Ford E-Transit Courierin asiakkaat saavat lisäksi vuoden ilmaisen pääsyn Blue Oval Charge Network -latausverkostoon, johon kuuluu Euroopassa 500 000 julkista laturia vuoteen 2024 mennessä.

Ford E-Transit Courierin asiakkaat saavat lisäksi vuoden ilmaisen pääsyn Blue Oval Charge Network -latausverkostoon, johon kuuluu Euroopassa 500 000 julkista laturia vuoteen 2024 mennessä.

Ford Motor Company

Ford Pron sähköinen paket­ti­au­to­va­li­koima laajenee: Esittelyssä älykäs ja liitettävä täyssähköinen Ford E-Transit Courier

Uudesta mallista tulevat ensimmäisenä markkinoille poltto­moot­to­ri­mallit. Ford Transit Courierin diesel- ja bensiinimallien tuotanto käynnistyy tämän vuoden aikana ja autot ovat tilattavissa kesällä 2023. Poltto­moot­to­ri­mallien tarkemmat tiedot, Suomen mallisto ja hinnat julkistetaan myöhemmin.

Auto Bild.Uutiset

Ford Pro esit­te­li E-Tran­sit Cou­rie­rin, täy­sin uu­den täys­säh­köi­sen pa­ket­ti­au­ton, joka tar­jo­aa pa­rem­paa lii­tet­tä­vyyt­tä ja tuot­ta­vuut­ta kom­pak­tien pa­ket­ti­au­to­jen asi­ak­kail­le.

Täy­sin uu­si Ford E-Tran­sit Cou­rier laa­jen­taa Ford Pron in­no­va­tii­vis­ten säh­köis­tet­ty­jen ja lii­tet­ty­jen pa­ket­ti­au­to­jen va­li­koi­maa. Mal­li on in­teg­roi­tu Ford Pron oh­jel­mis­to­a­lus­taan ja yh­dis­tet­tyi­hin pal­ve­lui­hin, jot­ka te­hos­ta­vat yri­tys­ten toi­min­taa en­ti­ses­tään.

Saa­ta­vil­la ole­vat pal­ve­lut vaih­te­le­vat mark­ki­noit­tain.

Tuot­ta­vuu­den li­sää­mi­sek­si Ford E-Tran­sit Cou­rier on suun­ni­tel­tu ko­ko­naan uu­del­leen mal­lin suu­rem­man ja en­tis­tä mo­ni­käyt­töi­sem­män ta­va­ra­ti­lan ym­pä­ril­le.

Uu­den mal­lin kuor­ma­ti­la­vuus on 25 pro­sent­tia suu­rem­pi kuin edel­tä­väs­sä mal­lis­sa. Käy­tet­tä­vyyt­tä nos­taa li­säk­si muun mu­as­sa suu­rem­pi kan­ta­vuus ja ti­lat kah­del­le eu­ro­la­val­le.

Ford E-Tran­sit Cou­rier on osa For­din yli 50 mil­jar­din dol­la­rin glo­baa­le­ja in­ves­toin­te­ja säh­köis­tä­mi­seen ja seu­raa­va as­kel yh­ti­ön säh­köis­tä­es­sä iko­ni­sen Tran­sit-hyö­ty­a­jo­neu­vo­per­heen­sä.

Ford E-Transit Courierin täysin uusi korirakenne mahdollistaa suuremman kuormauskapasiteetin sekä leveys-, korkeus että pituussuunnassa.

Ford E-Transit Courierin täysin uusi korirakenne mahdollistaa suuremman kuormauskapasiteetin sekä leveys-, korkeus että pituussuunnassa.

Ford Motor Company

"E-Tran­sit Cou­rier nos­taa seg­ment­tin­sä ta­soa tin­ki­mät­tö­mäl­lä säh­kö­au­ton suo­ri­tus­ky­vyl­lään, suu­rem­mal­la kuor­maus­ka­pa­si­tee­til­la sekä lii­tet­tä­vyy­del­lä ja pal­ve­luil­la. Ford Pron pit­kä­ai­kai­sen mark­ki­na­joh­ta­juu­den an­si­os­ta ym­mär­räm­me asi­ak­kai­dem­me tar­pei­ta ja voim­me aut­taa hei­tä saa­vut­ta­maan en­tis­tä pa­rem­paa tuot­ta­vuut­ta kom­pak­teil­la pa­ket­ti­au­toil­la”, sa­noo Hans Schep, Ge­ne­ral Ma­na­ger, Ford Pro, Eu­roop­pa.

Täy­sin uu­si Ford E-Tran­sit Cou­rier esi­tel­lään jul­ki­ses­ti en­sim­mäi­sen ker­ran Isos­sa-Bri­tan­ni­as­sa Bir­ming­ha­min hyö­ty­a­jo­neu­vo­näyt­te­lys­sä 18.-20. huh­ti­kuu­ta. Täys­säh­köi­sen mal­lin tuo­tan­to al­kaa myö­hem­min vuon­na 2024.

Ben­sii­ni- ja die­sel­mal­lien tuo­tan­to al­kaa jo tänä vuon­na ja mal­lit ovat ti­lat­ta­vis­sa ke­säl­lä 2023. Tran­sit Cou­rie­rin die­sel­mal­li on Suo­men en­sie­sit­te­lys­sä Jy­väs­ky­län Kul­je­tus­mes­suil­la 25.-27. tou­ko­kuu­ta. Mal­lien tar­kem­mat tie­dot, Suo­men myyn­ti­mal­lis­to ja hin­nat jul­kais­taan myö­hem­min.

Täys­säh­köis­tä suo­ri­tus­ky­kyä ja vai­va­ton­ta la­taus­ta

Ford E-Tran­sit Cou­rie­rin täys­säh­köi­nen voi­man­siir­to on suun­ni­tel­tu tar­jo­a­maan asi­ak­kail­le eri­no­mai­nen ajo­ko­ke­mus. Mal­lis­sa on te­ho­kas 100 kW moot­to­ri ja mah­dol­li­suus yh­den pol­ki­men ajoon. Täy­del­li­set tie­dot suo­ri­tus­ky­vys­tä ja toi­min­ta­mat­kas­ta vah­vis­te­taan lä­hem­pä­nä lan­see­raus­ta.

Ford Pro odot­taa Ford E-Tran­sit Cou­rie­rin ole­van suo­sit­tu ko­to­na au­toa la­taa­vien asi­ak­kai­den kes­kuu­des­sa; ta­voit­tee­na on, et­tä akun saa la­dat­tua 11 kW:n vaih­to­vir­ta­la­tauk­sel­la yön ai­ka­na 5,7 tun­nis­sa. La­tauk­sen voi ajoit­taa edul­li­sem­man ener­gi­an ai­kaan ajo­neu­von kos­ke­tus­näy­tön kaut­ta.

Te­hok­kaan jul­ki­sen la­tauk­sen tu­ke­mi­sek­si ajo­neu­vos­sa on DC-pi­ka­la­taus­mah­dol­li­suus, ja ak­ku ot­taa vir­taa vas­taan jopa 100 kW.

Ford ar­vi­oi toi­min­ta­mat­kan li­sään­ty­vän 87 ki­lo­met­riä kym­me­nes­sä mi­nuu­tis­sa ja akun la­tau­tu­van 10 pro­sen­tin va­raus­ti­las­ta 80 pro­sent­tiin al­le 35 mi­nuu­tis­sa.

Ford E-Tran­sit Cou­rie­rin asi­ak­kaat saa­vat li­säk­si vuo­den il­mai­sen pää­syn Blue Oval Char­ge Net­work -la­taus­ver­kos­toon, jo­hon kuu­luu Eu­roo­pas­sa 500 000 jul­kis­ta la­tu­ria vuo­teen 2024 men­nes­sä.

Plug and Char­ge-toi­min­non avul­la Ford E-Tran­sit Cou­rie­rin omis­ta­jat voi­vat yk­sin­ker­tai­ses­ti jät­tää au­ton la­tauk­seen käyt­tä­es­sään yh­teen­so­pi­via Blue Oval Char­ge Net­work -ver­kos­ton la­taus­lait­tei­ta.

La­taus al­kaa au­to­maat­ti­ses­ti kaa­pe­lin kiin­ni­tyk­sen jäl­keen, ja las­ku ja la­tau­syh­teen­ve­to lä­he­te­tään omis­ta­jal­le la­taus­kaa­pe­lin ir­ro­tuk­sen jäl­keen.

Mat­kus­ta­mis­ta ja la­taus­ten op­ti­moin­tia hel­pot­taa pil­vi­poh­jai­nen In­tel­li­gent Ran­ge, joka yh­dis­tää eri tie­to­ja ja pys­tyy ar­vi­oi­maan tar­kem­min jäl­jel­lä ole­van toi­min­ta­mat­kan.

Suun­ni­tel­tu asi­ak­kai­den tar­pei­siin

Ford E-Tran­sit Cou­rie­rin täy­sin uu­si ko­ri­ra­ken­ne mah­dol­lis­taa suu­rem­man kuor­maus­ka­pa­si­tee­tin sekä le­veys-, kor­keus et­tä pi­tuus­suun­nas­sa.

Ta­ka­pyö­rien pyö­rän­kaa­rien vä­li­nen le­veys on 1 220 mm, jo­ten kom­pak­tiin pa­ket­ti­au­toon mah­tuu en­sim­mäis­tä ker­taa kak­si eu­ro­la­vaa. Ko­ko­nais­rah­ti­ti­la­vuus on nyt 2,9 m3, mikä on 25 pro­sent­tia enem­män kuin edel­tä­väs­sä mal­lis­sa. Tätä voi li­sä­tä vie­lä en­ti­ses­tään käyt­tä­mäl­lä uut­ta vä­li­sei­nän lä­pi­las­taus­luuk­kua, jon­ka an­si­os­ta au­tos­sa voi kul­jet­taa esi­mer­kik­si yli 2 600 mm pit­kiä lank­ku­ja tai put­kia.

Täys­säh­köi­sen mal­lin mak­si­mi­kan­ta­vuus on 700 kg ja mak­si­mi­ve­to­pai­no 750 kg.

Ford Tran­sit Cou­rie­rin muo­toi­lu on roh­kea ja erot­tu­va. Käy­tän­nöl­li­syyt­tä tuo­vat ti­la­vat si­sä­ti­lat ja rat­kai­sut, jot­ka on suun­ni­tel­tu kom­pak­tien pa­ket­ti­au­to­jen käyt­tä­jien tar­pei­siin. Täy­sin uu­des­sa mal­lis­sa on erit­täin kat­ta­va va­ki­o­va­rus­te­ta­so, muun mu­as­sa ai­nut­laa­tui­sia omi­nai­suuk­sia oh­jaa­mos­sa. ”Squirc­le"-muo­toi­nen oh­jaus­pyö­rä li­sää jal­ka­ti­laa ja pa­ran­taa nä­ky­vyyt­tä. Li­säk­si oh­jaus­pyl­vää­seen asen­net­tu vaih­teen­va­lit­sin, käyn­nis­tys­pai­ni­ke ja säh­kö­toi­mi­nen kä­si­jar­ru li­sää­vät käy­tet­tä­vis­sä ole­vaa säi­ly­tys­ti­laa.

Di­gi­taa­li­nen mit­ta­ris­to­pa­nee­li si­säl­tää 12 tuu­man di­gi­taa­li­sen mit­ta­ris­ton ja 12 tuu­man kes­ki­kos­ke­tus­näy­tön, jos­sa on For­din uu­sin SYNC 4 -jär­jes­tel­mä.

Uudesta mallista tulevat ensimmäisenä markkinoille polttomoottorimallit. Ford Transit Courierin diesel- ja bensiinimallien tuotanto käynnistyy tämän vuoden aikana ja autot ovat tilattavissa kesällä 2023. Polttomoottorimallien tarkemmat tiedot, Suomen mallisto ja hinnat julkistetaan myöhemmin.

Uudesta mallista tulevat ensimmäisenä markkinoille polttomoottorimallit. Ford Transit Courierin diesel- ja bensiinimallien tuotanto käynnistyy tämän vuoden aikana ja autot ovat tilattavissa kesällä 2023. Polttomoottorimallien tarkemmat tiedot, Suomen mallisto ja hinnat julkistetaan myöhemmin.

Ford Motor Company

Ti­laus­poh­jai­nen Con­nec­ted Na­vi­ga­ti­on -jär­jes­tel­mä tuot­taa päi­vi­tyk­siä lii­ken­tees­tä, py­sä­köin­nis­tä, la­tauk­ses­ta ja pai­kal­li­sis­ta vaa­ra­ti­lan­teis­ta, mikä voi sekä li­sä­tä tuot­ta­vuut­ta et­tä vä­hen­tää kul­jet­ta­jien työ­mää­rää.

Mal­lis­sa on myös va­ki­o­na lan­ga­ton And­roid Au­to- ja Ap­p­le CarP­lay -yh­teen­so­pi­vuus.

In­no­va­tii­vi­nen, luo­kas­saan ai­nut­laa­tui­nen Of­fi­ce Pack si­säl­tää tai­tet­ta­van ta­sai­sen työ­ta­son ja va­lais­tuk­sen, joi­den an­si­os­ta kan­net­ta­van tie­to­ko­neen käyt­tä­mi­nen, pa­pe­ri­työt tai tau­ko­jen pi­tä­mi­nen ovat oh­jaa­mos­sa hel­pom­paa ja mu­ka­vam­paa.

Kul­jet­ta­jan ja rah­din tur­val­li­suus ovat en­si­ar­voi­sen tär­kei­tä sekä pa­ket­ti­au­to­jen omis­ta­jil­le et­tä Ford Prol­le.

Ford E-Tran­sit Cou­rier aset­taa seg­men­til­le uu­den mit­ta­puun tar­jo­a­mal­la va­ki­o­na kat­ta­van va­li­koi­man edis­tyk­sel­li­siä kul­jet­ta­jaa avus­ta­via jär­jes­tel­miä.

Va­lin­nai­nen va­rus­te­pa­ket­ti si­säl­tää mu­kau­tu­van va­ki­o­no­peu­den­sää­ti­men kais­tan­pi­to­a­vus­ti­mel­la ja Stop & Go -toi­min­nol­la, kuol­leen kul­man val­von­ta­jär­jes­tel­män ris­te­ä­vän lii­ken­teen va­roi­tuk­sel­la, ris­tey­sa­vus­ti­men ja pe­ruu­tus­jar­ru­tu­sa­vus­ti­men, jot­ka tar­jo­a­vat stres­sit­tö­mäm­pää ajoa kau­pun­gis­sa.

Jo­kai­ses­sa Ford E-Tran­sit Cou­rie­ris­sa on va­ki­o­na si­sään­ra­ken­net­tu mo­dee­mi, joka mah­dol­lis­taa lii­tet­tä­vyys­toi­min­not ja lan­gat­to­mat oh­jel­mis­to­päi­vi­tyk­set.

Tur­val­li­suut­ta ja pie­nem­piä ku­lu­ja

Ford­Pass Con­nect -mo­dee­min ak­ti­voin­nin jäl­keen asi­ak­kaat saa­vat käyt­töön­sä Ford Pro -oh­jel­mis­ton pa­ran­ne­tut au­toon koh­dis­tu­vis­ta tör­mäyk­sis­tä ja mur­tau­tu­mi­ses­ta il­moit­ta­vat hä­ly­tyk­set.

Fleet Start In­hi­bit -toi­min­non avul­la on puo­les­taan mah­dol­lis­ta ot­taa Ford E-Tran­sit Cou­rie­rin hal­lin­taan etäyh­tey­den avul­la es­tääk­seen var­kauk­sia tai lu­va­ton­ta käyt­töä työ­a­jan ul­ko­puo­lel­la.

Ford Pro Ser­vi­ce -huol­to­pal­ve­lun ar­vi­on mu­kaan E-Tran­sit Cou­rie­rin suun­nit­te­le­mat­to­mis­ta huol­to­käyn­neis­tä ai­heu­tu­vat kus­tan­nuk­set ovat vä­hin­tään 35 pro­sent­tia al­hai­sem­mat kuin die­sel­käyt­töi­sis­sä mal­leis­sa.

Asi­ak­kai­den tu­ke­na on kat­ta­va Ford Pro Ser­vi­ce -huol­to­ver­kos­to, ai­nut­laa­tui­nen au­toi­hin yh­tey­des­sä ole­va FORD­Li­ve-jär­jes­tel­mä ja Eu­roo­pan suu­rin hyö­ty­a­jo­neu­vo­jen jäl­leen­myy­jä­ver­kos­to.

Kaik­ki Ford Tran­sit Cou­rie­rit val­mis­te­taan Crai­o­vas­sa, Ro­ma­ni­as­sa Ford Oto­sa­nin teh­taal­la.

Ford Oto­san val­mis­taa myös Ford Tran­sit Cus­tom ja Ford E-Tran­sit -mal­lit, ja on Eu­roo­pan suu­rin hyö­ty­a­jo­neu­vo­jen val­mis­ta­ja, jon­ka vuo­si­tuo­tan­non odo­te­taan ylit­tä­vän 900 000 kap­pa­let­ta vuo­teen 2025 men­nes­sä.

Ford-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN