Uudessa S-sarjassa käytetään tuttua 550 hevosvoiman ja 770 Nm:n 4,0-litraista V8-moottoria
Bentley
Bentley Continental GT S ja GTC S: Tuliterässä S-versiossa on 22-tuumaiset vanteet
Kaksiovisten Bentley Continental -mallien uusissa S-versioissa keskitytään ajettavuuteen ja entistä terävämpän ilmeeseen. Uutta on myös mm. V8-virityspakoputkisto sekä kokonaisuuteen sopiva äänimaailma.
Bentleyn kaksiovinen Continental GT -perhe saa lisää kontrastia ja syvyyttä uudesta S-sarjasta, jossa keskitytään suorituskykyyn ja visuaalisuuteen.
S-sarjan ulkoisen ilmeen, sisätilojen ja dynaamisen järjestelmän monien parannusten ansiosta Bentleyn grand touring -konsepti painottaa nyt ajamisen mukavuutta.
Hiljattain esiteltyyn, mukavuutta ja hyvinvointia korostavaan Azure-sarjaan verrattuna lähestymistapa on siis selvästi erilainen, mutta täydentävä.
Bentleyn kaksiovisten mallien omistajat ovat jo pitkään arvostaneet laajaa valikoimaa, joka on ulottunut kuusilitraisen Bentley W12 Continental GT Speedin huikeasta suorituskyvystä neljälitraisen Bentley Continental GT V8:n persoonalliseen rytmiin.
Nyt 4,0 litran V8-moottorilla varustetun Bentley Continental GT:n urheilullista luonnetta voi halutessaan korostaa Bentley Continental GT S:n ja Bentley Continental GTC S:n suorituskykyyn keskittyvällä teknisten ominaisuuksien paketilla.
Ketterä ja innostava
Kallistuksenvaimentimien moottorit luovat nopeissa kaarteissa vain 0,3 sekunnissa 1 300 Nm korin kallistumista kompensoivan voiman.
Bentley
Ajomukavuutta matkanopeuksilla parannetaan puolestaan erottamalla vasemman ja oikean puolen pyörien kallistuksenvakaajat toisistaan.
Bentley
Uudessa S-sarjassa käytetään tuttua 550 hevosvoiman ja 770 Nm:n 4,0-litraista V8-moottoria, joka on osoittautunut uskomattoman suosituksi kaikkialla maailmassa.
Bentley Continental GT- ja GTC S -malleissa moottoria tehostetaan vakiovarusteisiin kuuluvalla urheilupakoputkistolla, joka korostaa cross-plane-V8:n beatia.
Kevyt, kierrosherkkä neljälitrainen V8-moottori antaa Bentley Continental GT S -malleille välittömästi reagoivan luonteen.
Tätä vahvistaa edistyksellinen 48-voltin aktiivinen kallistuksenvakausjärjestelmä Bentley Dynamic Ride.
Kallistuksenvaimentimien moottorit luovat nopeissa kaarteissa vain 0,3 sekunnissa 1 300 Nm korin kallistumista kompensoivan voiman.
Ajomukavuutta matkanopeuksilla parannetaan puolestaan erottamalla vasemman ja oikean puolen pyörien kallistuksenvakaajat toisistaan.
Itsevarma ulkoasu
Uudet S-mallit luovat heti ensisilmäyksellä dramaattisen vaikutuksen kiiltävän mustan etusäleikön, mustien kromiosien ja erottuvien S-tunnusten ansiosta.
Ajovalot ja takavalot on sävytetty tummiksi ja kaikki ulkopuolen kromiosat ovat kiiltävän mustia – vain siivekäs Bentley-merkki ja tekstit on viimeistelty kirkkaalla kromilla.
Vaikutus on dramaattinen, mikä antaa Bentley Continental GT:lle ja Bentley Continental GTC S:lle itsevarman ilmeen riippumatta siitä, mihin ulkoväreihin yksityiskohdat liittyvät.
S-sarjaan on tarjolla täysin uusi 22" vannevaihtoehto. Vanteissa on viisi kiiltävän mustalla viimeisteltyä Y-puolaa.
Saatavana on myös uusi Pale Brodgar Satin -viimeistely. Urheilullista kontrastia tuovat vanteiden takaa erottuvat, punaiseksi maalatut jarrusatulat.
S-design-istuinten verhoilu on uurrettu, ja lisävarusteena siihen saa myös tikkaukset. Jokaisen istuimen niskatukeen on brodeerattu S-tunnus tai vaihtoehtoisesti Bentleyn siivet.
Bentley
Tyylikäs yksityiskohta.
Bentley
Toinen vain S-malleihin saatavilla oleva vannevaihtoehto on 21” kolmipuolainen vannerakenne, jossa yhdistyvät kiiltävä musta ja kirkkaat koneistetut viimeistelyt.
Ulkoasun viimeistelevät S-merkinnät lokasuojissa, neljä tietysti mustaa pakoputken päätä sekä Bentley Continental GT Speedin tapaan mustat ovilistat.
Käsinkosketeltavan dramaattista ja yksilöllistä sisustusta
Dynaamista ja määrätietoista ulkoasua täydentää erottuva, suorituskyvystä kertova sisätilojen muotoilu. Sille on ominaista S-mallien tunnusomainen kaksivärinen sävytys.
Bentleyn alkuaikoina Brooklandsin moottoriradalla Surreyssa, eteläisessä Englannissa ja Ranskan Le Mansissa kilpa-ajajilla oli tapana pehmustaa ohjauspyörä narulla otteen parantamiseksi.
Nykypäivän urheilullisia Bentley-kuljettajia palvellaan paremmin jo vakiovarustuksella. Dinamica-mikrokuitu on ominaisuuksiltaan ihanteellista materiaalia Bentley Continental GT:n ja Bentley Continental GTC S:n ohjauspyöriin. Samaa materiaalia käytetään myös vaihteenvalitsimessa, istuintyynyssä ja selkänojassa.
Istuinten ja ovien pehmusteissa, kojelaudan ja konsolin ympärillä käytetään puolestaan nahkaa. Dinamica-mikrokuidun ja Bentleyn laadultaan vertaansa vailla olevan pehmeän nahan yhdistäminen tuo sisustukseen käsin kosketeltavaa kontrastia.
Urheilullinen teema jatkuu kuljettajan instrumenteissa, joiden suorituskykyyn keskittyvä graafinen ilme on tuttu Bentley Continental GT Speedistä.
S-design-istuinten verhoilu on uurrettu, ja lisävarusteena siihen saa myös tikkaukset. Jokaisen istuimen niskatukeen on brodeerattu S-tunnus tai vaihtoehtoisesti Bentleyn siivet.
Muita viimeistelyn yksityiskohtia ovat metallinen S-tunnus kojelaudassa sekä valaistut Bentley-kynnyslistat, joissa S-merkki korvaa tavallisen Bentley Motors Ltd -kilven.
Bentley-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.
Saka
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.
Saka
Renault Master on uudistunut
Renault
Renault Master on uudistunut
Renault
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.
Atradius
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.
Atradius
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla
Polestarilta akkujen kuntotodistukset käytettyihin malleihin
Ensirekisteröinnit nousuun pitkästä aikaa
Tällainen on uusi Jeep Compass
Uudistunut Toyota bZ4X nyt ennakkomyynnissä – nopeampi lataus, enemmän tehoa ja pidempi toimintamatka
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Auto Bild 6/2025 on kaupoissa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava
Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep
Koeajossa BMW i5 M60 xDrive Sedan: Edustavaan ajoon
Koeajossa Honda ZR-V Hybrid Advance: Nuorekas täydennys
Koeajossa BMW iX1 xDrive30 Charged Plus: Pettämättömällä tyylillä
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Mestariteos
Luxmanin uusi kuulokevahvistin
ATC:n uusi aktiivinen jalustakaiutin
Rogersin uudet juhlamallit
Nagaokalta huippurasia
Innuosin uusi striimerisarja
Kun entiset koulukaverit rakastuivat, yhteinen koti perustettiin Pispalaan
Majorityn halpislevysoittimet
Lääkärin vastaanotto on nykyisin porilaissisustajan kerroksellisesti sisustettu koti
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
KOEAJOT
Koeajossa Opel Astra Sports Tourer GS 180 PHEV: Vihdoinkin!
Koeajossa Jeep Wrangler Sahara Power Soft Top 2.0 PHEV AT8: Aito asia
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
Huoli rahasta jarruttaa suomalaisia autokaupoilla
Polestarilta akkujen kuntotodistukset käytettyihin malleihin
Ensirekisteröinnit nousuun pitkästä aikaa
Tällainen on uusi Jeep Compass
Uudistunut Toyota bZ4X nyt ennakkomyynnissä – nopeampi lataus, enemmän tehoa ja pidempi toimintamatka
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Citroën on esitellyt seuraavan sukupolven C5 Aircrossin
Saako työsuhdeautolla lähteä ulkomaille?
Harrasteautokausi on käsillä – vanha auto vaatii erityistä huomiota liikenteessä
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tullisodan yllätyskäänne: Hankoon aiotaan rakentaa Chrysler-autotehdas!
Teslan Cybertruck on ollut täysi katastrofi
Volkswagen sähköautojen markkinajohtaja – ID.4 Suomen suosituin nelivetoinen sähköauto
Volkswagenin ID.4-mallisto laajenee uusilla edullisemmilla Comfort-versioilla
Citroënin sähköautojen hintavallankumous voimistuu – uusi ë-C3 You Limited on Suomen halvin sähköauto
Volkswagen testasi – sähköautolla peräkärryn kanssa Lappiin kovassa pakkaskelissä
Koeajossa Renault Espace E-Tech full hybrid 200 techno esprit Alpine 4Control: Uuteen kategoriaan
Koeajossa BMW i7 xDrive60: Uuden aallon huipulla
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Autojätin johtajalta painava puheenvuoro: “Koko autoteollisuus on vaarassa ja sähköistyminen hidastuu”
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
Suurin huijaus autoalalla 2020-luvulla?
Moottoriurheilu digitaalisessa maailmassa: Parhaat autopelit
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: RAHALAITOS.FI
Autolainan merkitys taloudellisessa päätöksenteossa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: PUHELINLIITTYMÄ.COM
Kilpailuta puhelinliittymäsi ja tankkaa auto säästöillä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi