Peugeotin uudet E-3008- ja E-5008-nelivedot ovat Suomessa – nyt akuston esilämmityksellä

Peugeotin nelivetoiset täyssähköautot ovat nyt rantautuneet Suomeen ja mallien myynti alkaa välittömästi.

Auto Bild.Uutiset

SUV-mal­lit ovat nyt saa­ta­vil­la täys­säh­köi­se­nä ne­li­ve­to­na, joka so­pii Suo­men olo­suh­tei­siin eri­no­mai­ses­ti. Ne­li­ve­dot ovat ot­ta­neet pe­rä­ti 75 pro­sen­tin sii­vun täys­säh­köis­ten C-SUV-au­to­jen seg­men­tis­tä Suo­mes­sa vuon­na 2025. Kil­pai­lu­ky­kyi­nen ne­li­ve­to on siis elin­tär­keä Suo­men au­to­mark­ki­nas­sa.

Peu­ge­o­tin säh­kö­au­to­jen uu­siin asi­a­kas­ti­lauk­siin tu­lee saa­ta­vil­le per­jan­tai­na 14.11. ai­em­paa pi­dem­pi 5 vuot­ta / 100 000 km ta­kuu. Ta­kuu­ta voi­daan täy­den­tää li­sä­os­to­pal­ve­lu­na huo­len­pi­to­so­pi­muk­sel­la sekä jat­ko­ta­kuul­la ai­na 8 vuo­teen saak­ka.

Kil­pai­lu­ky­kyi­set E-3008 ja E-5008

Tyy­lik­käät Peu­ge­ot E-3008 ja E-5008 tar­jo­a­vat ne­li­ve­to­na suo­ma­lai­siin olo­suh­tei­siin erit­täin hou­kut­te­le­van ko­ko­nais­pa­ke­tin. Kum­mas­sa­kin mal­lis­sa on isot toi­min­ta­mat­kat, ne­li­ve­don tuo­ma ve­to­pi­to, kun­nol­li­set ve­to­mas­sat ja akus­ton esi­läm­mi­tyk­set. E-5008 tar­jo­aa luok­kan­sa par­haat ti­lat ja on ai­na 7-paik­kai­nen.

Peu­ge­ot 3008:n ja 5008:n muu mal­lis­to on myös ai­em­paa hou­kut­te­le­vam­min hin­noi­tel­tu ja tar­jo­aa enem­män. 3008 start­taa Hyb­rid Al­lu­re­na jat­kos­sa 35 390 eu­ros­ta ja vas­taa­va etu­ve­toi­nen täys­säh­kö 42 390 eu­ros­ta. To­del­la hou­kut­te­le­va E-3008 96 kWh jopa 700 km WLTP-toi­min­ta­mat­kal­la mak­saa se­kin ai­em­paa vä­hem­män: 46 890 eu­roa. Mal­lis­ton kal­lein ver­sio eli E-3008 73 kWh AWD GT mak­saa se­kin al­le 50 000 eu­roa.

Ai­na 7-paik­kai­nen 5008 start­taa Hyb­rid Al­lu­re­na al­le 40 000 eu­ros­ta. Täys­säh­köi­sen 73 kWh Al­lu­ren hin­ta al­kaa puo­les­taan 45 390 eu­ros­ta. Iso­ak­kui­nen 96 kWh -ver­sio start­taa 49 390 eu­ros­ta eli al­le 50 000 eu­ros­ta. Uu­si hin­noit­te­lu te­kee E-5008:sta mark­ki­noi­den yli­voi­mai­ses­ti edul­li­sim­man pit­käl­lä toi­min­ta­mat­kal­la va­rus­te­tun 7-paik­kai­sen säh­kö­au­ton, oli kyse etu- tai ne­li­ve­dos­ta.

2008 ja 208 myös en­tis­tä edul­li­sem­pia

Peu­ge­o­tin B-SUV-seg­men­tin kes­to­me­nes­ty­jä on se­kin jat­kos­sa ää­rim­mäi­sen hou­kut­te­le­vas­ti hin­noi­tel­tu. Hyb­rid 145 voi­ma­lin­jal­la va­rus­tet­tu Al­lu­re-ta­soi­nen 2008 on jat­kos­sa ai­em­paa jopa usei­ta tu­han­sia eu­ro­ja edul­li­sem­pi ol­len nyt 28 389 eu­roa ja täys­säh­köi­sen E-2008:n saa Style-va­rus­te­ta­sol­la 31 390 eu­rol­la.

Myös Peu­ge­ot 208 Hyb­ri­din Al­lu­re-taso on usei­ta tu­han­sia eu­ro­ja ai­em­paa edul­li­sem­pi: nyt 25 390 eu­roa.

3008- ja 5008-mal­lien uu­dis­te­tut hin­nat tu­le­vat voi­maan per­jan­tai­na 14.11.2025.

Au­to­bild / Peu­ge­ot

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Kaksi uutta voimalinjaa Renault Symbioz -malliin: enemmän tehoa, vähemmän kulutusta

Auto Bild.Uutiset

Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö

Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi

Auto Bild.Kaupallinen yhteistyö
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot
Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Ledipikseliajovalot ovat varsin tehokkaat. Vizor-maski edustaa Opelin nykyilmettä.

Juha Peltonen

Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret

Auto Bild.Koeajot

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN