Kilpailu: Voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Osallistu Auto Bildin kilpailuun ja voita Laufenn -talvirenkaat!

Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Asiakaspalvelu
Mediatiedot
Palaute
Seuraa meitä somessa:
Etusivu
Hyöty
Koeajot
Testit
Uutiset
Klassikot
Superautot
Kilpailut
Tilaa lehti
Tilaa lehti

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

DS

DS 4: Hienostuneisuus käytäntöön kohonneena

DS Aero Sport Lounge -konseptin inspiroima siluetti on luokassaan ainutlaatuinen.

Auto Bild.Uutiset
3.2.2021

DS 4:n mit­ta­suh­teet he­rät­tä­vät huo­mi­o­ta. 1,83 met­rin le­veys toi­mii ver­tai­lu­ar­vo­na muil­le sekä laa­jat 720 mm ren­kaat (jopa 20” van­teet) yh­dis­tet­ty­nä kom­pak­tiin 4,40 met­rin pi­tuu­teen ja 1,47 met­rin kor­keu­teen, luo­vat vai­kut­ta­van mie­li­ku­van sekä ole­muk­sen, joka jää mie­leen.

Keu­laa mää­rit­tää DS:n uu­si va­lo­tun­nus. Ohu­et va­lai­si­met tu­ke­vat DS Mat­rix LED Vi­si­on -ajo­va­lo­jär­jes­tel­mää, jois­sa yh­dis­ty­vät mat­rii­si­toi­min­to sekä suun­tau­tu­vat va­lot.

Li­sä­nä ovat mo­lem­min puo­lin si­joi­te­tut, 98 LED-va­los­ta koos­tu­vat päi­vä­a­jo­va­lot. DS Wings -tun­nis­te yh­dis­tää ajo­va­lot etu­sä­lei­köön, joka kol­miu­lot­tei­se­na koos­tuu kah­des­ta osas­ta ti­man­tin muo­toi­sia, kool­taan as­teit­tain kas­va­via kär­ki­ku­vi­oi­ta. Näi­den ylä­puo­lel­la pit­kä ko­ne­pel­ti il­men­tää lii­ket­tä teh­den si­lu­e­tis­ta dy­naa­mi­sen.

DS 4:n pro­fii­lis­sa yh­dis­ty­vät su­la­vuus ja te­rä­vät lin­jat. Upo­te­tut oven­kah­vat su­lau­tu­vat muo­toil­tuun run­koon. Ko­ri­ra­ken­teen ja laa­jo­jen ren­kai­den suh­de (mu­kaan lu­kien 20” van­ne nk. ae­ro-kes­ki­öl­lä) on lai­nat­tu DS Ae­ro Sport Loun­ge -kon­sep­ti­au­tos­ta ja luo kun­ni­oi­tus­ta he­rät­tä­vän, uu­den­lai­sen ole­muk­sen.

Ta­kaa ka­ton lin­ja las­keu­tuu jyr­käs­ti alas ta­ka­la­sin ylä­puo­lel­le. Si­lu­et­ti on tyy­li­käs ja ae­ro­dy­naa­mi­se­na se luo li­sää te­hok­kuut­ta. Ta­ka­sii­vek­keet pal­jas­ta­vat näyt­tä­vän li­hak­sik­kaat muo­dot ja sär­mik­käät ko­rin lai­dat ko­ros­ta­vat kiil­tä­vän mus­tia, DS-tun­nuk­sel­la ko­ris­tet­tu­ja C-pi­la­rei­ta.

Ta­ka­va­lo­jen uu­dis­tu­nut va­lo­tun­nus sekä la­ser­tek­nii­kal­la to­teu­te­tut ko­ho­ku­vi­ot te­ke­vät ta­ka­o­sas­ta näyt­tä­vän.

DS 4 on­nis­tuu muun­tau­tu­maan sa­man si­lu­e­tin al­la. Hie­nos­tu­nut ele­gans­si hal­lit­see koko DS 4 -mal­lis­toa eri­tyis­ten pus­ku­rei­den, ke­vyi­den kro­mi­ko­ris­tei­den sekä kont­ras­tia ja ur­hei­lul­lis­ta il­met­tä tuo­van mus­tan ka­ton an­si­os­ta.

DS

DS 4 Cross -ver­sio am­men­taa SUV-il­mees­tä li­sä­suo­jaa, jota tuo eri­tyi­nen mat­ta­mus­ta pus­ku­rei­den ala­o­sa. Ul­ko­a­sun vii­meis­te­le­vät kiil­tä­vän mus­ta pus­ku­rei­den ylä­o­sa, si­vuik­ku­noi­den ke­hyk­set, kiil­tä­vän mus­ta etu­sä­leik­kö, ai­nut­laa­tui­set ke­vyt­me­tal­li­van­teet sekä kiil­tä­vän mus­tat kat­to­kai­teet. Ko­ko­nai­suu­den vii­meis­te­lee ko­rin­vä­riä tois­ta­va kat­to.

Ai­nut­laa­tui­se­na li­sä­va­rus­tee­na DS 4 Cross -ver­si­oon on saa­ta­va­na Ad­van­ced Trac­ti­on Cont­rol -pi­don­hal­lin­ta-avus­tin nos­ta­maan ajet­ta­vuut­ta hie­kal­la, lu­mes­sa sekä mu­tai­sis­sa olo­suh­teis­sa. Va­rus­tees­sa on ai­na mu­ka­na myös ala­mä­ki­hi­das­tin avus­ta­maan ete­ne­mis­tä eri­tyi­sen jyr­kis­sä ala­mäis­sä.

Vie­lä­kin dy­naa­mi­sem­man DS 4 Per­for­man­ce Line -ver­si­on ul­ko­a­su on vii­meis­tel­ty mus­til­la yk­si­tyis­koh­dil­la, ku­ten näyt­tä­väl­lä Black Pack -va­rus­teel­la (mus­tat DS Wings, ta­ka­va­lo­jen vä­li­nen lin­ja, etu­sä­leik­kö sekä si­vuik­ku­noi­den ke­hyk­set) sekä erot­tu­vil­la mus­til­la ke­vyt­me­tal­li­van­teil­la ja ai­nut­laa­tui­sil­la si­sä­ti­loil­la.

Puh­das­lin­jais­ta si­sä­ti­la­suun­nit­te­lua kä­sin­teh­dyin yk­si­tyis­koh­din

DS 4:n si­sä­ti­lat ovat di­gi­taa­li­set, il­meel­tään sau­mat­to­mat ja er­go­ni­mi­set. Jo­kai­nen osa on in­teg­roi­tu ym­pä­ris­töön in­tui­tii­vi­suu­den eh­doin niin toi­min­nal­li­suu­del­taan kuin muo­doil­taan.

Sol­ju­van si­sä­ti­lo­jen suun­nit­te­lun ta­voit­tee­na on ol­lut luo­da DS 4 :n si­sään täy­del­li­nen rau­hal­li­suu­den tun­nel­ma.

Mat­kan­te­on ke­vey­den tun­net­ta voi­mis­te­taan oh­jai­mien uu­del­la aset­te­lul­la, jos­sa oh­jai­met on ke­rät­ty kol­meen eri ryh­mään hel­pot­ta­maan käy­tet­tä­vyyt­tä. Clous de Pa­ris guil­loc­hea, eli hie­no­me­ka­niik­ka­kel­lo­sep­pien käyt­tä­mää me­tal­lin­työs­tö­tek­niik­kaa jäl­jit­te­le­vää vii­meis­te­lyä on käy­tet­ty te­hos­tee­na ja se ko­ros­taa yk­si­tyis­koh­tia, ku­ten:

• ko­je­lau­dan sa­pe­li­mai­nen muo­to, joka liit­tää yh­teen il­mas­toin­nin oh­jai­met sekä DS Air -il­mas­toin­ti­jär­jes­tel­män lä­hes nä­ky­mät­tö­mät vent­tii­lit

• säh­köi­set ik­ku­nan­nos­ti­met, jot­ka on si­joi­tet­tu lin­jak­kain ovis­sa si­jait­se­vien si­vu­vent­tii­lien kans­sa

• DS Smart Touch -5” kos­ke­tus­näy­tön sekä DS Iris -jär­jes­tel­män yh­dis­tel­mä lii­tet­ty­nä DS E-Tog­g­le -au­to­maat­ti­vaih­teis­ton kyt­ki­meen, jot­ka ovat si­joi­tet­tu kes­ki­kon­so­liin.

DS Air:in nä­ky­mät­tö­mät vent­tii­lit ovat uu­den­lai­nen il­mas­toin­ti­jär­jes­tel­mä. Kar­tio oh­jaa il­ma­vir­taus­ta tar­kas­ti niin ylös kuin alas.

Il­mas­toin­ti­jär­jes­tel­mä toi­mii pe­rin­tei­sen il­mas­toin­nin te­hok­kuu­del­la, mut­ta kor­keu­del­taan ma­ta­la ra­ken­ne luo huo­maa­mat­to­man ja ym­pä­ris­töön in­teg­roi­tu­van il­meen, joka an­taa uu­sia mah­dol­li­suuk­sia ko­je­lau­dan sel­ke­ä­lin­jai­suut­ta nou­dat­ta­vaan suun­nit­te­luun.

DS

DS 4:n si­sä­ti­lat on luo­tu kah­del­la yh­dis­te­tyl­lä vyö­hyk­keel­lä: kos­ke­tus­vyö­hy­ke mu­ka­vuut­ta var­ten ja in­te­rak­tii­vi­nen vyö­hy­ke eri ra­ja­pin­noil­le. Si­vuik­ku­noi­den oh­jain­ten kak­si­sä­vyi­nen kä­sit­te­ly on suun­ni­tel­tu pa­ran­ta­maan nii­den käy­tet­tä­vyyt­tä.

DS 4:n si­sä­ti­lat su­laut­ta­vat toi­siin­sa hie­nos­tu­nei­suu­den ja tek­no­lo­gi­an ja ma­te­ri­aa­lei­na on käy­tet­ty eri tyyp­pi­siä nah­ka­laa­tu­ja, Al­can­ta­raa®, ta­ot­tua hiil­tä, vil­laa sekä uu­sia ko­ris­te­lu­tek­nii­koi­ta.

Vii­meis­te­lyn avul­la luo­daan uu­den­lai­nen mer­ki­tys hy­vän olon tun­teel­le. Eri­tyis­tä huo­mi­o­ta ovat saa­neet il­mas­toi­tu­jen ja hie­ro­vien is­tuin­ten muo­to. Ins­pi­raa­tio is­tui­miin on lai­nat­tu ko­ti­los­ta, ja nii­hin on luo­tu uu­den­lai­nen, yh­des­tä osas­ta ra­ken­net­tu mu­ka­vuu­sa­lue, muo­dol­taan kaa­re­va ja yh­te­näi­se­nä jat­ku­va. Uu­si ver­hoi­lu peit­tää mu­ka­vuu­den tun­net­ta luo­van ti­he­än vaah­to­ma­te­ri­aa­lin.

Kak­si­sä­vyi­nen si­sus­ta sekä vil­ja­nah­kai­set, ki­ven­har­maat is­tui­met on lii­tet­ty sel­kei­siin ele­ment­tei­hin, jot­ka tun­tu­vat kos­ket­ta­es­sa miel­lyt­tä­väl­le.

Vil­ja­nah­ka ja Clous de Pa­ris guil­loc­he -me­tal­li­ko­ris­te­lu tuo­vat tä­hän kont­ras­ti­no­mais­ta ryh­tiä. Ylem­pä­nä ti­lan in­te­rak­tii­vi­sel­la vyö­hyk­keel­lä ko­ris­teel­li­suut­ta on li­sät­ty rus­ke­al­la saar­ni­puul­la ja erit­täin kor­ke­a­laa­tui­sel­la Cri­ol­lo Brown -nap­pa­na­hal­la.

DS:lle sym­bo­li­sen Ope­ra-si­sus­tuk­sen Cri­ol­lo Brown -nap­pa­nah­ka­ver­hoil­tu is­tuin­ten vii­meis­tel­ty on to­teu­tet­tu kel­lon ran­ne­ket­ta muis­tut­ta­vin ku­vi­oin ja se vii­meis­te­lee DS 4:n lois­tok­kaan tun­nel­man.

Täs­sä ver­hoi­lus­sa pää­ver­hoi­li­jat as­tui­vat as­tet­ta pi­dem­mäl­le si­säl­lyt­tä­mäl­lä rans­ka­lais­ta kä­si­työ­o­saa­mis­ta au­ton si­sään: sau­mat on pii­lo­tet­tu ja ku­kin om­mel py­säh­tyy täy­del­li­ses­ti pii­loon ko­ros­ta­en myös ovi­pa­ne­loin­nis­sa käy­te­tyn ver­hoi­lu­na­han laa­tua.

Ky­sees­sä on vain yk­si lu­kui­sis­ta kä­si­työ­nä teh­dyis­tä vii­meis­te­lyn yk­si­tyis­koh­dis­ta. Kä­si­työ­tä nä­kyy myös muun mu­as­sa ver­hoi­lus­sa käy­te­tys­sä rus­ke­as­sa saar­ni­puus­sa tai nah­ka­pääl­lys­tei­sen oh­jaus­pyö­rän ver­hoi­lus­sa.

Per­for­man­ce Line -ver­sio ko­ros­taa DS 4:n dy­naa­mis­ta hen­keä. Laa­jat Al­can­ta­ra® -pin­nat peit­tä­vät ko­je­lau­dan, ovet sekä koko kes­ki­kon­so­lin. Is­tui­met on ver­hoil­tu Ba­sal­tin mus­tal­la pu­no­tul­la kan­kaal­la sekä kul­lan ja kar­mii­nin vä­ri­sil­lä pis­tok­sil­la ko­ris­tel­lul­la Al­can­ta­ral­la®. Oh­jaus­pyö­rän ala­o­sa on ko­ris­tet­tu yh­del­lä yh­te­näi­sel­lä pa­lal­la ta­ot­tua hiil­tä

Har­mo­ni­nen tun­nel­ma au­ton si­sä­ti­lois­sa vah­vis­tuu per­so­noi­ta­van si­sä­ti­lan tun­nel­ma­va­lais­tuk­sen avul­la. Akus­tii­kas­ta vas­taa 690W Fo­cal Elect­ra -hifi-jär­jes­tel­mä sekä 14 kai­u­tin­ta. En­sim­mäi­se­nä luo­kas­saan DS 4:n ik­ku­nat ovat akus­ti­set.

DS

Il­man­puh­dis­tus­jär­jes­tel­mä sen­so­rei­neen huo­leh­tii ak­tii­vi­ses­ti oh­jaa­mon il­man­laa­dus­ta ja tun­nis­ta­en PM2,5 par­tik­ke­lit sekä si­sä­ti­laan pääs­seet ul­koil­man saas­teet. Si­säil­man­laa­tua voi­daan tar­kas­tel­la kes­kus­näy­töl­tä.

Li­sät­ty to­del­li­suus

DS 4 saa­puu heti alus­ta al­ka­en tar­jol­le la­taus­hyb­ri­di­tek­no­lo­gi­al­la (225 hv ja yli 50 km toi­min­ta­sä­de täys­säh­köl­lä, WLTP-syk­lin mu­kai­ses­ti mi­tat­tu­na).

Tek­no­lo­gia poh­jau­tuu EMP2-poh­ja­ra­ken­teen ko­ke­maan mer­kit­tä­vään evo­luu­ti­oon. 70 % osis­ta on uu­sia tai käy­tös­sä ai­no­as­taan tä­män poh­ja­ra­ken­teen yh­tey­des­sä.

Mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mä on nous­sut uu­del­le ta­sol­le ja saa­ta­vil­la on luo­kas­saan ai­nut­laa­tui­sia ajo­a­vus­tin­jär­jes­tel­miä sekä edis­tyk­sel­li­nen tie­don hei­jas­tus jär­jes­tel­mä, jot­ka kaik­ki saa­vat DS 4:n erot­tu­maan kil­pai­li­jois­taan.

DS e-Ten­se

Uut­ta DS 4 -mal­lia var­ten mo­du­laa­ri­nen EMP2-poh­ja­le­vy päi­vi­tet­tiin ja mo­nia sen omi­nai­suuk­sia pa­ran­net­tiin en­ti­ses­tään. Poh­ja­le­vyn uu­si muo­to an­toi muo­toi­li­joil­le va­pau­den luo­da täy­sin uu­den­lai­set ko­rin mit­ta­suh­teet.

Ark­ki­teh­tuu­ri

Ko­rin ark­ki­teh­tuu­ria ke­hi­tet­tiin, jot­ta saa­vu­tet­tiin juu­ri toi­vo­tun­lai­set mit­ta­suh­teet sekä toi­vot­tu ae­ro­dy­na­miik­ka. Ko­rin ja ren­kai­den suh­de on luo­kas­saan ai­nut­laa­tui­nen. Si­lu­et­ti te­kee il­mees­tä yh­tä ai­kaa ur­hei­lul­li­sen ja te­hok­kaan ja huo­mio kiin­nit­tyy uu­teen ma­dal­tu­vaan ko­ne­pel­lin muo­toon sekä toi­sen is­tuin­ri­vin lat­ti­aan.

Ke­vy­em­pi ra­ken­ne

Päi­vit­ty­nyt EMP2-poh­ja­le­vy tu­tus­tut­taa uu­siin, kom­po­siit­ti- ja kuu­ma­pu­ris­te­ma­te­ri­aa­leis­ta to­teu­tet­tui­hin osiin sekä kom­pak­tei­hin ele­ment­tei­hin, ku­ten il­mas­toin­ti­ka­na­vien osat, jot­ka ko­kon­sa an­si­os­ta va­paut­ta­vat ti­laa muu­hun käyt­töön. 430 lit­ran ta­va­ra­ti­la ta­ka­na on va­rus­tet­tu säh­kö­toi­mi­sel­la hands-free-luu­kul­la.

Tur­val­li­suus

EMP2-poh­ja­ra­ken­teen uu­si ver­sio on suun­ni­tel­tu toi­mi­maan yh­des­sä vii­mei­sim­pien ja tiu­kim­pien tur­val­li­suus­sää­dös­ten kans­sa il­man, et­tä mal­lin ko­ko­nais­pai­noa on jou­dut­tu nos­ta­maan.

Dy­naa­mi­set ja akus­ti­set omi­nai­suu­det

Dy­naa­mi­sen sees­tei­syy­den kon­sep­ti, joka kul­kee lä­hel­lä DS:n sy­dän­tä, on tuo­tu DS 4:n myö­tä ai­em­paa­kin pi­dem­mäl­le. Ra­ken­tees­sa käy­te­tyt tek­ni­set rat­kai­sut, ku­ten si­dos­hit­saus (lä­hes 34 met­riä lii­ma­hel­maa ja hit­saus­pis­tei­tä au­ton ko­ris­sa), sekä uu­si tapa käyt­tää jou­si­tus- ja oh­jaus­kom­po­nent­te­ja, ta­kaa par­haan ajo­mu­ka­vuu­den run­gon op­ti­maa­li­sen jäyk­kyy­den sekä au­ton tar­jo­a­man pi­don an­si­os­ta.

Plug-in hyb­rid

Kak­sin­ker­tai­se­na For­mu­la E -mes­ta­ri­na vuo­sil­ta 2019 sekä 2020, DS Au­to­mo­bi­les kul­kee säh­köis­ty­mi­sen etu­rin­ta­mas­sa. DS 4:n tur­bo­ah­det­tu 180hv 4-sy­lin­te­ri­nen ben­sii­ni­moot­to­ri on yh­dis­tet­ty 110 hv säh­kö­moot­to­riin sekä e-EAT8-vaih­teis­toon.

Yh­dis­tel­mäl­lä saa­vu­te­taan 225 hv teho ja voi­man tuot­taa en­tis­tä te­hok­kaam­pi, kool­taan kom­pak­tim­pi ja suu­rem­man ka­pa­si­tee­tin ele­men­teil­lä va­rus­tet­tu ak­ku, jon­ka nol­la­pääs­töi­nen toi­min­ta­mat­ka täys­säh­köl­lä on yli 50 km (WLTP).

Val­mis­tuk­seen tu­le­vat myös Pu­re­Tech 130, 180 sekä 225 hv ben­sii­ni­moot­to­rit sekä 130 hv Blu­eH­Di die­sel­moot­to­ri. Kaik­ki mal­li­ver­si­ot ovat ai­na va­rus­tet­tu 8-vaih­tei­sel­la au­to­maat­ti­vaih­teis­tol­la.

Te­hok­kuut­ta ren­gas­ta­sol­la

DS 4:n van­ne­ko­ko on joko 19” tai 20”. Dy­naa­mis­ta ajet­ta­vuut­ta on vah­vis­tet­tu ke­ven­tä­mäl­lä van­tei­den pai­noa 10 % sekä ae­ro­dy­naa­mi­sin ele­men­tein, jot­ka ma­dal­ta­vat polt­to­ai­neen­ku­lu­tus­ta sekä CO2-pääs­tö­jä.

Lii­tet­tä­vyys tyy­lik­käis­sä ja di­gi­taa­li­sis­sa si­sä­ti­lois­sa

Lii­tet­tä­vyyt­tä suun­ni­tel­ta­es­sa tär­kein ta­voi­te oli tar­jo­ta rat­kai­su, jos­sa kul­jet­ta­jan ei tar­vit­se nos­taa sil­mi­ään ties­tä. DS Ex­ten­ded Head-Up Disp­lay -tuu­li­la­si­näyt­tö on avant­gar­dis­ti­nen, vi­su­aa­li­nen elä­mys ja en­sim­mäi­nen as­kel koh­ti li­sät­tyä to­del­li­suut­ta.

Tä­män uu­den, mu­kaan­sa­tem­paa­van tek­no­lo­gi­an avul­la tär­kein aja­mi­seen liit­ty­vä in­for­maa­tio hei­jas­te­taan suo­raan tie­hen.

En­sim­mäis­tä ker­taa luo­kas­saan op­tis­ta il­luu­si­oi­ta apu­na käyt­tä­en tie­to esi­te­tään nel­jä met­riä tuu­li­la­sin edel­lä, tie­don seu­ra­tes­sa kul­jet­ta­jan kat­set­ta 21 tuu­man le­vey­del­lä.

Kes­kei­sin in­for­maa­tio, ku­ten ajo­no­peus, ajo­a­vus­ti­met, na­vi­goin­ti, va­roi­tus­vies­tit, kuun­te­lus­sa ole­va kap­pa­le tai jopa pu­he­lun vas­ta­puo­len nimi hei­jas­te­taan kul­jet­ta­jan sil­mien eteen tie­hen.

Tämä ais­til­li­nen ja elä­myk­sel­li­nen tek­nol­gia on osa täy­sin uu­dek­si suun­ni­tel­tua 10-tuu­mais­ta DS Iris -mul­ti­me­di­a­jär­jes­tel­mää. Uu­si käyt­tö­jär­jes­tel­mä nou­dat­taa äly­pu­he­li­mis­ta tut­tua käy­tet­tä­vyyt­tä ja se re­a­goi kos­ke­tuk­seen sau­mat­to­mas­ti.

Käyt­tö­jär­jes­tel­män pe­rus­ta­na on idea pro­fii­leis­ta, jot­ka ku­kin au­ton käyt­tä­jis­tä voi per­so­noi­da oman ku­vak­keen­sa taak­se. Ase­tuk­set ja näyt­tö la­tau­tu­vat au­to­maat­ti­ses­ti, kun kul­jet­ta­ja käyn­nis­tää au­ton ja jo­kai­nen voi per­so­noi­da au­ton au­to­maat­ti­ses­ti tar­jo­a­man si­säl­lön omien tar­pei­den­sa mu­kai­sek­si.

DS Iris -jär­jes­tel­mää oh­ja­taan ää­nel­lä tai eleil­lä. En­nak­ko­luu­lot­to­ma­na au­to­val­mis­ta­ja­na DS ylit­ti au­to­te­ol­li­suu­den ra­jat et­sies­sään kump­pa­nia, joka ky­ke­ni­si to­teut­ta­maan par­haan luon­nol­li­sen kie­len ää­nen­tun­nis­tus­rat­kai­sun.

DS Iris tar­jo­aa kul­jet­ta­jal­le hen­ki­lö­koh­tai­sen as­sis­ten­tin, joka tun­nis­taa pu­heen ja tar­jo­aa jär­jes­tel­mäs­tä rat­kai­sut esi­tet­tyi­hin pyy­töi­hin.

Kes­ki­kon­so­lis­sa si­jait­se­va DS Smart Touch on näyt­tö, jota oh­ja­taan sor­men­päil­lä. Pelk­kä ele koh­ti yh­tä esi­a­se­te­tuis­ta toi­min­nois­ta riit­tää käs­kyk­si. Näyt­tö myös tun­nis­taa to­tu­tut liik­keet, ku­ten näy­tön zoo­mauk­sen tai kä­sin kir­joi­tuk­sen.

Jot­ta jär­jes­tel­mä sekä kart­ta­tie­dot ovat ai­na ajan ta­sal­la, jär­jes­tel­mä­päi­vi­tyk­set ta­pah­tu­vat vii­veet­tä pil­vi­pal­ve­lun kaut­ta.

Mu­ka­vuus ja dy­naa­mi­nen sees­tei­syys

2-ta­son au­to­no­mi­nen aja­mi­nen on kor­kein au­to­no­mi­an taso, joka on täl­lä het­kel­lä sal­lit­tu ylei­sil­lä teil­lä.

Se on tar­jol­la jo ai­em­min lan­see­ra­tuis­sa DS 3 Cros­s­bac­kis­sa, DS 7 Cros­s­bac­kis­sa sekä DS 9 -mal­leis­sa, mut­ta on ko­ke­nut DS 4:n myö­tä mer­kit­tä­vän päi­vi­tyk­sen ja ni­met­ty uu­del­leen: DS Drive As­sist 2.0.

Jär­jes­tel­mä nou­dat­taa täs­mäl­li­ses­ti kul­jet­ta­jan va­lit­se­maa si­jain­tia kais­ta­vii­vo­jen vä­lis­sä, mut­ta uu­te­na toi­min­nal­li­suu­te­na DS Drive As­sist 2.0 to­teut­taa myös puo­li­au­to­maat­ti­sen ohi­tuk­sen, au­to­maat­ti­sen no­peu­den sää­te­lyn mut­kis­sa sekä tun­nis­taa odo­tet­ta­vis­sa ole­vat no­peus­suo­si­tuk­set tien­vii­tois­ta.

DS Drive As­sist 2.0 on va­rus­tet­tu kul­jet­ta­jaa avus­ta­vil­la sen­so­reil­la, jot­ka re­kis­te­röi­vät kai­ken, mitä au­ton ym­pä­ril­lä ta­pah­tuu. Te­ko­ä­lyn avul­la DS 4 ana­ly­soi tar­jol­la ole­vaa re­aa­li­ai­kais­ta tie­toa ja aset­tuu tiel­lä täs­mäl­li­ses­ti kul­jet­ta­jan toi­vei­ta nou­dat­ta­en.

Tie­toa au­to ke­rää au­ton eri puo­lil­la si­jait­se­vis­ta va­rus­teis­ta, ku­ten etu­tut­ka, tut­kat au­ton kai­kis­sa kul­mis­sa ja tuu­li­la­sin ylä­o­sas­sa si­jait­se­vas­ta ka­me­ras­ta.

DS Au­to­mo­bi­le­sia ku­vaa sen tar­jo­a­ma ko­ke­mus dy­naa­mi­ses­ta sees­tei­syy­des­tä. DS 4:ssä tämä tar­koit­taa muun mu­as­sa luok­kan­sa joh­ta­vaa re­a­goin­ti­ky­kyä.

Yk­si mal­lin vah­vuuk­sis­ta on luo­kas­saan ai­nut­laa­tui­nen, DS Ac­ti­ve Scan -jou­si­tuk­sen ka­me­roi­den avul­la hal­lit­se­ma is­kun­vai­men­nus.

Ka­me­ra on si­joi­tet­tu tuu­li­la­sin ylä­o­saan ja se tark­kai­lee sekä en­na­koi epä­ta­sai­suu­det tien­pin­nas­sa ja vä­lit­tää ke­rää­män­sä tie­don tie­to­ko­neel­le.

Asen­to­tun­nis­ti­men ja kiih­ty­vyy­san­tu­rei­den avul­la jär­jes­tel­mä oh­jaa jo­kai­sen pyö­rän jou­si­tus­ta it­se­näi­ses­ti. Vas­taa­no­te­tun tie­don avul­la jär­jes­tel­mä muok­kaa jou­si­tuk­ses­ta ti­lan­teen mu­kaan joko jä­mä­käm­män tai peh­me­äm­män. Tu­le­ma­na on kor­ke­a­ta­soi­nen mu­ka­vuus tien kun­nos­ta riip­pu­mat­ta.

DS Night Vi­si­on on toi­nen tek­no­lo­gia, joka erot­taa DS 4:n. Au­ton etu­mas­kin kes­kel­lä si­jait­se­va inf­ra­pu­na­ka­me­ra tun­nis­taa ja­lan­kul­ki­jat ja eläi­met ai­na 200 met­rin pääs­tä myös hä­mä­räs­sä sekä yö­ai­kaan.

Kul­jet­ta­ja voi tark­kail­la tie­tä di­gi­taa­li­sen mit­ta­ris­ton näy­töl­tä, mut­ta saa il­moi­tuk­sen vaa­ras­ta myös DS Ex­ten­ded Head Up Disp­lay -tuu­li­la­si­näy­töl­le il­mes­ty­vä­nä va­roi­tuk­se­na.

DS-va­lo­tun­nus

DS Mat­rix LED Vi­si­on -va­lo­jen uu­si su­ku­pol­vi on ka­pe­am­pi ja en­tis­tä­kin mo­der­nim­pi. Mat­rix Beam ja Dy­na­mic Ben­ding Light -tek­no­lo­gi­at yh­dis­ty­vät ko­ko­nai­suu­dek­si, joka an­taa DS 4:lle tun­nis­tet­ta­van, ai­nut­laa­tui­sen il­meen.

DS Mat­rix LED Vi­si­on -ajo­va­lot on to­teu­tet­tu to­tu­tus­ti kol­men LED-mo­duu­lin avul­la ja nou­dat­ta­vat DS Au­to­mo­bi­le­sil­le omi­nais­ta tun­nus­ta:

Lä­hi­va­lo­jen kes­kim­mäi­set mo­duu­lit ovat kään­ty­vät.Kes­ki­mo­duu­li voi kään­tyä ai­na 33,5° kul­mas­sa. Se va­lai­see ajo­ra­dan si­vut seu­ra­ten kul­jet­ta­jan kat­seen suun­taa.

Jär­jes­tel­mä mu­kau­tuu lii­ken­ne­o­loi­hin, oh­jaus­pyö­rän asen­toon, ajo­no­peu­teen ja sää­ti­loi­hin vii­den esi­a­se­te­tun ti­lan mu­kai­ses­ti: kau­pun­ki, maa­seu­tu, moot­to­ri­tie, huo­no keli ja sumu. Sen myö­tä myös kun­ni­oi­te­taan DS:n his­to­ri­aa ja vuo­den 1967 DS:ssä näh­ty­jä kään­ty­viä ajo­va­lo­ja.

Lai­tim­mai­set Mat­rix Beam -mo­duu­lit va­lai­se­vat ajet­ta­es­sa ja ja­kau­tu­vat vii­teen­tois­ta eri seg­ment­tiin, jot­ka tun­nis­ta­vat ajo-olo­suh­teet ja syt­ty­vät sekä sam­mu­vat it­se­näi­ses­ti, ti­lan­tees­ta riip­pu­en.

Kau­ko­va­lot mu­kau­tu­vat lii­ken­teen tar­pei­siin, oh­jaus­pyö­rän kul­maan, no­peu­teen ja sää­ti­loi­hin: kau­pun­ki, maa­seu­tu, moot­to­ri­tie, vaa­ti­va keli ja sumu.

Ne te­ke­vät mah­dol­li­sek­si ajaa pit­kil­lä va­loil­la il­man, et­tä va­lot häi­käi­se­vät mui­ta tien käyt­tä­jiä. Nämä älyk­käät va­lot käyt­tä­vät tuu­li­la­sin ylä­o­saan si­joi­tet­tua ka­me­raa ja so­peut­ta­vat kau­ko­va­lo­jen sä­teen au­to­maat­ti­ses­ti 300 met­rin mat­kal­la lii­ken­ne­o­lois­ta riip­pu­en.

DS Mat­rix LED Vi­si­on -etu­va­lo­jen rin­nal­la ovat 98:sta LED-va­lai­si­mes­ta koos­tu­vat, DS:n tun­nis­tee­na­kin toi­mi­vat kor­ke­at huo­mi­o­va­lot. Huo­mi­o­va­lot myös ter­veh­ti­vät kul­jet­ta­jaa uu­del­la ter­veh­dys­ru­tii­nil­la tä­män lä­hes­ty­es­sä au­toa.

Eko­lo­gi­suus

DS 4:n val­mis­tuk­ses­sa käy­te­tyis­tä ma­te­ri­aa­leis­ta voi­daan käyt­tää uu­del­leen 95 %, ja 85 % osis­ta on kier­rä­tet­tä­viä. 30 % mal­lin pai­nos­ta koos­tuu uu­siu­tu­vis­ta ja kier­rä­te­tyis­tä ma­te­ri­aa­leis­ta, jot­ka ja­kau­tu­vat me­tal­lei­hin sekä po­ly­mee­rei­hin.

Kier­rä­tet­ty­jä ma­te­ri­aa­le­ja ovat po­lyp­ro­pee­ni-, po­ly­es­te­ri- ja elas­to­mee­ri­kui­dut, joi­ta käy­te­tään poh­ja­le­vyn yh­tey­des­sä oh­jaus­le­vyi­nä, ää­nen vai­men­nuk­seen tai kiin­ni­tys­pis­tei­nä.

Seit­se­män vä­ri­vaih­to­eh­toa

DS 4 tu­lee saa­ta­vil­le seit­se­mä­nä eri vä­rin­vaih­to­eh­to­na, jois­ta kak­si on täy­sin uu­sia: Cop­per Gold sekä Lac­qu­e­red Grey.

DS 4 on jo näh­tä­vis­sä eri Eu­roo­pan kau­pun­geis­sa is­tuu­tu­mal­la DS Sto­ren nap­pa­nah­kai­seen DS Vir­tu­al Vi­si­on -si­mu­laat­to­riin, jon­ka avul­la voi oman DS 4 -mal­lin suun­ni­tel­la vir­tu­aa­li­la­sien läpi kat­so­en.

DS 4 on sa­moin ko­et­ta­vis­sa myös Suo­mes­sa, DS Store Hel­sin­gis­sä (osoit­tees­sa: Kaa­ke­li­kaa­ri 4, Van­taa).

Liik­kei­siin DS 4 saa­puu vuo­den 2021 lo­pul­la.

DS-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

 Ostaja voi tilata myös erityisen ikäviä olosuhteita varten ns. Deep Wave -paketin, jonka avulla Torsus Terrastorm kykenee 820 mm kahluusyvyyteen!

Ostaja voi tilata myös erityisen ikäviä olosuhteita varten ns. Deep Wave -paketin, jonka avulla Torsus Terrastorm kykenee 820 mm kahluusyvyyteen!

Kahluusyvyys jopa 820 mm: Tämä 4x4 on maailman rankin pikkubussi!

Auto Bild.Uutiset
31.7.2020
 Ostaja voi tilata myös erityisen ikäviä olosuhteita varten ns. Deep Wave -paketin, jonka avulla Torsus Terrastorm kykenee 820 mm kahluusyvyyteen!

Ostaja voi tilata myös erityisen ikäviä olosuhteita varten ns. Deep Wave -paketin, jonka avulla Torsus Terrastorm kykenee 820 mm kahluusyvyyteen!

Kahluusyvyys jopa 820 mm: Tämä 4x4 on maailman rankin pikkubussi!

Auto Bild.Uutiset
31.7.2020
Pirellin ja McLarenin viimeisimmän yhteistyön lähtökohdaksi valittiin P Zero Trofeo R -rengas.

Pirellin ja McLarenin viimeisimmän yhteistyön lähtökohdaksi valittiin P Zero Trofeo R -rengas.

Uusi McLaren 765LT -superauto: Pirelli kehitti mallia varten räätälöidyn renkaan

Auto Bild.Superautot
2.10.2020
Pirellin ja McLarenin viimeisimmän yhteistyön lähtökohdaksi valittiin P Zero Trofeo R -rengas.

Pirellin ja McLarenin viimeisimmän yhteistyön lähtökohdaksi valittiin P Zero Trofeo R -rengas.

Uusi McLaren 765LT -superauto: Pirelli kehitti mallia varten räätälöidyn renkaan

Auto Bild.Superautot
2.10.2020
Jep - Volvo P1800 Cyan on todellakin Restomod-projekti, joka saa krokotiilinkyyneleet ruotsalaismerkin fanien ja monien muiden silmiin.

Jep - Volvo P1800 Cyan on todellakin Restomod-projekti, joka saa krokotiilinkyyneleet ruotsalaismerkin fanien ja monien muiden silmiin.

Volvo P1800 Cyan: 426 hevosvoimaa ja ykkösvaihde takavasemmalla!

Auto Bild.Klassikot
12.11.2020
Jep - Volvo P1800 Cyan on todellakin Restomod-projekti, joka saa krokotiilinkyyneleet ruotsalaismerkin fanien ja monien muiden silmiin.

Jep - Volvo P1800 Cyan on todellakin Restomod-projekti, joka saa krokotiilinkyyneleet ruotsalaismerkin fanien ja monien muiden silmiin.

Volvo P1800 Cyan: 426 hevosvoimaa ja ykkösvaihde takavasemmalla!

Auto Bild.Klassikot
12.11.2020

VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Cupra Formentor: Viisi tähteä Euro NCAP -turval­li­suus­tes­teissä

Mercedes-AMG GT 73 e: Markkinoille näillä näkymin vielä tänä vuonna!

Porsche Taycan Cross Turismo: Sähköisten urheiluautojen moniottelija

Bentley Bacalar: Ensimmäinen W12-moottori valmistui testipenkistä

Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021

Volvo Cars: Täysin sähköiseksi vuoteen 2030 mennessä

Toyota Yaris: Vuoden Auto 2021

Wankel-moottorinen Mazda RX-3: Täyttää 50 vuotta!

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

Mielenkiintoinen retroritari

Paaliin vai pajalle?

Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut

Näin kuormaat peräkärryn oikein

Näin sujuu koiran kuljetus autossa - täsmäohjeet

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Koeajossa Kia e-Soul: Sähköistä ajoa

Koeajossa Renault Clio TCe 100 Intens: Ajettavasti tilava

Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava

Koeajossa BMW 118i Business M Sport: Isoihin päin

Koeajossa Ford Ranger Double Cab 2.0 TDCi 213 hv A10 4x4 Wildtrak: Hyvin vääntää!

Koeajossa Škoda Scala 1.0 TSI Style DSG: Litrainen täydennys

Koeajossa Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 182 hv A: Lisäarvoa perhekäyttöön

Koeajossa Škoda Karoq 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG: GT-tason katumaasturi

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot

Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!

Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!

Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä

Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?

... Lisää

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Tivoli Audion kotimu­siik­ki­sys­teemi 

Hifimaailma

Spotify vihdoin cd-laatuisena

Hifimaailma

Piegan uusi lähtötason kaiutin

Koti ja keittiö

Uuden kodin vanhat seinät

Hifimaailma

Coplandin uusi 150-wattinen 

Koti ja keittiö

Näin teet kylpyhuoneesta toimivan: parhaat säily­tys­rat­kaisut

Hifimaailma

Mystinen mestariteos

Hifimaailma

Komea levysoitin Puolasta

Hifimaailma

Markaudiolta uusi laaja­kais­ta­e­le­mentti

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

DDR:n valvottu liikenne sai tuomariston innostumaan

Maailmanluokan arktinen älyliikenteen ekosysteemi Tunturi-Lappiin

Mitsubishi esittelee uudistuneen ASX-mallin Geneven autonäyttelyssä

Autoharrastajien verkkosivusto overdrive.fi uudistui!

Koituvatko poikkeukselliset sääolot auton kuolemaksi?

Sveitsissä nähdään VW up! -facelift sekä BUDD-e -konseptiauto

Nopean italialaismerkin odotettu katumaasturi lanseerataan Genèvessä

Volvo lanseeraa auton jossa ei ole avainta

Pilkington upottaa näytön suoraan ajoneuvon lasiin – taustalla suomalainen kehitystyö

UUTTA

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Cupra Formentor: Viisi tähteä Euro NCAP -turval­li­suus­tes­teissä

Mercedes-AMG GT 73 e: Markkinoille näillä näkymin vielä tänä vuonna!

Porsche Taycan Cross Turismo: Sähköisten urheiluautojen moniottelija

HYÖTYJUTUT

Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?

Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?

Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä

Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista

Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki

... Lisää

KOEAJOT

Koeajossa Subaru Outback 2.5i Summit: Ison bokserin murinaa

Koeajossa Volkswagen Passat Variant GTE: Virran viemää

Koeajossa Kia e-Soul: Sähköistä ajoa

Koeajossa Renault Clio TCe 100 Intens: Ajettavasti tilava

Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava

... Lisää

TESTIT

Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa

Pyyhkimien vapaapäivä?

Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina

Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!

Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?

... Lisää

5 VUOTTA SITTEN...

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

DDR:n valvottu liikenne sai tuomariston innostumaan

Maailmanluokan arktinen älyliikenteen ekosysteemi Tunturi-Lappiin

Mitsubishi esittelee uudistuneen ASX-mallin Geneven autonäyttelyssä

Autoharrastajien verkkosivusto overdrive.fi uudistui!

FOKUS MEDIA

Hifimaailma

Tivoli Audion kotimu­siik­ki­sys­teemi 

Hifimaailma

Spotify vihdoin cd-laatuisena

Hifimaailma

Piegan uusi lähtötason kaiutin

Koti ja keittiö

Uuden kodin vanhat seinät

Hifimaailma

Coplandin uusi 150-wattinen 

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Enyaq Sportline iV -malliin on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa.

Enyaq Sportline iV -malliin on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa.

Skoda

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Cupra Formentor: Viisi tähteä Euro NCAP -turval­li­suus­tes­teissä

Bentley Bacalar: Ensimmäinen W12-moottori valmistui testipenkistä

Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021

Volvo Cars: Täysin sähköiseksi vuoteen 2030 mennessä

Toyota Yaris: Vuoden Auto 2021

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Sähköautot osana energiamurrosta: Audi tutkii kaksisuuntaista lataus­tek­no­logiaa

Peugeot: 210-vuotias brändi julkisti uuden logon

Suzuki Vitara – aina hybridi ja aiempaa edullisempi

Mercedes-Benzin C-sarja: Uudistuu S-sarjan esimerkin mukaisesti

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Jimny? Niva? Vai G-sarjan Mercedes-Benz? Mikä tämä oikein on? Ja hinta uutena naurettavat 11 000 euroa!

Dacia Sandero ja Sandero Stepway: Suomen edullisin automalli mukana

Suzuki Vitara – aina hybridi ja aiempaa edullisempi

Uusi Nissan Qashqai julkistettiin: Tulossa e-Power -järjestelmä

Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021

Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava

Koeajossa Škoda Scala 1.0 TSI Style DSG: Litrainen täydennys

Volkswagen ID.4: 52 kW akkuversioiden myynti alkoi

Toyota Mirai: Milloin niitä saadaan Suomeen? Auto Bild ensikoeajoi jo!

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

Auto Bild.Uutiset
4.3.2016
Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

Auto Bild.Uutiset
4.3.2016

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

TILAA TÄSTÄ!

LUETUINTA JUURI NYT

Enyaq Sportline iV -malliin on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa.

Enyaq Sportline iV -malliin on tarjolla kolme erilaista voimalinjaa.

Skoda

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Kaupallinen yhteistyö

Pihavaja tarjoaa monipuolista säilytystilaa helposti

KILPAILU

AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN

Audi
BMW
Honda
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Skoda
Toyota
Volkswagen
Volvo
Kaikki merkit

... Lisää koeajoja

UUTISFIIDI

Cupra Formentor: Viisi tähteä Euro NCAP -turval­li­suus­tes­teissä

Bentley Bacalar: Ensimmäinen W12-moottori valmistui testipenkistä

Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021

Volvo Cars: Täysin sähköiseksi vuoteen 2030 mennessä

Toyota Yaris: Vuoden Auto 2021

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Sähköautot osana energiamurrosta: Audi tutkii kaksisuuntaista lataus­tek­no­logiaa

Peugeot: 210-vuotias brändi julkisti uuden logon

Suzuki Vitara – aina hybridi ja aiempaa edullisempi

Mercedes-Benzin C-sarja: Uudistuu S-sarjan esimerkin mukaisesti

... Lisää uutisia

LUETUIMMAT

Škoda Enyaq Sportline iV: Urheilullinen täyssähköinen SUV

Jimny? Niva? Vai G-sarjan Mercedes-Benz? Mikä tämä oikein on? Ja hinta uutena naurettavat 11 000 euroa!

Dacia Sandero ja Sandero Stepway: Suomen edullisin automalli mukana

Suzuki Vitara – aina hybridi ja aiempaa edullisempi

Uusi Nissan Qashqai julkistettiin: Tulossa e-Power -järjestelmä

Hyundai Bayon: Crossover saapuu Suomeen näillä näkymin alkukesästä 2021

Koeajossa SsangYong Korando D1.6 4WD 6AT Quartz: Särmikkään mukava

Koeajossa Škoda Scala 1.0 TSI Style DSG: Litrainen täydennys

Volkswagen ID.4: 52 kW akkuversioiden myynti alkoi

Toyota Mirai: Milloin niitä saadaan Suomeen? Auto Bild ensikoeajoi jo!

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

Auto Bild.Uutiset
4.3.2016
Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Kroatialainen autosuunnittelija Mate Rimac kehitti sähkökäyttöisen Concept One -superauton, joka ulkomuodoltaan on kuin toiselta planeeltalta.

Maksimivääntö 1600 Nm: Tiesitkö, että Kroatiassakin valmistetaan superautoja!

Auto Bild.Uutiset
4.3.2016
Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tilaa Auto Bild Suomi Asiakaspalvelu Tietosuojaseloste Rekisteriseloste

Fokus Media Finland Oy

Hämeentie 135, 00560 Helsinki

Y-tunnus 3157774-2

Tämä sivusto käyttää evästeitä käytettävyyden parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt myös evästeiden käyttämisen.