B-Klasse MasterLine T-780 jatkaa isojen etuvetoisten Mercedes-Benz -mallien marssia Hymerin mallistossa. Autolla on mittaa lähes kahdeksan metriä.
Hymer-matkailuautot: Mercedes-Benz -tarjonta kasvaa edelleen
Hymer tuo mallivuonna 2021 markkinoille jälleen uuden Mercedes-pohjaisen matkailuautomallin – B-Klasse MasterLine T 780:n.
Kun Mercedes-Benz Sprinter uudistui kaksi vuotta sitten, siitä esiteltiin myös etuvetoinen pakettiautoversio taka- ja nelivetoisen rinnalle.
Hymer oli ainoana matkailuautovalmistajana mukana uuden Sprinterin kehitystyössä ja esitteli kesällä 2018 ensimmäiset etuvetomallit eli B-Klasse ModernComfort –malliston (BMC) sekä puoli-integroituna että integroituina malleina.
Viime vuonna mallistoa laajennettiin molempiin suuntiin eli lanseerattiin edullisempi Tramp S-mallisto sekä pykälää isompi ja arvokkaampi B-Klasse MasterLine –mallisto (BML) integroituna mallina.
Nyt tästä samasta isosta mallista (pituus 7,9 m) tulee markkinoille erillisvuodepohjalle tehty BML-T 780, jonka kokonaismassa on 4500 kiloa.
Uutuuden yksi tärkeimmistä ominaisuuksista on se, että siinä voidaan hyödyntää täysipainoisesti kaikkia tarjolla olevia turvallisuusvarusteita, koska ne kytkeytyvät Mercedeksen alkuperäiseen rakenteeseen ja ajoneuvotekniikkaan.
Avukseen kuljettaja saa vakiovarusteena sivutuuliassistentin ja lisävarustelistalta voi ruksata vaikkapa ajoassistenttipaketin, jossa on esimerkiksi kaukovaloavustin ja aktiivinen kaistanvaihtoavustin.
Malliin on saatavissa myös Mercedes-Benzin alkuperäiset etuistuimet, joita ei saa integroituihin autoihin.
Mercedes-Benzin tekniikan jatkeena on alustan puolella muissakin isoista Hymereistä tuttu tuplapohjainen SLC-alusta, jonka etuna on vakaa takajousitus, runsaat lisäsäilytystilat sekä isot raikas- ja harmaavesisäiliöt (180 ja 150 litraa).
Uuden BML-T 780:n hinta alkaa hieman alle 100 000 eurosta. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkusyksyn aikana.
Uusia pohjaratkaisuja myös muihin mallistoihin
BML-T 780:n ero vastaavaan integroituun löytyy vain keulalta. Ohjaamosta taaksepäin auto täysin samanlainen kuin integroitu versio.
Mallivuoden 2020 aikana Hymer esitteli myös paljon sellaisia uutuuksia, joita ei pystytty laajemmin näyttämään koronakriisin vuoksi, koska keväällä ei pidetty messuja Turussa ja tuotantokatkokset aiheuttivat viiveitä autojen toimituksiin.
Kolmiakselinen B-Klasse MasterLine –mallisto laajensi integroitujen valikoimaa kahdella pohjaratkaisulla, 880 ja 890. Ensimmäiset Suomeen saapuneet esittelyautot myytiin käytännössä heti kun ne saapuivat maahan.
Edullisemman hintaluokan Tramp S sai uuden L-istuinryhmällä ja erillisvuoteilla varustetun pohjan 680. Aluksi mallista esiteltiin saareke- ja erillisvuodepohjat, joissa oli vastakkain istuttava niin sanottu face-to-face -istuinryhmä.
Tämä mallisto perustuu Mercedes-Benzin omaan etuvetoalustaan. Tramp S on saanut Suomessa hyvän vastaanoton eikä ihme, sillä auto on ison kokoinen (7,4 m) ja kuitenkin alle 75 000 euron hintaluokassa.
Isoon MasterLine-sarjaan on puolestaan tullut erillis- ja saarekevuoteiset mallit BML-I 880 ja 890. Nämä kolmiakselit maantielaivat edustavat Hymerin tämän hetken ykkösketjua. Pituutta on miltei 9 metriä ja tilat ovat huippumodernin ilmeen lisäksi ruhtinaalliset.
Ensimmäiset Suomeen saapuneet esittelyautot myytiin heti niiden saavuttua, mutta muutama esittelyauto on kauppiaille loka-marraskuun aikana tulossa.
Retkeilyautojen puolella Mercedes-Benz -pohjalle tuli alle 60 000 euron Free S 600, joka vilaukselta nähtiin viime syksynä Lahden messuilla. Nyt ensimmäiset autot ovat saapuneet Hymer-myyjille.
Tämän mallin etuna on se, että taka- tai nelivetoiseen sisareensa (Grand Canyon S) verrattuna hinta on noin 10 000 euroa huokeampi ja sisäkorkeutta noin 10 senttiä enemmän, koska etuvetoisesta Sprinteristä on pystytty tekemään lattiakorkeudeltaan matalampi.
Hymerin Mercedes-Benz -pohjainen matkailuajoneuvomallisto on Euroopan monipuolisin. Retkeilyautoissa on tarjoalla kaksi mallia, jotka kattavat etu-, taka- ja nelivedon.
Etuvetoinen retkeilyauto Free S 600 täydentää Hymerin mallivalikoimaa Fiatin ja arvokkaampien taka- ja neliveto Mercedesten välissä.
Matkailuautojen osalta on vuosien varrella vakiintunut taka- ja nelivetoisten MLT-sarja sekä nyt jo peräti viisi erilaista etuvetoisten mallistoa (Tramp S, BMC-T, BMC-I, BML-T, BML-I).
Fiatin alustalle Hymer tekee kahta laajaa retkeilyautomallistoa, kapeakorista puoli-integroitua ja integroitua Exsis-sarjaa sekä premiumluokan huipulle B-Klasse SupremeLine-sarjaa (BSL).
Hymer-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
Tällainen on uudistunut Seat Arona
Autosi voi olla näkymätön talven pimeydessä, vaikka valot olisivat päällä - asiantuntija kertoo miksi
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
EU perui suunnitelmansa – polttomoottoriautoja saa myydä myös vuoden 2035 jälkeen
Vuoden Auto Suomessa 2026 on Mercedes-Benz CLA
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
Koeajossa Citroën Berlingo Van BlueHDi 130 XL EAT8: Tavarajuna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Epikoret valkoisina
Tassut subille
Soundbarille korvaaja Kanadasta
Finalilta uusi suljettu kuuloke
Päivitys tietoihin: ALD A5
Nubert nuVero nova 12
Tasokas verkkokytkin Tanskasta
Kolmikanavainen päätevahvistin
WiiMin pikkuinen älykaiutin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
KOEAJOT
Koeajossa Porsche Panamera: Taivaallista kyytiä
Koeajossa Nissan Juke DIG-T 143 4AMT N-Connecta: Täsmäpäivityksiä
Koeajossa Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Powershift 155 hv ST-Line X: Suurilla näytöillä
Koeajossa BMW 520d A xDrive Touring MHEV: Talousjohtaja
Koeajossa Mazda MX-5 RF 2.0 (184) Skyactiv-G Homura MT: Peltikatollinen
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Tuore suomalaistutkimus autoilijoista: tämä kiristää eniten hermoja liikenteessä
Polttomoottorikielto kumoutuu, mutta EU-komissio esittää uutta himmeliä
Sähköautojen korjauskeskustelu kaipaa faktoja – turvallisuus etusijalle
Hyundai IONIQ 6 -mallisto kokee suuren uudistuksen
Tällainen on uudistunut Seat Arona
Autosi voi olla näkymätön talven pimeydessä, vaikka valot olisivat päällä - asiantuntija kertoo miksi
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
EU perui suunnitelmansa – polttomoottoriautoja saa myydä myös vuoden 2035 jälkeen
Vuoden Auto Suomessa 2026 on Mercedes-Benz CLA
Audi Revolut F1 -tiimi paljastaa virallisen nimen ja Berliinissä tapahtuvan lanseerauksen päivämäärän
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Tässä on vuoden kaunein auto Suomessa
Tällainen on uudistunut Dacia Jogger
Suomen suurin vaihtoautoketju menee vastavirtaan ja kääntää selkänsä Black Fridaylle
Historiallista menestystä – Volkswagen on ensimmäinen valmistaja, joka sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon neljälle eri mallille
Opel jysäyttää uuden hintapommin – Fronteran yli 400 km WLTP-toimintamatkan sähköversio alle 30 000 euron
Opel Grandland on valmis suomalaisiin olosuhteisiin – uudet nelivedot
Mercedes-Benz EQS suoritti 1205 kilometrin ennätysmatkan solid-state-akulla
Ennätysajo: Sähköautolla 2 458 km vuorokaudessa Suomessa
Uusia elementtejä Mazda CX-5:ssä
Tällainen on uusi Hyundai IONIQ 6 N
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
carVertical-kokemuksia – mitä autojen historiaraporteista oikeasti ilmenee ja mitä käyttäjät kertovat niistä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI