Jeep Avengerissa on uusi nelivetotekniikka
Jeep
Palkitusta Jeep Avengerista uusi nelivetomalli
Vuoden Auto Euroopassa 2023 -palkinnon voittanut Jeep Avenger on nyt saatavilla nelivetoisena 4xe-mallina.
Avenger 4xe:stä erottuu massasta aidoilla Jeep-elementeillä, jotka eivät ole vain visuaalisia mutta myös funktionaalisia. Näitä ovat mm. hinauskoukku, vakiona tulevat kattokaiteet, jotka mahdollistavat isompien esineiden kuljettamisen katolla ja istuimet, joiden materiaali on erittäin kestävää, täysin vedenpitävää sekä helposti puhtaana pidettävää.
Tavallisen Avengerin maastokyvyt paranevat entisestään uudessa Avenger 4xe:ssä. Lähestymiskulma on nyt 22°, ylityskulma 21° ja jättökulma 35°. Myös maavara on aiempaa suurempi 210 mm ja kahluusyvyys komeat 400 mm.
Nelivetoisen Jeep Avenger 4xe:n myynti starttaa uudella hybriditekniikkaan yhdistetyllä nelivetojärjestelmällä ja rouhealla sekä kattavalla Upland-varustetasolla. Upland sisältää mm. automaattisen hätäjarrutusjärjestelmän, UconnectTM-tietoviihdejärjestelmän 10,25-tuumaisella Smart Touch -kosketusnäytöllä, langattoman Apple CarPlay- ja Android Auto -tuen, aktiivisen vakionopeuden säätimen, avaimettoman käynnistyksen 180°:n peruutuskameran dynaamisin opastinviivoin ja Smart Beam® -kaukovaloavustimen.
Ulkoisia ehostuksia Avenger 4xe Upland -versiossa ovat mm. Offroad-puskurit, mustat 17” kevytmetallivanteet, kattokaiteet, ja vain 4xe-malliin saatava hinauslenkki takapuskurissa. Jeep on aina valmis auttamaan.
Uusi nelivetotekniikka
Nelivetoinen Jeep Avenger 4xe on varustettu täysin uudella 48 voltin jännitteellä toimivalla hybriditekniikalla, johon on yhdistetty uusi nelivetojärjestelmä sekä automaattinen kaksoiskytkentävaihteisto. Avenger 4xe:n taka-akselilla on 22.7:1-välityssuhde, joka mahdollistaa yksittäiselle takapyörälle jopa 1 900 Nm väännön. Avenger 4xe kykenee nousemaan jopa 40 % kallistuksen omaavia nousuja sorapinnalla ja jopa 20 % nousuja, kun etuakselilla ei ole lainkaan pitoa.
Jeep Avenger 4xe:n nelivetojärjestelmä on älykäs. Järjestelmä takaa, että neliveto on aina käytettävissä kaikissa tilanteissa. Matalissa nopeuksissa (alle 30 km/h) neliveto on jatkuva 50:50-suhteessa. Keskinopeuksilla (30-90 km/h) taka-akselin veto aktivoituu tarvittaessa. Vaikka tarvetta nelivedolle ei olisi lainkaan, taka-akselin sähkömoottorin on valmiudessa yllättävissäkin tilanteissa. Kun neliveto on aktivoitu, väännön jakautuminen tapahtuu jopa 50:50-suhteessa.
Avenger 4xe:n yksi ainutlaatuisista ominaisuuksista on sen innovatiivinen monivarsituentaan perustuva taka-akselirakenne, joka on Jeepin kehittämä. Yleensä vain suuremman kokoluokan autoista löytyvä ratkaisu parantaa taka-akselin joustovaraa, mikä lisää mukavuutta huonoissa tieolosuhteissa.
Autobild / Jeep
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Jeep Avengerissa on uusi nelivetotekniikka
Jeep
Jeep Avengerissa on uusi nelivetotekniikka
Jeep
Ioniq 6 menestyi latausvertailussa mainiosti
Hyundai
Ioniq 6 menestyi latausvertailussa mainiosti
Hyundai
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Teslan Cybertruck on ollut täysi katastrofi
Hyundai Inster on vuoden 2025 maailman paras sähköautouutuus
Kia EV3 on voittanut Vuoden Auto Maailmassa 2025 -palkinnon
Audi laajentaa A6-mallisarjaansa sedanilla
Renault Scenic E-Tech electric sai uusia toimintoja
Autojätin johtajalta painava puheenvuoro: “Koko autoteollisuus on vaarassa ja sähköistyminen hidastuu”
Polestar kutistanut hiilijalanjälkeään merkittävästi
Täysin uuden Lexus ES:n maailmanensi-ilta lähenee - tässä tiiserikuva
Toyota julkisti täyssähköisen Urban Cruiserin hinnat
Suurin huijaus autoalalla 2020-luvulla?
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava
Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep
Koeajossa BMW i5 M60 xDrive Sedan: Edustavaan ajoon
Koeajossa Honda ZR-V Hybrid Advance: Nuorekas täydennys
Koeajossa BMW iX1 xDrive30 Charged Plus: Pettämättömällä tyylillä
Koeajossa Polestar 2 BST edition 230: Sähköpirulainen
Koeajossa Honda e:NY1 Advance: Periaatteessa loistava
Koeajossa Porsche Cayenne E-Hybrid Coupé: Ajoon hiottu
Koeajossa Renault Clio E-Tech Hybrid 145 techno: Talous edellä
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
Hecon uusi kaiutinsarja
Pro-Jectin levynlitistäjä
Tune Six
Rotelin minivahvistin/dac
Kun entiset koulukaverit rakastuivat, yhteinen koti perustettiin Pispalaan
Majorityn halpislevysoittimet
Musiikintuottajan hifi-elektroniikkaa
Kultaa, platinaa, ruteniumia
ATC:n uusi aktiivinen jalustakaiutin
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
KOEAJOT
Koeajossa Volkswagen ID.7 Pro Business Max: Tyylikäs sedan
Koeajossa Citroën ë-C4 Full Electric 156 Shine 54 kWh A: Matkamukava
Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep
Koeajossa BMW i5 M60 xDrive Sedan: Edustavaan ajoon
Koeajossa Honda ZR-V Hybrid Advance: Nuorekas täydennys
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Teslan Cybertruck on ollut täysi katastrofi
Hyundai Inster on vuoden 2025 maailman paras sähköautouutuus
Kia EV3 on voittanut Vuoden Auto Maailmassa 2025 -palkinnon
Audi laajentaa A6-mallisarjaansa sedanilla
Renault Scenic E-Tech electric sai uusia toimintoja
Autojätin johtajalta painava puheenvuoro: “Koko autoteollisuus on vaarassa ja sähköistyminen hidastuu”
Polestar kutistanut hiilijalanjälkeään merkittävästi
Täysin uuden Lexus ES:n maailmanensi-ilta lähenee - tässä tiiserikuva
Toyota julkisti täyssähköisen Urban Cruiserin hinnat
Maksaisitko yli 1000 euroa taksimatkasta?
LUETUIMMAT
Tullisodan yllätyskäänne: Hankoon aiotaan rakentaa Chrysler-autotehdas!
Hyundai IONIQ 5 uudistuu ‒ myös hinnaltaan
Teslan Cybertruck on ollut täysi katastrofi
Volkswagen testasi – sähköautolla peräkärryn kanssa Lappiin kovassa pakkaskelissä
Citroënin sähköautojen hintavallankumous voimistuu – uusi ë-C3 You Limited on Suomen halvin sähköauto
Volkswagen alkuvuoden Suomen suosituin sähköautomerkki – 25 000 euron ID.2 tulossa
Koeajossa BMW i5 M60 xDrive Sedan: Edustavaan ajoon
Audi A6 Avant uudistuu
Koeajossa Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 hv: Ensimmäinen täyssähköinen Jeep
Eurooppalainen etanolipolttoaine: Ilmastoviisas ja huoltovarma vaihtoehto
YHTEISTYÖSSÄ
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: CARVERTICAL
Suurin huijaus autoalalla 2020-luvulla?
Moottoriurheilu digitaalisessa maailmassa: Parhaat autopelit
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: RAHALAITOS.FI
Autolainan merkitys taloudellisessa päätöksenteossa
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: PUHELINLIITTYMÄ.COM
Kilpailuta puhelinliittymäsi ja tankkaa auto säästöillä
KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: Rengastukkurit.fi