Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Valoumpioiden yhteydessä olevat led-huomiovalot ja kääntymisvaloinakin toimivat sumuvalot tuovat etuilmeeseen pirteyttä. Style-varustetasoon kuuluu kaksoisksenonajovalot.

Valoumpioiden yhteydessä olevat led-huomiovalot ja kääntymisvaloinakin toimivat sumuvalot tuovat etuilmeeseen pirteyttä. Style-varustetasoon kuuluu kaksoisksenonajovalot.

Koeajossa Škoda Rapid Spaceback: Muuttui pirteämmän näköiseksi!

Kompakti Škoda Rapid uudistui pirteämmän näköiseksi, ja sen perusmoottori menetti yhden sylinterin ohella kaksi desilitraa iskuti­la­vuu­destaan.

Auto Bild.Koeajot
19.1.2019

Ra­pid Spa­ce­bac­kin ase­moi­mi­nen tšek­ki­mer­kin mal­lis­toon on mit­ta­ver­tai­lun pe­rus­teel­la hie­man haas­teel­lis­ta, vaik­ka Ško­dan mu­kaan se si­joit­tuu Fa­bi­an ja Oc­ta­vi­an vä­liin. Oc­ta­via-fark­kuun ver­rat­tu­na Ra­pid Spa­ce­back on rei­lut 36 sent­ti­met­riä ly­hem­pi, jo­ten täs­sä ko­ko­ver­tai­lus­sa nii­den kes­ki­näi­nen jär­jes­tys on sel­vä.

Ra­pid Spa­ce­ba­cin ko­rin muo­toi­lu muis­tut­taa lä­hin­nä far­ma­ria, jo­ten Fa­bi­an koh­dal­la sitä pi­tää ver­ra­ta Com­biin. Näil­lä mal­leil­la on pi­tuu­se­roa vain vii­ti­sen sent­ti­met­riä Ra­pi­din hy­väk­si. Mik­si Ško­dal­la on kak­si näin lä­hel­lä toi­si­aan ole­vaa mal­lia? Se­li­tys löy­tyy mal­lien eri­lai­sis­ta käyt­tö­tar­koi­tuk­sis­ta.

Vä­hem­män hal­pis

Ra­pi­dis­sa on rei­lut 13 sent­ti­met­riä pi­dem­pi ak­se­li­vä­li kuin Fa­bi­as­sa. Tämä nä­kyy ja tun­tuu sii­nä, et­tä Ra­pi­dis­sa on pa­rem­mat ta­ka­ti­lat – vaik­ka sii­nä on­kin pie­nem­pi ta­va­ra­ti­la kuin Fa­bi­as­sa. Ra­pid Spa­ce­back on näin ol­len hy­väk­syt­tä­vä en­nem­min­kin 5-ovi­sek­si hatch­back-mo­ni­käyt­tö­mal­lik­si kuin far­ma­rik­si.

Style-varustetasossa takapäähän tuovat tuoretta ilmettä rekisterikilven syvennykseen jatkuva takaikkuna ja tummennetut takavalot.

Style-varustetasossa takapäähän tuovat tuoretta ilmettä rekisterikilven syvennykseen jatkuva takaikkuna ja tummennetut takavalot.

Rapid Spacebackin takaistuimella on yllättävän hyvin sekä pääntilaa että polvitilaa.

Rapid Spacebackin takaistuimella on yllättävän hyvin sekä pääntilaa että polvitilaa.

Tai oi­ke­as­taan tä­mä­kin on vää­rä ar­vio, sil­lä Škoda on jo pi­dem­pään häm­men­tä­nyt au­to­jen­sa ko­ko­luok­kia mui­hin merk­kei­hin ver­rat­tu­na. Näin ol­len on pa­rem­pi hy­väk­syä se to­si­a­sia, et­tä Spa­ce­back ei ole far­ma­ri ei­kä hatch­back – sitä on tur­ha so­vit­taa tut­tui­hin ko­ri­mal­li­mää­ri­tel­miin.

Ko­ko­luok­kien lä­hek­käi­syys joh­tu­nee sii­tä, et­tä Ra­pid aloit­ti ai­koi­naan Ško­dal­la niin sa­not­tu­na hal­vem­pa­na mal­li­na. Nyt Ra­pi­din va­rus­te­lu on muut­tu­nut tun­tu­vas­ti kat­ta­vam­mak­si, ja sa­mal­la ma­te­ri­aa­leis­sa on siir­ryt­ty laa­duk­kaam­paan suun­taan. Ra­pi­dil­la mah­dol­li­ses­ti ol­leen ”hal­pis­mal­li-ima­gon” voi nyt unoh­taa.

Miedosti muotoillut etuistuimet sopivat varsin hyvin erikaliiberisille henkilöille, vaikka ne eivät anna ihan parasta mahdollista sivuttaistukea.

Miedosti muotoillut etuistuimet sopivat varsin hyvin erikaliiberisille henkilöille, vaikka ne eivät anna ihan parasta mahdollista sivuttaistukea.

Var­sin pie­nel­tä tun­tu­vis­ta uu­dis­tuk­sis­ta huo­li­mat­ta Ra­pid on muut­tu­nut ul­koi­ses­ti ai­em­paa tyy­lik­kääm­mäk­si. Myös si­sä­ma­te­ri­aa­lit näyt­tä­vät tyy­lik­kääm­mil­tä, vaik­ka tun­nus­te­le­mal­la huo­maa­kin, et­tä val­ta­o­sa pa­nee­leis­ta on val­mis­tet­tu ko­va­muo­vis­ta, jota pi­de­tään yleen­sä hie­man hal­vah­ta­va­na.

Ovi­pa­nee­lien kyy­när­no­jien pin­nat ovat sen si­jaan peh­me­ää ma­te­ri­aa­lia, ja nii­hin­hän kä­det kos­ket­ta­vat use­am­min kuin ko­je­lau­taan tai ik­ku­na­lis­toi­hin. Täl­lä pie­nel­tä tu­tu­val­la ma­te­ri­aa­li­vaih­dok­sel­la oh­jaa­moon on saa­tu laa­duk­kuu­den tun­tua, vaik­ka muut muo­vi­o­sat ovat ko­pi­se­vaa ko­va­muo­via.

Yksi Škodan erikoisuus – polttonestesäiliön kannessa olevan skrapan ja etuistuimen alla olevan sateenvarjon lisäksi – on ovikotelossa oleva roskis.

Yksi Škodan erikoisuus – polttonestesäiliön kannessa olevan skrapan ja etuistuimen alla olevan sateenvarjon lisäksi – on ovikotelossa oleva roskis.

Uu­si pe­rus­moot­to­ri

Jos unoh­taa Škoda-per­heen pie­nim­män mal­lin Ci­ti­con, niin Ra­pi­din moot­to­ri­va­li­koi­ma on mui­hin mal­lei­hin ver­rat­tu­na ty­pis­te­tym­pi, sil­lä mal­lia ei saa die­sel­moot­to­ri­se­na. Ai­em­min pe­rus­moot­to­ri­na ol­lut 1,2-lit­rai­nen ne­li­sy­lin­te­ri­nen TSI on kor­vat­tu lit­rai­sel­la 3-sy­lin­te­ri­sel­lä TSI:llä. 1.0 TSI:n saa 95- ja 110-he­vos­voi­mai­se­na. Li­säk­si voi­man­läh­teik­si voi va­li­ta 125-he­vos­voi­mai­sen 1,4-lit­rai­sen TSI:n.

Kojelauta on aiempaa tyylikkäämmän näköinen. Hieman pelkistetyn oloisesta kojelaudasta on helppo löytää eri hallintalaitteet ja käyttöpainikkeet.

Kojelauta on aiempaa tyylikkäämmän näköinen. Hieman pelkistetyn oloisesta kojelaudasta on helppo löytää eri hallintalaitteet ja käyttöpainikkeet.

Kosketusnäyttö toimii hyvin, ja näytön sivuilla olevilla painikkeilla pääsee oikoreittejä eri valikkoihin. Škoda Connect -palvelut ovat nyt tarjolla myös Rapidiin.

Kosketusnäyttö toimii hyvin, ja näytön sivuilla olevilla painikkeilla pääsee oikoreittejä eri valikkoihin. Škoda Connect -palvelut ovat nyt tarjolla myös Rapidiin.

Pie­nem­pi­te­hoi­sen 1.0 TSI:n saa 5-por­tai­sel­la ma­nu­aa­li­vaih­teis­tol­la ja 7-vaih­tei­sel­la kak­sois­kyt­ki­nau­to­maa­til­la. Te­hok­kaam­man lit­rai­sen TSI:n saa vain 6-lo­vi­sel­la ma­nu­aa­li­vaih­teis­tol­la, ja 1.4 TSI:n yh­tey­des­sä on ai­na 7-vaih­tei­nen DSG.

Ko­ea­jo­au­tos­sa oli 95-he­vos­voi­mai­nen TSI ja DSG-au­to­maat­ti. Nöy­räs­ti ve­tä­vän 3-sy­lin­te­ri­sen voi­ma­va­rat riit­tä­vät hy­vin nor­maa­lis­sa ajos­sa, vaik­ka moot­to­ri ei tar­joi­le­kaan tu­lis­ta kiih­ty­vyyt­tä.

Seit­se­mäl­lä py­kä­läl­lä va­rus­tet­tu au­to­maat­ti toi­mii var­sin eleet­tö­mäs­ti, kun­han malt­taa liik­keel­le­läh­döis­sä mie­len­sä ei­kä pol­kai­se kaa­sua voi­mak­kaas­ti heti jar­ru­pol­ki­men va­paut­ta­mi­sen jäl­keen – niin toi­mi­mal­la liik­keel­le­läh­döis­tä tu­lee ny­käi­se­viä. Jos vaih­teis­ton sport-ase­tus ei tun­nu riit­tä­väl­tä, vaih­tei­ta voi vaih­taa ma­nu­aa­li­ses­ti kes­ki­kon­so­lin va­lit­si­mel­la.

Mu­ka­vas­ti ti­laa

Edel­lis­mal­liin ver­rat­tu­na Ra­pi­din mu­ka­vuus on pa­ran­tu­nut. Ää­nie­ris­tys­tä on pa­ran­net­tu – tai ai­na­kaan ajo­me­lu ei kan­tau­du oh­jaa­moon yh­tä voi­mak­kaa­na kuin en­nen. 3-sy­lin­te­ri­sel­le moot­to­ril­le omi­nai­nen kur­lu­tus kuu­luu voi­mak­kais­sa kiih­dy­tyk­sis­sä oh­jaa­moon, mut­ta se ei kuu­lu häi­rit­se­vän ko­va­na.

Jou­si­tuk­seen on luo­tu so­pi­vas­ti li­sää peh­meyt­tä, mikä pa­ran­taa osal­taan mu­ka­vuut­ta. Uu­si Ra­pid ei tun­nu niin pik­ku­au­to­mai­sel­ta kuin edel­tä­jän­sä. Suu­rem­mat­kin epä­ta­sai­suu­det ylit­ty­vät il­man te­rä­viä tärs­käyk­siä, joi­ta edel­lis­mal­lis­sa tup­pa­si il­me­ne­mään esi­mer­kik­si osut­ta­es­sa rou­ta­vau­ri­oi­hin.

Oh­jaus­tun­to on hie­man teen­näi­nen, mut­ta au­to tot­te­lee sii­tä huo­li­mat­ta oh­jaus­liik­kei­tä eleet­tö­män rau­hal­li­ses­ti. Var­sin ke­vyt oh­jaus te­kee taa­ja­ma­pyö­rit­te­lys­tä mu­ka­van help­poa, ei­kä ke­veys häi­rit­se mat­ka-ajos­sa suu­rem­mil­la­kaan no­peuk­sil­la.

Tavaratila on kelvollisen kokoinen. Suurehkon nostokynnyksen huomaa silloin, kun autolla pitää kuljettaa raskaita tavaroita.

Tavaratila on kelvollisen kokoinen. Suurehkon nostokynnyksen huomaa silloin, kun autolla pitää kuljettaa raskaita tavaroita.

Ta­va­ra­ti­la on riit­tä­vän ko­koi­nen, jos au­toil­ta ei edel­ly­tä far­ma­ri­mai­sia ti­lo­ja. Kon­tin poh­ja ei laa­jen­ne­tus­sa muo­dos­sa ai­van ta­sai­nen, mut­ta ta­va­ra­ti­lan lai­dois­sa ole­vat tu­ke­vat kas­si­kou­kut an­sait­se­vat kii­tok­set. Nos­to­kyn­nys on hie­man kor­ke­ah­ko, mut­ta sel­ke­än­muo­toi­nen kont­ti on muu­ten asi­al­li­nen.

Ra­pid Spa­ce­bac­kis­sa on hy­vät ti­lat nel­jäl­le täy­si­kas­vui­sel­le ai­kui­sel­le. Kol­men ta­ka­mat­kus­ta­jan kuor­mal­la le­veyt­tä on hie­man niu­kas­ti, vaik­ka pol­vi- ja pään­ti­laa on­kin riit­tä­väs­ti.

Juu­ri ta­ka­ti­lois­sa ero Fa­bi­aan näh­den on tun­tu­vin, sil­lä Ra­pid Spa­ce­bac­kis­sa on rei­lus­ti pol­vi- ja pään­ti­laa 180-sent­ti­sel­le mat­kus­ta­jal­le, vaik­ka hä­nen edes­sään is­tui­si sa­man­mit­tai­nen hen­ki­lö.

Miel­lyt­tää

Ko­ko­nai­suus

Ra­pid Spa­ce­back on yl­lä­tyk­set­tö­män help­po ko­ko­nai­suus.

Är­syt­tää

Liik­keel­le­läh­döt

Vaih­teis­to ny­kii toi­si­naan liik­keel­le­läh­döis­sä.

Yl­lät­tää

Ta­ka­ti­lat

Ta­kais­tui­mel­la on hy­vin sekä pään­ti­laa et­tä pol­vi­ti­laa.

Yh­teen­ve­to

Ra­pid Spa­ce­back on kons­tai­le­ma­ton pe­ru­sau­to, jos­sa on ul­ko­mi­tat huo­mi­oi­den yl­lät­tä­vän hy­vät mat­kus­ta­mo­ti­lat. Ajet­ta­vuu­des­sa ei il­me­ne epä­miel­lyt­tä­viä yl­lä­tyk­siä. 3-sy­lin­te­ri­nen 1.0 TSI riit­tää voi­ma­va­ro­jen­sa puo­les­ta Ra­pi­diin jopa yl­lät­tä­vän hy­vin.

(4 täh­teä)

Skoda Ra­pid Spa­ce­back 1.0 TSI 95 Style DSG

Moot­to­ri R3, tur­bo

Is­ku­ti­la­vuus 999 cm3

Suu­rin teho 70 kW (95 hv)/5000–5500 r/min

Suu­rin vään­tö­mo­ment­ti 160 Nm/1500−3500 r/min

Suo­ri­tus­ky­ky 0−100 km/h 11,3 s

Huip­pu­no­peus 184 km/h

Ku­lu­tus 4,6 l/100 km, ben­sii­ni

CO2-pääs­tö 107 g/km

Voi­man­siir­to A7, etu­ve­to

Mi­tat p. 4304, l. 1706, k. 1459 mm, ak­se­li­vä­li 2602 mm,

Oma­mas­sa 1257 kg

Kan­ta­vuus 513 kg

Ve­to­mas­sa 1300/620 kg

Ta­va­ra­ti­la 380−1270 l

Tank­ki 55 l

Hin­ta (2018) 21 491 eu­roa, ko­ea­jo­au­to 24 776 eu­roa

Os­ka­ri Pent­ti

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Fabian Kircbauer

BMW 4-sarjan Coupé: Uudistuu läpikotaisin

Auto Bild.Uutiset
3.6.2020
Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Kaksiovisen Coupén uusi sukupolvi on näyttävämpi, erottuvampi ja urheilullisempi kuin koskaan aiemmin. [BMW / Creative Commons]

Fabian Kircbauer

BMW 4-sarjan Coupé: Uudistuu läpikotaisin

Auto Bild.Uutiset
3.6.2020
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Juha Peltonen

Suzuki: Valikoima kasvaa ja koko mallisto siirtyy hybridiaikaan

Auto Bild.Uutiset
24.11.2020
Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Suzuki Swace on itselataava hybridi, jossa 1,8-litraisen bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin yhteistyö sujuu saumattomasti. Liikkeelle lähdetään äänettömästi sähköllä ja polttomoottori liittyy mukaan vauhdin kasvaessa tai kiihdytettäessä. Ajoakustolla pystyy ajamaan vähän väliä.

Juha Peltonen

Suzuki: Valikoima kasvaa ja koko mallisto siirtyy hybridiaikaan

Auto Bild.Uutiset
24.11.2020

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Auto Bild.Uutiset
29.12.2020

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Auto Bild.Uutiset
29.12.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

Koeajossa Kia Optima Sportswagon PHEV Business Luxury AW A/T: Töpselifarkku

Koeajossa BMW 320d xDrive Sedan Business M Sport: Kärppä iskee

Koeajossa Dacia Duster: Turbokoneen säveliä

Koeajossa Mercedes-Benz A-sarjan Sedan: Virtaviivainen A-sarjalainen

Koeajossa Fiat 500X: Perheautojen väriläiskä

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Kaisa Kuokka: ”Joulu on loma pimeyden keskellä”

Hifimaailma

Mytekin versio THX-kuulo­ke­vah­vis­ti­mesta 

Koti ja keittiö

Kurkista persoonallisiin joulukoteihin

Hifimaailma

Borresenin uudet Z-sarjan kaiuttimet Suomessa

Hifimaailma

NuPrimelta uusi d-luokkainen

Hifimaailma

Läpikuultavaa

Hifimaailma

JBL SA750 integroitu vahvistin 

Koti ja keittiö

Joulun upeat kukkijat: näin joulukukat kestävät pitkään

Hifimaailma

RIAA kuudessa osassa

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Älä roiku takapuskurissa!

Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta

Ajonva­kau­tus­jär­jes­telmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

Kaista-avustimien ja hätäjar­ru­tus­jär­jes­telmien käyttö kasvussa

Classic Motor Show Lahdessa: Suurten merkkien vuosijuhlia

Nainen yritti 1930-mallisella autolla maailman ympäri – ihosyöpä pakotti keskeyttämään

Lexus LC 500: Maailmanensi-ilta Detroitin autonäyttelyssä

Auto haudattiin maan alle piiloon neuvos­to­jou­koilta: Lähti käyntiin lähes 70 vuoden jälkeen!

UUTTA

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Voisi olla kova juttu? Käytetty Audi S8 4.2 quattro väijyy eBaylla – alkaen-hinta Saksassa alle 7000 euroa!

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Koeajossa Nissan Micra IG-T 100 S/S Xtronic N-Connecta A: Persoonallinen lähestymistapa

Koeajossa Hyundai i30 N Fastback Performance Pack: Menovedet silmissä

Koeajossa Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 hv 7DCT 4WD N Line: Urheilujuhlan tuntua

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

Älä roiku takapuskurissa!

Heijastimeen sensorit ja ledit: Älyheijastin parantamaan jalankulkijan turvallisuutta

Ajonva­kau­tus­jär­jes­telmä: Löytyy melkein joka toisesta henkilöautosta

1957 Ferrari 335 S Spider Scaglietti: Onko tämä maailman kallein Ferrari?

Myös uusi auto ostetaan entistä useammin verkosta

FOKUS MEDIA

Koti ja keittiö

Kaisa Kuokka: ”Joulu on loma pimeyden keskellä”

Hifimaailma

Mytekin versio THX-kuulo­ke­vah­vis­ti­mesta 

Koti ja keittiö

Kurkista persoonallisiin joulukoteihin

Hifimaailma

Borresenin uudet Z-sarjan kaiuttimet Suomessa

Hifimaailma

NuPrimelta uusi d-luokkainen

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Onko sähköautojen toimintamatkan riittämättömyys tulevaisuudessa vähenevä pelko – vai riippuuko toimintamatka sittenkin Suomessa ihan yksilö­koh­tai­sesta tarpeesta?

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Täysin uuden Nissan Qashqain kuvat julkistetaan helmikuussa. Tässä vielä naamioituna.

Nissan UK

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

BMW: Sähköautojen latauspalvelu avautuu Suomessa

Täyssähköinen Volkswagen ID.3 -malliperhe laajenee: Uusia varustelu- ja tehoversioita saapui Suomeen

Miten olisi Tesla Model S Convertible? Italiassa sellaisia valmistetaan muunnostyönä!

Citroën C4 ja täyssähköinen ë-C4: Uuden sukupolven Hatchbackeja

Etrusco: Uusi matkai­lu­au­to­merkki saapui Suomeen

No nyt alkaa kuulostaa villiltä: Miltä kuulostaisi Corvetten keulalla toteutettu katumaasturi…?

Hyundai Bayon: Ensimmäiset teaser-kuvat julkaistiin

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Groupe Renaultin viisi­vuo­tis­suun­ni­telma: Renaultin uusi aalto

Dacia Bigster Concept: Viisi­vuo­tis­suun­ni­tel­massa Dusteria isompi katumaasturi

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Täysin uusi Nissan Qashqai: Tarjoaa sähköistetyt voimalinjat

Suomeen on luvattu jopa -30 asteen pakkasia: Tiedätkö, miten suojella autosi akkua?

Stellantis-fuusio: Tiedätkö, mitä se merkitsee konsernin yksittäisille merkeille?

Miltä kuulostaisi leveä korisarja Dacia Dusteriin? Saksassa on ainakin yksi tuning-firma, jolla on asiaan vastaus!

Nokian Hakkapeliitta 10: Alan moderneinta nastateknologiaa

Audin täyssäh­kö­au­to­mal­listo laajenee: Audi Q4 e-tronin ja Audi e-tron GT:n ennakkovaraus alkoi Suomessa

Ford Mustang Mach I: Suomen hinnat julkistettiin ja myynti käynnistyi

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

Volvon jälleen­myy­jä­ver­kosto: Vahvistuu uudella toimijalla

Onko sähköautojen toimintamatkan riittämättömyys tulevaisuudessa vähenevä pelko – vai riippuuko toimintamatka sittenkin Suomessa ihan yksilö­koh­tai­sesta tarpeesta?

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Välillä on väliä – ja nopeudella. Nyrkkisääntö on, että jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu. Vastaavasti nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.

Älä roiku takapuskurissa!

Auto Bild.Uutiset
28.1.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.