Koko Eagle F1 SuperSport -mallistossa hyödynnetään Goodyearin mittavaa ja laajaa kokemusta moottoriurheilusta, jonka pohjalta parannetaan suorituskykyä maantiellä.
Goodyear Eagle F1 SuperSport -rengas: Kehitettiin Pure ETCR -sarjaan
Goodyear Pure ETCR -rengas on Eagle F1 SuperSport-maantierenkaan innoittama.
Goodyear toimittaa näitä renkaita maailman tehokkaimpiin vakioautoihin. Testaus alkoi elokuun alussa, ennen ensimmäisiä esittelyajoja lokakuussa.
Goodyear on esitellyt erikoisvalmisteisen Eagle F1 SuperSport -kilparenkaan, jota käytetään kaikissa autoissa Pure ETCR -sarjassa, joka on maailman ensimmäinen usean valmistajan täyssähköisten vakioautojen kilpasarja.
Goodyear on tämän jännittävän uuden moottoriurheilusarjan perustajakumppani ja ainoa rengastoimittaja.
Pure ETCR -sarjaan kehitetty ainutlaatuinen kilparengas on Goodyearin suorituskykyisen Eagle F1 SuperSport -malliston uusin malli.
Siinä on paljon samaa teknologiaa kuin Eagle F1 SuperSport -maantierenkaassa, mutta se on optimoitu niin, että Pure ETCR:n sähkövakioautoista saadaan suorituskyky hyödynnettyä, kun ne kisaavat ensimmäisissä kisoissaan myöhemmin tänä vuonna.
Maantierenkaan teknologia kilparenkaan perustana
Erikoisvalmisteinen Goodyear Eagle F1 SuperSport ETCR -rengas on hyvin samannäköinen kuin maantierengas; sen taustalla on sama filosofia ja paljon samaa teknologiaa.
Näitä ovat esimerkiksi Power Shoulder ja High Force Construction teknologiat, joita tarvitaan suorituskyvyn maksimointiin sekä tavallisissa vakioautoissa että Pure ETCR -sarjan 500 kW:n (670 hv) -kilpa-autoissa.
Koko Eagle F1 SuperSport -mallistossa hyödynnetään Goodyearin mittavaa ja laajaa kokemusta moottoriurheilusta, jonka pohjalta parannetaan suorituskykyä maantiellä.
Hyöty on kuitenkin molemminpuolinen. Maantierenkaan innovatiivisia teknologioita käytetään nyt pelkästään kilpailukäyttöön kehitetyn Pure ETCR -renkaan perustana.
Maantierenkaassa Power Shoulder -teknologia parantaa kaarreajosuorituskykyä massiivisen umpinaisen ulkosivun kuvion ansiosta, ja High Force Construction -teknologian erittäin jäykkä sivun rakenne parantaa käsittelyä ja ajovakautta.
Molemmat näistä teknologioista ovat olennaisia ominaisuuksia Eagle F1 SuperSport -renkaan Pure ETCR -versiolle, mutta ne on optimoitu kisakäyttöön vahvistamalla ulkoreunaa entisestään.
Tuloksena on ainutlaatuinen rengas, joka tarjoaa vakautta ja vaikuttavan kaarreajosuorituskyvyn maailman tehokkaimmille vakioautoille.
Kulutuspinnallisia renkaita ei yleensä käytetä tällä moottoriurheilun tasolla, mutta sen ansiosta Pure ETCR -tallit voivat käyttää samaa rengasta sekä märissä että kuivissa olosuhteissa, eikä sileitä ja sadekelin renkaita tarvitse vaihdella.
Kun kisoissa käytetään vain yhtä rengastyyppiä, vältetään kolmen tai neljän erilaisen rengastyypin kuljettaminen ympäri maailmaa. Siitä on apua myös Goodyeariin ja Pure ETCR:n kestävän kehityksen toteutuksessa.
Pure ETCR -sarjan ainutlaatuinen kilpailumuoto ja sen autojen tehokkuus tuottavat useita ainutlaatuisia teknisiä haasteita. Sarjan autot perustuvat valmistajien vakioautoihin ja näyttävät hyvin samanlaisilta kuin niiden keskikokoiset nelioviset viistoperämallit ja sedanit.
Sähköautot ovat vastaavia bensiini- ja dieselversioita painavampia ja ne tuottavat uskomattoman väännön. Jopa 500 kW:n tehonsa ansiosta Pure ETCR -autot kuuluvat kilparatojen tehokkaimpien sähköautojen joukkoon.
Näiden ainutlaatuisten ominaisuuksien vuoksi Pure ETCR -autot tarvitsevat renkaan, joka kestää suunnattomia voimia ja välitöntä tehon tuottoa sekä takaa erinomaisen pidon ja vetopidon.
Ratatestiohjelma käynnistyi elokuun alussa
Kuukausien laboratoriossa kehittämisen ja hiomisen jälkeen Eagle F1 SuperSport -renkaan Pure ETCR -version testaus kisaradalla aloitettiin elokuun alussa Alèsissa, Ranskassa.
Pure ETCR -testejä jatketaan muutaman seuraavan kuukauden ajan ennen muutetun kalenterin ensimmäisiä tapahtumia lokakuussa. Esittelytapahtumia ja kisoja järjestetään Kööpenhaminassa Tanskassa, Goodwoodissa IsoBritanniassa, Aragónissa Espanjassa ja Adriassa Italiassa kuuden viikon aikana loka- ja marraskuussa.
Goodyearin Bernd Seehafer, Technical Project Manager EMEA, kertoo: “Olemme törmänneet Eagle F1 SuperSport -renkaan kehittämisessä Pure ETCR -sarjaa varten useisiin haasteisiin, joista vähäisimpiä eivät suinkaan ole olleet tiukka aikataulu ja ongelmat, joita Covid-19 ja siihen liittyvät rajoitukset ovat aiheuttaneet. Kaiken työn tuloksena saavutimme kuitenkin ainutlaatuisen ja innovatiivisen renkaan, joka täyttää näiden tehokkaiden sähköautojen asettamat vaatimukset.”
”Olemme ylpeitä siitä, että tässä renkaassa on niin paljon samaa DNA:ta ja teknologiaa kuin Eagle F1 SuperSport -malliston maantierenkaissa. Se, että tämä on mahdollista, osoittaa moottoriurheilusta keräämämme opin arvon maantierenkaiden kehittämisessä.”
Goodyear Eagle F1 SuperSport -kilparengasmalliston eri versioita käytetään useissa korkeatasoisissa ja maineikkaissa mestaruussarjoissa, esimerkiksi FIA:n vakioautojen maailmanmestaruussarjassa (WTCR), jossa Goodyear toimii ainoana rengastoimittajana tällä kaudella.
Tämä sarja on huipputason bensiinikäyttöisten vakioautojen kilpasarja. Sen järjestää Eurosport Events, joka toimii myös Pure ETCR -sarjan järjestäjänä.
Goodyear-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Porschelta uudet Taycan ja Cayenne Black Edition -mallit
Polestareja rekisteröitiin vuoden toisella neljänneksellä 38 % enemmän kuin vuosi sitten
Uusi Mazda CX-5 Suomeen vuodenvaihteessa
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Veho aloittaa BYD-henkilöautojen myynnin ja huollon Suomessa
Suomen edullisin auto on Euroopan ostetuin
Teiden huonosta kunnosta johtuvat vaaratilanteet kasvussa - samaan aikaan autoilijat säästävät renkaista
Katso listaus - Top 10 suosituinta työsuhdeautoa Ayvensiltä
Uusi täyssähköinen Porsche Cayenne kovassa testissä
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Koeajossa Mitsubishi Colt 1.6 HEV Instyle AT: Ajotalous edellä
Koeajossa Mercedes-Benz E-sarja 300 e T A: Moneen lähtöön
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Ryijytaiteilija Melissa Sammalvaara: ”Saan metsästä inspiraation teoksiini”
Saarimökki on elämäntapa: Kiire jää jo rantaan
QUADin uusvanha integroitu vahvistin
ELACin uusi aktiivikaiutin
Uusi optinen äänirasia
Eversolon uusi Play
Cd-soitin putkipäätteellä
Kesän hurmaavin mökkilehti on ilmestynyt!
Melco on nyt Dela
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Porschelta uudet Taycan ja Cayenne Black Edition -mallit
Polestareja rekisteröitiin vuoden toisella neljänneksellä 38 % enemmän kuin vuosi sitten
Uusi Mazda CX-5 Suomeen vuodenvaihteessa
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Veho aloittaa BYD-henkilöautojen myynnin ja huollon Suomessa
KOEAJOT
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Koeajossa Opel Astra Electric GS 54 kWh 156 A: Ranskalaiset sukujuuret
Koeajossa Peugeot E-308 SW Allure 54 kWh 156 A: Businesshenkinen
Koeajossa Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra: Pieneksi zoomattu
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Porschelta uudet Taycan ja Cayenne Black Edition -mallit
Polestareja rekisteröitiin vuoden toisella neljänneksellä 38 % enemmän kuin vuosi sitten
Uusi Mazda CX-5 Suomeen vuodenvaihteessa
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Veho aloittaa BYD-henkilöautojen myynnin ja huollon Suomessa
Suomen edullisin auto on Euroopan ostetuin
Teiden huonosta kunnosta johtuvat vaaratilanteet kasvussa - samaan aikaan autoilijat säästävät renkaista
Katso listaus - Top 10 suosituinta työsuhdeautoa Ayvensiltä
Uusi täyssähköinen Porsche Cayenne kovassa testissä
Käytettyjä autoja myytiin alkuvuonna selkeästi enemmän kuin viime vuonna
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Polestar 7 tulossa – yhteistyössä Volvon kanssa
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 - Oman aikansa ”paras auto” täyttää 50 vuotta
Hyundai lanseeraa oman sähköauton hankintatuen
Uudistunut Toyotan täyssähköinen bZ4X -mallisto laajenee uudella, edullisella malliversiolla
Suomen edullisin auto on Euroopan ostetuin
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i GR Sport Premiere Edition: Onnistunut kokonaisuus
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
Tutkimus: Täyssähköisen Mercedec-Benz CLA:n hiilijalanjälki 40 prosenttia pienempi kuin edeltävässä mallissa
Peugeotin mallisto täydentyy täyssähköisillä 325-hevosvoimaisilla nelivetoversioilla
Uusi 5-paikkainen sähköavolava-auto tulee Suomeen
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL