Citroën ë-Berlingo Van: Lisänä sähköautoilun äänettömyys

Citroën esittelee ë-Berlingo Vanin. Berlingo Van -kevyt­pa­ket­ti­auton sähköinen versio saapuu markkinoille vuoden 2021 toisella puoliskolla.

Auto Bild.Uutiset

Cit­roën ë-Ber­lin­go Van tuo tar­jol­le vaih­to­eh­don am­mat­ti­lais­ten jo­ka­päi­väi­siin tar­pei­siin, tar­jo­a­mal­la toi­min­nan va­paut­ta niin kau­pun­kien pääs­tö­ra­joi­tet­tui­hin kes­kus­toi­hin kuin kau­pun­kien ul­ko­puo­lel­le. Cit­roën ë-Ber­lin­go Va­nin 50 kWH lit­hium-ion-ak­ku mah­dol­lis­taa jopa 275 km pi­tui­sen toi­min­ta­mat­kan ajo­ta­vas­ta ja ajo-olo­suh­teis­ta riip­pu­en­ti kii­tos­ta saa­nei­den omi­nai­suuk­sien suh­teen.

La­tau­sa­jat

Tar­jol­la on kol­me eri la­taus­vaih­to­eh­toa pe­rus­pis­to­ke­la­tauk­ses­ta su­per­no­pe­aan la­tauk­seen, joka mah­dol­lis­taa akun la­taa­mi­sen 80% va­raus­ta­soon 30 mi­nuu­tis­sa. Ko­ti­la­tau­sa­se­mas­ta la­taus voi­daan suo­rit­taa yön ai­ka­na var­mis­ta­en au­ton käyt­tö­val­mius seu­raa­vak­si työ­päi­väk­si.

• La­taus Type2-kaa­pe­lil­la ko­to­na, työ­pai­kal­la tai py­sä­köin­ti­a­lu­eel­la. Tämä la­taus­ta­pa on yh­teen­so­pi­va 8A stan­dar­di­pis­tok­keen tai vah­vis­te­tun 16A -pis­tok­keen kans­sa mah­dol­lis­ta­en la­tau­sa­jan puo­lit­ta­mi­sen. Ak­ku saa­daan la­da­tuk­si täy­teen al­le 15 tun­nis­sa tai 5,5 tun­nis­sa 100 km toi­min­ta­mat­kaa var­ten.

• No­pe­am­pi 5 h la­tau­sai­ka 0 – 100% yk­si­tyi­ses­tä tai jul­ki­ses­ta la­taus­pis­tees­tä vah­vis­te­tun 3,7 – 22 kW Wal­l­box -pis­tok­keen ja Type3 -kaa­pe­lin avul­la. (Wall Box 11 kW 3-vai­he­vir­ta)

• Pi­ka­la­taus jul­ki­ses­ta la­taus­pis­tees­tä jopa 100 kW:lla saat­taa 50 kWh -akun la­tauk­sen 80 % ka­pa­si­teet­tiin 30 mi­nuu­tis­sa. ë-Ber­lin­go Van on ko­ko­luok­kan­sa no­peim­min la­dat­ta­via au­to­ja.

Cit­roën ë-Ber­lin­go Va­nil­la jo­kai­ses­ta ajo­mat­kas­ta tu­lee nau­tin­nol­li­nen. Au­to läh­tee liik­keel­le su­la­vas­ti tar­jo­ten mak­si­mi­vään­nön vä­lit­tö­mäs­ti liik­keel­le läh­dös­sä sekä ta­sai­sen kiih­ty­vyy­den. Säh­köi­nen voi­ma­lin­ja on ää­ne­tön ja vä­ri­nä­tön. Li­sää viih­ty­vyyt­tä tuo­vat kor­ke­al­le si­joi­te­tut is­tui­met, mu­ka­vuu­den var­mis­ta­va jou­si­tus sekä peh­me­äs­ti ja tar­kas­ti toi­mi­va oh­jaus. Kään­tö­sä­de on 10,8 met­riä.

Cit­roën ë-Ber­lin­go Va­nin voi­man­läh­tee­nä toi­mii säh­kö­moot­to­ri, joka hal­lin­noi ve­to­ky­kyä va­li­tun ajo­ta­van ja ajo-olo­suh­teit­ten mu­kaan. Moot­to­ris­sa on te­hoa 100 kW (136 hv) / 260 Nm tuot­ta­en 130 km/h mak­si­mi­no­peu­den ajo­a­se­tus­va­lin­nas­ta riip­pu­mat­ta. Ajo­a­se­tus va­li­taan kes­ki­kon­so­lin kyt­ki­mes­tä:

• Nor­mal – 80 kW/180 Nm: tar­jo­aa ihan­teel­li­sen komp­ro­mis­sin toi­min­ta­mat­kan ja dy­naa­mi­sen suo­ri­tus­ky­vyn vä­lil­lä.

• Eco – 60 kW/190 Nm: mah­dol­lis­taa ener­gi­an ku­lu­tuk­sen op­ti­moin­nin ke­ven­tä­en läm­mi­tys­tä sekä il­mas­toin­nin te­hoa pi­tä­en ne edel­leen toi­min­nas­sa, ja ra­joit­ta­en moot­to­rin vään­töä ja te­hoa.

• Po­wer - 100 kW/260 Nm: tar­jo­aa suo­ri­tus­kus­ky­kyä ja käyt­tö­mu­ka­vuut­ta mak­si­mi­kan­ta­vuu­den ol­les­sa käy­tös­sä

Nel­jä ko­ri­vaih­to­eh­toa

Tar­jol­la on edel­leen nel­jä eri ko­ri­vaih­to­eh­toa, kuor­ma­ti­la­vuu­den ol­les­sa suu­rim­mil­laan 4,4 m3 ja kan­ta­vuu­den 800 kg, Ex­ten­so®-oh­jaa­mon tar­jo­tes­sa huip­puun­sa ke­hi­tet­tyä muun­nel­ta­vuut­ta.

Si­sä­ti­lois­sa kaik­ki on suun­ni­tel­tu hel­pot­ta­maan uu­den Cit­roën ë-Ber­lin­go Va­nin käyt­töä. Kes­ki­kon­so­lin ë-Tog­g­le -oh­jai­mes­ta hal­lin­noi­daan suun­nan­va­lit­si­men toi­min­to­ja: py­sä­köin­ti (P), pe­ruu­tus (R), neut­ral (N), ajo (D) sekä te­hos­tet­tu jar­ru­tu­se­ner­gi­an tal­tee­not­to (B).

Vie­rei­sen va­lit­si­men avul­la ak­ti­voi­daan joku kol­mes­ta eri ajo­ta­vas­ta : Eco, Nor­maa­li tai Ur­hei­lu. ë-Ber­lin­go Va­nin 5” suu­rui­sen kos­ke­tus­näy­tön «Ener­gia» -va­li­kos­ta voi seu­ra­ta säh­köi­siä toi­min­to­ja: ener­gi­a­vir­tauk­set, ku­lu­tus­s­ta­tis­tiik­ka sekä vii­väs­te­tyn la­tauk­sen ak­ti­voin­ti tai oh­jaa­mon läm­mi­tyk­sen esi­a­se­tus.

Ve­loi­tuk­set­to­man My­Cit­roën-so­vel­luk­sen an­si­os­ta la­taa­mis­ta voi­daan oh­ja­ta etä­nä.

Cit­roën ë-Ber­lin­go Van tar­jo­aa luok­kaan­sa uu­sia tek­no­lo­gi­oi­ta ku­ten tuu­li­la­si­näy­tön sekä uu­den 10-tuu­mai­sen HD-di­gi­taa­li­näy­tön. Per­so­noi­ta­va mit­ta­ris­to 10” HD-kos­ke­tus­näyt­töi­neen sekä tuu­li­la­si­näyt­tö ovat tar­jol­la li­sä­va­rus­tei­na ai­no­a­na ko­ko­luo­kas­saan.

Cit­roën Ber­lin­go Van -ke­vyt­pa­ket­ti­au­ton säh­köi­nen ver­sio saa­puu mark­ki­noil­le vuo­den 2021 toi­sel­la puo­lis­kol­la.

Cit­roën-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Näitä autoja nuoret ostavat

Auto Bild.Uutiset

Näitä autoja nuoret ostavat

Auto Bild.Uutiset

Hybri­diu­u­ti­sointi ei ole romuttanut mielikuvaa sähköistetyistä ajoneuvoista: “Ajokokemus muuttaa asenteita”

Auto Bild.Uutiset

Hybri­diu­u­ti­sointi ei ole romuttanut mielikuvaa sähköistetyistä ajoneuvoista: “Ajokokemus muuttaa asenteita”

Auto Bild.Uutiset

SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan

Auto Bild.Uutiset

SEAT juhlii 75 vuoden taivaltaan

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU