Jeep Avengerissa on uusi nelivetotekniikka

Jeep Avengerissa on uusi nelivetotekniikka

Jeep

Palkitusta Jeep Avengerista uusi nelivetomalli

Vuoden Auto Euroopassa 2023 -palkinnon voittanut Jeep Avenger on nyt saatavilla nelivetoisena 4xe-mallina.

Auto Bild.Uutiset

Aven­ger 4xe:stä erot­tuu mas­sas­ta ai­doil­la Jeep-ele­men­teil­lä, jot­ka ei­vät ole vain vi­su­aa­li­sia mut­ta myös funk­ti­o­naa­li­sia. Näi­tä ovat mm. hi­naus­kouk­ku, va­ki­o­na tu­le­vat kat­to­kai­teet, jot­ka mah­dol­lis­ta­vat isom­pien esi­nei­den kul­jet­ta­mi­sen ka­tol­la ja is­tui­met, joi­den ma­te­ri­aa­li on erit­täin kes­tä­vää, täy­sin ve­den­pi­tä­vää sekä hel­pos­ti puh­taa­na pi­det­tä­vää.

Ta­val­li­sen Aven­ge­rin maas­to­ky­vyt pa­ra­ne­vat en­ti­ses­tään uu­des­sa Aven­ger 4xe:ssä. Lä­hes­ty­mis­kul­ma on nyt 22°, yli­tys­kul­ma 21° ja jät­tö­kul­ma 35°. Myös maa­va­ra on ai­em­paa suu­rem­pi 210 mm ja kah­luu­sy­vyys ko­me­at 400 mm.

Ne­li­ve­toi­sen Jeep Aven­ger 4xe:n myyn­ti start­taa uu­del­la hyb­ri­di­tek­niik­kaan yh­dis­te­tyl­lä ne­li­ve­to­jär­jes­tel­mäl­lä ja rou­he­al­la sekä kat­ta­val­la Up­land-va­rus­te­ta­sol­la. Up­land si­säl­tää mm. au­to­maat­ti­sen hä­tä­jar­ru­tus­jär­jes­tel­män, Ucon­nect­TM-tie­to­viih­de­jär­jes­tel­män 10,25-tuu­mai­sel­la Smart Touch -kos­ke­tus­näy­töl­lä, lan­gat­to­man Ap­p­le CarP­lay- ja And­roid Au­to -tuen, ak­tii­vi­sen va­ki­o­no­peu­den sää­ti­men, avai­met­to­man käyn­nis­tyk­sen 180°:n pe­ruu­tus­ka­me­ran dy­naa­mi­sin opas­tin­vii­voin ja Smart Beam® -kau­ko­va­lo­a­vus­ti­men.

Ul­koi­sia ehos­tuk­sia Aven­ger 4xe Up­land -ver­si­os­sa ovat mm. Of­f­ro­ad-pus­ku­rit, mus­tat 17” ke­vyt­me­tal­li­van­teet, kat­to­kai­teet, ja vain 4xe-mal­liin saa­ta­va hi­naus­lenk­ki ta­ka­pus­ku­ris­sa. Jeep on ai­na val­mis aut­ta­maan.

Uu­si ne­li­ve­to­tek­niik­ka

Ne­li­ve­toi­nen Jeep Aven­ger 4xe on va­rus­tet­tu täy­sin uu­del­la 48 vol­tin jän­nit­teel­lä toi­mi­val­la hyb­ri­di­tek­nii­kal­la, jo­hon on yh­dis­tet­ty uu­si ne­li­ve­to­jär­jes­tel­mä sekä au­to­maat­ti­nen kak­sois­kyt­ken­tä­vaih­teis­to. Aven­ger 4xe:n taka-ak­se­lil­la on 22.7:1-vä­li­tys­suh­de, joka mah­dol­lis­taa yk­sit­täi­sel­le ta­ka­pyö­räl­le jopa 1 900 Nm vään­nön. Aven­ger 4xe ky­ke­nee nou­se­maan jopa 40 % kal­lis­tuk­sen omaa­via nou­su­ja so­ra­pin­nal­la ja jopa 20 % nou­su­ja, kun etu­ak­se­lil­la ei ole lain­kaan pi­toa.

Jeep Aven­ger 4xe:n ne­li­ve­to­jär­jes­tel­mä on äly­käs. Jär­jes­tel­mä ta­kaa, et­tä ne­li­ve­to on ai­na käy­tet­tä­vis­sä kai­kis­sa ti­lan­teis­sa. Ma­ta­lis­sa no­peuk­sis­sa (al­le 30 km/h) ne­li­ve­to on jat­ku­va 50:50-suh­tees­sa. Kes­ki­no­peuk­sil­la (30-90 km/h) taka-ak­se­lin veto ak­ti­voi­tuu tar­vit­ta­es­sa. Vaik­ka tar­vet­ta ne­li­ve­dol­le ei oli­si lain­kaan, taka-ak­se­lin säh­kö­moot­to­rin on val­miu­des­sa yl­lät­tä­vis­sä­kin ti­lan­teis­sa. Kun ne­li­ve­to on ak­ti­voi­tu, vään­nön ja­kau­tu­mi­nen ta­pah­tuu jopa 50:50-suh­tees­sa.

Aven­ger 4xe:n yk­si ai­nut­laa­tui­sis­ta omi­nai­suuk­sis­ta on sen in­no­va­tii­vi­nen mo­ni­var­si­tu­en­taan pe­rus­tu­va taka-ak­se­li­ra­ken­ne, joka on Jee­pin ke­hit­tä­mä. Yleen­sä vain suu­rem­man ko­ko­luo­kan au­tois­ta löy­ty­vä rat­kai­su pa­ran­taa taka-ak­se­lin jous­to­va­raa, mikä li­sää mu­ka­vuut­ta huo­nois­sa tie­o­lo­suh­teis­sa.

Au­to­bild / Jeep

Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!

Jeep Avengerissa on uusi nelivetotekniikka

Jeep Avengerissa on uusi nelivetotekniikka

Jeep

Palkitusta Jeep Avengerista uusi nelivetomalli

Auto Bild.Uutiset
Jeep Avengerissa on uusi nelivetotekniikka

Jeep Avengerissa on uusi nelivetotekniikka

Jeep

Palkitusta Jeep Avengerista uusi nelivetomalli

Auto Bild.Uutiset

Uusi suomalainen innovaatio ravistelee vaihtoautojen kauppaa

Auto Bild.Uutiset

Uusi suomalainen innovaatio ravistelee vaihtoautojen kauppaa

Auto Bild.Uutiset
Ioniq 6 menestyi latausvertailussa mainiosti

Ioniq 6 menestyi latausvertailussa mainiosti

Hyundai

Hyundai IONIQ 6 kärkisijoilla lataus­te­hok­kuus­ver­tai­lussa

Auto Bild.Uutiset
Ioniq 6 menestyi latausvertailussa mainiosti

Ioniq 6 menestyi latausvertailussa mainiosti

Hyundai

Hyundai IONIQ 6 kärkisijoilla lataus­te­hok­kuus­ver­tai­lussa

Auto Bild.Uutiset

AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN