Hyundai Ioniq 5 saa uuden 77,4 kWh:n korkeajänniteakun, jonka ansiosta myös mallin yhdistetty WLTP-mittaustavan mukainen toimintamatka kasvaa 507 kilometriin ja kaupunkiajossa 710 kilometriin (takavetoinen versio 19 tuuman vanteilla).

Hyundai Ioniq 5 saa uuden 77,4 kWh:n korkeajänniteakun, jonka ansiosta myös mallin yhdistetty WLTP-mittaustavan mukainen toimintamatka kasvaa 507 kilometriin ja kaupunkiajossa 710 kilometriin (takavetoinen versio 19 tuuman vanteilla).

Hyundai

Hyundai Ioniq 5 kokee faceliftin: WLTP-toimintamatka kaupungissa jopa 710 km

Hyundai Ioniq 5:n mallivuoden vaihdos tuo autoon mm. uuden suuremman 77,4 kWh:n akun sekä akun esiläm­mi­tys­toi­minnon, älykkäät iskunvaimentimet mukavuuden ja ajettavuuden parantamiseksi sekä lisävarusteena olevat digitaaliset tausta- ja ulkopeilit.

Auto Bild.Uutiset

Hy­un­dai Io­niq 5 -mal­lin tuo­tan­nos­sa siir­ry­tään mal­li­vuo­den 2023 au­to­jen val­mis­tuk­seen.

Hy­un­dai Io­niq 5 saa uu­den 77,4 kWh:n kor­ke­a­jän­ni­te­a­kun, jon­ka an­si­os­ta myös mal­lin yh­dis­tet­ty WLTP-mit­taus­ta­van mu­kai­nen toi­min­ta­mat­ka kas­vaa 507 ki­lo­met­riin ja kau­pun­ki­a­jos­sa 710 ki­lo­met­riin (ta­ka­ve­toi­nen ver­sio 19 tuu­man van­teil­la).

Sa­mal­la au­ton te­ho­lu­ke­mat saa­vat päi­vi­tyk­sen ylös­päin: ta­ka­ve­toi­ses­sa ver­si­os­sa he­vos­voi­mia on jat­kos­sa tar­jol­la 229 ja ne­li­ve­dos­sa edes­sä 100 ja ta­ka­na 225.

Uu­si na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­män kans­sa toi­mi­va kor­ke­a­jän­ni­te­a­kun esi­läm­mi­tys­toi­min­to mah­dol­lis­taa sen, et­tä Hy­un­dai Io­niq 5 voi mu­kaut­taa akun läm­pö­ti­laa au­to­maat­ti­ses­ti mat­kan ai­ka­na var­mis­taak­seen mah­dol­li­sim­man suu­ren la­taus­no­peu­den la­taus­pis­teel­le saa­vut­ta­es­sa.

Omi­nai­suus pa­ran­taa au­ton la­taus­no­peut­ta kyl­mis­sä olo­suh­teis­sa. Toi­min­to ak­ti­voi­tuu au­to­maat­ti­ses­ti, kun la­taus­pis­te syö­te­tään au­ton na­vi­goin­ti­jär­jes­tel­mään. Akun esi­läm­mi­tys­toi­min­to on va­ki­o­va­rus­tee­na koko Io­niq 5 -mal­lis­tos­sa mal­li­vuo­den 2023 au­tois­ta al­ka­en.

Uu­si va­rus­te­ta­so Ul­ti­ma­te

Suo­mes­sa Hy­un­dai Io­niq 5 saa myös uu­den Ul­ti­ma­te-va­rus­te­ta­son, jos­sa ovat va­ki­o­va­rus­tee­na mm. uu­det di­gi­taa­li­set taus­ta- ja ul­ko­pei­lit.

Di­gi­taa­li­nen taus­ta­pei­li Di­gi­tal Cen­ter Mir­ror (DCM) op­ti­moi nä­ky­vyy­den ja tar­jo­aa es­teet­tö­män pa­no­raa­ma­ku­van taak­se. DCM-ka­me­ra on asen­net­tu Hy­un­dai Io­niq 5:n ta­kas­poi­le­rin al­le. Di­gi­taa­li­set si­vu­pei­lit (DSM) ovat ol­leet jo ai­em­min saa­ta­vil­la ko­re­a­lai­sis­sa Hy­un­dai Io­niq 5 -mal­leis­sa. Di­gi­taa­li­nen taus­ta­pei­li (DCM) ei ole tois­tai­sek­si saa­ta­vil­la mal­li­vuo­den 2023 Hy­un­dai Io­niq 5 -mal­liin.

Di­gi­taa­li­set si­vu­pei­lit pie­nen­tä­vät il­man­vas­tus­ta ja tar­jo­a­vat Hy­un­dai Io­niq 5 -kul­jet­ta­jal­le sel­ke­än nä­ky­män taak­se huo­nol­la­kin sääl­lä.

Uu­det, koko Hy­un­dai Io­niq 5 -mal­lis­tos­sa va­ki­o­va­rus­tee­na ole­vat, älyk­käät Smart Fre­qu­en­cy Dam­pers -is­ku­vai­men­ti­met (SFD) pa­ran­ta­vat taka-ak­se­lin jou­si­tuk­sen vas­tet­ta ja li­sää­vät si­ten ajo­mu­ka­vuut­ta.

Hy­un­dai lan­see­ra­si Hy­un­dai Io­niq 5:n maa­il­man­laa­jui­ses­ti hel­mi­kuus­sa 2021. Se on Hy­un­dai Mo­tor Grou­pin en­sim­mäi­nen mal­li, joka pe­rus­tuu kon­ser­nin omaan täys­säh­kö­au­toil­le suun­ni­tel­tuun Elect­ric Glo­bal Mo­du­lar Plat­form (E-GMP) -alus­taan.

Vii­me vuon­na Hy­un­dai Io­niq 5 voit­ti usei­ta au­to­a­lan pal­kin­to­ja ja ver­tai­lu­tes­te­jä, mu­kaan lu­kien ar­vos­te­tun World Car of the Ye­ar -pal­kin­non.

Fa­ce­lif­tat­tu 2023 Hy­un­dai Io­niq 5 tu­lee asi­ak­kai­den saa­ta­vil­le Eu­roo­pas­sa vuo­den 2022 toi­sel­la puo­lis­kol­la.

Uu­dis­tu­neen mal­lin hin­nat al­ka­vat 49 990 eu­ros­ta (Hy­un­dai Io­niq 5 77 kWh 229 hv Style).

Hy­un­dai-leh­dis­tö­tie­do­te / Juha Pel­to­nen

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Sakan toimitusjohtaja Petri Poukkula ja talousjohtaja Sami Mäentausta.

Saka

Kymmenessä vuodessa haastajasta ykköseksi – Saka on nyt Suomen suurin vaihtoautokauppa

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
Renault Master on uudistunut

Renault Master on uudistunut

Renault

Uusi Renault Master - tarjolla myös sähkö- ja vetyversio

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset
“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

“Valmistajien on investoitava uusiin teknologioihin täyttääkseen tiukemmat päästöstandardit, mikä todennäköisesti nostaa ajoneuvojen tuotantokustannuksia. Kustannusten nousu mahdollisesti heijastuu myös kuluttajahintoihin. Vaikka tavoitteena on tehdä Euroopasta päästöstandardien johtaja, säännökset voivat myös asettaa haasteita eurooppalaisten valmistajien kilpailukyvylle maailmanlaajuisesti sekä Euroopan sisäisesti. Kilpailu kiristyy, kun valmistajien on sopeuduttava uusiin vaatimuksiin ja samalla säilytettävä kilpailukyky kansainvälisillä markkinoilla”, Atradiuksen maajohtaja Juhani Laitala summaa. Atradius on globaali luottovakuuttamisen, takausvakuuttamisen ja perintäpalveluiden asiantuntija, joka toimii 52 maassa ja jolla on tiedot yli 240 miljoonan yrityksen maksukäyttäytymisestä. Atradius-konsernin vuoden 2022 liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Atradius kuuluu sekä maailman että Suomen suurimpiin luottovakuuttajiin. Vuonna 1925 perustetun organisaation pääkonttori sijaitsee Madridissa. Atradiuksen pääomistaja on espanjalainen Grupo Catalana Occidente.

Atradius

Luotto­va­kuu­tu­syhtiö Atradius arvioi: EU:n uudet tariffit kasvattavat kauppasodan uhkaa ja sähköautojen hintaa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN