­li­suu­den tun­tua

Vol­vo EX30:ssa käy­te­tään myös käy­tän­nöl­lis­tä di­gi­taa­lis­ta avain­ta, joka te­kee au­ton ja­ka­mi­ses­ta tois­ten kans­sa help­poa. Se pe­rus­tuu ke­hit­ty­neil­le UWB- ja CCC-stan­dar­deil­le, ja tek­no­lo­gia on yh­teen­so­pi­va mo­nien eri pu­he­lin­merk­kien ja -mal­lien kans­sa.

Au­ton oma so­vel­lus si­säl­tää kaik­ki au­toon liit­ty­vät kes­kei­set pal­ve­lut la­taa­mi­ses­ta au­ton et­si­mi­seen ruuh­kai­sel­ta py­sä­köin­ti­a­lu­eel­ta, lu­kit­se­mi­seen ja läm­mit­tä­mi­seen.

Vol­vo EX30:ssa on myös val­mius vas­taa­not­taa lan­gat­to­mia oh­jel­mis­to­päi­vi­tyk­siä, jot­ka te­ke­vät au­tos­ta ai­na vain pa­rem­man ajan ku­lu­es­sa.

Kai­ken tä­män li­säk­si Vol­vo EX30 -mal­liin on tar­jol­la vii­si eri­lais­ta va­lais­tus­tee­maa, jois­ta ku­kin on saa­nut in­noi­tuk­sen­sa Skan­di­na­vi­an mai­se­mis­ta. Ne vaih­ta­vat vä­riä hie­no­va­rai­ses­ti tuo­den li­sää le­vol­li­suut­ta mat­kus­ta­moon.

Tyy­li­käs­tä mat­kan­te­koa maa­seu­dul­la

Vuo­des­ta 2024 al­ka­en Vol­vo EX30 on saa­ta­vil­la myös Cross Count­ry -ver­si­o­na. Tä­män eri­kois­ver­si­on ti­laus­kir­jat ava­taan vuon­na 2024, ja tuo­tan­non on mää­rä käyn­nis­tyä myö­hem­min sa­ma­na vuon­na.

Vol­vo EX30 Cross Count­ry pe­rus­tuu pit­kil­le Cross Count­ry -pe­rin­teil­lem­me ja ar­vos­tet­tuun mal­lis­toon. Se si­säl­tää mo­nia eri­tyis­piir­tei­tä, ku­ten suu­rem­man maa­va­ran, 19 tuu­man mus­tat van­teet sekä vaih­to­eh­toi­set 18 tuu­man van­teet eri­kois­ren­kail­la.

Vol­vo EX30 Cross Count­ryn tun­nis­taa suo­ja­le­vyis­tä edes­sä, ta­ka­na ja si­vuil­la, eri­tyi­sis­tä mus­tis­ta pa­nee­leis­ta etu­pus­ku­ris­sa ja ta­ka­luu­kus­sa sekä tyy­lik­kääs­tä Cross Count­ry -tun­nuk­ses­ta – pie­ni ko­ne­pel­tiin kiin­ni­tet­ty Ruot­sin lip­pu on kir­sik­ka­na ka­kun pääl­lä.

Vol­vo EX30:n hou­kut­te­le­va hin­ta al­kaa 36 900 eu­ros­ta. Se on saa­ta­vil­la myös yk­si­tyis­le­a­sing-so­pi­muk­sel­la kiin­te­äl­lä hin­nal­la ja lä­pi­nä­ky­väl­lä ti­lausp­ro­ses­sil­la

Vol­vo-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Hyundai

Hyundai: Esittelee täysin uuden Hyundai Ioniq 9 SUV:n lounge-tyylisen sisätilan

Auto Bild.Uutiset
Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Yhdessä Ioniq-malliston edistyksellisten ominaisuuksien kanssa, Hyundai Ioniq 9:n tilainnovaatiot tulevat tarjoamaan ainutlaatuisen ja erottuvan asiakaskokemuksen. Lisätietoja paljastetaan Hyundai Ioniq 9:n maailmanensiesittelyssä Los Angelesissa myöhemmin marraskuussa.

Hyundai

Hyundai: Esittelee täysin uuden Hyundai Ioniq 9 SUV:n lounge-tyylisen sisätilan

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN