ADAC:n testissä takaistuimella matkustavien tilanne ei ollut yhdessäkään mallissa huolestuttava, sillä ympäriajossakin näissä keskikokoisissa avoautoissa istutaan takana turvallisesti.

ADAC:n testissä takaistuimella matkustavien tilanne ei ollut yhdessäkään mallissa huolestuttava, sillä ympäriajossakin näissä keskikokoisissa avoautoissa istutaan takana turvallisesti.

Avoautot ympäri­a­jo­tes­tissä – näin kävi!

Saksan autoliitto ADAC testasi neljää suosittua keskikokoluokan avoautoa ympäri­a­jo­tes­tissä. Tulokset olivat kiinnostavia.

Auto Bild.Uutiset

Suu­rim­man yl­lä­tyk­sen tuot­ti VW Golf Cab­ri­o­let, joka jäi nel­jäs­tä au­tos­ta vii­mei­sek­si ja sai ar­vo­sa­nak­si "riit­tä­vä" (3,6 p).

Gol­fin on­gel­mak­si muo­dos­tui ADAC:n mu­kaan se, et­tä A-pi­la­rit tai­pui­vat odo­tet­tua enem­män, vä­hen­tä­en mat­kus­ta­jien sel­viy­ty­mis­ti­laa.

Li­säk­si etuis­tuin­ten tur­va­vöi­den esi­ki­ris­ti­met ei­vät toi­mi­neet ym­pä­ri­a­jo­ti­lan­tees­sa riit­tä­vän no­pe­as­ti, jol­loin edes­säis­tu­jat ei­vät py­sy­neet riit­tä­vän tii­viis­ti kiin­ni is­tui­mis­saan.

Seu­rauk­se­na edes­sä is­tu­neet tes­ti­nu­ket len­si­vät as­val­til­le, yk­si pää edel­lä.

Peu­ge­ot 308 CC:n A-pi­la­rit kes­ti­vät pa­rem­min. Myös täs­sä ta­pauk­ses­sa edes­sä is­tu­neet ets­ti­nu­ket sin­kou­tui­vat as­val­til­le, mut­tei Gol­fiin ver­rat­tu­na yh­tä voi­mal­li­ses­ti.

308 CC:lle myön­net­tiin ko­ko­nai­sar­vo­sa­nak­si "tyy­dyt­tä­vä" (2,8).

Par­haan tu­lok­sen vei Opel Cas­ca­da (1,6 p), joka jät­ti Re­nault Mégane CC:n toi­sel­le si­jal­le (2,1).

Ope­lin A-pi­la­rit tai­pui­vat rans­ka­lais­mal­le­ja vä­hem­män, tar­jo­ten edes­sä is­tu­jil­le hie­man enem­män sel­viy­ty­mis­ti­laa.

Peu­ge­o­tin lii­an löy­sät tur­va­vöi­den esi­ki­ris­ti­met es­ti­vät mal­lin koh­dal­la pa­rem­man lop­pu­tu­lok­sen.

Ta­kais­tui­mel­la mat­kus­ta­vien ti­lan­ne ei ol­lut yh­des­sä­kään mal­lis­sa huo­les­tut­ta­va, sil­lä ym­pä­ri­a­jos­sa­kin näis­sä kes­ki­ko­koi­sis­sa avo­au­tois­sa is­tu­taan ta­ka­na tur­val­li­ses­ti.

Tes­taus ta­pah­tui seu­raa­vas­ti. Au­to kuor­mat­tiin ke­vy­es­ti kal­lis­te­tul­le kul­je­tus­ta­sol­le ja kiih­dy­tet­tiin sen jäl­keen ADAC:n Lands­ber­gin tes­ti­ke­kuk­ses­sa 50 km/h no­peu­teen en­nen jar­ru­tus­ta, jon­ka seu­rauk­se­na ta­pah­tui ha­lut­tu ka­tol­lee­na­jo.

Mu­ka­na tes­tis­sä oli ul­ko­puo­li­se­na asi­an­tun­ti­ja­ta­ho­na Dres­de­nin tek­ni­nen yli­o­pis­to.

Tes­tis­sä tut­kit­tin myös, mi­ten ja mil­lä no­peu­del­la tes­ti­nuk­kein päät is­key­tyi­vät as­valt­tiin, sekä tut­kit­tiin tur­va­kaa­rien, tur­va­vöi­den esi­ki­ris­ti­mien sekä tur­va­tyy­ny­jen re­a­goin­ti­no­peut­ta.

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista

Auto Bild.Uutiset

XPENG julkaisi ensimmäiset kuvat seuraavan sukupolven P7-sedanista

Auto Bild.Uutiset

Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea

Auto Bild.Uutiset

Sähköautoihin vaihteistoja – lisää rangea

Auto Bild.Uutiset

Porsche parantaa digitaalista järjestelmäänsä

Auto Bild.Uutiset

Porsche parantaa digitaalista järjestelmäänsä

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU