Williams Advanced Engineering
Williams Advanced Engineering: Kehittää räätälöityä akustoa uuteen 12,2-metriseen sähkökäyttöiseen loistoveneeseen
Brittiyhtiö Williams Advanced Engineering (WAE) suunnittelee OXIS Energy Ltd:n kanssa maailman ensimmäisen varta vasten luodun akkujärjestelmän valmistamista aivan uuteen 12,2 metrin mittaiseen sähköiseen loistoveneeseen.
Singaporelaisen Yachts de Luxe -yhtiön (YdL) veneen suunnittelusta vastaa kuuluisa venesuunnittelija Jean Jacques Coste. Kyseessä tulee olemaan kaikkien aikojen ensimmäinen loistovene, jossa käytetään litium-rikkikenno (Li-S) -kenno- ja akkujärjestelmätekniikkaa. Tavoitteena on saavuttaa toimintamatka 70-100 merimailia (noin 130-185 km) matkanopeudella, toisin sanoen asettaa uudet standardit sähköveneiden toimintamatkalle.
WAE vastaa huipputeknisestä 400 kWh:n akkujärjestelmästä, joka käsittää ultrakevyet, suuritehoiset / suuren tiheyden omaavat Li-S-kennot (ne toimittaa OXIS Energy Ltd.) ja akunhallintajärjestelmän (BMS). Kennomoduulien, akunhallintajärjestelmän ja niiden asennuksen suunnittelu ja valmistus tapahtuvat WAE:n erillisessä akkukeskuksessa, Grovessa.
Tehokkaat akut ja BMS ovat keskeisiä tekijöitä WAE:n liiketoiminnassa. Yritys oli alkuperäinen FIA Formula E World Championship -autojen akkujen toimittaja vuonna 2014, ja tämä suhde on elvytetty kaudelle 2022-23. WAE sai yksinomaisen sopimuksen Gen3-akkujärjestelmän toimittamisesta. WAE toimittaa myös akkujärjestelmiä Touring-autojen sähköiselle ratasarjaan (ETCR) ja Extreme-E -sarjaan.
Sen lisäksi, että Li-S-kennoissa on korkea gravimetrinen energiatiheys ja alhaiset ennustettavat kustannukset, ne ovat turvallisempi vaihtoehto merenkulun sovelluksissa. Lisäksi OXIS:n Li-S-tekniikka ei sisällä myrkyllisiä tai harvinaisia maametalleja soluteknologiassaan, mikä tekee siitä turvallisen vaihtoehdon avoimen veden kuljetukseen. Käyttöiän lopussa Li-S-kennoissa käytetyt materiaalit voidaan hävittää vahingoittamatta ympäristöä.
Viimeisimmässä ohjelmassa juhlitaan Williams Advanced Engineeringin ja OXIS:n välistä yhteistyötä, joka on suunniteltu mullistamaan ladattavien akkujen markkinat, mukaan lukien Ison-Britannian rahoittama Lithium Sulphur Future Automotive Battery (LiS: FAB) -projekti ja ALISE-ohjelma; yleiseurooppalainen yhteistyö keskittyi uusien materiaalien kehittämiseen ja kaupalliseen laajentamiseen sekä litium-rikki -teknologiaan liittyvien sähkökemiallisten prosessien ymmärtämiseen.
"Olemme erittäin ylpeitä saadessamme osallistua tähän jännittävään aloitteeseen, jonka uskomme esittelevän tapaa, jolla Iso-Britannia asettuu olemaan eturintamassa näillä kehittyvillä markkinoilla. Lisäksi sovelluksella on merkitystä useilla muilla aloilla, kuten ilmailussa, kaupunkien lentoliikenteessä, sekä kuljetus- ja puolustusalalla ”, sanoi WAE:n toimitusjohtaja Craig Wilson.
"Organisaationa WAE:lla on valtava asiantuntemus edistyneiden akkujärjestelmien suunnittelussa, kehittämisessä ja kokoonpanossa, mukaan lukien monet sovellukset erittäin vaativassa moottoriurheilun maailmassa. Näitä kevyitä korkean suorituskyvyn sähköistystaitoja on sovellettu myös muilla aloilla, ja odotamme innolla yhteistyötä OXIS Energyn kanssa merialan potentiaalin tutkimiseksi entisestään”, kertoi Iain Wight, WAE:n liiketoiminnan kehitysjohtaja.
OXIS Energyn toimitusjohtaja Huw Hampson-Jones lisäsi: "Williamsilla on merkittävä akkuteknologiaosaaminen ja -taidot ajoneuvosovelluksissa. Tämä asiantuntemus yhdistettynä OXIS:n maailman johtavaan litium-rikki -keskukseen antaa ajoneuvovalmistajille niin maalla, merellä kuin ilmassa luottamusta sitoutua seuraavan sukupolven ladattavaan akkutekniikkaamme tarvittavalla varmuudella, aiotun tehtävän saavuttamiseksi korkean suorituskyvyn avulla ja turvallisesti - paljon enemmän kuin mitä nykyinen tekniikka tarjoaa.”
Williams Advanced Engineering Limited harjoittaa teknologia- ja suunnittelupalveluliiketoimintaa. Vuonna 2010 Williams Grand Prix Engineering Limited alkoi monipuolistaa toimintaansa, mikä johti Williams Advanced Engineering -divisioonan perustamiseen, josta tuli puolestaan Williams Advanced Engineering Limited.
Yhdistämällä huipputeknologian sekä alan parhaat insinöörit neljän vuosikymmenen F1-menestyksestä erittäin kilpailukykyisessä ympäristössä, Williams Advanced Engineering tarjoaa maailmanluokan teknisiä innovaatio-, suunnittelu-, testaus-, valmistus- ja operatiivisia konsultointipalveluja auto-, moottori-, ilmailu-, puolustus-, terveys- ja energia-alalle.
Tiiviissä yhteistyössä asiakkaidensa kanssa toimiva Williams Advanced Engineering auttaa vastaamaan 2000-luvun kestävyyshaasteisiin sekä parantamaan suorituskykyä asiantuntemuksellaan aerodynamiikan ja termodynamiikan, sähköistämisen, edistyneiden kevyiden materiaalien, simulaation ja ajoneuvojen integroinnin alalla.
Williams Advanced Engineering / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Porschelta uudet Taycan ja Cayenne Black Edition -mallit
Polestareja rekisteröitiin vuoden toisella neljänneksellä 38 % enemmän kuin vuosi sitten
Uusi Mazda CX-5 Suomeen vuodenvaihteessa
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Veho aloittaa BYD-henkilöautojen myynnin ja huollon Suomessa
Suomen edullisin auto on Euroopan ostetuin
Teiden huonosta kunnosta johtuvat vaaratilanteet kasvussa - samaan aikaan autoilijat säästävät renkaista
Katso listaus - Top 10 suosituinta työsuhdeautoa Ayvensiltä
Uusi täyssähköinen Porsche Cayenne kovassa testissä
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Koeajossa Mitsubishi Colt 1.6 HEV Instyle AT: Ajotalous edellä
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Isot kemut lykkääntyvät
Volumion tarkkuus-dac
Mark Levinsonin uusi ilme
Tehokas erotusmuuntaja Virosta
Saarimökki on elämäntapa: Kiire jää jo rantaan
Wharfedalen uusi evoluutio
Älykästä ilmanvaihtoa
Elipsonin uudet fasetit
Oranssi soitin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Porschelta uudet Taycan ja Cayenne Black Edition -mallit
Polestareja rekisteröitiin vuoden toisella neljänneksellä 38 % enemmän kuin vuosi sitten
Uusi Mazda CX-5 Suomeen vuodenvaihteessa
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Veho aloittaa BYD-henkilöautojen myynnin ja huollon Suomessa
KOEAJOT
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Porschelta uudet Taycan ja Cayenne Black Edition -mallit
Polestareja rekisteröitiin vuoden toisella neljänneksellä 38 % enemmän kuin vuosi sitten
Uusi Mazda CX-5 Suomeen vuodenvaihteessa
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Veho aloittaa BYD-henkilöautojen myynnin ja huollon Suomessa
Suomen edullisin auto on Euroopan ostetuin
Teiden huonosta kunnosta johtuvat vaaratilanteet kasvussa - samaan aikaan autoilijat säästävät renkaista
Katso listaus - Top 10 suosituinta työsuhdeautoa Ayvensiltä
Uusi täyssähköinen Porsche Cayenne kovassa testissä
Käytettyjä autoja myytiin alkuvuonna selkeästi enemmän kuin viime vuonna
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 - Oman aikansa ”paras auto” täyttää 50 vuotta
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Uudistunut Toyotan täyssähköinen bZ4X -mallisto laajenee uudella, edullisella malliversiolla
Suomen edullisin auto on Euroopan ostetuin
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Peugeotin mallisto täydentyy täyssähköisillä 325-hevosvoimaisilla nelivetoversioilla
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL