Bentley Continental GT Speed kiihtyy 0–100 km/h vain 3,6 sekunnissa ja se saavuttaa 335 km/h huippunopeuden.

Bentley Continental GT Speed kiihtyy 0–100 km/h vain 3,6 sekunnissa ja se saavuttaa 335 km/h huippunopeuden.

Bentley

Bentley Continental GT Speed: Brändin dynaamisin auto kautta aikojen

Uusi Bentley Continental GT Speed on brändin 101-vuotisen historian dynaamisin auto, ja samalla suori­tus­ky­ky­kes­keisin tulkinta luksusautojen Grand Tourerista.

Auto Bild.Superautot

Bent­ley Con­ti­nen­tal GT Speed on suun­ni­tel­tu, ke­hi­tet­ty, muo­toil­tu ja kä­sin val­mis­tet­tu Bent­leyn hii­li­neut­raa­lis­sa luk­su­sau­to­teh­taas­sa Cre­wes­sä. Kol­man­nen su­ku­pol­ven mal­li jat­kaa Speed-ver­si­oi­den pit­kään pe­rin­net­tä. En­sim­mäi­sen su­ku­pol­ven Bent­ley Con­ti­nen­tal GT Speed esi­tel­tiin vuon­na 2007 – se sai ins­pi­raa­ti­on­sa 1920-lu­vun 3-lit­rai­sis­ta mal­leis­ta. Vii­mei­sin su­ku­pol­vi jat­kaa su­ku­puu­ta esit­te­le­mäl­lä yh­dis­tel­män luk­sus­ta ja suo­ri­tus­ky­kyä Grand Tou­re­rin muo­dos­sa.

”Uu­si Con­ti­nen­tal GT Speed on Bent­leyn no­pein ja suo­ri­tus­ky­kyi­sin ka­tu­au­to. Se edus­taa suo­ri­tus­ky­vyn huip­pua. Ai­nut­laa­tui­set Speed-yk­si­tyis­koh­dat ja au­ton dy­naa­mi­nen kä­si­tel­tä­vyys vie­vät au­ton uu­del­le ta­sol­le. Speed on vii­mei­sin luku Con­ti­nen­tal GT:n ta­ri­nas­sa aut­ta­en asi­ak­kai­ta luo­maan oman ta­ri­nan­sa poik­keuk­sel­li­sel­la mat­kal­laan”, sa­noo Bent­leyn suun­nit­te­lus­ta vas­taa­va joh­ta­ja Mat­t­hi­as Rabe.

Uu­si alus­ta­tek­no­lo­gia

Yk­si Bent­ley Con­ti­nen­tal GT:n suo­ri­tus­ky­vyn omi­nais­piir­teis­tä on alus­ta­tek­no­lo­gia, joka on mu­kau­tet­tu uut­ta mal­lia var­ten. Uu­si säh­köi­nen ne­li­pyö­rä­oh­jaus te­hos­taa Speed-mal­lin dy­naa­mis­ta luon­net­ta Bent­ley- sekä Com­fort -ajo­ti­las­sa. Tämä on kui­ten­kin ha­vait­ta­vis­sa eri­tyi­ses­ti Sport-ajo­ti­las­sa, jol­loin oh­jaus yh­dis­tää Bent­ley Dy­na­mic Ride -jär­jes­tel­män ja säh­köi­sen ve­to­pyö­räs­tön lu­kon en­nen­nä­ke­mät­tö­mäl­lä ta­val­la.

Bentley Continental GT Speediin saa nyt myös lisävarusteena uudelleen suunnitellut hiilikeraamiset jarrulevyt. Hiilikeraamisilla jarrulevyillä voidaan vähentää joustamatonta massaa yli 33 kilolla.

Bentley Continental GT Speediin saa nyt myös lisävarusteena uudelleen suunnitellut hiilikeraamiset jarrulevyt. Hiilikeraamisilla jarrulevyillä voidaan vähentää joustamatonta massaa yli 33 kilolla.

Bentley

Hil­jai­sem­mis­sa no­peuk­sis­sa GT Spee­din ta­ka­pyö­riä oh­ja­taan vas­tak­kai­seen suun­taan suh­tees­sa etu­pyö­riin, jot­ta saa­daan apua no­peis­sa suun­nan­vaih­dois­sa, ja jol­loin myös oh­jaus tun­tuu te­rä­väm­mäl­tä. Suu­rem­mis­sa no­peuk­sis­sa ta­ka­pyö­rät oh­jau­tu­vat sa­maan suun­taan etu­pyö­rien kans­sa pa­ran­taak­seen au­ton va­kaut­ta. Jär­jes­tel­mä on pal­jon ak­tii­vi­sem­pi kuin Flying Spu­ris­sa, jos­sa sen pää­tar­koi­tus on pie­nen­tää kään­töym­py­rää ja pa­ran­taa suu­rem­mal­la no­peu­del­la ajet­ta­es­sa va­kaut­ta.

Bentley

Ak­tii­vi­nen ne­li­pyö­rä­oh­jaus, ve­don sää­te­ly ja vään­nön jako on uu­del­leen­ka­lib­roi­tu kai­kis­sa ajo­ti­lois­sa, jot­ta on saa­tu huo­mat­ta­vam­mat omi­nai­suu­se­rot ver­rat­tu­na nor­maa­liin Bent­ley Con­ti­nen­tal GT -mal­liin. Bent­leyn fi­lo­so­fi­an mu­kai­ses­ti Com­fort-ajo­ti­las­sa vään­tö on ta­sa­pai­no­tet­tu etu- ja ta­ka­pyö­rien vä­lil­lä, kun taas Sport-ajo­ti­las­sa vään­töä oh­ja­taan enem­män taak­se.

Bent­ley käyt­tää en­sim­mäis­tä ker­taa elekt­ro­ni­ses­ti oh­jat­tua ta­ka­ta­saus­pyö­räs­töä. Yh­des­sä luis­to­nes­ton ja ak­tii­vi­sen alus­ta­jär­jes­tel­män kans­sa se tar­jo­aa enem­män va­kaut­ta ja pa­rem­paa pi­toa. Uu­den jär­jes­tel­män pa­ran­ne­tut kaar­re­a­jo-omi­nai­suu­det ja li­sä­pi­to an­ta­vat kul­jet­ta­jal­le mah­dol­li­suu­den ajaa yhä tar­kem­min ja luot­ta­vai­sem­min myös mut­kai­sil­la teil­lä. Sa­mal­la au­ton mak­si­maa­li­nen suo­ri­tus­ky­ky puo­les­taan tar­joi­lee häm­mäs­tyt­tä­vän kiih­ty­vyy­den.

Näi­den jär­jes­tel­mien rin­nal­la toi­mi­vat pää­a­lus­ta­tek­no­lo­gi­at, jot­ka mah­dol­lis­ta­vat eri­no­mai­sen ajo­mu­ka­vuu­den il­man komp­ro­mis­se­ja – Bent­leyn sää­det­tä­väl­lä is­kun­vai­men­nuk­sel­la va­rus­tet­tu kol­mi­ko­te­loi­nen ak­tii­vi­nen il­ma­jou­si­tus ja Bent­ley Dy­na­mic Ride -jär­jes­tel­mä – 48-vol­tin ak­tii­vi­nen kal­lis­tuk­sen­va­kaa­ja, jon­ka Bent­ley on jo esi­tel­lyt Ben­ta­y­gas­sa sekä Con­ti­nen­tal GT:ssä. Jär­jes­tel­mä kont­rol­loi ajo­mu­ka­vuut­ta ja kal­lis­tu­mis­ta. Tämä ta­pah­tuu ir­rot­ta­mal­la kal­lis­tuk­sen­va­kaa­jan puo­lis­kot toi­sis­taan, mikä mah­dol­lis­taa jopa 1 300 Nm voi­man käyt­tä­mi­sen kal­lis­tus­ten vai­men­ta­mi­seen mut­kis­sa vain 0,3 se­kun­nis­sa. Näin au­ton kori py­syy va­kaa­na ja hy­väs­sä asen­nos­sa.

Bent­ley Con­ti­nen­tal GT Spee­diin saa nyt myös li­sä­va­rus­tee­na uu­del­leen suun­ni­tel­lut hii­li­ke­raa­mi­set jar­ru­le­vyt. Hii­li­ke­raa­mi­sil­la jar­ru­le­vyil­lä voi­daan vä­hen­tää jous­ta­ma­ton­ta mas­saa yli 33 ki­lol­la.

Bent­ley Con­ti­nen­tal GT Speed

Bentley

Uu­si Bent­ley Con­ti­nen­tal GT Speed on Bent­leyn Grand Tou­re­rin suo­ri­tus­ky­kyi­sin tul­kin­ta. Sa­mal­la se säi­lyt­tää luk­suk­sen, mu­ka­vuu­den ja jo­ka­päi­väi­sen käy­tet­tä­vyy­den ku­ten si­sar­mal­lin­sa­kin. Se on va­rus­tet­tu uu­dis­te­tul­la 6,0-lit­rai­sel­la W12 TSI -moot­to­ril­la, jota on päi­vi­tet­ty. Se tuot­taa te­hoa 659 hv – 4 % enem­män (24 hv) kuin edel­li­nen W12-mal­li – säi­lyt­tä­en kui­ten­kin poik­keuk­sel­li­sen 900 Nm:n vään­nön.

Bent­ley Con­ti­nen­tal GT Speed kiih­tyy 0–100 km/h vain 3,6 se­kun­nis­sa ja se saa­vut­taa 335 km/h huip­pu­no­peu­den.

Mo­lem­mat sekä moot­to­ri et­tä vaih­teis­to on ka­lib­roi­tu kul­jet­ta­jan miel­ty­mys­ten mu­kai­ses­ti. Tä­män huo­maa eri­tyi­ses­ti Sport-ajo­ti­las­sa, jos­sa kak­sois­tur­bo­ah­det­tu W12-moot­to­ri on oh­jel­moi­tu pi­tä­mään voi­man­ja­ko pi­dem­pään, vaih­teis­to vaih­taa pie­ne­mäl­le no­pe­am­min ja pi­tää vaih­det­ta pääl­lä pi­dem­pään en­nen kuin vaih­taa suu­rem­mal­le vaih­teel­le. Kah­dek­san­vaih­tei­nen kak­sois­kyt­kin­vaih­teis­to vaih­taa Sport-ajo­ti­las­sa kak­si ker­taa no­pe­am­min kuin nor­maa­lis­sa W12-mal­lis­sa.

Si­sä­ti­lat ja ul­ko­puo­li

Bent­ley Con­ti­nen­tal GT Spee­din mat­kus­ta­mo on Bent­leyn tai­don­näy­te yh­des­tä maa­il­man hie­noim­mis­ta si­sä­ti­lois­ta. Kä­sin teh­dyt ma­te­ri­aa­lit se­koit­tu­vat ai­nut­laa­tui­seen ver­hoi­luun ja tun­nus­merk­kei­hin, jot­ka ovat saa­ta­vil­la vain ja ai­no­as­taan Speed-ver­si­oon. Yk­si­löin­ti­mah­dol­li­suuk­sia on myös usei­ta. Oh­jaa­mon vä­ri­maa­il­ma on su­lau­tet­tu yh­teen Al­can­ta­ra-nah­kan kans­sa.

Si­sä­ti­lo­ja voi­daan yk­si­löi­dä 15 pää­vä­ril­lä ja 11 tois­si­jai­sel­la vä­ril­lä. Kes­ki­kon­so­li voi­daan puo­les­taan vii­meis­tel­lä tum­mal­la alu­mii­nil­la. Bent­leyn ti­mant­ti­tik­kauk­set ovat va­ki­o­va­rus­te. Saa­ta­vil­la on myös usei­ta eri puu­vii­meis­te­ly­vaih­to­eh­to­ja, Pi­a­no Black -vä­rin ol­les­sa va­ki­o­va­rus­te. Bent­ley Con­ti­nen­tal GT Speed on ai­na ne­li­paik­kai­nen ja ta­va­ra­ti­laa on 358 lit­raa. Ai­nut­la­tui­nen kään­ty­vä näyt­tö on va­ki­o­va­rus­te.

Ul­ko­puo­lel­la Bent­ley Con­ti­nen­tal GT Speed erot­tuu oman muo­toi­lu­kie­len an­si­os­ta. Voi­ma­kas mut­ta ele­gans­si ul­ko­muo­to on ai­nut­laa­tui­nen. Esi­mer­kik­si etu­sä­leik­kö on tum­mem­pi ja si­jait­see ma­ta­lam­mal­la kuin si­sar­mal­leis­sa. Eri­tyi­set 22 tuu­man Speed-van­teet on saa­ta­vil­la joko ho­pe­an­vä­ri­se­nä, tum­ma­na tai mus­tan­kiil­tä­vä­nä.

Suo­meen en­sim­mäi­set Bent­ley Con­ti­nen­tal GT Speed -mal­lit saa­pu­vat lop­pu­vuo­des­ta 2021.

Bent­ley-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN