Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Bassadone: Ostaa Fiatin, Alfa Romeon ja Jeepin maahantuonnin Astaralta

Kun kyseessä on pieni särö, tuulilasin korjausta itse kannattaa harkita.

Kun kyseessä on pieni särö, tuulilasin korjausta itse kannattaa harkita.

Auto Bild Suomi

Naarmu pinnassa - kannattaako tuulilasin korjaus tehdä itse?

Stoppi halkeamalle! Pintaan tullut särö harmittaa, mutta kannattaako tuulilasin korjausta tehdä itse?

Auto Bild.Hyöty
18.9.2018

Tuu­li­la­siin osu­va kivi tai nas­ta rik­koo usein la­sin pin­nan, ja tu­lok­se­na ko­mei­lee täh­ti, hä­rän­sil­mä tai nii­den yh­dis­tel­mä. Ja se­hän har­mit­taa!

Kor­jaa­mol­la paik­kaus mak­saa noin 50 eu­roa, jo­ten tuu­li­la­sin kor­jaus on huo­mat­ta­vas­ti edul­li­sem­paa kuin sen uu­si­mi­nen. Ëntä jos hom­mas­ta sel­vi­äi­si al­le kym­pil­lä?

Muis­ta is­ke­mä­koh­dan suo­jaus

Tuu­li­la­siin tul­lut ki­ve­nis­ke­mä on suo­jat­ta­va lä­pi­nä­ky­väl­lä tei­pil­lä, jos la­sin ai­koo kor­jaut­taa/kor­ja­ta. Suo­jaa­mi­sel­la es­te­tään lian pää­sy is­ke­mään, mikä pa­ran­taa tuu­li­la­sin kor­jauk­sen lop­pu­tu­los­ta. Au­tos­sa kan­nat­taa­kin pi­tää mu­ka­na lä­pi­nä­ky­viä tar­ro­ja, joi­ta saa useim­mis­ta la­se­ja paik­kaa­vis­ta yri­tyk­sis­tä. Pelk­kä lä­pi­nä­ky­mä kon­tak­ti­muo­vin pa­la­kin on riit­tä­vä suo­jaus. Lä­pi­nä­ky­vyys ta­kaa sen, et­tei tar­ra pei­tä lii­kaa nä­ky­vyyt­tä.

Ki­ve­nis­ke­mä huo­non­taa nä­ky­vyyt­tä ja hei­ken­tää tuu­li­la­sia. Lii­mal­la kiin­ni­tet­ty tuu­li­la­si on osa ny­ky­au­ton kan­ta­vaa ra­ken­net­ta, jo­ten tuu­li­la­sin hal­ke­a­ma on kat­sas­tuk­ses­sa vä­hin­tään kor­jaus­ke­ho­tuk­sen ar­voi­nen. Ko­la­ris­sa tur­va­tyy­ny saa tu­kea tuu­li­la­sis­ta, jo­ten se ei vält­tä­mät­tä toi­mi oi­kein, jos tuu­li­la­sis­sa on hal­ke­a­ma.

Pie­nel­tä vai­kut­ta­va ki­ve­nis­ke­mä voi muut­tua kor­jaa­mat­to­ma­na var­sin no­pe­as­ti suu­rem­mak­si on­gel­mak­si, joka joh­taa tuu­li­la­sin uu­si­mi­seen. Ki­ve­nis­ke­mäs­tä läh­tee var­sin hel­pos­ti hal­ke­a­ma, joka ve­nyy ve­ny­mis­tään. Eri­tyi­ses­ti läm­pö­ti­lan vaih­te­lut ovat omi­aan an­ta­maan hal­ke­a­man kas­va­mi­sel­le li­sä­vauh­tia. Tä­män ta­kia tuu­li­la­sin kor­jaus kan­nat­taa hoi­taa var­sin pian is­ke­män tul­tua.

Tuulilasin korjauksen alkuun vauriokohdasta raaputetaan piikillä irtolika pois ja alue puhdistetaan huolellisesti

Tuulilasin korjauksen alkuun vauriokohdasta raaputetaan piikillä irtolika pois ja alue puhdistetaan huolellisesti

Auto Bild Suomi

Vain uv-valo puut­tuu

Tar­vi­ke­liik­keen hyl­lys­tä löy­tyi kor­jaus­sar­ja, jol­la ki­ve­nis­ke­män paik­kaa­mi­sen voi teh­dä it­se. Sar­jan os­ta­mis­ta puol­si se, et­tä uu­den­kar­he­aan la­siin oli tul­lut ki­ve­nis­ke­mä viik­ko ai­kai­sem­min. Eli pa­ket­ti kou­raan ja tal­lil­le.

Is­ke­mä oli suo­jat­tu tar­ral­la, jo­ten hom­ma läh­ti käyn­tiin lii­ma­jää­mien pois­ta­mi­sel­la al­ko­ho­li­pi­toi­sel­la puh­dis­tu­sai­neel­la. Puh­dis­tu­sai­net­ta lu­kuun ot­ta­mat­ta kor­jaus­se­tis­sä on kaik­ki tar­peel­li­nen. Tai ei nyt ihan, sil­lä kor­jaa­moil­la paik­ka-ai­ne ko­ve­te­taan uv-va­lol­la, ei­kä sitä ole pa­ke­tis­sa. Tä­hän­kin on rat­kai­su, jon­ka toi­mi­vuut­ta to­sin hie­man epäi­lin: luon­to­äi­din lu­va­taan hoi­ta­van ko­vet­ta­mi­sen.

It­se paik­kaa­mi­nen on help­poa, vaik­ka työ­vai­hei­ta on usei­ta. En­sin is­ke­mä­jäl­jes­tä rap­su­tel­laan pii­kil­lä pois ir­to­a­vat la­si­hi­leet, ja kolo puh­dis­te­taan huo­lel­li­ses­ti esi­mer­kik­si pai­neil­mal­la. Tä­män jäl­keen vau­ri­on ym­pä­ril­le lii­ma­taan ren­gas­mai­nen, kak­si­puo­li­nen tar­ra. Paik­ka-ai­neen py­sy­mi­sen var­mis­ta­mi­sek­si tar­ra pi­tää kiin­nit­tää huo­lel­li­ses­ti.

Paikka-aineen annosteleminen vauriokohtaan olisi helpompaa, jos joko tuki tai ainepurkki olisi läpinäkyvä.

Paikka-aineen annosteleminen vauriokohtaan olisi helpompaa, jos joko tuki tai ainepurkki olisi läpinäkyvä.

Auto Bild Suomi

Tar­ran pääl­le lii­ma­taan tuki, jo­hon kiin­ni­te­tään myö­hem­min in­jek­ti­o­ruis­ku. Tuen asen­to kan­nat­taa va­li­ta si­ten, et­tä put­ki on mah­dol­li­sim­man pys­tys­sä. Tämä hel­pot­taa jat­kos­sa paik­ka-ai­net­ta an­nos­tel­ta­es­sa.

Sar­jaan kuu­lu­vaa in­jek­ti­o­ruis­kua ei tar­vit­se täyt­tää paik­ka-ai­neel­la, sil­lä ruis­ku toi­mii käy­tän­nös­sä vain pump­pu­na. Al­kuun vau­ri­o­paik­kaan ti­pu­te­taan nel­jä tip­paa paik­ka-ai­net­ta. Tä­män jäl­keen in­jek­ti­o­ruis­kul­la ime­tään paik­kaus­koh­taan ali­pai­ne. Ruis­ku ei ole ihan nor­maa­lia ap­teek­ki­ta­va­raa, sil­lä sen saa lu­kit­tua.

Ko­vet­tu­mi­nen au­rin­gos­sa

Pi­det­ty­ä­ni paik­kaus­koh­das­sa oh­jeen mu­kai­ses­ti ali­pai­net­ta siir­ryin seu­raa­vaan vai­hee­seen – eli vaih­doin paik­kaus­koh­taan yli­pai­neen. Ja taas odo­tel­tiin. Odot­te­lun päät­teek­si ruis­ku, tuki ja kak­si­puo­li­nen tar­ra ir­ro­te­taan la­sil­ta. Tar­ran ir­ro­tus on­nis­tuu var­sin kä­te­väs­ti sar­jaan kuu­lu­val­la par­ta­ko­neen­te­räl­lä. Hom­ma ei ole kui­ten­kaan vie­lä val­mis, sil­lä vii­meis­te­ly puut­tuu.

Lo­puk­si vau­ri­o­koh­dan pääl­le ti­pu­te­taan muu­ta­ma pi­sa­ra paik­ka-ai­net­ta, ja koko ko­meu­den pääl­le täl­lä­tään ko­ve­tus­muo­vin­pa­la. Sen jäl­keen edes­sä on vie­lä ai­neen ko­vet­ta­mi­nen.

Ko­vet­tu­mi­nen edel­lyt­tää au­rin­gon­pais­tet­ta, jo­ten au­to ulos tal­lis­ta. Ajat­te­lin ko­vet­tu­mi­sen jää­vän hie­man ver­taus­ku­vain­nol­li­sek­si, sil­lä olin aloit­ta­nut kor­jauk­sen il­lan tun­tei­na, ja au­rin­ko oli jo pai­nu­mas­sa mail­leen. Pie­ni yl­lä­tys oli, et­tä il­lan­ka­jos­sa tai­vaan­ra­jaa viis­tä­väs­tä au­rin­gos­ta riit­ti sä­tei­tä sii­nä mää­rin, et­tä ai­ne ko­vet­tui la­sil­le.

Injektioruiskun saa lukittua, työvaiheesta riippuen paikkauskohdassa saa pysymään joko yli- tai alipaineen.

Injektioruiskun saa lukittua, työvaiheesta riippuen paikkauskohdassa saa pysymään joko yli- tai alipaineen.

Auto Bild Suomi

Ko­vet­ta­mi­nen on siis teh­tä­vä suo­ras­sa au­rin­gon­pais­tees­sa, eli tätä työ­vai­het­ta ei voi teh­dä tal­lis­sa. Vii­le­äs­tä sääs­tä ja vaa­ti­mat­to­man tun­tui­ses­ta au­rin­gon­pais­tees­ta joh­tu­en ai­net­ta ko­ve­tet­tiin hie­man enem­män, kuin mitä oh­jees­sa neu­vo­taan. Lop­pu­tu­los oli kui­ten­kin ha­lut­tu, sil­lä paik­ka-ai­ne ko­vet­tui.

Vii­meis­te­ly­nä yli­mää­räi­nen paik­ka-ai­ne raa­pais­taan par­ta­ko­neen­te­räl­lä pois ja lasi puh­dis­te­taan.

Lop­pu­tu­los ja  pa­ran­nu­seh­do­tuk­sia

Ul­ko­nä­köä tar­kas­tel­les­sa huo­maa hel­pos­ti, et­tei osu­ma­jäl­ki hä­vin­nyt ko­ko­naan, mut­ta sen erot­tu­vuus vä­he­ni. Jos ha­lu­aa vii­meis­tel­lym­pää jäl­keä, paik­kaus kan­nat­taa teet­tää am­mat­ti­lai­sel­la. Am­mat­ti­lai­sen te­ke­män työn jäl­keen is­ke­mä­koh­taa jou­tuu yleen­sä ha­es­ke­le­maan suu­ren­nus­la­sil­la.

It­se kor­jat­tu is­ke­mä oli la­sin oi­ke­as­sa lai­das­sa, jo­ten se ei sa­not­ta­vas­ti hait­taa nä­ky­vyyt­tä, jo­ten täh­ti saa ol­la la­sis­sa. Tes­ta­tun ai­neen kun­ni­ak­si on to­det­ta­va, et­tä täh­ti­mäi­sen is­ke­män sa­ka­rat ei­vät ole ai­na­kaan pa­rin kuu­kau­den ai­ka­na kas­va­neet, jo­ten sii­nä mie­les­sä paik­kaus on­nis­tui.

Ennen kuivatusta paikkauskohtaan lisätään hieman paikka-ainetta ja päälle asetetaan kovamuovinpala.

Ennen kuivatusta paikkauskohtaan lisätään hieman paikka-ainetta ja päälle asetetaan kovamuovinpala.

Auto Bild Suomi

Muu­ta­ma pie­ni muu­tos sar­jaan oli­si hyvä teh­dä hom­man hel­pot­ta­mi­sek­si. Tuen ja paik­ka-ai­ne­pul­lon muo­vi voi­si ol­la vä­ri­tön­tä. Jos la­siin lii­mat­ta­va tuki oli­si lä­pi­nä­ky­vä, oli­si hel­pom­pi näh­dä, me­nee­kö paik­ka-ai­ne var­mas­ti oi­ke­aan osoit­tee­seen. Ai­ne­pul­lon lä­pi­nä­ky­vyyt­tä taas puo­lus­tai­si se, et­tä oli­si hel­pom­pi huo­ma­ta, pal­jon­ko ai­net­ta on vie­lä jäl­jel­lä. Ai­neen an­nos­te­lu eri työ­vai­heis­sa oli­si si­ten hel­pom­paa.

Jo­kin ko­ko­nai­suu­des­sa jäi kui­ten­kin vai­vaa­maan, ja saat­taa ol­la, et­tä yk­si ki­ve­nis­ke­mä, joka ei ole lii­ak­si nä­kö­ken­täs­sä, on vie­lä koi­tet­ta­va oma­toi­mi­ses­ti. Nyt kun hom­ma on tut­tua ja te­ke­mi­ses­sä­kin enem­män var-muut­ta, niin paik­ka-ai­net­ta us­kal­taa an­nos­tel­la rei­lum­min jo en­sim­mäis­ten vai­hei­den ai­ka­na.

Jäl­ki­kä­teen jäin hie­man epäi­le­mään, an­nos­te­lin­ko ai­net­ta riit­tä­väs­ti en­sim­mäi­sel­lä ti­put­te­lu­ker­ral­la. Pel­kä­sin ni­mit­täin ai­neen riit­tä­vyyt­tä, kos­ka sen mää­rää ei näe mus­ta­kuo­ri­ses­ta pul­los­ta, ei­kä tuen si­säl­le ti­pu­tet­ta­vien pi­sa­roi­den lu­ku­mää­rää ole help­po hah­mot­taa, jos käsi hiu­kan­kin va­pi­see.

Tu­los ei siis ol­lut ihan vii­mei­sen pääl­le siis­ti, mut­ta lasi on kes­tä­nyt hal­ke­a­mat­ta. 

Os­ka­ri Pent­ti

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Täysin uusi Hyundai Kona on tarjolla neljänä versiona: täyssähköisenä (EV), hybridinä (HEV), polttomoottoriversiona (ICE) sekä urheilullisina N Line -versioina.

Täysin uusi Hyundai Kona on tarjolla neljänä versiona: täyssähköisenä (EV), hybridinä (HEV), polttomoottoriversiona (ICE) sekä urheilullisina N Line -versioina.

Hyundai

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Auto Bild.Uutiset
21.12.2022
Täysin uusi Hyundai Kona on tarjolla neljänä versiona: täyssähköisenä (EV), hybridinä (HEV), polttomoottoriversiona (ICE) sekä urheilullisina N Line -versioina.

Täysin uusi Hyundai Kona on tarjolla neljänä versiona: täyssähköisenä (EV), hybridinä (HEV), polttomoottoriversiona (ICE) sekä urheilullisina N Line -versioina.

Hyundai

Uusi Hyundai Kona: Paljastetaan lähikuukausina

Auto Bild.Uutiset
21.12.2022
Tulevan täyssähköisen Volvo EX90 -lippulaivamallin suuri keskinäyttö tarjoaa nopean pääsyn navigointi-, media- ja puhelintoimintoihin sekä erilaisia säätimiä ja muita yleisiä toimintoja.

Tulevan täyssähköisen Volvo EX90 -lippulaivamallin suuri keskinäyttö tarjoaa nopean pääsyn navigointi-, media- ja puhelintoimintoihin sekä erilaisia säätimiä ja muita yleisiä toimintoja.

Volvo Car Corporation

Volvo EX90: Tarjoaa asiakkaan tarvitsemat tiedot oikea-aikaisesti

Auto Bild.Uutiset
27.10.2022
Tulevan täyssähköisen Volvo EX90 -lippulaivamallin suuri keskinäyttö tarjoaa nopean pääsyn navigointi-, media- ja puhelintoimintoihin sekä erilaisia säätimiä ja muita yleisiä toimintoja.

Tulevan täyssähköisen Volvo EX90 -lippulaivamallin suuri keskinäyttö tarjoaa nopean pääsyn navigointi-, media- ja puhelintoimintoihin sekä erilaisia säätimiä ja muita yleisiä toimintoja.

Volvo Car Corporation

Volvo EX90: Tarjoaa asiakkaan tarvitsemat tiedot oikea-aikaisesti

Auto Bild.Uutiset
27.10.2022
Pysäköinti maksetaan verkkomaksuna pysäköintitapahtuman lopettamisen yhteydessä.

Pysäköinti maksetaan verkkomaksuna pysäköintitapahtuman lopettamisen yhteydessä.

Škoda Auto

Pysäköintimaksut kätevästi Euroopassa: Škoda ottaa käyttöön uuden Pay to Park -palvelun myös Suomessa

Auto Bild.Uutiset
17.11.2022
Pysäköinti maksetaan verkkomaksuna pysäköintitapahtuman lopettamisen yhteydessä.

Pysäköinti maksetaan verkkomaksuna pysäköintitapahtuman lopettamisen yhteydessä.

Škoda Auto

Pysäköintimaksut kätevästi Euroopassa: Škoda ottaa käyttöön uuden Pay to Park -palvelun myös Suomessa

Auto Bild.Uutiset
17.11.2022

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Bassadone: Ostaa Fiatin, Alfa Romeon ja Jeepin maahantuonnin Astaralta

Auto Bild 4/2023 on kaupoissa

SsangYong Motor Companysta tulee KG Mobility

Uusi Ford Explorer: Täyssähköinen malli valmistetaan Euroopassa – tulee Suomeen vuodenvaihteessa

Lotus Engineering: Kehitti uuden olympiatason kilpapyörän – tietenkin parhaassa superau­to­hen­gessä!

AC Cobra GT Roadster: Kyy kyykkyyn

Audi Q6 e-tron -prototyyppi: Sarjatuotantoon tähtäävää versiota testataan Lapissa

Volkswagen ID. 2all -konseptiauton maailmanensi-ilta: Volkswagenin alle 25 000 euroa maksava täyssähköauto

Kia EV9: Myyntiin sekä 6- että 7-paikkaisena versiona

Hyundai i10 koki faceliftin: Uusia turva­jär­jes­telmiä ja uusi ilme sisätiloihin

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

... Lisää

KOEAJOT

Ensikoeajossa Renault Arkana E-Tech 145 Hybrid Intens: Kahdenlainen näkemys

Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Suuri ja mahtava

Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G 100th Anniversary MT: Juhlapainos

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

Koeajossa Citroën ë-Jumpy Crew Cab: Sähköinen sekajuna

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Lineartronic Field: Retkikelpoinen

Koeajossa Jaguar F-Pace P400 S Hybrid Sport: Sähkö­virs­tan­pylväs

Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 HP AT8 AWD Veloce Launch Plus: Italialainen herkkupala

Koeajossa Volkswagen ID.3 Pro Performance 150 kW (akku 58 kWh) Family: Maail­man­val­loittaja

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Lockwoodin klassikot

Hifimaailma

Revival Audiolta uusi kaiutinsarja 

Hifimaailma

Säveltäjät referenssinä

Hifimaailma

Estelon AURA 

Hifimaailma

Dropin lähikent­tä­mo­ni­torit 

Koti ja keittiö

Paluumuuttajan kaunis koti jugendtalossa remontoitiin kolmessa viikossa

Hifimaailma

Borresenin uusi lähtötason kaiutin 

Hifimaailma

Audiolabilta uusi 7000-sarja  

Koti ja keittiö

Tuomisen kivimuurin suojissa on jugendtalo, josta Ullastiina ja Joonas löysivät unelmiensa kodin

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUTTA

Bassadone: Ostaa Fiatin, Alfa Romeon ja Jeepin maahantuonnin Astaralta

Auto Bild 4/2023 on kaupoissa

SsangYong Motor Companysta tulee KG Mobility

Uusi Ford Explorer: Täyssähköinen malli valmistetaan Euroopassa – tulee Suomeen vuodenvaihteessa

Lotus Engineering: Kehitti uuden olympiatason kilpapyörän – tietenkin parhaassa superau­to­hen­gessä!

HYÖTYJUTUT

Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

... Lisää

KOEAJOT

Ensikoeajossa Renault Arkana E-Tech 145 Hybrid Intens: Kahdenlainen näkemys

Koeajossa Mercedes-Benz Sprinter: Suuri ja mahtava

Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G 100th Anniversary MT: Juhlapainos

Koeajossa Kia Stinger 3,3 T-GDI AWD GT 5D AT: Vanhaa koulukuntaa

Koeajossa Peugeot 3008 GT HYbrid4 4x4 e-EAT8 300 PHEV: Järeää vääntöä

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Lockwoodin klassikot

Hifimaailma

Revival Audiolta uusi kaiutinsarja 

Hifimaailma

Säveltäjät referenssinä

Hifimaailma

Estelon AURA 

Hifimaailma

Dropin lähikent­tä­mo­ni­torit 

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Mercedes-Benz AG – Communications

Mercedes-Benz EQE SUV: Premium-luokan täyssähköinen SUV

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Bassadone: Ostaa Fiatin, Alfa Romeon ja Jeepin maahantuonnin Astaralta

SsangYong Motor Companysta tulee KG Mobility

Uusi Ford Explorer: Täyssähköinen malli valmistetaan Euroopassa – tulee Suomeen vuodenvaihteessa

Lotus Engineering: Kehitti uuden olympiatason kilpapyörän – tietenkin parhaassa superau­to­hen­gessä!

Audi Q6 e-tron -prototyyppi: Sarjatuotantoon tähtäävää versiota testataan Lapissa

Volkswagen ID. 2all -konseptiauton maailmanensi-ilta: Volkswagenin alle 25 000 euroa maksava täyssähköauto

Kia EV9: Myyntiin sekä 6- että 7-paikkaisena versiona

Hyundai i10 koki faceliftin: Uusia turva­jär­jes­telmiä ja uusi ilme sisätiloihin

Mitsubishi Motors: Esittelee täysin uuden Mitsubishi Outlander PHEV -mallin Euroopassa 2024

Uusi DS 3: Täyssähköinen saapui Suomeen

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Mercedes-Benz EQE SUV: Premium-luokan täyssähköinen SUV

Mitsubishi Motors: Esittelee täysin uuden Mitsubishi Outlander PHEV -mallin Euroopassa 2024

Cupra Terramar: Valmistus alkaa vuonna 2024

Peugeot 3008 Hybrid ja 5008 Hybrid: Jopa 50 % ajoajasta pelkällä sähköllä

Kia EV9 SUV: Videot antavat esimakua sen ulkonäöstä

Volkswagen ID.3: Kokonais­val­tainen päivitys

Uusi DS 3: Täyssähköinen saapui Suomeen

Kia EV9: Myyntiin sekä 6- että 7-paikkaisena versiona

LänsiAuto: Aloittaa Tampereella Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon

Women’s World Car of The Year -tuomaristo valitsi Vuoden Auto 2023 -katego­ri­a­voit­tajat – urhei­lu­au­to­ka­te­gorian voitti Audi RS 3

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Ensimmäiset EQE SUV:t saapuvat Suomeen kesällä 2023. Suomessa on paremmat perusvarusteet kuin Keski-Euroopassa.

Mercedes-Benz AG – Communications

Mercedes-Benz EQE SUV: Premium-luokan täyssähköinen SUV

Kaupallinen yhteistyö

Auton hankinta – Lainalla vai säästöillä?

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Bassadone: Ostaa Fiatin, Alfa Romeon ja Jeepin maahantuonnin Astaralta

SsangYong Motor Companysta tulee KG Mobility

Uusi Ford Explorer: Täyssähköinen malli valmistetaan Euroopassa – tulee Suomeen vuodenvaihteessa

Lotus Engineering: Kehitti uuden olympiatason kilpapyörän – tietenkin parhaassa superau­to­hen­gessä!

Audi Q6 e-tron -prototyyppi: Sarjatuotantoon tähtäävää versiota testataan Lapissa

Volkswagen ID. 2all -konseptiauton maailmanensi-ilta: Volkswagenin alle 25 000 euroa maksava täyssähköauto

Kia EV9: Myyntiin sekä 6- että 7-paikkaisena versiona

Hyundai i10 koki faceliftin: Uusia turva­jär­jes­telmiä ja uusi ilme sisätiloihin

Mitsubishi Motors: Esittelee täysin uuden Mitsubishi Outlander PHEV -mallin Euroopassa 2024

Uusi DS 3: Täyssähköinen saapui Suomeen

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Mercedes-Benz EQE SUV: Premium-luokan täyssähköinen SUV

Mitsubishi Motors: Esittelee täysin uuden Mitsubishi Outlander PHEV -mallin Euroopassa 2024

Cupra Terramar: Valmistus alkaa vuonna 2024

Peugeot 3008 Hybrid ja 5008 Hybrid: Jopa 50 % ajoajasta pelkällä sähköllä

Kia EV9 SUV: Videot antavat esimakua sen ulkonäöstä

Volkswagen ID.3: Kokonais­val­tainen päivitys

Uusi DS 3: Täyssähköinen saapui Suomeen

Kia EV9: Myyntiin sekä 6- että 7-paikkaisena versiona

LänsiAuto: Aloittaa Tampereella Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon

Women’s World Car of The Year -tuomaristo valitsi Vuoden Auto 2023 -katego­ri­a­voit­tajat – urhei­lu­au­to­ka­te­gorian voitti Audi RS 3

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.