Ensimmäiset Cupra Born VZ -mallit saapuvat Suomen jälleenmyyjille syyskuussa. Tämän hetken tuotantotilanteen mukainen toimitusaika on noin kolme kuukautta.

Ensimmäiset Cupra Born VZ -mallit saapuvat Suomen jälleenmyyjille syyskuussa. Tämän hetken tuotantotilanteen mukainen toimitusaika on noin kolme kuukautta.

Cupra

Cupra Born VZ saa lisää suorituskykyä – lisäksi koko Cupra Born -mallisto päivittyy

Cupra Born VZ saa teholukemaksi 240 kW ja maksimiväännöksi 545 Nm. 0–100 km/h taipuu vain 5,6 sekuntiin, ja huippunopeus kohoaa arvoon 200 km/h.

Auto Bild.Uutiset

Cup­ra Born oli brän­din en­sim­mäi­nen täys­säh­köi­nen mal­li ja täy­del­li­nen esi­merk­ki säh­köis­ty­mi­sen ja suo­ri­tus­ky­vyn lii­tos­ta.

Cup­ra vie tätä sy­säys­tä nyt eteen­päin Cup­ra Born VZ -mal­lil­la – uu­si ja te­hok­kaam­pi ver­sio, joka ins­pi­roi maa­il­maa Bar­ce­lo­nas­ta kä­sin.

VZ tar­koit­taa es­pan­jak­si Ve­lo­zia – Cup­ra Born VZ tar­jo­aa te­hoa 240 kW ja vään­töä 545 Nm, joka koh­dis­te­taan tiel­le pa­ran­ne­tun jou­si­tuk­sen sää­dön, ur­hei­lul­li­ses­ti sää­de­tyn oh­jauk­sen ja pa­rem­man jar­ru­tun­tu­man an­si­os­ta.

Nämä omi­nai­suu­det yh­des­sä te­ke­vät sii­tä Cup­ra Born -mal­lis­ton suo­ri­tus­ky­kyi­sim­män ja sa­mal­la yh­den seg­ment­tin­sä ur­hei­lul­li­sim­mis­ta au­tois­ta.

"Cup­ra Born on ol­lut Cup­ra-mal­lis­ton suo­sik­ki heti lan­see­rauk­ses­ta läh­tien. Cup­ra Born VZ:n avul­la tuom­me mal­liin en­tis­tä enem­män suo­ri­tus­ky­kyä, mikä to­dis­taa jäl­leen ker­ran, et­tä säh­köis­ty­mi­nen ja suo­ri­tus­ky­ky ovat täy­del­li­siä yh­des­sä. La­tau­sai­ka, toi­min­ta­mat­ka ja käy­tet­tä­vyys ovat te­ki­jöi­tä, joi­ta asi­ak­kaat ar­vos­ta­vat – täy­den­ty­nyt Cup­ra Born -mal­lis­tom­me vas­taa tä­hän ky­syn­tään täy­del­li­ses­ti", sa­noo K-Au­ton Cup­ran lii­ke­toi­min­ta­joh­ta­ja Juk­ka Kiu­ru.

Voi­man­siir­to ja alus­ta

Cup­ra Born VZ:ssä käy­te­tään Cup­ra Bor­nin edis­tyk­sel­lis­tä voi­man­siir­to­tek­niik­kaa: täys­säh­köi­nen jär­jes­tel­mä tuot­taa nyt te­hoa 240 kW – eli 40 % enem­män kuin e-Boost-ver­sio.

Vään­tö­mo­ment­ti kas­voi 545 Nm:iin – mikä on 75 % enem­män kuin mis­sään muus­sa Born-ver­si­os­sa.

Se tar­koit­taa, et­tä Cup­ra Born VZ saa­vut­taa 0–100 km/h vain 5,6 se­kun­nis­sa. Huip­pu­no­peus on myös kas­va­nut ja se on nyt ra­joi­tet­tu 200 km/h – eli 40 km/h enem­män kuin e-Boost-ver­si­os­sa.

Cup­ra Born VZ tuo myös pa­ran­nuk­sia alus­taan luo­dak­seen yli­ver­tai­sen dy­naa­mi­sen suo­ri­tus­ky­vyn. Uu­si DCC Sport -jou­si­tus, herk­kä oh­jaus­käyt­täy­ty­mi­nen ja pa­ran­net­tu jar­ru­pol­ki­men tun­tu­ma.

Ta­ka­na uu­det is­kun­vai­men­ti­met ja jou­set yh­dis­ty­vät etuo­san päi­vi­tet­ty­jen vai­men­ti­mien vent­tii­li­a­se­tuk­siin ja jou­siin. Yh­des­sä päi­vi­te­tyil­lä kal­lis­tuk­sen­vai­men­ti­mil­la ne luo­vat DCC Sport -jou­si­tuk­sen, joka tar­jo­aa pa­rem­man ajo­va­kau­den, pi­don ja tun­tu­man tie­hen.

Toi­min­ta­mat­ka ja la­taus

Cup­ra ei ha­lua saa­vut­taa suo­ri­tus­ky­kyä ta­lou­del­li­suu­des­ta tin­ki­mäl­lä. Cup­ra Born VZ:n toi­min­ta­mat­ka on jopa 588 km (Suo­men va­rus­te­lu). Ak­ku­pa­ket­tia on pa­ran­net­tu, ja sen net­to­ka­pa­si­teet­ti on nyt 79 kWh.

Cupra Born VZ:ssä käytetään Cupra Bornin edistyksellistä voimansiirtotekniikkaa: täyssähköinen järjestelmä tuottaa nyt tehoa 240 kW – eli 40 % enemmän kuin e-Boost-versio. Vääntömomentti kasvoi 545 Nm:iin – mikä on 75 % enemmän kuin missään muussa Born-versiossa. Se tarkoittaa, että Cupra Born VZ saavuttaa 0–100 km/h vain 5,6 sekunnissa. Huippunopeus on myös kasvanut ja se on nyt rajoitettu 200 km/h – eli 40 km/h enemmän kuin e-Boost-versiossa. Cupra Born VZ tuo myös parannuksia alustaan luodakseen ylivertaisen dynaamisen suorituskyvyn. Uusi DCC Sport -jousitus, herkkä ohjauskäyttäytyminen ja parannettu jarrupolkimen tuntuma.

Cupra Born VZ:ssä käytetään Cupra Bornin edistyksellistä voimansiirtotekniikkaa: täyssähköinen järjestelmä tuottaa nyt tehoa 240 kW – eli 40 % enemmän kuin e-Boost-versio. Vääntömomentti kasvoi 545 Nm:iin – mikä on 75 % enemmän kuin missään muussa Born-versiossa. Se tarkoittaa, että Cupra Born VZ saavuttaa 0–100 km/h vain 5,6 sekunnissa. Huippunopeus on myös kasvanut ja se on nyt rajoitettu 200 km/h – eli 40 km/h enemmän kuin e-Boost-versiossa. Cupra Born VZ tuo myös parannuksia alustaan luodakseen ylivertaisen dynaamisen suorituskyvyn. Uusi DCC Sport -jousitus, herkkä ohjauskäyttäytyminen ja parannettu jarrupolkimen tuntuma.

Cupra

La­taus­tek­niik­ka py­syy myös käy­tän­nöl­li­se­nä; au­to voi­daan la­da­ta ko­to­na 11 kW:n te­hol­la tai 185 kW:n te­hol­la DC- pi­ka­la­taus­pis­tees­sä, mikä tar­koit­taa, et­tä 10–80 %:n pi­ka­la­taus kes­tää vain noin 30 mi­nuut­tia.

Ul­ko­puo­len ja si­sus­tan muo­toi­lu

Cup­ra Born VZ:n va­li­koi­maan on li­sät­ty kak­si uut­ta, jou­kos­ta erot­tu­vaa vä­ri­vaih­to­eh­toa: yk­si­no­maan Cup­ra Born VZ:n va­li­koi­mas­sa on nyt Dark Fo­rest sekä Mid­night Black.

Es­te­tiik­ka koh­taa suo­ri­tus­ky­vyn, kun saa­ta­vil­le tu­le­vat uu­det 20-tuu­mai­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet joko 3D-ku­pa­ri­puo­lin tai ta­o­tul­la tek­nii­kal­la. Ne ko­ros­ta­vat au­ton roh­ke­aa ja ur­hei­lul­lis­ta hen­keä.

Le­ve­äm­mät, huip­pu­suo­ri­tus­ky­kyi­set ren­kaat aut­ta­vat vä­lit­tä­mään Cup­ra Born VZ:n te­hon ja vään­tö­mo­men­tin tiel­le sen ta­ka­pyö­rien kaut­ta.

Vii­mei­sen si­lauk­sen täys­säh­kö­au­ton muo­toi­lul­le an­taa au­ton ta­va­ra­ti­las­sa ole­va tum­mak­ro­mi­nen VZ-logo, sekä tum­man kro­min vä­ri­nen Cup­ra-teks­ti.

Cup­ra Born VZ:n si­sus­ta jat­kaa emo­ti­o­naa­lis­ta muo­toi­lua. Va­ki­o­va­rus­tei­set Cup Buc­ket -kup­pi-is­tui­met ovat eri­kois­va­lin­ta, joka löy­tyy vain täs­tä Cup­ra Born -ver­si­os­ta. Nii­den ma­ta­lam­pi is­tu­ma-asen­to ta­kaa er­go­no­mi­sem­man ja ur­hei­lul­li­sem­man is­tu­ma-asen­non.

Cup­ra Born VZ:n Cup Buc­ket -kup­pi-is­tui­met on val­mis­tet­tu kier­rä­te­tys­tä Se­a­qu­al® Yarn -teks­tii­lis­tä sekä Di­na­mi­cas­ta, jos­sa on 73 % kier­rä­tet­tyä po­ly­es­te­riä.

Kup­pi-is­tuin­ten sel­kä­no­ja­o­sa on pääl­lys­tet­ty kes­tä­väl­lä, luon­nol­li­sel­la pel­la­va­kui­tu­ma­te­ri­aa­lil­la.

Tek­niik­ka, jos­sa käy­te­tään pel­la­va­kas­via, käyt­tää luon­non ai­nut­laa­tui­sia omi­nai­suuk­sia pa­ran­taak­seen Born VZ:n si­sus­tus­ta.

Käy­tet­ty ma­te­ri­aa­li leik­kaa pai­noa, vä­hen­tää muo­vin käyt­töä ja vä­hen­tää ko­ko­nai­sym­pä­ris­tö­vai­ku­tus­ta. Tämä on en­sim­mäi­nen ker­ta, kun brän­din au­ton toi­min­nal­li­nen ele­ment­ti si­säl­tää luon­non­kui­tu­ja.

Alus­tan ko­koon­pa­non pa­ran­nus­ten an­si­os­ta Cup­ra Born VZ tar­jo­aa sekä vii­den is­tui­men mu­ka­vuu­den et­tä kat­toik­ku­nan tuo­man eloi­suu­den sa­mas­sa pa­ke­tis­sa.

Koko mallistossa on vakiona uusi ja suurempi 12,9-tuumaisella näytöllä varustettu multimediajärjestelmä, joka yhdistää kosketusnäytön edut uuteen, retro-taustavalaistuun kosketuspalkkiin sisäilman ja äänenvoimakkuuden säätämiseksi. Uusi käyttöjärjestelmä mahdollistaa myös akun esilämmityksen varmistaen nopean pikalatauksen myös kylmemmissä olosuhteissa. Cupra Born VZ -malliin on saatavilla myös uusi korkealaatuinen 10 kaiuttimen äänijärjestelmä, joka on kehitetty yhteistyössä Sennheiser Mobilityn audioasiantuntijoiden kanssa.

Koko mallistossa on vakiona uusi ja suurempi 12,9-tuumaisella näytöllä varustettu multimediajärjestelmä, joka yhdistää kosketusnäytön edut uuteen, retro-taustavalaistuun kosketuspalkkiin sisäilman ja äänenvoimakkuuden säätämiseksi. Uusi käyttöjärjestelmä mahdollistaa myös akun esilämmityksen varmistaen nopean pikalatauksen myös kylmemmissä olosuhteissa. Cupra Born VZ -malliin on saatavilla myös uusi korkealaatuinen 10 kaiuttimen äänijärjestelmä, joka on kehitetty yhteistyössä Sennheiser Mobilityn audioasiantuntijoiden kanssa.

Cupra

Cup­ra Born VZ si­säl­tää myös oh­jaus­pyö­räs­tä löy­ty­vät re­ge­ne­roin­nin voi­mak­kuus­sää­ti­met, mikä mah­dol­lis­taa va­lin­nan kol­men eri ener­gi­a­ta­son tal­tee­no­ton vä­lil­lä. Kun kaa­su­pol­jin va­pau­te­taan, moot­to­ri toi­mii ge­ne­raat­to­ri­na, joka syöt­tää ener­gi­aa ta­kai­sin ak­kuun ja työn­tää ener­gi­aa ta­kai­sin voi­man­siir­toon ja vä­hen­tää jar­ru­jen ku­lu­mis­ta.

Re­ge­ne­ra­tii­vis­ten omi­nai­suuk­sien hal­lin­nan pa­ran­ta­mi­sek­si kul­jet­ta­ja voi käyt­tää D-ti­las­sa sää­ti­miä siir­ty­äk­seen kol­men eri ta­son läpi.

Di­gi­ta­li­saa­tio ja tek­no­lo­gia

Cup­ra Born VZ:n myö­tä koko Born -mal­lis­ton mul­ti­me­dia päi­vit­tyy.

Koko mal­lis­tos­sa on va­ki­o­na uu­si ja suu­rem­pi 12,9-tuu­mai­sel­la näy­töl­lä va­rus­tet­tu mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä, joka yh­dis­tää kos­ke­tus­näy­tön edut uu­teen, ret­ro-taus­ta­va­lais­tuun kos­ke­tus­palk­kiin si­säil­man ja ää­nen­voi­mak­kuu­den sää­tä­mi­sek­si.

Uu­si käyt­tö­jär­jes­tel­mä mah­dol­lis­taa myös akun esi­läm­mi­tyk­sen var­mis­ta­en no­pe­an pi­ka­la­tauk­sen myös kyl­mem­mis­sä olo­suh­teis­sa.

Cup­ra Born VZ -mal­liin on saa­ta­vil­la myös uu­si kor­ke­a­laa­tui­nen 10 kai­ut­ti­men ää­ni­jär­jes­tel­mä, joka on ke­hi­tet­ty yh­teis­työs­sä Sen­n­hei­ser Mo­bi­li­tyn au­di­oa­si­an­tun­ti­joi­den kans­sa.

Jär­jes­tel­mä ”upot­taa” kul­jet­ta­jan ja mat­kus­ta­jat ai­nut­laa­tui­seen ää­ni­ko­ke­muk­seen. Se on ää­ni­tek­niik­ka, joka si­säl­tää Sen­n­hei­se­rin Am­beo Con­cer­to -oh­jel­mis­ton; sen avul­la pys­ty­tään yh­dis­tä­mään mu­sii­kin pe­rus­kom­po­nent­te­ja, mu­kaan lu­kien eri­lai­set inst­ru­men­tit ja alu­e­tie­dot, ja­ka­en ne uu­del­leen koko au­tos­sa.

Tämä oh­jel­mis­to tar­jo­aa puh­taan Sen­n­hei­ser-soun­din, joka on luo­tu Sen­n­hei­se­rin pit­kä­ai­kai­sen his­to­ri­an ko­ke­muk­sel­la ja tar­jo­aa ar­tis­teil­le ja mu­sii­kin am­mat­ti­lai­sil­le luo­tet­ta­via ää­ni­rat­kai­su­ja.

Si­sä­ti­lat on va­lais­tu Smart Light -tek­nii­kal­la. Vaa­ka­suun­tai­set täys-LED-va­lot ”kie­tou­tu­vat” ko­je­lau­dan le­vey­den ym­pä­ril­le pa­ran­ta­maan tiet­ty­jä omi­nai­suuk­sia, an­ta­en va­roi­tuk­sia ja il­moi­tuk­sia kul­jet­ta­jal­le ja muil­le mat­kus­ta­jil­le.

Tie­dot, mu­kaan lu­kien la­taus­ti­la, kul­jet­ta­jan avus­ta­ja­jär­jes­tel­mät (Front As­sist, ACC ja C2X vaa­ra­va­roi­tus); mul­ti­me­di­a­toi­min­not (ää­ni­oh­jaus, pu­he­lu, na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­mä), äly­käs py­sä­köin­ti­a­vus­tin sekä lu­kit­se­mi­nen ja lu­ki­tuk­sen avaa­mi­nen sekä si­sään- ja ulos­käyn­ti.

Nämä vi­su­aa­li­set vih­jeet li­sää­vät tie­toi­suut­ta, teh­den Cup­ra Born VZ:stä tur­val­li­sem­man ja älyk­kääm­män.

Tur­val­li­suus ja mu­ka­vuus

Brän­din omis­tau­tu­mi­nen tur­val­li­suu­teen ja käyt­tö­mu­ka­vuu­teen on heti tun­nis­tet­ta­vis­sa laa­jas­ta va­li­koi­mas­ta päi­vi­tet­ty­jä ja uu­sia edis­tyk­sel­li­siä kul­jet­ta­jaa avus­ta­via jär­jes­tel­miä, jot­ka on in­teg­roi­tu aut­ta­maan ja tu­ke­maan kul­jet­ta­jaa ti­lan­tees­ta riip­pu­mat­ta.

Uu­si Tra­vel As­sist yh­dis­tää mu­kau­tu­van va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­men (ACC) ja Lane As­sist -kais­ta­vah­din (pi­tää au­ton kais­tan kes­kel­lä) pa­ran­taak­seen Cup­ra Born VZ:n ajo­ko­ke­mus­ta, mut­ta tämä uu­si ver­sio si­säl­tää myös pa­ran­nuk­sia huo­nos­ti mer­ki­tyil­lä teil­lä ajet­ta­es­sa, kii­tos par­vi­ä­lyn. Se tar­jo­aa li­säk­si kais­tan­vaih­to­tu­en moot­to­ri­teil­lä ajet­ta­es­sa.

Py­sä­köin­ti on nyt us­ko­mat­to­man help­poa; uu­den Re­mo­te Park As­sis­tin avul­la kul­jet­ta­ja voi lo­pet­taa py­sä­köin­nin äly­pu­he­li­mel­laan, kun taas Trai­ned Par­king As­sist an­taa au­tol­le mah­dol­li­suu­den op­pia py­sä­köi­mään ta­va­no­mai­sil­le pai­koil­le tal­len­ta­mal­la omi­nai­suu­det ja lii­ke­ra­dat kart­taan.

Cupra Born VZ:n istuimet.

Cupra Born VZ:n istuimet.

Cupra

Jo­ka­päi­väi­seen py­sä­köin­tiin, si­jain­nis­ta riip­pu­mat­ta, Top View Ca­me­ra tar­jo­aa kul­jet­ta­jal­le 360 as­teen nä­ky­män au­toon ja sen ym­pä­ris­töön.

Tur­val­li­suus- ja käyt­tö­mu­ka­vuus­tek­no­lo­gi­a­pa­ket­ti si­säl­tää myös Side As­sis­tin, joka suo­jaa kuol­lees­sa kul­mas­sa tai no­pe­as­ti lä­hes­ty­vil­tä au­toil­ta, Front Light As­sist oh­jaa au­to­maat­ti­ses­ti ajo­va­lo­jen toi­min­taa, dy­naa­mi­nen lii­ken­ne­merk­kien näyt­tö tul­kit­see lii­ken­ne­merk­ke­jä ja pois­tu­mis­va­roi­tus va­roit­taa es­teis­tä au­ton ol­les­sa py­sä­köi­ty­nä.

En­sim­mäi­set Cup­ra Born VZ -mal­lit saa­pu­vat Suo­men jäl­leen­myy­jil­le syys­kuus­sa

Täys­säh­köi­nen Cup­ra Born on ol­lut mer­kin myy­dyin mal­li Suo­mes­sa lan­see­rauk­ses­taan läh­tien. Suo­mes­sa myy­tä­vät Cup­ra Bor­nit ovat jat­kos­sa te­hok­kai­ta 170 kW e-Boost -mal­le­ja joko 59 kWh tai 77 kWh akul­la.

Suo­mes­sa Cup­ra Born -mal­lien hin­nat al­ka­vat 39 990 eu­ros­ta.

Va­ki­o­va­rus­tee­na on mm. akun esi­läm­mi­tys, uu­si 12,9 tuu­man näy­töl­lä va­rus­tet­tu mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä pa­ran­ne­tul­la, no­pe­as­ti re­a­goi­val­la käyt­tö­liit­ty­mäl­lä, en­na­koi­va mu­kau­tu­va va­ki­o­no­peu­den­sää­din ACC, kau­ko­va­lo­a­vus­tin, led-ajo- ja ta­ka­va­lot ja ur­hei­lul­li­nen läm­mi­tet­tä­vä Cup­ra-mo­ni­toi­mi­oh­jaus­pyö­rä sa­tel­liit­ti­kyt­ki­min.

Val­miik­si kat­ta­vaa va­ki­o­va­rus­te­lua voi täy­den­tää va­lit­se­mal­la huip­pu­va­rus­tel­lun Im­pul­se-va­rus­te­ta­son, joka si­säl­tää mm. hie­ro­vat Di­na­mi­ca-ver­hoil­lut eri­koi­sur­hei­luis­tui­met, AR-HUD -tuu­li­la­sin hei­jas­tus­näy­tön, sekä usei­ta kul­jet­ta­jaa avus­ta­via jär­jes­tel­miä.

Cup­ra Born ja sen e-Boost -ver­si­on säh­kö­moot­to­ri tuot­taa te­hoa 170 kW (231 hv) ja mak­si­mi­vään­tö on 310 Nm.

Cup­ra Born e-Boost -ver­si­on toi­min­ta­mat­ka 77 kWh:n akul­la voi ol­la jopa 547 ki­lo­met­riä (WLTP).

Cup­ra Bor­nin 59 kWh:n akul­la va­rus­te­tun ver­si­on toi­min­ta­mat­ka on puo­les­taan jopa 424 km (WLTP).

Mak­si­mi­la­taus­te­ho on mal­li­ver­si­os­ta riip­pu­en joko 165 kW tai 175 kW.

Cup­ra Born -mal­li­ver­si­oi­den ta­kuu on 5 vuot­ta tai 100 000 km. Ak­ku­ta­kuu on 8 vuot­ta tai 160 000 km.

En­sim­mäi­set Cup­ra Born VZ -mal­lit saa­pu­vat Suo­men jäl­leen­myy­jil­le syys­kuus­sa. Tä­män het­ken tuo­tan­to­ti­lan­teen mu­kai­nen toi­mi­tu­sai­ka on noin kol­me kuu­kaut­ta.

Cup­ra-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Ensimmäiset 1 731 Toyota Corollaa tuotiin Suomeen vuonna 1967. Kuvassa 1966 Toyota Corolla.

Ensimmäiset 1 731 Toyota Corollaa tuotiin Suomeen vuonna 1967. Kuvassa 1966 Toyota Corolla.

Toyota

Toyota: Suomessa jo 60 vuotta

Auto Bild.Uutiset
Ensimmäiset 1 731 Toyota Corollaa tuotiin Suomeen vuonna 1967. Kuvassa 1966 Toyota Corolla.

Ensimmäiset 1 731 Toyota Corollaa tuotiin Suomeen vuonna 1967. Kuvassa 1966 Toyota Corolla.

Toyota

Toyota: Suomessa jo 60 vuotta

Auto Bild.Uutiset

Salon Passeliauto Oy palkittiin parhaiden eurooppalaisten Toyota-jälleenmyyjän joukossa

Auto Bild.Uutiset

Salon Passeliauto Oy palkittiin parhaiden eurooppalaisten Toyota-jälleenmyyjän joukossa

Auto Bild.Uutiset
Nelivetoinen Polestar 4 (544 hv/686 Nm) on tähänastisista nopein brändin edustaja (3,8 s sataan), ja sille luvataan jopa 620 km WLTP-toimintamatkaa.

Nelivetoinen Polestar 4 (544 hv/686 Nm) on tähänastisista nopein brändin edustaja (3,8 s sataan), ja sille luvataan jopa 620 km WLTP-toimintamatkaa.

Juha Peltonen

Polestar 3 ja Polestar 4 esiteltiin Suomessa: Niistä toisessa ei ole takalasia!

Auto Bild.Uutiset
Nelivetoinen Polestar 4 (544 hv/686 Nm) on tähänastisista nopein brändin edustaja (3,8 s sataan), ja sille luvataan jopa 620 km WLTP-toimintamatkaa.

Nelivetoinen Polestar 4 (544 hv/686 Nm) on tähänastisista nopein brändin edustaja (3,8 s sataan), ja sille luvataan jopa 620 km WLTP-toimintamatkaa.

Juha Peltonen

Polestar 3 ja Polestar 4 esiteltiin Suomessa: Niistä toisessa ei ole takalasia!

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN