Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille uudistuneet Volkswagen T-Cross -mallit saapuvat alkuvuodesta 2024 ja asiakastoimitukset alkavat vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä.
Volkswagen
Volkswagen T-Cross: Uudistuneessa mallissa on tuntuvasti aiempaa laajempi vakiovarustelu
Uudistunut VW T-Cross lanseerataan huomattavasti laajennetulla vakiovarustelulla ja merkittävällä teknologiapäivityksellä. Uuteen sisustukseen liittyy muun muassa digitaalinen mittaristo, sekä kojelaudan uudistettu ilme. Korimuotoa terävöitettiin, ja mallissa ovat vakiona sekä uudet led-ajovalot että led-takavalot.
Volkswagen T-Crossia on myyty kolmessa vuodessa noin 1,2 miljoonaa kappaletta ja nyt Volkswagen aloittaa visuaalisesti ja teknisesti päivitetyn T-Crossin myynnin.
SUV-mallin ulkomuotoa on terävöitetty, ja uutta ovat myös vakiovarusteena olevat led-ajovalot sekä led-takavalot.
Lisäksi auton sisätiloissa on uusi, laadukkaammin materiaalein varustettu kojelauta, sekä uudistunut multimediajärjestelmä.
Samalla T-Crossin vakiovarustelua parannettiin.
Kolme bensiiniturboa
Uudistuneen T-Crossin valikoimassa on kolme tehokasta turboahdettua TSI-bensiinimoottoria. Niiden tehot ovat 70 kW (95 hv), 85 kW (116 hv) ja 110 kW (150 hv).
Uudessa VW T-Crossissa on Style Business -varustelutasosta alkaen vakiovarusteena Travel Assist, joka tuo helppoutta ja mukavuutta ajamiseen. Edessä olevasta liikenteestä ja sallitusta nopeudesta riippuen VW T-Cross voi ohjata auton nopeutta automaattisella kiihdytyksellä ja jarrutuksella.
Volkswagen
Suomessa valittavana on kolme varustelutasoa: Comfort Business, Style Business ja R-Line Business.
Värivalikoima on päivittynyt kolmella uudella värillä: Grape Yellow, Clear Blue Metallic ja Kings Red Metallic.
Pituussäätöiset takaistuimet
VW T-Crossissa on tilaa jopa viidelle. Takaistuimia voidaan siirtää pituussuunnassa jopa 140 mm. Lisäksi tavaratila on monitoiminen. T-Cross tarjoaa tavaratilaa 385–455 litraa, kun se on kuormattu takaistuimen korkeudelle. Kun takaistuin on käännetty alas (60:40 jako), syntyy tasainen tavaratila, jonka säilytystilavuus on jopa 1 281 litraa (kuormattu etuistuinten selkänojan korkeuteen).
Lisäksi Style ja R-Line -varustelutasoilla etumatkustajan istuimen selkänoja voidaan kääntää alas, jolloin tasainen tavaratila kasvaa entisestään. Yhtämittainen kuorma-alue on tällöin 2 398 mm pitkä ja siihen mahtuu kaikkea surffilaudasta keskikokoisiin tikkaisiin.
Kasvanut aisapaino
Volkswagen on lisännyt merkittävästi T-Crossin aisapainoa 55 kilosta 75 kiloon. Tämä 20 kg nosto tarjoaa enemmän vapautta kasvattaen esimerkiksi vetokoukkuun kiinnitetyllä telineellä kuljetettavien välineiden suurinta sallittua painoa – mikä on erityisen tärkeää sähköpyörien kuljetuksessa.
Travel Assist
Uudessa VW T-Crossissa on Style Business -varustelutasosta alkaen vakiovarusteena Travel Assist, joka tuo helppoutta ja mukavuutta ajamiseen. Edessä olevasta liikenteestä ja sallitusta nopeudesta riippuen VW T-Cross voi ohjata auton nopeutta automaattisella kiihdytyksellä ja jarrutuksella.
Järjestelmän rajoissa Travel Assist voi sisällyttää myös nopeusrajoituksia, mutkia ja liikenneympyröitä ohjaustoimenpiteisiinsä. Samalla Lane Assist auttaa pitämään auton omalla kaistallaan.
Volkswagen T-Cross.
Volkswagen
Mikäli autossa on DSG-automaattivaihteisto, uudistunut VW T-Cross voi pysähtyä ja lähteä liikkeelle automaattisesti muun liikenteen mukana, kuljettajan vain valvoessa tapahtumaa.
Varustetasot
Huomattavasti parannettu VW T-Cross Comfort Business -versio sisältää uusia ominaisuuksia, kuten led-ajovalot (halogeenien sijaan), led-takavalot, dynaamisen liikennemerkkien tunnistuksen, 8-tuumaisen digitaalimittariston, sekä uuden multimediajärjestelmän näytön (myös 8 tuumaa) sekä USB-C-liitännät.
Vakiovarusteisiin kuuluvat lisäksi mm. vakionopeudensäädin, kaistanpitoavustin Lane Assist, pysäköintitutkat takana, kuljettajan väsymyksen tunnistin ja App-Connect älypuhelinliitäntä.
Comfort Business -version voimanlähteenä on 70 kW:n TSI-moottori, joka on yhdistetty 5-vaihteiseen manuaalivaihteistoon.
Comfort Business -version yläpuolella on kaksi huippuversiota: Style Business ja R-Line Business.
Uudistunut T-Cross Style Business huokuu tyylikästä eleganssia, kun taas T-Cross R-Line Business korostaa urheilullista luonnettaan R-design -puskureineen.
Faceliftin kokeneessa VW T-Crossissa on uusi, laadukkaammin materiaalein varustettu kojelauta, sekä uudistunut multimediajärjestelmä.
Volkswagen
VW T-Crossissa on tilaa jopa viidelle. Takaistuimia voidaan siirtää pituussuunnassa jopa 140 mm.
Volkswagen
Näiden malliversioiden uusiin valotoimintoihin kuuluu ympäristövalaistus tervetuloa-toiminnolla. Vakiovarusteita ovat lisäksi mm. kaukovaloautomatiikka Light Assist, mukautuva vakionopeudensäädin ACC ja Travel Assist, nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä vaihteenvalitsimilla (DSG), täysautomaattinen 2-alue ilmastointi Climatronic ja mustat kattokaiteet, sekä muunneltava tavaratilan välipohja.
VW T-Cross R-Line Business -varustelussa on lisäksi vakiovarusteena myös peruutuskamera, Ambiente-sisävalaistus, Sports Comfort -istuimet edessä ja ristiseläntuki etuistuimissa.
VW T-Cross Style ja R-Line Business -versioihin on saatavilla myös ensimmäistä kertaa IQ.LIGHT-led-matriisiajovalot uudella valokuviolla ja dynaamisin vilkuin.
Lisävarusteena saa esimerkiksi vetokoukun, kuljettajaa avustavat järjestelmät -paketin (sis. kaistanvaihtoavustin Side Assist ja pysäköintiavustin Park Assist) ja Discover Media -navigoinnin, sekä avaimettoman lukituksen ja käynnistyksen (Keyless Access).
Toimitusaika noin 4 kk
Kahden huippumallin vakiovarusteena oleva laajennettu multimediajärjestelmä sisältää navigointivalmiuden ja langattoman App-Connect-älypuhelinliitännän Apple CarPlaylle ja Android Autolle.
Style Business ja R-Line Business -varustelutasoihin on myös saatavilla lisävarusteena 10-tuumainen Digital Cockpit Pro -digitaalimittaristo laajennetuin toiminnoin.
Volkswagen T-Cross Style Business -versioon voidaan valita joko 70 kW:n TSI-moottori manuaalivaihteistolla tai 85 kW:n TSI-moottori joko manuaalivaihteistolla tai seitsemänvaihteisella DSG-vaihteistolla.
Style ja R-Line -varustelutasoilla etumatkustajan istuimen selkänoja voidaan kääntää alas, jolloin tasainen tavaratila kasvaa entisestään. Yhtämittainen kuorma-alue on tällöin 2 398 mm pitkä ja siihen mahtuu kaikkea surffilaudasta keskikokoisiin tikkaisiin.
Volkswagen
Urheilullinen R-Line Business versio voidaan tilata joko 85 kW:n TSI-moottorilla tai tehokkaalla 110 kW:n TSI EVO -moottorilla, jotka toimitetaan vakiona yhdessä seitsemänvaihteisen DSG-vaihteiston kanssa.
Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille uudistuneet Volkswagen T-Cross -mallit saapuvat alkuvuodesta 2024 ja asiakastoimitukset alkavat vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä.
Tämän hetken tuotantotilanteen mukainen toimitusaika on noin 4 kuukautta.
Hinta starttaa 22 794 eurosta (Volkswagen T-Cross Comfort Business 1,0 TSI 70 kW, manuaalivaihteinen).
Volkswagen-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
BBS:n taotut kevytmetallivanteet ovat näyttävät.
Juha Peltonen
BBS:n taotut kevytmetallivanteet ovat näyttävät.
Juha Peltonen
Uusi Kia EV3 on nähtävillä Kian osastolla Katajanokanlaiturilla 4.-7. heinäkuuta. Tapahtuma-alue on avoinna torstaista lauantaihin kello 11-22 ja sunnuntaina kello 11-16.
Kia
Uusi Kia EV3 on nähtävillä Kian osastolla Katajanokanlaiturilla 4.-7. heinäkuuta. Tapahtuma-alue on avoinna torstaista lauantaihin kello 11-22 ja sunnuntaina kello 11-16.
Kia
Alkukesä on ollut Suomessa poikkeuksellisen helteinen ja tukala koirille, jotka ovat alttiita lämpöhalvaukselle jo huomattavasti hellerajan alapuolella. Kesällä koiraa ei tule jättää koskaan yksin autoon, sillä pilvisenäkin päivänä auton sisälämpötila voi nousta sille vaarallisen kuumaksi. Vaikka koiranomistajia muistutetaan aiheesta aina kesän lähestyessä, ovat autoon jätetyt koirat olleet tänäkin vuonna ongelma.
@Marius Nagy 2020
Alkukesä on ollut Suomessa poikkeuksellisen helteinen ja tukala koirille, jotka ovat alttiita lämpöhalvaukselle jo huomattavasti hellerajan alapuolella. Kesällä koiraa ei tule jättää koskaan yksin autoon, sillä pilvisenäkin päivänä auton sisälämpötila voi nousta sille vaarallisen kuumaksi. Vaikka koiranomistajia muistutetaan aiheesta aina kesän lähestyessä, ovat autoon jätetyt koirat olleet tänäkin vuonna ongelma.
@Marius Nagy 2020
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Autoveron tuotto valtiolle laski peräti 22 % - syynä Suomeen rekisteröityjen ajoneuvojen lukumäärän ja päästötason lasku
Uusi suomalainen innovaatio ravistelee vaihtoautojen kauppaa
Tässä ovat Renaultin uuden sukupolven sähköpakettiautot
Ladattavat hybridit eivät ole alttiimpia vikaantumisille kuin muut: “Vain murto-osaan tulee suurempaa teknistä vikaa”
Mercedes-Benz tuo tarjolle SAE-Tason 3 autonomisen ajamisen
Talvilomalle sähköautolla? Viisi vinkkiä riittävään lataukseen ja turvalliseen matkantekoon
Ranskassa on jo 400 000 etanoliautoa – miksi Suomessa ei olla päästy kehitykseen mukaan?
Koeajossa Polestar 2 BST edition 230: Sähköpirulainen
K-Lataus ja yritysautoilujätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön
Citroenilta uusi kompakti SUV
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Polestar 2 BST edition 230: Sähköpirulainen
Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava
Koeajossa Porsche Cayenne E-Hybrid Coupé: Ajoon hiottu
Koeajossa Renault Clio E-Tech Hybrid 145 techno: Talous edellä
Koeajossa Mazda MX-5 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Kirkkain tähti viidestä
Koeajossa Peugeot 508 SW PSE Hybrid4 360 EAT8: Uudella ilmeellä
Koeajossa BYD Tang Black Edition: Tasokasta tilaa
Koeajossa Range Rover Sport P440e Plug-In Hybrid Dynamic HSE: Arvokas tyylitaituri
Koeajossa MG5 LR Luxury: Harvinaisuus
Koeajossa BYD Han: Laadukas tulokas
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Desibelejä tuplabassosta
Cd-soitin satasella
PS Audion tähtidac
Accuphasen uusi E-48S
Arendalilta kaiutinjalusta
Technicsiltä huippu nappikset
NADilta moduuleja ääniasennuksiin
Puhtaampaa suoratoistoa
Onkyolta uusia vahvistimia
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Autoveron tuotto valtiolle laski peräti 22 % - syynä Suomeen rekisteröityjen ajoneuvojen lukumäärän ja päästötason lasku
Uusi suomalainen innovaatio ravistelee vaihtoautojen kauppaa
Tässä ovat Renaultin uuden sukupolven sähköpakettiautot
Ladattavat hybridit eivät ole alttiimpia vikaantumisille kuin muut: “Vain murto-osaan tulee suurempaa teknistä vikaa”
Mercedes-Benz tuo tarjolle SAE-Tason 3 autonomisen ajamisen
KOEAJOT
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Autoveron tuotto valtiolle laski peräti 22 % - syynä Suomeen rekisteröityjen ajoneuvojen lukumäärän ja päästötason lasku
Uusi suomalainen innovaatio ravistelee vaihtoautojen kauppaa
Tässä ovat Renaultin uuden sukupolven sähköpakettiautot
Ladattavat hybridit eivät ole alttiimpia vikaantumisille kuin muut: “Vain murto-osaan tulee suurempaa teknistä vikaa”
Mercedes-Benz tuo tarjolle SAE-Tason 3 autonomisen ajamisen
Talvilomalle sähköautolla? Viisi vinkkiä riittävään lataukseen ja turvalliseen matkantekoon
Ranskassa on jo 400 000 etanoliautoa – miksi Suomessa ei olla päästy kehitykseen mukaan?
K-Lataus ja yritysautoilujätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön
Citroenilta uusi kompakti SUV
Volkswagen näytti ensimmäisen vilauksen 20 000 euron hintaisesta täyssähköautosta
LUETUIMMAT
Volkswagen juhlii sähköisellä juhlamallistolla uusin hinnoin
Tässä on naistoimittajien valitsema Vuoden kompakti SUV
Uusi suomalainen innovaatio ravistelee vaihtoautojen kauppaa
Audin MHEV Plus -teknologia: uuden sukupolven hybridi
Olisiko vanhan auton omistajalla sittenkin varaa sähköautoon?
Mercedes-Benz E-sarja loisti Euro NCAP-testissä
Mercedeksen AMG-mallisto täydentyy uutuuksilla - testit käynnissä Lapissa
Porschen uusi Carrera S rouhii jopa 480 hevosvoimaa
Tällainen on palkittu Alpinen uusi täyssähköauto – Pohjoismaihin ensi vuonna
Opelilta mielenkiintoinen päänavaus sähköautoiluun - uusi Frontera maksaa saman verran voimalinjasta riippumatta
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: PUHELINLIITTYMÄ.COM
Kilpailuta puhelinliittymäsi ja tankkaa auto säästöillä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi
Kevään Tulo – Valmista Autosi Kesäkauteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Nopealaina.fi
Säästä rahaa ja aikaa: Parhaat autolainat 2024 vertailussa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rahalaitos.fi
Rahoitusratkaisuja autounelmien toteuttamiseen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: AXOLAINA.FI