Porsche 911 Endurance Racing Edition: Tribuutti moottoriurheiluperinteelle
Kilpa-autoilulla on ollut suuri merkitys autojen kehitysprosessissa yhtiön koko historian aikana. Porschen autot ovat keränneet yli 30 000 kilpailuvoittoa miltei kaikissa kuviteltavissa olevissa moottoriurheilusarjoissa kautta maailman.
Uutuusmallin suunnittelusta ja valmistamisesta on vastuussa yhtiön Porsche Exclusive ‑osasto, joka keskittyy asiakkaiden erityistoiveiden mukaan räätälöityjen erikoismallien kehittämiseen. Rajoitetun valmistusmäärän 911 Carrera S Endurance Racing Editionissa yhdistyvät moottoriurheilusta inspiraationsa saanut muotoilu, ratakelpoinen alustadynamiikka ja monipuoliset personointimahdollisuudet.
Korin väritys perustuu Porschen talliautojen väreihin kestävyysajon MM-sarjassa (WEC). Perusvärivaihtoehdot ovat valkoinen, Guards Red ‑punainen ja musta. Valkoisissa ja punaisissa autoissa kylkien koristetarrat ovat mustat. Jos koriväri on musta, vastaava kontrasti saadaan aikaan harmailla tarroilla. Lopputulos korostaa 911:n atleettisia muotoja. Vanteiden, peilinkuorten, LED-ajovaloumpioiden ja takarekisterikilven kehyksen kiiltävän mustat sävyt vahvistavat sporttista vaikutelmaa entisestään.
Sama urheilullisuus on aistittavissa selkeästi myös auton sisällä. Yksilölliset sisätilat kertovat Porsche Exclusiven intohimosta yksityiskohtaiseen viimeistelyyn sekä kunnioituksesta käsityötaitoa ja perinteitä kohtaan. Kojelaudan hiilikuituverhoilu, valaistut astinlaudat 911 Carrera S Endurance Racing Edition ‑merkinnöillä, punaiset turvavyöt ja pääntukien kohokuvioidut Porsche-vaakunat ovat tästä hyviä esimerkkejä.
Punainen nahkamerkki ohjauspyörän keskiasennossa ja keskikyynärnojan Porsche Intelligent Performance ‑kohokuviointi korostavat 911:n moottoriurheiluperinteitä.
Uutuusmallin urheilullisia ajo-ominaisuuksia vahvistaa vakiovarusteluun kuuluva PDCC-alustansäätöjärjestelmä (Porsche Dynamic Chassis Control) yhdistettynä PASM-urheilualustaan, joka madaltaa ajokorkeutta 20 millimetrillä.
GT3- ja RS-malleista tuttu takapyörien aktiiviohjaus parantaa ohjausvastetta kaarteissa. Sport Chrono -paketti, johon kuuluu ohjauspyörään sijoitettu ajotilan valintakytkin, mahdollistaa alustan ja moottorin asetusten valinnan kuljettajan mieltymysten mukaan.
Vakiovarustelu pitää sisällään muun muassa seuraavat:
Sport Chrono ‑paketti
Sporttipakosarja
20-tuumaiset kiiltävän mustat Carrera S ‑kevytmetallivanteet
Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) ja PASM-urheilualusta (madaltaa ajokorkeutta 20 mm)
Takapyörien aktiiviohjaus
Dynaamisella PDLS Plus -valojärjestelmällä varustetut mustat LED-ajovalot
Koristetarrasarja Porsche Motorsportin WEC-sarjan autojen teemalla
SportDesign-sivupeilit kiiltävän mustilla yläosilla
Astinlaudat ja kojelaudan hiilikuituverhoilu 911 Carrera S Endurance Racing Edition ‑logoilla
Keskikonsolin säilytyslokeron kannen Porsche Intelligent Performance ‑kohokuviointi
Hiilikuitumatot Guards Red ‑sävyisillä nahkareunoilla
GT-urheiluohjauspyörä, jossa Guards Red ‑sävyinen klo 12 ‑asennon merkki
Musta nahkaverhoilu
Kohokuvioidut Porsche-vaakunat pääntuissa
Sisätilojen hiilikuitupaketti
Guards Red ‑sävyiset turvavyöt
Musta kierroslukumittarin taulu
Sähköisesti avattava ja kallistettava aurinkokatto
Etu- ja takapysäköintianturit
Erityinen 911 Carrera S Endurance Racing Edition ‑suojapeite sisäsäilytystä varten
Carrera S Endurance Racing Editionin kolmilitrainen ja kuusisylinterinen bokserimoottori on sijoitettu taakse 911:lle tyypilliseen tapaan. Moottori kehittää tehoa 420 hv (309 kW). Kaksoisahdettu moottori tarjoaa nautittavan ajoelämyksen. Carrera S:n 500 Nm:n huippuvääntö on käytettävissä tasaisesti kierrosalueella 1700–5000 r/min.
Lisäksi moottori päihittää selkeästi perinteiset turbot 7500 kierroksen enimmäisnopeudellaan. Moottorin suorituskyvystä antaa selkeän signaalin myös Porschen kuusisylinterisille boksereille ominainen jyhkeä ääni, jota vakiovarusteluun kuuluva sporttipakosarja korostaa.
911 Carrera S Endurance Racing Editionissa on vakiona seitsenvaihteinen manuaalivaihteisto. Porsche Doppelkupplung (PDK) ‑kaksoiskytkinvaihteisto on saatavissa lisävarusteena. PDK-vaihteistolla ja vakiovarusteluun kuuluvalla Sport Chrono -paketilla varustettuna uutuusmalli kiihtyy nollasta sataan kilometriin tunnissa 3,9 sekunnissa. Huippunopeus on 307 km/h.
Porsche 911 on aina tarjonnut täydellisen tasapainon suorituskyvyn ja taloudellisuuden sekä urheilullisuuden ja käytännöllisyyden välillä. PDK-vaihteistolla varustetun 911 Carrera S Endurance Racing Editionin yhdistetty kulutus on vähimmillään 7,7 l / 100 km ja CO2-päästöt vastaavasti 174 g/km.
911 heijastaa täydellisesti Porschen filosofiaa, jonka mukaan superautojen tarkoituksena ei ole pelkästään hankkia voittoja kilparadoilta vaan lisätä tietotaitoa, joka palvelee yhtiön katuautojen kehitystä.
Porsche 911:n vuonna 1963 tapahtuneen ensiesittelyn jälkeen yhä uusia 911-sukupolvia on koulittu kilparadoilla. Tällä tavoin saavutetuista moottorien suorituskyvyn, jarrutekniikan ja aerodynamiikan edistysaskeleista ovat hyötyneet viime kädessä asiakkaat.
Porsche 911 Carrera S Endurance Racing Edition on Porschen rikkaan moottoriurheiluperinteen vaikuttava ilmentymä.
911 Carrera S Endurance Racing Edition -erikoismallin autoja on valmistettu hyvin rajattu määrä.
Auto Bild Suomi suosittelee myös näitä!
Joulukuusi sai elämänsä kyydin!
DREW PHILLIPS
Joulukuusi sai elämänsä kyydin!
DREW PHILLIPS
Tavoitteena on nostaa Intia Škoda Auton viiden suurimman markkinan joukkoon
Skoda Auto
Tavoitteena on nostaa Intia Škoda Auton viiden suurimman markkinan joukkoon
Skoda Auto
Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)
GTO Engineering
Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)Squalon voimanlähteenä on täysin uusi 4,0-litrainen neljällä yläpuolisella nokka-akselilla varustettu V12-moottori, joka suunnitellaan, kehitetään sekä valmistetaan talon sisällä, ja jonka paino on kunnianhimoisesti vain alle 165 kg (!!)
GTO Engineering
VIIMEISIMMÄT ARTIKKELIT
Auto Bild 10/2022 on kaupoissa
Erittäin nopeat Tesla Model S Plaid ja Model X Plaid: Tulossa Suomeen!
Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin
Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia
Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi
Mini Concept Aceman: Mini-perheen ensimmäinen täyssähköinen crossover – silta Mini Cooperin ja Mini Countrymanin väliin
Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta
Suzuki S-Cross: Automaattivaihteisissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin
Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu
Ford Mustang Mach-E: Vahvistettu kattopaino nyt jopa 75 kg
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
Käytetty Škoda Octavia Combi 4x4 (2004–13): Nelistävä kestosuosikki
Mielenkiintoinen retroritari
Paaliin vai pajalle?
Huolla peräkärry kesää vasten! Näin onnistut
Näin kuormaat peräkärryn oikein
KOEAJOT
Koeajossa Ford Kuga: Pienellä lisäakulla
Koeajossa Isuzu D-Max: Kahlaajien sukua
Koeajossa Ford Mustang Mach-E: Sähköponi nelistää
Koeajossa Škoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style iV DSG: Vuoden Auto Suomessa 2021
Ensikoeajossa Toyota Hilux Double Cab 4WD 2.8D Invincible A: Terästetty metsävelho
Koeajossa Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost 457 hv PHEV AWD ST-Line: Näyttävä mahtijenkki
Koeajossa Mazda MX-30: Niukasti virtaa
Koeajossa Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style: Taidolla uudistettu
Koeajossa Mercedes-Benz GLA 200d A Business: Aidon katumaasturin mitoissa
Koeajossa Peugeot 508 GT Hybrid 225 EAT8 PHEV: Lupauksen lunastus?
TESTIT
Suuri polttimoiden vaihtotesti - mukana 21 eri autoa
Pyyhkimien vapaapäivä?
Hyundai i20 Active Cross: Nyt myös automaattina
Bensan kulutus hallintaan ajotavalla - testasimme vaikutukset!
Autonominen ajaminen: Tiedätkö, miten pitkällä itsestään ajavien autojen kehitys tällä hetkellä on?
Mattoja oman maun mukaan - Testasimme itse leikattavat automatot
Auton pyörätelineet vertailussa - löydä omasi!
Pääseekö ruosteesta eroon poistoaineella? Testasimme!
Testissä elektroninen parkkikiekko - helppoa käyttöä ja hienosäätöä
Vertailussa kumimaalit - kumpi vie voiton?
FOKUS MEDIA
PSB:n vuoro
Hifi-hylly Bauer Audiolta
Jälleen uusi liiketakaisinkytketty kaiutin
Nuprimen uusi etuvahvistin
Hyvän tuulen levysoitin
Aktiivikaiutin levysoitinliitännällä
Bang & Olufsen muotinäytöksessä
Tehoa bassoihin
Tangent PreAmp II ja PowerAmpster
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN
UUTTA
Auto Bild 10/2022 on kaupoissa
Erittäin nopeat Tesla Model S Plaid ja Model X Plaid: Tulossa Suomeen!
Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin
Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia
Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi
HYÖTYJUTUT
Vertailussa kaksi vaahtoshampoota: Miten vaahtoaa?
Apua! Jakoketju on vaurioitunut! Miten toimitaan?
Miksi kuluneen jakohihnan vaihtamisen laistaminen voi tulla todella kalliiksi?
Vuonna 2012 tullut EU-rengasmerkintä täydentää renkaassa olevia merkintöjä
Aika vaihtaa renkaat? Kaikki urasyvyydestä ja paineista
UUSIN AUTO BILD LEHTIPISTEISSÄ!
Kaupallinen yhteistyö
KILPAILU
AUTO BILDIN KOEAJOJA MERKEITTÄIN
UUTISFIIDI
Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin
Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia
Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi
Mini Concept Aceman: Mini-perheen ensimmäinen täyssähköinen crossover – silta Mini Cooperin ja Mini Countrymanin väliin
Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta
Suzuki S-Cross: Automaattivaihteisissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin
Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu
Ford Mustang Mach-E: Vahvistettu kattopaino nyt jopa 75 kg
Ford: Testaa liikuntarajoitteisten kuljettajien avuksi suunniteltua robottilatausasemaa
Bentley Continental GT S ja GTC S: Tuliterässä S-versiossa on 22-tuumaiset vanteet
LUETUIMMAT
Täysin uusi Toyota Corolla Cross: Nyt julkistettiin Suomen-hinnat
Hyundai Ioniq 5 kokee faceliftin: WLTP-toimintamatka kaupungissa jopa 710 km
Kia EV6 GT: Tällainen on tähän astisista tehokkain ja nopein Kia
Suzuki S-Cross: Automaattivaihteisissa siirrytään kevythybridistä itselataavaan hybridiin
Volkswagenin ID.-mallisto: FastLane-malliversioita saatavilla hyvin –täyssähköautotehtaiden tuotanto rullaa täydellä teholla
Alpine A110 E-ternité: Täyssähköinen urheiluauto-prototyyppi
Range Rover Sport: Kolmannen sukupolven mallisto on tähän astisista dynaamisesti kykenevin
Uusi ohjelmistopäivitys Volvoihin – mukana Apple CarPlay -tuki
Uudistunut Kia XCeed: Valikoimaa täydentää uusi GT-Line-varustelu
Valmet Automotive: Sopimukseen Mercedes-AMG GT Coupé -mallin valmistuksesta
AUTO BILD 5 VUOTTA SITTEN