B-Klasse MasterLine T-780 jatkaa isojen etuvetoisten Mercedes-Benz -mallien marssia Hymerin mallistossa. Autolla on mittaa lähes kahdeksan metriä.

B-Klasse MasterLine T-780 jatkaa isojen etuvetoisten Mercedes-Benz -mallien marssia Hymerin mallistossa. Autolla on mittaa lähes kahdeksan metriä.

Hymer-matkailuautot: Mercedes-Benz -tarjonta kasvaa edelleen

Hymer tuo mallivuonna 2021 markkinoille jälleen uuden Mercedes-pohjaisen matkai­lu­au­to­mallin – B-Klasse MasterLine T 780:n.

Auto Bild.Uutiset

Kun Mer­ce­des-Benz Sprin­ter uu­dis­tui kak­si vuot­ta sit­ten, sii­tä esi­tel­tiin myös etu­ve­toi­nen pa­ket­ti­au­to­ver­sio taka- ja ne­li­ve­toi­sen rin­nal­le.

Hy­mer oli ai­no­a­na mat­kai­lu­au­to­val­mis­ta­ja­na mu­ka­na uu­den Sprin­te­rin ke­hi­tys­työs­sä ja esit­te­li ke­säl­lä 2018 en­sim­mäi­set etu­ve­to­mal­lit eli B-Klas­se Mo­dern­Com­fort –mal­lis­ton (BMC) sekä puo­li-in­teg­roi­tu­na et­tä in­teg­roi­tui­na mal­lei­na.

Vii­me vuon­na mal­lis­toa laa­jen­net­tiin mo­lem­piin suun­tiin eli lan­see­rat­tiin edul­li­sem­pi Tramp S-mal­lis­to sekä py­kä­lää isom­pi ja ar­vok­kaam­pi B-Klas­se Mas­ter­Li­ne –mal­lis­to (BML) in­teg­roi­tu­na mal­li­na.

Nyt täs­tä sa­mas­ta isos­ta mal­lis­ta (pi­tuus 7,9 m) tu­lee mark­ki­noil­le eril­lis­vuo­de­poh­jal­le teh­ty BML-T 780, jon­ka ko­ko­nais­mas­sa on 4500 ki­loa.

Uu­tuu­den yk­si tär­keim­mis­tä omi­nai­suuk­sis­ta on se, et­tä sii­nä voi­daan hyö­dyn­tää täy­si­pai­noi­ses­ti kaik­kia tar­jol­la ole­via tur­val­li­suus­va­rus­tei­ta, kos­ka ne kyt­key­ty­vät Mer­ce­dek­sen al­ku­pe­räi­seen ra­ken­tee­seen ja ajo­neu­vo­tek­niik­kaan.

Avuk­seen kul­jet­ta­ja saa va­ki­o­va­rus­tee­na si­vu­tuu­li­as­sis­ten­tin ja li­sä­va­rus­te­lis­tal­ta voi ruk­sa­ta vaik­ka­pa ajo­as­sis­tent­ti­pa­ke­tin, jos­sa on esi­mer­kik­si kau­ko­va­lo­a­vus­tin ja ak­tii­vi­nen kais­tan­vaih­to­a­vus­tin.

Mal­liin on saa­ta­vis­sa myös Mer­ce­des-Ben­zin al­ku­pe­räi­set etuis­tui­met, joi­ta ei saa in­teg­roi­tui­hin au­toi­hin.

Mer­ce­des-Ben­zin tek­nii­kan jat­kee­na on alus­tan puo­lel­la muis­sa­kin isois­ta Hy­me­reis­tä tut­tu tup­la­poh­jai­nen SLC-alus­ta, jon­ka etu­na on va­kaa ta­ka­jou­si­tus, run­saat li­sä­säi­ly­tys­ti­lat sekä isot rai­kas- ja har­maa­ve­si­säi­li­öt (180 ja 150 lit­raa).

Uu­den BML-T 780:n hin­ta al­kaa hie­man al­le 100 000 eu­ros­ta. En­sim­mäi­set au­tot saa­pu­vat Suo­meen al­ku­syk­syn ai­ka­na.

Uu­sia poh­ja­rat­kai­su­ja myös mui­hin mal­lis­toi­hin

BML-T 780:n ero vastaavaan integroituun löytyy vain keulalta. Ohjaamosta taaksepäin auto täysin samanlainen kuin integroitu versio.

BML-T 780:n ero vastaavaan integroituun löytyy vain keulalta. Ohjaamosta taaksepäin auto täysin samanlainen kuin integroitu versio.

Mal­li­vuo­den 2020 ai­ka­na Hy­mer esit­te­li myös pal­jon sel­lai­sia uu­tuuk­sia, joi­ta ei pys­tyt­ty laa­jem­min näyt­tä­mään ko­ro­nak­rii­sin vuok­si, kos­ka ke­vääl­lä ei pi­det­ty mes­su­ja Tu­rus­sa ja tuo­tan­to­kat­kok­set ai­heut­ti­vat vii­vei­tä au­to­jen toi­mi­tuk­siin.

Kolmiakselinen B-Klasse MasterLine –mallisto laajensi integroitujen valikoimaa kahdella pohjaratkaisulla, 880 ja 890. Ensimmäiset Suomeen saapuneet esittelyautot myytiin käytännössä heti kun ne saapuivat maahan.

Kolmiakselinen B-Klasse MasterLine –mallisto laajensi integroitujen valikoimaa kahdella pohjaratkaisulla, 880 ja 890. Ensimmäiset Suomeen saapuneet esittelyautot myytiin käytännössä heti kun ne saapuivat maahan.

Edul­li­sem­man hin­ta­luo­kan Tramp S sai uu­den L-is­tuin­ryh­mäl­lä ja eril­lis­vuo­teil­la va­rus­te­tun poh­jan 680. Aluk­si mal­lis­ta esi­tel­tiin saa­re­ke- ja eril­lis­vuo­de­poh­jat, jois­sa oli vas­tak­kain is­tut­ta­va niin sa­not­tu face-to-face -is­tuin­ryh­mä.

Tämä mal­lis­to pe­rus­tuu Mer­ce­des-Ben­zin omaan etu­ve­to­a­lus­taan. Tramp S on saa­nut Suo­mes­sa hy­vän vas­taa­no­ton ei­kä ih­me, sil­lä au­to on ison ko­koi­nen (7,4 m) ja kui­ten­kin al­le 75 000 eu­ron hin­ta­luo­kas­sa.

Isoon Mas­ter­Li­ne-sar­jaan on puo­les­taan tul­lut eril­lis- ja saa­re­ke­vuo­tei­set mal­lit BML-I 880 ja 890. Nämä kol­mi­ak­se­lit maan­tie­lai­vat edus­ta­vat Hy­me­rin tä­män het­ken yk­kös­ket­jua. Pi­tuut­ta on mil­tei 9 met­riä ja ti­lat ovat huip­pu­mo­der­nin il­meen li­säk­si ruh­ti­naal­li­set.

En­sim­mäi­set Suo­meen saa­pu­neet esit­te­ly­au­tot myy­tiin heti nii­den saa­vut­tua, mut­ta muu­ta­ma esit­te­ly­au­to on kaup­pi­ail­le loka-mar­ras­kuun ai­ka­na tu­los­sa.

Ret­kei­ly­au­to­jen puo­lel­la Mer­ce­des-Benz -poh­jal­le tuli al­le 60 000 eu­ron Free S 600, joka vi­lauk­sel­ta näh­tiin vii­me syk­sy­nä Lah­den mes­suil­la. Nyt en­sim­mäi­set au­tot ovat saa­pu­neet Hy­mer-myy­jil­le.

Tä­män mal­lin etu­na on se, et­tä taka- tai ne­li­ve­toi­seen si­sa­reen­sa (Grand Ca­ny­on S) ver­rat­tu­na hin­ta on noin 10 000 eu­roa huo­ke­am­pi ja si­sä­kor­keut­ta noin 10 sent­tiä enem­män, kos­ka etu­ve­toi­ses­ta Sprin­te­ris­tä on pys­tyt­ty te­ke­mään lat­ti­a­kor­keu­del­taan ma­ta­lam­pi.

Hy­me­rin Mer­ce­des-Benz -poh­jai­nen mat­kai­lu­a­jo­neu­vo­mal­lis­to on Eu­roo­pan mo­ni­puo­li­sin. Ret­kei­ly­au­tois­sa on tar­jo­al­la kak­si mal­lia, jot­ka kat­ta­vat etu-, taka- ja ne­li­ve­don.

Etuvetoinen retkeilyauto Free S 600 täydentää Hymerin mallivalikoimaa Fiatin ja arvokkaampien taka- ja neliveto Mercedesten välissä.

Etuvetoinen retkeilyauto Free S 600 täydentää Hymerin mallivalikoimaa Fiatin ja arvokkaampien taka- ja neliveto Mercedesten välissä.

Mat­kai­lu­au­to­jen osal­ta on vuo­sien var­rel­la va­kiin­tu­nut taka- ja ne­li­ve­tois­ten MLT-sar­ja sekä nyt jo pe­rä­ti vii­si eri­lais­ta etu­ve­tois­ten mal­lis­toa (Tramp S, BMC-T, BMC-I, BML-T, BML-I).

Fi­a­tin alus­tal­le Hy­mer te­kee kah­ta laa­jaa ret­kei­ly­au­to­mal­lis­toa, ka­pe­a­ko­ris­ta puo­li-in­teg­roi­tua ja in­teg­roi­tua Ex­sis-sar­jaa sekä pre­mium­luo­kan hui­pul­le B-Klas­se Sup­re­me­Li­ne-sar­jaa (BSL).

Hy­mer-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

K-Auto

K-Auto tuo uutuuksia ja klassikoita AUTO 25 & Mobility -tapahtumaan – paikalla ennen­nä­ke­mät­tömiä uutuusmalleja ja myös yksi Suomen ensimmäisistä Kuplista!

Auto Bild.Uutiset
Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

Kuplavolkkari 75 vuoden takaa

K-Auto

K-Auto tuo uutuuksia ja klassikoita AUTO 25 & Mobility -tapahtumaan – paikalla ennen­nä­ke­mät­tömiä uutuusmalleja ja myös yksi Suomen ensimmäisistä Kuplista!

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset

Tällainen on kuudennen sukupolven Toyota RAV4 - Suomeen ensi vuonna

Auto Bild.Uutiset
K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Auto

K-Lataus ja yrity­sau­toi­lu­jätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön

Auto Bild.Uutiset
K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Lataus laajenee vauhdilla.

K-Auto

K-Lataus ja yrity­sau­toi­lu­jätti Drivalia merkittävään yhteistyöhön

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU

UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!

KILPAILU