Erilaiset versiot logosta tulevat käyttöön Citroënin tuotanto- ja konseptimalleissa vuoden 2023 puolestavälistä alkaen.
Citroën
Citroën: Julkisti uuden brändi-identiteetin ja uuden logon
Uusi brändi-identiteetti ja logo viestivät jännittävää ja merkittävää uutta jaksoa Citroënin historiassa. Ylpeä uusi logo tulkitsee alkuperäistä vuoden 1919 logoa uudelleen, ja on Citroënille kautta aikojen 10. versio chevron- eli ”alikersantti”-logosta. Logo debytoi syyskuussa esiteltävässä konseptiautossa, ja tulee käyttöön tulevissa konsepteissa sekä tuotantomalleissa vuoden 2023 puolesta välistä alkaen.
Citroën paljasti uuden brändi-identiteettinsä ja logonsa. Ne viestittävät rohkeaa, innostavaa ja dynaamista uutta aikakautta 103-vuotialle automerkille, joka kiihdyttää missiotansa tehdäkseen sähköisestä liikkumisesta kaikille saavutettavaa ja laajentaa DNA:nsa kohtuuhintaisiin tuotteisiin, rohkeuteen ja asiakkaan hyvinvointiin.
Uusi ilme tulkitsee ensimmäistä vuonna 1919 käyttöönotettua logoa, jonka otti aikanaan käyttöön firman perustaja André Citroën. Hän inspiroitui ensimmäisen nuolihammaspyöriä valmistavan yrityksensä menestyksestä, ja päätti ottaa nuolihampaisen ”kahden chevronin” (”alikersantti”) -logon käyttöönsä. Tämä tuttu viittaus on käytössä Citroënin logossa vielä tänäkin päivänä.
Elegantti uusi tunnus viestittää brändin transitiota ja evoluutiota, ja esitellään uudessa konseptiautossa. Erilaiset versiot logosta tulevat käyttöön Citroënin tuotanto- ja konseptimalleissa vuoden 2023 puolestavälistä alkaen.
Pystyn ovaalin muotoinen logo tuo mukanaan uuden muotokielen, josta tulee heti tunnistettavissa oleva elementti kaikissa Citroën-malleissa.
Pystyn ovaalin muotoinen logo tuo mukanaan uuden muotokielen, josta tulee heti tunnistettavissa oleva elementti kaikissa Citroën-malleissa.
Citroën
Uutta logoa tukee tuore brändi-identiteetti ja -slogan: ”Nothing Moves Us Like Citroën”.
Citroënin logot vuosikymmenten varrelta.
Citroën
Citroënin toimitusjohtaja Vincent Cobée: ”Kun aloitamme yrityksemme ehkä kaikista jännittävimmän kappaleen hienon 103-vuotisen historiamme aikana, on myös erinomainen aika omaksua moderni ja nykyaikainen ilme. Identiteettimme on elegantti symboli edistykselle, jossa tuomme asiakkaamme kohti uskaltavia, eteenpäin katsovia autoja, jotka haastavat alan perinteiset säännöt. Katsomme, että koko asiakaskokemuksestamme – etenkin sähköistymisessä – tulee edullisempaa, mukavampaa ja nautittavampaa kuin aiemmin. Perinteemme asiakkaittemme inspiroinnissa rohkeilla ja vallankumouksellisilla ajoneuvoilla antaa meille energiaa muuntautua erilaiseen ja kattavampaan lähestymiseen tulevaisuuden liikkumisessa. Uskomme vakaasti, siihen että asiakkaamme menneisyydessä, nykyhetkessä ja tulevaisuudessa samaistuvat lauseeseen: Nothing moves us like Citroën.”
Citroënin muotoilutiimin kehittämä brändi-identiteetti on saanut tukea Stellantiksen muotoilustudiolta.
Kyseessä on Stellantiksen globaali brändisuunnittelutoimisto, joka on suunnattu niin sisäisille kuin ulkoisille asiakkaille
Citroën-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
Tällainen on uudistunut Seat Arona
Autosi voi olla näkymätön talven pimeydessä, vaikka valot olisivat päällä - asiantuntija kertoo miksi
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
EU perui suunnitelmansa – polttomoottoriautoja saa myydä myös vuoden 2035 jälkeen
Vuoden Auto Suomessa 2026 on Mercedes-Benz CLA
Audi Revolut F1 -tiimi paljastaa virallisen nimen ja Berliinissä tapahtuvan lanseerauksen päivämäärän
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
TADin uusi lattiakaiutin
Factor Onen uudet balansoidut virtalähteet
Budjettilevysoitin Espanjasta
Ronja muutti unelmiensa perässä pohjoiseen
Sähköstaatti Puolasta
Kardioidiaktiivi
Uusi NU-VISTA-levysoitinesivahvistin
Modernissa kodissa on ajatonta estetiikkaa ja paljon itse tehtyä
System Audion hopeanuolet
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
Tällainen on uudistunut Seat Arona
KOEAJOT
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
Tällainen on uudistunut Seat Arona
Autosi voi olla näkymätön talven pimeydessä, vaikka valot olisivat päällä - asiantuntija kertoo miksi
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
EU perui suunnitelmansa – polttomoottoriautoja saa myydä myös vuoden 2035 jälkeen
Vuoden Auto Suomessa 2026 on Mercedes-Benz CLA
Audi Revolut F1 -tiimi paljastaa virallisen nimen ja Berliinissä tapahtuvan lanseerauksen päivämäärän
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
Tällainen on uudistunut Dacia Jogger
Suomen suurin vaihtoautoketju menee vastavirtaan ja kääntää selkänsä Black Fridaylle
Uudistunut smart rikkoo myyntiennätyksiä
Tällä rahalla saa Mitsubishi Eclipse Cross -täyssähköauton
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Opel jysäyttää uuden hintapommin – Fronteran yli 400 km WLTP-toimintamatkan sähköversio alle 30 000 euron
Opel Grandland on valmis suomalaisiin olosuhteisiin – uudet nelivedot
Mercedes-Benz EQS suoritti 1205 kilometrin ennätysmatkan solid-state-akulla
Ennätysajo: Sähköautolla 2 458 km vuorokaudessa Suomessa
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI