Ford E-Transit Courierin asiakkaat saavat lisäksi vuoden ilmaisen pääsyn Blue Oval Charge Network -latausverkostoon, johon kuuluu Euroopassa 500 000 julkista laturia vuoteen 2024 mennessä.
Ford Motor Company
Ford Pron sähköinen pakettiautovalikoima laajenee: Esittelyssä älykäs ja liitettävä täyssähköinen Ford E-Transit Courier
Uudesta mallista tulevat ensimmäisenä markkinoille polttomoottorimallit. Ford Transit Courierin diesel- ja bensiinimallien tuotanto käynnistyy tämän vuoden aikana ja autot ovat tilattavissa kesällä 2023. Polttomoottorimallien tarkemmat tiedot, Suomen mallisto ja hinnat julkistetaan myöhemmin.
Ford Pro esitteli E-Transit Courierin, täysin uuden täyssähköisen pakettiauton, joka tarjoaa parempaa liitettävyyttä ja tuottavuutta kompaktien pakettiautojen asiakkaille.
Täysin uusi Ford E-Transit Courier laajentaa Ford Pron innovatiivisten sähköistettyjen ja liitettyjen pakettiautojen valikoimaa. Malli on integroitu Ford Pron ohjelmistoalustaan ja yhdistettyihin palveluihin, jotka tehostavat yritysten toimintaa entisestään.
Saatavilla olevat palvelut vaihtelevat markkinoittain.
Tuottavuuden lisäämiseksi Ford E-Transit Courier on suunniteltu kokonaan uudelleen mallin suuremman ja entistä monikäyttöisemmän tavaratilan ympärille.
Uuden mallin kuormatilavuus on 25 prosenttia suurempi kuin edeltävässä mallissa. Käytettävyyttä nostaa lisäksi muun muassa suurempi kantavuus ja tilat kahdelle eurolavalle.
Ford E-Transit Courier on osa Fordin yli 50 miljardin dollarin globaaleja investointeja sähköistämiseen ja seuraava askel yhtiön sähköistäessä ikonisen Transit-hyötyajoneuvoperheensä.
Ford E-Transit Courierin täysin uusi korirakenne mahdollistaa suuremman kuormauskapasiteetin sekä leveys-, korkeus että pituussuunnassa.
Ford Motor Company
"E-Transit Courier nostaa segmenttinsä tasoa tinkimättömällä sähköauton suorituskyvyllään, suuremmalla kuormauskapasiteetilla sekä liitettävyydellä ja palveluilla. Ford Pron pitkäaikaisen markkinajohtajuuden ansiosta ymmärrämme asiakkaidemme tarpeita ja voimme auttaa heitä saavuttamaan entistä parempaa tuottavuutta kompakteilla pakettiautoilla”, sanoo Hans Schep, General Manager, Ford Pro, Eurooppa.
Täysin uusi Ford E-Transit Courier esitellään julkisesti ensimmäisen kerran Isossa-Britanniassa Birminghamin hyötyajoneuvonäyttelyssä 18.-20. huhtikuuta. Täyssähköisen mallin tuotanto alkaa myöhemmin vuonna 2024.
Bensiini- ja dieselmallien tuotanto alkaa jo tänä vuonna ja mallit ovat tilattavissa kesällä 2023. Transit Courierin dieselmalli on Suomen ensiesittelyssä Jyväskylän Kuljetusmessuilla 25.-27. toukokuuta. Mallien tarkemmat tiedot, Suomen myyntimallisto ja hinnat julkaistaan myöhemmin.
Täyssähköistä suorituskykyä ja vaivatonta latausta
Ford E-Transit Courierin täyssähköinen voimansiirto on suunniteltu tarjoamaan asiakkaille erinomainen ajokokemus. Mallissa on tehokas 100 kW moottori ja mahdollisuus yhden polkimen ajoon. Täydelliset tiedot suorituskyvystä ja toimintamatkasta vahvistetaan lähempänä lanseerausta.
Ford Pro odottaa Ford E-Transit Courierin olevan suosittu kotona autoa lataavien asiakkaiden keskuudessa; tavoitteena on, että akun saa ladattua 11 kW:n vaihtovirtalatauksella yön aikana 5,7 tunnissa. Latauksen voi ajoittaa edullisemman energian aikaan ajoneuvon kosketusnäytön kautta.
Tehokkaan julkisen latauksen tukemiseksi ajoneuvossa on DC-pikalatausmahdollisuus, ja akku ottaa virtaa vastaan jopa 100 kW.
Ford arvioi toimintamatkan lisääntyvän 87 kilometriä kymmenessä minuutissa ja akun latautuvan 10 prosentin varaustilasta 80 prosenttiin alle 35 minuutissa.
Ford E-Transit Courierin asiakkaat saavat lisäksi vuoden ilmaisen pääsyn Blue Oval Charge Network -latausverkostoon, johon kuuluu Euroopassa 500 000 julkista laturia vuoteen 2024 mennessä.
Plug and Charge-toiminnon avulla Ford E-Transit Courierin omistajat voivat yksinkertaisesti jättää auton lataukseen käyttäessään yhteensopivia Blue Oval Charge Network -verkoston latauslaitteita.
Lataus alkaa automaattisesti kaapelin kiinnityksen jälkeen, ja lasku ja latausyhteenveto lähetetään omistajalle latauskaapelin irrotuksen jälkeen.
Matkustamista ja latausten optimointia helpottaa pilvipohjainen Intelligent Range, joka yhdistää eri tietoja ja pystyy arvioimaan tarkemmin jäljellä olevan toimintamatkan.
Suunniteltu asiakkaiden tarpeisiin
Ford E-Transit Courierin täysin uusi korirakenne mahdollistaa suuremman kuormauskapasiteetin sekä leveys-, korkeus että pituussuunnassa.
Takapyörien pyöränkaarien välinen leveys on 1 220 mm, joten kompaktiin pakettiautoon mahtuu ensimmäistä kertaa kaksi eurolavaa. Kokonaisrahtitilavuus on nyt 2,9 m3, mikä on 25 prosenttia enemmän kuin edeltävässä mallissa. Tätä voi lisätä vielä entisestään käyttämällä uutta väliseinän läpilastausluukkua, jonka ansiosta autossa voi kuljettaa esimerkiksi yli 2 600 mm pitkiä lankkuja tai putkia.
Täyssähköisen mallin maksimikantavuus on 700 kg ja maksimivetopaino 750 kg.
Ford Transit Courierin muotoilu on rohkea ja erottuva. Käytännöllisyyttä tuovat tilavat sisätilat ja ratkaisut, jotka on suunniteltu kompaktien pakettiautojen käyttäjien tarpeisiin. Täysin uudessa mallissa on erittäin kattava vakiovarustetaso, muun muassa ainutlaatuisia ominaisuuksia ohjaamossa. ”Squircle"-muotoinen ohjauspyörä lisää jalkatilaa ja parantaa näkyvyyttä. Lisäksi ohjauspylvääseen asennettu vaihteenvalitsin, käynnistyspainike ja sähkötoiminen käsijarru lisäävät käytettävissä olevaa säilytystilaa.
Digitaalinen mittaristopaneeli sisältää 12 tuuman digitaalisen mittariston ja 12 tuuman keskikosketusnäytön, jossa on Fordin uusin SYNC 4 -järjestelmä.
Uudesta mallista tulevat ensimmäisenä markkinoille polttomoottorimallit. Ford Transit Courierin diesel- ja bensiinimallien tuotanto käynnistyy tämän vuoden aikana ja autot ovat tilattavissa kesällä 2023. Polttomoottorimallien tarkemmat tiedot, Suomen mallisto ja hinnat julkistetaan myöhemmin.
Ford Motor Company
Tilauspohjainen Connected Navigation -järjestelmä tuottaa päivityksiä liikenteestä, pysäköinnistä, latauksesta ja paikallisista vaaratilanteista, mikä voi sekä lisätä tuottavuutta että vähentää kuljettajien työmäärää.
Mallissa on myös vakiona langaton Android Auto- ja Apple CarPlay -yhteensopivuus.
Innovatiivinen, luokassaan ainutlaatuinen Office Pack sisältää taitettavan tasaisen työtason ja valaistuksen, joiden ansiosta kannettavan tietokoneen käyttäminen, paperityöt tai taukojen pitäminen ovat ohjaamossa helpompaa ja mukavampaa.
Kuljettajan ja rahdin turvallisuus ovat ensiarvoisen tärkeitä sekä pakettiautojen omistajille että Ford Prolle.
Ford E-Transit Courier asettaa segmentille uuden mittapuun tarjoamalla vakiona kattavan valikoiman edistyksellisiä kuljettajaa avustavia järjestelmiä.
Valinnainen varustepaketti sisältää mukautuvan vakionopeudensäätimen kaistanpitoavustimella ja Stop & Go -toiminnolla, kuolleen kulman valvontajärjestelmän risteävän liikenteen varoituksella, risteysavustimen ja peruutusjarrutusavustimen, jotka tarjoavat stressittömämpää ajoa kaupungissa.
Jokaisessa Ford E-Transit Courierissa on vakiona sisäänrakennettu modeemi, joka mahdollistaa liitettävyystoiminnot ja langattomat ohjelmistopäivitykset.
Turvallisuutta ja pienempiä kuluja
FordPass Connect -modeemin aktivoinnin jälkeen asiakkaat saavat käyttöönsä Ford Pro -ohjelmiston parannetut autoon kohdistuvista törmäyksistä ja murtautumisesta ilmoittavat hälytykset.
Fleet Start Inhibit -toiminnon avulla on puolestaan mahdollista ottaa Ford E-Transit Courierin hallintaan etäyhteyden avulla estääkseen varkauksia tai luvatonta käyttöä työajan ulkopuolella.
Ford Pro Service -huoltopalvelun arvion mukaan E-Transit Courierin suunnittelemattomista huoltokäynneistä aiheutuvat kustannukset ovat vähintään 35 prosenttia alhaisemmat kuin dieselkäyttöisissä malleissa.
Asiakkaiden tukena on kattava Ford Pro Service -huoltoverkosto, ainutlaatuinen autoihin yhteydessä oleva FORDLive-järjestelmä ja Euroopan suurin hyötyajoneuvojen jälleenmyyjäverkosto.
Kaikki Ford Transit Courierit valmistetaan Craiovassa, Romaniassa Ford Otosanin tehtaalla.
Ford Otosan valmistaa myös Ford Transit Custom ja Ford E-Transit -mallit, ja on Euroopan suurin hyötyajoneuvojen valmistaja, jonka vuosituotannon odotetaan ylittävän 900 000 kappaletta vuoteen 2025 mennessä.
Ford-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
MG3 Hybrid+: Saapuu Suomeen tulevana kesänä
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Mitsubishi-ajoturvapalvelu: Huolehtii jopa 15 vuotta vanhasta autosta
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Maailmanennätys! Täyssähköinen Ford Explorer kiersi Lexie Alfordin johdolla ympäri maailman - mallin myynti alkoi
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
Audi A3 facelift ja täysin uusi Audi A3 allstreet: Urheilullisempi muotoilu ja laajennettu vakiovarustelu
Auto Bild 4/2024 on kaupoissa
Porsche Taycan: Mallisto laajenee Taycan Turbo GT ja Taycan Turbo GT Weissach -versioin
Mitsubishi Outlander PHEV: Esiteltiin kansainväliselle medialle Suomessa
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
Koeajossa BMW 2-sarjan Active Tourer: Jalokivi perheautoksi
Koeajossa Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 1.4 TSI eHybrid: Tyyliä ja muotoa
Koeajossa Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV Takumi: Vetokykyinen lataushybridi
Koeajossa Nissan Ariya 87 kWh Evolve 2WD 20" Alloys: Hienostunutta sähköajoa
Koeajossa Volkswagen Polo GTI 2.0 TSI 152 kW: Houkutteleva tehopakkaus
Koeajossa Mercedes-Benz C 200 4Matic A All-Terrain: Korkeampi farkku
Koeajossa Honda Civic Hybrid Advance: Isompaa kokoluokkaa
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Näin onnistut! Taltuta tavarakaaos ammattijärjestäjän viidellä vinkillä
Treehousen ekstreemi laajakaistakaiutin
Uudistunut Hegel H190
Näin värjäät pääsiäismunat keittiöstä löytyvillä aineksilla
Lenco LBT345WA
Phono-aste lineaarisella vaihevasteella
Orangen uusi putkitesteri
System Audio Signature-sarja
Vienna Acousticsin striimaava aktiivikaiutin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
MG3 Hybrid+: Saapuu Suomeen tulevana kesänä
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Mitsubishi-ajoturvapalvelu: Huolehtii jopa 15 vuotta vanhasta autosta
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Maailmanennätys! Täyssähköinen Ford Explorer kiersi Lexie Alfordin johdolla ympäri maailman - mallin myynti alkoi
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
KOEAJOT
Koeajossa BMW i4 eDrive40 Charged Plus: Kuljettajan mielitietty
Koeajossa DS 7 E-Tense 360 4x4 Plug-in Hybrid Opera Business A: Huomattavat valot
Koeajossa Jeep Compass PHEV 4xe 240 hv Trailhawk: Haukkana kadulla
Koeajossa BMW 2-sarjan Active Tourer: Jalokivi perheautoksi
Koeajossa Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 1.4 TSI eHybrid: Tyyliä ja muotoa
5 VUOTTA SITTEN...
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
MG3 Hybrid+: Saapuu Suomeen tulevana kesänä
Mitsubishi-ajoturvapalvelu: Huolehtii jopa 15 vuotta vanhasta autosta
Maailmanennätys! Täyssähköinen Ford Explorer kiersi Lexie Alfordin johdolla ympäri maailman - mallin myynti alkoi
Audi A3 facelift ja täysin uusi Audi A3 allstreet: Urheilullisempi muotoilu ja laajennettu vakiovarustelu
Mitsubishi Outlander PHEV: Esiteltiin kansainväliselle medialle Suomessa
Sähköautojen arvonlasku: Uusi ongelma?
Uudistunut Toyota Yaris Cross: Saapuu Suomeen kesällä - nyt ennakkomyynnissä
Škoda Epic: Tuleva kompakti täyssähköauto laajentaa brändin sähköautomallistoa
Värikäs Fiat 600 -mallisto hinnoiteltiin Suomessa: Tarjolla sekä hybridinä että täyssähköautona
Volkswagen ID.3 GTX ja ID.7 GTX Tourer: Kaksi nopeaa huippuversiota lanseerattiin - mukaan lukien kaikkien aikojen tehokkain Volkswagen-farmari
LUETUIMMAT
Škoda Octavia: Uudistetun ulkoasun ohella tarjolle tulevat uuden sukupolven Matrix LED -ajovalot sekä esimerkiksi ChatGPT-botin integrointi
Värikäs Fiat 600 -mallisto hinnoiteltiin Suomessa: Tarjolla sekä hybridinä että täyssähköautona
Mitsubishi: Lanseeraa Suomessa Aja ja palauta -konseptin – uusi auto käyttöön 349 €/kk
Volkswagen ID.3 GTX ja ID.7 GTX Tourer: Kaksi nopeaa huippuversiota lanseerattiin - mukaan lukien kaikkien aikojen tehokkain Volkswagen-farmari
Volkswagen ID.7 Tourer: Täyssähköinen farmari tarjoaa jopa 598 kilometriä toimintamatkaa
Sähköautojen arvonlasku: Uusi ongelma?
Volvo Cars: Esittelee uudistuksia ja yhdenmukaistaa mallinimiä
Mitsubishi Outlander PHEV: Esiteltiin kansainväliselle medialle Suomessa
Polestar 3: Tuotanto alkaa – alkuvaiheen testituotanto suoritettu onnistuneesti Yhdysvalloissa
Škoda Epic: Tuleva kompakti täyssähköauto laajentaa brändin sähköautomallistoa
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN