Uudessa S-sarjassa käytetään tuttua 550 hevosvoiman ja 770 Nm:n 4,0-litraista V8-moottoria
Bentley
Bentley Continental GT S ja GTC S: Tuliterässä S-versiossa on 22-tuumaiset vanteet
Kaksiovisten Bentley Continental -mallien uusissa S-versioissa keskitytään ajettavuuteen ja entistä terävämpän ilmeeseen. Uutta on myös mm. V8-virityspakoputkisto sekä kokonaisuuteen sopiva äänimaailma.
Bentleyn kaksiovinen Continental GT -perhe saa lisää kontrastia ja syvyyttä uudesta S-sarjasta, jossa keskitytään suorituskykyyn ja visuaalisuuteen.
S-sarjan ulkoisen ilmeen, sisätilojen ja dynaamisen järjestelmän monien parannusten ansiosta Bentleyn grand touring -konsepti painottaa nyt ajamisen mukavuutta.
Hiljattain esiteltyyn, mukavuutta ja hyvinvointia korostavaan Azure-sarjaan verrattuna lähestymistapa on siis selvästi erilainen, mutta täydentävä.
Bentleyn kaksiovisten mallien omistajat ovat jo pitkään arvostaneet laajaa valikoimaa, joka on ulottunut kuusilitraisen Bentley W12 Continental GT Speedin huikeasta suorituskyvystä neljälitraisen Bentley Continental GT V8:n persoonalliseen rytmiin.
Nyt 4,0 litran V8-moottorilla varustetun Bentley Continental GT:n urheilullista luonnetta voi halutessaan korostaa Bentley Continental GT S:n ja Bentley Continental GTC S:n suorituskykyyn keskittyvällä teknisten ominaisuuksien paketilla.
Ketterä ja innostava
Kallistuksenvaimentimien moottorit luovat nopeissa kaarteissa vain 0,3 sekunnissa 1 300 Nm korin kallistumista kompensoivan voiman.
Bentley
Ajomukavuutta matkanopeuksilla parannetaan puolestaan erottamalla vasemman ja oikean puolen pyörien kallistuksenvakaajat toisistaan.
Bentley
Uudessa S-sarjassa käytetään tuttua 550 hevosvoiman ja 770 Nm:n 4,0-litraista V8-moottoria, joka on osoittautunut uskomattoman suosituksi kaikkialla maailmassa.
Bentley Continental GT- ja GTC S -malleissa moottoria tehostetaan vakiovarusteisiin kuuluvalla urheilupakoputkistolla, joka korostaa cross-plane-V8:n beatia.
Kevyt, kierrosherkkä neljälitrainen V8-moottori antaa Bentley Continental GT S -malleille välittömästi reagoivan luonteen.
Tätä vahvistaa edistyksellinen 48-voltin aktiivinen kallistuksenvakausjärjestelmä Bentley Dynamic Ride.
Kallistuksenvaimentimien moottorit luovat nopeissa kaarteissa vain 0,3 sekunnissa 1 300 Nm korin kallistumista kompensoivan voiman.
Ajomukavuutta matkanopeuksilla parannetaan puolestaan erottamalla vasemman ja oikean puolen pyörien kallistuksenvakaajat toisistaan.
Itsevarma ulkoasu
Uudet S-mallit luovat heti ensisilmäyksellä dramaattisen vaikutuksen kiiltävän mustan etusäleikön, mustien kromiosien ja erottuvien S-tunnusten ansiosta.
Ajovalot ja takavalot on sävytetty tummiksi ja kaikki ulkopuolen kromiosat ovat kiiltävän mustia – vain siivekäs Bentley-merkki ja tekstit on viimeistelty kirkkaalla kromilla.
Vaikutus on dramaattinen, mikä antaa Bentley Continental GT:lle ja Bentley Continental GTC S:lle itsevarman ilmeen riippumatta siitä, mihin ulkoväreihin yksityiskohdat liittyvät.
S-sarjaan on tarjolla täysin uusi 22" vannevaihtoehto. Vanteissa on viisi kiiltävän mustalla viimeisteltyä Y-puolaa.
Saatavana on myös uusi Pale Brodgar Satin -viimeistely. Urheilullista kontrastia tuovat vanteiden takaa erottuvat, punaiseksi maalatut jarrusatulat.
S-design-istuinten verhoilu on uurrettu, ja lisävarusteena siihen saa myös tikkaukset. Jokaisen istuimen niskatukeen on brodeerattu S-tunnus tai vaihtoehtoisesti Bentleyn siivet.
Bentley
Tyylikäs yksityiskohta.
Bentley
Toinen vain S-malleihin saatavilla oleva vannevaihtoehto on 21” kolmipuolainen vannerakenne, jossa yhdistyvät kiiltävä musta ja kirkkaat koneistetut viimeistelyt.
Ulkoasun viimeistelevät S-merkinnät lokasuojissa, neljä tietysti mustaa pakoputken päätä sekä Bentley Continental GT Speedin tapaan mustat ovilistat.
Käsinkosketeltavan dramaattista ja yksilöllistä sisustusta
Dynaamista ja määrätietoista ulkoasua täydentää erottuva, suorituskyvystä kertova sisätilojen muotoilu. Sille on ominaista S-mallien tunnusomainen kaksivärinen sävytys.
Bentleyn alkuaikoina Brooklandsin moottoriradalla Surreyssa, eteläisessä Englannissa ja Ranskan Le Mansissa kilpa-ajajilla oli tapana pehmustaa ohjauspyörä narulla otteen parantamiseksi.
Nykypäivän urheilullisia Bentley-kuljettajia palvellaan paremmin jo vakiovarustuksella. Dinamica-mikrokuitu on ominaisuuksiltaan ihanteellista materiaalia Bentley Continental GT:n ja Bentley Continental GTC S:n ohjauspyöriin. Samaa materiaalia käytetään myös vaihteenvalitsimessa, istuintyynyssä ja selkänojassa.
Istuinten ja ovien pehmusteissa, kojelaudan ja konsolin ympärillä käytetään puolestaan nahkaa. Dinamica-mikrokuidun ja Bentleyn laadultaan vertaansa vailla olevan pehmeän nahan yhdistäminen tuo sisustukseen käsin kosketeltavaa kontrastia.
Urheilullinen teema jatkuu kuljettajan instrumenteissa, joiden suorituskykyyn keskittyvä graafinen ilme on tuttu Bentley Continental GT Speedistä.
S-design-istuinten verhoilu on uurrettu, ja lisävarusteena siihen saa myös tikkaukset. Jokaisen istuimen niskatukeen on brodeerattu S-tunnus tai vaihtoehtoisesti Bentleyn siivet.
Muita viimeistelyn yksityiskohtia ovat metallinen S-tunnus kojelaudassa sekä valaistut Bentley-kynnyslistat, joissa S-merkki korvaa tavallisen Bentley Motors Ltd -kilven.
Bentley-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Joulukuusi sai elämänsä kyydin!
DREW PHILLIPS
Joulukuusi sai elämänsä kyydin!
DREW PHILLIPS
Tavoitteena on nostaa Intia Škoda Auton viiden suurimman markkinan joukkoon
Skoda Auto
Tavoitteena on nostaa Intia Škoda Auton viiden suurimman markkinan joukkoon
Skoda Auto
Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)
GTO Engineering
Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)
GTO Engineering
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Auto Bild 10/2022 on kaupoissa
Erittäin nopeat Tesla Model S Plaid ja Model X Plaid: Tulossa Suomeen!
Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin
Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia
Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi
Mini Concept Aceman: Mini-perheen ensimmäinen täyssähköinen crossover – silta Mini Cooperin ja Mini Countrymanin väliin
Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta
Suzuki S-Cross: Automaattivaihteisissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin
Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu
Ford Mustang Mach-E: Vahvistettu kattopaino nyt jopa 75 kg
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla
Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua
Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää
Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021
Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho
Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki
Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa
Koeajossa Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style: Taidolla uudistettu
Koeajossa Mercedes-Benz GLA 200d A Business: Aidon katumaasturin mitoissa
Koeajossa Peugeot 508 GT Hybrid 225 EAT8 PHEV: Lupauksen lunastus?
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Vinyylikonferenssi
Musical Fidelityn paras dac
Referenssin juhlaa
Soulnote jälleen Euroopassa
Vaiheenpaljastin
100 000 euron jalustakaiutin sheikeille
Jadisilta uusi 300b-vahvistin
Schiitiltä uusi kuulokevahvistin
SuperMon Mini
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Auto Bild 10/2022 on kaupoissa
Erittäin nopeat Tesla Model S Plaid ja Model X Plaid: Tulossa Suomeen!
Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin
Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia
Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin
Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia
Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi
Mini Concept Aceman: Mini-perheen ensimmäinen täyssähköinen crossover – silta Mini Cooperin ja Mini Countrymanin väliin
Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta
Suzuki S-Cross: Automaattivaihteisissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin
Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu
Ford Mustang Mach-E: Vahvistettu kattopaino nyt jopa 75 kg
Ford: Testaa liikuntarajoitteisten kuljettajien avuksi suunniteltua robottilatausasemaa
Bentley Continental GT S ja GTC S: Tuliterässä S-versiossa on 22-tuumaiset vanteet
LUETUIMMAT
Täysin uusi Toyota Corolla Cross: Nyt julkistettiin Suomen-hinnat
Hyundai Ioniq 5 kokee faceliftin: WLTP-toimintamatka kaupungissa jopa 710 km
Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia
Suzuki S-Cross: Automaattivaihteisissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin
Volkswagenin ID.-mallisto: FastLane-malliversioita saatavilla hyvin –täyssähköautotehtaiden tuotanto rullaa täydellä teholla
Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi
Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin
Uusi ohjelmistopäivitys Volvoihin – mukana Apple CarPlay -tuki
Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu
Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN