Ford Explorerissa on Fordin 10-vaihteinen automaattivaihteisto, älykäs nelivetojärjestelmä ja Terrain Management -järjestelmä, jossa on seitsemän ajotilaa.
Ford Explorer PHEV: 7-paikkaisen ladattavan hybridin Suomen hinnat ovat jo olemassa
Täysin uusi ladattava hybridi Ford Explorer (PHEV) lanseerataan Euroopassa myöhemmin tämän vuoden aikana. Auto on Suomessa jo hinnoiteltu ja ennakkomyynti on käynnistynyt.
Ladattavasssa Ford Explorer -hybridissä yhdistyvät tehokas 3,0-litrainen EcoBoost V6 -bensiinimoottori, sähkömoottori, generaattori sekä 13,6 kWh litium-ioniakku.
Akkua voi ladata ulkoisesta virtalähteestä, ja ajon aikana se latautuu jarruenergian talteenotolla. Ford Explorer ladattava hybridi on Fordin tehokkain hybridimalli. Sen yhdistetty teho on 457 hv ja vääntölukemaksi kerrotaan 825 Nm.
Ford Explorerissa on Fordin 10-vaihteinen automaattivaihteisto, älykäs nelivetojärjestelmä ja Terrain Management -järjestelmä, jossa on seitsemän ajotilaa.
Edistyksellisen voimalinjan ansiosta seitsemän henkilöä matkustaa autossa mukavasti, ja Ford Explorerin vetokyky on jopa 2500 kiloa1, sähköisen ajon toimintamatka 42 kilometriä, polttoaineen kulutus alkaen 3,1 l/100 km ja CO2 päästöt alkaen 71 g/km WLTP-mittaustavan mukaan.2
Kattava valikoima kuljettajaa avustavia teknologioita ja premium-tason mukavuusominaisuuksia takaavat kaikissa tilanteissa luottamusta herättävän ja mukavan kokemuksen Explorer ladattavan hybridin kuljettajalle ja matkustajille.
Kuljettajaa avustavien teknologioiden ansiosta ajaminen on helpompaa ja rasittaa vähemmän. Teknologioihin kuuluvat muun muassa aktiivinen vakionopeudensäädin Stop & Go -toiminnolla, nopeusrajoitusten tunnistusjärjestelmä ja kaistakeskitin, sekä uusi aktiivinen pysäköintiavustin varustettuna hätäjarruavustimella.3
Sekä ST-Line että Platinum -mallien matkustamon mukavuuden ja yhdistettävyyden takaavat 14 kaiutinta sisältävä B&O äänentoistojärjestelmä4 ja 10.1 tuumainen kosketusnäyttö sekä kolmialueinen automaatti-ilmastointi ja FordPass Connect -modeemi5.
“Explorer Ladattava hybridi määrittelee monikäyttöisyyden,” sanoo Matthias Tonn, Explorer Chief Programme Engineer for Europe.
“Meillä ole koskaan aikaisemmin ollut mallistossamme autoa, jolla pystyy ajamaan vaikeissa maastoissa, hinaamaan venettä helposti ja ajamaan kaupungissa sähköllä – tämä kaikki paketoituna mukavaan luksukseen.”
Akun lataaminen täyteen ulkoisesta 230 voltin virtalähteestä kestää alle 5 tuntia 50 minuuttia. Lisävarusteena saatavalla Ford Connected Wallbox -seinälatauslaitteella tai julkisella FordPass Charging Network -latausasemalla ladattaessa akun lataaminen täyteen kestää alle 4 tuntia 20 minuuttia6.
Ford Explorer ladattava hybridi (PHEV) on yksi 18 sähköistetystä automallista, jotka Ford esittelee Euroopassa vuoden 2021 loppuun mennessä.
Sähköistä ajoa
Ladattavan Ford Explorer -hybridin voimansiirrossa yhdistyvät nykyaikaisen, edistyksellisen bensiinimoottorin suorituskyky sähköauton tehokkuuteen ja hienostuneisuuteen.
Sähkömoottorin ansiosta SUV-mallilla voi ajaa sähköllä. Kuljettaja voi päättää, milloin ja miten käyttää sähkömoottoria valitsemalla vaihtoehdoista EV Auto, EV Now, EV Later ja EV Charge.
Kun akun lataustaso laskee alimmalle tasolle, voimansiirto ottaa automaattisesti käyttöön EV Auto -tilan, jolloin sähkömoottori avustaa bensiinimoottoria käyttämällä akustoon varastoitua energiaa optimaalisen polttoainetaloudellisuuden saavuttamiseksi.
Akun lataaminen täyteen ulkoisesta 230 voltin virtalähteestä kestää alle 5 tuntia 50 minuuttia. Lisävarusteena saatavalla Ford Connected Wallbox -seinälatauslaitteella tai julkisella FordPass Charging Network -latausasemalla ladattaessa akun lataaminen täyteen kestää alle 4 tuntia 20 minuuttia6.
Rinnakkaisen hybridiarkkitehtuurin ansiosta autossa on koko ajan käytettävissä yhdistetty teho ja vääntö, mikä takaa erinomaisen suorituskyvyn sekä tiellä että maastossa.
Yhdistettynä älykkääseen nelivetojärjestelmään auton vetokyky on jopa 2500 kiloa, joten sillä voi hinata hevoskuljetusvaunua, venettä tai isoa traileria.
Älykäs nelivetojärjestelmä optimoi pidon 10 millisekunnin välein analysoimalla useista sensoreista tulevaa tietoa, jota ovat muun muassa ajonopeus ja -suunta, ympäröivän ilman lämpötila, pyörien sutiminen ja hinauksen tila.
Varmemman pidon takaa täysin uudessa jakovaihteistossa oleva sähköisesti ohjattu mekaaninen märkäkytkin, joka säätää vääntömomenttia etu- ja takarenkaiden välillä sadasosamillisekunneissa.
Sekä polttoaineen kulutusta optimoiva 10-vaihteinen automaattivaihteisto että älykäs nelivetojärjestelmä käyttävät mukautuvia, itseoppivia algoritmeja säätäessään auton reagointia ja käyttäytymistä jatkuvasti.
Ford Explorer ladattavan hybridin Terrain Management -järjestelmän valittavien ajotilojen avulla kuljettaja voi räätälöidä ajokokemuksensa tienpinnan, sään ja maaston mukaan.
Ajotilat ovat Normal, Sport, Trail, Slippery, Tow/Haul, Eco sekä Deep Snow and Sand, ja jokaisella ajotilalla on oma yksilöllinen graafinen ilmeensä 12,3-tuumaisessa digitaalimittaristossa. Alamäkiavustin hillitsee auton nopeutta alamäessä.
Elämää helpottavaa teknologiaa
Vakiona olevat hienostuneet kuljettajaa avustavat teknologiat on kehitetty, jotta ison auton ajaminen on helpompaa sekä kaupungissa että maantiellä.
Aktiivinen pysäköintiavustin 23 mahdollistaa täysin automaattisen tasku- ja rinnakkaispysäköinnin vain napin painalluksella. Teknologian avulla rinnakkaispysäköinnistä voi myös poistua käyttämällä täysin automaattista Park-out Assist -järjestelmää3.
Kuolleen kulman varoitus risteävän liikenteen varoitusjärjestelmällä3 varoittaa parkkipaikasta peruuttavia kuljettajia auton eteen mahdollisesti tulossa olevista ajoneuvoista. Lisäksi Euroopassa ensimmäistä kertaa saatavilla oleva peruutusjarruavustin hyödyntää tutkaa, kameraa ja ultraäänisensoreita havaitakseen ajoneuvon kulkutiellä olevan yli 28 cm korkean ja 7,5 cm leveän esteen.
Järjestelmä voi jarruttaa automaattisesti estääkseen mahdollisen törmäyksen peruutettaessa nopeuksilla 1,5 - 12 km/h3. Auton vakiovarusteisiin kuuluu myös 360° näkymä3, jossa hyödynnetään useampaa eri kameraa.
Törmäyksenestojärjestelmä aktiivisella jarrutustoiminnolla havaitsee auton edessä tiellä tai tien sivulla olevat kävelijät ja pyöräilijät, jotka voivat mahdollisesti törmätä auton kanssa.
Mikäli kuljettaja ei reagoi auton antamiin varoituksiin, järjestelmä jarruttaa automaattisesti estääkseen mahdollisen törmäyksen. 3
Pysähtelevässä liikenteessä tai pitkillä matkoilla ajamisesta tekee vaivattomampaa aktiivinen vakionopeudensäädin Stop & Go -toiminnolla, nopeusrajoitusten tunnistus ja kaistakeskitin.3 Järjestelmä auttaa Explorer ladattavaa hybridiä säilyttämään miellyttävän välimatkan edessä oleviin autoihin ja voi pitää auton keskellä kaistaa.
Lisäksi järjestelmä voi säätää auton nopeuden lailliseksi tarkkailemalla tien sivulla ja yläpuolella olevia nopeusrajoitusmerkkejä ja käyttämällä auton navigointijärjestelmän kautta saatua tietoa nopeusrajoituksista.
Stop & Go -toiminnon ansiosta aktiivinen vakionopeudensäädin voi pysäyttää auton kokonaan pysähtelevässä liikenteessä.
Jos pysähdys kestää alle kolme sekuntia, auto lähtee pysähdyksen jälkeen automaattisesti liikkeelle. Pidempään kestävien pysähdysten jälkeen auto lähtee liikkeelle nappia painamalla.
“Ei ole itseisarvo täyttää autoa teknologioilla vain niiden itsensä takia,” toteaa Torsten Wey, Manager, Driver Assistance and Safety Technology, Ford of Europe. “vaan teknologioiden tarkoitus on parantaa autoilukokemusta, tehdä ajamisesta vaivattomampaa ja antaa kuljettajille enemmän varmuutta ratin taakse.”
Teknologioita, jotka auttavat kuljettajia välttämään onnettomuuksia tai lieventämään niiden vaikutusta, on muun muassa Fordin kaistakeskitin3 – yksi useista ominaisuuksista, joiden ansiosta Explorer Ladattava hybridi (PHEV) on saanut 5 tähteä Euro NCAP -testissä7.
Euro NCAP myönsi Ford Explorerille korkeat pisteet sekä aikuisten että lasten turvallisuudessa. Matkustajien turvallisuuden takaavat muun muassa tuulilasin pilareissa ja kattolinjassa sijaitsevat erikoislujasta martensiittisesta teräksestä valmistetut putket, jotka on kehitetty käyttämällä autoalalla ensimmäistä kertaa käytössä olevaa valmistusprosessia.
Tilaa seitsemälle
Ford Explorerissa on mukavat ja tilavat istuimet jopa seitsemälle aikuiselle. Kaikilla kolmella istuinrivillä on lähes metri päätilaa ja ensimmäisellä ja toisella rivillä yli 1,5 metriä olkapää- ja lantiotilaa.
Näin kaikki matkustajat voivat nauttia Explorerin matkustamon tarjoamasta luksuksesta, jota täydentävät useat käytännölliset ominaisuudet kuten esimerkiksi viisi 12 voltin virtapistoketta, kaksois-USB-portit ensimmäisellä ja toiselle istuinrivillä, 12 kupinpidikettä ja kolmialueinen ilmastointi.
Seitsemänpaikkaisuus tarkoittaa myös maksimaalista monikäyttöisyyttä. Tavaratila on jopa 2274 litraa, kun pelkästään etupenkit ovat käytössä.
Kolmannen istuinrivin istuimia voi nostaa ja laskea helposti nappia painamalla, minkä ansiosta auton tilat on helppo muuntaa sopivaksi matkustajien ja tavaroiden määrän mukaan. Matkustamossa itsessään on 123 litraa tavaratilaa.
Korkeaan varustetasoon kuuluvat lämmitettävät ja viilennettävät 10-suuntaisesti sähköisesti säädettävät etuistuimet hierontatoiminnolla, lämmitettävät toisen rivin istuimet, langaton latausalusta siihen sopiville laitteille, lämmitettävä ohjauspyörä, sisään laskettavat aurinkosuojat toisella istuinrivillä, tummennetut lasit toisella ja kolmannella istuinrivillä sekä B&O:n premium-äänentoistojärjestelmä, jossa on 14 kaiutinta ja tehoa 980 wattia.
Ford Explorerissa on vakiovarusteena myös FordPass Connect -modeemiteknologia, minkä avulla asiakkaiden on mahdollista hallita ajoneuvon tiettyjä toimintoja mistä tahansa etänä käyttämällä FordPass-mobiilisovelluksta8.
Sekä Platinum että ST-Line -malleissa on vakiovarusteena kojetaulun keskellä sijaitseva 10.1-tuumainen pystyasennossa oleva kosketusnäyttö, jossa on mahdollista näyttää joko koko näytöllä navigoinnin karttanäkymä tai jakaa näyttö audiojärjestelmän kanssa.
Etänä käytettäviin toimintoihin kuuluvat muun muassa ovien avaus ja lukitus, 10,ajoneuvon sijainti ja ajoneuvon tilan tarkastaminen, kuten muun muassa polttoainemäärä, hälytykset, rengaspaineineet ja öljyn käyttöikä.
Sekä Platinum että ST-Line -malleissa on vakiovarusteena kojetaulun keskellä sijaitseva 10.1-tuumainen pystyasennossa oleva kosketusnäyttö, jossa on mahdollista näyttää joko koko näytöllä navigoinnin karttanäkymä tai jakaa näyttö audiojärjestelmän kanssa.
Näytöllä käytetään kapasitiivista lasia, joka on vastaava kuin älypuhelimissa ja tableteissa käytettävä lasi, ja jonka ansiosta SYNC 3 -tietoviihdejärjestelmän käyttö on nopeampaa ja reagoivampaa.10
Yksilölliset luonteet
Explorer ladattavan hybridin Platinum ja ST-Line -malleilla on omat erottuvat ominaispiirteensä, jotka näkyvät SUV-mallin ulko- ja sisätilojen muotoilussa ja yksityiskohdissa.
Kummassakin mallissa on vakiona 20 tuuman kevytmetallivanteet. ST-Line -mallin vanteissa on musta koneellinen viimeistely, Platinum-mallissa vanteiden viimeistely on koneellisesti tummennettu.
ST-Line -malleissa on kiiltävän musta yksiosainen etusäleikkö ja korkeakiiltoiset mustat kattokaiteet sekä musta tavaratilan luukun kahva ja viimeistely ovien verhoilussa. Sisätilojen piirteisiin kuuluvat istuinten punaiset tikkaukset, ST-Line -lattiamatot, urheilullinen alaosastaan tasainen ohjauspyörä ja kojelaudan hiilikuitumaiset tehosteet.
Platinum-malleille tyypillistä on hopeanvärinen yksiosainen etusäleikkö, hopeanväriset kattokaiteet ja hopeanvärinen tavaratilan luukun kahva ja viimeistely ovien verhoilussa. Kojelauta on aitoa nahkaa ja sen tehosteet aitoa puuta.
“Täysin uudessa Explorer ladattavassa hybridissä on vakiona valtava karisma ja ennennäkemätön katu-uskottavuus,” Matthias Tonn jatkaa. “Toisistaan erottuvien ST-Line ja Platinum -mallien ansiosta asiakkaat voivat valita omaan persoonaansa parhaiten soveltuvan vaihtoehdon.”
Ford Explorerin hinnat alkavat 81 389 eurosta.
(Viitteet)
1 Maksimivetokykyyn vaikuttavat kuljetettavan tavaran määrä, automalli, varusteet ja matkustajamäärä.
2 Ilmoitettu polttoaineen/energian kulutus, CO2-päästöt ja sähkökäyttöinen toimintasäde määritellään Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksessa (EY) 715/2007 ja komission asetuksessa (EU) 2017/1151 sekä niiden viimeisimmissä lisäyksissä ilmoitettujen teknisten vaatimusten ja tietojen mukaisesti. Yhdenmukaistetun kevyiden hyötyajoneuvojen kansainvälisen testimenetelmän (WLTP) mukaisesti tyyppihyväksytylle kevyelle ajoneuvolle ilmoitetaan polttoaineen/energiankulutustiedot sekä CO2-päästötiedot uuden eurooppalaisen ajosyklin (NEDC) ja WLTP:n mukaisesti. WLTP korvaa NEDC:n kokonaan vuoden 2020 loppuun mennessä. Sovellettava vakiotestausmenetelmä mahdollistaa vertailun eri ajoneuvotyyppien ja eri valmistajien välillä. NEDC-siirtymäajan aikana WLTP:n polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvot muunnetaan NEDC-menetelmää vastaaviksi. Uusi menetelmä poikkeaa hieman aiemmasta polttonestetaloudellisuuden ja päästöjen mittauksesta, koska eräitä testielementtejä on muutettu, eli samalla autolla voi olla eri polttonesteen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvot eri testeissä.
3 Kuljettajaa avustavat teknologiat ovat lisäominaisuus, eivätkä korvaa kuljettajan havainnointia, arviointia ja ajoneuvon hallintaa.
4 BANG & OLUFSEN™ and B&O™ are registered trademarks of Bang & Olufsen Group. Licensed by Harman Becker Automotive Systems Manufacturing Kft. All rights reserved.
5 Ominaisuus voi vaatia aktivoinnin.
6 Latausajat vaihtelevat. Katso tarkemmat tiedot omistajan käsikirjasta.
7 Lisätietoja https://www.euroncap.com/.
8 Tiettyihin matkapuhelimiin soveltuva FordPass-sovellus on ladattavissa sovelluskaupoista. Viesti- ja datamaksut voivat vaihdella maittain.
9 Alueilla, joissa etäkäynnistys on lain mukaan sallittua.
10 Älä aja, jos huomiotasi häiritään. Käytä ääniohjattuja toimintoja, kun se on mahdollista. Älä käytä kädessä pidettäviä laitteita ajon aikana. Jotkut toiminnot voivat olla lukittuna, kun auton vaihde on päällä. Kaikki toiminnot eivät toimi kaikissa puhelimissa.
Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Tällainen on uusi Kia Stonic
Veho kärkituloksiin Auto Bildin tutkimuksessa
Täyssähköinen Porsche Cayenne äärimmäisissä olosuhteissa
Neljä rengasta ja kolme raitaa: adidaksesta tulee tulevan Audi Formula 1 -tiimin virallinen kumppani
Auto Bild 12/2025 on kaupoissa
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
Koeajossa Mazda 3 2.0 M Hybrid e-Skyactiv X Nagisa MT: Erikoista tekniikkaa
Koeajossa Mercedes-AMG 53 4Matic EQE SUV: Tehot kaakossa
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Huvilakadulta löytyi kolmihenkiselle perheelle unelmien koti
Fezz Audion uusi putkikuulokevahvistin
AVIDin EVO-kaiutinsarja täydentyy
Hyper-edullinen levysoitinesivahvistin
Uusi hybridivahvistin BonaWattilta
Monitor Audio päivitetty Bronze-kaiutinsarja
Technicsiltä lähtötason levysoitin
Keltaisen huvilan lumo kantaa Hangossa
Galvaanisesti eristetty usb-kohinasuodin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Tällainen on uusi Kia Stonic
Veho kärkituloksiin Auto Bildin tutkimuksessa
Täyssähköinen Porsche Cayenne äärimmäisissä olosuhteissa
Neljä rengasta ja kolme raitaa: adidaksesta tulee tulevan Audi Formula 1 -tiimin virallinen kumppani
Moottori testasi: Miten käytetty talvirengas pärjää uutta vastaan?
Renkaiden kuluminen ei katso kalenteria – tarkista, että renkaasi ovat valmiina syksyyn
Volvo Cars käynnistää uuden täyssähköisen Volvo ES90 -mallin tuotannon
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Uuden GTI-aikakauden alku: Volkswagen esittelee sähköisen ID. Polo GTI:n
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Volkswagen ongelmissa - joukkokanne odottaa?
Näitä autoja nuoret ostavat
Jaguarilta radikaali päätös
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Liikenneympyrässä ei edelleenkään osata ajaa oikein - tässä syy
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Polestar 3 teki uuden Guinnessin maailmanennätyksen: pisin sähköisen SUV-mallin yhdellä latauksella kulkema matka
Moottorin parivertailussa vanha Toyota Prius ja uusi Toyota Corolla – kuinka paljon hybriditekniikka on kehittynyt?
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo – täyssähköinen tehopakkaus
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ
Väärät varaosat voivat tulla kalliiksi – miksi sopivuus on tärkeää?
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL