Opel Grandland on valmis suomalaisiin olosuhteisiin – uudet nelivedot

Grandlandin mallisto saa runsaan vakiovarustelun, akuston esilämmityksen, uudistetut hinnat ja tehokkaan täyssähköisen nelivetoversion.

Auto Bild.Uutiset

Opel Grand­land on val­mis kriit­ti­sim­män­kin suo­ma­lai­sen au­to­nos­ta­jan vaa­tei­siin. Grand­land-mal­lis­to täy­den­tyy odo­te­tul­la ja erit­täin kat­ta­vas­ti va­rus­tel­lul­la 325 GS 4WD -ne­li­ve­to­ver­si­ol­la, joka tar­jo­aa al­le 50 000 eu­ron kai­ken sen, mitä suo­ma­lai­nen au­to­nos­ta­ja au­tol­taan kai­paa: ti­laa ja tyy­lik­kyyt­tä, te­hoa ja suo­ri­tus­ky­kyä, kat­ta­vat ja ny­ky­ai­kai­set va­rus­teet, ku­ten mark­ki­noi­den par­haat ajo­va­lot, ne­li­ve­don, akus­ton esi­läm­mi­tyk­sen ja 1 350 kg ve­to­mas­saa.

Grand­lan­din vah­vuuk­sia ovat ol­leet sen val­ta­vat si­sä­ti­lat, eri­no­mai­set is­tui­met ja käy­tän­nöl­li­nen oh­jaa­mo ja mark­ki­noi­den par­haat ajo­va­lot. Uu­dis­tu­neen hin­nas­ton myö­tä Grand­lan­dis­ta tu­lee ai­em­paa edul­li­sem­pi ja pa­rem­min va­rus­tel­tu. Uu­dis­te­tun mal­lis­ton Grand­lan­dit ovat nyt myyn­nis­sä.

Kai­kis­sa Suo­meen tuo­ta­vis­sa Grand­lan­deis­sa on va­ki­o­na:

- 19” ti­mant­ti­lei­ka­tut ke­vyt­me­tal­li­van­teet (4WD-mal­lis­sa 20”)

- Avai­me­ton lu­ki­tus ja käyn­nis­tys etäi­syys­tun­nis­tuk­sel­la

- Au­to­maat­ti­nen kak­si­a­lu­eil­mas­toin­ti

- Pal­ki­tut In­tel­li-Seat AGR -etuis­tui­met, is­tuin­läm­mit­ti­met edes­sä

- Läm­mi­tet­tä­vä oh­jaus­pyö­rä ve­gaa­ni­sel­la nah­ka­pääl­lys­teel­lä

- 16” kos­ke­tus­näyt­tö ja 10” di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to, na­vi­goin­ti

- Äly­pu­he­li­men lan­ga­ton la­taus

- Ap­p­le CarP­lay- ja And­roid Au­to -tuki (lan­ga­ton)

- Ak­tii­vi­nen va­ki­o­no­peu­den­sää­din ja ajo­lin­ja-avus­tin

- Kat­ve­a­vus­tin ja ris­te­ä­vän lii­ken­teen va­roi­tus­jär­jes­tel­mä pe­ruu­tet­ta­es­sa

- Säh­kö­toi­mi­nen ta­ka­luuk­ku jal­ka­pyyh­käi­sy­toi­min­nol­la

- Mark­ki­noi­den par­haat In­tel­li-Lux HD -mat­rii­si­a­jo­va­lot (yli 50 000 pik­se­liä)

- Py­sä­köin­ti­tut­kat edes­sä ja ta­ka­na sekä py­sä­köin­ti­ka­me­rat 360 as­teen nä­kö­ken­täl­lä

- FSD-is­kun­vai­men­nus (Fre­qu­en­cy Se­lec­ti­ve Dam­ping), ei Hyb­rid-mal­lis­sa

Täys­säh­köi­sis­sä Grand­lan­deis­sa li­säk­si:

- Ajo­neu­von si­säi­nen la­taus­lai­te 3-vai­hei­nen (11 kW)

- Akus­ton esi­läm­mi­tys kol­mel­la ta­val­la (ma­nu­aa­li­ses­ti, na­vi­goin­nin rei­ti­tyk­sen yh­tey­des­sä & AC-la­tauk­sen yh­tey­des­sä)

- My­O­pel-so­vel­lus la­taa­mi­sen ja esi­läm­mi­tyk­sen sekä jääh­dy­tyk­sen hal­lin­taan

Ku­ten yl­lä ole­va lis­taus osoit­taa, et­tä Grand­land on va­rus­tel­tu hin­nat al­ka­en -ta­sol­taan suo­ras­taan jär­jet­tö­män hy­vin. Lis­taus pä­tee myös al­le 40 000 eu­roa mak­sa­vaan ja hin­nas­ton aloit­ta­vaan Hyb­rid 145 GS Au­to­maat­ti -mal­liin, joka tar­jo­aa help­poa ar­ki­au­toi­lua ja nyt suo­ras­taan luk­sus­luo­kan va­rus­teet. Mal­lis­tos­sa on li­säk­si mie­len­kiin­toi­nen la­dat­ta­va hyb­ri­di­ver­sio eli Plug-in Hyb­rid 195 GS Au­to­maat­ti, joka mak­saa 46 439 eu­roa tar­jo­ten myös kaik­ki Grand­land-mal­lis­ton vah­vuu­det.

Uu­si Grand­land-ne­li­ve­to päh­ki­nän­kuo­res­sa

Uu­si Opel Grand­land 4WD -ne­li­ve­to tar­jo­aa mu­ka­van mat­kus­tus­ko­ke­muk­sen vii­del­le hen­gel­le. Ta­va­ra­ti­laa on vä­hin­tään 485 lit­raa, ja ta­ka­pen­kit kaa­ta­mal­la ti­laa saa kas­va­tet­tua jopa 1 580 lit­raan. Saa­ta­vil­la on myös käy­tän­nöl­li­siä li­sä­va­rus­tei­ta esim. pol­ku­pyö­rien kul­je­tuk­seen.

Ve­to­kouk­ku on help­po asen­taa il­man työ­ka­lu­ja, ja Grand­land 73 kWh 4WD ve­tää jopa 1 350 kg pai­na­vaa pe­rä­vau­nua – oli­pa ky­sees­sä vene tai ri­su­kuor­ma.

Grand­land-ne­li­ve­dos­sa on nel­jä sel­kä­es­ti toi­sis­taan erot­tu­vaa ajo­ti­laa: Nor­mal, Eco, Sport ja 4WD. Ne­li­ve­dol­la voi­ma ja­kau­tuu ta­sai­ses­ti kai­kil­le pyö­ril­le, ja Sport-ti­las­sa oh­jaus ja kaa­su­pol­jin re­a­goi­vat mui­ta ajo­ti­lo­ja te­rä­väm­min. Jär­jes­tel­män huip­pu­te­ho on 239 kW (325 hv) ja vään­tö jopa 509 Nm – ri­peä kiih­dy­tys kai­kis­sa olo­suh­teis­sa on taat­tu.

Va­ki­o­na ole­va FSD-is­kun­vai­men­nin­tek­niik­ka mu­kau­tuu tien­pin­nan ja ajo­tyy­lin mu­kaan. Tämä ta­kaa mu­ka­van ajon mu­ku­la­ki­vil­lä ja tar­kan tun­tu­man sport­ti­ses­sa ajos­sa. Grand­land py­syy va­kaa­na jar­ru­tuk­sis­sa, kaar­teis­sa ja moot­to­ri­tie­no­peuk­sis­sa – myös pe­rä­vau­nun kans­sa. Ne­li­ve­don toi­min­ta­mat­ka on jopa 490 km (WLTP). 73 kWh ak­ku la­tau­tuu 20–80 % noin 30 mi­nuu­tis­sa pi­ka­la­tu­ril­la. Au­to kiih­tyy 0–100 km/h vain 6,1 se­kun­nis­sa.

Au­to­bild / Opel

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Vehoniemen Automuseon uutuutena Tabe Slioorin legendaarinen Corvette

Auto Bild.Uutiset

Vehoniemen Automuseon uutuutena Tabe Slioorin legendaarinen Corvette

Auto Bild.Uutiset

Polestar 3 teki uuden Guinnessin maail­ma­nen­nä­tyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka

Auto Bild.Uutiset

Polestar 3 teki uuden Guinnessin maail­ma­nen­nä­tyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka

Auto Bild.Uutiset
Uusi Kona Electric

Uusi Kona Electric

Hyundai

Trumpin tuontitulleista kärsivät kaikki – eniten amerikkalaiset kuluttajat

Auto Bild.Uutiset
Uusi Kona Electric

Uusi Kona Electric

Hyundai

Trumpin tuontitulleista kärsivät kaikki – eniten amerikkalaiset kuluttajat

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN