Tällainen on uudistunut Dacia Jogger

Dacia Jogger on ainutlaatuinen yhdistelmä farmariauton tilavuutta ja tila-auton monikäyt­töi­syyttä ja se onkin markkinoiden edullisin aidosti 7-paikkainen tila-auto tai todella iso farmariauto.

Auto Bild.Uutiset

Mal­li jat­kaa me­nes­tys­ta­ri­naan­sa Eu­roo­pan mark­ki­noil­la ja saa nyt mer­kit­tä­viä uu­dis­tuk­sia, jot­ka te­ke­vät sii­tä en­tis­tä hou­kut­te­le­vam­man vaih­to­eh­don per­heil­le ja ak­tii­vi­sil­le elä­män­ta­voil­le.

Vuon­na 2024 Jog­ger oli Eu­roo­pan toi­sek­si myy­dyin C-seg­men­tin hen­ki­lö­au­to (pois lu­kien SUV-mal­lit), yh­teen­sä 96 440 re­kis­te­röi­dyl­lä au­tol­la – kas­vua 2,4 % vuo­teen 2023 ver­rat­tu­na.

Uu­si ul­ko­a­su – uu­si ai­ka­kau­si

Jog­ger saa uu­den Da­ci­an LED-va­lo­jen tun­nu­so­mai­sen va­lo­ku­vi­on, jos­sa T-kir­jai­men muo­to ko­ros­taa au­ton vank­kaa il­met­tä. Uu­dis­tu­nut etu­sä­leik­kö ja pus­ku­rit muo­dos­ta­vat sau­mat­to­man ko­ko­nai­suu­den, joka on mo­der­ni mut­ta sil­ti yk­sin­ker­tai­nen – juu­ri Da­ci­al­le omi­nai­seen tyy­liin.

Ta­ka­na pys­ty­suun­tai­set LED-va­lot jat­ku­vat ta­ka­luu­kun ik­ku­nas­ta, mikä vah­vis­taa Jog­ge­rin tu­ke­van ja käy­tän­nöl­li­sen muo­toi­lun vai­ku­tel­maa. Uu­det pyö­rän­kaa­ri- ja hel­ma­suo­jat on val­mis­tet­tu Stark­le®-ma­te­ri­aa­lis­ta, joka si­säl­tää 20 % kier­rä­tys­muo­via ja on suun­ni­tel­tu kes­tä­mään hy­vin pie­niä ar­jen kol­hu­ja.

Si­sä­ti­lat ar­jen tar­pei­siin

Jog­ge­rin si­sä­ti­lat on suun­ni­tel­tu käy­tän­nöl­li­syyt­tä ja mu­ka­vuut­ta sil­mäl­lä pi­tä­en. Uu­det, en­tis­tä kes­tä­väm­mät ver­hoi­lu­ma­te­ri­aa­lit ja uu­det yk­si­tyis­koh­dat tuo­vat raik­kaan ja ko­dik­kaan tun­nel­man. Er­go­no­mi­ses­ti op­ti­moi­tu oh­jaus­pyö­rä ja uu­si E-Shif­ter-vaih­teen­va­lit­sin te­ke­vät aja­mi­ses­ta en­tis­tä miel­lyt­tä­väm­pää.

Jog­ger on nyt va­rus­tet­tu uu­del­la 10” kos­ke­tus­näy­töl­lä, jos­sa on yh­dis­tet­ty na­vi­goin­ti ja lan­ga­ton pu­he­li­men la­taus. Li­säk­si 7” di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to on saa­nut uu­den käyt­tö­liit­ty­män. Yo­uC­lip-kiin­ni­tys­jär­jes­tel­mä mah­dol­lis­taa eri­lais­ten li­sä­va­rus­tei­den, ku­ten tab­let­ti­pi­dik­keen tai os­tos­kas­sin, hel­pon kiin­nit­tä­mi­sen mat­kus­ta­moon.

Uu­si hyb­ri­di­voi­ma­lin­ja – enem­män te­hoa, vä­hem­män ku­lu­tus­ta

Jog­ger on nyt saa­ta­vil­la uu­del­la Hyb­rid 155 -voi­ma­lin­jal­la, joka kor­vaa ai­em­man Hyb­rid 140 -ver­si­on. Uu­si jär­jes­tel­mä yh­dis­tää 1,8-lit­rai­sen ben­sii­ni­moot­to­rin (109 hv), kak­si säh­kö­moot­to­ria (50 hv + käyn­nis­tin/ge­ne­raat­to­ri), 1,4 kWh:n akun ja au­to­maat­ti­vaih­teis­ton il­man kyt­kin­tä.

Tu­los: 155 he­vos­voi­maa ja 170 Nm vään­töä, jopa 10 % pie­nem­pi ku­lu­tus ja pääs­töt, sekä jopa 80 % säh­kö­a­joa kau­pun­ki­lii­ken­tees­sä. Au­to läh­tee liik­keel­le ai­na säh­köl­lä.

Jog­ger on edel­leen saa­ta­vil­la myös TCe 110 -ben­sii­ni­moot­to­ril­la yh­dis­tet­ty­nä 6-por­tai­seen ma­nu­aa­li­vaih­teis­toon.

Li­sää tur­val­li­suut­ta ja mu­ka­vuut­ta

Jog­ge­riin on saa­ta­vil­la uu­sia ajo­a­vus­ti­mia ja mu­ka­vuu­so­mi­nai­suuk­sia, ku­ten au­to­maat­ti­set ajo­va­lot – vaih­ta­vat kau­ko- ja lä­hi­va­lo­jen vä­lil­lä au­to­maat­ti­ses­ti, Mul­ti­View-ka­me­ra – hel­pot­taa py­sä­köin­tiä näyt­tä­mäl­lä es­teet lin­tu­pers­pek­tii­vis­tä ja säh­köi­ses­ti tait­tu­vat si­vu­pei­lit.

Li­säk­si Jog­ger täyt­tää uu­sim­mat EU:n tur­val­li­suus­s­tan­dar­dit mm. au­to­maat­ti­sel­la hä­tä­jar­ru­tuk­sel­la ja kul­jet­ta­jan vi­reys­ti­lan seu­ran­nal­la. “My Sa­fe­ty” -pai­ni­ke mah­dol­lis­taa kul­jet­ta­jan suo­si­mien ajo­a­vus­ti­mien no­pe­an ak­ti­voin­nin.

Uu­dis­tu­neen Jog­ge­rin en­nak­ko­myyn­ti al­kaa nyt ja en­sim­mäi­set au­tot saa­pu­vat maa­han maa­lis­kuun 2026 ai­ka­na. Uu­dis­tu­nut Jog­ger mal­lis­to on saa­ta­vil­la al­ka­en 22 199 €.

Au­to­bild / Da­cia

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Millainen autonostaja olet? Tutkimuksessa paljastui neljä eri tyyppiä

Auto Bild.Uutiset

Millainen autonostaja olet? Tutkimuksessa paljastui neljä eri tyyppiä

Auto Bild.Uutiset

Virheellinen käsitys väistä­mis­sään­nöistä lisää kolareiden riskiä

Auto Bild.Uutiset

Virheellinen käsitys väistä­mis­sään­nöistä lisää kolareiden riskiä

Auto Bild.Uutiset

Opel sai tunnustuksen yli 20 vuotta kestäneestä panostuksesta istui­ner­go­no­miaan

Auto Bild.Uutiset

Opel sai tunnustuksen yli 20 vuotta kestäneestä panostuksesta istui­ner­go­no­miaan

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN