Uudessa S-sarjassa käytetään tuttua 550 hevosvoiman ja 770 Nm:n 4,0-litraista V8-moottoria

Uudessa S-sarjassa käytetään tuttua 550 hevosvoiman ja 770 Nm:n 4,0-litraista V8-moottoria

Bentley

Bentley Continental GT S ja GTC S: Tuliterässä S-versiossa on 22-tuumaiset vanteet

Kaksiovisten Bentley Continental -mallien uusissa S-versioissa keskitytään ajettavuuteen ja entistä terävämpän ilmeeseen. Uutta on myös mm. V8-viritys­pa­ko­put­kisto sekä kokonaisuuteen sopiva äänimaailma.

Auto Bild.Uutiset

Bent­leyn kak­si­o­vi­nen Con­ti­nen­tal GT -per­he saa li­sää kont­ras­tia ja sy­vyyt­tä uu­des­ta S-sar­jas­ta, jos­sa kes­ki­ty­tään suo­ri­tus­ky­kyyn ja vi­su­aa­li­suu­teen.

S-sar­jan ul­koi­sen il­meen, si­sä­ti­lo­jen ja dy­naa­mi­sen jär­jes­tel­män mo­nien pa­ran­nus­ten an­si­os­ta Bent­leyn grand tou­ring -kon­sep­ti pai­not­taa nyt aja­mi­sen mu­ka­vuut­ta.

Hil­jat­tain esi­tel­tyyn, mu­ka­vuut­ta ja hy­vin­voin­tia ko­ros­ta­vaan Azu­re-sar­jaan ver­rat­tu­na lä­hes­ty­mis­ta­pa on siis sel­väs­ti eri­lai­nen, mut­ta täy­den­tä­vä.

Bent­leyn kak­si­o­vis­ten mal­lien omis­ta­jat ovat jo pit­kään ar­vos­ta­neet laa­jaa va­li­koi­maa, joka on ulot­tu­nut kuu­si­lit­rai­sen Bent­ley W12 Con­ti­nen­tal GT Spee­din hui­ke­as­ta suo­ri­tus­ky­vys­tä nel­jä­lit­rai­sen Bent­ley Con­ti­nen­tal GT V8:n per­soo­nal­li­seen ryt­miin.

Nyt 4,0 lit­ran V8-moot­to­ril­la va­rus­te­tun Bent­ley Con­ti­nen­tal GT:n ur­hei­lul­lis­ta luon­net­ta voi ha­lu­tes­saan ko­ros­taa Bent­ley Con­ti­nen­tal GT S:n ja Bent­ley Con­ti­nen­tal GTC S:n suo­ri­tus­ky­kyyn kes­kit­ty­väl­lä tek­nis­ten omi­nai­suuk­sien pa­ke­til­la.

Ket­te­rä ja in­nos­ta­va

Kallistuksenvaimentimien moottorit luovat nopeissa kaarteissa vain 0,3 sekunnissa 1 300 Nm korin kallistumista kompensoivan voiman.

Kallistuksenvaimentimien moottorit luovat nopeissa kaarteissa vain 0,3 sekunnissa 1 300 Nm korin kallistumista kompensoivan voiman.

Bentley

Ajomukavuutta matkanopeuksilla parannetaan puolestaan erottamalla vasemman ja oikean puolen pyörien kallistuksenvakaajat toisistaan.

Ajomukavuutta matkanopeuksilla parannetaan puolestaan erottamalla vasemman ja oikean puolen pyörien kallistuksenvakaajat toisistaan.

Bentley

Uu­des­sa S-sar­jas­sa käy­te­tään tut­tua 550 he­vos­voi­man ja 770 Nm:n 4,0-lit­rais­ta V8-moot­to­ria, joka on osoit­tau­tu­nut us­ko­mat­to­man suo­si­tuk­si kaik­ki­al­la maa­il­mas­sa.

Bent­ley Con­ti­nen­tal GT- ja GTC S -mal­leis­sa moot­to­ria te­hos­te­taan va­ki­o­va­rus­tei­siin kuu­lu­val­la ur­hei­lu­pa­ko­put­kis­tol­la, joka ko­ros­taa cross-plane-V8:n be­a­tia.

Ke­vyt, kier­ros­herk­kä nel­jä­lit­rai­nen V8-moot­to­ri an­taa Bent­ley Con­ti­nen­tal GT S -mal­leil­le vä­lit­tö­mäs­ti re­a­goi­van luon­teen.

Tätä vah­vis­taa edis­tyk­sel­li­nen 48-vol­tin ak­tii­vi­nen kal­lis­tuk­sen­va­kaus­jär­jes­tel­mä Bent­ley Dy­na­mic Ride.

Kal­lis­tuk­sen­vai­men­ti­mien moot­to­rit luo­vat no­peis­sa kaar­teis­sa vain 0,3 se­kun­nis­sa 1 300 Nm ko­rin kal­lis­tu­mis­ta kom­pen­soi­van voi­man.

Ajo­mu­ka­vuut­ta mat­ka­no­peuk­sil­la pa­ran­ne­taan puo­les­taan erot­ta­mal­la va­sem­man ja oi­ke­an puo­len pyö­rien kal­lis­tuk­sen­va­kaa­jat toi­sis­taan.

It­se­var­ma ul­ko­a­su

Uu­det S-mal­lit luo­vat heti en­si­sil­mäyk­sel­lä dra­maat­ti­sen vai­ku­tuk­sen kiil­tä­vän mus­tan etu­sä­lei­kön, mus­tien kro­mi­o­sien ja erot­tu­vien S-tun­nus­ten an­si­os­ta.

Ajo­va­lot ja ta­ka­va­lot on sä­vy­tet­ty tum­mik­si ja kaik­ki ul­ko­puo­len kro­mi­o­sat ovat kiil­tä­vän mus­tia – vain sii­ve­käs Bent­ley-merk­ki ja teks­tit on vii­meis­tel­ty kirk­kaal­la kro­mil­la.

Vai­ku­tus on dra­maat­ti­nen, mikä an­taa Bent­ley Con­ti­nen­tal GT:lle ja Bent­ley Con­ti­nen­tal GTC S:lle it­se­var­man il­meen riip­pu­mat­ta sii­tä, mi­hin ul­ko­vä­rei­hin yk­si­tyis­koh­dat liit­ty­vät.

S-sar­jaan on tar­jol­la täy­sin uu­si 22" van­ne­vaih­to­eh­to. Van­teis­sa on vii­si kiil­tä­vän mus­tal­la vii­meis­tel­tyä Y-puo­laa.

Saa­ta­va­na on myös uu­si Pale Brod­gar Sa­tin -vii­meis­te­ly. Ur­hei­lul­lis­ta kont­ras­tia tuo­vat van­tei­den ta­kaa erot­tu­vat, pu­nai­sek­si maa­la­tut jar­ru­sa­tu­lat.

S-design-istuinten verhoilu on uurrettu, ja lisävarusteena siihen saa myös tikkaukset. Jokaisen istuimen niskatukeen on brodeerattu S-tunnus tai vaihtoehtoisesti Bentleyn siivet.

S-design-istuinten verhoilu on uurrettu, ja lisävarusteena siihen saa myös tikkaukset. Jokaisen istuimen niskatukeen on brodeerattu S-tunnus tai vaihtoehtoisesti Bentleyn siivet.

Bentley

Tyylikäs yksityiskohta.

Tyylikäs yksityiskohta.

Bentley

Toi­nen vain S-mal­lei­hin saa­ta­vil­la ole­va van­ne­vaih­to­eh­to on 21” kol­mi­puo­lai­nen van­ne­ra­ken­ne, jos­sa yh­dis­ty­vät kiil­tä­vä mus­ta ja kirk­kaat ko­neis­te­tut vii­meis­te­lyt.

Ul­ko­a­sun vii­meis­te­le­vät S-mer­kin­nät lo­ka­suo­jis­sa, nel­jä tie­tys­ti mus­taa pa­ko­put­ken pää­tä sekä Bent­ley Con­ti­nen­tal GT Spee­din ta­paan mus­tat ovi­lis­tat.

Kä­sin­kos­ke­tel­ta­van dra­maat­tis­ta ja yk­si­löl­lis­tä si­sus­tus­ta

Dy­naa­mis­ta ja mää­rä­tie­tois­ta ul­ko­a­sua täy­den­tää erot­tu­va, suo­ri­tus­ky­vys­tä ker­to­va si­sä­ti­lo­jen muo­toi­lu. Sil­le on omi­nais­ta S-mal­lien tun­nu­so­mai­nen kak­si­vä­ri­nen sä­vy­tys.

Bent­leyn al­ku­ai­koi­na Brook­land­sin moot­to­ri­ra­dal­la Sur­reys­sa, ete­läi­ses­sä Eng­lan­nis­sa ja Rans­kan Le Man­sis­sa kil­pa-aja­jil­la oli ta­pa­na peh­mus­taa oh­jaus­pyö­rä na­rul­la ot­teen pa­ran­ta­mi­sek­si.

Ny­ky­päi­vän ur­hei­lul­li­sia Bent­ley-kul­jet­ta­jia pal­vel­laan pa­rem­min jo va­ki­o­va­rus­tuk­sel­la. Di­na­mi­ca-mik­ro­kui­tu on omi­nai­suuk­sil­taan ihan­teel­lis­ta ma­te­ri­aa­lia Bent­ley Con­ti­nen­tal GT:n ja Bent­ley Con­ti­nen­tal GTC S:n oh­jaus­pyö­riin. Sa­maa ma­te­ri­aa­lia käy­te­tään myös vaih­teen­va­lit­si­mes­sa, is­tuin­tyy­nys­sä ja sel­kä­no­jas­sa.

Is­tuin­ten ja ovien peh­mus­teis­sa, ko­je­lau­dan ja kon­so­lin ym­pä­ril­lä käy­te­tään puo­les­taan nah­kaa. Di­na­mi­ca-mik­ro­kui­dun ja Bent­leyn laa­dul­taan ver­taan­sa vail­la ole­van peh­me­än na­han yh­dis­tä­mi­nen tuo si­sus­tuk­seen kä­sin kos­ke­tel­ta­vaa kont­ras­tia.

Ur­hei­lul­li­nen tee­ma jat­kuu kul­jet­ta­jan inst­ru­men­teis­sa, joi­den suo­ri­tus­ky­kyyn kes­kit­ty­vä graa­fi­nen il­me on tut­tu Bent­ley Con­ti­nen­tal GT Spee­dis­tä.

S-de­sign-is­tuin­ten ver­hoi­lu on uur­ret­tu, ja li­sä­va­rus­tee­na sii­hen saa myös tik­kauk­set. Jo­kai­sen is­tui­men nis­ka­tu­keen on bro­dee­rat­tu S-tun­nus tai vaih­to­eh­toi­ses­ti Bent­leyn sii­vet.

Mui­ta vii­meis­te­lyn yk­si­tyis­koh­tia ovat me­tal­li­nen S-tun­nus ko­je­lau­das­sa sekä va­lais­tut Bent­ley-kyn­nys­lis­tat, jois­sa S-merk­ki kor­vaa ta­val­li­sen Bent­ley Mo­tors Ltd -kil­ven.

Bent­ley-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN