Uudessa S-sarjassa käytetään tuttua 550 hevosvoiman ja 770 Nm:n 4,0-litraista V8-moottoria
Bentley
Bentley Continental GT S ja GTC S: Tuliterässä S-versiossa on 22-tuumaiset vanteet
Kaksiovisten Bentley Continental -mallien uusissa S-versioissa keskitytään ajettavuuteen ja entistä terävämpän ilmeeseen. Uutta on myös mm. V8-virityspakoputkisto sekä kokonaisuuteen sopiva äänimaailma.
Bentleyn kaksiovinen Continental GT -perhe saa lisää kontrastia ja syvyyttä uudesta S-sarjasta, jossa keskitytään suorituskykyyn ja visuaalisuuteen.
S-sarjan ulkoisen ilmeen, sisätilojen ja dynaamisen järjestelmän monien parannusten ansiosta Bentleyn grand touring -konsepti painottaa nyt ajamisen mukavuutta.
Hiljattain esiteltyyn, mukavuutta ja hyvinvointia korostavaan Azure-sarjaan verrattuna lähestymistapa on siis selvästi erilainen, mutta täydentävä.
Bentleyn kaksiovisten mallien omistajat ovat jo pitkään arvostaneet laajaa valikoimaa, joka on ulottunut kuusilitraisen Bentley W12 Continental GT Speedin huikeasta suorituskyvystä neljälitraisen Bentley Continental GT V8:n persoonalliseen rytmiin.
Nyt 4,0 litran V8-moottorilla varustetun Bentley Continental GT:n urheilullista luonnetta voi halutessaan korostaa Bentley Continental GT S:n ja Bentley Continental GTC S:n suorituskykyyn keskittyvällä teknisten ominaisuuksien paketilla.
Ketterä ja innostava
Kallistuksenvaimentimien moottorit luovat nopeissa kaarteissa vain 0,3 sekunnissa 1 300 Nm korin kallistumista kompensoivan voiman.
Bentley
Ajomukavuutta matkanopeuksilla parannetaan puolestaan erottamalla vasemman ja oikean puolen pyörien kallistuksenvakaajat toisistaan.
Bentley
Uudessa S-sarjassa käytetään tuttua 550 hevosvoiman ja 770 Nm:n 4,0-litraista V8-moottoria, joka on osoittautunut uskomattoman suosituksi kaikkialla maailmassa.
Bentley Continental GT- ja GTC S -malleissa moottoria tehostetaan vakiovarusteisiin kuuluvalla urheilupakoputkistolla, joka korostaa cross-plane-V8:n beatia.
Kevyt, kierrosherkkä neljälitrainen V8-moottori antaa Bentley Continental GT S -malleille välittömästi reagoivan luonteen.
Tätä vahvistaa edistyksellinen 48-voltin aktiivinen kallistuksenvakausjärjestelmä Bentley Dynamic Ride.
Kallistuksenvaimentimien moottorit luovat nopeissa kaarteissa vain 0,3 sekunnissa 1 300 Nm korin kallistumista kompensoivan voiman.
Ajomukavuutta matkanopeuksilla parannetaan puolestaan erottamalla vasemman ja oikean puolen pyörien kallistuksenvakaajat toisistaan.
Itsevarma ulkoasu
Uudet S-mallit luovat heti ensisilmäyksellä dramaattisen vaikutuksen kiiltävän mustan etusäleikön, mustien kromiosien ja erottuvien S-tunnusten ansiosta.
Ajovalot ja takavalot on sävytetty tummiksi ja kaikki ulkopuolen kromiosat ovat kiiltävän mustia – vain siivekäs Bentley-merkki ja tekstit on viimeistelty kirkkaalla kromilla.
Vaikutus on dramaattinen, mikä antaa Bentley Continental GT:lle ja Bentley Continental GTC S:lle itsevarman ilmeen riippumatta siitä, mihin ulkoväreihin yksityiskohdat liittyvät.
S-sarjaan on tarjolla täysin uusi 22" vannevaihtoehto. Vanteissa on viisi kiiltävän mustalla viimeisteltyä Y-puolaa.
Saatavana on myös uusi Pale Brodgar Satin -viimeistely. Urheilullista kontrastia tuovat vanteiden takaa erottuvat, punaiseksi maalatut jarrusatulat.
S-design-istuinten verhoilu on uurrettu, ja lisävarusteena siihen saa myös tikkaukset. Jokaisen istuimen niskatukeen on brodeerattu S-tunnus tai vaihtoehtoisesti Bentleyn siivet.
Bentley
Tyylikäs yksityiskohta.
Bentley
Toinen vain S-malleihin saatavilla oleva vannevaihtoehto on 21” kolmipuolainen vannerakenne, jossa yhdistyvät kiiltävä musta ja kirkkaat koneistetut viimeistelyt.
Ulkoasun viimeistelevät S-merkinnät lokasuojissa, neljä tietysti mustaa pakoputken päätä sekä Bentley Continental GT Speedin tapaan mustat ovilistat.
Käsinkosketeltavan dramaattista ja yksilöllistä sisustusta
Dynaamista ja määrätietoista ulkoasua täydentää erottuva, suorituskyvystä kertova sisätilojen muotoilu. Sille on ominaista S-mallien tunnusomainen kaksivärinen sävytys.
Bentleyn alkuaikoina Brooklandsin moottoriradalla Surreyssa, eteläisessä Englannissa ja Ranskan Le Mansissa kilpa-ajajilla oli tapana pehmustaa ohjauspyörä narulla otteen parantamiseksi.
Nykypäivän urheilullisia Bentley-kuljettajia palvellaan paremmin jo vakiovarustuksella. Dinamica-mikrokuitu on ominaisuuksiltaan ihanteellista materiaalia Bentley Continental GT:n ja Bentley Continental GTC S:n ohjauspyöriin. Samaa materiaalia käytetään myös vaihteenvalitsimessa, istuintyynyssä ja selkänojassa.
Istuinten ja ovien pehmusteissa, kojelaudan ja konsolin ympärillä käytetään puolestaan nahkaa. Dinamica-mikrokuidun ja Bentleyn laadultaan vertaansa vailla olevan pehmeän nahan yhdistäminen tuo sisustukseen käsin kosketeltavaa kontrastia.
Urheilullinen teema jatkuu kuljettajan instrumenteissa, joiden suorituskykyyn keskittyvä graafinen ilme on tuttu Bentley Continental GT Speedistä.
S-design-istuinten verhoilu on uurrettu, ja lisävarusteena siihen saa myös tikkaukset. Jokaisen istuimen niskatukeen on brodeerattu S-tunnus tai vaihtoehtoisesti Bentleyn siivet.
Muita viimeistelyn yksityiskohtia ovat metallinen S-tunnus kojelaudassa sekä valaistut Bentley-kynnyslistat, joissa S-merkki korvaa tavallisen Bentley Motors Ltd -kilven.
Bentley-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Uusi Morgan Plus Four: Lisää ajodynamiikkaa – tietenkin alkuperäisessä hengessä
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
Tesla Model Y Long Range Rear-Wheel Drive: Toimintamatka 600 kilometriä
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Auto Bild 5/2024 on kaupoissa
Kia EV6: Malliston uusi Business-versio suunnataan erityisesti työsuhdeautoilijoille
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
Koeajossa BMW 2-sarjan Active Tourer: Jalokivi perheautoksi
Koeajossa Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 1.4 TSI eHybrid: Tyyliä ja muotoa
Koeajossa Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV Takumi: Vetokykyinen lataushybridi
Koeajossa Nissan Ariya 87 kWh Evolve 2WD 20" Alloys: Hienostunutta sähköajoa
Koeajossa Volkswagen Polo GTI 2.0 TSI 152 kW: Houkutteleva tehopakkaus
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
OePhi Tanskasta
Puren klassikkoradiot
Dynaaminen dipolikaiutin Kanadasta
Asiallisia laitetelineitä Saksasta
McIntoshin kaksi uutta esivahvistinta
Thalian transformaatio
Wharfedale Super Denton
Strattonin pienempi
Mola Mola Perca
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Uusi Morgan Plus Four: Lisää ajodynamiikkaa – tietenkin alkuperäisessä hengessä
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Toyota: Julkaisi tarkastuskampanjan
Ford Mustang täyttää tänään 60 vuotta: Eurooppaan tulossa uusia Mustang-malleja ja tilauskirjat on avattu
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Auto-Kilta: Aloittaa Kia- ja Mitsubishi-merkkien automyynnin ja -huollon
Tesla Model Y Long Range Rear-Wheel Drive: Toimintamatka 600 kilometriä
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Kia EV6: Malliston uusi Business-versio suunnataan erityisesti työsuhdeautoilijoille
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Tätä hirviötä et kohtaa kadulla: 730-hevosvoimaista pirulaista valmistetaan ainoastaan 62 kappaletta!
Renault Captur uudistui: Muuttui sukunäköiseksi Renaultin uusimpien mallien kanssa
LUETUIMMAT
Koeajossa Škoda Enyaq Coupé RS 80 iV: Ensimmäinen laatuaan
Hyundai Santa Fe: Viidennen sukupolven mallistossa täysin uusi ulkonäkö
Audi Q6 e-tron: Audin tähän mennessä edistyksellisin sähköauto saapui Suomeen
Kääk! Autoilijoille luvassa radikaali hintayllätys: Lisävarusteet ja osa muista autojen varusteista kuukausimaksullisiksi 1.1. 2025 alkaen
Koeajossa Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 E-Tech Engineered: Terävä täyshybridi
Värikäs Fiat 600 -mallisto hinnoiteltiin Suomessa: Tarjolla sekä hybridinä että täyssähköautona
Uusi Opel Frontera: Tilava ja hauska SUV on saatavilla myös täyssähköisenä
Volkswagen ID.3 GTX ja ID.7 GTX Tourer: Kaksi nopeaa huippuversiota lanseerattiin - mukaan lukien kaikkien aikojen tehokkain Volkswagen-farmari
Mitsubishi Outlander esiteltiin vuonna 2001: Eurooppaan saapuva uusin Mitsubishi Outlander PHEV viitoittaa mallin neljättä sukupolvea
Mitsubishi Outlander PHEV: Esiteltiin kansainväliselle medialle Suomessa
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN