Koko Eagle F1 SuperSport -mallistossa hyödynnetään Goodyearin mittavaa ja laajaa kokemusta moottoriurheilusta, jonka pohjalta parannetaan suorituskykyä maantiellä.

Koko Eagle F1 SuperSport -mallistossa hyödynnetään Goodyearin mittavaa ja laajaa kokemusta moottoriurheilusta, jonka pohjalta parannetaan suorituskykyä maantiellä.

Goodyear Eagle F1 SuperSport -rengas: Kehitettiin Pure ETCR -sarjaan

Goodyear Pure ETCR -rengas on Eagle F1 SuperSport-maantierenkaan innoittama.

Auto Bild.Uutiset

Goo­dy­ear toi­mit­taa näi­tä ren­kai­ta maa­il­man te­hok­kaim­piin va­ki­oau­toi­hin. Tes­taus al­koi elo­kuun alus­sa, en­nen en­sim­mäi­siä esit­te­ly­a­jo­ja lo­ka­kuus­sa.

Goo­dy­ear on esi­tel­lyt eri­kois­val­mis­tei­sen Eag­le F1 Su­perS­port -kil­pa­ren­kaan, jota käy­te­tään kai­kis­sa au­tois­sa Pure ETCR -sar­jas­sa, joka on maa­il­man en­sim­mäi­nen use­an val­mis­ta­jan täys­säh­köis­ten va­ki­oau­to­jen kil­pa­sar­ja.

Goo­dy­ear on tä­män jän­nit­tä­vän uu­den moot­to­riur­hei­lu­sar­jan pe­rus­ta­ja­kump­pa­ni ja ai­noa ren­gas­toi­mit­ta­ja.

Pure ETCR -sar­jaan ke­hi­tet­ty ai­nut­laa­tui­nen kil­pa­ren­gas on Goo­dy­ea­rin suo­ri­tus­ky­kyi­sen Eag­le F1 Su­perS­port -mal­lis­ton uu­sin mal­li.

Sii­nä on pal­jon sa­maa tek­no­lo­gi­aa kuin Eag­le F1 Su­perS­port -maan­tie­ren­kaas­sa, mut­ta se on op­ti­moi­tu niin, et­tä Pure ETCR:n säh­kö­va­ki­oau­tois­ta saa­daan suo­ri­tus­ky­ky hyö­dyn­net­tyä, kun ne ki­saa­vat en­sim­mäi­sis­sä ki­sois­saan myö­hem­min tänä vuon­na.

Maan­tie­ren­kaan tek­no­lo­gia kil­pa­ren­kaan pe­rus­ta­na

Eri­kois­val­mis­tei­nen Goo­dy­ear Eag­le F1 Su­perS­port ETCR -ren­gas on hy­vin sa­man­nä­köi­nen kuin maan­tie­ren­gas; sen taus­tal­la on sama fi­lo­so­fia ja pal­jon sa­maa tek­no­lo­gi­aa.

Näi­tä ovat esi­mer­kik­si Po­wer Shoul­der ja High For­ce Const­ruc­ti­on tek­no­lo­gi­at, joi­ta tar­vi­taan suo­ri­tus­ky­vyn mak­si­moin­tiin sekä ta­val­li­sis­sa va­ki­oau­tois­sa et­tä Pure ETCR -sar­jan 500 kW:n (670 hv) -kil­pa-au­tois­sa.

Koko Eag­le F1 Su­perS­port -mal­lis­tos­sa hyö­dyn­ne­tään Goo­dy­ea­rin mit­ta­vaa ja laa­jaa ko­ke­mus­ta moot­to­riur­hei­lus­ta, jon­ka poh­jal­ta pa­ran­ne­taan suo­ri­tus­ky­kyä maan­tiel­lä.

Hyö­ty on kui­ten­kin mo­lem­min­puo­li­nen. Maan­tie­ren­kaan in­no­va­tii­vi­sia tek­no­lo­gi­oi­ta käy­te­tään nyt pel­käs­tään kil­pai­lu­käyt­töön ke­hi­te­tyn Pure ETCR -ren­kaan pe­rus­ta­na.

Maan­tie­ren­kaas­sa Po­wer Shoul­der -tek­no­lo­gia pa­ran­taa kaar­re­a­jo­suo­ri­tus­ky­kyä mas­sii­vi­sen um­pi­nai­sen ul­ko­si­vun ku­vi­on an­si­os­ta, ja High For­ce Const­ruc­ti­on -tek­no­lo­gi­an erit­täin jäyk­kä si­vun ra­ken­ne pa­ran­taa kä­sit­te­lyä ja ajo­va­kaut­ta.

Mo­lem­mat näis­tä tek­no­lo­gi­ois­ta ovat olen­nai­sia omi­nai­suuk­sia Eag­le F1 Su­perS­port -ren­kaan Pure ETCR -ver­si­ol­le, mut­ta ne on op­ti­moi­tu ki­sa­käyt­töön vah­vis­ta­mal­la ul­ko­reu­naa en­ti­ses­tään.

Tu­lok­se­na on ai­nut­laa­tui­nen ren­gas, joka tar­jo­aa va­kaut­ta ja vai­kut­ta­van kaar­re­a­jo­suo­ri­tus­ky­vyn maa­il­man te­hok­kaim­mil­le va­ki­oau­toil­le.

Ku­lu­tus­pin­nal­li­sia ren­kai­ta ei yleen­sä käy­te­tä täl­lä moot­to­riur­hei­lun ta­sol­la, mut­ta sen an­si­os­ta Pure ETCR -tal­lit voi­vat käyt­tää sa­maa ren­gas­ta sekä mä­ris­sä et­tä kui­vis­sa olo­suh­teis­sa, ei­kä si­lei­tä ja sa­de­ke­lin ren­kai­ta tar­vit­se vaih­del­la.

Kun ki­sois­sa käy­te­tään vain yh­tä ren­gas­tyyp­piä, väl­te­tään kol­men tai nel­jän eri­lai­sen ren­gas­tyy­pin kul­jet­ta­mi­nen ym­pä­ri maa­il­maa. Sii­tä on apua myös Goo­dy­ea­riin ja Pure ETCR:n kes­tä­vän ke­hi­tyk­sen to­teu­tuk­ses­sa.

Pure ETCR -sar­jan ai­nut­laa­tui­nen kil­pai­lu­muo­to ja sen au­to­jen te­hok­kuus tuot­ta­vat usei­ta ai­nut­laa­tui­sia tek­ni­siä haas­tei­ta. Sar­jan au­tot pe­rus­tu­vat val­mis­ta­jien va­ki­oau­toi­hin ja näyt­tä­vät hy­vin sa­man­lai­sil­ta kuin nii­den kes­ki­ko­koi­set ne­li­o­vi­set viis­to­pe­rä­mal­lit ja se­da­nit.

Säh­kö­au­tot ovat vas­taa­via ben­sii­ni- ja die­sel­ver­si­oi­ta pai­na­vam­pia ja ne tuot­ta­vat us­ko­mat­to­man vään­nön. Jopa 500 kW:n te­hon­sa an­si­os­ta Pure ETCR -au­tot kuu­lu­vat kil­pa­ra­to­jen te­hok­kaim­pien säh­kö­au­to­jen jouk­koon.

Näi­den ai­nut­laa­tuis­ten omi­nai­suuk­sien vuok­si Pure ETCR -au­tot tar­vit­se­vat ren­kaan, joka kes­tää suun­nat­to­mia voi­mia ja vä­li­tön­tä te­hon tuot­toa sekä ta­kaa eri­no­mai­sen pi­don ja ve­to­pi­don.

Ra­ta­tes­ti­oh­jel­ma käyn­nis­tyi elo­kuun alus­sa

Kuu­kau­sien la­bo­ra­to­ri­os­sa ke­hit­tä­mi­sen ja hi­o­mi­sen jäl­keen Eag­le F1 Su­perS­port -ren­kaan Pure ETCR -ver­si­on tes­taus ki­sa­ra­dal­la aloi­tet­tiin elo­kuun alus­sa Alè­sis­sa, Rans­kas­sa.

Pure ETCR -tes­te­jä jat­ke­taan muu­ta­man seu­raa­van kuu­kau­den ajan en­nen muu­te­tun ka­len­te­rin en­sim­mäi­siä ta­pah­tu­mia lo­ka­kuus­sa. Esit­te­ly­ta­pah­tu­mia ja ki­so­ja jär­jes­te­tään Köö­pen­ha­mi­nas­sa Tans­kas­sa, Good­woo­dis­sa IsoB­ri­tan­ni­as­sa, Aragó­nis­sa Es­pan­jas­sa ja Ad­ri­as­sa Ita­li­as­sa kuu­den vii­kon ai­ka­na loka- ja mar­ras­kuus­sa.

Goo­dy­ea­rin Bernd See­ha­fer, Tech­ni­cal Pro­ject Ma­na­ger EMEA, ker­too: “Olem­me tör­män­neet Eag­le F1 Su­perS­port -ren­kaan ke­hit­tä­mi­ses­sä Pure ETCR -sar­jaa var­ten usei­siin haas­tei­siin, jois­ta vä­häi­sim­piä ei­vät suin­kaan ole ol­leet tiuk­ka ai­ka­tau­lu ja on­gel­mat, joi­ta Co­vid-19 ja sii­hen liit­ty­vät ra­joi­tuk­set ovat ai­heut­ta­neet. Kai­ken työn tu­lok­se­na saa­vu­tim­me kui­ten­kin ai­nut­laa­tui­sen ja in­no­va­tii­vi­sen ren­kaan, joka täyt­tää näi­den te­hok­kai­den säh­kö­au­to­jen aset­ta­mat vaa­ti­muk­set.”

”Olem­me yl­pei­tä sii­tä, et­tä täs­sä ren­kaas­sa on niin pal­jon sa­maa DNA:ta ja tek­no­lo­gi­aa kuin Eag­le F1 Su­perS­port -mal­lis­ton maan­tie­ren­kais­sa. Se, et­tä tämä on mah­dol­lis­ta, osoit­taa moot­to­riur­hei­lus­ta ke­rää­mäm­me opin ar­von maan­tie­ren­kai­den ke­hit­tä­mi­ses­sä.”

Goo­dy­ear Eag­le F1 Su­perS­port -kil­pa­ren­gas­mal­lis­ton eri ver­si­oi­ta käy­te­tään useis­sa kor­ke­a­ta­soi­sis­sa ja mai­neik­kais­sa mes­ta­ruus­sar­jois­sa, esi­mer­kik­si FIA:n va­ki­oau­to­jen maa­il­man­mes­ta­ruus­sar­jas­sa (WTCR), jos­sa Goo­dy­ear toi­mii ai­no­a­na ren­gas­toi­mit­ta­ja­na täl­lä kau­del­la.

Tämä sar­ja on huip­pu­ta­son ben­sii­ni­käyt­töis­ten va­ki­oau­to­jen kil­pa­sar­ja. Sen jär­jes­tää Eu­ros­port Events, joka toi­mii myös Pure ETCR -sar­jan jär­jes­tä­jä­nä.

Goo­dy­ear-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea

Auto Bild.Uutiset

Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea

Auto Bild.Uutiset

XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista

Auto Bild.Uutiset

XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU