Pituudeltaan 4,7-metrisessä Nio ET5:ssä on esimerkiksi takaspoileri, upotetut ovenkahvat, pehmeästi sulkeutuvat ovet sekä kehyksettömät ikkunat.
NIO
Nio ET5: Kiinalainen sähköinen keskikokoluokan sedan
Nio julkisti ET5:n, uuden keskikokoisen sähköisen sedanin, joka on brändin tähän mennessä kompaktein malli.
Nio ET5:n sisustus sai inspiraationsa huonekalujen, muodin ja jalkineiden trendeistä. Se taas johti hienostuneeseen tilaan, jossa on lämmin kosketus. Panoraamalasikatto luo valoisan sisustuksen, jota täydentävät luonnolliset ja orgaaniset sävyt, mukaan lukien Nion uusi terrakotta – syvän tulinen oranssi.
Nio ET5:ssä on valikoima kierrätettyjä materiaaleja. Puhdas ja kestävä kangas parantaa ohjaamon akustista suorituskykyä.
Täysin uusi 256 värin tunnelmavalo-ominaisuus tarjoaa mahdollisuuden luoda tunnelman, joka sopii mielialaan. Dolby Atmos 7.1.4 -surround-äänentoistojärjestelmä seuraa vakiona.
Digitaalinen panoraama-kojelauta
Nio ET5:n PanoCinema on alansa ensimmäinen lajissaan, mukaansatempaava digitaalinen panoraamatyylinen kojelauta, joka sisältää AR- ja VR-tekniikoita.
Nio on tehnyt yhteistyötä innovatiivisen AR-laiteyrityksen, NREALin, kanssa kehittääkseen yhdessä yksinoikeudella Niolle tarkoitettuja AR-laseja, jotka voivat projisoida tehokkaan 201 tuuman näytön.
Nio teki myös yhteistyötä NOLO:n kanssa kehittääkseen yhdessä Nio VR -laseja, joissa käytetään erittäin ohuita litteitä ”pannukakkulinssejä” 4K-näyttöefektin luomiseksi. 10,2 tuuman HDR-mittaristo lisää kuvien eloisuutta.
Valmiina autonomiseen ajoon
Nio ET5:ssä on uusin Nio Autonomous Driving (NAD) -toiminto. Nio Aquila Super Sensingin ja Nio Adam Super Computing -toiminnon avulla Nio ET5 saavuttaa vähitellen turvallisen ja vakuuttavan autonomisen ajokokemuksen moottoriteillä, kaupunkialueilla, pysäköinnissä sekä ajoakuston vaihdossa.
NAD:n kaikki ominaisuudet otetaan käyttöön asteittain jatkokehityksen ja validoinnin jälkeen, ja ne ovat käyttäjien saatavilla RMB 680 -kuukausitilauksella ADaaS:n (AD as a Service) kautta.
Toimintamatka on 75 kWh vakioakustolla 550 km ja 100 kWh pitkän toimintamatkan akustolla yli 700 km sekä 150 kWh Ultra Long Range -akustolla yli 1 000 km. Huomaa, että kaikki mainitut arvot ovat CLTC-standardin mukaisia.
NIO
Urheilullista suorituskykyä yhdistettynä tehokkuuteen
Nion 360 kW tehoinen ET5 kiihtyy nollasta sataan 4,3 sekunnissa kahden sähkömoottorinsa ansiosta (150 kW:n asynkroninen induktiomoottori edessä ja 210 kW:n kestomagneettimoottori takana).
Ne tarjoavat suurimman vääntömomentin 700 Nm.
Nion itse kehittämin neljän jarrusatulan High Performance -levyjarruin ET5 pysähtyy tehtaan mukaan 100–0 km/h vain 33,9 metrin matkalla.
Korin ilmanvastuskerroin on vain Cd 0,24.
Toimintamatka on 75 kWh vakioakustolla 550 km ja 100 kWh pitkän toimintamatkan akustolla yli 700 km sekä 150 kWh Ultra Long Range -akustolla yli 1 000 km. Huomaa, että kaikki mainitut arvot ovat CLTC-standardin mukaisia.
Turvastandardeista
Nio ET5 on suunniteltu täyttämään tiukat viiden tähden C-NCAP- ja Euro NCAP -standardit. Tämä saavutetaan käyttämällä erittäin lujaa teräs-alumiinihybridirunkoa.
Nio-lehdistötiedote / Juha Peltonen
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Polestarin rekisteröinnit kasvoivat tammi-syyskuussa globaalisti 36% ja Suomessa 132%
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Saako auton pysäköidä tien varteen, jos se on poistettu liikennekäytöstä?
Maailmalla ja Suomessa suosituin auton väri on harmaa
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Auto Bild 13/2025 on kaupoissa
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
... Lisää
KOEAJOT
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
Koeajossa BYD Seal Excellence AWD: Urheilullista tyyliä Kiinasta
Koeajossa Mercedes-Benz CLE 300 4Matic A: Aito klassinen coupé
Koeajossa Mazda MX-30 R-EV Edition R: Männät kiertävät, sähkö liikuttaa
Koeajossa Fiat 600e 54 kWh La Prima Edizione: Hintavaa hauskuutta
Koeajossa Volkswagen T-Cross R-Line Business 1.5 TSI 150 hv DSG: Perinteet velvoittavat
... Lisää
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
... Lisää
FOKUS MEDIA
Primare alkukielellä
Ripolisubbari laajakaistaelementille
Unitran ensimmäinen dac
RELin uudet S-sarjalaiset
Making Vinyl 2025
Sukuun palannut talo sai uuden elämän vuosien remontissa
Modulaarisia kaiuttimia Hollannista
Cabassen kotiteatterihelmet
AVIDin uusi Celsus
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Volkswagen Passat Variant Elegance Business 1.5 eTSI 110 kW (150 hv) DSG: Vain farkkuna
Koeajossa BMW iX2 xDrive30: Kokoisekseen taloudellinen
Koeajossa Toyota Yaris Hybrid 130 Premiere Edition: Lisää paukkua
Koeajossa Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid Premiere Edition: Kiitettävästi sähköllä
Koeajossa Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 AT8 Tributo Italiano: Italialainen ylistys
... Lisää
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
LUETUINTA JUURI NYT
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Kahden testin huippumenestyjä: Continentalin kitkarenkaat vakuuttavat jälleen
Polestarin rekisteröinnit kasvoivat tammi-syyskuussa globaalisti 36% ja Suomessa 132%
Hyundai IONIQ 9:n myynti alkaa
Saako auton pysäköidä tien varteen, jos se on poistettu liikennekäytöstä?
Maailmalla ja Suomessa suosituin auton väri on harmaa
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Täyssähköinen Cayenne – tulevan Porsche-mallin sisätilat ovat innovatiiviset, digitaaliset ja yksilölliset
Mökkiteiden sankari Jeep Avenger saa uudet Black Edition -mallit – useiden tuhansien eurojen asiakasetu
... Lisää uutisia
LUETUIMMAT
Uudet voimalinjat Dacia Dusterille
Mazda lanseeraa uuden sähkömaasturinsa, ensi vuonna Eurooppaan – ”Unelma-auto”
Täysin uusi sähköinen GLC ensi-illassa Münchenissa: Uusi aikakausi Mercedes-Benzille
Mercedes-Benz tekee pikalatauksista entistä nopeampia: 600 kW:n latausteho saatavana jo ensi vuonna
Tällainen on uusi Kia Stonic
Mazda julkaisi täysin uuden CX-5:n hinnat
Norjassa hurja sähköautojen myyntiennätys
Volkswagen esittelee ID. CROSS -konseptiauton, uusi sähköautomalli pienempään kokoluokkaan
Hyundai Tucson uudistuu
Kia EV4:n hinnat julki
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: LAKI LEHTONEN
Yrittääkö auton myyjä vetäytyä vastuusta? Tunne käytetyn auton takuun ja virhevastuun erot
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: YHDISTELYLAINA
Uusi vai käytetty auto? Yhdistelylaina voi ratkaista tilanteen
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SILTARAHA.FI
Pidä yrityksesi liikkeessä – joustava autorahoitus auttaa
Kilpailuta autolaina – voit löytää sopivan koron lainallesi
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ